Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Tervehdys kaikille !
Ajattelin laittaa vähän kevyemmän aiheen mikä on ollut muillakin auto-foorumeilla.
Auto kun on monasti meille miehille varsinkin, vahvoja tunteita herättävä kohde ja Jaguarissa sitä tunnetta varsinkin on rutkasti. Mikä ominaisuus,piirre tai yleisesti mikä tahansa kissassasi saa sinut hyvälle mielelle ? Tai vastaavasti ei varmaan kannata aloittaa uutta ketjua sille mikä saa sinut ärsyyntyneeksi autossasi joten saa laittaa mitä muuttaisit siitä myös.
Itselle eniten hyvää mieltä aiheuttaa auton ulkomuoto. Jaksan ihailla sen linjakkuutta ja varsinki puhtaana mustan s typen keulan muotoilua ja sivuprofiilia jotka ovat mielestäni loistavat.
Toinen piirre on auton hiljainen luonne jota arvostan. Hiljaisuudella en tarkoita ääniä vaan sen synnyttämää mielikuvaa ja tunnetta. Jaggessa on sitä jotain mystisyyttä mitä ei löydy kaikista autoista piiruakaan.
Nämä ovat varmasti ihan tavallisia piirteitä joita autoissa arvostetaan mutta mielestäni ne ovat erityisen onnistuneita
Minussa taas ärsyttää autoissani joidenkin osien huono suunnittelu ja tarvikkeet. Esim lokasuojat ovat kiinnitetty huonolla menetelmällä että menevät rikki helposti ja näyttävät rumilta kun repsottaa kun ei pysy kiinni. Sisätilan materiaaliratkaisut olisivat voineet olla vähän parempaa laatua auton hintaan nähden-liikaa rumaa muovia.
Ajattelin laittaa vähän kevyemmän aiheen mikä on ollut muillakin auto-foorumeilla.
Auto kun on monasti meille miehille varsinkin, vahvoja tunteita herättävä kohde ja Jaguarissa sitä tunnetta varsinkin on rutkasti. Mikä ominaisuus,piirre tai yleisesti mikä tahansa kissassasi saa sinut hyvälle mielelle ? Tai vastaavasti ei varmaan kannata aloittaa uutta ketjua sille mikä saa sinut ärsyyntyneeksi autossasi joten saa laittaa mitä muuttaisit siitä myös.
Itselle eniten hyvää mieltä aiheuttaa auton ulkomuoto. Jaksan ihailla sen linjakkuutta ja varsinki puhtaana mustan s typen keulan muotoilua ja sivuprofiilia jotka ovat mielestäni loistavat.
Toinen piirre on auton hiljainen luonne jota arvostan. Hiljaisuudella en tarkoita ääniä vaan sen synnyttämää mielikuvaa ja tunnetta. Jaggessa on sitä jotain mystisyyttä mitä ei löydy kaikista autoista piiruakaan.
Nämä ovat varmasti ihan tavallisia piirteitä joita autoissa arvostetaan mutta mielestäni ne ovat erityisen onnistuneita
Minussa taas ärsyttää autoissani joidenkin osien huono suunnittelu ja tarvikkeet. Esim lokasuojat ovat kiinnitetty huonolla menetelmällä että menevät rikki helposti ja näyttävät rumilta kun repsottaa kun ei pysy kiinni. Sisätilan materiaaliratkaisut olisivat voineet olla vähän parempaa laatua auton hintaan nähden-liikaa rumaa muovia.
Viimeksi muokannut kissaeläin, La Heinä 20, 2013 10:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mikä saa sinut iloiseksi autossasi ?
Ulkomuoto x-typessä. Mikään muu siinä ei saakkaan iloiseksi. Ulkomuoto viehättää kyllä monessa Jaguarissa. Siinä on onnistuttu.
Ex S-type 2.7d Executive vm-06
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ulkomuoto, etenkin takaviistosta. Kiillotetut, röyhkeästi esiin tulevat mutteivät liian paksut pakoputkenpäät. Sisällä tuntemuksia herättää puuratin hipelöinti ja yleisesti silmää miellyttävä design. Materiaalivalinnoissa on toki toivomisen varaa, natisevaa muovia on aivan varmasti enemmän kuin kissaeläimen S-Typessä
Lisäksi hymyilyttää about joka kerta kun olen 2. tai 3. vaihteella 2000 ja 3000 kierroksen välillä.
Mikä sitten ärsyttää?
- Yleinen natina, etenkin kylmänä.
- Liian lyhyen tuntuiset välitykset, erityisesti 1. ja 5. vaihteet. Tai sitten puuttuva kuudes.
- Ei mahdollista laittaa puhallusta näpeille ja tuulilasille samanaikaisesti.
- Oikean sivupeilin sähkösäätö on särki vaakasuunnassa.
- Nykyrengastuksen uraherkkyys.
Lisäksi hymyilyttää about joka kerta kun olen 2. tai 3. vaihteella 2000 ja 3000 kierroksen välillä.
Mikä sitten ärsyttää?
- Yleinen natina, etenkin kylmänä.
- Liian lyhyen tuntuiset välitykset, erityisesti 1. ja 5. vaihteet. Tai sitten puuttuva kuudes.
- Ei mahdollista laittaa puhallusta näpeille ja tuulilasille samanaikaisesti.
- Oikean sivupeilin sähkösäätö on särki vaakasuunnassa.
- Nykyrengastuksen uraherkkyys.
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Iloiseksi?
KAIKKI!
Yleensä riittää jo kun näkee oman auton, niin hymy nousee korviin asti, tai ainakin siltä tuntuu...
Usein tulee vielä otettua kuvia joko kun kävelee auton luota pois, tai palaa sen luo...joo, aika sairasta, tiedän, mutta minkäs teet!
Yleensä fiilis vielä nousee siitä, kun ensin menee ratin taakse ja siitä vielä potenssiin kolme, kun heittää koneen käyntiin! (varsinkin V12 on aika hypnoottinen laite, sitä voisi käynnistellä ihan huvikseen
Kysymyksen loppuosaa en sitten ymmärräkään...
-Jakuvaari
KAIKKI!
Yleensä riittää jo kun näkee oman auton, niin hymy nousee korviin asti, tai ainakin siltä tuntuu...
Usein tulee vielä otettua kuvia joko kun kävelee auton luota pois, tai palaa sen luo...joo, aika sairasta, tiedän, mutta minkäs teet!
Yleensä fiilis vielä nousee siitä, kun ensin menee ratin taakse ja siitä vielä potenssiin kolme, kun heittää koneen käyntiin! (varsinkin V12 on aika hypnoottinen laite, sitä voisi käynnistellä ihan huvikseen
Kysymyksen loppuosaa en sitten ymmärräkään...
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Moi
Positiivista:
Ajaton tyylikkyys on ehdottomasti se "jokin" joka saa minut ylpeäksi ja onnelliseksi näistä kissapedoista... tämä tyylikkyys on vieläpä niin silmiinpistävän täydellistä että vaikka kuinka hiljentyy näiden taideteosten äärelle, ei keksi kuinka ne voisi muotoilla paremmin
Hyvänä esimerkkinä tästä on asiaa tuntemattomienkin yleinen mielipide... esim, X350: mikä muu kolmenkympin arvoinen auto näyttää kuin olisi yli sadan tonnin arvoauto? Kateuden herättäminen tai edes rahassa arvottaminen ei nyt tietenkään ole mikään itsetarkoitus saati edes fiksua, mutta tämä nyt siis esimerkkinä kuinka tämä tyyli näissä nyt vain on niin onnistunutta... mikään yksittäinen asia ei ammu yli kokonaisuudesta... eikä toisaalta jää epäonnistuneena rumentamaan kokonaisuutta... tällaisesta harmoniasta syntyy se ajaton design... huokaus.
Negatiivista:
Laatumielikuva ei ikävä kyllä yllä tarpeeksi korkealle. Neljän omistetun kissan kokemuksella lähes aina jokin pienempi tai suurempi asia vaatii korjaamista. Tämä on johtanut siihen että sellaista huoletonta luottamusta ei näihin ole... no positiivisesti ajateltuna minulle on varmaankin sattunut näitä maanantaikappaleita... toisaalta autot ovat olleet 100 - 150 tkm ajettuja eli ei loppuunajettuja vaan sillai että mahdolliset lapsoset olisi jo korjattu aikaisempien omistajien toimesta ja hyvin huollettuna huolettomia kilometrejä pitäisi olla... mutta ei?!? Edelleen tässäkin asiassa omaa kokemustani tukee yleinen mielikuva englantilaisten autojen laadusta... no nämä ihan uudet mallit globaaleilta tuotantolinjoilta ovat tottakai jo asia erikseen.
Yhteenveto:
Sallin nämä toistuvat tekniset haasteet... kukapa meistä täydellinen olisi ja keskitynkin nauttimaan aidolla ylpeydellä kaikesta siitä ilosta jonka nämä silmälle tuottavat... maailma olisi paljon rumempi paikka ilman herrojen William Lyons & William Walmsley vuonna 1922 aloittamaa moottoripyörien sivuvaunujen valmistusta. Olen ymmärtänyt että herroista varsinkin Sir Lyons on se ketä meidän kaikkien on nöyrästi kiittäminen tästä jäljittelemättömästä designistä... ilmeisesti vielä 80-luvulla eläkepäivilläänkin hän oli niin arvostettu että jaguarin muotoiluosasto kävi herran luona kotona hyväksyttämässä uudet muotoiluratkaisut... Luxury Car of the Year... Best Executive Large Car... Best Luxury Car... palkinnot ja tunnustukset puhuvat puolestaan
Positiivista:
Ajaton tyylikkyys on ehdottomasti se "jokin" joka saa minut ylpeäksi ja onnelliseksi näistä kissapedoista... tämä tyylikkyys on vieläpä niin silmiinpistävän täydellistä että vaikka kuinka hiljentyy näiden taideteosten äärelle, ei keksi kuinka ne voisi muotoilla paremmin
Hyvänä esimerkkinä tästä on asiaa tuntemattomienkin yleinen mielipide... esim, X350: mikä muu kolmenkympin arvoinen auto näyttää kuin olisi yli sadan tonnin arvoauto? Kateuden herättäminen tai edes rahassa arvottaminen ei nyt tietenkään ole mikään itsetarkoitus saati edes fiksua, mutta tämä nyt siis esimerkkinä kuinka tämä tyyli näissä nyt vain on niin onnistunutta... mikään yksittäinen asia ei ammu yli kokonaisuudesta... eikä toisaalta jää epäonnistuneena rumentamaan kokonaisuutta... tällaisesta harmoniasta syntyy se ajaton design... huokaus.
Negatiivista:
Laatumielikuva ei ikävä kyllä yllä tarpeeksi korkealle. Neljän omistetun kissan kokemuksella lähes aina jokin pienempi tai suurempi asia vaatii korjaamista. Tämä on johtanut siihen että sellaista huoletonta luottamusta ei näihin ole... no positiivisesti ajateltuna minulle on varmaankin sattunut näitä maanantaikappaleita... toisaalta autot ovat olleet 100 - 150 tkm ajettuja eli ei loppuunajettuja vaan sillai että mahdolliset lapsoset olisi jo korjattu aikaisempien omistajien toimesta ja hyvin huollettuna huolettomia kilometrejä pitäisi olla... mutta ei?!? Edelleen tässäkin asiassa omaa kokemustani tukee yleinen mielikuva englantilaisten autojen laadusta... no nämä ihan uudet mallit globaaleilta tuotantolinjoilta ovat tottakai jo asia erikseen.
Yhteenveto:
Sallin nämä toistuvat tekniset haasteet... kukapa meistä täydellinen olisi ja keskitynkin nauttimaan aidolla ylpeydellä kaikesta siitä ilosta jonka nämä silmälle tuottavat... maailma olisi paljon rumempi paikka ilman herrojen William Lyons & William Walmsley vuonna 1922 aloittamaa moottoripyörien sivuvaunujen valmistusta. Olen ymmärtänyt että herroista varsinkin Sir Lyons on se ketä meidän kaikkien on nöyrästi kiittäminen tästä jäljittelemättömästä designistä... ilmeisesti vielä 80-luvulla eläkepäivilläänkin hän oli niin arvostettu että jaguarin muotoiluosasto kävi herran luona kotona hyväksyttämässä uudet muotoiluratkaisut... Luxury Car of the Year... Best Executive Large Car... Best Luxury Car... palkinnot ja tunnustukset puhuvat puolestaan
Kafor
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Myllytys hommien yhteydessä olen ajellut uuden karheita Mesejä, Bemareita. Volvoja, mutta mikään näistä ei säväytä niinkuin oma Jagge. Noiden autojen jälkeen kun hyppää omaan kisuun tunne on aivan eri luokkaa siis positiivisella tavalla.
S type on eritttäin mukava auto kaikin puolin.
Jakuvaari: Tuo mitä tunnet autoasi kohtaan ei ole ollenkaan sairasta päinvastoin, se että hieno autosi tuottaa sinulle mielihyvää on vain "terveellistä"
S type on eritttäin mukava auto kaikin puolin.
Jakuvaari: Tuo mitä tunnet autoasi kohtaan ei ole ollenkaan sairasta päinvastoin, se että hieno autosi tuottaa sinulle mielihyvää on vain "terveellistä"
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Sama kuin muillakin eli auton muodot saa kyllä hymyileen ja ajamisen pehmeys sekä keveys.
Vielä enemmän hymyilyttäisi, jos pihassa olisi vanhempi XJ sarjalainen. Niissä on vaan sitä jotain.
Omaan silmään nuo vanhat XJ:t törkeen hyvännäköisiä autoja.
Niin sit se ärsytyksen aihe. Oma auto rupee oleen sen ikänen, että kuluvaa osaa saa vaihtaa minkä kerkiää.
Tämä "vika" kaikissa vanhoissa autoissa.
Sisustassa häiritsee mittariston edessä oleva muovinen paneeli, jossa kytkimet sumuvaloille, takaluukulle ymym.
MIKSI SIIS MIKSI?? se on pitänyt tehdä jostain kovasta kiina muovista, joka ei sovi ollenkaan muuhun sisustaan en ymmärrä.
Vielä enemmän hymyilyttäisi, jos pihassa olisi vanhempi XJ sarjalainen. Niissä on vaan sitä jotain.
Omaan silmään nuo vanhat XJ:t törkeen hyvännäköisiä autoja.
Niin sit se ärsytyksen aihe. Oma auto rupee oleen sen ikänen, että kuluvaa osaa saa vaihtaa minkä kerkiää.
Tämä "vika" kaikissa vanhoissa autoissa.
Sisustassa häiritsee mittariston edessä oleva muovinen paneeli, jossa kytkimet sumuvaloille, takaluukulle ymym.
MIKSI SIIS MIKSI?? se on pitänyt tehdä jostain kovasta kiina muovista, joka ei sovi ollenkaan muuhun sisustaan en ymmärrä.
Janne. R
Jaguar XJ6 Sovereign vm1995
Ducati 748
Jaguar XJ6 Sovereign vm1995
Ducati 748
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ruma muovi ja muovi ylipäätään on autojen sisustojen syöpä estetiikan kannalta.
S Type R (2002) -Black Edition-
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ei muovi itsessään ole ehdoton paha, jos se on paksua, jykevästi asennettu eikä sitä ole tosi isoina yhtenäisinä pintoina. Harmillisen usein näin ei vaan ole, tietenkin kustannussyistä.
Jannee, nuo X300:n ratin molemmin puolin olevat "kytkintelineet" ovat hämmentäneet/järkyttäneet minuakin kun olen katsellut himoiten noiden vanhempien myynti-ilmoituksia
Jannee, nuo X300:n ratin molemmin puolin olevat "kytkintelineet" ovat hämmentäneet/järkyttäneet minuakin kun olen katsellut himoiten noiden vanhempien myynti-ilmoituksia
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Siinä on tosiaan kyllä tullu suunnittelupuolella jollekkin oikeen kunnon aivopieru, kun on tota XJ:n mittariston paneelia suunnitellu.
Onneks ton kanssa nyt pärjää. Autossa on kuitenkin enemmän niitä hyviä puolia kun huonoja
Onneks ton kanssa nyt pärjää. Autossa on kuitenkin enemmän niitä hyviä puolia kun huonoja
Janne. R
Jaguar XJ6 Sovereign vm1995
Ducati 748
Jaguar XJ6 Sovereign vm1995
Ducati 748
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Moi !
Se paneeli on varmaan ollut sitä kuuminta designia silloin ja suunnittelijan "allekirjoitus" mallille.
Toisaalta varmaan ärsyttää toisia ja toisille se on se uniikki leima autolle.
Tuohon muovi keskusteluun vielä osaltani sen verran että ei minua muovi sinällään ota silmään mutta jos se näyttää ns "halvalta" niin sitten se ei ole hyvästä ja valitettavasti alkupään s typeissä se näyttää siltä halvalta muovilta.
Se paneeli on varmaan ollut sitä kuuminta designia silloin ja suunnittelijan "allekirjoitus" mallille.
Toisaalta varmaan ärsyttää toisia ja toisille se on se uniikki leima autolle.
Tuohon muovi keskusteluun vielä osaltani sen verran että ei minua muovi sinällään ota silmään mutta jos se näyttää ns "halvalta" niin sitten se ei ole hyvästä ja valitettavasti alkupään s typeissä se näyttää siltä halvalta muovilta.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Hyviä puolia on sisustassakin uudempiin malleihin verrattuna enemmän kuin huonoja mm. materiaalien laatu ja kestävyys.Jannee kirjoitti:Siinä on tosiaan kyllä tullu suunnittelupuolella jollekkin oikeen kunnon aivopieru, kun on tota XJ:n mittariston paneelia suunnitellu.
Onneks ton kanssa nyt pärjää. Autossa on kuitenkin enemmän niitä hyviä puolia kun huonoja
"This (X300) was the last Jaguar model to have its seats manufactured in-house with the rest of the interior"
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Harmittaa....
Sitä ajaisi enemmän kuin mitä lompakosta löytyy vetoa. Eli harmittaa se ettei kulje pelkästään pyhällä ajatuksella.
Toinen harmituksen aihe on nopeusrajoitukset rakkaassa Suomen maassa...
Sitä ajaisi enemmän kuin mitä lompakosta löytyy vetoa. Eli harmittaa se ettei kulje pelkästään pyhällä ajatuksella.
Toinen harmituksen aihe on nopeusrajoitukset rakkaassa Suomen maassa...
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Moikka
Itse kaikkea kyhätessäni olen huomannut X300.n kattoverhoilun olevan ala-arvoinen tai liima siinä. Monissa vekottimissa on huonoja puolia mutta yleensä helpohkoja korjata tai korvata. Omaa XJ6 kun katsoo niin hieno sekä hyvä ulkoa mutta silmäillessäni kattoa niin p.....le sehän roikkuu eikä edes symmetrisesti. No katse vaan ulos sekä kojelautaan. Verhouksen korjaus kun ei näytä olevan ihan pikkuhomma.
Hyvää kevättä kaikille Pöytyältä.posting.php?mode=reply&f=1&t=5633#
Itse kaikkea kyhätessäni olen huomannut X300.n kattoverhoilun olevan ala-arvoinen tai liima siinä. Monissa vekottimissa on huonoja puolia mutta yleensä helpohkoja korjata tai korvata. Omaa XJ6 kun katsoo niin hieno sekä hyvä ulkoa mutta silmäillessäni kattoa niin p.....le sehän roikkuu eikä edes symmetrisesti. No katse vaan ulos sekä kojelautaan. Verhouksen korjaus kun ei näytä olevan ihan pikkuhomma.
Hyvää kevättä kaikille Pöytyältä.posting.php?mode=reply&f=1&t=5633#
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Morjens !
Tuo verhoilun liiman huonous ei koske vaan autoasi vaan ilmeisesti sen kestossa on ollut haasteita monen muunkin mallin kanssa. Liima jotenkin antaa periksi kankaan pnassa ja lähtee irti sieltä täältä ja ei tosiaankaan ole helppo korjata.
Tuo verhoilun liiman huonous ei koske vaan autoasi vaan ilmeisesti sen kestossa on ollut haasteita monen muunkin mallin kanssa. Liima jotenkin antaa periksi kankaan pnassa ja lähtee irti sieltä täältä ja ei tosiaankaan ole helppo korjata.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
- Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Terve!
Minut saa iloiseksi joka aamuisen tietokoneen käynnistyksen yhteydessä taustakuvana pomppaava Tudor White / Isis Blue XJ-kutoseni "Matsun" ottamassa kuvassa loppukesäisessä / alkusyksyisessä maisemassa, aika menee kuvaa aina välillä vilkaisten ahkerasti töitä tehden ja kesää odotellen.
P.S. yritinpä kyseistä kuvaa laittaa näkyviin vaan vaikka kuinka sitä pienensin niin ei kelpaa (on mukamas liian iso), taas tarvittaisiin jotain ihmeen "pilvipalvelua" tai vastaavaa...
Minut saa iloiseksi joka aamuisen tietokoneen käynnistyksen yhteydessä taustakuvana pomppaava Tudor White / Isis Blue XJ-kutoseni "Matsun" ottamassa kuvassa loppukesäisessä / alkusyksyisessä maisemassa, aika menee kuvaa aina välillä vilkaisten ahkerasti töitä tehden ja kesää odotellen.
P.S. yritinpä kyseistä kuvaa laittaa näkyviin vaan vaikka kuinka sitä pienensin niin ei kelpaa (on mukamas liian iso), taas tarvittaisiin jotain ihmeen "pilvipalvelua" tai vastaavaa...
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Auton upea muotoilu, ajotuntuma, hyvä eteneminen joka kelillä ja ihme kyllä auton varmuus. Ei tarvi pelätä tienpäälle jäämistä (sattunut varmaan hyvänpäivän versio alle).
Pieni tarina tähän voisi sopia. Olin menossa Nesteelle tankkaamaan kesäisenä päivänä vasta pestyllä Jaguarillani kun samaan aikaan paikalle saapui isä noin 5-vuotiaan poikansa kanssa. Tämä poika katsoi Jaggea koko matkan ovesta sisään kulkiessaan, isän pidellessä kädestä. Käännyinpä itsekin vilkaisemaan ennen sisälle menoa upeaa British Racing Green väristä S-Typeä kun huomasin että tämä poika oli tullut sisältä ulos ja seisoi nyt vierelläni tokaisten tomerasti "Sulla on komee auto". Hymyilin leveästi ja olin tuon pojan kanssa samaa mieltä.
Ärsyyntyneeksi autossa saa ylihinnoitellut varaosat, onneksi briteistä saa halvalla tarvikkeet romuttamoilta.
Pieni tarina tähän voisi sopia. Olin menossa Nesteelle tankkaamaan kesäisenä päivänä vasta pestyllä Jaguarillani kun samaan aikaan paikalle saapui isä noin 5-vuotiaan poikansa kanssa. Tämä poika katsoi Jaggea koko matkan ovesta sisään kulkiessaan, isän pidellessä kädestä. Käännyinpä itsekin vilkaisemaan ennen sisälle menoa upeaa British Racing Green väristä S-Typeä kun huomasin että tämä poika oli tullut sisältä ulos ja seisoi nyt vierelläni tokaisten tomerasti "Sulla on komee auto". Hymyilin leveästi ja olin tuon pojan kanssa samaa mieltä.
Ärsyyntyneeksi autossa saa ylihinnoitellut varaosat, onneksi briteistä saa halvalla tarvikkeet romuttamoilta.
Jaguar S-Type 3.0 V6 -03 Executive Navi
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Täytyy itsekin kantaa kortensa kekoon ja kertoa n. kuukauden X-type-kokemuksen jälkeen asioita:
+
- ehdottomasti jo kaikkien mainitsema ulkonäkö
- viimeistelty vaikutelma sisällä, ei muovista tusina-auton tuntua
- ajomukavuus
Pomo oli viime viikolla kyydissäni palaverimatkalla ja pyöritteli silmiään ja päätään. Hän alkoi verrata seitsemän vuotta vanhaa Jaggea omaan uudehkoon V70 Volvoonsa ja myönsi, että piti näkemästään.
-
- tankkaamisen vaikeus. En tiedä onko kyseessä tyyppivika, mutta tankin olleesa puolitäynnä/ puolityhjä, bensaa menee vain n.0,3l kerrallaan ja sitten *naks*. Taas 0,3l ja *naks* jne.
- rengasmelu voisi olla pienempi
+
- ehdottomasti jo kaikkien mainitsema ulkonäkö
- viimeistelty vaikutelma sisällä, ei muovista tusina-auton tuntua
- ajomukavuus
Pomo oli viime viikolla kyydissäni palaverimatkalla ja pyöritteli silmiään ja päätään. Hän alkoi verrata seitsemän vuotta vanhaa Jaggea omaan uudehkoon V70 Volvoonsa ja myönsi, että piti näkemästään.
-
- tankkaamisen vaikeus. En tiedä onko kyseessä tyyppivika, mutta tankin olleesa puolitäynnä/ puolityhjä, bensaa menee vain n.0,3l kerrallaan ja sitten *naks*. Taas 0,3l ja *naks* jne.
- rengasmelu voisi olla pienempi
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Terve !Jouni H kirjoitti:-
- tankkaamisen vaikeus. En tiedä onko kyseessä tyyppivika, mutta tankin olleesa puolitäynnä/ puolityhjä, bensaa menee vain n.0,3l kerrallaan ja sitten *naks*. Taas 0,3l ja *naks* jne.
Täällä puitiin jossain aiheessa tuota tankaamisvaikeutta. Pitäisi onnistua jos löydät oikean syvyyden (ei siis välttämättä normaalisti pohjaan saakka) polttoainepistoolille tai kulmalle miten se pistooli asettuu reikään nähden. Oikean asennon "oppimisen" jälkeen pitäisi onnistua normaalisti tankkaaminen. Joidenkin pistoolimallien kanssa olen itsekkin s typellä kohdannut saman asian mutta hiukan hakemalla asentoa on onnistunut tankkaus taas sujuvasti.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Tankkaamisesta.
Kyllä se on todellakin hakemista. En vieläkään ole löytänyt optimaalista asentoa pistoolille millään tankkauspisteellä ja sellaista tiputtelua se on, kunnes aikakatkaisu täyttyy ja täytyy päästää seuraava auto paikalle ;(
Pirkkalan Motonetin vieressä on St1, missä auton yhdellä tankkauspisteellä saa 'alamäkeen' ja siinä tankkaus onnistuu hieman paremmin, mutta mutta.....
Kukahan keksisi parannuskonstin ?
hoo
Kyllä se on todellakin hakemista. En vieläkään ole löytänyt optimaalista asentoa pistoolille millään tankkauspisteellä ja sellaista tiputtelua se on, kunnes aikakatkaisu täyttyy ja täytyy päästää seuraava auto paikalle ;(
Pirkkalan Motonetin vieressä on St1, missä auton yhdellä tankkauspisteellä saa 'alamäkeen' ja siinä tankkaus onnistuu hieman paremmin, mutta mutta.....
Kukahan keksisi parannuskonstin ?
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Täällä oli sitä keskustelua. Sanoit tosin tuossa threadissa lopuksi että homma alkoi luistaa oikean asennon avulla?Aonsaithya kirjoitti:Itsellä menee hyvin siten, että pistooli on "kello kahdeksassa" ja lisäksi otan sitä joskus n. 1-2 senttiä ulospäin. Joka kerta on pysähtynyt bensan tulo oikeaan aikaan, eli sitä ei pitäisi joutua murehtimaan.
Joskus on itsellä tökkinyt, ja silloin pistoolin asennonvaihdon ohella on auttanut se ettei tankkaa ihan "nasta laudassa". Pieni höllääminen ei hidasta kuin rahtusen, keskeytyksien kadotessa.
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ärsyyntyneeksi minut saa pidon puute... toisaalta se saa myös iloiseksi, että tietää autossa olevan voimaa.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Meikäläistä taas ärsyttää se, kun X300 XJR ei lyö tyhjää asfaltilla, ei vaikka alle on laitettu normaalia kapeammat eli 225/60x16 renkaat Pitäisi kai hankkia jotkut jenkki renkaat tai pienempi hihnapyörä kompressoriin.
No, oikeasti ei Jaggella tietenkään suditella. Mutta mielenkiintoista on, että 320 ja risat (lievästi modifioitu) hevosvoimat eivät vielä riitä irrottamaan takarenkaiden otetta. On kaiketi viisaasti suunniteltu tuo Jaggen takaripustus. Tarkoitushan on lähteä liikkeelle eikä jäädä savua generoimaan.
No, oikeasti ei Jaggella tietenkään suditella. Mutta mielenkiintoista on, että 320 ja risat (lievästi modifioitu) hevosvoimat eivät vielä riitä irrottamaan takarenkaiden otetta. On kaiketi viisaasti suunniteltu tuo Jaggen takaripustus. Tarkoitushan on lähteä liikkeelle eikä jäädä savua generoimaan.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Juuri mainitsemallani St1:llä pelittää hieman paremmin, muuten ei.Aonsaithya kirjoitti:Täällä oli sitä keskustelua. Sanoit tosin tuossa threadissa lopuksi että homma alkoi luistaa oikean asennon avulla?Aonsaithya kirjoitti:Itsellä menee hyvin siten, että pistooli on "kello kahdeksassa" ja lisäksi otan sitä joskus n. 1-2 senttiä ulospäin. Joka kerta on pysähtynyt bensan tulo oikeaan aikaan, eli sitä ei pitäisi joutua murehtimaan.
Joskus on itsellä tökkinyt, ja silloin pistoolin asennonvaihdon ohella on auttanut se ettei tankkaa ihan "nasta laudassa". Pieni höllääminen ei hidasta kuin rahtusen, keskeytyksien kadotessa.
Mietin pitäisikö viritellä jonkinlainen muovisuppilo, missä olisi ohut ja pitkä kaula ja tankata sen avulla? kehtaisiko ?
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Tästä muutama hevonen lisää niin josko alkaisi sutimaan hiukan http://www.eurotoysltd.com/catalog/inde ... 75k9na28d1matsu kirjoitti:Meikäläistä taas ärsyttää se, kun X300 XJR ei lyö tyhjää asfaltilla, ei vaikka alle on laitettu normaalia kapeammat eli 225/60x16 renkaat Pitäisi kai hankkia jotkut jenkki renkaat tai pienempi hihnapyörä kompressoriin.
No, oikeasti ei Jaggella tietenkään suditella. Mutta mielenkiintoista on, että 320 ja risat (lievästi modifioitu) hevosvoimat eivät vielä riitä irrottamaan takarenkaiden otetta. On kaiketi viisaasti suunniteltu tuo Jaggen takaripustus. Tarkoitushan on lähteä liikkeelle eikä jäädä savua generoimaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
matsu kirjoitti:Meikäläistä taas ärsyttää se, kun X300 XJR ei lyö tyhjää asfaltilla, ei vaikka alle on laitettu normaalia kapeammat eli 225/60x16 renkaat Pitäisi kai hankkia jotkut jenkki renkaat tai pienempi hihnapyörä kompressoriin.
No, oikeasti ei Jaggella tietenkään suditella. Mutta mielenkiintoista on, että 320 ja risat (lievästi modifioitu) hevosvoimat eivät vielä riitä irrottamaan takarenkaiden otetta. On kaiketi viisaasti suunniteltu tuo Jaggen takaripustus. Tarkoitushan on lähteä liikkeelle eikä jäädä savua generoimaan.
Jossain on iso vika jos ei sudi Heikkotehoinenkin jagge näyttää sutivan - ainakin paikallaan:
http://www.youtube.com/watch?v=kOiKSrCX4NQ . Sitten vähän uudemman ja tehokkaamman tyylinäytettä:
http://www.youtube.com/watch?v=3eY1njqjIko . Lopuksi STR:n savuttelua: http://www.youtube.com/watch?v=Rr1etqDUhTU
. Selvää lukottomuutta havaittavissa.
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
If-youre-spinning-you-aint-winningmatsu kirjoitti:Meikäläistä taas ärsyttää se, kun X300 XJR ei lyö tyhjää asfaltilla, ei vaikka alle on laitettu normaalia kapeammat eli 225/60x16 renkaat Pitäisi kai hankkia jotkut jenkki renkaat tai pienempi hihnapyörä kompressoriin.
No, oikeasti ei Jaggella tietenkään suditella. Mutta mielenkiintoista on, että 320 ja risat (lievästi modifioitu) hevosvoimat eivät vielä riitä irrottamaan takarenkaiden otetta. On kaiketi viisaasti suunniteltu tuo Jaggen takaripustus. Tarkoitushan on lähteä liikkeelle eikä jäädä savua generoimaan.
Vanha (asfaltti)viidakon sanonta
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Olen iloinen !
Vai mitä mieltä itse olisitte tästä: X-type tänään pajalla, vaihdettiin 4 litraa ATF:ää looraan (sen verran sieltä tuli ihan hyvännäköistä öljyä pois), tarkistettiin jakolaatikon ja perän öljyt (näyttivät ihan uudelta). Voideltiin kardaanin tukilaakeri yms. pientä fiksausta.
Laskutus työstä 55 euroa. Kyllä näkösi on hyvä ! Siis 55 euroa.
Me like !
hoo
Vai mitä mieltä itse olisitte tästä: X-type tänään pajalla, vaihdettiin 4 litraa ATF:ää looraan (sen verran sieltä tuli ihan hyvännäköistä öljyä pois), tarkistettiin jakolaatikon ja perän öljyt (näyttivät ihan uudelta). Voideltiin kardaanin tukilaakeri yms. pientä fiksausta.
Laskutus työstä 55 euroa. Kyllä näkösi on hyvä ! Siis 55 euroa.
Me like !
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Morjes !
No ei hinta päätä huimannut ! Me like too !
No ei hinta päätä huimannut ! Me like too !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Iloiseksi saa "facelift" äXässä muotoilu, laadukkaat materiaalit, miellyttävä alavääntö ja alhaiset tankkauskustannukset ~5,5l/100km.
Ruvennut nyt oikein tosissaan v*tuttamaan kattoverhoilun "nitinä" tuulilasia vasten. Siitä kattokonsolin edestä.
Kuulosti aluksi että ääni olisi tullut jostain kojetaulun päältä mutta vaimo paikansi repsikan paikalta oikean lähteen.
Tuo täytyy korjata heti kun kelit sallii. Muuten meidän äXä ei nitise, natise tai kolise.
Ruvennut nyt oikein tosissaan v*tuttamaan kattoverhoilun "nitinä" tuulilasia vasten. Siitä kattokonsolin edestä.
Kuulosti aluksi että ääni olisi tullut jostain kojetaulun päältä mutta vaimo paikansi repsikan paikalta oikean lähteen.
Tuo täytyy korjata heti kun kelit sallii. Muuten meidän äXä ei nitise, natise tai kolise.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Tuota.. Jos kaikki on kunnossa niin XJ6 polttaa nakit tosi näppärästi ja XK8/XJ8 pyörittää 245 kumeja ilman luiston estoa ihan helposti (paitsi juuri uusitulla kuivalla asfaltilla).XJR-99 kirjoitti:matsu kirjoitti:Meikäläistä taas ärsyttää se, kun X300 XJR ei lyö tyhjää asfaltilla, ei vaikka alle on laitettu normaalia kapeammat eli 225/60x16 renkaat Pitäisi kai hankkia jotkut jenkki renkaat tai pienempi hihnapyörä kompressoriin.
No, oikeasti ei Jaggella tietenkään suditella. Mutta mielenkiintoista on, että 320 ja risat (lievästi modifioitu) hevosvoimat eivät vielä riitä irrottamaan takarenkaiden otetta. On kaiketi viisaasti suunniteltu tuo Jaggen takaripustus. Tarkoitushan on lähteä liikkeelle eikä jäädä savua generoimaan.
Jossain on iso vika jos ei sudi Heikkotehoinenkin jagge näyttää sutivan - ainakin paikallaan:
http://www.youtube.com/watch?v=kOiKSrCX4NQ . Sitten vähän uudemman ja tehokkaamman tyylinäytettä:
http://www.youtube.com/watch?v=3eY1njqjIko . Lopuksi STR:n savuttelua: http://www.youtube.com/watch?v=Rr1etqDUhTU
. Selvää lukottomuutta havaittavissa.
Osuipa tämmöinen silmään, ja kun on Floridasta, niin herää epäilys olisiko mun nykyinen peli kuvissa (pitää tarkistaa puupaneloinnin kuviot, ne kun on jokaisessa yksilölliset
http://www.youtube.com/watch?v=8yh5W2vfOrM
Ärrsyttää: Kun on kerran hankkinut / omistanut yhden ei luopuminen taida olla mahdollista.
Hymyilyttää: Kaverin kanssa keskustelua XK8:lla baanalla 200 lasissa: "Jos tämmöisen saa muutamalla tonnilla (£), niin mitähän uutta autoa mun sitten joskus kannattaisi käydä koeajamassa kun kyllästyn näihin käytettyihin?" Johon kaveri, "Sun tuloilla ei ole mitään uutta autoa olemassa koeajettavaksi, joka olisi parempi, ja jota sun olisi vara pitää." - Word!
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Morjens !
Pieni, mutta käytännöllinen ero S typen ja XK8 akun tarkastamisen yms kanssa on se että kun tavaraa on takakontissa niin S typen yksiosainen pohja on aika hankala nostettava. Xk8 itse akun päällinen on erikseen nostettavissa jolloin tavarat voi siitä sivulta siirtää edestä ja näin päästä akkuun käsiksi. Nyanssi mutta vanhemmassa paremmin ajateltu tämä asia mielestäni.
Pieni, mutta käytännöllinen ero S typen ja XK8 akun tarkastamisen yms kanssa on se että kun tavaraa on takakontissa niin S typen yksiosainen pohja on aika hankala nostettava. Xk8 itse akun päällinen on erikseen nostettavissa jolloin tavarat voi siitä sivulta siirtää edestä ja näin päästä akkuun käsiksi. Nyanssi mutta vanhemmassa paremmin ajateltu tämä asia mielestäni.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Moi!
XK8 Roadster on eka auto mulla jossa on 6 CD:n loadattava boksi takakontissa- kivaa.
On myös C-kaseteille soitin - kiva kun saa 80-luvun Top 40 Lontoon listoja kuunnella. Tuli aina Radio 1 klo 1-3pm.
Klo 6pm lähti Finnair ex LHR joten just kun paras biisi tuli niin kohti lentoasemaa. Ja kyllä kaverit halus lainata mun C-kasettia jolle ''poltettu'' eilisen päivän top 40 ex UK......
M
XK8 Roadster on eka auto mulla jossa on 6 CD:n loadattava boksi takakontissa- kivaa.
On myös C-kaseteille soitin - kiva kun saa 80-luvun Top 40 Lontoon listoja kuunnella. Tuli aina Radio 1 klo 1-3pm.
Klo 6pm lähti Finnair ex LHR joten just kun paras biisi tuli niin kohti lentoasemaa. Ja kyllä kaverit halus lainata mun C-kasettia jolle ''poltettu'' eilisen päivän top 40 ex UK......
M
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Morjens !
Vähän ohi otsikon mutta kuitenkin merkkiin ja sen huoltoa tarjoavien yritysten sähköpostikäyttäytyminen ärsyttää välillä. Olen viimeisen kuukauden aikana lähettänyt maahantuojalle muutaman kysymyksen yhteydenottolomakkeella ja lahdenalueella toimivan yrityksen postiin myös vastaavat kysymykset. Tilastona vastaustenmäärä 0% !!! Aika tehokasta meininkiä. Vastaukset sain muualta mutta kyllä vielä 2014 ihmetyttää kun sähköpostiin ei osata vastata jos sellainen tieto on yhteydenottotavaksi merkitty.
Vähän ohi otsikon mutta kuitenkin merkkiin ja sen huoltoa tarjoavien yritysten sähköpostikäyttäytyminen ärsyttää välillä. Olen viimeisen kuukauden aikana lähettänyt maahantuojalle muutaman kysymyksen yhteydenottolomakkeella ja lahdenalueella toimivan yrityksen postiin myös vastaavat kysymykset. Tilastona vastaustenmäärä 0% !!! Aika tehokasta meininkiä. Vastaukset sain muualta mutta kyllä vielä 2014 ihmetyttää kun sähköpostiin ei osata vastata jos sellainen tieto on yhteydenottotavaksi merkitty.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Tämän vuoden kesähelteillä iski tosi outo juttu, ja se oli molemmissa avoissa sama:
Kuumana aurinkoisena päivänä "pitää" ajaa katto auki, mutta mitä tehdä kun silloinkin oli kuuma? Eikä ilmastoinnin tehot riitä jäähdyttämään. En keksinyt olisiko pitänyt laittaa katto kiinni, vai lisätä nopeutta. Lisäksi hyvin edistyvään pälvikaljuun olisi ilmeisesti pitänyt varata aurinkovoide purkki matkoille mukaan
T
Kuumana aurinkoisena päivänä "pitää" ajaa katto auki, mutta mitä tehdä kun silloinkin oli kuuma? Eikä ilmastoinnin tehot riitä jäähdyttämään. En keksinyt olisiko pitänyt laittaa katto kiinni, vai lisätä nopeutta. Lisäksi hyvin edistyvään pälvikaljuun olisi ilmeisesti pitänyt varata aurinkovoide purkki matkoille mukaan
T
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ärsytystä aiheuttaa pieni oviaukko, pituus nyt vielä menee mutta sen mataluus. Kait siihenki tottuu kun aikansa päätään hakkaa yläreunaan.
Kaikki loput onkin sitten paremmin kun edellisessä autossa.
Kaikki loput onkin sitten paremmin kun edellisessä autossa.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ekana kaasujalka suorana polkimelle asti, ja sit muu kroppa. Toimii muita konsteja paremmin ainakin isokokoiselle kaverille kun se tulee xk8:n kyytiin.galaxie61 kirjoitti:Ärsytystä aiheuttaa pieni oviaukko, pituus nyt vielä menee mutta sen mataluus. Kait siihenki tottuu kun aikansa päätään hakkaa yläreunaan.
Kaikki loput onkin sitten paremmin kun edellisessä autossa.
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Tervehdys !
Nyt kun leudommat kissat vaihtuneet ja uudemmalla tullut ajettua vajaa 1000km S type R:llä niin seuraavia havaintoja tullut nykyisen auton hyväksi. Ajomukavuus kuppimaisempien penkkien tukevuuden johdosta on parempi kuin aiemman S type 4.0 penkeissä jotka olivat vähemmän tukevat.CATS loihtii ajokokemuksesta todella mukavaa mutta ei liian mukavaa hyvällä tavalla.
Sisustus yhtenäisempi ja kompaktimpi-tyylikkäämpi kuin entisessä aika vanhahtavassa mallissa. Vanha ei automaattisesti ole missään nimessä huonompi-tässä tapauksessa ennen faceliftiä sisusta aika plastinen.
Äänimaailma edellisessä S type 4.0 oli aftermarket äänenvaimentimien ansiosta möreämpi ja nykyisessä moottoria ei meninaa kuulla mutta ahtimen vinkuna on mukavan kuuloista kun painaa kaasua ronskimmin.
Tehosuhde edellisen ja nykyisen välillä on tietysti aika itsestäänselvyys, mutta kyllähän se kaasun käyttö pitää miettiä vielä kun edellisellä tuli neljä vuotta ajettua ja tuppaa samalla tavalla avattua kaasua välillä.
Ulkomuotohan hyvin lähellä toisiaan ja suurin ulkomuotoseikka on tuo etusumuvalojen ja alakeulan muotoilu. Jotenkin vanha miellytti silmää enemmän. Kulutus vanhemmalla oli n 9.5 litraa sadalla ja R mallissa mentiin 8.1 litralla joten eroa on siinäkin hyvään suuntaan.
Kokonaisuutena astetta parempi paketti mielestäni R malli. 4.0 oli hyvin luotettava peli ja toivottavasti nykyinenkin pysyisi kunnossa-huoltoja ainakin pyrin tekemään mallikkaasti.
Nyt kun leudommat kissat vaihtuneet ja uudemmalla tullut ajettua vajaa 1000km S type R:llä niin seuraavia havaintoja tullut nykyisen auton hyväksi. Ajomukavuus kuppimaisempien penkkien tukevuuden johdosta on parempi kuin aiemman S type 4.0 penkeissä jotka olivat vähemmän tukevat.CATS loihtii ajokokemuksesta todella mukavaa mutta ei liian mukavaa hyvällä tavalla.
Sisustus yhtenäisempi ja kompaktimpi-tyylikkäämpi kuin entisessä aika vanhahtavassa mallissa. Vanha ei automaattisesti ole missään nimessä huonompi-tässä tapauksessa ennen faceliftiä sisusta aika plastinen.
Äänimaailma edellisessä S type 4.0 oli aftermarket äänenvaimentimien ansiosta möreämpi ja nykyisessä moottoria ei meninaa kuulla mutta ahtimen vinkuna on mukavan kuuloista kun painaa kaasua ronskimmin.
Tehosuhde edellisen ja nykyisen välillä on tietysti aika itsestäänselvyys, mutta kyllähän se kaasun käyttö pitää miettiä vielä kun edellisellä tuli neljä vuotta ajettua ja tuppaa samalla tavalla avattua kaasua välillä.
Ulkomuotohan hyvin lähellä toisiaan ja suurin ulkomuotoseikka on tuo etusumuvalojen ja alakeulan muotoilu. Jotenkin vanha miellytti silmää enemmän. Kulutus vanhemmalla oli n 9.5 litraa sadalla ja R mallissa mentiin 8.1 litralla joten eroa on siinäkin hyvään suuntaan.
Kokonaisuutena astetta parempi paketti mielestäni R malli. 4.0 oli hyvin luotettava peli ja toivottavasti nykyinenkin pysyisi kunnossa-huoltoja ainakin pyrin tekemään mallikkaasti.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Cats XK8:ssa tekee vehkeestä myös tosi kivankissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Nyt kun leudommat kissat vaihtuneet ja uudemmalla tullut ajettua vajaa 1000km S type R:llä niin seuraavia havaintoja tullut nykyisen auton hyväksi. Ajomukavuus kuppimaisempien penkkien tukevuuden johdosta on parempi kuin aiemman S type 4.0 penkeissä jotka olivat vähemmän tukevat.CATS loihtii ajokokemuksesta todella mukavaa mutta ei liian mukavaa hyvällä tavalla.
--snips
Kokonaisuutena astetta parempi paketti mielestäni R malli. 4.0 oli hyvin luotettava peli ja toivottavasti nykyinenkin pysyisi kunnossa-huoltoja ainakin pyrin tekemään mallikkaasti.
Ajelin tässä päivän pari Uudessa Etelä-Suomen Läänissä Mustalla XJ8 1999 Soverilla ja vasta ensimmäisellä parkkipaikalla tuli 6v pojan äiti sanomaan että poika haluaa tietää auton merkin...
Jottei ole OTtä niin tässä ärsyttää se ettei kukaan (uskaltanut?) tulla kysymään mitään koko viime kesänä kun ajelin omilla XK8 ja XKR100 avoilla!
T
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
'Onpa hieno ja uusi auto', sanoi rautakaupan apupoika kun kantoi sementtisäkin X-typen peräloosteriin. Sanoin, että auto on jo 10 vuotta vanha, johon tämä, että 'Noi Jaguaarit näyttää aina uusilta'.
Fiksu nuorimies kertakaikkiaan......
hoo
Fiksu nuorimies kertakaikkiaan......
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ärsyyntyneeksi saa se, kun en kesän ja syksyn aikana saanut aikaiseksi laitettua X-Typen kojelaudan tuulilasin reunalla olevia ilmastointiritilöitä/listoja kiinni silikonilla tai liimalla. Vänkärin puoleinen oli irti, mutta kuskin puoleinen keskeltä tiukasti kiinni enkä raaskinut riuhtoa, jos vaikka halkeaisi. Nyt on sekin irronnut omia aikojaan ja lievästi avittaen. Kesällä ne ei niinkään haitanneet, koska ajoni lähinnä tasaisella asvaltilla ajoa. Nyt talvella kun tiet ovat paikoin ns. nimismiehen kiharoilla tai muuten vain jään ja lumen peitossa epätasaisesti niin, että täryttää niin ritilät tärisevät ja pitävät ääntä ikävästi ja ärsyttävästi. Pitäisi saada johonkin lämpimään, että voisi laitella ne. Onkin minulla paikka tiedossa, mutta pitäisi vain löytää aika tehdä se, kun ei iso homma ole. Mitenkähän muuten se kuskin puoleinen lähtee pois siitä vasemman puoleisesta pyöreästä ja osin T:n muotoisesta kiinnikkeestään, johon tulee johtoja yms. ja mikähän se on? Joku lämpötilan anturi tms. kenties vai? Vänkärin puoleinen lähtee kokonaan irti ihan kakostelematta, mutta kuskin puoleinen on kuvailemassani kiinnikkeessä kiinni, vaikka liimauksesta onkin irti. Olisiko muuten mitään haittaa, jos ottaisin ne kokonaan pois ainakin siksi aikaa, että saan ne kiinni kunnolla. Eivät ainakaan tärisisi siellä. Ilma ohjautuisi kenties hieman epätasaisemmin tuulilasille, mutta muuta haittaa ei liene vai?
Lisäksi ärsyttää hieman se, että tyttöystävän mielestä X-Type on jopa vähän ruma keulasta. Kuulemma kyljestä ja perästä ihan hieno, mutta keulan "aaltoilu" pilaa muotoilun. En voisi olla enempää eri mieltä. Vaikka toki Äksä ehkä kauneimmillaan onkin sopivasti takaviistosta katsottuna.
Iloiseksi saa kaikki muu. Aina se piristää päivää, kun pääsee oman auton rattiin. Ajamaan, näkee sen kromin värisen kissan keulalla, puun ja nahan sisällä sekä vielä parkkiin ajaessa voi vilkaista taakseen, että kyllä. Oikean valinnan olen tehnyt.
Lisäksi ärsyttää hieman se, että tyttöystävän mielestä X-Type on jopa vähän ruma keulasta. Kuulemma kyljestä ja perästä ihan hieno, mutta keulan "aaltoilu" pilaa muotoilun. En voisi olla enempää eri mieltä. Vaikka toki Äksä ehkä kauneimmillaan onkin sopivasti takaviistosta katsottuna.
Iloiseksi saa kaikki muu. Aina se piristää päivää, kun pääsee oman auton rattiin. Ajamaan, näkee sen kromin värisen kissan keulalla, puun ja nahan sisällä sekä vielä parkkiin ajaessa voi vilkaista taakseen, että kyllä. Oikean valinnan olen tehnyt.
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ei tuosta kannata ärsyyntyä. Naiset eivät vaan ymmärrä näitä asioitaJoHu kirjoitti:
Lisäksi ärsyttää hieman se, että tyttöystävän mielestä X-Type on jopa vähän ruma keulasta. Kuulemma kyljestä ja perästä ihan hieno, mutta keulan "aaltoilu" pilaa muotoilun. En voisi olla enempää eri mieltä. Vaikka toki Äksä ehkä kauneimmillaan onkin sopivasti takaviistosta katsottuna.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ööh?
Meidän taloudessa se oli nainen kun sanoi, että Jaguar näyttää hyvältä. Vaikka oli "väärän värinen".
Olisin varmaan ostanut Porschen tai Bemarin, mutta onneksi tulikin niiden sijaan ostettua E-type.
-Jakuvaari
Meidän taloudessa se oli nainen kun sanoi, että Jaguar näyttää hyvältä. Vaikka oli "väärän värinen".
Olisin varmaan ostanut Porschen tai Bemarin, mutta onneksi tulikin niiden sijaan ostettua E-type.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Ruoste..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Tilaa hän sitten vain ensikuussa edullisesti seuraavan sarjan Tallinnasta, niin ei naisen silmät kiinnity enää keulan yläosiinkissaeläin kirjoitti:Ei tuosta kannata ärsyyntyä. Naiset eivät vaan ymmärrä näitä asioitaJoHu kirjoitti:
Lisäksi ärsyttää hieman se, että tyttöystävän mielestä X-Type on jopa vähän ruma keulasta. Kuulemma kyljestä ja perästä ihan hieno, mutta keulan "aaltoilu" pilaa muotoilun. En voisi olla enempää eri mieltä. Vaikka toki Äksä ehkä kauneimmillaan onkin sopivasti takaviistosta katsottuna.
Käytettu sininen osakitti tulee tallinnaan ens kuun alussa 3.0L autossa kiinni (moottori jo myyty)
http://www.thejaguarshop.com/Jaguar/Par ... X-Type.htm
Tai ks
http://www.adamesh.co.uk/jaguar-x-type- ... 1007-p.asp
ja hinta on varsin kilpailukykyinen.. Tarjoa!
Mahdollisuus tilata myös värikoodin mukaisesti maalattuna.
T
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
avoauto seuraavaks. tai kypärä päähän ajoon lähtiessä.galaxie61 kirjoitti:Ärsytystä aiheuttaa pieni oviaukko, pituus nyt vielä menee mutta sen mataluus. Kait siihenki tottuu kun aikansa päätään hakkaa yläreunaan.
Kaikki loput onkin sitten paremmin kun edellisessä autossa.
en vaan pääse kuskin penkille ilman osumia.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Joo, meinasin jo ehdottaa, että harjoittelepa SWB E-type coupén kanssa kesä, niin sen jälkeen alkaa kaikki oviaukot tuntua isoilta.galaxie61 kirjoitti:avoauto seuraavaks. tai kypärä päähän ajoon lähtiessä.galaxie61 kirjoitti:Ärsytystä aiheuttaa pieni oviaukko, pituus nyt vielä menee mutta sen mataluus. Kait siihenki tottuu kun aikansa päätään hakkaa yläreunaan.
Kaikki loput onkin sitten paremmin kun edellisessä autossa.
en vaan pääse kuskin penkille ilman osumia.
Vähän nöyryyttä rattiin astuessa, niin kyllä se siitä.
Ruoste on kyllä se pahin vihollinen.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Laitapa se kypärä päähän siellä umpikabiinissa. Ei ole muuten kivaa ajaa esim. täysmailia kun on pää vinossa kattoa vasten.galaxie61 kirjoitti:avoauto seuraavaks. tai kypärä päähän ajoon lähtiessä.galaxie61 kirjoitti:Ärsytystä aiheuttaa pieni oviaukko, pituus nyt vielä menee mutta sen mataluus. Kait siihenki tottuu kun aikansa päätään hakkaa yläreunaan.
Kaikki loput onkin sitten paremmin kun edellisessä autossa.
en vaan pääse kuskin penkille ilman osumia.
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
mielellään harjottelisin mutta tulee halvemmaks painella lompakolla kuhmuja päässä.jakuvaari kirjoitti:Joo, meinasin jo ehdottaa, että harjoittelepa SWB E-type coupén kanssa kesä, niin sen jälkeen alkaa kaikki oviaukot tuntua isoilta.galaxie61 kirjoitti:avoauto seuraavaks. tai kypärä päähän ajoon lähtiessä.galaxie61 kirjoitti:Ärsytystä aiheuttaa pieni oviaukko, pituus nyt vielä menee mutta sen mataluus. Kait siihenki tottuu kun aikansa päätään hakkaa yläreunaan.
Kaikki loput onkin sitten paremmin kun edellisessä autossa.
en vaan pääse kuskin penkille ilman osumia.
Vähän nöyryyttä rattiin astuessa, niin kyllä se siitä.
Ruoste on kyllä se pahin vihollinen.
-Jakuvaari
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Mikä saa sinut iloiseksi/ärsyyntyneeksi autossasi ?
Nyt tekee irwikissan kokoisen hymyn suupieliin uusi rosteriverkkoinen etumaski jonka eebaystä sain huudettua ja vielä omin kätösin osasin vaihtaa paikalleen.
Hermot taas vie vikinä ja narina joka käsittääkseni taka alatukivarsien puslista tulee..käylompakolle ja narisee yhtä paljon kuin ex akka
Hermot taas vie vikinä ja narina joka käsittääkseni taka alatukivarsien puslista tulee..käylompakolle ja narisee yhtä paljon kuin ex akka
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999