X300 käyttökokemuksia

Yleinen Jaguar-keskustelu
satyyri
Viestit: 32
Liittynyt: Su Syys 18, 2005 4:49 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

X300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja satyyri »

Tervehdys vain kissakansalle!
Jaggekuume tuli jo pari vuotta sitten, vaan yhden XJ40:n mentyä ohi suun olen tyytynyt muun merkkisisin ja -mallisiin kulkineisiin..tällä haavaa jopa perhetilanteen niin pakottaessa. Noh, joka tapauksessa olen iskenyt silmäni jo tulevaa varten X300:aan ja siitäkin vielä 4-litraiseen Soveen. Kun kyseessä on kuitenkin jo tulevaa ostotapahtumaa silmälläpitäen yli kymmenvuotias kulkuneuvo, lienee sallittua udella perusasioiden perään. Eli mitäpä se tuo tuollainen kuluttaa seka-ajossa menovettä, löytyykö noista kaikista luistonesto jne?
Kulutuskyselyä joudun hieman mielestäni puolustelemaan, koska eihän tämän hintaluokan kulkineissa sillä yleensä pitäisi olla merkitystä. Kuitenkin jo nyt vanhimpien X300:n hinnat tupeavat olemaan halvemman perhekulkuneuvon luokassa, joten kyllä näillä nykyisillä - +20tkm vuodessa - ajoilla sillä jo on merkitystä.
Poislaskettuahan ei tulevaisuudessa liene myöskään X308:n hankinta, mutta uskoisin sen jälleenmyyntiarvon olevan vielä köyhän perheellisen duunarin tavoittamattomissa 3 vuoden kuluttuakin.

Sitten vielä iänikuinen utelu kanssaihmisten suhtautumisesta: tuleeko muista ihmisistä inhimillisempiä materiaasi kohtaan, kuin esimerkiksi BMW- tai Volvo-kuskeja ajatellen? Tuo pikkurivakka ruotsalainen perhevankkuri kun tuntuu keräävän pakko-ohittajia joka tilanteessa. 240hp pellin alla, mutta eihän vanhaa saa piiskata, ettei se vaan suutu:)


Näin, kiitokset jo etukäteen ja lystikästä syksynjatkoa toivottelen:)

-satyyri-
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Ei omia käyttökokemuksia, olen 100% XJ40 fani - kunnes löydän hyvän, sopivasti ajetun manuaali XJR -95--97 (X300) ja vielä sopivaan hintaan, jonka jälkeen ei sitten tarvitse enää autonvaihtoja harkita...

En kuitenkaan voi olla lainaamatta JWM lokakuu/2005 numeroa, artikkelissa GBP 5000 Jaguars, vakuuttaakseni sinut lopullisesti:

'...the succeeding X300 was far more than a re-skinned XJ40, and values of second-hand examples today make it a great GBP 5000 buy. In production for just three short years, the X300 has to be considered the last Jaguar that can be worked on by an enthusiastic amateur. But here's the rub; it has proved to be so totally reliable that its time spent in the garage has to be the lowest of any model to date! Given that it is also resilient to rust makes it one of the all-time best Jaguar buys.'

Aikast vakuuttavaa tekstiä!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Macces
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

X300

Viesti Kirjoittaja Macces »

Meillä (minulla ja vaimollani) on kokemuksia kertynyt juuri ko. mallista nyt vähän yli vuoden ajalta, ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voinkin asiaa vähän valaista :lol: .
Jagge on meillä jokapäiväisessä ajossa, eli vaimo ajaa autoa kesät ja minä talvet, joten myös talviajosta on runsaasti kokemusta ! X300 on talviautona aivan samalla tasolla kuin mikä tahansa muukin tehokas takavetoinen. Ainakin Sovessa vakiona oleva luistonesto toimii loistavasti, eikä itselläni ole ollut ongelmallisia tilanteita viime talvena. Pitää toki ennakoida mäkilähdöt ja kurvit, mutta eikös niin pidä tehdä muutenkin ! Kulutus on kaupunkivoittoisessa seka-ajossa ollut talvella n. 13 l / 100km, ja kesällä n. 10,8-11,2/ 100 km. ... Ja mitä asenteisiin tulee, löytyy meitä "moneen junaan", eli joskus kyllä huomaa, että ko. automerkillä ajellessa kanssa-autoilijoiden asenteet ovat vaikeasti arvattavissa...
Jos haluat lisää infoa, niin laita yksityisviesti ! Autan mielelläni päätöksen kypsymisessä !
Macce

ex. X-Type 2.5 V6 4x4
ex. XJ6 Sovereign (X300) 4.0
PerheXJ
Viestit: 12
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 6:02 pm
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja PerheXJ »

Puolitoista vuotta ja 30tkm XJ6:lla (-96 4,0 Sove) ajelleena voin kertoa joitain sekä käyttö-, että imagokokemuksia.

Käyttökulut ovat olleet erittäin kohtuulliset. Mitään korjauksia ei ole tarvinnut tehdä ja huollot on samaa hintaluokkaa kuin muissakin autoissa. Vakuutusmaksuissa ei ole merkittävää eroa aiempaan autooni (V70) verrattuna. Liikennevakuutus on hiukan halvempi ja kasko kalliimpi. Bensankulutus isossa ja tehokkaassa autossa on sitten se huono puoli. Kesällä maantiellä menee 10...11 litraa ja talvella kaupungissa 13...14 litraa sadalla. yleensä keskikulutus on ollut 12 litran pinnassa.
Talviominaisuudet oli sellainen asia joka itseäni huolestutti ennen auton hankintaa. Aiheetta. Jagge on erinomainen talviauto. Luistonestojärjestelmä toimii moitteettomasti, lämpöä riittää, käynnistyy hyvin kovassakin pakkasessa, etenee hyvin lumessa, on jopa lämmitettävä tuulilasi.

Yleisin kommentti sekä nais- että miespuolisten tuttujen suussa on ollut: "tuollaisesta autosta olen aina haaveillut".
XJ huomataan minne tahansa sen kanssa menetkin. Jos et kestä sitä, että sinua ja autoasi katsotaan, niin kannattaa hankkia Volvo, mutta jos pidät ihailevista, ei siis kateellisista, katseista, niin hanki ihmeessä se Jagge.
Unelmista kannattaa tehdä totta, ja voihan sen myydä, jos ei sen kanssa viihdy. Olet ainakin yhtä kokemusta rikkaampi.
XJ 6 4,0 Sovereign -96
xjag
Viestit: 23
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 7:51 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja xjag »

Jees, voin vahvistaa kaikki edelläkirjoitetun.

Etupäässä vaimon käytössä ollut X300 4.0 Sovereign vm -95 on ollut erinomainen valinta. Noin kahden puolen vuoden ja vajaan 40 tkm:n aikana keskikulutus on ollut 12,64 litraa/100 km, josta kaupunkiajoa on ehkäpä 60% sekä kesällä että talvella. Huolto on executive-tasoa, mutta niin ovat hinnatkin. Vähän edullisemmin selviää esim. Hollolan suunnalla - jos maltaa tinkiä hieman työnvastaanoton puitteista.

Talviautona toimii siinä kuin muutkin; lämpö tulee nopeasti ja luistonesto toimii.

Eniten on yllättänyt elektroniikan toiminta eli kaikki toimii eikä kojelaudassa välky varoitusvalot, kuten vaikkapa pienemmissä baijerilaisissa, joita jouduin kokeilemaan tässä muutaman viikon, tai takavuosien alfoissa. Odotin isoja ongelmia erityisesti talvella, mutta toistaiseksi sellaisia ei ole esiintynyt keskuslukituksen satunnaisia häiriötä lukuunottamatta (mutta silloin hommat toimii avaimella)

Hienointa on ehkä kuitenkin se, että melkeinpä mikä vaan "tunattu" corolla rauhoittuu taakse, oli nopeus mikä vaan tai se, että yllättäen lähes aina löytyy tilaa jonosta, kunhan vaan vilkun vääntää päälle. Naiskuljettaja vielä edistää asiaa. Huomioarvo on myös yleensä taattu - kaikilla on jonkinlainen mielipide jagesta - yleensä positiivisesti varautunut.

Autonahan se tarjoaa kyytiä, joka on saksalaisen ja jenkin välimaastosta - vähän pehmeä alusta (mutta mukava), ja vähän sisä- ja tavaratilaa suhteessa peltineliöihin, mutta bussiksi tai urheiluautoksi sitä tuskin kukaan hankkikaan :D

Luultavasti kannattaa myös tähdätä vähintään 4.0 litran versioon, jos meinaa saada 1,8 tonnin malmikasan liikahtamaan siedettävästi - tai sitten ahdettuun, jossa paranee kyyti ja ajo-ominaisuudet, mutta niin myös hinta.

Voin suositella kokemuksena, kunhan pelissä ei ole viimeiset ruokarahat, koska isomman ongelman iskiessä paperirahaa alkaa taatusti palaa kuin veneilijällä :oops:

Jaguar XJ6, 4.0 Sovereign - 95
satyyri
Viestit: 32
Liittynyt: Su Syys 18, 2005 4:49 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja satyyri »

Kiitokset palautteen antaneille, varsin tyytyväisiä kommentteja - noin rivien välistä lukien;)
Macces: saatan palata asiaan, mutta koska hankinta-ajankohta osuu todellakin pidemmän ajan päähän, joudun vielä tällä erää säästämään sinut privaateilta:)
Allekirjoittanutta kenties eniten askarrutti ja samoin yllätti tieto tuosta janoisuudesta. Tai sen pienuudesta verrattuna koneen kokoon, tehoihin ja kulkineen painoon. Aiemmin omistuksessa ollut saksalainen 3,5-litrainen vanhalla 12-tappisella tekniikalla kun höri sekalaisessa ajossa keskimäärin 14.5 litraa satasta kohti. Ja ajotapa kuitenkin allekirjoittaneella on sangen rauhallinen. Vakuutukset ei auton kanssa kahvankääntäjää niinkään pelota, kesällä HD:n arvo kyllä huomataan. Ei tuo nykyinen raatovankkuri T5-R:kään taida sieltä edullisimmasta päästä olla. Noh, täytyy pysytellä vakuutusasiamiehen kanssa välilöissä:)
Kuten edellä käy ilmi en ole varsinaisesti herkkänahkainen kulkuneuvojeni herättämästä havaintoarvosta, mutta sen laatua voisi ainakin autoillessa hieman muuttaa. BMW:stä kaikki halusivat ohitse ja Volvon kanssa tilanne tuntuu aika samalta. Ja jos itse sattuu ajamaan aina tasan 10km/h yli rajoituksen, löytyy joku kommentoimasta niitä "aina vasemmalla kaistalla ajavista" Volvisteista.
Mitä huoltoihin tulee, sattuu tiedossani olemaan henkilö, joka on aiemmin Karaasissa perehtynyt erinäisien vuosien ajan ko brittiläiseen kulkuneuvoon ja nykyisin yksityisenä yrittäjänä tuskin potkii potentiaalista asiakasta ensimmäisenä oveltaan. Luonnollisesti hänen konsultointiaan tulen mahdollisuukisen mukaan käyttämään hyväkseni vihdoin viimein hankintaa toteuttaessani.

Näin se homma etenee!

Jouluunkaan ei ole enää pitkälti:)


-satyyri-
MrBitter
Viestit: 50
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 4:24 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MrBitter »

Vapusta asti olen ajellut 3,2-litraisella X300:lla, ja olen pelkästään tyytyväinen. Mitään todellisia ongelmia ei ole ollut, mitä nyt pientä (antenni pitäisi vaihtaa, kun pääsi vääntymään puun alle parkkeeratessa, ovitiivisteet kaipaavat uusimista ja muuta tuollaista, mitä nyt vanhan auton kanssa aina on).

Auto on herättänyt melkein pelkästään positiivista huomiota, joskus parkkipaikoillakin ohikulkijat tulevat kyselemään autosta ja ihastelemaan. Varmasti positiivisempi asenne kuin bemarilla (ja C-farkkumersuni muuten on myös herättänyt paljon enemmän jupinoita kuin Jagge!)

Kulutus on ollut viime aikoina n. 11,5 litraa satasella, sellaisella Kehä I -painotteisella ajolla. Maantiellä lähempänä kymmentä litraa, Helsingin keskustassa ruuhka-aikaan sitten menee melkein 15 litraa.

Luistonesto ei muuten ole vakiona, ja minun kokemusteni mukaan 4-litrainen ilman luistonestoa kitkarenkailla ei ole oikein toimiva yhdistelmä. Vaan joko nastat alle tai luistonesto, niin ei pitäisi olla ongelmia. 3,2-litrainen tuntuu liikkeellelähdössä hiukan rauhallisemmalta, ei sudi yhtä helposti.

Xjag kirjoitti, että "Luultavasti kannattaa myös tähdätä vähintään 4.0 litran versioon, jos meinaa saada 1,8 tonnin malmikasan liikahtamaan siedettävästi - tai sitten ahdettuun, jossa paranee kyyti ja ajo-ominaisuudet, mutta niin myös hinta." Täytyy sanoa, että kyllä tuo 3,2-litrainenkin liikkuu, kun hiukan potkii. Sataseen kiihdytys on sekunnin hitaampi kuin nelilitraisella, huippunopeus taisi olla kymmenisen kilsaa tunnissa vähemmän, mutta ei siinä nyt hirveää eroa ole. Moottoritielläkin pääsee ripeästi hitaammista ohi, ja valoista lähtiessä kyllä monesti muut jäävät taakse - vaan eihän tuo Jagge nyt mikään kuminpolttoauto ole, vaikka potentiaalia löytyisikin. Itse päädyin 3,2-litraiseen siksi, että löysin hyvän, jos samalla viivalla olisi ollut molemmat moottoriversiot, olisin tietysti valinnut 4-litraisen, vaan eipä ole kyllä kaduttanut.

Ahdettu tietysti liikkuu paljon ripeämmin, mutta on sitten myös janoisempi + kalliimpi muutenkin.
'95 XJ6 3,2 (X300)
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Muuten, jos kumia haluaa päästä polttelemaan niin eipähän XJR ole ainoa vaihtoehto X300:kaan. Niitä tehtiin vielä 6 litran V12-koneella, ja se onkin sitten jo ihan täysin toinen eläin! Kulkee suurinpiirtein kuin XJR, mutta se ääni, se loputon veto ja mahtava vääntö!!! Jostain syystä (lue: polttoaineenhinnat) ovat nyt halpoja verrattuna 4.0 tai 3.2 litraisiin, aina Sovereign tasoinen varustus (tai Daimler), kuluttaa hyvin reippaasti, muttei kuitenkaan XJR:ää erikoisesti pahemmin. Ja ehdottomasti 'future classic'!!!! Manuaalina ei ole taidettu tehdä yhtäkään kappaletta minun tietääkseni, mutta sehän olisi varsin veikeä peli...
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
MrBitter
Viestit: 50
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 4:24 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MrBitter »

On varmasti upea tuo 6-litrainen... Vaatii kyllä tosiaan melko paksun lompakon kulutuksen(kin) takia. Ja käsitykseni mukaan ylläpito muutenkin maksaa aika lailla enemmän, eli moottori on vikaherkempi tai ainakin sitten huomattavasti kalliimpi korjata, jos/kun jotain tulee. Vaan tämä on sitten jo ihan kuulopuhetta.
Mutta jos Lotossa voittaisi, niin ei tarvitsisi paljon miettiä :)
'95 XJ6 3,2 (X300)
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

6-litrainen V12

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Olen saanut kuulla todella hurjia kulutuslukemia 6-litraisesta V12-koneesta. Tosin kulutuslukemien kertojalla oli korimallina XJS, ja kulutuslukemat talvisesta kaupunkiajosta. Olen itse saanut koeajaa TWR-viritettyä 6-litraista, joka oli myös XJS:ssä. Vaikka auto oli seissyt hyvän aikaa, ja liikuttiin kylmällä moottorilla, tunsin hevosvoimien puheen varsin hyvin persiissäni. Auto jäi ostamatta juuri siksi, kun tulin ajatelleeksi mahdollisia ylläpitokustannuksia. Nyt on 4-litrainen suora 6, ja ylläpito- ja korjauskustannukset ovat aivan riittävät minun lompakolleni. :x
Avatar
jaguvaari
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 1:01 pm
Paikkakunta: Orivesi

Tyytyväinen täälläkin

Viesti Kirjoittaja jaguvaari »

Olen ollut hyvin tyytyväinen omaan 3.2L X300:een. Ihan käyttöautona ollut ja ajettu kesät talvet joka päivä. Lumessa menee hyvillä nastarenkailla kuin traktori :D . Tuossa 3.2L mallissa ei ole luistonestoa joten kaasulla saa näyttäviä sladeja mutta koskaan ei ole mitään yllättävää sattunut, ja kun ei luota auton (puuttuvaan) tekniikkaan niin tulee ajeltua järkevästi, ei voi ajatella että "kyllä se tekniikka hoitaa homman jos auto karkaa käsistä".

Kulutus on ollut siinä 10-12l/100km, kun sain kahdet ylinopeussakot kesällä (kyllä 3.2L konekin kuljettaa autoa ihan ripeästi :twisted: ) niin rauhoittunut ajotapa tiputti kulutuksen tuonne 10l/100km pintaan.

Viralliset huollot olen tehnyt merkkiliikkeessä ja muut "kyläsepällä", vaihdoin jarrulevyt kun ne täristi, se maksoi saman tai vähemmän kuin normaali perheautoon kun ostin levyt ja palat Englannista ja vaihdatin "normaali" autohuollossa (säästö muutamia satasia verrattuna merkkihuoltoon) ja etu-umpio halkesi, sen ostin Triangelista jossa alkuperäinen umpio maksoi 150 € vähemmän kuin merkkiliikkeessä ja sen vaihdoin itse (10minuuttia ja siinä ajassa ehti juoda jo remontti oluen) .

Katsastus meni läpi liput liehuen, insinööri oli kunnioituksesta mykkänä kun auto oli niin täydellisessä kunnossa, hyvä ettei papukaija merkkiä laittanut otteeseen.

Ei minulla ole koskaan ollut ennen autoa jossa on noin halvat ylläpitokustannukset. Samaan aikaan perheen toinen uudempi, vähemmän ajettu ja vähemmillä ajoilla oleva nimeltä mainitsematon saksalaisauto joka tekee mm moottoreita Räikkösen formulaan on ollut useaan kertaan korjaamolla ja siihen on tehty vuodessa usean tuhannen edestä ylimääräisiä korjauksia ja ne jarrulevytkin siihen maksoivat enemmän...

:evil:

Talvella oli hieman opettelemista tuon lämmittimen kanssa kun kone hieman yski ja nikotteli jos ei lämmittänyt tarpeeksi. Kylmä kone taas lähti aina käyntiin kuin palmun alta.

Ja kyllä kun sinne nahkapenkille istuu ja katselee jalopuupaneleita niin vieläkin hymyilyttää, ei ole honeymoon ohi vielä vuodenkaan jälkeen, joskus sitä vain jää katsomaan omaa autoaan että on se hieno :D

Suosittelen lämpimästi, ei ne kuitenkaan maksaa enempää kuin uudet keskikoon autot ja saat upean loisto-auton jonka arvo varmaan säilyy paremmin kuin uuden "tavallisen" auton. Ja ylläpito on ainakin minulla tähän asti ollut edullista.

Ihmiset ovat arvailleet että maksoi varmaan 80.000 € eli kyllä Jaguaarilla saa arvostusta jos haluaa, ovat kyllä ihmetelleet kun kuulevat että sillä rahalla saa kolme hyvää X300:sta :lol:

Itse etsin lähinnä 4.0L konetta mutta tuli se oikea vastaan, hinta, huoltohistoria ja kilometrit kohdallaan ja minusta tuli 3.2L:n onnellinen omistaja. Lisää tehoa en ole koskaan tarvinnut, muutaman kerran sinisen auton takapenkillä toivonut että sitä olisi vähemmän :oops:
Jaguvaari
"Kuka ajaa punaisella Jaguaarilla?"
XJ6 -96 X300 3.2L
MrBitter
Viestit: 50
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 4:24 am
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyytyväinen täälläkin

Viesti Kirjoittaja MrBitter »

Ohhoh, jopa oli teksti kuin suoraan suustanit!
jaguvaari kirjoitti: Katsastus meni läpi liput liehuen, insinööri oli kunnioituksesta mykkänä kun auto oli niin täydellisessä kunnossa, hyvä ettei papukaija merkkiä laittanut otteeseen.
Kävi minulle tismalleen samoin pari viikkoa sitten, kun katsastutin. Katsastusmies kehui niin että melkein punastuin!
jaguvaari kirjoitti: Ei minulla ole koskaan ollut ennen autoa jossa on noin halvat ylläpitokustannukset. Samaan aikaan perheen toinen uudempi, vähemmän ajettu ja vähemmillä ajoilla oleva nimeltä mainitsematon saksalaisauto joka tekee mm moottoreita Räikkösen formulaan on ollut useaan kertaan korjaamolla ja siihen on tehty vuodessa usean tuhannen edestä ylimääräisiä korjauksia ja ne jarrulevytkin siihen maksoivat enemmän...
Jep, meillä kanssa "kakkos"autona saman tehtaan vm. 2000 auto, jolla ajettu 100 tkm, ja korjauksiin tuntuu uppoavan ihan tolkuttomasti rahaa (toisaalta omakin syy, kun on merkkikorjaamolla käyttänyt...
jaguvaari kirjoitti: Ja kyllä kun sinne nahkapenkille istuu ja katselee jalopuupaneleita niin vieläkin hymyilyttää, ei ole honeymoon ohi vielä vuodenkaan jälkeen, joskus sitä vain jää katsomaan omaa autoaan että on se hieno :D
Ja aivan samat tunteet täälläkin, vaikka honeymoon onkin kestänyt vajaat viisi kuukautta...
'95 XJ6 3,2 (X300)
Avatar
Jaguaristi
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaguaristi »

http://www.mobile.de/SIDAqI.hxNwDBH9IxR ... 182715123&

Tuo kyllä kelpaisi harraste autoksi talliin :shock: 8)
Jaguar racing

X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

Vaan se hinta

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Hyvä on, kilometrejä aika vähän mittarissa, (sikäli kun ovat paikkansa pitävät kilometrit) V12 pellin alla. Mutta vuoden -92 autosta lähes 15t euroa! Minulla on tuollainen, vaikkakin 6-sylinterisellä koneella. Oli ostohetkellä ajettu 122000 km, maksoi vain 8000 E siellä. Tämä esimerkkiauto on siis hinnaltaan lähes kaksinkertainen! :shock:
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Hinta!

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Oletteko huomanneet viime vuoden hintakehitystä XJ-S ja varsinkin XJS:ssä? Liekö syynä 30-vuotissynttärit ja klassikkoarvon löytyminen? Vielä kevättalvella autoja löytyi varsin hyväkuntoisina ja upeina UK:ssa noin € 2000 hintaluokassa. Kesän aikana hinta on todellakin ponkaissut ylöspäin, tyypillisen kohtuukuntoisen liikkuessa siinä € 4000 paikkeilla, ja runsaasti löytyy hintaluokassa jopa € 12000. Olisi pitänyt ostaa varastoon mokoma...
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

XJS:ien hinnat

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Minulla on ollut sellainen tuntemus, että sain oman XJS:ni aika edullisesti. Taisin hankkia sen kreivin aikaan. Nyt olisi huomattavasti vaikeampi löytää kohtuuhintaista ja riittävän vähän vuosia ja kilometrejä nähnyttä XJS:ää. Mahtaakohan tulla tuo hintapiikki tänne Suomeenkin?
Onko noissa X300-korisissa autoissa jossakin vaiheessa odotettavissa samantyyppistä hinnanponkaisua? Tarkoitus olisi hankkia toinen kissa, ennenkuin täytän 40 v. :wink:
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

X300 on maailmalla hinnan suhteen laskusuunnassa, ja varmasti tulee vielä olemaan niin, mutta on toisaalta viimeinen Jaguar jolla on edellytykset todelliseksi harrasteautoksi, eli varmasti kehitys käy kuten XJ40:sillä: hinta lienee nyt näillä todellisissa pohjalukemissa, ja kunhan 'roskat' eli huonot yksilöt - jotka meilläpäin paljolti määräävät hintatason! - poistuvat markkinoilta muutaman vuoden kuluessa saattaa olla odotettavissa hinnan kehittyminen kuten XJ-S/XJS:llä.

XJ-S/XJS:ssä tietenkin tilanne on paljolti se, että samalla kuin auto on saavuttanut klassikkostatuksen, haluttavuus on noussut, niin myös kaikenmaailman virityksillä kasassa pidetyt yksilöt kuten myös paljon ajetut heikosti huolletut yksilöt alkavat pian olla purettuina varaosiksi - ainahan hyvästä yksilöstä on pyydetty ja maksettu oikeita hintoja!

Joka tapauksessa - oletan että X300 edelleen on hyvä ostos, ja tulee näin olemaan vielä vuosia. Huonoja yksilöitä näistä ei ole oikein vielä löytynytkään!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Vastaa Viestiin