Nettiautosta bongattu.
Nettiautosta bongattu.
Terve.
En löytänyt vastaavaa Topiccia niin tein sellaisen.
Eli itselläni on kiikarissa tämä nettiauton XJ12 http://www.nettiauto.com/jaguar/xj12/5764549
Kertokaa mitä mieleen tulee tästä mallista tai jopa juuri kyseisestä yksilöstä.
Tutkittavat kohteet ja vaaran paikat, tyyppiviat sun muut...
Minua tässä hieman hiertää nuo jenkkimallin puskurit.
Onko millainen homma päivittää sirompiin?
-Joni
En löytänyt vastaavaa Topiccia niin tein sellaisen.
Eli itselläni on kiikarissa tämä nettiauton XJ12 http://www.nettiauto.com/jaguar/xj12/5764549
Kertokaa mitä mieleen tulee tästä mallista tai jopa juuri kyseisestä yksilöstä.
Tutkittavat kohteet ja vaaran paikat, tyyppiviat sun muut...
Minua tässä hieman hiertää nuo jenkkimallin puskurit.
Onko millainen homma päivittää sirompiin?
-Joni
Re: Nettiautosta bongattu.
Ruoste ja pimeyden ruhtinas Lucas oli ainakin omassani vikoina,joskus menneinä vuosina.
Re: Nettiautosta bongattu.
Jotain tietoa mallista on tullut yksityisviestillä ja tämän foorumin aiheet on kahlattu läpi.
Mitä ulkomaan foorumia suosittelette tiedon hakuun.
Ja laittakaa tännekkin tietoa mitä kannattaa huomioida.
Huomenna saatan käydä katsomassa laitetta.
Mitä ulkomaan foorumia suosittelette tiedon hakuun.
Ja laittakaa tännekkin tietoa mitä kannattaa huomioida.
Huomenna saatan käydä katsomassa laitetta.
Re: Nettiautosta bongattu.
Terve,
Juu, yleensä jos menee katsomaan, niin se on sitten menoa...
En tunne tuota yksilöä, mutta muutama pikahuomio.
-varmaan tehty 1978 koska on kakkossarjalainen, JHT sertifikaatista ilmenee kaikki faktat, voi tilata siis tehtaan säätiöltä n. €50 sis postituksen
-tyypilliset tuon ajan värit, vaikuttaa ihan oikeilta, ratti vaihdettu Motolitaan tms.
-myös vanteet on tarvikesellaiset, mutta ihan kivannäköiset, makuasia toki
-kylkilistat ei kuulu mihinkään XJ:hin, paitsi ne kromilistat jotka on tehty muotoon ja ovat kylkipokkauksen yläpuolella
-konehuone vaikuttaa siistiltä, pieni öljyvuoto ei ole paha, mutta jos keittää helposti tai jos yhtään vuotaa jäähdytysnestettä jostain, voi olla iso (ja kallis) remontti edessä, tosin ruoste on se pahin vihollinen! Kaikki muu on pientä, mutta korin A- ja C-pilarien juuressa olevat kotelorakenteet ovat hankalia korjata ja voivat ruostua puhki sisältäkäsin...
Helmatkin on työläät vaihtaa oikein tehtynä, mutta osia saa kyllä suht-edullisesti.
-Jakuvaari
Juu, yleensä jos menee katsomaan, niin se on sitten menoa...
En tunne tuota yksilöä, mutta muutama pikahuomio.
-varmaan tehty 1978 koska on kakkossarjalainen, JHT sertifikaatista ilmenee kaikki faktat, voi tilata siis tehtaan säätiöltä n. €50 sis postituksen
-tyypilliset tuon ajan värit, vaikuttaa ihan oikeilta, ratti vaihdettu Motolitaan tms.
-myös vanteet on tarvikesellaiset, mutta ihan kivannäköiset, makuasia toki
-kylkilistat ei kuulu mihinkään XJ:hin, paitsi ne kromilistat jotka on tehty muotoon ja ovat kylkipokkauksen yläpuolella
-konehuone vaikuttaa siistiltä, pieni öljyvuoto ei ole paha, mutta jos keittää helposti tai jos yhtään vuotaa jäähdytysnestettä jostain, voi olla iso (ja kallis) remontti edessä, tosin ruoste on se pahin vihollinen! Kaikki muu on pientä, mutta korin A- ja C-pilarien juuressa olevat kotelorakenteet ovat hankalia korjata ja voivat ruostua puhki sisältäkäsin...
Helmatkin on työläät vaihtaa oikein tehtynä, mutta osia saa kyllä suht-edullisesti.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nettiautosta bongattu.
Terve !
Tässä saattaa olla jotain infoa http://www.oldclassiccar.co.uk/buyers_guide_xj.htm
Tässä saattaa olla jotain infoa http://www.oldclassiccar.co.uk/buyers_guide_xj.htm
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Nettiautosta bongattu.
Terve,
Ai joo, itse kysymykseen vastausta.
Ei ole omaa kokemusta, mutta olen lukenut, että takana puskurin vaihto on helppo. Edessä se ei olekaan niin helppo koska noissa ol muistaakseni jostain 1974/1975 sellainen iskarin tyyppinen vaimennin etupuskurn alla jotta täytti vaatimuksen muistaakseni 5mph törmäyskestävyydestä ilman muodonmuutoksia! (amer. Parking-by-bumpers-menetelmä) vaatinee myös hieman pelti-/kori-/metallitöitä vaihtaa Euro-malliin. Osia saa kyllä.
Taas kovin makuasia, USA-mallit voivat olla melko ruosteettomia, mutta kyllä aitoja Euro-autoja ilman sivuheijastimia, ilmapumppuja, bensahuurujen suodatusta ja kierratystä, smog-kaasareita ja jakajaa ja noita "turvapuskureita" on olemassa ja myynnissäkin silloin tällöin. Yksi tosi hieno kolmossarjan Suomi-autokin oli vielä ainakin alkuvuodesta...
Hinta voi toki olla toinen mutta oman kokemukseni mukaan "täydellinen" auto tulee vaikka €20-25k hinnallaan halvemmaksi kuin €10-15k auto jossa on vähän sanomista!
Coupeen on mennyt nyt jo yli 2.5x hankintahinta kaikkiin remontteihin, toki nyt se alkaa olla aika täydellinen ja kone- ja ylivaihde ovat kuin uusia, mutta on se maksanut aikaa ja pelimerkkejä!
-Jakuvaari
Ai joo, itse kysymykseen vastausta.
Ei ole omaa kokemusta, mutta olen lukenut, että takana puskurin vaihto on helppo. Edessä se ei olekaan niin helppo koska noissa ol muistaakseni jostain 1974/1975 sellainen iskarin tyyppinen vaimennin etupuskurn alla jotta täytti vaatimuksen muistaakseni 5mph törmäyskestävyydestä ilman muodonmuutoksia! (amer. Parking-by-bumpers-menetelmä) vaatinee myös hieman pelti-/kori-/metallitöitä vaihtaa Euro-malliin. Osia saa kyllä.
Taas kovin makuasia, USA-mallit voivat olla melko ruosteettomia, mutta kyllä aitoja Euro-autoja ilman sivuheijastimia, ilmapumppuja, bensahuurujen suodatusta ja kierratystä, smog-kaasareita ja jakajaa ja noita "turvapuskureita" on olemassa ja myynnissäkin silloin tällöin. Yksi tosi hieno kolmossarjan Suomi-autokin oli vielä ainakin alkuvuodesta...
Hinta voi toki olla toinen mutta oman kokemukseni mukaan "täydellinen" auto tulee vaikka €20-25k hinnallaan halvemmaksi kuin €10-15k auto jossa on vähän sanomista!
Coupeen on mennyt nyt jo yli 2.5x hankintahinta kaikkiin remontteihin, toki nyt se alkaa olla aika täydellinen ja kone- ja ylivaihde ovat kuin uusia, mutta on se maksanut aikaa ja pelimerkkejä!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Nettiautosta bongattu.
http://www.jag-lovers.org/savijo kirjoitti: Mitä ulkomaan foorumia suosittelette tiedon hakuun.
Köpi
Re: Nettiautosta bongattu.
Kiitoksia vastauksista.
Lisääkin saa laittaa mitä mieleen putkahtaa.
Lisääkin saa laittaa mitä mieleen putkahtaa.
Re: Nettiautosta bongattu.
Niin ja Jakuvaari mainitsi että jäähdytinnesteitä ei saisi vuotaa tahi hävittää.
Eli kärsivätkö nämä kuinka helposti kansivaurioista? Voidaank luokitella ihan tyyppiviaksi.
Entä muuten lämpöongelmia? Onko yleisiä täysmoottoreissa?
Eli kärsivätkö nämä kuinka helposti kansivaurioista? Voidaank luokitella ihan tyyppiviaksi.
Entä muuten lämpöongelmia? Onko yleisiä täysmoottoreissa?
Re: Nettiautosta bongattu.
Hei! Varmaan tuon moottorin osalta kannattaa lukea soveltuvin osin XJS-raamattua (Experience in a Book: Help for the Jaguar XJ-S Owner), joka on saatavilla ilmaiseksi täältä http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/Jaguar.htmlsavijo kirjoitti:Niin ja Jakuvaari mainitsi että jäähdytinnesteitä ei saisi vuotaa tahi hävittää.
Eli kärsivätkö nämä kuinka helposti kansivaurioista? Voidaank luokitella ihan tyyppiviaksi.
Entä muuten lämpöongelmia? Onko yleisiä täysmoottoreissa?
Sieltä selvinnee kaikkea _mielenkiintoista_
Ja kyllä, ao. kone kehittää runsaasti lämpöä, joten jäähdytyksen syytä toimia kunnolla. Se eroaa normaaleista systeemeistä kaksine termostaatteineen ja muine erilaisuuksineen. Vakio kone ei kestä keittämistä paljoakaan, sillä kansissa on taipumusta pudottaa lämpölaajenemisen vuoksi seetejä.
Re: Nettiautosta bongattu.
Ei! Ei ole vika, mutta valitettavan usein on nähty että joku älypää Jenkkilässä on laittanut systeemiin pelkkää vettä ja silloin alkaa tapahtua!savijo kirjoitti:Niin ja Jakuvaari mainitsi että jäähdytinnesteitä ei saisi vuotaa tahi hävittää.
Eli kärsivätkö nämä kuinka helposti kansivaurioista? Voidaank luokitella ihan tyyppiviaksi.
Entä muuten lämpöongelmia? Onko yleisiä täysmoottoreissa?
Samoin jos jäähdytysneste on vanhaa ja siellä on ilmaa alkaa kansipahvien jäähdytyskanavien kohdalta vahvikerenkaat ruostua, ruostehan laajenee ja sitten saattaa vettä päästä vääriin paikkoihin.
Hyvin hoidettuna ja asiallisesti huollettuna olen nähnyt tehtaan kansipahvien kestävän kevyesti yli 30 vuotta ja 200tkm joten mikään tyyppivika se siis tosiaan ei ole. Mutta lämpöä 12-sylinterinen tuottaa ihan kivasti ja jos jäähdytys ei ole kunnossa, seokset on liian laihoilla, sytkä myöhässä jne. alkaa tapahtua ikäviä asioita.
Usein merkkinä siitä, että ongelmia on ollut on mm. ylimääräisiä tuulettimia asennettu syylarin molemmin puolin, ilmastointi on tahallaan jätetty pois käytöstä yms. Jos kaikki toimii ja kaupunkiajossa ei neula nouse yli sen "Normal" tekstin viimeisten kirjainten on kaikki ok. Jos jäähdytysnestettä kuumana pullahtaa ylivuotoletkusta on sekin ihan ok, tod.näk on systeemi vaan ylitäytetty. Mutta jos nestettä tulee hiemankin lohkon/kansien sivuista, ei siihen auta kuin yksi asia: tiivisteiden vaihto ja koko hoidon läpikäyminen. Ei sekään ole mitään ruostuneeseen koriin verrattuna, mutta aikaa palaa taatusti, ja usein ongelmat alkavat muodossa: pakosarjat eivät lähde irti -> kannet eivät lähde irti -> kannenpultit ruostuneet kiinni ja turvonneet jäähdytyskanavien kohdalta niin että ne joutuu leikkaamaan poikki jne.
Kun kannet on sitten saatu pois voidaan todeta että seetejä on tipahdellut ylikuumenemisen takia, pikareita on halki tai kuopalla kun joku on säätänyt välyksiä vahan miten sattuu ja on hionut (karkaistuja!) säätöpaloja jne.
Em. remontin on nähty maksavan ammattikorjaamolla viisinumeroisia summia.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________