x-typen laatu
x-typen laatu
Tuli mieleen kysyä muilta x-tyypeiltä minkälainen laatuvaikutelma mielestänne autossanne on noin kokonaisuudessaan? Itse tässä jonkin aikaa -02 2.1 bensa-tyypillä ajelleena (ja oikeastaan jo heti alkuvaiheessa) voin todeta että laatu on jos ei surkea niin ainakin huono. Verrokkina edellinen E39 bemari joka oli aivan toisella tasolla laadussa. X-type nitisee ja natisee vähän joka puolelta, tiivisteet repsattaa ja yleisvaikutelma on Ford. Mutta silti halusin kokeilla ehtaa Jaggea.
Tässä huomiot joista varmaan löytyy tuttuja asioita:
- Ohjauspyörä käännettäessä rahisee (oikeasti, WTF)
- Ohjauspyörä ylipäänsä levoton ja tuntuma tiehen heppoinen
- Kytkinpoljin nitisee painettaessa ja tuntuu että kohta sieltä joku vieteri poksahtaa
- Ikkunatiivisteet amatöörimäisesti repsattaa vähän joka kulmasta ja jos oven sulkee vähänkin kovempaa niin tiivistelistat pompsahtelee pois paikoiltaan
- Ilmanvaihto on TODELLA huono. Aivan sama kuinka kovaa puhallutat pöhöttimiä niin ilma ei tunnu kiertävän autossa ollenkaan ja varmaankin juuri tästä syystä lasit huurtuvat todella herkästi vähänkään viileämmällä ilmalla. En haluaisi olla se joka istuu takapenkillä sillä sinne ei ole minkäänlaista ilmanvaihtokanavaa.
- Molemmat etupenkit höskyy eli eivät ole tukevia. Tiedä häntä ovatko rikki mutta epäilen.
- Moottorin kiihdytys kuulostaa lähinnä hyttysen ininältä. Tiedän, 2.1 moottori on aika ritsa mutta halusin vähän ekologisuutta....
- ..mutta bensaa kuluu aivan järjettömän paljon. Miten on mahdollista että 4-vuotta vanhempi 2.8 litran BMW kone kuluttaa vähemmän kuin 2.1 litrainen Jagge? Papereiden mukaan pitäisi kuluakin vähemmän mutta ei todellakaan asia ole näin. Ilmastointia käytän säästeliäästi, kaikki litkut vaihdettu (+ ilmastointihuolto), uudet TM-testivoittajarenkaat oikeilla ilmanpaineilla alla. Liekö joku osa hajalla?
- Vakiovarustelu aivan naurettava: takapenkeillä ikkunaveivit (LOL), ajotietokonetta EI OLE (taas kynän ja paperin pariin bensoja laskemaan), hetkellistä kulutusmittaria ei ole, jne. Auto on käsittääkseni maksanut uutena sen about 60K niin voisi kuvitella että vakiovarustelu on edes brändin vaatimalla tasolla.
Ymmärtääkseni auto on 20% Foordia mutta itsestä tuntuu että pikemminkin 80%. Odotin että laatutaso on vähintään BMW tasolla mutta joo ei. Vaikka kyseessä onkin "halpisjagge" niin eihän 1-sarjan bemareissakaan paikat nitise näin. Jagge-huollossa sanottiin että nämä oireet ovat aika tuttuja. Miten teillä, vai uskallatteko puhua pahaa lempilapsestanne? Ehkä tästä vielä kalua tulee kun jatkaa korjaus/eheytyshommia. On auto ulkoapäin ainakin nätti
Tässä huomiot joista varmaan löytyy tuttuja asioita:
- Ohjauspyörä käännettäessä rahisee (oikeasti, WTF)
- Ohjauspyörä ylipäänsä levoton ja tuntuma tiehen heppoinen
- Kytkinpoljin nitisee painettaessa ja tuntuu että kohta sieltä joku vieteri poksahtaa
- Ikkunatiivisteet amatöörimäisesti repsattaa vähän joka kulmasta ja jos oven sulkee vähänkin kovempaa niin tiivistelistat pompsahtelee pois paikoiltaan
- Ilmanvaihto on TODELLA huono. Aivan sama kuinka kovaa puhallutat pöhöttimiä niin ilma ei tunnu kiertävän autossa ollenkaan ja varmaankin juuri tästä syystä lasit huurtuvat todella herkästi vähänkään viileämmällä ilmalla. En haluaisi olla se joka istuu takapenkillä sillä sinne ei ole minkäänlaista ilmanvaihtokanavaa.
- Molemmat etupenkit höskyy eli eivät ole tukevia. Tiedä häntä ovatko rikki mutta epäilen.
- Moottorin kiihdytys kuulostaa lähinnä hyttysen ininältä. Tiedän, 2.1 moottori on aika ritsa mutta halusin vähän ekologisuutta....
- ..mutta bensaa kuluu aivan järjettömän paljon. Miten on mahdollista että 4-vuotta vanhempi 2.8 litran BMW kone kuluttaa vähemmän kuin 2.1 litrainen Jagge? Papereiden mukaan pitäisi kuluakin vähemmän mutta ei todellakaan asia ole näin. Ilmastointia käytän säästeliäästi, kaikki litkut vaihdettu (+ ilmastointihuolto), uudet TM-testivoittajarenkaat oikeilla ilmanpaineilla alla. Liekö joku osa hajalla?
- Vakiovarustelu aivan naurettava: takapenkeillä ikkunaveivit (LOL), ajotietokonetta EI OLE (taas kynän ja paperin pariin bensoja laskemaan), hetkellistä kulutusmittaria ei ole, jne. Auto on käsittääkseni maksanut uutena sen about 60K niin voisi kuvitella että vakiovarustelu on edes brändin vaatimalla tasolla.
Ymmärtääkseni auto on 20% Foordia mutta itsestä tuntuu että pikemminkin 80%. Odotin että laatutaso on vähintään BMW tasolla mutta joo ei. Vaikka kyseessä onkin "halpisjagge" niin eihän 1-sarjan bemareissakaan paikat nitise näin. Jagge-huollossa sanottiin että nämä oireet ovat aika tuttuja. Miten teillä, vai uskallatteko puhua pahaa lempilapsestanne? Ehkä tästä vielä kalua tulee kun jatkaa korjaus/eheytyshommia. On auto ulkoapäin ainakin nätti
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: x-typen laatu
Ainakin herättää keskustelua tämmöinen avauspostaus
Ohjauspyörän rahina on tuon aikakauden kaikkien Jaguarien tyyppivika, kippaa sinne n. kympin hintainen pullo taika-ainetta (C2S48887), pyörittele rattia hieman ja ääni häviää. Ohjauksesta tulee samalla rahtusen kevyempi. Itselläni oli ihan sama ekstraääni ja se hävisi kokonaan, eikä ole ainakaan nyt vuotta myöhemmin tullut takaisin.
Ohjauspyörän levottomuudesta en osaa sanoa, ei ole vastaavia tuntemuksia itsellä. X-Typehän (AWD Sport vissiin) oli jonain vuonna jopa jonkin autolehden testaamien autojen handling-top 10:ssä tjsp, Lotus Elisen ja Mitsubishi Lancer EVO:n joukossa
Itselläni ei kytkin nitise eivätkä ikkunantiivisteet repsota, ei kumpikaan liene "normaalia".
Ilmanvaihto on mielestäni muutoin hyvä, mutta lasien huurtuminen on X-Typessä käsittääkseni ihan yleisesti tiedostettu ja hyväksytty juttu. Etenkin takaikkunan huurtuvat aika helposti.
Itselläin kuskin penkissä on hyvin pientä eestaas-keikkumista, pitäisi tarkistaa onko sähkösäätösysteemeissä kaikki tiukasti paikoillaan.
Itse pidän moottorin äänestä suuresti, etenkin 2000-3000 kierroksen paikkeilla. Toisaalta autossani on tuning-filtteri
Oletan että tarkoitat hyttysen ininällä sitä rasittavaa sähkömoottorimaista taustaääntä joka kuuluu lähinnä pienemmillä vaihteilla? En tiedä mistä se tulee, mutta huollon mukaan on ihan normaali ääni. Ja joo, kuulemani mukaan tuo 2.1-kone kuluttaa melkein yhtä paljon kuin 2.5 ja 3.0, vaikka onkin etuvetoinen eli kevyempi ja pienempi tehonhäviö voimansiirrossa, ilmeisesti se on sitten kuitenkin alimitoitettu.
Vakiovarustelu Classic-varustelutasolla on Jaguariksi kieltämättä aika askeettinen; kangaspenkit, käsiveivit, manuaali-ilmastointi jne. En tiedä 2.1-mallin hinnasta, omani olisi näine varusteineen (SE oli muistaakseni alkumallivuosina korkein varustelutaso) maksanut Inchcapelta saamani markkahinnaston mukaan jotakin 400tmk eli ~67k€.
Ohjauspyörän rahina on tuon aikakauden kaikkien Jaguarien tyyppivika, kippaa sinne n. kympin hintainen pullo taika-ainetta (C2S48887), pyörittele rattia hieman ja ääni häviää. Ohjauksesta tulee samalla rahtusen kevyempi. Itselläni oli ihan sama ekstraääni ja se hävisi kokonaan, eikä ole ainakaan nyt vuotta myöhemmin tullut takaisin.
Ohjauspyörän levottomuudesta en osaa sanoa, ei ole vastaavia tuntemuksia itsellä. X-Typehän (AWD Sport vissiin) oli jonain vuonna jopa jonkin autolehden testaamien autojen handling-top 10:ssä tjsp, Lotus Elisen ja Mitsubishi Lancer EVO:n joukossa
Itselläni ei kytkin nitise eivätkä ikkunantiivisteet repsota, ei kumpikaan liene "normaalia".
Ilmanvaihto on mielestäni muutoin hyvä, mutta lasien huurtuminen on X-Typessä käsittääkseni ihan yleisesti tiedostettu ja hyväksytty juttu. Etenkin takaikkunan huurtuvat aika helposti.
Itselläin kuskin penkissä on hyvin pientä eestaas-keikkumista, pitäisi tarkistaa onko sähkösäätösysteemeissä kaikki tiukasti paikoillaan.
Itse pidän moottorin äänestä suuresti, etenkin 2000-3000 kierroksen paikkeilla. Toisaalta autossani on tuning-filtteri
Oletan että tarkoitat hyttysen ininällä sitä rasittavaa sähkömoottorimaista taustaääntä joka kuuluu lähinnä pienemmillä vaihteilla? En tiedä mistä se tulee, mutta huollon mukaan on ihan normaali ääni. Ja joo, kuulemani mukaan tuo 2.1-kone kuluttaa melkein yhtä paljon kuin 2.5 ja 3.0, vaikka onkin etuvetoinen eli kevyempi ja pienempi tehonhäviö voimansiirrossa, ilmeisesti se on sitten kuitenkin alimitoitettu.
Vakiovarustelu Classic-varustelutasolla on Jaguariksi kieltämättä aika askeettinen; kangaspenkit, käsiveivit, manuaali-ilmastointi jne. En tiedä 2.1-mallin hinnasta, omani olisi näine varusteineen (SE oli muistaakseni alkumallivuosina korkein varustelutaso) maksanut Inchcapelta saamani markkahinnaston mukaan jotakin 400tmk eli ~67k€.
Re: x-typen laatu
Terve,
tuning-filtteri ?
Mikäs ihmeidentekijä tämä oikein on?
masahai
tuning-filtteri ?
Mikäs ihmeidentekijä tämä oikein on?
masahai
-Jaguar XF 3.0 Diesel A 2015
Re: x-typen laatu
Kiitos vastauksesta ja ihan hyvä jos herättää keskustelua enemmänkin
Kokeilen tuota öljy-vinkkiäsi ohjauspyörään. Jos tuota ongelmalistaa saisi edes vähän pienemmäksi niin olisi kiva. Itse en ole mikään erityinen autoasiantuntija mutta kyllä nyt jotain tulppia ja öljyjä on vaihdeltu.
Ratti siis ajossa tärisee ja vipattaa hieman vaikka alla todellakin on premium- Good Yearin renkaat. Jarruttaessa vielä unohtui mainita että jarrutus tuntuu pureutuvan "sykäyksittäin" eli joko jokin vanne/vanteet on kieroja tai jarrulevyt/palat on kieroutuneet? En tiedä mutta veikkaan ettei tee pidemmän päälle hyvää renkaiden tasaisen kulumisen kannalta.
Penkit tosiaan sähköpenkit ja keikkuu vähän kuin kiikkustuoli. Itse tykkäisin että penkit olisivat jämptejä. Toivottavasti siellä on vain joku ruuvi löysällä jonka voisi itsekin korjata. En viitsisi tuon takia viedä Inchcapelle tms (velottavat kuitenkin käden ja jalan).
Joo, moottori kuullostaa vähän kuin olisi joku alitehoinen sähkömoottori pienillä vaihteilla. Ehkä sen kanssa oppii elämään.
Yritän vielä vaihtaa tulpat jos niillä saisi edes muutaman prosentin kulutusta pienentymään. Kaikki keinot otetaan käyttöön ja vinkkejä otetaan vastaan. Kova kulutus häiritsee eniten.
Kokeilen tuota öljy-vinkkiäsi ohjauspyörään. Jos tuota ongelmalistaa saisi edes vähän pienemmäksi niin olisi kiva. Itse en ole mikään erityinen autoasiantuntija mutta kyllä nyt jotain tulppia ja öljyjä on vaihdeltu.
Ratti siis ajossa tärisee ja vipattaa hieman vaikka alla todellakin on premium- Good Yearin renkaat. Jarruttaessa vielä unohtui mainita että jarrutus tuntuu pureutuvan "sykäyksittäin" eli joko jokin vanne/vanteet on kieroja tai jarrulevyt/palat on kieroutuneet? En tiedä mutta veikkaan ettei tee pidemmän päälle hyvää renkaiden tasaisen kulumisen kannalta.
Penkit tosiaan sähköpenkit ja keikkuu vähän kuin kiikkustuoli. Itse tykkäisin että penkit olisivat jämptejä. Toivottavasti siellä on vain joku ruuvi löysällä jonka voisi itsekin korjata. En viitsisi tuon takia viedä Inchcapelle tms (velottavat kuitenkin käden ja jalan).
Joo, moottori kuullostaa vähän kuin olisi joku alitehoinen sähkömoottori pienillä vaihteilla. Ehkä sen kanssa oppii elämään.
Yritän vielä vaihtaa tulpat jos niillä saisi edes muutaman prosentin kulutusta pienentymään. Kaikki keinot otetaan käyttöön ja vinkkejä otetaan vastaan. Kova kulutus häiritsee eniten.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: x-typen laatu
Allekirjoituksessani on linkki, tämmöinen tötterö Siksi "tuning-filtteri", että yleensä tuommoisia on ns. amistuning-autoissa. Itse laitoin sen enemmänkin keskikierrosten moottorinmurinan vapauttamiseksi yleisen ajofiiliksen kehittämistoimenpiteenä, sekä toki osittain koska AEM:n DryFlow on joidenkin testien mukaan markkinoiden parhaiten pienpartikkeleita suodattava filtteri.Masahai kirjoitti:Terve,
tuning-filtteri ?
Mikäs ihmeidentekijä tämä oikein on?
masahai
En valitettavasti osaa ottaa noihin muihin juttuihin kantaa, kun en ole mikään varsinainen autoasiantuntija. Teoriatietoa on vaan tarttunut päähän pikkuhiljaa, mutta käytännön ongelmanratkaisu on aika kaukaista tämänhetkisellä viisaudellani.
Jos ei ole vielä tullut netissä vastaan, niin tässä jostain netin syövereistä löytämäni 2810-sivuinen X-Typen workshop manual: http://bit.ly/17WMZJV
Re: x-typen laatu
Olisko ollu tuo yksilö vähän huonolla pidolla edellisten omistajien toimesta?
Mä en ainakaan pysty allekirjoittamaan huonoja repsottavia tiivisteitä, natisevia paikkoja, keikkuvia penkkejä, jne. 100tkm ajettuna vm. 2004 X-Type ostettiin ja sillä ajeltiin n. 105tkm ja vajaa 4 vuotta kun se vaihdettiin. Siinäkin oli sähköjakkarat ja mielestäni ne oli kyllä hyvät, niistä sai hyvin ajoasennon kohilleen. Ehkä sivuttaistuki olisi voinut olla vähän parempi, mutta meidän versiossa oli Executive, Sport -versiossa on sitten erilainen kuviointi penkeissä - tiedä sitten onko ne tukevammat sivuttaistueltaankin.
Ilmanvaihdon huonouteen vaikuttaa tosi paljon raitisilmansuodatin. Onkohan se koska vaihdettu? Sen mä kyllä allekirjoitan, että täysautomaatti AC laite tuppaa talvikeleillä huurruttamaan lasit jos sen piti automaatti-asennossa. Sitten pärjäsi kun painoi DEF:iä, sääti käsin ilmannopeuden 2:lle, 3:lle tai 4:lle jo pysyi ikkunat auki. Ekan kerran kun laittoi DEF:in päälle, piti ottaa tuulilasin ja takalasin lämmittimet pois päältä. Lopputalven saikin sitten ajella DEF päällä.
Joku säätöhomma olis varmaan pitäny tehdä, kun jos ilmansuunnan sääti siten että osa tuulilasille ja osa jaloille, se lykkäs mun mielestä liikaa ilmaa jaloille ja siksi alkoi lasit huurtua. Sen ne olis voinu kyllä paremmin tehdä.
Ajettavuus X-Typessa on mun mielestä hemmetin hyvä vaikka onkin etuvetoinen. Sitä ei tarvitse paimentaa oli keli mikä tahansa. Oikeasti. Jos sulla on heppoinen tuntuma tiehen, tarkista ekaksi raidetangon päät, onko väljyyttä. Sitten pyöränkulmat tarkistukseen.
Meillä kerran pääsi väljäksi raidetangon pää kuskin puolelta. Jännä juttu oli siinä se, että talvirenkailla sitä ei oikeastaan edes huomannut (vakiokokoa 205x55x16"). Mutta kun laitoin kesärenkaat 225x45x17" alle niin jo tuntui väljä raidetangon pää... veteli urissa selvästi.
Jos sulla ei ole ajotietokonetta, on vieivilasit takana mutta sähköjakkarat, satavarmasti sulla on Classic eli se halvin versio, johon on vähän laitettu lisävarusteita, ja ne on ne sähköpenkit. Eikä muuten ole maksanut lähellekään 60te. X-Typen hinnat alkaen uutena (silloin aikoinaan) oli 43 500e.
Executivessa onkin jo sitten varusteita: 4x s.lasit, cruiset, ajotietokone+infonäyttö, kokonahkaverhoilu, sähköpenkit, monitoimiratti, lämmitettävä tuulilasi, ja mitäs vielä... ku muistaas kaikki. Mutta joka tapaukses Classic on se pekka-perusmalli, sitten on Executive ja sitte tulee Sport. Nuo versiot on ollu ennen kun X-Type sai faceliftin, elikkäs vuonna 2008. Ja Classicin ja Executiven välillä on se suurin ero. Sen faceliftin jälkeen oli varustetasotkin eri nimiset, esim. Business Executive+ jne.
Vuosimalli 2004 ja siitä ylöspäin on tapahtunu parannuksia, esim. mittaristo ja ratti on erilaiset mitä ekoissa X-Typeissä ja ainakin esim. kojelaudan tuulilasin suulakkeiden kiinnitys on parempi. Ekoissa ne tahtoivat vanhemmuuttaan pompata irti...
Mä en ainakaan pysty allekirjoittamaan huonoja repsottavia tiivisteitä, natisevia paikkoja, keikkuvia penkkejä, jne. 100tkm ajettuna vm. 2004 X-Type ostettiin ja sillä ajeltiin n. 105tkm ja vajaa 4 vuotta kun se vaihdettiin. Siinäkin oli sähköjakkarat ja mielestäni ne oli kyllä hyvät, niistä sai hyvin ajoasennon kohilleen. Ehkä sivuttaistuki olisi voinut olla vähän parempi, mutta meidän versiossa oli Executive, Sport -versiossa on sitten erilainen kuviointi penkeissä - tiedä sitten onko ne tukevammat sivuttaistueltaankin.
Ilmanvaihdon huonouteen vaikuttaa tosi paljon raitisilmansuodatin. Onkohan se koska vaihdettu? Sen mä kyllä allekirjoitan, että täysautomaatti AC laite tuppaa talvikeleillä huurruttamaan lasit jos sen piti automaatti-asennossa. Sitten pärjäsi kun painoi DEF:iä, sääti käsin ilmannopeuden 2:lle, 3:lle tai 4:lle jo pysyi ikkunat auki. Ekan kerran kun laittoi DEF:in päälle, piti ottaa tuulilasin ja takalasin lämmittimet pois päältä. Lopputalven saikin sitten ajella DEF päällä.
Joku säätöhomma olis varmaan pitäny tehdä, kun jos ilmansuunnan sääti siten että osa tuulilasille ja osa jaloille, se lykkäs mun mielestä liikaa ilmaa jaloille ja siksi alkoi lasit huurtua. Sen ne olis voinu kyllä paremmin tehdä.
Ajettavuus X-Typessa on mun mielestä hemmetin hyvä vaikka onkin etuvetoinen. Sitä ei tarvitse paimentaa oli keli mikä tahansa. Oikeasti. Jos sulla on heppoinen tuntuma tiehen, tarkista ekaksi raidetangon päät, onko väljyyttä. Sitten pyöränkulmat tarkistukseen.
Meillä kerran pääsi väljäksi raidetangon pää kuskin puolelta. Jännä juttu oli siinä se, että talvirenkailla sitä ei oikeastaan edes huomannut (vakiokokoa 205x55x16"). Mutta kun laitoin kesärenkaat 225x45x17" alle niin jo tuntui väljä raidetangon pää... veteli urissa selvästi.
Jos sulla ei ole ajotietokonetta, on vieivilasit takana mutta sähköjakkarat, satavarmasti sulla on Classic eli se halvin versio, johon on vähän laitettu lisävarusteita, ja ne on ne sähköpenkit. Eikä muuten ole maksanut lähellekään 60te. X-Typen hinnat alkaen uutena (silloin aikoinaan) oli 43 500e.
Executivessa onkin jo sitten varusteita: 4x s.lasit, cruiset, ajotietokone+infonäyttö, kokonahkaverhoilu, sähköpenkit, monitoimiratti, lämmitettävä tuulilasi, ja mitäs vielä... ku muistaas kaikki. Mutta joka tapaukses Classic on se pekka-perusmalli, sitten on Executive ja sitte tulee Sport. Nuo versiot on ollu ennen kun X-Type sai faceliftin, elikkäs vuonna 2008. Ja Classicin ja Executiven välillä on se suurin ero. Sen faceliftin jälkeen oli varustetasotkin eri nimiset, esim. Business Executive+ jne.
Vuosimalli 2004 ja siitä ylöspäin on tapahtunu parannuksia, esim. mittaristo ja ratti on erilaiset mitä ekoissa X-Typeissä ja ainakin esim. kojelaudan tuulilasin suulakkeiden kiinnitys on parempi. Ekoissa ne tahtoivat vanhemmuuttaan pompata irti...
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: x-typen laatu
Niin tosiaan, Executive taitaa olla vain Suomessa käytössä ollut varustelutason nimi. Omani on SE eli Special Equipment, se on Ranskasta käytettynä tuotu eli siksi erilainen nimeämiskäytäntö. Kansainvälisillä foorumeilla nähdyn keskustelun perusteella ne tasot ovat aiempina vuosina olleet Classic, Sport ja SE. Myöhemmin varustetasoja taisi olla Classic, Sport, SE, Sport Premium ja Sovereign (Sovereign oli jenkeissä VDP eli Vanden Plas). Yksi asia josta erottaa SE:n (ja myöhemmin Sovereignin) muista on puulistat ovissa.
Mielestäni olen joskus nähnyt Suomessa myynnissä Executive-malleja ilman noita ovien puulistoja, joten en tiedä miten meikämarkkinoiden nimeämiskäytäntö vastaa muita markkina-alueita.
Mielestäni olen joskus nähnyt Suomessa myynnissä Executive-malleja ilman noita ovien puulistoja, joten en tiedä miten meikämarkkinoiden nimeämiskäytäntö vastaa muita markkina-alueita.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: x-typen laatu
Morjens !
Tuli vaan mieleen kysymys ketjun aloittajalle että etkö huomannut noita "ominaisuuksia" ennen ostoa vai tuliko kaikki yllätyksenä jälkeenpäin. En nyt halua ärsyttää tai olla hankala ihminen mutta minua jotenkin on aina ihmetyttänyt se että ihminen ostaa auton ja sitten haukkuu sen aivan lyttyyn sen ominaisuudet jne. Eikö auton koeajolla ja ominaisuuksia sekä yleisilmettä tarkastellessa ennen ostopäätöstä voi tehdä jo sen johtopäätöksen että ei osta sitä koska se ei ole mieleinen ?! Vaikka olenkin osittain samaa mieltä hinnan ja laadun kohtaamisesta esim sisustusmateriaaleissa ei kukaan kuitenkaan pakota ostamaan omasta mielestään huonoksi havaittuja autoja jos ne viat /puutteet ihan helposti havaittavissa.
Tuli vaan mieleen kysymys ketjun aloittajalle että etkö huomannut noita "ominaisuuksia" ennen ostoa vai tuliko kaikki yllätyksenä jälkeenpäin. En nyt halua ärsyttää tai olla hankala ihminen mutta minua jotenkin on aina ihmetyttänyt se että ihminen ostaa auton ja sitten haukkuu sen aivan lyttyyn sen ominaisuudet jne. Eikö auton koeajolla ja ominaisuuksia sekä yleisilmettä tarkastellessa ennen ostopäätöstä voi tehdä jo sen johtopäätöksen että ei osta sitä koska se ei ole mieleinen ?! Vaikka olenkin osittain samaa mieltä hinnan ja laadun kohtaamisesta esim sisustusmateriaaleissa ei kukaan kuitenkaan pakota ostamaan omasta mielestään huonoksi havaittuja autoja jos ne viat /puutteet ihan helposti havaittavissa.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am
Re: x-typen laatu
Olet ostanut huonolla pidolla olleen "karvalakki" mallin.
Tämmöinen mulla tuli mieleen (kaikellakunniotuksella).
Tämmöinen mulla tuli mieleen (kaikellakunniotuksella).
Re: x-typen laatu
Sport versio tosiaankin itsellä. Tässä vähän konkretiaa noista tiivisteistä:juge kirjoitti:Olisko ollu tuo yksilö vähän huonolla pidolla edellisten omistajien toimesta?
Mä en ainakaan pysty allekirjoittamaan huonoja repsottavia tiivisteitä, natisevia paikkoja, keikkuvia penkkejä, jne. 100tkm ajettuna vm. 2004 X-Type ostettiin ja sillä ajeltiin n. 105tkm ja vajaa 4 vuotta kun se vaihdettiin. Siinäkin oli sähköjakkarat ja mielestäni ne oli kyllä hyvät, niistä sai hyvin ajoasennon kohilleen. Ehkä sivuttaistuki olisi voinut olla vähän parempi, mutta meidän versiossa oli Executive, Sport -versiossa on sitten erilainen kuviointi penkeissä - tiedä sitten onko ne tukevammat sivuttaistueltaankin.
Noi on kyllä ihan tehtaalta lähtien olleet tuollaisia tai ajan myötä itsestään hajoilleet. Hyvä kuulla jos jollain on ollut parempi yksilö. Se unohtui vielä mainita että sekin "digitaalinäytöllä" varustettu trippi/matkamittari särisee ja pimenee vähän väliä hetkeksi. Joku ihana sähkövika siellä kojelaudan takana. Auttaisikohan sulakkeiden tarkistus / vaihto?
Re: x-typen laatu
Kuten sanoin, halusin kokeilla "Jaggea" ja rahaa nyt ei sattunut olemaan autoon about kymppitonnia enempää. En kaikkia ongelmia tietenkään koeajolla huomannut mutta muutamista pikkujutuista sain hintaa alaspäin. Toinen 3.0 Jagge jota kokeilin oli aikamoinen ruostepommi joten jätin sen rauhaan. Onhan tuossa autossa hyviäkin asioita ja etenkin ulospäin kärry on todella makea mutta geneerisellä kehuskelulla tuskin saisi mitään keskustelua aikaiseksi .kissaeläin kirjoitti:Morjens !
Tuli vaan mieleen kysymys ketjun aloittajalle että etkö huomannut noita "ominaisuuksia" ennen ostoa vai tuliko kaikki yllätyksenä jälkeenpäin. En nyt halua ärsyttää tai olla hankala ihminen mutta minua jotenkin on aina ihmetyttänyt se että ihminen ostaa auton ja sitten haukkuu sen aivan lyttyyn sen ominaisuudet jne. Eikö auton koeajolla ja ominaisuuksia sekä yleisilmettä tarkastellessa ennen ostopäätöstä voi tehdä jo sen johtopäätöksen että ei osta sitä koska se ei ole mieleinen ?! Vaikka olenkin osittain samaa mieltä hinnan ja laadun kohtaamisesta esim sisustusmateriaaleissa ei kukaan kuitenkaan pakota ostamaan omasta mielestään huonoksi havaittuja autoja jos ne viat /puutteet ihan helposti havaittavissa.
Itseäni taas ihmetyttää, sen enempää myöskään ärsyttämättä, merkki-uskovaiset fanipojat jotka eivät näe mitään vikaa omassa kiesissään ja kuvittelevat sen olevan maailman paras kärry evah. Ehkä olen inhorealisti mutta kuten sanottua, jokseenkin petyin tämän mallin laatuun. Kyllä tällä nyt muuten ihan hyvin ajelee ja kaikkeen tottuu
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: x-typen laatu
Se oman auton "fanitus" lienee osittain myös sitä että pyritään alitajuisesti saamaan itsensä vakuuttuneeksi siitä että on tullut tehtyä oikea valinta. Tiedän ettei oma biilini ole tosiaankaan täydellinen, mutta jään kuitenkin mielestäni plussalle sehän on tärkeintä sekä liiketoiminnassa että parisuhteissa; voiton tekeminen.
Noi tuulilasin lähellä kojetaulun päällä olevat pitkät ja lämpötilanvaihtelun mukaan elävät listat ovat X-Typen liki-ikuinen murheenkryyni. Niistä tehtiin monta monta versiota, jossain vaiheessa tehtaalla taidettiin luovuttaa ja ruuvata ne kiinni. Itse laitoin omani kiinni kirkkaalla silikonilla pian auton maahantuonnin jälkeen, eivätkä ne ole sittemmin vaivanneet lainkaan. Vähän silikonia koko matkalle, lista paikoilleen ja kiilaa joku rätti listan ja tuulilasin välin niin että se pysyy alhaalla yön yli.
Muut tiivisteet näyttävät kyllä kuvissasi aika heikoilta, mutta tuo ulkopuolelta otettu kuva näyttää samalta kuin omassani. Tiiviste on ikäänkuin pois sijoiltaan ja loppuu kesken, mutta ei se ainakaan minun mielestäni vaikuta rikkinäiseltä. Häiritsee toki vähän silmää, siksi olenkin sitä silmäillyt.
Noi tuulilasin lähellä kojetaulun päällä olevat pitkät ja lämpötilanvaihtelun mukaan elävät listat ovat X-Typen liki-ikuinen murheenkryyni. Niistä tehtiin monta monta versiota, jossain vaiheessa tehtaalla taidettiin luovuttaa ja ruuvata ne kiinni. Itse laitoin omani kiinni kirkkaalla silikonilla pian auton maahantuonnin jälkeen, eivätkä ne ole sittemmin vaivanneet lainkaan. Vähän silikonia koko matkalle, lista paikoilleen ja kiilaa joku rätti listan ja tuulilasin välin niin että se pysyy alhaalla yön yli.
Muut tiivisteet näyttävät kyllä kuvissasi aika heikoilta, mutta tuo ulkopuolelta otettu kuva näyttää samalta kuin omassani. Tiiviste on ikäänkuin pois sijoiltaan ja loppuu kesken, mutta ei se ainakaan minun mielestäni vaikuta rikkinäiseltä. Häiritsee toki vähän silmää, siksi olenkin sitä silmäillyt.
Re: x-typen laatu
Kiitos taas Aonsaithyalle asiallisesta vastauksesta ja vinkistä! Pitää viikonloppuna vähän yrittää fiksailla...
Re: x-typen laatu
No kattos vaan ku on muuten tiivisteet miten sattuu. On muuten hyvä esimerkki miten paljon sisustus muuttui 2003/2004 vaihteessa.
Meidän X-Type oli vuosimallia 2004, eikä tosiaankaan tuommosia ongelmia ja repsottavia tiivisteitä ollu, saatika nitinöitä.
2003 ja 2004 vaihteessa tuli muutoksia sisustaan. Ohjauspyörästä ja mittaristosta huomaa eron:
--> 2003: http://images.thecarconnection.com/med/ ... 7374_m.jpg
2004 -->: http://buyersguide.caranddriver.com/med ... 20_054.jpg
2007 -->: http://www.jaguar.com/content/market/gl ... 08x567.jpg
Sisusta muuttui 2003-2004 vaihteessa, ja kuvista huomaa että ratissa ja mittaristossa on tapahtunut suurimmat muutokset. Kolmas kuva on näistä aivan viimeisimmistä X-Typeistä, kun tuli se suurempi faceliftaus kun maskikin muuttui. Ero sisustassa aika minimaalinen, cruisen + / - -katkaisijan paikka on vähän vaihtunut. Ja ehkä mittariston grafiikka hivenen muuttunut.
2004 kun sisustaan tuli suuremmat muutokset, samalla tuli diesel konevaihtoehdoksi ja korimalliin tuli lisäksi Estate eli farkku.
Meidän X-Type oli vuosimallia 2004, eikä tosiaankaan tuommosia ongelmia ja repsottavia tiivisteitä ollu, saatika nitinöitä.
2003 ja 2004 vaihteessa tuli muutoksia sisustaan. Ohjauspyörästä ja mittaristosta huomaa eron:
--> 2003: http://images.thecarconnection.com/med/ ... 7374_m.jpg
2004 -->: http://buyersguide.caranddriver.com/med ... 20_054.jpg
2007 -->: http://www.jaguar.com/content/market/gl ... 08x567.jpg
Sisusta muuttui 2003-2004 vaihteessa, ja kuvista huomaa että ratissa ja mittaristossa on tapahtunut suurimmat muutokset. Kolmas kuva on näistä aivan viimeisimmistä X-Typeistä, kun tuli se suurempi faceliftaus kun maskikin muuttui. Ero sisustassa aika minimaalinen, cruisen + / - -katkaisijan paikka on vähän vaihtunut. Ja ehkä mittariston grafiikka hivenen muuttunut.
2004 kun sisustaan tuli suuremmat muutokset, samalla tuli diesel konevaihtoehdoksi ja korimalliin tuli lisäksi Estate eli farkku.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: x-typen laatu
Terve !
Tässä olisi jotain tiivistettä jos apua http://www.xtypeparts.com/interior-part ... 42737.html
Tosiaan vielä pakko lisätä sen verran että en itsekkään ole omiini niin glorifioitunut että en huomaisi niissä paljonkin pieniä kosmeettisia yms vikoja ei kyse tuossa aiemmassa kirjoituksessa. Kuitenkin tosiasiat voi tunnustaa ja mikäli tuo omasi on kuitenkin jo yli 10v vanha ja sitä ei ole välttämättä pidetty kunnolla ja pikkuvikoja kuten nuo tiivisteet yms korjattu niin tuoltahan se mikä tahansa auto näyttää. Ja myönnän että materiaalit voisivat olleet olla laadukkaampia tai ratkaisut parempia.
Laita toki auto kuntoon jotta nuo havaitsemasi epäkohdat voit unohtaa ainakin osittain.
Tässä olisi jotain tiivistettä jos apua http://www.xtypeparts.com/interior-part ... 42737.html
Tosiaan vielä pakko lisätä sen verran että en itsekkään ole omiini niin glorifioitunut että en huomaisi niissä paljonkin pieniä kosmeettisia yms vikoja ei kyse tuossa aiemmassa kirjoituksessa. Kuitenkin tosiasiat voi tunnustaa ja mikäli tuo omasi on kuitenkin jo yli 10v vanha ja sitä ei ole välttämättä pidetty kunnolla ja pikkuvikoja kuten nuo tiivisteet yms korjattu niin tuoltahan se mikä tahansa auto näyttää. Ja myönnän että materiaalit voisivat olleet olla laadukkaampia tai ratkaisut parempia.
Laita toki auto kuntoon jotta nuo havaitsemasi epäkohdat voit unohtaa ainakin osittain.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: x-typen laatu
Minä olen lähtenyt siitä, että tuomalla epäkohdat esiin, saan autostani jatkossa paremman. Siis valittamalla huoltoon, jos se ei auta, niin maahantuojalle. Jos nämä ovat kuuroja, vaihdan merkkiä!Se oman auton "fanitus" lienee osittain myös sitä että pyritään alitajuisesti saamaan itsensä vakuuttuneeksi siitä että on tullut tehtyä oikea valinta.
Omassa työssäni vaikeimpia asiakkaita ovat tyytymättömät ja vaiteliaat, jotka vain vaihtavat toimittajaa! Valittajat antavat aina mahdollisuuden: siis ovat enimmäkseen tyytyväisiä, mutta jokin epäkohta ei tyydytä. Siitähän toimittaja saa hyviä kehitysvinkkejä; siis ilmaista konsultointia.
Jos nautinto lasketaan "voitoksi", olen samaa mieltä!jään kuitenkin mielestäni plussalle sehän on tärkeintä sekä liiketoiminnassa että parisuhteissa; voiton tekeminen.
Rahallisesti autossa, eikä parisuhteessa voiton tekeminen liene päämäärä?
Paitsi kauppiailla, molemmissa kategorioissa niitäkin on.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Syys 14, 2013 11:23 am
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: x-typen laatu
Tämä on Jepajepalle vain yleisenä kommenttina x-typen hankinnasta ja laadusta.
Vuonna 2004 Volvo 240 veti viimeisiään. Luotettava ja luja peli mutta ei kovin kaunis. Halusin vaihteeksi kauniin auton, kohtuullisella hinnalla ja uutena ostettuna. Nähtyäni X-typen livenä peli oli selvä. En ole ikinä kaivannut härpäkkeitä (mm. ajotietokone) enkä ole ikinä pitänyt nahkapenkeistä. Valinta oli siis classic dieselmoottorilla (kun olin siihen jo Volvossa tottunut) ja hinta 38000€. Ei se uutenakaan hankittuna mitään luxusvaikutelmaa antanut, perusauto. Aikoinaan sitä paljonkin haukuttiin Mondeoksi, mutta se ei minua ole koskaan haitannut. Mondeo on hyvä auto. Ulkonäön ohella ihastuin sen ajo-ominaisuuksiin, kissamaisuuteen, kauniiseen ja hallittuun niiaukseen. Paljon on reissattu ympäri Keski-Eurooppaakin eikä kissa ole kertaakaan jättänyt tielle. Remppaa on toki tehty; takajousitusta uusittu ja ohjaustehostin vaihdettu. Tuulilasin ilmastointiritilä ajoittain särisee, mutta sormen napautuksella sekin hiljenee. Täytynee ennen pitkää kiinnittää vähän tiukemmin. Sama peli on siis edelleen alla. Ajoittain on tehnyt mieli vaihtaa se "oikeaan" Jaguaariin, mutta kun nuo nykyiset mallit eivät innosta. Niitä ei tien päällä Volvosta erota. Ja siihen en enää halua palata. Tämä kissa on edelleenkin minkä tahansa parkkipaikan kaunein auto ellei paikalle satu XK, Aston Martin tai Maserati.
X-type on tavallinen auto, mutta minä pidän siitä edelleen. Käytettyä ostaessahan ei millään voi tietää, mitä kaikkea ongelmia kuoren alle kätkeytyy. Elämässä muutoinkin odotusten ja todellisten saamisten suhde on vähintäänkin vaihteleva.
Vuonna 2004 Volvo 240 veti viimeisiään. Luotettava ja luja peli mutta ei kovin kaunis. Halusin vaihteeksi kauniin auton, kohtuullisella hinnalla ja uutena ostettuna. Nähtyäni X-typen livenä peli oli selvä. En ole ikinä kaivannut härpäkkeitä (mm. ajotietokone) enkä ole ikinä pitänyt nahkapenkeistä. Valinta oli siis classic dieselmoottorilla (kun olin siihen jo Volvossa tottunut) ja hinta 38000€. Ei se uutenakaan hankittuna mitään luxusvaikutelmaa antanut, perusauto. Aikoinaan sitä paljonkin haukuttiin Mondeoksi, mutta se ei minua ole koskaan haitannut. Mondeo on hyvä auto. Ulkonäön ohella ihastuin sen ajo-ominaisuuksiin, kissamaisuuteen, kauniiseen ja hallittuun niiaukseen. Paljon on reissattu ympäri Keski-Eurooppaakin eikä kissa ole kertaakaan jättänyt tielle. Remppaa on toki tehty; takajousitusta uusittu ja ohjaustehostin vaihdettu. Tuulilasin ilmastointiritilä ajoittain särisee, mutta sormen napautuksella sekin hiljenee. Täytynee ennen pitkää kiinnittää vähän tiukemmin. Sama peli on siis edelleen alla. Ajoittain on tehnyt mieli vaihtaa se "oikeaan" Jaguaariin, mutta kun nuo nykyiset mallit eivät innosta. Niitä ei tien päällä Volvosta erota. Ja siihen en enää halua palata. Tämä kissa on edelleenkin minkä tahansa parkkipaikan kaunein auto ellei paikalle satu XK, Aston Martin tai Maserati.
X-type on tavallinen auto, mutta minä pidän siitä edelleen. Käytettyä ostaessahan ei millään voi tietää, mitä kaikkea ongelmia kuoren alle kätkeytyy. Elämässä muutoinkin odotusten ja todellisten saamisten suhde on vähintäänkin vaihteleva.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am
Re: x-typen laatu
Itse hain Saksasta 2 vuotta sitten X typen.( vm.2003 au.)
Auto oli mielestäni yksi kauneimmista näkemistäni.
Vuoden ajelin ei mitään ongelmia, sitten hain Saksasta Stypen vm. 2005 ja tähän olen vielä enemmän tyytyväinen, onhan se toki kalliimpikin.
Minulle merkitsee mukavuus paljon ja tykkään myös, notta auto on edes hieman persoonallinen.
Auto oli mielestäni yksi kauneimmista näkemistäni.
Vuoden ajelin ei mitään ongelmia, sitten hain Saksasta Stypen vm. 2005 ja tähän olen vielä enemmän tyytyväinen, onhan se toki kalliimpikin.
Minulle merkitsee mukavuus paljon ja tykkään myös, notta auto on edes hieman persoonallinen.
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: x-typen laatu
Minä olen nyt kuukauden vanha x-typeläinen ja on sanottava, että auto on kuin unelma vaikka lasissa on jo 'pari markkaa'. Mukana tuli lähes ajamattomat Bridgestone Blizzack kitkat aluvanteilla. Tulee olemaan kokemus, koska olen aina ajanut talvet nastoilla. No, jos elää niin näkee senkin...
Nyt vaan peukut pystyyn, että Jagge jaksaa kehrätä kuin kissa ikään.
P.S. Mukavia juttuja täällä !
hoo
Nyt vaan peukut pystyyn, että Jagge jaksaa kehrätä kuin kissa ikään.
P.S. Mukavia juttuja täällä !
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Re: x-typen laatu
Onko kellään muuten vähän uudemman, tai sanotaanko niinkin kehittyneen lisävarusteen kuin kulutusmittarin kanssa varustellun 2.1 bensa-manuaalin kulutuksesta käytännön tietoa? Tai kiinnostaa ne 2.5 ja 3.0 kulutuksetkin. Kestää pieni tovi että pääsee edes laskemaan tilastollisesti päteviä lukemia kynän ja paperin kanssa. Sen verran on selvinnyt tietty että kaupunkiajossa kulutus on aivan posketon. Maantiellä on sentään edes hyväksyttävä.
Täytyy sanoa että kaaran hankinnan jälkeen on tullut ainakin pyöräiltyä enemmän. Kunto kasvaa jaguaristeilla!
Täytyy sanoa että kaaran hankinnan jälkeen on tullut ainakin pyöräiltyä enemmän. Kunto kasvaa jaguaristeilla!
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: x-typen laatu
TM:n testituloksia 2.5 AWD manuaalilla:
Mitattu kulutus (tasanopeus):
50km/t: 6.0
60km/t: 6.4
70km/t: 6.9
80km/t: 7.3
90km/t: 7.6
100km/t: 8.1
110km/t: 8.9
120km/t: 9.6
Mitattu kulutus (tasanopeus):
Moottoritie (113km/t): 9.0
Suorahko kestotie (84km/t): 7.5
Kaupunkiajo /39km/t): 10.7
Itsellä pk-seudulla suht lyhyitä matkoja ajaessa keskikulutus vajaat 12 litraa satasella. Todellisella 120km/t nopeudella keskikulutus oli kyllä 9.6 eli tarkalleen sama kuin TM:n testissä samanlaisella autolla.
Mitattu kulutus (tasanopeus):
50km/t: 6.0
60km/t: 6.4
70km/t: 6.9
80km/t: 7.3
90km/t: 7.6
100km/t: 8.1
110km/t: 8.9
120km/t: 9.6
Mitattu kulutus (tasanopeus):
Moottoritie (113km/t): 9.0
Suorahko kestotie (84km/t): 7.5
Kaupunkiajo /39km/t): 10.7
Itsellä pk-seudulla suht lyhyitä matkoja ajaessa keskikulutus vajaat 12 litraa satasella. Todellisella 120km/t nopeudella keskikulutus oli kyllä 9.6 eli tarkalleen sama kuin TM:n testissä samanlaisella autolla.
Re: x-typen laatu
3.0 sportti on ollut kohta 10 vuotta/125000km. Laadussa ei valittamista muuta kuin täällä mainittu tuulilasin puhalluslistat sekä eka talvena katkeilleet roiskeläpät. Korjaustarpeita ollut taka-akselilla jotain puslia, vaihdettu ilmamassa-anturi, jumittunut käsijarruvaijeri ja jarrulevyt. Joten ihan normaalia nykyautojen toiminpiteitä. Mitään repsottavaa nai natinaa ei ole tullut vastaan. Toki eihän viimeistely ole ihan samaa luokkaa kuin esim Audeissa mutta ompahan tyylikkäämpää
Kulutus koko ajalta 10,69L/100km, tämä seurantataulukosta laskettuna. Suurin kulutus tankkausvälillä viime talven pakkasilta pelkästään taajama-ajosta 18,32L/100km ja pienin 8,36L/100km.
Tyytyväinen olen ollut ja mielessä minullakin on tullut vaihtaa isompaan kissaan. Kuitenkin auton käyttöarvo kakkosautona on huomattavasti suurempi kuin mitä siitä saisi vaihdossa joten täytyy tässä katsella.
Kulutus koko ajalta 10,69L/100km, tämä seurantataulukosta laskettuna. Suurin kulutus tankkausvälillä viime talven pakkasilta pelkästään taajama-ajosta 18,32L/100km ja pienin 8,36L/100km.
Tyytyväinen olen ollut ja mielessä minullakin on tullut vaihtaa isompaan kissaan. Kuitenkin auton käyttöarvo kakkosautona on huomattavasti suurempi kuin mitä siitä saisi vaihdossa joten täytyy tässä katsella.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: x-typen laatu
En ole mikään asiantuntija, mutta X-mies kuitenkin itsekin, joten tässä omia kokemuksia kootusti.
Muuten ei ole tuntunut tärinää, vaikka esim. kesärenkaiden tarvikevanteista on aikojen saatossa (ilmeisesti huolloissa) hävinnyt yhtä lukuun ottamatta soviterenkaatkin.
Minulla tuli kerran talvirenkaiden vaihdon jälkeen selvästi havaittavaa tärinää rattiin, ja syynä oli toisen eturenkaan kiinnityksessä väliin jäänyt ohut muovihaituva. Nolo moka, mutta helppo korjata. Tämä siis ihan ideana, että kyseessä saattaisi olla jokin tuollainenkin ongelma.Jepajepa2 kirjoitti:Ratti siis ajossa tärisee ja vipattaa hieman vaikka alla todellakin on premium- Good Yearin renkaat.
Muuten ei ole tuntunut tärinää, vaikka esim. kesärenkaiden tarvikevanteista on aikojen saatossa (ilmeisesti huolloissa) hävinnyt yhtä lukuun ottamatta soviterenkaatkin.
Tämän voin minäkin vahvistaa (alla '02 Executive). Tosin joskus ilmastointi oli kokonaan rikki ja osui sateinen kesäpäivä kohdalle, jolloin piti ajella hissukseen sivuikkunat raollaan, että olisi nähnyt lainkaan laseista ulos. Eli kyllä se ilmastointi jotain tekee, mutta ei ole missään nimessä täydellinen.Aonsaithya kirjoitti:Ilmanvaihto on mielestäni muutoin hyvä, mutta lasien huurtuminen on X-Typessä käsittääkseni ihan yleisesti tiedostettu ja hyväksytty juttu. Etenkin takaikkunan huurtuvat aika helposti.
Jep, nuo törröttävät minullakin kuin Ferrarin siivekkeet Schumin aikaan.Aonsaithya kirjoitti:Noi tuulilasin lähellä kojetaulun päällä olevat pitkät ja lämpötilanvaihtelun mukaan elävät listat ovat X-Typen liki-ikuinen murheenkryyni.
Oma kisu (3.0 AT AWD) näytti sen hankkiessani keskikulutusta 12,5 l. Ajan lähinnä lyhyitä ajoja pääkaupungissa, mutta on tuo silti tullut sittemmin alas n. 11,5 l tienoille. Ei ole tullut viime aikoina seurattua tuota mitenkään lyhyellä aikavälillä, mutta voisin kyllä ihan omastakin uteliaisuudesta taas kokeilla nollata tripin ja hiukan tarkkailla tuota.Jepajepa2 kirjoitti:Onko kellään muuten vähän uudemman, tai sanotaanko niinkin kehittyneen lisävarusteen kuin kulutusmittarin kanssa varustellun 2.1 bensa-manuaalin kulutuksesta käytännön tietoa? Tai kiinnostaa ne 2.5 ja 3.0 kulutuksetkin.
Ex: X-Type 3.0 V6 Executive AT AWD ('02)
Re: x-typen laatu
En voi kyllä allekirjoittaa aloittajan kommentteja. Oman X-typeni ilmastointi ja lämmitys on todella tehokas. Oli välillä onneton, mutta tuo johtui tukkoisesta suodattimesta. Laatuvaikutelma ja viimeistely on minusta hyvä, mutta ei BMWn veroinen. X on hiljainen niin alustaltaan kuin renkailtaan. Moottori on sivistyneen äänetön lukuunottamatta 2600 alkavaa murinaa. Kone vääntää upeasti ja suorituskyky on riittävä. Ohjaus tarkka ja tärinätön, joskin vetelevä ja uraherlkä. Jousitusmukavuus on huippuluokkaa. resonansseja ei kuulu toisin kuin yli 40t euron uudessa Fordissani... Kulutus on meillä sekalaisessa ajossa 8.5 litran luokkaa.
Re: x-typen laatu
Hienoa etta X:sasi tarjoaa sinulle odottamaasi palvelua!vaviah kirjoitti:En voi kyllä allekirjoittaa aloittajan kommentteja. Oman X-typeni ilmastointi ja lämmitys on todella tehokas. Oli välillä onneton, mutta tuo johtui tukkoisesta suodattimesta. Laatuvaikutelma ja viimeistely on minusta hyvä, mutta ei BMWn veroinen. X on hiljainen niin alustaltaan kuin renkailtaan. Moottori on sivistyneen äänetön lukuunottamatta 2600 alkavaa murinaa. Kone vääntää upeasti ja suorituskyky on riittävä. Ohjaus tarkka ja tärinätön, joskin vetelevä ja uraherlkä. Jousitusmukavuus on huippuluokkaa. resonansseja ei kuulu toisin kuin yli 40t euron uudessa Fordissani... Kulutus on meillä sekalaisessa ajossa 8.5 litran luokkaa.
Oletan etta sinulla on diesel, itse en ole paassyt 3.0 versiolla yhtaan tankkausvalia alle 10L/100km sitten vuoden 2004....
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Syys 14, 2013 11:23 am
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: x-typen laatu
Omallani (2.0D) moottoritiekulutus on 5.5-6,0 satasella kun ei aivan urku auki ajele, sekakulutus noin 7,5 ja pelkkä kaupunkipyöritys apaut 10.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: x-typen laatu
Jaguarilta muistetaan X-Typen faneja: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/jagu ... -virheensa
"Autoteollisuudessa tapahtuu paljon mokia, mutta vain harvoin todetaan Jaguarin tapaan, ettei jotain automallia (X-Typeä) olisi pitänyt koskaan tehdä."
Jollen aivan väärässä ole, kyseessä oli kuitenkin merkin eniten myyty malli koskaan, ensimmäinen neliveto (joka tuskin oli virhe koska on taas mallistossa), ensimmäinen farmari (joka tuskin oli virhe koska on taas mallistossa), ensimmäinen tuon segmentin auto (joka tuskin oli virhe koska on pian taas mallistossa) sekä kenties ensimmäinen dieseli (joka tuskin oli virhe koska on edelleen mallistossa).
Ymmärrän kuitenkin tuon lausunnon, vaikka en olisi ehkä sitä itse tehnyt. Ainakaan osa brändin vanhan mallin omistajista ei todennäköisesti ole Jaguarin uusien mallien "kohderyhmässä" ihan puhtaasti hintatekijöiden vuoksi, joten on tärkeämpää kosiskella esim saksalaismerkkeihin tykästyneitä ja Jaggeihin vähemmän perehtyneitä "premium-autoilijoita" kuin pitää "suhteita lämpiminä" heihin joita ei koeta potentiaalisiksi asiakkaiksi. Käytettynä ostettu auto ei kuitenkaan hyödytä valmistajaa kuin vähemmän mediaseksikkään varaosamyynnin kautta.
"Autoteollisuudessa tapahtuu paljon mokia, mutta vain harvoin todetaan Jaguarin tapaan, ettei jotain automallia (X-Typeä) olisi pitänyt koskaan tehdä."
Jollen aivan väärässä ole, kyseessä oli kuitenkin merkin eniten myyty malli koskaan, ensimmäinen neliveto (joka tuskin oli virhe koska on taas mallistossa), ensimmäinen farmari (joka tuskin oli virhe koska on taas mallistossa), ensimmäinen tuon segmentin auto (joka tuskin oli virhe koska on pian taas mallistossa) sekä kenties ensimmäinen dieseli (joka tuskin oli virhe koska on edelleen mallistossa).
Ymmärrän kuitenkin tuon lausunnon, vaikka en olisi ehkä sitä itse tehnyt. Ainakaan osa brändin vanhan mallin omistajista ei todennäköisesti ole Jaguarin uusien mallien "kohderyhmässä" ihan puhtaasti hintatekijöiden vuoksi, joten on tärkeämpää kosiskella esim saksalaismerkkeihin tykästyneitä ja Jaggeihin vähemmän perehtyneitä "premium-autoilijoita" kuin pitää "suhteita lämpiminä" heihin joita ei koeta potentiaalisiksi asiakkaiksi. Käytettynä ostettu auto ei kuitenkaan hyödytä valmistajaa kuin vähemmän mediaseksikkään varaosamyynnin kautta.
Re: x-typen laatu
Itselle tulee tuosta mieleen lähinnä, että Tata haluaa irtisanoutua Fordin tekosista. Farkkumallin ja dieselmoottorin mainitseminen virheinä on tosiaan jännä veto, kun molemmat ilmiöt näkyvät mallistossa edelleen. Ja jos se katumaasturi tosiaan menee tuotantoon, ei Jaguar varsinaisesti ainakaan kasvata eroa muihin automerkkeihin mallistonsa osalta...Aonsaithya kirjoitti:Jaguarilta muistetaan X-Typen faneja: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/jagu ... -virheensa
"Autoteollisuudessa tapahtuu paljon mokia, mutta vain harvoin todetaan Jaguarin tapaan, ettei jotain automallia (X-Typeä) olisi pitänyt koskaan tehdä."
Ex: X-Type 3.0 V6 Executive AT AWD ('02)
Re: x-typen laatu
Tervehdys!
Käytetyn X-typen kautta ostin uuden XF:n.
X oli hyvin pidetty ja hyvin huollettu ostaessani 100 000km ajettu.
Tosi kiva ja hyvä auto.
Pari laaduttomuutta kun takalasin pyyhinmekanismi oli aina vain kaputt.
Ne ikkunan alla dashboardin päällä olevat muoviluiskat pompahti ylös kunnes kiinnitys pikaliimalla tai silikonilla ja sit pysyi.
Laakerit meni n. 120-150 000km edestä peräkkäin.
Ohjaustehostajan pumpussa suunnitteluvirhe.
Webaston kanssa aivan hurjan lämmin auto.
Kulutus pieni, ajonhallinta toimiva, etulasin lämmitys ihan super.
Etuveto ja hyvä etenemiskyky.
Olin tosi tyytyväinen ja pääsin halvalla merkkiin kiinni.
Kivaa jengiä täällä ja Kaisankodissa tapaamisissa. Kannattaa mennä mukaan.
Kun ostaa käytetyn kannattaa ostaa kalleimmasta päästä: Pienet kilsat ja hyvin pidetty. Tulee kokonaishalvimmaksi ja on huolettominta!
XF aivan supermagee. Täys kymppi paitsi mäessä liukkaaseen hankeen parkkeeratessa/ pois lähtiessä. Samoin takaluukku oli minulle sopimaton.
Valitettavsti vaihdossa toiseen merkkiin sain 7000e enemmän kuin farkkuXF:ään......:!
Hyvää jatkoa Jaggekansalle.
I shall be back for sure!
Kolme viimeistä autoa ja kaikissa mallityypissä X!!!!!
Käytetyn X-typen kautta ostin uuden XF:n.
X oli hyvin pidetty ja hyvin huollettu ostaessani 100 000km ajettu.
Tosi kiva ja hyvä auto.
Pari laaduttomuutta kun takalasin pyyhinmekanismi oli aina vain kaputt.
Ne ikkunan alla dashboardin päällä olevat muoviluiskat pompahti ylös kunnes kiinnitys pikaliimalla tai silikonilla ja sit pysyi.
Laakerit meni n. 120-150 000km edestä peräkkäin.
Ohjaustehostajan pumpussa suunnitteluvirhe.
Webaston kanssa aivan hurjan lämmin auto.
Kulutus pieni, ajonhallinta toimiva, etulasin lämmitys ihan super.
Etuveto ja hyvä etenemiskyky.
Olin tosi tyytyväinen ja pääsin halvalla merkkiin kiinni.
Kivaa jengiä täällä ja Kaisankodissa tapaamisissa. Kannattaa mennä mukaan.
Kun ostaa käytetyn kannattaa ostaa kalleimmasta päästä: Pienet kilsat ja hyvin pidetty. Tulee kokonaishalvimmaksi ja on huolettominta!
XF aivan supermagee. Täys kymppi paitsi mäessä liukkaaseen hankeen parkkeeratessa/ pois lähtiessä. Samoin takaluukku oli minulle sopimaton.
Valitettavsti vaihdossa toiseen merkkiin sain 7000e enemmän kuin farkkuXF:ään......:!
Hyvää jatkoa Jaggekansalle.
I shall be back for sure!
Kolme viimeistä autoa ja kaikissa mallityypissä X!!!!!
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: x-typen laatu
Aika huikea ero hyvityksessä! Toivottavasti uusi menopeli palvelee tarpeita paremmin. Sääli ettei XF:n farkkua ole ilmeisesti aikeita tarjota nelivedolla.
Tervetuloa takaisin vaan sitten, ja saahan sitä täällä toki muutenkin notkua
Tervetuloa takaisin vaan sitten, ja saahan sitä täällä toki muutenkin notkua
Re: x-typen laatu
Joo viimeistely ei ole lähelläkään myöskään bemaria. Omani oli vanhempi kuin nykyinen eikä mikään paikka repsottanut tai yks kaks pullahdellut ulos jos vähän lämpölaajenemista tapahtui. Sisustus muutoin on ihan kohtuu tyylikäs. Ei tämä x-type mikään kovin järkevä käyttöauto kyllä ole. Sopii ehkä fiilistelyyn (jos olisi enemmän hevosia) ja satunnaiseen maantieajoon. Onpahan erilainen ainakin mikä sinänsä on hyvä asia.Major kirjoitti:3.0 sportti on ollut kohta 10 vuotta/125000km. Laadussa ei valittamista muuta kuin täällä mainittu tuulilasin puhalluslistat sekä eka talvena katkeilleet roiskeläpät. Korjaustarpeita ollut taka-akselilla jotain puslia, vaihdettu ilmamassa-anturi, jumittunut käsijarruvaijeri ja jarrulevyt. Joten ihan normaalia nykyautojen toiminpiteitä. Mitään repsottavaa nai natinaa ei ole tullut vastaan. Toki eihän viimeistely ole ihan samaa luokkaa kuin esim Audeissa mutta ompahan tyylikkäämpää
Kulutus koko ajalta 10,69L/100km, tämä seurantataulukosta laskettuna. Suurin kulutus tankkausvälillä viime talven pakkasilta pelkästään taajama-ajosta 18,32L/100km ja pienin 8,36L/100km.
Tyytyväinen olen ollut ja mielessä minullakin on tullut vaihtaa isompaan kissaan. Kuitenkin auton käyttöarvo kakkosautona on huomattavasti suurempi kuin mitä siitä saisi vaihdossa joten täytyy tässä katsella.
Noi sun kulutuslukemat on aika lähellä omiani. Noin 15 on mennyt työajossa. Olen aika pettynyt tähän moottoriin. Jollain Camarolla on varmaan vastaava hyötysuhde.
Re: x-typen laatu
Sain ohjattavuutta paremmaksi itselleni kun pistin selvästi kovemmat paineet matalaprofiilirenkaisiini kuin mitä niissä oli aikasemmin. Aikaisemmin hakeutu uriin ja oli muutenkin vähän levoton. Nyt ohjattavuus ratin pientä tärinää lukuunottamatta on ihan ok. Aika vaikuttava tuo kulutuksesi. Lienee diesel, tai sitten ajat 90% maantieajoa.vaviah kirjoitti:En voi kyllä allekirjoittaa aloittajan kommentteja. Oman X-typeni ilmastointi ja lämmitys on todella tehokas. Oli välillä onneton, mutta tuo johtui tukkoisesta suodattimesta. Laatuvaikutelma ja viimeistely on minusta hyvä, mutta ei BMWn veroinen. X on hiljainen niin alustaltaan kuin renkailtaan. Moottori on sivistyneen äänetön lukuunottamatta 2600 alkavaa murinaa. Kone vääntää upeasti ja suorituskyky on riittävä. Ohjaus tarkka ja tärinätön, joskin vetelevä ja uraherlkä. Jousitusmukavuus on huippuluokkaa. resonansseja ei kuulu toisin kuin yli 40t euron uudessa Fordissani... Kulutus on meillä sekalaisessa ajossa 8.5 litran luokkaa.
Re: x-typen laatu
Meillä oli vielä kaksi vuotta sitten X-Type (vm. 2001), ja ihan samanlainen rahina käännettäetssä oli ratissa. Ja nuo kuvat tuuletusritilästä ja ikkunatiivisteistä ovat kuin meidän autosta! Eli ihan samanlaiset repsotukset oli meilläkin.
Lukuisten muiden (ja myös kalliiden) ongelmien jälkeen meillä asia ratkaistiin vaihtamalla Jagge toiseen merkkiin...
Lukuisten muiden (ja myös kalliiden) ongelmien jälkeen meillä asia ratkaistiin vaihtamalla Jagge toiseen merkkiin...
Macce
ex. X-Type 2.5 V6 4x4
ex. XJ6 Sovereign (X300) 4.0
ex. X-Type 2.5 V6 4x4
ex. XJ6 Sovereign (X300) 4.0
Re: x-typen laatu
Mulla on ollut vaikka minkä merkkistä ja hintasta autoa, eikä X-Type vaikkakin siinä on ollut vikoja mitenkään huonolta vaikuta. Bemareihin en ota kantaa kun en ole sellaista omistanut ikinä enkä sellaista haluaisikaan (koska autot ostetaan myös fiiliksen mukaan).
Jos haluaa pomminvarman laatuauton, niin ostaa vaikka 2,0 D4D Avensiksen ykkös tai kakkoskorisen budjetista riippuen tai vaikka jonkun karvalakkimallisen Starletin. Jos taas haluaa mukavuutta ja tyyliäkin siihen Toyotaan, niin sitten ostaa sellaisen Toyotan missä on L-kirjain siellä keulassa. Niissä tosin on kyllä sitten todella kalliit varaosat eivätkä ne bensamallit ole mitään ihan niitä pieniruokaisempia.
Jos taas haluaa järkevän Premium auton jossa on tyyliä ja ajomukavuutta, niin kyllä mun mielestä X-Type on hyvä valinta. Eikä vähiten siksi että se on "mondeo". Vaikka Mondeon osat eivät aina käykkään niin moni kuluva osa tietääkseni käy. Eipä tarvitse maksaa itseään kipeäksi vaikka jarrulevyistä, pyörän laakereista tai alapallonivelistä! Dieselkonekkin kuluttaa todella vähän. Kuten myös Mondeo, niin tämä on mielestäni todella mukava ajaa.
Joo on tässä vikoja, eihän tää mikään korolla ole! Mutta tietääkseni suurin osa vioista on tollaisia samoja pikkuvikoja niinkuin siinä mondeossa eivätkä ne ole kalliita korjata. Tässä ei kuitenkaan yleensä ole ruskeita oven alareunoja kuten voortteissa ja onhan tota tyyliäkin vähän enemmän kuin vaikka jossain voorttissa tai avensiksessa. On myös syytä huomata, että näähän on käytettyinä selvästi vastaavan hintaisia avensiksia halvempia ja silti ihan 6-0 tyylikkäämpiä ja mukavampia ajaa! Niin ja mielummin mä korjailen Jaggen pikkuvikoja kuin vaikka murehdin jonkun "saksalaisen" laavaikutelma-auton (en tarkoita bemaria) jakoketjujen katkeamisia tai alle 100tkm kestäviä DSG-laatikoita, ei siin silloin paljoa lohduta se ettei jotkut ikkunantiivisteet repsota (itelläni ei kyllä tosin ole jaggessa mitään tollaista).
Mitä tulee aloituspostaajan huolenaiheisiin, niin aika mitättömiltä pikkujutuiltahan noi kuulostaa ehkä tota korkeaa polttoaineen kulutusta lukuunottamatta. Varusteet ja moottorin pystyy valitsemaan autoa ostaessa, joten kuulostaa kyllä suoraan sanottuna oudolta valittaa noista. Kuka käski ostaa juuri sen huonolla pidolla olleen karvalakkimallin sillä kaikista pienimmällä ja huonoimmalla koneella?
Eli tiivistettynä tää on niitä oikeasti todella harvassa olevia premiumautoja, jonka hankintaa voi mielestäni pitää järkiostoksena, varsinkin jos se on diesel!
ps.naisetkin muuten tykkäävät:)
Jos haluaa pomminvarman laatuauton, niin ostaa vaikka 2,0 D4D Avensiksen ykkös tai kakkoskorisen budjetista riippuen tai vaikka jonkun karvalakkimallisen Starletin. Jos taas haluaa mukavuutta ja tyyliäkin siihen Toyotaan, niin sitten ostaa sellaisen Toyotan missä on L-kirjain siellä keulassa. Niissä tosin on kyllä sitten todella kalliit varaosat eivätkä ne bensamallit ole mitään ihan niitä pieniruokaisempia.
Jos taas haluaa järkevän Premium auton jossa on tyyliä ja ajomukavuutta, niin kyllä mun mielestä X-Type on hyvä valinta. Eikä vähiten siksi että se on "mondeo". Vaikka Mondeon osat eivät aina käykkään niin moni kuluva osa tietääkseni käy. Eipä tarvitse maksaa itseään kipeäksi vaikka jarrulevyistä, pyörän laakereista tai alapallonivelistä! Dieselkonekkin kuluttaa todella vähän. Kuten myös Mondeo, niin tämä on mielestäni todella mukava ajaa.
Joo on tässä vikoja, eihän tää mikään korolla ole! Mutta tietääkseni suurin osa vioista on tollaisia samoja pikkuvikoja niinkuin siinä mondeossa eivätkä ne ole kalliita korjata. Tässä ei kuitenkaan yleensä ole ruskeita oven alareunoja kuten voortteissa ja onhan tota tyyliäkin vähän enemmän kuin vaikka jossain voorttissa tai avensiksessa. On myös syytä huomata, että näähän on käytettyinä selvästi vastaavan hintaisia avensiksia halvempia ja silti ihan 6-0 tyylikkäämpiä ja mukavampia ajaa! Niin ja mielummin mä korjailen Jaggen pikkuvikoja kuin vaikka murehdin jonkun "saksalaisen" laavaikutelma-auton (en tarkoita bemaria) jakoketjujen katkeamisia tai alle 100tkm kestäviä DSG-laatikoita, ei siin silloin paljoa lohduta se ettei jotkut ikkunantiivisteet repsota (itelläni ei kyllä tosin ole jaggessa mitään tollaista).
Mitä tulee aloituspostaajan huolenaiheisiin, niin aika mitättömiltä pikkujutuiltahan noi kuulostaa ehkä tota korkeaa polttoaineen kulutusta lukuunottamatta. Varusteet ja moottorin pystyy valitsemaan autoa ostaessa, joten kuulostaa kyllä suoraan sanottuna oudolta valittaa noista. Kuka käski ostaa juuri sen huonolla pidolla olleen karvalakkimallin sillä kaikista pienimmällä ja huonoimmalla koneella?
Eli tiivistettynä tää on niitä oikeasti todella harvassa olevia premiumautoja, jonka hankintaa voi mielestäni pitää järkiostoksena, varsinkin jos se on diesel!
ps.naisetkin muuten tykkäävät:)
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: x-typen laatu
"Eli tiivistettynä tää on niitä oikeasti todella harvassa olevia premiumautoja, jonka hankintaa voi mielestäni pitää järkiostoksena, varsinkin jos se on diesel!
ps.naisetkin muuten tykkäävät:)"
Etuvetoinen diesel ei minusta oikeuta 'premium' titteliin. 3.0-litrainen ja 4-veto sen olla pitää, niin siitähän ne tytöt tykkää...
hoo
ps.naisetkin muuten tykkäävät:)"
Etuvetoinen diesel ei minusta oikeuta 'premium' titteliin. 3.0-litrainen ja 4-veto sen olla pitää, niin siitähän ne tytöt tykkää...
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Re: x-typen laatu
Terve,
Minulla oli ennen samanikäinen Volvo V70 ja nyt 3.0 estate.
Volvo on kankeampi ja huomattavasti kesympi (103 kW), varaosat samanhintaisia tai jopa edullisempia, kunhan vaan jaksaa odottaa Englannin postia. Jäähdyttimen kompressori meni rikki, mitä ei Volvossa tapahdu. Hieman pikkuvikoja enemmän, mm. lukitus temppuilee välillä, tuulilasin alla oleva lista repsottaa.
Muuten lukitusjärjestelmä on loistava; ovet menevät lukkoon 10 metrin ajon jälkeen ja kaukosäätimen painalluksella avautuu vain kuskin ovi ja toisella kaikki: turvallinen kaupungissa.
Auto on jopa parempi ajaa kuin V70, kulkee kuin kiskoilla. Volvon tavaratilan massiivisuutta kaipaan.
Polttoaineen kulutus kaupunkiajoissa yllättävä: 9,8 ajotietokoneen mukaan (Kaarina-Turku ja pyörimistä kaupungissa). Volvo 9,9 (koneen teho 90 hp vähemmän)
En vaihda takaisin Volvoon.
Minulla oli ennen samanikäinen Volvo V70 ja nyt 3.0 estate.
Volvo on kankeampi ja huomattavasti kesympi (103 kW), varaosat samanhintaisia tai jopa edullisempia, kunhan vaan jaksaa odottaa Englannin postia. Jäähdyttimen kompressori meni rikki, mitä ei Volvossa tapahdu. Hieman pikkuvikoja enemmän, mm. lukitus temppuilee välillä, tuulilasin alla oleva lista repsottaa.
Muuten lukitusjärjestelmä on loistava; ovet menevät lukkoon 10 metrin ajon jälkeen ja kaukosäätimen painalluksella avautuu vain kuskin ovi ja toisella kaikki: turvallinen kaupungissa.
Auto on jopa parempi ajaa kuin V70, kulkee kuin kiskoilla. Volvon tavaratilan massiivisuutta kaipaan.
Polttoaineen kulutus kaupunkiajoissa yllättävä: 9,8 ajotietokoneen mukaan (Kaarina-Turku ja pyörimistä kaupungissa). Volvo 9,9 (koneen teho 90 hp vähemmän)
En vaihda takaisin Volvoon.
Re: x-typen laatu
emppulainen kirjoitti:Omallani (2.0D) moottoritiekulutus on 5.5-6,0 satasella kun ei aivan urku auki ajele, sekakulutus noin 7,5 ja pelkkä kaupunkipyöritys apaut 10.
Noin se menee itsellänikin. Oma ´06 mallin kaks-litranen diesel on pienimmillään "rullailtu" 5.2l satasella mutta normaali keskikulutus liikkuu tuossa 5.8-6.5 välillä sekalaisessa ajossa. Ihan tyytyväinen olen ollut.
Varustetaso nyt ei mitenkään päätähuimaava ole, mutta enpä ole kaivannut oikeastaan mitään - paitsi ed. autossani ollutta radiota johon sai ohjelmoitua uutiset ja liikennekuulutukset tulemaan normaalia radio-ohjelmaa kovempana. Tätä ei ainakaan tämän jagen audiojärjestelmässä voi tehdä, mutta pikku juttu.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: x-typen laatu
Itselläni voi volume-alavalikossa asettaa liikennetiedotusten volyymin. En kyllä tiedä onnistuuko se kosketusnäytöttömissä versioissa mitenkään.
Re: x-typen laatu
Kyllä X-Typen soittimessa se on, oli sitten kosketusnäytöllinen "parempi" laite tai perinteinen.
En vaan kirveelläkään muista mistä sinne valikkoon päästiin, olisko ollu MODE -nappia pohjassa painamalla. Sieltä valikosta löytyy TA-Volume, sieltä sitten voi säätää että miten paljon kovempaa liikennetiedotukset kuuluu.
En vaan kirveelläkään muista mistä sinne valikkoon päästiin, olisko ollu MODE -nappia pohjassa painamalla. Sieltä valikosta löytyy TA-Volume, sieltä sitten voi säätää että miten paljon kovempaa liikennetiedotukset kuuluu.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Re: x-typen laatu
Anteeksi kommentointi eikä tarkoituksenani ole provoilla yms. mutta aika rohkeasti lausuttu tuo em. kommentti.kaappi kirjoitti: Jäähdyttimen kompressori meni rikki, mitä ei Volvossa tapahdu. Hieman pikkuvikoja enemmän, mm. lukitus temppuilee välillä, tuulilasin alla oleva lista repsottaa.
Sukulaisilla pari volvoa... ei ne sen parempia ole kuin ruostesuojauksen osalta ja kulutus tosiaan "nuhaisemmilla" koneilla kovempi.
Enemmän isällä on volvossa pikkuvikaan kuin itselläni X:ssä, onko mulla tosiaan ainoa X-type jossa ei ole vielä ollut muita ns. tyyppivikoja kuin tuo takaluukun ruostuminen (koputtaa puupäätä).
Sisätiloista sen verran että kyllä nuo bemarit vasta ovat ankeita sisustaltaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: x-typen laatu
Kyllä kyseessä on 2.1 V6 bensa. Viimeinen tankillinen meni 48 litraa ja tasan 600 km eli kulutus tasan 8. Ajosta 50% on maantiellä ja 50% yhdistetty taajama/moottoritie.Jepajepa2 kirjoitti:Aika vaikuttava tuo kulutuksesi. Lienee diesel, tai sitten ajat 90% maantieajoa.vaviah kirjoitti:Kulutus on meillä sekalaisessa ajossa 8.5 litran luokkaa.
Re: x-typen laatu
No niin eli 90% suoraa tietä nopeudella 80-120km/h. Varmaan juuri ja juuri omani saisin maantiellä 8 litraan jos ajan oikein eco-driving meiningillä. Todella heikko lukema näin pienelle moottorille joka jää valoissa Renault Twingon jalkoihin.vaviah kirjoitti:Kyllä kyseessä on 2.1 V6 bensa. Viimeinen tankillinen meni 48 litraa ja tasan 600 km eli kulutus tasan 8. Ajosta 50% on maantiellä ja 50% yhdistetty taajama/moottoritie.Jepajepa2 kirjoitti:Aika vaikuttava tuo kulutuksesi. Lienee diesel, tai sitten ajat 90% maantieajoa.vaviah kirjoitti:Kulutus on meillä sekalaisessa ajossa 8.5 litran luokkaa.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: x-typen laatu
Suosittelen vaihtamaan auton koska se on mielestäsi niin huono. Ei jaksaisilukea ainaista valitusta maailmassa jossa on vaihtoehtoja hankkia mitä erilaisempia merkkejä ja malleja. Ei ole provo, vaan ihan mielipide kun olen seurannut valitustasi aiheesta. Saa olla kriittinen mutta en minäkään ostaisi jotain autoamerkkiä tai mallia ja sitten haukkuisi jälkeenpäin sitä koko ajan koska itsehän sen olisi ostanut tiettyjen kriteereiden mukaan ja itseä saa syyttää jos ei ole nähnyt mitä on ostamassa. Jos jälkeenpäin huomaa tehneensä surkeat kaupat niin syyttää saa vain itseään enkä sitä nyt hirveästi viitsisi alleviivata enää julkisesti.....
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ke Marras 20, 2013 9:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: x-typen laatu
Kyllähän se vaan tahtoo olla niin,että Jaguaria ostaan mennessä putoaa ne brgpinkit lasit silmille ja viat sekä ongelmat huomataan myöhemmin,se on hiukan kuin avioliitto asiat alkaa harmittaan aamenen jälkeen kun niistä on vaikeampi päästä eroon.AIkanaan kun itse on hankkinut ensimmäisen jagen oli hyvin tunnettu tosiasia se,että niitä pitää olla kaksi toisella ajetaan silloin kun toinen on huollossa
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: x-typen laatu
Morjens !
Sen ymmärrän että joitain pikkuvikoja löytyy oston jälkeen mutta jos jo silmällä näkee tai nopealla kokeilulla että ei miellytä verhoilut, materiaalien laatu,toimimattomat laitteet tai teho niin pitää aikamoinen masokisti olla että ehdointahdoin hankkii sen kuitenkin niin sitten saa kyllä mielestäni syyttää vaan itseään.
Myönnän sen kyllä että tietyissä malleissa laatu ei hintaa kohdannut ainakaan luotettavuudessa. Nykyisin on aika helppoa löytää tietoa joten omaa laiskuutta joko esitietojen hyödyntämisessä tai ostohetkellä sokkona ostaminen minkä tahansa merkin tai mallin kohdalla voi johtaa "huonon" yksilön ostoon.
Älkää suuttuko-nämä luonnollisesti vain omia mielipiteitä ja jokainen tekee kuten näkee ja tahtoo.
Sen ymmärrän että joitain pikkuvikoja löytyy oston jälkeen mutta jos jo silmällä näkee tai nopealla kokeilulla että ei miellytä verhoilut, materiaalien laatu,toimimattomat laitteet tai teho niin pitää aikamoinen masokisti olla että ehdointahdoin hankkii sen kuitenkin niin sitten saa kyllä mielestäni syyttää vaan itseään.
Myönnän sen kyllä että tietyissä malleissa laatu ei hintaa kohdannut ainakaan luotettavuudessa. Nykyisin on aika helppoa löytää tietoa joten omaa laiskuutta joko esitietojen hyödyntämisessä tai ostohetkellä sokkona ostaminen minkä tahansa merkin tai mallin kohdalla voi johtaa "huonon" yksilön ostoon.
Älkää suuttuko-nämä luonnollisesti vain omia mielipiteitä ja jokainen tekee kuten näkee ja tahtoo.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: x-typen laatu
Kokeileppa tehdä tuo RVS käsittely, vaimon V6 autom. mondeon keskikulutus laski 9l -> 8l/100km käsittelyn jälkeen ja kyseessä on matalammin viritetty sama 2.5 V6 kuin Jageissa.Jepajepa2 kirjoitti:No niin eli 90% suoraa tietä nopeudella 80-120km/h. Varmaan juuri ja juuri omani saisin maantiellä 8 litraan jos ajan oikein eco-driving meiningillä. Todella heikko lukema näin pienelle moottorille joka jää valoissa Renault Twingon jalkoihin.vaviah kirjoitti:
Kyllä kyseessä on 2.1 V6 bensa. Viimeinen tankillinen meni 48 litraa ja tasan 600 km eli kulutus tasan 8. Ajosta 50% on maantiellä ja 50% yhdistetty taajama/moottoritie.
Tiedän ettei vaimo edes osaa ajaa "eko meiningillä". Itse pääsen tienpäällä em. autolla 6,5l/100km eko tyylillä.
Eikä ole twingot jättäneet jalkoihin, myönnetään että onhan tuo 2.1 V6 noiden muiden V6:sten "ruma pikkusisko" joka olisi tullut jättää tekemättä
(huom. tämä on vain oma mielipiteeni teknisestä näkökannasta). Olisivat vaikka käyttäneet tuota Mazda/Ford 2.3L myllyä (muttakun se ei ole V6).
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: x-typen laatu
En voisi olla enempää eri mieltä! Yksi tärkeimmistä syistä miksi päädyin kyseiseen autoon oli juuri moottori. Pienitilavuuksisia kuutoskoneita kun ei tahdo enää kukaan valmistaa. Halvempaa kun on tehdä nelonen. Käytökseltään ja äänimaailmaltaan kutonen on kuitenkin omaa luokkaansa. Teknisesti hieno moottori taloudellisella iskutilavuudella. Veratilukohtana minulla on tällä hetkellä ykkösautomme samantehoinen yli 10 vuotta uudempi Fordin 1.6 Ecoboost. Ei tarvi kauaa miettiä kummalla ajan mielummin. Ford tukehtuu risteyksissä alle 1500 kierroksen. Jaggella voi olla 1000 kierrosta ja silti jaksaa vääntää. Eikä noissa kulutuksessakaan ole juurikaan eroa. Ford saattaa mennä vähän alle 8 litraan. Ja samanlaisella ajolla siis.JMSC kirjoitti: Eikä ole twingot jättäneet jalkoihin, myönnetään että onhan tuo 2.1 V6 noiden muiden V6:sten "ruma pikkusisko" joka olisi tullut jättää tekemättä. Olisivat vaikka käyttäneet tuota Mazda/Ford 2.3L myllyä (muttakun se ei ole V6).
Re: x-typen laatu
Myönnetään että olet oikeassa kutoskoneen erosta neloseen, mutta kulutukseltaan tuo 2.1 V6 on jotakuinkin ihan sama kuin 2.5.
2.5 vääntää aivan erilailla koska tuo 2.1 kutonen on tehty tuosta 2.5:sta lyhentämällä iskua.
Tuon 2.1V6 ero 2.5 on käytännössä huikea vaikka numeroiden ja kulutuksen perusteella ovat "lähellä" toisiaan.
Pienempi moottori jotakuinkin sama kulutus ja huonommat käytännön arvot -> ei ole mielestäni hyvä.
Positiivisena tosiaan nelosmoottoria mukavampi käynti. Verrattuna 1.6l turboneloseen on 2.1V6 vapari varmasti parempi.
Toki nämä ovat täysin mielipideasioita, eikä tarkoitukseni ole provota/aiheuttaa mielipahaa.
Jokaiselle löytynee sopiva moottori, itse haluaisin vaihtaa nelos diisselin V6:seen juuri tuon hienomman käynnin ja paremman voiman takia
ja automaattia todellakin kaipaa kaupungissa tämän diisselin kanssa.
2.5 vääntää aivan erilailla koska tuo 2.1 kutonen on tehty tuosta 2.5:sta lyhentämällä iskua.
Tuon 2.1V6 ero 2.5 on käytännössä huikea vaikka numeroiden ja kulutuksen perusteella ovat "lähellä" toisiaan.
Pienempi moottori jotakuinkin sama kulutus ja huonommat käytännön arvot -> ei ole mielestäni hyvä.
Positiivisena tosiaan nelosmoottoria mukavampi käynti. Verrattuna 1.6l turboneloseen on 2.1V6 vapari varmasti parempi.
Toki nämä ovat täysin mielipideasioita, eikä tarkoitukseni ole provota/aiheuttaa mielipahaa.
Jokaiselle löytynee sopiva moottori, itse haluaisin vaihtaa nelos diisselin V6:seen juuri tuon hienomman käynnin ja paremman voiman takia
ja automaattia todellakin kaipaa kaupungissa tämän diisselin kanssa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: x-typen laatu
Terve! Laittelenpa tässä omia kokemuksia 3.0 -02 x-type sportista, jonka olen omistanut nyt 3 vuotta. Auto on erittäin hyvä ajettava ja tehoa piisaa omiin tarpeisiin hyvin reippaasta. Auto on hiljainen ja pysyy tiessä kuin liimattu, sillä on hieman normaalia sportia matalampi. Autoa ostaessa minulla ei ollut aikaisempaa kokemusta jaggeista, mutta olin lueskellut asioista mm. tältä palstalta ja saanut jonkinlaisen kokonaiskuvan autosta. Minulla on käynyt hieman huonoa tuuria auton kanssa, koska olen joutunut vaihdattamaan jakolaatikon ja nyt menee vaihdelaatikko vaihtoon. Auton huonouden syyksi tätä ei kuitenkaan voi laittaa, sillä esimerkiksi jakolaatikko oli mennyt huonojen öljyjen takia. Olen ollut tyytyväinen autooni, sillä joka kerta, kun sillä lähtee ajamaan on aina yhtä hymyä. Auton ulkonäkö (musta väri) miellyttää silmää ja myllytyksen jälkeen maalipinta näyttää omaan silmään, kuin uudelta. Lisäksi briteistä tilattuna osat ovat niin halpoja, että ei ylläpitokulut ole normaalia autoa suuremmat. Vähän ajetun vaihdelaatikonkin sain hyvin edullisesti, kun viitsi nähdä hieman vaivaa etsimisessä. Samalla vaihdatan kaksoimassapyörän ja kytkimen, sillä autoa on tarkoituksena pitää pitkään. Kaiken kaikkiaan kokemukset autosta ovat olleet hyvin positiiviset. Jos haluaa auton jolla siirtyä paikasta A paikkaan B ei jagge ehkä ole paras vaihtoehto, mutta jos haluaa, että autossa on hieman luonnetta on jagge hyvä valinta. Neliveto on x-typessä vielä ominaisuus joka tuo turvallisuutta eikä sen kestävyyskään ole ongelma jos viitsii tarkistaa öljyt ja vaihdattaa ne sopivin väliajoin. Mukavia kilometrejä kaikille!
Re: x-typen laatu
Autovalintasi on ollut oikea kun se tekee sinut tyytyvaiseksi!Vile123 kirjoitti: Terve! Laittelenpa tässä omia kokemuksia 3.0 -02 x-type sportista, jonka olen omistanut nyt 3 vuotta. Auto on erittäin hyvä ajettava ja tehoa piisaa omiin tarpeisiin hyvin reippaasta.
Itsellani ja on vuodesta 2004 ollut 3.0 X ja olen oman autoni kohdalla molemmista asioista eri mielta mutta kuten todettu ylla kaikkein tarkeinta on etta auton kuljettaja on tyytyvainen kulkineensa!Vile123 kirjoitti: Auto on hiljainen ja pysyy tiessä kuin liimattu, sillä on hieman normaalia sportia matalampi.
Valitettavasti pelkka oljyjen vaihto ei riita vaan myoskin tiivistetta pitaa vahdata melko tarkasti. Jos se alkaa vuotamaan niin jakolaatikko on mennytta kalua todella nopeasti.Vile123 kirjoitti: Neliveto on x-typessä vielä ominaisuus joka tuo turvallisuutta eikä sen kestävyyskään ole ongelma jos viitsii tarkistaa öljyt ja vaihdattaa ne sopivin väliajoin.