Stypen laatu

Yleinen Jaguar-keskustelu
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Terve tuas.
Tuo Xtypen laadusta "puhuminen" sai mukavasti porukkaa "purkautumaan"
Laitetaan samalainen aihe, mutta Stypestä, elikäs Stype vm.2004 eteenpäin.
Olen 15000km nyt ajellut ja olen enemmän kuin tyytyväinen, mukava, hiljainen laadukkaan tuntuinen kaikinpuolin.
Ilmastoinnin kompura ei käynnisty, en ole vielä käyttänyt pajalla.
Autona Stype vm. 2005 v6 aut. mit.lukema 91000km.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Laittakaa toki juttua facelifting jälkeisistä S typeistä. -99-02 aikaisista on juttua ollutkin ihan kohtuullisesti ja tiettyjä vikoja saa niissä odottaa ja korjailla mikäli haluaa niiden toimivan moitteetta. Ilmeisesti nuo ongelmat suurimmassa osin saatiin noissa uudemmissa malleissa korjattua. Uusinkin stype taitaa olla kohta viisi vuotta vanha jo-niin se aika menee nopeasti...
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !

Laittakaa toki juttua facelifting jälkeisistä S typeistä. -99-02 aikaisista on juttua ollutkin ihan kohtuullisesti ja tiettyjä vikoja saa niissä odottaa ja korjailla mikäli haluaa niiden toimivan moitteetta. Ilmeisesti nuo ongelmat suurimmassa osin saatiin noissa uudemmissa malleissa korjattua. Uusinkin stype taitaa olla kohta viisi vuotta vanha jo-niin se aika menee nopeasti...
Näin juurikin aattelin.
Näistä 99-02 malleista eläin taitaa olla se mitä kannattaa kuunnella, koskapa on omat kys. autot laittanut huippu kuntoon.
markvayr
Viestit: 58
Liittynyt: To Helmi 09, 2012 1:42 pm
Paikkakunta: Muhos

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja markvayr »

Moro,

Jep, nyt tällä meidän kiesillä takana 5 kk ja 10 tkm. Nyt mittarissa 107 tkm. 2004, 2.5 koneella.

Yksi vaiva ollut, huomasin kun muutama viikko auto oli meillä ollut, purkaa akkua... Ensin luulin, että akku oli huonona vain, kun ei lentokentän parkkipaikalta käynnistäessä puhunut mitään. Uusin akun, mutta säännöllisessä käytössä noin kolme viikkoa ja hiipui tyhjäksi.

Nyt sitten viime viikolla monenlaisten tutkimusten jälkeen oli autoliikkeen piikkin Wetterillä pari päivää piuhoissa ja tutkittavana. Vuoto löytyi, etummaisessa sulakerasiassa releet aktivoituivat välillä, auto esim. sytytteli valoja itsekseen välillä hälyjen ollessa päällä. Sinne vedettiin uusi virtajohto ja homma korjaantui. Vika oli hankala löytää, koska vuotovirta vaihteli 0.3 - 1A välillä satunnaisesti. Nyt auto on toiminut näiltä osin pari päivää ihan OK. Toivotaan parasta.

Samalla reissulla korjattiin airbag herja kuskin puolelta, tutkin ensin itse liittimet penkin alta, mutta ne olivat OK. Vika oli jonkin sortin kontaktihäiriö ohjauspylväässä, korjaantui puhdistuksella.

Mutta mutta, samalla reissulla oletettavasti asentajan aiheuttama vika ilmaantui, huomasin tänään... Lämmityslaitteen puhallin ei höngi ollenkaan, moottorin sulake oli kunnossa, sen ehdin katsoa. Mutta täytyy huomenna aamulla soitella huoltoon, saavatpa laittaa siellä kondikseen.

Tätä piinallista vuotovirtavaivaa lukuunottamatta auto on kyllä ihan "sairaan hyvä". Todella mukava ajaa, hiljainen, sopivan tilava. Materiaalit ovat minusta laadukkaita, ei nitise eikä natise, vaikka tammikuussa viettääkin jo 10 v. synttäreitä. Minulla on ollut autoja noin 30 kpl vuosien varrella, ja nyt tuntuu, että ensimmäistä kertaa on kaksi autoa joista ei halua luopua. Täytyy koettaa vaalia ja ajaa eläkevaariksi asti :)

-marko-
XJ-S V12 ´88
S-Type 2.5 Luxury '04
Ex. X-Type ´05
skissa05
Viestit: 125
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 10:56 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja skissa05 »

jakuaari äijä kirjoitti:Terve tuas.
Tuo Xtypen laadusta "puhuminen" sai mukavasti porukkaa "purkautumaan"
Laitetaan samalainen aihe, mutta Stypestä, elikäs Stype vm.2004 eteenpäin.
Olen 15000km nyt ajellut ja olen enemmän kuin tyytyväinen, mukava, hiljainen laadukkaan tuntuinen kaikinpuolin.
Ilmastoinnin kompura ei käynnisty, en ole vielä käyttänyt pajalla.
Autona Stype vm. 2005 v6 aut. mit.lukema 91000km.
Itsellä on 2.7d -05 ässällä reilu 80tkm ja 3 vuotta takana. Mittarissa nyt n. 180tkm.

-Moottori-vaihteisto on varsin sulavasti toimiva paketti. Tästä olisi monella opittavaa saksanmaallakin, yhtä pehmeästi toimivaa kokonaisuutta on vaikea löytää uusista edes ns. premium-autoista.
-Mitään räminöitä / kolinoita sisustasta ei lähde, eivätkä osat irtoile, kuten tuossa toisessa viitatussa ketjussa oli käynyt.
-Vaalea sisustus, kangasmatot ja nahkapenkit ovat kestäneet hyvin käyttöä. Ainoastaan kuskin penkissä alkaa näkyä pieniä halkeamia eniten kulutukseen joutuvassa oven puoleisessa reunassa.
-Terävissä kuopissa alustan äänet ovat ”halvan” kuuloiset. Etupää kolahtelee terävästi, vaikka on tarkistetusti kunnossa.
-Kuumalla kelillä (peräöljyn notkistuessa?), tasan 100km/h vauhdissa perä alkaa vienosti viheltämään tietyssä kuormitustilanteessa. Hitaammin tai nopeammin ajettaessa, kiihdytettäessä tai ihan tasaisesti ajessa ääni katoaa. Ääntä ei tosin edes kuule, jos vaikkapa radio on päällä. Kyselin tätä yhdeltä PK-seudun jagge-korjaamolta ja vastaus oli, että on suunnittelu-/tyyppivika tietyn ikäisissä S-typeissä (-04-05?), mutta perästä ei silti ole mitään hajoamassa, joten ei vaadi toimenpiteitä. Äänestä eroon pääsy vaatisi käsittääkseni kardaanin, perän ja vetoakselien vaihdon, joten aika pahaksi saa tuo ääni päästä jotta tuohon remppaan lähden.
-Korjaustarpeita on itsellä ollut saman verran kuin omistamissani saksalaistenkin tekeleissäkin (Audi, MB). Jarrulevyt ja –palat, takatukivarsien puslat on vaihdettu ns. kulutusosista. EGR:t ja sähköisen käsijarrun moottori on vaihdettu ns. ei-kulutusosista.

Hyvä ajaa, liikkuu tarvittaessa ripeästi, mainiot penkit, kohtuullisen hiljainen. Ehdottomasti mukavin auto, minkä olen omistanut – "Kissamaisen" tasainen ja mukava kyyti, jota on vaikea pukea sanoiksi. Ajaminen ja matkustaminen tuntuu olevan jotenkin jopa rentouttavaa hyvän kokonaisuuden ansiosta. Matkustajatkin ovat ihan spontaanisti samansuuntaisesti kommentoineet. Minulle tuotteen laatuun kuuluu oleellisesti se minkälainen se on oikeasti käyttää. Esim. millainen auto on ajaa ja minkälaiselta auto ylipäätään tuntuu - yksittäisiä ilmaantuvia vikoja saa autosta pois, mutta jos auto on huono ajettava tai perustylsä, hajuton ja mauton, niin sitä on vaikea korjata ja se "tylsyys" ottaa päähän joka kerta kun autolla ajaa.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

jakuaari äijä kirjoitti:Terve tuas.
Tuo Xtypen laadusta "puhuminen" sai mukavasti porukkaa "purkautumaan"
Laitetaan samalainen aihe, mutta Stypestä, elikäs Stype vm.2004 eteenpäin.
Jos tämä ei ole ikärasismia, niin sitten ei mikään :twisted:

No kerron kuitenkin :D

Itse hommasin -02 facelift 3.0 V6 Executive mallin tasan vuosi sitten. Pientä kosmetiikkaa tosiaan tässäkin, kuten tuossa vastaavassa xtype-topicissa:
- Mittariston ympärillä oleva puujälijitelmä-lista nitisee. Kyllä, ärsyttävää. Puhunko siitä? EN
- Olen teettänyt vuosi sitten yhden "isomman" huollon. Tulppaa ja sen sellaista vaihdettiin. Positiivinen yllätys oli huollon hinta.
- Nyt oli vuosihuollossa ja löytyi vähän ongelmia (takaiskareiden alapuslat loppu, vasemman etupyörän laakeri rikki, jäähdytin rikki)

Jäähdyttimen ongelma tosiaan ilmeni vähäisellä jäähdytinnesteen vähenemisellä. Vikaa haettiin ensi paisuntasäiliöstä ja vesipumpusta. Kuitenkin jäähdyttimessä oli selvä jälki, että se oli osunut johonkin (olen kuulemma ajanut jonkun koiran yli. Sori siitä, mutta tein sen tietämättäni) joka tapauksessa korjaaja oli sitten jo aika paljon purkanut autoa jne. Kun hain auton pois, niin sanoi, että ei ole koskaan nähnyt -02 vuosimallista s-typeä näin hienossa kunnossa. Kiitin ja kumarsin.
Vaihdatin automaattilaatikon öljyt ja suodattimen tuossa vuosi sitten myös, mutta silti välillä (varsinkin kylmänä) vaihteisto vähän nykii. Lämpimänä kun hidastaa vauhtia esim. liikennevaloihin, niin nykäisee kun vaihde menee ykköselle.

Noh, mut kuitenkin, onhan mulla ihan hemmetin siisti auto :D
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Vaikea uskoa että S-Typessä olisi puujäljitelmää, kun kaikki puu on halvimmassakin X-Typessä aitoa. Kyseessä on ainakin X-Typen tapauksessa jonkinlainen alumiinivalu jonka päällä on jalopuuviilu ja hirmuinen kerros polyesterilakkaa muovista vaikutelmaa luomassa.

EDIT:
http://www.jaguarforums.com/forum/x-typ ... #post12460
Viimeksi muokannut Aonsaithya, Ke Syys 25, 2013 9:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Ei ole ikärasismia, mutta ei niin kovasti kiinnosta, kuin samankaltaiset autot kun itellä :D
Ja mulla ainakin on puuta kojelauta, koska mulla on Jaguar S-type.
Viisaasti teit kun laatikon öljyt vaihdoit.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Kyllä ne puuta on vaikka näyttävätkin paksun suojakerroksen(lakka) alla hieman muovisilta. Tuohon ikärasismiin vielä sen verran että aika iso osa s typeistä on -99-02 mallia ja niistä tosiaan on keskusteltu paljonkin joskaan ei varmaan yhden aiheen alla. Faceliftin jälkeisiä autoja ei hirveästi ole keskusteluissa sen enempää ruodittu tämän aihepiirin saralla joten ihan mielenkiinnosta lajia kohtaan lueskelen vastauksia.

ps. kukaan ei kiellä aloittamasta s-tupe laatu (-99-02)-keskustelua jos katsoo sille olevan aihetta :wink:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

elkäähän nyt leikistä suuttuko :shock:
Kunhan piruilin.

Joo, varmasti ihan aitoa puuta, mutta kitinä vähän vie mielialaa :cry:

EDIT: pikkaisen muuta alkoi kiinnostamaan, kun tässä pyydetään 2004 eteenpäin tietoja. Kysymys: mikä on muuttunut autossa 2002 faceliftin ja 2004 mallin välillä? (tietämätön kun olen)
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Toinen facelift. muutti peräkontin kromikahvan kokoluukun mittaiseksi ja muutkin listat piteni.
Nokkapellin pokkaukset tulivat "jyrkimmiksi".
Jepajepa2
Viestit: 32
Liittynyt: To Elo 29, 2013 7:22 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja Jepajepa2 »

Aonsaithya kirjoitti:Vaikea uskoa että S-Typessä olisi puujäljitelmää, kun kaikki puu on halvimmassakin X-Typessä aitoa. Kyseessä on ainakin X-Typen tapauksessa jonkinlainen alumiinivalu jonka päällä on jalopuuviilu ja hirmuinen kerros polyesterilakkaa muovista vaikutelmaa luomassa.
Jaa, Olin satavarma että tuo puu-mikälie viritelmä kojelaudassa olisi ollut muovia. Näyttää muovilta ja kopsuu kuin muovi. Mun entisessä Maximassa oli ihan samaa kamaa. :mrgreen:
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Jepajepa2 kirjoitti:
Aonsaithya kirjoitti:Vaikea uskoa että S-Typessä olisi puujäljitelmää, kun kaikki puu on halvimmassakin X-Typessä aitoa. Kyseessä on ainakin X-Typen tapauksessa jonkinlainen alumiinivalu jonka päällä on jalopuuviilu ja hirmuinen kerros polyesterilakkaa muovista vaikutelmaa luomassa.
Jaa, Olin satavarma että tuo puu-mikälie viritelmä kojelaudassa olisi ollut muovia. Näyttää muovilta ja kopsuu kuin muovi. Mun entisessä Maximassa oli ihan samaa kamaa. :mrgreen:
On siella sisalla ohut viilu puuta vaikka se ei silta nayta. Ainakin yksi paikallinen S-type kuski oli porannut reian jotain lisavarustetta varten ja sielta muovin/lakan alta oli tullut vastaan ihan puutakin.

Sinallaan mielenkiintoinen valinta tehda aidosta puusta muovin nakoista...

Jaggella on nakojaan nykyaan oma metsakin aihetta varten:
http://www.jaguar.com/gl/en/experience/ ... alnut_wood
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Aivan samaa mieltä olen tuosta aidon puun muokkaamisesta muovisen näköiseksi...ei oikein ymmärrä miksi näin on pitänyt menetellä alkuunkaan. Wanhemmissa ja eri mallisissa muutenkin puu näyttää oikeasti puulta mutta s typessä se on hailakkaa ja todella plastisen näköistä vaikkakin on oikeaa puuta pohjan ja pinnoitteen välissä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Teuvo Alarotu
Viestit: 37
Liittynyt: Su Kesä 09, 2013 5:24 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Stypen laatu

Viesti Kirjoittaja Teuvo Alarotu »

Heh, täytyy myöntää, että olen luullut S-typen puun näköisten panelien olevan muovia. Mutta hienoa erehtyä näin päin! Mk2:n panelit ovat pohjaltaan vaneria ja pinnaltaan lakattua pähkinäpuun juuriviilua. Entisöintioppaiden mukaan lakkaus on 6-10 kertainen välihiontoineen ja paneli näyttää senkin jälkeen puulta. Oikean viilun hankkiminen tänä päivänä lienee ongelmallista. Pari kymmentä vuotta sitten sitä oli vielä puutavaraliikkeen luettelossa, jota eivät myyjät kylläkään tienneet. Ostin silloin riittävästi tulevia tarpeita varten. Olisiko S-typen viilut myöskin samaa tavaraa, sitä on vaikea samaksi havaita.
Oma S-typeni -02 facelift on varustettu isolla navilla, onko se yleistä vasta näissä "nuoremmissa" malleissa?
Niin, S-type on myynnissä! Ks. myytävänä palsta. :wink: :wink:

Teuvo Alarotu
Tampere
entisiä:
Mk1 2.4 -56
Xj6 4.2 -77
S-type 3.0 -03
nykyinen:
Mk2 2.4 -60
Vastaa Viestiin