Oonks mä unohtanu kertoo...

Yleinen Jaguar-keskustelu
Jussi
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 7:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Oonks mä unohtanu kertoo...

Viesti Kirjoittaja Jussi »

sen ABS-juttuni loppuun eli saatuani eri tavoin varmuuden, että S-typen jarrujen ECM-moduli oli rikki, tilasin uuden Saksasta ja ruuvasin paikoilleen iha ite. ABS-valo sammui, mutta ajovakautuksen hallinta oli pois päältä. Sitten taas selvittelyä, kunnes ilmeni, että moduli pitää konfiguroida auton CAN-väylään ja sen voi tehdä vain merkkihuolto. Tässä vaiheessa Espoon huoltokin oli jo luovuttanut ja sanoivat, että tehdään mitä pyydetään ja kysytään Pekkariselta ohjeet, ei me näitä olla koskaan tehty. Puoli tuntia ja kuntoon tuli. Ei pala mitkään varoitusvalot ja kaikki on toiminut 10 000 km. Pitäkäähän muuten huoli, että Saksasta tuotuihin autoihin tehdään tehtaan maksamat huoltopäivitykset. Ne selviää tehtaan lokitiedostoista, kunhan pyytää. Ei ne siellä huollossa omaehtoisesti niitä tee.

Toisaalta minulla on kyllä ikävä XJ40sten persoonallisuutta, kaikkine vikoineenkin. Ässä on aika hajuton ja mauton niin kuin muutkin nykyautot. Kulkee kyllä kovaa ja hiljaa, mutta siltikin. Muoviosat rämisee ja renkaat jyristää keskustan mukulakivillä ja kun niissä pävittäin ajaa, niin ärsyttää, että missä se viimeisen päälle mietitty laatu luuraa.

Joka tapauksessa 50 tkm huolto lähestyy ja käyn itseni kanssa Jaakobin painia vaihdattaisiko laatikkoöljyt. Kaikki toimii virheettömästi ei nyi tai viiveitä ole, mutta silti. Huollon asentaja sanoi, ettei niitä yleensä vaihdeta, mutta voisihan se olla ihan tarpeen. Ota siitä nyt selvää.

Mutta tästä porusta huolimatta muotoilu on kyllä kaunis ja maalaus hyvä, sillä tuo Esmerald Green on jännä väri. Auringossa syvän vihreä ja illalla sininen. Toivottavasti ei tule koskaan kolhuja, voisi olla vaikea saada samanlainen.

Jussi ja S Type 4.0 S vm 2000