Osui vanha tuttu Jagge eteen
http://www.keltainenporssi.fi/show_ilmo ... id=4271119
Muistan tätä autoa kauhistelleeni jo 80-luvun alussa, oiskohan ollut Rayskälän katuautokiihdytyksissä. Löytynee joku valökuvakin siitä niiltä ajoilta.
Taitaa tällä virityksellä toisaalta olla ikää jo niin paljon että on hyväksyttävissä oleva rakennelma? Mitens tämän entisöinti, hottentotiksi vai?
raiskattu Hottentotti jagge Keltaisessa pörssissä
- ÄksJiiKasi
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 10:04 pm
- Paikkakunta: Helsinki
raiskattu Hottentotti jagge Keltaisessa pörssissä
Kari K
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
MIKSI ENTISÖIDÄ?
Joo, vanha tuttuhan se on. Mullakin on jossain jäljellä kopiot auton rakentelusta. Taisi jossain lehdessä oikein olla jatkojuttuna tarina auton rakentelusta vaihe vaiheelta. Totuus on kuitenkin se että autoon on silloin joskus satsattu enemmän sekä työtä että rahaa kuin moneen ns. " hienosti entisöityyn " autoon. Mitä sekin sitten aina tarkoittaa. Näin juuri yhden museokilpisen XJ:n joka oli varustettuna lasikuituisin etusiivin.
En missään tapauksessa väitä että ko. Jaggesta tulisi moinen, mutta tänäpäivänä arvostetaan korkealle niitä vanhoja kotikilpureitakin joilla aikoinaan kierrettiin maarataa. Aika raiskattuja monet niistäkin silloin oli.
(Eikä jokaista ruosteista Jaggea ole tehty entisöitäväksi. Tarvitaanhan niitä varaosa-autojakin).
En missään tapauksessa väitä että ko. Jaggesta tulisi moinen, mutta tänäpäivänä arvostetaan korkealle niitä vanhoja kotikilpureitakin joilla aikoinaan kierrettiin maarataa. Aika raiskattuja monet niistäkin silloin oli.
(Eikä jokaista ruosteista Jaggea ole tehty entisöitäväksi. Tarvitaanhan niitä varaosa-autojakin).
Tuollaisesta rakentelusta ei nyt mitään pahaa sanottavaa ole ihan räyheen näköinen tuo esiteltiin v8 magazinessakin .Ajalle tyypillinen tuuninki jolloin kaikki hieman erikoisemmat autot varusteltiin levikkein ja spoilerein kuten myös minun jaggeni jossa on Ardenin sarja jonka tosin poistan korikunnostuksen aikana.
Ystävälleni kerroin ns entisöiväni jaggeni johon hän totesi osta pussihousut
näin näkemyksiä on monia.
Ystävälleni kerroin ns entisöiväni jaggeni johon hän totesi osta pussihousut
näin näkemyksiä on monia.
Muistan hyvin tuon auton, ja olen tavannut muutaman kerran sen rakentajankin. Kaikki levitykset on pellistä tehdyt, ja ovat laadukasta työtä.
Koneen trimmauksessa ei käytetty mitään oikoteitä, ja siihen käytetyt osat olivat paremmasta päästä. Nyt täytyy muistaa, että kun autoa aikoinaan rakennettiin, niin osa - ja tarviketarjonta ei ollut läheskään niin runsasta kuin se on tänään. V-12 trimmauksessa taisi silloin olla vain Rob Beere, joka pystyi antamaan apuja tekniikassa.
Auto kannattaa ehdottomasti säilyttää nykyisessä kuosissaan, sillä se on varmaan edelleenkin eräs parhaista "muskeli" Jaguareista, ellei paras mitä massamme löytyy.
Autoa kyllä kelpaa esitellä ihan kansainvälisestikin, sen verran hyvää työn laatu on. Sisustus taidettiin silloin muuttaa joksikin punertavaksi kangas/karva tyyppiseksi, jonka ulkonäöstä nyt voidaan olla montaa mieltä,
mutta varsin tyypillinen se oli kuitenkin aikanaan.
Eikös sen auton tekemisestä ollut kerhon lehdessä juttua, jonka yhteydessä
siinä mainittiin myös suoritusarvoja.
Aikamoinen ilmestys se kuitenkin aikanaan oli, jolloin Jaguaaria ei muutenkaan maantiellä ihan alvariinsa kohdannut.
Ja ne äänet...............
Koneen trimmauksessa ei käytetty mitään oikoteitä, ja siihen käytetyt osat olivat paremmasta päästä. Nyt täytyy muistaa, että kun autoa aikoinaan rakennettiin, niin osa - ja tarviketarjonta ei ollut läheskään niin runsasta kuin se on tänään. V-12 trimmauksessa taisi silloin olla vain Rob Beere, joka pystyi antamaan apuja tekniikassa.
Auto kannattaa ehdottomasti säilyttää nykyisessä kuosissaan, sillä se on varmaan edelleenkin eräs parhaista "muskeli" Jaguareista, ellei paras mitä massamme löytyy.
Autoa kyllä kelpaa esitellä ihan kansainvälisestikin, sen verran hyvää työn laatu on. Sisustus taidettiin silloin muuttaa joksikin punertavaksi kangas/karva tyyppiseksi, jonka ulkonäöstä nyt voidaan olla montaa mieltä,
mutta varsin tyypillinen se oli kuitenkin aikanaan.
Eikös sen auton tekemisestä ollut kerhon lehdessä juttua, jonka yhteydessä
siinä mainittiin myös suoritusarvoja.
Aikamoinen ilmestys se kuitenkin aikanaan oli, jolloin Jaguaaria ei muutenkaan maantiellä ihan alvariinsa kohdannut.
Ja ne äänet...............
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Kontrasti
Jaguar yhdistettynä teinicorolla-makuiseen autotuningiin on aikamoinen soppa. Siinä on niin suuri ristiriita, että syntynyt autohirviö on jo siksi mielenkiintoinen. Tosin Jaguarin arvokkuus on mennyt jo siinä vaiheessa, kun tuunaajan päässä on syntynyt ajatus tuollaisesta kasasta Olisi vain, hyvä ihminen, pitänyt viimeisetkin rippeet hyvästä mausta tallessa, ja pitänyt ruman virityksensä pois julkisuudesta! Mitkä mahtavat olla motiivit moisen epäsikiön myymiselle?