XK8 kimppaan mukaan?

Yleinen Jaguar-keskustelu
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

XK8 kimppaan mukaan?

Viesti Kirjoittaja mikki »

Juu, tämä wannabe-Jaguaristi miettii nyt palata aidon kissa-auton ratiin pikaisestikin.
Eli jos avohenkisiä täällä ottakaapa yht. mikki@kolumbuspistefi.
Aie ostaa hyvä ja vähän ajettu XK8.
Käyttö vuoroviikoin juoksevasti.
Tarkka ja rehellinen sopimus pidosta mm. vakuutukset, korjaukset, huollot, talli pääk.seudulta, viikkojen vaihdot ja palautukset pooliin ym jne.....
Olen nähnyt kimppamökki ja-venesoppareita. Niistä parantaen luovasti.
Nyt esim netissä avo n 15v vanha ja alle 70tkm ajettu. Hp n. 25000e.
Olen kuullut tarinoita erityisesti edullisena hankituista jotka olleet todellisia pommeja ja ''kaiken'' saanut laittaa uusikis. Ei kivaa ja kallistakin!
Do's and dont's jos joku kiinnostunut tietää niin kertokoon!
Ei kiire mutta kiinnostunut olen toki!
M
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 kimppaan mukaan?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjensta !
Nykyisinhän jaetaan juu kaikkea ja niille annetaan aina uusia nimiäkin kuten monisuhteisilla esim polyamoria niin olisiko tämä auton moniomistajuus-suhde siis polyautomobilia, auto-osake tms ?!
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
JaakkoK
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 07, 2013 9:48 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: XK8 kimppaan mukaan?

Viesti Kirjoittaja JaakkoK »

Varmaan tuo auton kimppajakaminenkin olisi tapa joka saattaisi toimia jos vain henkilöt ovat sopivat.
Mutta ei tuosta enempää, vaan omia kokemuksia/havaintoja oman XK8:n etsinnän ajalta, noita muita hankintaan liittyviä seikkoja, joista Mikki kysyi.
Tuo mainitsemasi vähän ajettu noin rippikouluikäinen XK8 näyttää olevan USA-tuonti. Tuosta kyseisestä yksilöstä en tiedä mitään, eli korostan että seuraavat kommentit eivät liity mitenkään mainitsemaasi autoon.

Kun itselläni oli vielä myös avo XK8 harkinnan alla, etsin myytävänä olevista yksilöistä historiatietoja. Listalla oli silloin alussa kolme avoa jotka olivat USA-tuontia: Trafin tiedot saa muutamalla eurolla/kappale, joista selviää valmistenumero. VIN Googleen ja kaikista löytyi historiaa ja alkuperätietoja. Kaikkia kolmea myytiin +/- samaan hintaan >20 K€. Näistä yksi oli varsin OK (joka nyt on löytänyt uuden kodin Kokkolasta), alkuperäinen USA myynti-ilmoituskin löytyi vielä Googlen arkistoista ja tiedot oli yksi yhteen suomalaisen myynti-ilmoituksen tietojen kanssa. Toinen oli ollut myynnissä 'whole sale'-tyyppisessä liikkeessä, hinta hieman alle 6500 USD (n. 4500 €, Suomessa pyydettiin n 24 K€) ja kolmas, ainakin VIN-numeron mukaan olisi tämä: http://www.damagedsalvagecars.info/for- ... -15167291/, joka on taas tänä kesänäkin ollut myynnissä, alkukesästä jopa kakkosella alkavalla hinnalla (ainakin Trafin tiedoissa tuolla Suomessa myytävällä on sama VIN).

USA-autoista saa kattavan historian (CarFax-raportin) muutamalla kympillä ja niiden tiedot ovat hyvin tarkat, vain VIN tarvitaan. USAssa näyttäisi olevan myytävänä suhteellisen paljon kolarivaurion tai tulvan vuoksi vakuutusyhtiön lunastamia autoja, jotka siellä myydään selkeästi purettavaksi halvalla, tai dumpataan halvalla 'whole sale'-liikkeiden kautta. Näitäkin yksilöitä on uinut Suomeen joko suoraan tai eteläisen naapurin kautta ja myydään täällä ilmoittamatta kolari- tai tulvahistoriaa. Eli, jos etenet tämän kimppa-autoajatuksen kanssa ja listalla on USA-tuonteja, CarFax kertoo historiaa, kolarit, lunastukset esim kastumisen vuoksi, omistajahistorian ym ellei suoraan Google VINin perusteella löydä jotain, jonka vuoksi auto putoaa suoraan listalta.

Eurooppalaisista vastaavanlaista historiatietoa ei valitettavasti saa...

terv. JaakkoK
XJS 1996 4.0 Celebration convertible (Spindrift White)
XK8 1998 (Anthracite Metallic)
ex: XF V6 3.0 D S 2014 (Ultimate Black Metallic)
Nyx: Polestar 2 LR Twin
Anttih
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 9:57 am
Paikkakunta: Masku

Re: XK8 kimppaan mukaan?

Viesti Kirjoittaja Anttih »

Kai se auton todellinen nykykunto ratkaisee enemmän kuin mitkään historiapaperit. Jos ei itse autoja tunne niin kannattaa kaivaa jostain osaava kaveri mukaan katsomaan.

On tullut vastaan paljon autoja joissa "loistavat paperit" mutta itse auto ihan paska ja taas sellaisia joissa ei mitään papruja mutta itse auto loistokunnossa ja selkeästi hyvin pidetty.

Huono huolto ja huoleton pito näkyy aina autosta riippumatta minkälainen huoltokirja on.

En itse ainakaan maksaisi euroakaan lisää yhdestäkään huoltokuitista tms. vessapaperista. Enkä välttämättä vähistä kilsoistakaan, 100tkm ajettu voi olla heikommassa kunnossa kuin 300tkm ajettu.

Toki jos ostaa kalleimman myynnissä olevan niin senhän on "oltava" parempi.

Tuollainen XK menisi kyllä coupena komeasti käyttö/harrasteautoksi mutta mihinkään yhteisomistukseen suhtautuisin hyvin varauksella.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XK8 kimppaan mukaan?

Viesti Kirjoittaja mikki »

Juu, Antti on oikeassa että yhteisomistus on haasteellista.
Miksi tämän poustasin on että itselleni riittää kiva auto esim joka 5. viikko vuoden tai kesäkauden ympäri.
Eli noin 5 omistajaa ja maksajaa. Pari voisi olla jo tiedossa.
Sovitut kilsat per viikko ja toimintatavat.
Tosi halpaa:
5000e per nuppi ja jaetut kiinteät kulut ja sitten juoksevat per käyttäjä.

Onhan noita mökkejä ja veneitä jengillä samalla mallilla.
Itse olen mukana merimökissä ja kahdessakin järvimökissä jotka pyörivät ilman ongelmia ( yli 20v kokemus ).

PS: Nyt kun olen tuolla sinivalkoisella lentokoneen propelliklubillakin niin siellä on talli uudellamaalla missä on hyvät työkalut ja jopa rengasmasiina että jos joku Jaggelainen haluaa vaikka tulla mukaan tai tarttee vaikka rengasapua niin lienee mahdollista alk. 01Jan14:
mikkiätkolumbuspistefi
Vastaa Viestiin