S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Moro,

alkoi tuollainen S-type 2.7 Dieseli kiinostamaan.
Mitä asioita tulisi ostaessa katsoa erityisen tarkkaan/mitä tyyppivikoja facelift mallin S-typessä on?

edit.
Hä oonko liian hätäinen vai eikö tosiaan ole mitään vikapaikkaa em. automallissa?
Viimeksi muokannut JMSC, Ke Marras 20, 2013 11:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Timo.W
Viestit: 62
Liittynyt: La Heinä 20, 2013 8:28 am
Paikkakunta: pori

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja Timo.W »

S-Type -01 3.0 V6A
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Täysin lukukokemuksiin perustuen muutama asia muistista.
-Sähkövikoja johtuen yleensä akusta ja sen huonosta kunnosta tai keskinkertaisesta latauksesta. Kunnon akku kannattaa ja lataaminen mikäli ajo lyhyttä kaupunkiajoa
- sähköisen käsijarrun vikoja (kts akku)
-ruostesuojaus keskitasoa
-EGR tukkiutumista. Kannattanee puhdistaa käytetyssä tai/ja tulpata järjestelmä. Kaupunkiajossa erityinen ongelma.
-turbojen hajoamisia ehkä useammin kuin tavallista(tuplaturbo joten kaksinkertainen mahdollisuuskin)
- laatikon (zf6) hajoamisia ja vaihtovirheitä (slurch). Huoltamattomuus kuten kaikissa pahentaa tilannetta.
- kaikkien s typen tavoin ilmastoinnin järjestelmän hajoamisia ja vajaatoimintaa sekä vuotoja

Osa varmaan ihan kaikkia autoja osittain koskevia mutta näistä aiheista juuri s type 2.7d muistan lukeneeni.

Korjatkaa toki ja lisätkää mikäli oikeita kokemuksia.

Ps oliko joku tietty yksilö kiikarissa ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Joo yksi facelift 180tkm ajettu RHD yksilö kiinnostaa kun hinta olisi ns. sopiva.
Ja kiitoksia vastauksista.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Sairko omaksi. Oli näköjään poistunut nettiautosta ilmoitus eli kaiketi mennyt johonkin auto. Hinta näytti olevan noin 15t € halvempi kuin samat vasemmalta ajettavat joten hieman olisi epäillen tuohon suhtautunut itse tai sitten omistaja todellakin halusi siitä eroon vauhdilla. Ei tuo rhd luulisi nyt niin paljon vaikuttavan kuitenkaan hintaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Epäillen suhtauduin itsekkin kyseiseen autoon.
Vai oli poistunut, en ostanut kun jäin pähkäilemään asiaa.

Voi olla että kävi tuuri tai sitten ei...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja TePe »

Moro,

Itselläni on bensa-ässä, ja keväällä kiersin etsimässä työkaverille tuollaista dieseliä. Oli aika urakka, kun joka yksilössä oli joko EGR-ongelma, ilmastointiongelma, vaihteisto-ongelma tai väärät penkit. :) Oikea yksilö löytyi kuitenkin lopulta.

Kirjoittelin yleisesti ottaen S-typen valinnasta ainakin tänne:
viewtopic.php?f=1&t=4290

Koeajossa on syytä huomioida ne normaalit, eli ainakin:
- vaihdelaatikon toiminta (ei nykäystä/kolausta varsinkaan 2->1 tai 5->6. Kannatta kokeilla sekä sport- että normaaliasetuksella)
- ilmastoinnin toiminta (molempien puolien pitäisi puhaltaa itsenäisesti sekä kylmää että kuumaa)
- alustan kolinat (joitain puslia ei voi vaihtaa erikseen, vaan pitää vaihtaa koko tukivarsi)
- sähköinen käsijarru
- moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuodot
- vikakoodit (dieselissä varsinkin EGR-koodit, näitä oli yhtä vaille jokaisessa koeajoautossa)

Jos noissa on vikaa, niin korjaus kannattaa neuvotella myyjän piikkiin. Esimerkiksi ilmastoinnin ongelmista voi selvitä joko ilmaiseksi itse korjaamalla (esim. ohjausboksin piirilevyltä katkenneiden vetojen korvaaminen hyppylangoilla), tai sitten korjaaminen uusilla osilla voi maksaa helposti kolme tonnia. Eli jos ei tiedä mitä on oikeasti vialla ja selvitä tarkasti mitä korjaaminen maksaa, niin kannattaa antaa myyjän korjata tai siirtyä seuraavaan yksilöön.

Varusteissa kannattaa miettiä erityisesti penkkejä ja navia. Itse en pysty istumaan niillä normaaleilla nahkapenkeillä (eikä pystynyt työkaverikaan), koska ne ovat hiostavimmat nahkapenkit mitä missään autossa olen kokenut. Ne on oikeasti niin pahat, että työkaverin piti lopulta tehdä auton valinta penkkien perusteella kun vaihto-operaatio ei kiinnostanut. Sport-mallin rei'itetyt nahkaiset kuppipenkit on omasta mielestäni parhaat, ja perus kangaspenkit myös ihan hyvät.

Mutta jos hyvän löydät, niin hienon auton saat! Ja kyllä viallisenkin osto voi kannattaa, kunhan tiedostaa kustannukset tai suhtautuu omistamiseen harrastusmielellä. Itse kuulun jälkimmäiseen kategoriaan. :)
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Ei se ollutkaan poistunut myynnistä(2.7D, 190 000 Tkm) vaan siirtynyt Taxfree autoksi listauksen loppuun.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Pe Marras 15, 2013 11:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja nestori »

Outo kuvio, laitetaan Tax Freeksi nettiautoon, kommentilla:

"HUOM: auto on oikean puoleisella ohjauksella!!! Tuontiauto, verot ja muut maksut maksettu."

Onkohan nyt myyjä ajatellut tuon ristiin.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Taidan ottaa vähän käteistä mukaan ja käydä Nokian yyk:n jälkeen katsomassa miltä ässä näyttää ja tuntuu.
Kiitos kaikille kommenteista.

edit. jos on vielä silloin myynnissä...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Tutmos
Viestit: 87
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 7:44 pm

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja Tutmos »

Kolme riisseliässää omistaneena vielä lisään pökköä pesään. Penkkien nahka heikkolaatuista, kuskin penkki menee pussille nopeasti ja sivut pykivät ikävännäköisesti. Avattaessa kuskin ovi penkki laskeutuu hyvin alas jolloin vaivaisen hankala käydä istumaan ja sama toistuu autosta poistuttaessa. Istuinosa saisi myös olla pitempi.
Jos asennettu roiskeläpät ne keräävät lunta ja jäätä helposti ja tippuvat taivaan tuuliin.
Pakoputken kannakkeet riippuvat matalalla, ei mökkiteille!
Kuitenkin: kun kaikki on kunnossa kyyti on mukavaa...
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Eikö tuossa ole säädintä että penkki/ratti pysyvät paikallaan jos kytkimen laittaa off asentoon ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Ei toi äXäkään mökkiteille sovi, mutta mökille mennäänkin vaimon autolla.
Ässä tulisi matka-ajoon kun on tätä työmatkaa toistasataa kilometriä.
Täytyy katsella todella kriittisesti, kun kuvatkin ovat huonot.

Saksastahan saa 5k€ "oikeanpuoleisella ohjauksella" eli ratti vasemmalla, mutta onko kellään tietoa verojen määrästä.
Olen tässä koko vuoden himoinnut S-type diisseliä automaatilla, mutta nuuka kun on...
Briteissä vastaavan auton keskihinta ~2000£ vaihteluvälillä ~1500£-3000£.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kun täällä on "paljon" 2000-03 vuotisten S-tyyppien omistajia niin voisiko joku valistaa, että mikä laatikko tuossa bensa V6 automaatissa on.
5r55n?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Juu eli fordin 5r55n S type -99-02 malleissa. Varmaan auton pitempiaikaisen kokonaiskäytön kannalta se kriittisin osa autossa. Ei siis ole tunnettu luotettavuudestaan. Momenttimuuntimen rikkoutumisia,solenoidien rikkoutumisia,katkenneita venttiilinjousia,kiinnipalamista(huoltamattomuus öljynvaihdoissa,liian vähän öljyä-vuotoja) - tällaisia vikoja yleisestikin. Hyviä puolia on että niitä on saatavilla tehdaskunnostettuna paljon vaihdettaviksi, solenoidiviat ja jouset voi vaihtaa(valve body) ilman vaihteiston tiputtamista eli lasku korjaamolla huomattavasti pienempi.
Monet ovat ulkomailla tehneet siten että heti varoiksi vaihtaneet solenoidipakan,uudet jouse(aiheuttavat rikkoutuessaan vaihtamis ja luistamisongelman) sekä öljyt ja silloin on suuri mahdollisuus että laatikko pelaa taas moitteetta kauan. Momenttimuuntimen ja muiden sisällä rikkoutuneiden osien vaihto kaikaa sitten vaihteiston alasoton ja se on irti/takaisin työnä 10h homma eli 1000€ pelkkä työ.
Uuden tehdaskunnostetun vaihteiston saa 2500€ ja asennuksineen,rahteineen noin 4000€ homma. Eli kannattaa miettiä kannattaako vanhaa irroittaa ja yrittää korjata jos vikaa ei saa poistamatta korjattua koska mikäli ei korjaannu niin sitten uudelleen irroitus ja jo 2000 on mennyt ja mitään ei ole korjattu...
Ei nyt suoraan asiaan mutta kun kysyit laatikosta niin laitoin jotain tietoa huollon hinnoistakin pyytämättä :oops:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kjk
Viestit: 119
Liittynyt: Su Syys 04, 2005 10:04 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja kjk »

3.0 manuaali, ei laatikossa ongelmia :D
Jaguar S-Type, vm 2000 (3,0 V6 manual)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
On niitä manuaali vaihteisto-ongelmiakin ja taas automaatteja joissa ei ongelmia, mutta koska suurinosa näistä on automaatteja niin tietty juuri niihin ongelmatkin kohdistuvat. Toisaalta itse en edes tätä autoa olisi ostanut manuaalina enkä kyllä enää muitakaan mahdollisia tulevia autoja koska en tykkää henkilökohtaisesti vatkata keppiä vieressäni :lol:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Tossa käy yks 2000 mallinen manuaali 3,0 V6 jolla on nyt ajettu reilut 350000 km. Laatikko toimii vieläkin ihan virheettömästi. Pari kertaa on kylläkin tehty kytkinremppa. Se on kait sitten makuasia onko manuaali S - Typen hengen mukainen vaihteisto vai ei.
i
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Suurkiitos vastauksista.

Ilmeisesti noita momenttimuuntimia on mennyt todella vähän ja lähinnä öljynvaihdon laiminlyönnin takia ja
laatikoita on vaihdettu/täyskunnostettu ns. turhaan juuri valvebody/jousi ongelmien takia?

Tuntuu olevan myös suuressa maailmassa sama vika että harva liike tuntee automaatteja sen tarkemmin ja aina
vian ilmetessä halutaan kunnostaa/vaihtaa koko paketti.

Vaimon nykyisessä autossa on fordin cd4e joka on jenkkilässä jopa surullisenkuuluisa koska niitä on vaihdettu juuri valvebody/anturi-
ongelmien takia kokonaan uusiin. Vaikka pelkkä komponentin vaihto olisi riittänyt,
meillä nyt 245tkm ajettu cd4e oljyt vaihdettu 60tkm sisällä kolmesti (ei huuhtelemalla) ja jokaisen vaihdon jälkeen toimita parantunut.
Laatikko toimii edelleen todella sulavasti ja ongelmitta (koputtaa taas puupäätä).
Vanhoilla öljyillä vaihtoi 2 -> 3 nykäisemällä kun kiihdytti kovempaa parin öljyn vaihdon jälkeen ilmiö poistui (olin silloin jo tilaamassa jenkeistä valvebodyä).

Sillä tätä kyselen kun olisi tarkoitus hakea Germaaniasta vaimolle S-tyyppi jossain välissä kiikarissa ollut nimenomaan vm. 2001-2003 bensa kutoset.

Onko noiden v6 ja v8 koneiden välillä suurta kulutuseroa "tienpäällä"?
Varmaan jonkinlainen ero on mutta luulisi että ovat aika lähellä toisiaan kun massa on jotakuinkin sama?

Kysymystulvaan vielä yksi lisää olikos tuossa 4.2 V8 jo kestävämpi nokkaketjun kiristin?

Kiitos jo etukäteen aktiiveille.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Vaikea pysyä itse aiheessa, mutta sanoisin silti, että manuaali vs. automaatti riippuu kovasti a) koneesta ja b) kuskista.

Dieseliin en manuaalia ottaisi, kerran ajoin vuokrasellaisella ulkomailla (Alpeilla) eikä ollut kivaa.

Sitävastoin V8 tms. bensakoneeseen se olisi kiva, muttei ole saanut Jaguarilta sitten X300:sen.

70-luvun SWB XJ6 on ihan eri auto 2-tuumaisilla kaasareilla ja manuaali/ylivaihde-yhdistelmällä!
Arvaan että joku MK2 ja S-type samoin.

Myöskään V12 E-typeä en olisi automaattina halunnut. Ei sentään että siinä olisi mitään pahaa, päinvastoin, hieno auto se sellaisenakin on, mutta hieman erilainen kuin manuaali, uskokaa pois.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Terve.
Itse hain Saksasta kolmannen auton neljänvuoden sisään, Stype 05. bensa 3l aut. ml.n.80000km.
Maksoi 13000€ samalla viikolla katsastettu+ uudet 18" Hankookit, verot seitsämän tonnia (dieselissä paritonnia alempi).
Katso auto jossa enintään kaksi aikaisempaa omistajaa, looginen huoltokirja, yleis ilme kertoo todella paljon kilsojen pitävyydestä, katso kuinka kuluneet ovat: penkit, ratti, polkimet kyynärnojat. lattia matto siis se kiinteä, oven kahvat jne. tuulilasi, umpiot, lakkapinta, siis kokonaisuus.
Tietysti onko mosassa vuotoja. Ruostetta ei löydy jos kolaroimaton/kolhuton.
Jos valitset 2003 tai tuoreemman, niin aut.laatikko on kuusilovinen ZF. saksalainen joka on kestoltaan hyvässä maineessa, mulla oli jo Bemarissa sama aski ja hienosti pelitti.
Etuakselisto uusiutunut- parempi ajettavuus ja kesto, kojelauta täysin uusiutunut.
Toinen facelift elikäs 05- penkkien nahat, mulla ainakin hienot ei pussilla nahka pehmeää, mutta jämäkkää, korin kromilistat puskureissa pidemmät, nokkapelti kulmikkaampi, takakannen kromikahva kannen levyinen.
Suomeen tultaessa kantsii vaihtaa laatikon öljyt huuhtelemalla jos ei varmaa tietoo onko vaihdettu, myöskin ruostesuojaus ja kura läpät jos meinaat autoa pitää pidempään.
Stype varsinkin ekan faceliftin jälkeinen on erittäin hieno/mukava-auto, (99-03 ei huono, mutta ekan faceliftin jälkeen tietysti pyritty parempaan.
Missään nimessä auto ei ole ns. vikaherkkä hyvin huollettuna, päin vastoin.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kiitos infosta.

Facelift kiinostaisi enemmän mutta verotuksen kannalta 2001-2002 malleissa on hirveä ero 2004-> eteenpäin, ainakin tullin arvioiden mukaan.
Tämän takia yritämme löytää pienillä kilometreillä olevaan 2001-2002 mallia.
Suomen toteutuneet myyntihinnat kun tuntuvat facelift mallille olevän lähes tuplat jolloin verotuskin tuplaantuu.
Laskin tuossa esimerkinomaisesti verot tullin ohjeiden mukaan: vm 2005 ajettu 190tkm verot lähes 7k€, vm 2001 ajettu 120tkm verot alle 4k€.

2003 mallia näköjään saisi ns. kohtuuveroilla.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Se 2003vm. on usein jo facelift jossa parannukset tehty.
Ulkopuolisesti huomaat eron taustapeileistä uudemmassa pyöreämmät siis vanhemmassa enämpi kantikkaat.
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti

Viesti Kirjoittaja Ode »

Kulutuksesta - valistunut arvaukseni on ettei tasaisessa ajossa ole juurikaan eroa bensakutosen ja -kasin kulutuksissa. Pienimmillään olen päässyt 4,2:lla reilusti alle seitsemän litran sadalle kun maantiematkan alussa on tankattu ja perillä tutkailtu kulutusta. Noin 16 tkm keskikulutus on maantiepainotteisessa ajossa tällä päivämäärällä 8,9.

Jos tankillisesta puolet ajetaan pikkupätkää kaupungissa ja puolet pidempää, taitaa kulutus nousta väkisin yli 10:n.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Vastaa Viestiin