S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti
S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti
Moro,
alkoi tuollainen S-type 2.7 Dieseli kiinostamaan.
Mitä asioita tulisi ostaessa katsoa erityisen tarkkaan/mitä tyyppivikoja facelift mallin S-typessä on?
edit.
Hä oonko liian hätäinen vai eikö tosiaan ole mitään vikapaikkaa em. automallissa?
alkoi tuollainen S-type 2.7 Dieseli kiinostamaan.
Mitä asioita tulisi ostaessa katsoa erityisen tarkkaan/mitä tyyppivikoja facelift mallin S-typessä on?
edit.
Hä oonko liian hätäinen vai eikö tosiaan ole mitään vikapaikkaa em. automallissa?
Viimeksi muokannut JMSC, Ke Marras 20, 2013 11:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Koeajossa Jaguar S-Type 2.7D V6 Executive
http://www.ajovalo.net/Koeajot/S-Type.html
http://www.topspeed.com/cars/jaguar/200 ... 17274.html
http://www.youtube.com/watch?v=BoutDX0aDkw
http://www.ajovalo.net/Koeajot/S-Type.html
http://www.topspeed.com/cars/jaguar/200 ... 17274.html
http://www.youtube.com/watch?v=BoutDX0aDkw
S-Type -01 3.0 V6A
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Terve !
Täysin lukukokemuksiin perustuen muutama asia muistista.
-Sähkövikoja johtuen yleensä akusta ja sen huonosta kunnosta tai keskinkertaisesta latauksesta. Kunnon akku kannattaa ja lataaminen mikäli ajo lyhyttä kaupunkiajoa
- sähköisen käsijarrun vikoja (kts akku)
-ruostesuojaus keskitasoa
-EGR tukkiutumista. Kannattanee puhdistaa käytetyssä tai/ja tulpata järjestelmä. Kaupunkiajossa erityinen ongelma.
-turbojen hajoamisia ehkä useammin kuin tavallista(tuplaturbo joten kaksinkertainen mahdollisuuskin)
- laatikon (zf6) hajoamisia ja vaihtovirheitä (slurch). Huoltamattomuus kuten kaikissa pahentaa tilannetta.
- kaikkien s typen tavoin ilmastoinnin järjestelmän hajoamisia ja vajaatoimintaa sekä vuotoja
Osa varmaan ihan kaikkia autoja osittain koskevia mutta näistä aiheista juuri s type 2.7d muistan lukeneeni.
Korjatkaa toki ja lisätkää mikäli oikeita kokemuksia.
Ps oliko joku tietty yksilö kiikarissa ?
Täysin lukukokemuksiin perustuen muutama asia muistista.
-Sähkövikoja johtuen yleensä akusta ja sen huonosta kunnosta tai keskinkertaisesta latauksesta. Kunnon akku kannattaa ja lataaminen mikäli ajo lyhyttä kaupunkiajoa
- sähköisen käsijarrun vikoja (kts akku)
-ruostesuojaus keskitasoa
-EGR tukkiutumista. Kannattanee puhdistaa käytetyssä tai/ja tulpata järjestelmä. Kaupunkiajossa erityinen ongelma.
-turbojen hajoamisia ehkä useammin kuin tavallista(tuplaturbo joten kaksinkertainen mahdollisuuskin)
- laatikon (zf6) hajoamisia ja vaihtovirheitä (slurch). Huoltamattomuus kuten kaikissa pahentaa tilannetta.
- kaikkien s typen tavoin ilmastoinnin järjestelmän hajoamisia ja vajaatoimintaa sekä vuotoja
Osa varmaan ihan kaikkia autoja osittain koskevia mutta näistä aiheista juuri s type 2.7d muistan lukeneeni.
Korjatkaa toki ja lisätkää mikäli oikeita kokemuksia.
Ps oliko joku tietty yksilö kiikarissa ?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Joo yksi facelift 180tkm ajettu RHD yksilö kiinnostaa kun hinta olisi ns. sopiva.
Ja kiitoksia vastauksista.
Ja kiitoksia vastauksista.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Terve !
Sairko omaksi. Oli näköjään poistunut nettiautosta ilmoitus eli kaiketi mennyt johonkin auto. Hinta näytti olevan noin 15t € halvempi kuin samat vasemmalta ajettavat joten hieman olisi epäillen tuohon suhtautunut itse tai sitten omistaja todellakin halusi siitä eroon vauhdilla. Ei tuo rhd luulisi nyt niin paljon vaikuttavan kuitenkaan hintaan.
Sairko omaksi. Oli näköjään poistunut nettiautosta ilmoitus eli kaiketi mennyt johonkin auto. Hinta näytti olevan noin 15t € halvempi kuin samat vasemmalta ajettavat joten hieman olisi epäillen tuohon suhtautunut itse tai sitten omistaja todellakin halusi siitä eroon vauhdilla. Ei tuo rhd luulisi nyt niin paljon vaikuttavan kuitenkaan hintaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Epäillen suhtauduin itsekkin kyseiseen autoon.
Vai oli poistunut, en ostanut kun jäin pähkäilemään asiaa.
Voi olla että kävi tuuri tai sitten ei...
Vai oli poistunut, en ostanut kun jäin pähkäilemään asiaa.
Voi olla että kävi tuuri tai sitten ei...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Moro,
Itselläni on bensa-ässä, ja keväällä kiersin etsimässä työkaverille tuollaista dieseliä. Oli aika urakka, kun joka yksilössä oli joko EGR-ongelma, ilmastointiongelma, vaihteisto-ongelma tai väärät penkit. Oikea yksilö löytyi kuitenkin lopulta.
Kirjoittelin yleisesti ottaen S-typen valinnasta ainakin tänne:
viewtopic.php?f=1&t=4290
Koeajossa on syytä huomioida ne normaalit, eli ainakin:
- vaihdelaatikon toiminta (ei nykäystä/kolausta varsinkaan 2->1 tai 5->6. Kannatta kokeilla sekä sport- että normaaliasetuksella)
- ilmastoinnin toiminta (molempien puolien pitäisi puhaltaa itsenäisesti sekä kylmää että kuumaa)
- alustan kolinat (joitain puslia ei voi vaihtaa erikseen, vaan pitää vaihtaa koko tukivarsi)
- sähköinen käsijarru
- moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuodot
- vikakoodit (dieselissä varsinkin EGR-koodit, näitä oli yhtä vaille jokaisessa koeajoautossa)
Jos noissa on vikaa, niin korjaus kannattaa neuvotella myyjän piikkiin. Esimerkiksi ilmastoinnin ongelmista voi selvitä joko ilmaiseksi itse korjaamalla (esim. ohjausboksin piirilevyltä katkenneiden vetojen korvaaminen hyppylangoilla), tai sitten korjaaminen uusilla osilla voi maksaa helposti kolme tonnia. Eli jos ei tiedä mitä on oikeasti vialla ja selvitä tarkasti mitä korjaaminen maksaa, niin kannattaa antaa myyjän korjata tai siirtyä seuraavaan yksilöön.
Varusteissa kannattaa miettiä erityisesti penkkejä ja navia. Itse en pysty istumaan niillä normaaleilla nahkapenkeillä (eikä pystynyt työkaverikaan), koska ne ovat hiostavimmat nahkapenkit mitä missään autossa olen kokenut. Ne on oikeasti niin pahat, että työkaverin piti lopulta tehdä auton valinta penkkien perusteella kun vaihto-operaatio ei kiinnostanut. Sport-mallin rei'itetyt nahkaiset kuppipenkit on omasta mielestäni parhaat, ja perus kangaspenkit myös ihan hyvät.
Mutta jos hyvän löydät, niin hienon auton saat! Ja kyllä viallisenkin osto voi kannattaa, kunhan tiedostaa kustannukset tai suhtautuu omistamiseen harrastusmielellä. Itse kuulun jälkimmäiseen kategoriaan.
Itselläni on bensa-ässä, ja keväällä kiersin etsimässä työkaverille tuollaista dieseliä. Oli aika urakka, kun joka yksilössä oli joko EGR-ongelma, ilmastointiongelma, vaihteisto-ongelma tai väärät penkit. Oikea yksilö löytyi kuitenkin lopulta.
Kirjoittelin yleisesti ottaen S-typen valinnasta ainakin tänne:
viewtopic.php?f=1&t=4290
Koeajossa on syytä huomioida ne normaalit, eli ainakin:
- vaihdelaatikon toiminta (ei nykäystä/kolausta varsinkaan 2->1 tai 5->6. Kannatta kokeilla sekä sport- että normaaliasetuksella)
- ilmastoinnin toiminta (molempien puolien pitäisi puhaltaa itsenäisesti sekä kylmää että kuumaa)
- alustan kolinat (joitain puslia ei voi vaihtaa erikseen, vaan pitää vaihtaa koko tukivarsi)
- sähköinen käsijarru
- moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuodot
- vikakoodit (dieselissä varsinkin EGR-koodit, näitä oli yhtä vaille jokaisessa koeajoautossa)
Jos noissa on vikaa, niin korjaus kannattaa neuvotella myyjän piikkiin. Esimerkiksi ilmastoinnin ongelmista voi selvitä joko ilmaiseksi itse korjaamalla (esim. ohjausboksin piirilevyltä katkenneiden vetojen korvaaminen hyppylangoilla), tai sitten korjaaminen uusilla osilla voi maksaa helposti kolme tonnia. Eli jos ei tiedä mitä on oikeasti vialla ja selvitä tarkasti mitä korjaaminen maksaa, niin kannattaa antaa myyjän korjata tai siirtyä seuraavaan yksilöön.
Varusteissa kannattaa miettiä erityisesti penkkejä ja navia. Itse en pysty istumaan niillä normaaleilla nahkapenkeillä (eikä pystynyt työkaverikaan), koska ne ovat hiostavimmat nahkapenkit mitä missään autossa olen kokenut. Ne on oikeasti niin pahat, että työkaverin piti lopulta tehdä auton valinta penkkien perusteella kun vaihto-operaatio ei kiinnostanut. Sport-mallin rei'itetyt nahkaiset kuppipenkit on omasta mielestäni parhaat, ja perus kangaspenkit myös ihan hyvät.
Mutta jos hyvän löydät, niin hienon auton saat! Ja kyllä viallisenkin osto voi kannattaa, kunhan tiedostaa kustannukset tai suhtautuu omistamiseen harrastusmielellä. Itse kuulun jälkimmäiseen kategoriaan.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Tervehdys !
Ei se ollutkaan poistunut myynnistä(2.7D, 190 000 Tkm) vaan siirtynyt Taxfree autoksi listauksen loppuun.
Ei se ollutkaan poistunut myynnistä(2.7D, 190 000 Tkm) vaan siirtynyt Taxfree autoksi listauksen loppuun.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Pe Marras 15, 2013 11:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Outo kuvio, laitetaan Tax Freeksi nettiautoon, kommentilla:
"HUOM: auto on oikean puoleisella ohjauksella!!! Tuontiauto, verot ja muut maksut maksettu."
Onkohan nyt myyjä ajatellut tuon ristiin.
"HUOM: auto on oikean puoleisella ohjauksella!!! Tuontiauto, verot ja muut maksut maksettu."
Onkohan nyt myyjä ajatellut tuon ristiin.
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Taidan ottaa vähän käteistä mukaan ja käydä Nokian yyk:n jälkeen katsomassa miltä ässä näyttää ja tuntuu.
Kiitos kaikille kommenteista.
edit. jos on vielä silloin myynnissä...
Kiitos kaikille kommenteista.
edit. jos on vielä silloin myynnissä...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Kolme riisseliässää omistaneena vielä lisään pökköä pesään. Penkkien nahka heikkolaatuista, kuskin penkki menee pussille nopeasti ja sivut pykivät ikävännäköisesti. Avattaessa kuskin ovi penkki laskeutuu hyvin alas jolloin vaivaisen hankala käydä istumaan ja sama toistuu autosta poistuttaessa. Istuinosa saisi myös olla pitempi.
Jos asennettu roiskeläpät ne keräävät lunta ja jäätä helposti ja tippuvat taivaan tuuliin.
Pakoputken kannakkeet riippuvat matalalla, ei mökkiteille!
Kuitenkin: kun kaikki on kunnossa kyyti on mukavaa...
Jos asennettu roiskeläpät ne keräävät lunta ja jäätä helposti ja tippuvat taivaan tuuliin.
Pakoputken kannakkeet riippuvat matalalla, ei mökkiteille!
Kuitenkin: kun kaikki on kunnossa kyyti on mukavaa...
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Terve !
Eikö tuossa ole säädintä että penkki/ratti pysyvät paikallaan jos kytkimen laittaa off asentoon ?
Eikö tuossa ole säädintä että penkki/ratti pysyvät paikallaan jos kytkimen laittaa off asentoon ?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Ei toi äXäkään mökkiteille sovi, mutta mökille mennäänkin vaimon autolla.
Ässä tulisi matka-ajoon kun on tätä työmatkaa toistasataa kilometriä.
Täytyy katsella todella kriittisesti, kun kuvatkin ovat huonot.
Saksastahan saa 5k€ "oikeanpuoleisella ohjauksella" eli ratti vasemmalla, mutta onko kellään tietoa verojen määrästä.
Olen tässä koko vuoden himoinnut S-type diisseliä automaatilla, mutta nuuka kun on...
Briteissä vastaavan auton keskihinta ~2000£ vaihteluvälillä ~1500£-3000£.
Ässä tulisi matka-ajoon kun on tätä työmatkaa toistasataa kilometriä.
Täytyy katsella todella kriittisesti, kun kuvatkin ovat huonot.
Saksastahan saa 5k€ "oikeanpuoleisella ohjauksella" eli ratti vasemmalla, mutta onko kellään tietoa verojen määrästä.
Olen tässä koko vuoden himoinnut S-type diisseliä automaatilla, mutta nuuka kun on...
Briteissä vastaavan auton keskihinta ~2000£ vaihteluvälillä ~1500£-3000£.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Kun täällä on "paljon" 2000-03 vuotisten S-tyyppien omistajia niin voisiko joku valistaa, että mikä laatikko tuossa bensa V6 automaatissa on.
5r55n?
5r55n?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Terve !
Juu eli fordin 5r55n S type -99-02 malleissa. Varmaan auton pitempiaikaisen kokonaiskäytön kannalta se kriittisin osa autossa. Ei siis ole tunnettu luotettavuudestaan. Momenttimuuntimen rikkoutumisia,solenoidien rikkoutumisia,katkenneita venttiilinjousia,kiinnipalamista(huoltamattomuus öljynvaihdoissa,liian vähän öljyä-vuotoja) - tällaisia vikoja yleisestikin. Hyviä puolia on että niitä on saatavilla tehdaskunnostettuna paljon vaihdettaviksi, solenoidiviat ja jouset voi vaihtaa(valve body) ilman vaihteiston tiputtamista eli lasku korjaamolla huomattavasti pienempi.
Monet ovat ulkomailla tehneet siten että heti varoiksi vaihtaneet solenoidipakan,uudet jouse(aiheuttavat rikkoutuessaan vaihtamis ja luistamisongelman) sekä öljyt ja silloin on suuri mahdollisuus että laatikko pelaa taas moitteetta kauan. Momenttimuuntimen ja muiden sisällä rikkoutuneiden osien vaihto kaikaa sitten vaihteiston alasoton ja se on irti/takaisin työnä 10h homma eli 1000€ pelkkä työ.
Uuden tehdaskunnostetun vaihteiston saa 2500€ ja asennuksineen,rahteineen noin 4000€ homma. Eli kannattaa miettiä kannattaako vanhaa irroittaa ja yrittää korjata jos vikaa ei saa poistamatta korjattua koska mikäli ei korjaannu niin sitten uudelleen irroitus ja jo 2000 on mennyt ja mitään ei ole korjattu...
Ei nyt suoraan asiaan mutta kun kysyit laatikosta niin laitoin jotain tietoa huollon hinnoistakin pyytämättä
Juu eli fordin 5r55n S type -99-02 malleissa. Varmaan auton pitempiaikaisen kokonaiskäytön kannalta se kriittisin osa autossa. Ei siis ole tunnettu luotettavuudestaan. Momenttimuuntimen rikkoutumisia,solenoidien rikkoutumisia,katkenneita venttiilinjousia,kiinnipalamista(huoltamattomuus öljynvaihdoissa,liian vähän öljyä-vuotoja) - tällaisia vikoja yleisestikin. Hyviä puolia on että niitä on saatavilla tehdaskunnostettuna paljon vaihdettaviksi, solenoidiviat ja jouset voi vaihtaa(valve body) ilman vaihteiston tiputtamista eli lasku korjaamolla huomattavasti pienempi.
Monet ovat ulkomailla tehneet siten että heti varoiksi vaihtaneet solenoidipakan,uudet jouse(aiheuttavat rikkoutuessaan vaihtamis ja luistamisongelman) sekä öljyt ja silloin on suuri mahdollisuus että laatikko pelaa taas moitteetta kauan. Momenttimuuntimen ja muiden sisällä rikkoutuneiden osien vaihto kaikaa sitten vaihteiston alasoton ja se on irti/takaisin työnä 10h homma eli 1000€ pelkkä työ.
Uuden tehdaskunnostetun vaihteiston saa 2500€ ja asennuksineen,rahteineen noin 4000€ homma. Eli kannattaa miettiä kannattaako vanhaa irroittaa ja yrittää korjata jos vikaa ei saa poistamatta korjattua koska mikäli ei korjaannu niin sitten uudelleen irroitus ja jo 2000 on mennyt ja mitään ei ole korjattu...
Ei nyt suoraan asiaan mutta kun kysyit laatikosta niin laitoin jotain tietoa huollon hinnoistakin pyytämättä
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
3.0 manuaali, ei laatikossa ongelmia
Jaguar S-Type, vm 2000 (3,0 V6 manual)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Moi !
On niitä manuaali vaihteisto-ongelmiakin ja taas automaatteja joissa ei ongelmia, mutta koska suurinosa näistä on automaatteja niin tietty juuri niihin ongelmatkin kohdistuvat. Toisaalta itse en edes tätä autoa olisi ostanut manuaalina enkä kyllä enää muitakaan mahdollisia tulevia autoja koska en tykkää henkilökohtaisesti vatkata keppiä vieressäni
On niitä manuaali vaihteisto-ongelmiakin ja taas automaatteja joissa ei ongelmia, mutta koska suurinosa näistä on automaatteja niin tietty juuri niihin ongelmatkin kohdistuvat. Toisaalta itse en edes tätä autoa olisi ostanut manuaalina enkä kyllä enää muitakaan mahdollisia tulevia autoja koska en tykkää henkilökohtaisesti vatkata keppiä vieressäni
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Tossa käy yks 2000 mallinen manuaali 3,0 V6 jolla on nyt ajettu reilut 350000 km. Laatikko toimii vieläkin ihan virheettömästi. Pari kertaa on kylläkin tehty kytkinremppa. Se on kait sitten makuasia onko manuaali S - Typen hengen mukainen vaihteisto vai ei.
i
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi.
Suurkiitos vastauksista.
Ilmeisesti noita momenttimuuntimia on mennyt todella vähän ja lähinnä öljynvaihdon laiminlyönnin takia ja
laatikoita on vaihdettu/täyskunnostettu ns. turhaan juuri valvebody/jousi ongelmien takia?
Tuntuu olevan myös suuressa maailmassa sama vika että harva liike tuntee automaatteja sen tarkemmin ja aina
vian ilmetessä halutaan kunnostaa/vaihtaa koko paketti.
Vaimon nykyisessä autossa on fordin cd4e joka on jenkkilässä jopa surullisenkuuluisa koska niitä on vaihdettu juuri valvebody/anturi-
ongelmien takia kokonaan uusiin. Vaikka pelkkä komponentin vaihto olisi riittänyt,
meillä nyt 245tkm ajettu cd4e oljyt vaihdettu 60tkm sisällä kolmesti (ei huuhtelemalla) ja jokaisen vaihdon jälkeen toimita parantunut.
Laatikko toimii edelleen todella sulavasti ja ongelmitta (koputtaa taas puupäätä).
Vanhoilla öljyillä vaihtoi 2 -> 3 nykäisemällä kun kiihdytti kovempaa parin öljyn vaihdon jälkeen ilmiö poistui (olin silloin jo tilaamassa jenkeistä valvebodyä).
Sillä tätä kyselen kun olisi tarkoitus hakea Germaaniasta vaimolle S-tyyppi jossain välissä kiikarissa ollut nimenomaan vm. 2001-2003 bensa kutoset.
Onko noiden v6 ja v8 koneiden välillä suurta kulutuseroa "tienpäällä"?
Varmaan jonkinlainen ero on mutta luulisi että ovat aika lähellä toisiaan kun massa on jotakuinkin sama?
Kysymystulvaan vielä yksi lisää olikos tuossa 4.2 V8 jo kestävämpi nokkaketjun kiristin?
Kiitos jo etukäteen aktiiveille.
Ilmeisesti noita momenttimuuntimia on mennyt todella vähän ja lähinnä öljynvaihdon laiminlyönnin takia ja
laatikoita on vaihdettu/täyskunnostettu ns. turhaan juuri valvebody/jousi ongelmien takia?
Tuntuu olevan myös suuressa maailmassa sama vika että harva liike tuntee automaatteja sen tarkemmin ja aina
vian ilmetessä halutaan kunnostaa/vaihtaa koko paketti.
Vaimon nykyisessä autossa on fordin cd4e joka on jenkkilässä jopa surullisenkuuluisa koska niitä on vaihdettu juuri valvebody/anturi-
ongelmien takia kokonaan uusiin. Vaikka pelkkä komponentin vaihto olisi riittänyt,
meillä nyt 245tkm ajettu cd4e oljyt vaihdettu 60tkm sisällä kolmesti (ei huuhtelemalla) ja jokaisen vaihdon jälkeen toimita parantunut.
Laatikko toimii edelleen todella sulavasti ja ongelmitta (koputtaa taas puupäätä).
Vanhoilla öljyillä vaihtoi 2 -> 3 nykäisemällä kun kiihdytti kovempaa parin öljyn vaihdon jälkeen ilmiö poistui (olin silloin jo tilaamassa jenkeistä valvebodyä).
Sillä tätä kyselen kun olisi tarkoitus hakea Germaaniasta vaimolle S-tyyppi jossain välissä kiikarissa ollut nimenomaan vm. 2001-2003 bensa kutoset.
Onko noiden v6 ja v8 koneiden välillä suurta kulutuseroa "tienpäällä"?
Varmaan jonkinlainen ero on mutta luulisi että ovat aika lähellä toisiaan kun massa on jotakuinkin sama?
Kysymystulvaan vielä yksi lisää olikos tuossa 4.2 V8 jo kestävämpi nokkaketjun kiristin?
Kiitos jo etukäteen aktiiveille.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti
Terve,
Vaikea pysyä itse aiheessa, mutta sanoisin silti, että manuaali vs. automaatti riippuu kovasti a) koneesta ja b) kuskista.
Dieseliin en manuaalia ottaisi, kerran ajoin vuokrasellaisella ulkomailla (Alpeilla) eikä ollut kivaa.
Sitävastoin V8 tms. bensakoneeseen se olisi kiva, muttei ole saanut Jaguarilta sitten X300:sen.
70-luvun SWB XJ6 on ihan eri auto 2-tuumaisilla kaasareilla ja manuaali/ylivaihde-yhdistelmällä!
Arvaan että joku MK2 ja S-type samoin.
Myöskään V12 E-typeä en olisi automaattina halunnut. Ei sentään että siinä olisi mitään pahaa, päinvastoin, hieno auto se sellaisenakin on, mutta hieman erilainen kuin manuaali, uskokaa pois.
-Jakuvaari
Vaikea pysyä itse aiheessa, mutta sanoisin silti, että manuaali vs. automaatti riippuu kovasti a) koneesta ja b) kuskista.
Dieseliin en manuaalia ottaisi, kerran ajoin vuokrasellaisella ulkomailla (Alpeilla) eikä ollut kivaa.
Sitävastoin V8 tms. bensakoneeseen se olisi kiva, muttei ole saanut Jaguarilta sitten X300:sen.
70-luvun SWB XJ6 on ihan eri auto 2-tuumaisilla kaasareilla ja manuaali/ylivaihde-yhdistelmällä!
Arvaan että joku MK2 ja S-type samoin.
Myöskään V12 E-typeä en olisi automaattina halunnut. Ei sentään että siinä olisi mitään pahaa, päinvastoin, hieno auto se sellaisenakin on, mutta hieman erilainen kuin manuaali, uskokaa pois.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti
Terve.
Itse hain Saksasta kolmannen auton neljänvuoden sisään, Stype 05. bensa 3l aut. ml.n.80000km.
Maksoi 13000€ samalla viikolla katsastettu+ uudet 18" Hankookit, verot seitsämän tonnia (dieselissä paritonnia alempi).
Katso auto jossa enintään kaksi aikaisempaa omistajaa, looginen huoltokirja, yleis ilme kertoo todella paljon kilsojen pitävyydestä, katso kuinka kuluneet ovat: penkit, ratti, polkimet kyynärnojat. lattia matto siis se kiinteä, oven kahvat jne. tuulilasi, umpiot, lakkapinta, siis kokonaisuus.
Tietysti onko mosassa vuotoja. Ruostetta ei löydy jos kolaroimaton/kolhuton.
Jos valitset 2003 tai tuoreemman, niin aut.laatikko on kuusilovinen ZF. saksalainen joka on kestoltaan hyvässä maineessa, mulla oli jo Bemarissa sama aski ja hienosti pelitti.
Etuakselisto uusiutunut- parempi ajettavuus ja kesto, kojelauta täysin uusiutunut.
Toinen facelift elikäs 05- penkkien nahat, mulla ainakin hienot ei pussilla nahka pehmeää, mutta jämäkkää, korin kromilistat puskureissa pidemmät, nokkapelti kulmikkaampi, takakannen kromikahva kannen levyinen.
Suomeen tultaessa kantsii vaihtaa laatikon öljyt huuhtelemalla jos ei varmaa tietoo onko vaihdettu, myöskin ruostesuojaus ja kura läpät jos meinaat autoa pitää pidempään.
Stype varsinkin ekan faceliftin jälkeinen on erittäin hieno/mukava-auto, (99-03 ei huono, mutta ekan faceliftin jälkeen tietysti pyritty parempaan.
Missään nimessä auto ei ole ns. vikaherkkä hyvin huollettuna, päin vastoin.
Itse hain Saksasta kolmannen auton neljänvuoden sisään, Stype 05. bensa 3l aut. ml.n.80000km.
Maksoi 13000€ samalla viikolla katsastettu+ uudet 18" Hankookit, verot seitsämän tonnia (dieselissä paritonnia alempi).
Katso auto jossa enintään kaksi aikaisempaa omistajaa, looginen huoltokirja, yleis ilme kertoo todella paljon kilsojen pitävyydestä, katso kuinka kuluneet ovat: penkit, ratti, polkimet kyynärnojat. lattia matto siis se kiinteä, oven kahvat jne. tuulilasi, umpiot, lakkapinta, siis kokonaisuus.
Tietysti onko mosassa vuotoja. Ruostetta ei löydy jos kolaroimaton/kolhuton.
Jos valitset 2003 tai tuoreemman, niin aut.laatikko on kuusilovinen ZF. saksalainen joka on kestoltaan hyvässä maineessa, mulla oli jo Bemarissa sama aski ja hienosti pelitti.
Etuakselisto uusiutunut- parempi ajettavuus ja kesto, kojelauta täysin uusiutunut.
Toinen facelift elikäs 05- penkkien nahat, mulla ainakin hienot ei pussilla nahka pehmeää, mutta jämäkkää, korin kromilistat puskureissa pidemmät, nokkapelti kulmikkaampi, takakannen kromikahva kannen levyinen.
Suomeen tultaessa kantsii vaihtaa laatikon öljyt huuhtelemalla jos ei varmaa tietoo onko vaihdettu, myöskin ruostesuojaus ja kura läpät jos meinaat autoa pitää pidempään.
Stype varsinkin ekan faceliftin jälkeinen on erittäin hieno/mukava-auto, (99-03 ei huono, mutta ekan faceliftin jälkeen tietysti pyritty parempaan.
Missään nimessä auto ei ole ns. vikaherkkä hyvin huollettuna, päin vastoin.
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti
Kiitos infosta.
Facelift kiinostaisi enemmän mutta verotuksen kannalta 2001-2002 malleissa on hirveä ero 2004-> eteenpäin, ainakin tullin arvioiden mukaan.
Tämän takia yritämme löytää pienillä kilometreillä olevaan 2001-2002 mallia.
Suomen toteutuneet myyntihinnat kun tuntuvat facelift mallille olevän lähes tuplat jolloin verotuskin tuplaantuu.
Laskin tuossa esimerkinomaisesti verot tullin ohjeiden mukaan: vm 2005 ajettu 190tkm verot lähes 7k€, vm 2001 ajettu 120tkm verot alle 4k€.
2003 mallia näköjään saisi ns. kohtuuveroilla.
Facelift kiinostaisi enemmän mutta verotuksen kannalta 2001-2002 malleissa on hirveä ero 2004-> eteenpäin, ainakin tullin arvioiden mukaan.
Tämän takia yritämme löytää pienillä kilometreillä olevaan 2001-2002 mallia.
Suomen toteutuneet myyntihinnat kun tuntuvat facelift mallille olevän lähes tuplat jolloin verotuskin tuplaantuu.
Laskin tuossa esimerkinomaisesti verot tullin ohjeiden mukaan: vm 2005 ajettu 190tkm verot lähes 7k€, vm 2001 ajettu 120tkm verot alle 4k€.
2003 mallia näköjään saisi ns. kohtuuveroilla.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti
Se 2003vm. on usein jo facelift jossa parannukset tehty.
Ulkopuolisesti huomaat eron taustapeileistä uudemmassa pyöreämmät siis vanhemmassa enämpi kantikkaat.
Ulkopuolisesti huomaat eron taustapeileistä uudemmassa pyöreämmät siis vanhemmassa enämpi kantikkaat.
Re: S-type 2.7D V6 kiinnostaisi. Tai S-type nyt yleisesti
Kulutuksesta - valistunut arvaukseni on ettei tasaisessa ajossa ole juurikaan eroa bensakutosen ja -kasin kulutuksissa. Pienimmillään olen päässyt 4,2:lla reilusti alle seitsemän litran sadalle kun maantiematkan alussa on tankattu ja perillä tutkailtu kulutusta. Noin 16 tkm keskikulutus on maantiepainotteisessa ajossa tällä päivämäärällä 8,9.
Jos tankillisesta puolet ajetaan pikkupätkää kaupungissa ja puolet pidempää, taitaa kulutus nousta väkisin yli 10:n.
O
Jos tankillisesta puolet ajetaan pikkupätkää kaupungissa ja puolet pidempää, taitaa kulutus nousta väkisin yli 10:n.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997