XK kesäksi uuteen kuosiin
XK kesäksi uuteen kuosiin
Nyt kun on koko talvi aikaa askaroida XK:n kanssa mietinkin mitä kaikkea kannattaisi tehdä. Onko kokemuksia jousien ja jarrujen vaihtamisesta kustannus/työt/ saatu hyöty suhteesta ? Miten pakoputkiston vaihto onko vaikutusta muuten kuin katuuskottavammat äänet? Mikä olisi paras osoite osien hankintaan ?
Onko alla olevassa filmissä esitelty polttoainejärjestelmän puhdistuslaitteisto käytössä jollain Jaggen huollolla käytössä ?
http://www.streetfire.net/video/wheeler ... 414988.htm
Osuinpa filminpätkän löytämään XK:n parantelusta.
Onko alla olevassa filmissä esitelty polttoainejärjestelmän puhdistuslaitteisto käytössä jollain Jaggen huollolla käytössä ?
http://www.streetfire.net/video/wheeler ... 414988.htm
Osuinpa filminpätkän löytämään XK:n parantelusta.
Just enjoy every day !
XJ 3.0D Premium Luxory
XJ 3.0D Premium Luxory
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Avoauton kanssa on hyvä pitää mielessä että soundit kuuluvat selvemmin. Itsellänihän on tässä X-Typessä sport-äänenvaimentimet, mutta veikkaan kuitenkin ettei seuraavaan autoon tule tehtyä vastaavia muutoksia. Yksi syy on parkkihalleissa omasta mielestäni turhan huomionhakuinen ääni, ja toisaalta normaali ajaminen vajaalla kaasulla ja matalilla kierroksilla ei kuulosta oikein miltään kun se "tavoiteltava hieno ääni" tulee vasta kovalla käytöllä.
Näin nettivideoita katselleena, XK8 Larinin vaimentimilla kuulostaa mielestäni aika kivalta:
https://www.youtube.com/watch?v=YaKIu-4XYdE
https://www.youtube.com/watch?v=O7wZx-dvHdA
Näin nettivideoita katselleena, XK8 Larinin vaimentimilla kuulostaa mielestäni aika kivalta:
https://www.youtube.com/watch?v=YaKIu-4XYdE
https://www.youtube.com/watch?v=O7wZx-dvHdA
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Tervehdys !
Pistät tästä tilaukseen samat osat mitä ohjelmassakin koska huomasin niiden pakettien kyljessä yrityksen logon
http://www.adamesh.co.uk/jaguar-xk8--xk ... 6-39-c.asp Alakategorioista sitten valitset osia.
Samoja tai samankaltaisia osia http://www.minagallery.com/jagxp/Xk8mainoptionpage.htm
Nopealla googlailulla en löytänyt vastaavaa puhdistuskonetta suomesta tai en löytänyt oikeita ssnoja. Laitteita löytyi kyllä kun laittoi "engine carbon remover machine" niin 3000$ kiinasta sellaisia löytyi helposti.
Saman tuloksen ja lisänä tuon tribokeraamisen pinnan saat RVS käsittelyllä jonka tietysti laitat koneeseen,laatikkoon,ohjaustehostimeen ja perään. http://www.rvs.fi/ Käsittely vaatii öljynvaihdon koska sinnehän se lika sieltä koneesta irtoaa ja osa pakokaasuina sitten myös.
Uutta osaa pintaan,putket,jarrut,jouset ja käsittelyt uusilla öljyillä unohtamatta uudia tulppia ja pinnan myllytystä ja sisätilojen pesua ja nahkojen käsittelyä. Vähän aikaa saa aikaa menemään mutta takuulla on auto keväällä melkoisessa iskussa !
Pistät tästä tilaukseen samat osat mitä ohjelmassakin koska huomasin niiden pakettien kyljessä yrityksen logon
http://www.adamesh.co.uk/jaguar-xk8--xk ... 6-39-c.asp Alakategorioista sitten valitset osia.
Samoja tai samankaltaisia osia http://www.minagallery.com/jagxp/Xk8mainoptionpage.htm
Nopealla googlailulla en löytänyt vastaavaa puhdistuskonetta suomesta tai en löytänyt oikeita ssnoja. Laitteita löytyi kyllä kun laittoi "engine carbon remover machine" niin 3000$ kiinasta sellaisia löytyi helposti.
Saman tuloksen ja lisänä tuon tribokeraamisen pinnan saat RVS käsittelyllä jonka tietysti laitat koneeseen,laatikkoon,ohjaustehostimeen ja perään. http://www.rvs.fi/ Käsittely vaatii öljynvaihdon koska sinnehän se lika sieltä koneesta irtoaa ja osa pakokaasuina sitten myös.
Uutta osaa pintaan,putket,jarrut,jouset ja käsittelyt uusilla öljyillä unohtamatta uudia tulppia ja pinnan myllytystä ja sisätilojen pesua ja nahkojen käsittelyä. Vähän aikaa saa aikaa menemään mutta takuulla on auto keväällä melkoisessa iskussa !
S Type R (2002) -Black Edition-
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
MoiOnko kokemuksia jousien ja jarrujen vaihtamisesta kustannus/työt/ saatu hyöty suhteesta ? Miten pakoputkiston vaihto onko vaikutusta muuten kuin katuuskottavammat äänet
Ei ole kokemusta vaihtamisesta koska mulla on täydellinen R-optio paketti asennettu jo tehtaalla. Jarruthan on hyvät jo vakionakin mutta nelimäntäiset brembot alumiinisatuloilla on kyllä sitten aivan huippukamaa. Radalla kuumana kesäpäivänä väsyi ukko ennen jarruja eli en saanut noista tehoja häviämään millään. Normiliikenteessä pysähtyy kyllä vakiokamoillakin riittävästi, hyötyä aikas arvokkaasta paketista täytyy miettiä itse...
Jos laitat isompia jarruja niin huomio myös että esim. vakio varapyörä ei sitten enää käy ja taisi vanteen minimi koko olla 18" noilla jarruilla. Toi linkissä ollut auto oli varustettu BBS:n jaggelle tekemillä 20" Detroit vanteilla joihin isommat jarrut sopivat hyvin.
Tehdas ei alunperin ensimmäisissä R optiopaketeissa avomalleihin suostunut ruuvaamaan madaltavia jousia lainkaan rungon värinäongelmien takia. Mulla pitäs olla niitä ekoja, speksien mukaan 10mm matalampi. Radalla kyllä huomaa ajavansa avokorista. Normiliikenteessä noin maltillinen madallus tehtaan kamoilla ei tuota mitään ongelmia.
Värinäongelmien takia avokorista madaltaessa kannattaa ehkä edetä maltillisesti, kysellä kokemuksia käyttäjiltä ja suosia laadukkaita valmistajia. Varminta olis kait laadukkaan valmistajan koko alustapaketti, ei ehkä pelkkiä jousia kannata vaihtaa. Tiedän kyllä avoja madalletun reilumminkin ilman raportoituja ongelmia. Nuo värinät on hieman sama kun jarrutkin, tulevat esille vasta ääriolosuhteissa, ei moottoritien rampeissa
Putkistosta sen verran että tossa linkissä vaihdettiin vain takaosa, jos haluaa kokeilla niin laita pelkät suorat osat tilalle niin saat ääntä kohtuullisesti. Jos haluaa muutakin kuin ääntä niin pullonkaula on taka akselin ylityksessä. Tosin sama ahtaus on ahdetussakin versiossa joten ei se täysin pilli ole sieltäkään. Eli jos haluat vapaammin virtaavan niin "cat back" sarjan hankinta on edessä.
Komppaan täysin aiemmin kirjoitettua avomallin äänimailmasta, mukava olisi silloin tällöin muhkeat äänet mutta kesälomareissu on huomattavasti mukavampi tehdä alkuperäisputkistolla...
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Moro,
Pakoputkistosta sen verran, että omassa 4.2 S-typessä on nyt Adameshin takavaimentimet. Ääni on muhkea eikä päivittäisessä ajossa ollenkaan liian kova, mutta kuten Jykkepoika sanoi, pidemmillä matkoilla olisi joskus mukava nauttia täydellisestä hiljaisuudesta. Tämä onnistuisi asentamalla perhosventtiileillä varustetut Y-haarat ennen vakiomallin takavaimentimia. Silloin voisi sisältä nappia painamalla ohjata pakokaasut joko vakiovaimentimiin kun haluaa hiljaisempaa kyytiä, tai sitten suoraan ulos takimmaiset vaimentimet ohittavien putkien avulla kun haluaa kuunnella kasin mörinää. Vastaava systeemihän on nykyään vakiona melkein jokaisessa urheilullisemmassa autossa, eli kojelaudasta löytyy jonnimmoinen sporttinappi joka lisää pörinää. Rakenteluajan ja -paikan puutteen vuoksi en ole moisia vielä hankkinut, mutta ajattelin kyllä kokeilla jossain autossa!
Ihan esimerkkinä ensimmäinen eBaystä löytynyt kitti (ei siis varmasti paras/halvin/sopivin):
http://www.ebay.com/itm/2-5-Exhaust-Dow ... 9b&vxp=mtr
Pakoputkistosta sen verran, että omassa 4.2 S-typessä on nyt Adameshin takavaimentimet. Ääni on muhkea eikä päivittäisessä ajossa ollenkaan liian kova, mutta kuten Jykkepoika sanoi, pidemmillä matkoilla olisi joskus mukava nauttia täydellisestä hiljaisuudesta. Tämä onnistuisi asentamalla perhosventtiileillä varustetut Y-haarat ennen vakiomallin takavaimentimia. Silloin voisi sisältä nappia painamalla ohjata pakokaasut joko vakiovaimentimiin kun haluaa hiljaisempaa kyytiä, tai sitten suoraan ulos takimmaiset vaimentimet ohittavien putkien avulla kun haluaa kuunnella kasin mörinää. Vastaava systeemihän on nykyään vakiona melkein jokaisessa urheilullisemmassa autossa, eli kojelaudasta löytyy jonnimmoinen sporttinappi joka lisää pörinää. Rakenteluajan ja -paikan puutteen vuoksi en ole moisia vielä hankkinut, mutta ajattelin kyllä kokeilla jossain autossa!
Ihan esimerkkinä ensimmäinen eBaystä löytynyt kitti (ei siis varmasti paras/halvin/sopivin):
http://www.ebay.com/itm/2-5-Exhaust-Dow ... 9b&vxp=mtr
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Terve !
Ei dynotettua faktumia tähän malliin mutta kyllä virtausta parantamalla ainakin muutaman hevosenkin saa kaivettua vapaavirtaussuodattimella ja putkiston vaihdolla virtaavampaan jos jotain muutakin hyötyä siitä äänimaailman parantumisen sivutuotteena tulee. Maltillisesti mutta kuitenkin. Ulkonäölliset asiat ja ajettavuus varmaan ne tärkeimmät mitä irti lähtee noilla update osilla. Tuo tuunaus on kyllä sitten vakava tauti jos siihen saa tartunnan koska silloin kaikki muut osat ovat wanhoja ja nälkä kasvaa juodessa jne..
Ei dynotettua faktumia tähän malliin mutta kyllä virtausta parantamalla ainakin muutaman hevosenkin saa kaivettua vapaavirtaussuodattimella ja putkiston vaihdolla virtaavampaan jos jotain muutakin hyötyä siitä äänimaailman parantumisen sivutuotteena tulee. Maltillisesti mutta kuitenkin. Ulkonäölliset asiat ja ajettavuus varmaan ne tärkeimmät mitä irti lähtee noilla update osilla. Tuo tuunaus on kyllä sitten vakava tauti jos siihen saa tartunnan koska silloin kaikki muut osat ovat wanhoja ja nälkä kasvaa juodessa jne..
S Type R (2002) -Black Edition-
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Eipä mullakaan mutta en usko tuon alkuperäisen ilmanputsarin kovin ahdistavan kun samat kamat riittää ahdetunkin tarvitsemiin ilmamääriin ja hiukan viileempääkin saa alkuperäistä reittiä... imuäänet tosin muuttuvatEi dynotettua faktumia tähän malliin mutta kyllä virtausta parantamalla ainakin muutaman hevosenkin saa kaivettua vapaavirtaussuodattimella
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Perhosventtiiliefektia on helppo vertailla koska se loytyy monesta uudesta urheiluautosta. Uudessa Corvette C7:ssa nayttaisi tulevan 5hp ja Porsche ei ilmoita PSE:lle yhtaan lisahevosta.kissaeläin kirjoitti:Terve !
Ei dynotettua faktumia tähän malliin mutta kyllä virtausta parantamalla ainakin muutaman hevosenkin saa kaivettua vapaavirtaussuodattimella ja putkiston vaihdolla virtaavampaan jos jotain muutakin hyötyä siitä äänimaailman parantumisen sivutuotteena tulee. Maltillisesti mutta kuitenkin. Ulkonäölliset asiat ja ajettavuus varmaan ne tärkeimmät mitä irti lähtee noilla update osilla. Tuo tuunaus on kyllä sitten vakava tauti jos siihen saa tartunnan koska silloin kaikki muut osat ovat wanhoja ja nälkä kasvaa juodessa jne..
Jos haluaa takapuolellakin tuntuvaa tehonlisaysta niin se edellyttaa kaytannossa ahtamista tai jo ahdetun koneen osalta paineiden nostoa. Tai sitten lahtee Rebel linjalle ja pudottaa amerikkalaista rautaa/alumiinia keulalle. Ilmansuodattamilla ja pakoputkilla saa aanimaailmaa muokattua mutta kulkupuoli sitten erikseen.
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
XKR on aika painava vekotin radalla. Renkaat lienevat kulutustavaraa tuolla painolla ja teholla?Jykkepoika kirjoitti: Jarruthan on hyvät jo vakionakin mutta nelimäntäiset brembot alumiinisatuloilla on kyllä sitten aivan huippukamaa. Radalla kuumana kesäpäivänä väsyi ukko ennen jarruja eli en saanut noista tehoja häviämään millään. Normiliikenteessä pysähtyy kyllä vakiokamoillakin riittävästi, hyötyä aikas arvokkaasta paketista täytyy miettiä itse...
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Morjens !
Juu, ei nyt ollut puhe mistään oikeasta suorituskykyyn huomattavasti liittyvää tehonlisäystä mutta uskallan edelleen väittää että paremmin virtaavalla putkistolla saa muutaman lisähevosen ns teho-osilla vakioon verrattuna. Ei toki mitään esim paineiden nostoon, nokkien kulmien säätöön, ahtimeen itsessään yms jne tyyliin. Tarkoitin vaan että noilla muutoksilla äänimaailman saa kohdilleen ja kytkynä sivussa ehkä muutaman heppasen.
Itsellä s type 4.0 kiinni nuo adameshin pöntöt ja saundit kunnossa hillitysti mielestäni. Ei mitään kauheaa pörinää mutta syvä autolle sopiva murina.
Juu, ei nyt ollut puhe mistään oikeasta suorituskykyyn huomattavasti liittyvää tehonlisäystä mutta uskallan edelleen väittää että paremmin virtaavalla putkistolla saa muutaman lisähevosen ns teho-osilla vakioon verrattuna. Ei toki mitään esim paineiden nostoon, nokkien kulmien säätöön, ahtimeen itsessään yms jne tyyliin. Tarkoitin vaan että noilla muutoksilla äänimaailman saa kohdilleen ja kytkynä sivussa ehkä muutaman heppasen.
Itsellä s type 4.0 kiinni nuo adameshin pöntöt ja saundit kunnossa hillitysti mielestäni. Ei mitään kauheaa pörinää mutta syvä autolle sopiva murina.
S Type R (2002) -Black Edition-
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
TexPat kirjoitti:XKR on aika painava vekotin radalla. Renkaat lienevat kulutustavaraa tuolla painolla ja teholla?Jykkepoika kirjoitti: Jarruthan on hyvät jo vakionakin mutta nelimäntäiset brembot alumiinisatuloilla on kyllä sitten aivan huippukamaa. Radalla kuumana kesäpäivänä väsyi ukko ennen jarruja eli en saanut noista tehoja häviämään millään. Normiliikenteessä pysähtyy kyllä vakiokamoillakin riittävästi, hyötyä aikas arvokkaasta paketista täytyy miettiä itse...
Jep, kyllä huomaa ilman mittaamistakin että kulutuspintaa on kadonnut johonkin.. Pirellin P-zeroilla olen ajellut ja niillähän ei ole mitään kilometriennätyksiä tehty normaaliliikenteessäkään. Mutta on mielestäni hyvät ajella kesälomareissuilla ja satunnaisilla ratapäivillä piipahtaessa. Pintahan noista menee aina ihan "ruvelle" mutta kotiin päästessä ovatkin taas normaalin näköiset.
Mikään ihannepelihän tuo ei ole radalla leikkimiseen johtuen juurikin tuosta painosta ja automaatista. Ja väittää tehdas mitä vaan korin vääntöjäykkyydestä niin kyllä coupe on aivan eri auto silloin kun tosissaan jarruttaa ja mutkaan vääntää samaan aikaan...Mutta kuitenkin Alastaron pääsuoralle lähdettäessä mersun automaatista huolimatta (tai sen ansiosta.. ) possun GT 2 tipronikkia vastaan mentiin tasatahtia, uskoisin että molemmilla oli kaikki pelissä..
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Katurenkailla radalla kovaa mentaessa "chunking" ilmiota on vaikea valttaa. Siksipa ratakayttoon onkin hyva olla omat vanteet joissa R-luokitellut kumit. Ja tosiaan XKR:n painolla ja teholla/vaannolla kumit ovat kovilla.Jykkepoika kirjoitti: Pintahan noista menee aina ihan "ruvelle" mutta kotiin päästessä ovatkin taas normaalin näköiset.
Kasittaakseni Possun ei ole ikina tehnyt GTx sarjan autoja tiptronicilla vaikka 991 GT3 onkin saatavana ainoastaan PDK:lla. Sen lisaksi kaikella kunnioituksella XKR-R:n suorituskykyyn nahden en usko etta auto pysyisi oikean GT 2:n kyydissa missaan kohtaa rataa.Jykkepoika kirjoitti: Mikään ihannepelihän tuo ei ole radalla leikkimiseen johtuen juurikin tuosta painosta ja automaatista. Ja väittää tehdas mitä vaan korin vääntöjäykkyydestä niin kyllä coupe on aivan eri auto silloin kun tosissaan jarruttaa ja mutkaan vääntää samaan aikaan...Mutta kuitenkin Alastaron pääsuoralle lähdettäessä mersun automaatista huolimatta (tai sen ansiosta.. ) possun GT 2 tipronikkia vastaan mentiin tasatahtia, uskoisin että molemmilla oli kaikki pelissä..
Sen sijaan vapaasti hengittavan 3.4L/3.6L 996/997 Tiptronic paanahan saallistaminen suoralla ei pitaisi olla mahdotonta. Ehka jopa odotettavissa.
Anyway, hieno juttu etta ulkoilutat XKR-R:aa myoskin aina silloin talloin radallakin. Respect siita miehelle ja autolle!
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Joo, en tunne possuja hyvin mutta GT 2 muistaaksen oli merkintä ahterissa, mahdollista kyllä ettei ollutkaan vaihteet pystyi kuitenkin vaihtamaan itse joten oletin tiptronicsi. Mentiin useita kierroksia herrasmiehinä peräkanaa ja ennen pääsuoraaa tuolla on aikas tiukka mutka jossa nopeus putoaa. Ihmettelin lähinnä sitä että mutkasta lähdettäessä automaatilla pysyi hyvin perässä.
Automaatti syö tosiaan hauskuudesta ison osan, juttelin yhden corvette kuskin kansssa ja sanoi ajavansa vaihteisto lukittuna 2 tai 3 vaihteelle ja himmaili sitten pääsuoralla. Manuaali olisi kuitenkin kova sana.
Yritin liittää kuvan jossa hieman pilkottaa tuo possu mutta vaikka kuinka pienentelin kuvaa niin aina tulee herja "liitetiedoston maksimiraja on tullut vastaa" ?? mikäs nyt, onhan noi aiemmin onnistunut??
Ja sorry ketjun aloittajalle, on hieman karannut alkuperäisestä aiheesta..
Automaatti syö tosiaan hauskuudesta ison osan, juttelin yhden corvette kuskin kansssa ja sanoi ajavansa vaihteisto lukittuna 2 tai 3 vaihteelle ja himmaili sitten pääsuoralla. Manuaali olisi kuitenkin kova sana.
Yritin liittää kuvan jossa hieman pilkottaa tuo possu mutta vaikka kuinka pienentelin kuvaa niin aina tulee herja "liitetiedoston maksimiraja on tullut vastaa" ?? mikäs nyt, onhan noi aiemmin onnistunut??
Ja sorry ketjun aloittajalle, on hieman karannut alkuperäisestä aiheesta..
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
GTx Possut ovat olleet manuaaleja tahan paivaan saakka kunnes 991 GT3 esiteltiin. Sinallaan en usko etta Suomessa on kovinkaan monta aitoa GT 2:ta koska tahtovat olla aika kalliita maailmallakin ja Suomessa rahakkaat harrastavat keskittyvat joko Turbo (kadulle) tai GT3 RS (radalle) tyyppisiin leluihin.Jykkepoika kirjoitti:Joo, en tunne possuja hyvin mutta GT 2 muistaaksen oli merkintä ahterissa, mahdollista kyllä ettei ollutkaan vaihteet pystyi kuitenkin vaihtamaan itse joten oletin tiptronicsi.
Kova suoritus XKR-kuskiltakin kun pysyy 911 Possiun perassa kurvista ulos tultaessa. 911 takamoottorisena on tunnettu juurikin siita etta silla voi avata kaasua aikaisemmin kuin "normaaleilla" autoilla.Jykkepoika kirjoitti: Mentiin useita kierroksia herrasmiehinä peräkanaa ja ennen pääsuoraaa tuolla on aikas tiukka mutka jossa nopeus putoaa. Ihmettelin lähinnä sitä että mutkasta lähdettäessä automaatilla pysyi hyvin perässä.
No, XKR on ennenkaikkea hieno GT-peli eika mikaan rataspesialisti.Jykkepoika kirjoitti: Automaatti syö tosiaan hauskuudesta ison osan, juttelin yhden corvette kuskin kansssa ja sanoi ajavansa vaihteisto lukittuna 2 tai 3 vaihteelle ja himmaili sitten pääsuoralla. Manuaali olisi kuitenkin kova sana.
OT on keskustelupalstojen suola?Jykkepoika kirjoitti: Yritin liittää kuvan jossa hieman pilkottaa tuo possu mutta vaikka kuinka pienentelin kuvaa niin aina tulee herja "liitetiedoston maksimiraja on tullut vastaa" ?? mikäs nyt, onhan noi aiemmin onnistunut??
Ja sorry ketjun aloittajalle, on hieman karannut alkuperäisestä aiheesta..
Ja ketjun aiheeseen liittyen, itse en alkaisi XK8:sia liiemmin madaltelemaan yms. yms. vaan varmistuisin siita etta standardi iskunvaimentimet ja jouset ovat hyvassa kunnossa. XK8 on kuitenkin herrasmiesten cruiseri eika mikaan slammed ricer.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Morjens !
Kommentoin taas pyytämättä tähän OT asiaan. Itsekkin syyllistyn asian vierestä kirjoitteluun mutta täällähän ei ole ketään joka ohjaisi keskustelut edes oikeaan kategoriaan (yleinen,tekniikka) ja ketjut kaapataan aika usein jolloin välillä kun etsii jotain aihetta niin saa etsiä kun jutut tuppaa olemaan sekaisin.
Ei kannata ottaa tätä mitenkään valituksena vaan toteamuksena koska itse myös kirjoittelen samalla tavalla joten ei ole mitään kykyä toruakaan ketään
Kommentoin taas pyytämättä tähän OT asiaan. Itsekkin syyllistyn asian vierestä kirjoitteluun mutta täällähän ei ole ketään joka ohjaisi keskustelut edes oikeaan kategoriaan (yleinen,tekniikka) ja ketjut kaapataan aika usein jolloin välillä kun etsii jotain aihetta niin saa etsiä kun jutut tuppaa olemaan sekaisin.
Ei kannata ottaa tätä mitenkään valituksena vaan toteamuksena koska itse myös kirjoittelen samalla tavalla joten ei ole mitään kykyä toruakaan ketään
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Terve,
No OT:ia sen verran, että pysyin minäkin 944:sen kyydissä kohtuullisesti Ahvenistolla itseäni vanhemmalla vakio Series 1 2+2:lla. Tosin ajoin vain muutaman kiekan ja kun oli uudet 185 VR15 katukiekot alla, 2-pistevyöt, ei kypärää turvakehikosta puhumattakaan, ei paljon huvittanut rajoja kokeilla, mutta superhyvällä väännöllä ja kakkosta ja kolmosta vain käyttäen lähti aina joka mutkasta hyvin.
Itse asiaan en ensin viitsinyt vastata kun epäilen että on niin iso kulttuuriero. Olen vuosien varrella vaan tullut siihen tulokseen, että nautin näistä autoista sitä enemmän mitä lähempänä ne ovat sitä speksiä millaisina rullasivat ulos hihnalta Browns Lanella. Niin tai MKV Hollbrook Lanelta!
Kokemus on myös osoittanut että hyvin pidettyä autoa, jota ei ole tuunattu, pidetään myös maailmalla arvossa. No olen vain yhden auton itse myynyt, mutta aikaa montaa keissiä olen sivusta seurannut ja myös ajanut.
Kannattaa etsiä sellainen XK8, XKR tms. joka miellyttää sellaisena kuin se on, sitten siitä voi nauttia monta vuotta, kuten Jykkepoika, kadulla tai radalla tai vain auringonlaskussa ihailla.
-Jakuvaari
No OT:ia sen verran, että pysyin minäkin 944:sen kyydissä kohtuullisesti Ahvenistolla itseäni vanhemmalla vakio Series 1 2+2:lla. Tosin ajoin vain muutaman kiekan ja kun oli uudet 185 VR15 katukiekot alla, 2-pistevyöt, ei kypärää turvakehikosta puhumattakaan, ei paljon huvittanut rajoja kokeilla, mutta superhyvällä väännöllä ja kakkosta ja kolmosta vain käyttäen lähti aina joka mutkasta hyvin.
Itse asiaan en ensin viitsinyt vastata kun epäilen että on niin iso kulttuuriero. Olen vuosien varrella vaan tullut siihen tulokseen, että nautin näistä autoista sitä enemmän mitä lähempänä ne ovat sitä speksiä millaisina rullasivat ulos hihnalta Browns Lanella. Niin tai MKV Hollbrook Lanelta!
Kokemus on myös osoittanut että hyvin pidettyä autoa, jota ei ole tuunattu, pidetään myös maailmalla arvossa. No olen vain yhden auton itse myynyt, mutta aikaa montaa keissiä olen sivusta seurannut ja myös ajanut.
Kannattaa etsiä sellainen XK8, XKR tms. joka miellyttää sellaisena kuin se on, sitten siitä voi nauttia monta vuotta, kuten Jykkepoika, kadulla tai radalla tai vain auringonlaskussa ihailla.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Pitaakin kayda ahkerasti radalla jotta voi puolustaa Possujen mainetta Jaguareja vastaan jos vaikka joskus Suomeen takaisin muuttaa. Affeniston suolenkkia on aikanaan kierretty muutaman kerran. Joskus 20+ vuotta sitten. :0jakuvaari kirjoitti: Terve,
No OT:ia sen verran, että pysyin minäkin 944:sen kyydissä kohtuullisesti Ahvenistolla itseäni vanhemmalla vakio Series 1 2+2:lla. Tosin ajoin vain muutaman kiekan ja kun oli uudet 185 VR15 katukiekot alla, 2-pistevyöt, ei kypärää turvakehikosta puhumattakaan, ei paljon huvittanut rajoja kokeilla, mutta superhyvällä väännöllä ja kakkosta ja kolmosta vain käyttäen lähti aina joka mutkasta hyvin.
Itse 95% samoilla linjoilla eli vaihtaisin vain muoviset ketjukiristimet kunnollisiin ja lahoavat kumiletkut kunnon silikoonikamaan etc. funktionaalisia parannuksia mutta mitaan isompaa ulkomuodon muutosta en lahtisi tekemaan. Enka varsinkaan saatamaan alustaa liikaa.jakuvaari kirjoitti: Itse asiaan en ensin viitsinyt vastata kun epäilen että on niin iso kulttuuriero. Olen vuosien varrella vaan tullut siihen tulokseen, että nautin näistä autoista sitä enemmän mitä lähempänä ne ovat sitä speksiä millaisina rullasivat ulos hihnalta Browns Lanella. Niin tai MKV Hollbrook Lanelta!
Kokemus on myös osoittanut että hyvin pidettyä autoa, jota ei ole tuunattu, pidetään myös maailmalla arvossa. No olen vain yhden auton itse myynyt, mutta aikaa montaa keissiä olen sivusta seurannut ja myös ajanut.
Kannattaa etsiä sellainen XK8, XKR tms. joka miellyttää sellaisena kuin se on, sitten siitä voi nauttia monta vuotta, kuten Jykkepoika, kadulla tai radalla tai vain auringonlaskussa ihailla.
-Jakuvaari
Possu puolella USAssa muuten 964:t (911 1990-1994) ovat lahteneet hurjaan arvonnousuun viimeisen parin vuoden aikana mutta tama koskee vain alkuperaisia tai sellaisia "rakenneltuja" jotka voi helposti palauttaa alkuperaisiin spekseihin. Peruuttamattomasti "parannellut" taasen ovat vankasti laskevalla hintakayralla. Valilla nakee myynti-ilmoituksia joissa kerrotaan "$40k invested, $20k or best offer" samaan aikaan kun se $20k muutama vuosi sitten myyty kantaa $40k hintalappua...
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Radalla autoja vertailtaessa pitää myös muistaa, että tällaisissa harrastajatapahtumissa kuljettajan osuus on erittäin suuri. Saattaa olla jopa suurempi, kuin auton ominaisuuksien.
Noissa tuunausasioissa olen myös sitä mieltä, että alkuperäiskuntoinen auto on aina se arvonsa säilyttävin ratkaisu. Mutta toki ymmärrän erittäin hyvin myös heitä, jotka haluavat autonsa olevan persoonallisen näköinen, olen sitä itsekin joskus harrastanut.
Siihen aikaan pidin seinähulluna kaveria, joka osti mielestäni erittäin hienosti tuunatun Dodge Challengerin ja ensi töikseen purki koko sisustuksen pois, hioi pois aivan upean koristemaalauksen ja palautti auton alkuperäiskuosiin ja näyttelyvoittajaksi. Mutta nyt ehkä itsekin tekisin niin, maailma muuttuu ja ihmiset ja autot siinä sivussa
Ketjun aloittajalle vinkkinä, että pidä kaikki alkuperäisosat tallessa. Jos joskus myyt auton, se saattaa olla hintaan positiivisesti vaikuttava juttu.
Noissa tuunausasioissa olen myös sitä mieltä, että alkuperäiskuntoinen auto on aina se arvonsa säilyttävin ratkaisu. Mutta toki ymmärrän erittäin hyvin myös heitä, jotka haluavat autonsa olevan persoonallisen näköinen, olen sitä itsekin joskus harrastanut.
Siihen aikaan pidin seinähulluna kaveria, joka osti mielestäni erittäin hienosti tuunatun Dodge Challengerin ja ensi töikseen purki koko sisustuksen pois, hioi pois aivan upean koristemaalauksen ja palautti auton alkuperäiskuosiin ja näyttelyvoittajaksi. Mutta nyt ehkä itsekin tekisin niin, maailma muuttuu ja ihmiset ja autot siinä sivussa
Ketjun aloittajalle vinkkinä, että pidä kaikki alkuperäisosat tallessa. Jos joskus myyt auton, se saattaa olla hintaan positiivisesti vaikuttava juttu.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Sammoo mielipuolta olen. Peruuttamattomia muutoksia kannattaa miettiä tarkemmin tulevaisuutta silmällä pitäen jos meinaa myydä auton. Joku taas voi maksaa enemmänkin jos muutokset ovat hyviä ns perusautoissa. Klassikoissa yms ei kannata kyllä muutella juurikaan mitään ihmettä jälleen tuon jälleenmyynnin kannalta.dida kirjoitti:Noissa tuunausasioissa olen myös sitä mieltä, että alkuperäiskuntoinen auto on aina se arvonsa säilyttävin ratkaisu. Mutta toki ymmärrän erittäin hyvin myös heitä, jotka haluavat autonsa olevan persoonallisen näköinen, olen sitä itsekin joskus harrastanut.
En nyt itse pitäisi pahana jos tuohon xk8 nyt maltillisia muutoksia juuri jarruihin, alustaan ja putkistoon tekisi.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK kesäksi uuteen kuosiin
Olen itsekin ohitellut Ferrareita ja Lamboja radalla. Tosin ovat tainneet olla lammittely/jaahdyttelykierroksilla siina vaiheessa.dida kirjoitti: Radalla autoja vertailtaessa pitää myös muistaa, että tällaisissa harrastajatapahtumissa kuljettajan osuus on erittäin suuri. Saattaa olla jopa suurempi, kuin auton ominaisuuksien.
Ja olen antanut tieta Madza Miatalle ja Honda Civicillekin kun en ole saanut niita pysymaan poissa Possun taustapeilista vaikka kuinka yritan. Kuskilla on valia!