Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Tervehdys !
Mitä kömmähdyksiä olet saanut aikaan autossasi tai jonkun muun autossa ?
Oletko tankannut vahingossa vaikka väärää polttoainelaatua tai korjannut autosi siten että olet aiheuttanut suuremman vaurion huolimattomuutta tai vahingossa kenties ?
Tiedän että voi olla vaikea myöntää tehneensä virheitä mutta niistähän voi oppia ja toista samaa virhettä tuskin tulee tehtyä uudelleen ja onhan se terapeuttista nauraa itselleen välillä
Itse pesin muutama päivä sitten auton painepesurilla ja lämpötila oli pesuhetkellä juuri ja juuri pakkasen puolella. Illalla lämpötila menikin sitten -5 asteeseen jatkuen aamuun. Kiireessä en kerennyt ovia kuivata ja aamulla kun piti kiireessä lähteä ja sisätilanlämmitin ei ollut kerennyt autoa sulattaa, niin en saanut yhtään ovea auki ennen kuin 20 minuuttia oli lämppäri jauhanut sisällä ja sulattanut ovet.. Kiire loppui kerralla hetkeksi aamulla. Ei paha moka mutta kuitenkin aikamoista kohellusta.
Toinen moka tuli muutama vuosi sitten kun tarkastin ja maalasin taka kaaria ja nostin auton ylös tunkilla irrottaakseni rengasta. Tuin akselin pukilla varmuudeksi kuten tapana ja hoidin homman. Rengas kiinni ja tunkki pois. Lähdin ajamaan ja auto putosi kauhean räminän säestämän ja hetken ihmettelin mitä ihmettä juurikin tapahtui. Lähempi tarkastelu osoitti että olisi ehkä kannattanut ottaa se pukkikin sieltä pois alta... No, onneksi mitään vahinkoa en löytänyt, mutta nyt muistan tarkastaa nuo asiat varmasti ennen lähtöä....
Mitä kömmähdyksiä olet saanut aikaan autossasi tai jonkun muun autossa ?
Oletko tankannut vahingossa vaikka väärää polttoainelaatua tai korjannut autosi siten että olet aiheuttanut suuremman vaurion huolimattomuutta tai vahingossa kenties ?
Tiedän että voi olla vaikea myöntää tehneensä virheitä mutta niistähän voi oppia ja toista samaa virhettä tuskin tulee tehtyä uudelleen ja onhan se terapeuttista nauraa itselleen välillä
Itse pesin muutama päivä sitten auton painepesurilla ja lämpötila oli pesuhetkellä juuri ja juuri pakkasen puolella. Illalla lämpötila menikin sitten -5 asteeseen jatkuen aamuun. Kiireessä en kerennyt ovia kuivata ja aamulla kun piti kiireessä lähteä ja sisätilanlämmitin ei ollut kerennyt autoa sulattaa, niin en saanut yhtään ovea auki ennen kuin 20 minuuttia oli lämppäri jauhanut sisällä ja sulattanut ovet.. Kiire loppui kerralla hetkeksi aamulla. Ei paha moka mutta kuitenkin aikamoista kohellusta.
Toinen moka tuli muutama vuosi sitten kun tarkastin ja maalasin taka kaaria ja nostin auton ylös tunkilla irrottaakseni rengasta. Tuin akselin pukilla varmuudeksi kuten tapana ja hoidin homman. Rengas kiinni ja tunkki pois. Lähdin ajamaan ja auto putosi kauhean räminän säestämän ja hetken ihmettelin mitä ihmettä juurikin tapahtui. Lähempi tarkastelu osoitti että olisi ehkä kannattanut ottaa se pukkikin sieltä pois alta... No, onneksi mitään vahinkoa en löytänyt, mutta nyt muistan tarkastaa nuo asiat varmasti ennen lähtöä....
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ti Joulu 03, 2013 3:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Voi voi, kaikkea on sattunut. Viimeinen yöunetkin vienyt moka oli etulamppujen säätimen liian voimakas vääntö ja 'naps'. Muutamia satasia on mennyt ilman, että sitä on saatu lopullisesti kuntoon. Valot toimii ja katsastuksesta auto meni, mutta vieläkin 'viiksettää'.....
hoo
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Talvirenkaita vaihtaessa auto putosi tunkilta. Onneksi rengas oli vielä kiinni...
Tapio
Suzuki Swift 1.2 VVT Hot Chili 5D 5MT '12 Silky Silver Metallic 2
EX- Jaguar XJ8 Executive 3.2 '98 Amaranth Pearl
Suzuki Swift 1.2 VVT Hot Chili 5D 5MT '12 Silky Silver Metallic 2
EX- Jaguar XJ8 Executive 3.2 '98 Amaranth Pearl
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Imuroin joskus vähän auton hankinnan jälkeen sekä ilmansuodattimen että ilmansuodatinboksiin pohjalle kertyneet roskat. Sen jälkeen syttyi vikavalo, näytöllä luki "CRUISE NOT AVAILABLE", kone alkoi käydä rikkaalla ja kierrokset rajoittuivat kolmeen tonniin. Jes...
No, MAF kuoli. Ehkä se oli heikossa kunnossa jo aiemmin, ehkä imurointi oli viimeinen pisara. Mielenkiintoisesti huollossa huomattiin myös että vacuum intake hose (se siinä koneen päällä auton pitkittäis-suunnassa kulkeva letku) oli halki, molemmat ovat sellaisia vikoja jotka aiheuttavat tuon oireen. Erikoista että levisivät yhtä aikaa.
No, MAF kuoli. Ehkä se oli heikossa kunnossa jo aiemmin, ehkä imurointi oli viimeinen pisara. Mielenkiintoisesti huollossa huomattiin myös että vacuum intake hose (se siinä koneen päällä auton pitkittäis-suunnassa kulkeva letku) oli halki, molemmat ovat sellaisia vikoja jotka aiheuttavat tuon oireen. Erikoista että levisivät yhtä aikaa.
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Tästä tulee varmaan pitkä ja hyvä ketju.
Eka auto, kupla -69 ja Munkkiniemen puistotiellä Valiant tuli vasemmalta etulokariin. Sain hyvän tarj. vakuutusyhtiöltä jos teen kaiken itse. Löysin lokarin ja ostin suihkupullossa maalia. Tuli ihan appelsiinipinta. Olen sen jälkeen maalannut pari kertaa -aina appelsiinia. En maalaa enää!! Faija totesi DI:n tapaan: ''kun sinä maalaat menee työ ja materia hukkaan'', ei kovin rohkaisevaa mutta oikeassapa on.
Uppsalassa vaihdoin nastat alle ja käytin käytettynä ostettujen vanteiden mukana tulleet pultit. Etupyörät pyöri hyvin, takapyörät ei lainkaan!!!!!
Onhan noita lisää ja muistellaan vähän kerrallaan niin ei tule ähkyä lukijalle!
M
ex X 2,0
ex XF 2,2
nyx X3 3,0
nyx XK8 4,0 eli nouseva tilavuuskäyrä, mitähän seuraavaksi?
Ja liittyypä tämä uusin aiheeseen: Ostin eilen 4x6m telttatallin peräkärrylle talvella/ avolle kesällä. Äsken pystytin rungon ja kun olin aikeissa vetää pressut päälle niin hups, ne otti eilisen muuttokeikan jengi himaansa!!!!!!! Jee
Eka auto, kupla -69 ja Munkkiniemen puistotiellä Valiant tuli vasemmalta etulokariin. Sain hyvän tarj. vakuutusyhtiöltä jos teen kaiken itse. Löysin lokarin ja ostin suihkupullossa maalia. Tuli ihan appelsiinipinta. Olen sen jälkeen maalannut pari kertaa -aina appelsiinia. En maalaa enää!! Faija totesi DI:n tapaan: ''kun sinä maalaat menee työ ja materia hukkaan'', ei kovin rohkaisevaa mutta oikeassapa on.
Uppsalassa vaihdoin nastat alle ja käytin käytettynä ostettujen vanteiden mukana tulleet pultit. Etupyörät pyöri hyvin, takapyörät ei lainkaan!!!!!
Onhan noita lisää ja muistellaan vähän kerrallaan niin ei tule ähkyä lukijalle!
M
ex X 2,0
ex XF 2,2
nyx X3 3,0
nyx XK8 4,0 eli nouseva tilavuuskäyrä, mitähän seuraavaksi?
Ja liittyypä tämä uusin aiheeseen: Ostin eilen 4x6m telttatallin peräkärrylle talvella/ avolle kesällä. Äsken pystytin rungon ja kun olin aikeissa vetää pressut päälle niin hups, ne otti eilisen muuttokeikan jengi himaansa!!!!!!! Jee
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Kerran puhkesi Kirkkonummella myrskyisenä ja pimeänä syysyönä oikea takarengas.
Olin ajanut aika pitkän tovin kun aloin aavistella, että auto vaeltelee
muunkin kuin pelkän tuulen takia. Pysähdyin ja havaitsin että
takarenkaan sijasta paikalla oli savuavat vyörenkaan jäänteet.
Oli mukava vaihtaa Konelassa Leasing sopimukseen kuuluvaa
renkaan jämää veloituksetta uuteen. Tässä tilanteessa en viitsinyt
kehuskella keskimääräistä paremmalla ajotaidollani, sillä työnjohtajan
ilme oli jostain syystä aika hapan.
Niin ja se auto oli Lada farmari, joten ymmärtänette ettei niillä
ajo-ominaisuuksilla varustetulla autolla jotain renkaan puhkeamista
niin vain huomata. Edes keskim. parempi kuski
Olin ajanut aika pitkän tovin kun aloin aavistella, että auto vaeltelee
muunkin kuin pelkän tuulen takia. Pysähdyin ja havaitsin että
takarenkaan sijasta paikalla oli savuavat vyörenkaan jäänteet.
Oli mukava vaihtaa Konelassa Leasing sopimukseen kuuluvaa
renkaan jämää veloituksetta uuteen. Tässä tilanteessa en viitsinyt
kehuskella keskimääräistä paremmalla ajotaidollani, sillä työnjohtajan
ilme oli jostain syystä aika hapan.
Niin ja se auto oli Lada farmari, joten ymmärtänette ettei niillä
ajo-ominaisuuksilla varustetulla autolla jotain renkaan puhkeamista
niin vain huomata. Edes keskim. parempi kuski
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Pesin käyttis Pögötin konetilan muutamia vuosia sitten pakkasella ulkona. Varsinaisesti moottoria en vedellä suihkutellut mutta siellä päin kuitenkin vesiletkun kanssa heiluin. Autoa ei saanut lämpimään kuivamaan mutta ajattelin että eipä sitä lokarien huuhtomisen vuoksi juuri tarvitse kuivatellakaan.
Seuraavana aamuna sitten vähän nihkeä starttaus mutta arvelin että sitä se pakkanen teettää. Hieman huonoa käyntiä tyhjäkäynnillä mutta ainahan se diesel vähän raksuttaa. Ajossa ne äänet vähenee kun kone lämpiää. Niin loppui äänet kuin leikaten kun jakohihna petti lopullisesti ja rauta teki tuttavuutta raudan kanssa palotilassa
Opin sen että se jakopään "suoja" voi olla aika hatarakin ja vesi joka pakkasella jäätyy, ei ole tervetullut vieras sinne kotelon sisälle Vaihtokoneella tuosta selvisi kohtuu edullisesti. Orkkiskonekin olisi ollut, kun asiaa jälkikäteen tarkastelin, laitettavissa kohtuu kustannuksilla mutta kun auto jo liikkui niin entinen kone hyödyntyi parhaiten osia myymällä.
Seuraavana aamuna sitten vähän nihkeä starttaus mutta arvelin että sitä se pakkanen teettää. Hieman huonoa käyntiä tyhjäkäynnillä mutta ainahan se diesel vähän raksuttaa. Ajossa ne äänet vähenee kun kone lämpiää. Niin loppui äänet kuin leikaten kun jakohihna petti lopullisesti ja rauta teki tuttavuutta raudan kanssa palotilassa
Opin sen että se jakopään "suoja" voi olla aika hatarakin ja vesi joka pakkasella jäätyy, ei ole tervetullut vieras sinne kotelon sisälle Vaihtokoneella tuosta selvisi kohtuu edullisesti. Orkkiskonekin olisi ollut, kun asiaa jälkikäteen tarkastelin, laitettavissa kohtuu kustannuksilla mutta kun auto jo liikkui niin entinen kone hyödyntyi parhaiten osia myymällä.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Viimeöinen kömmähdys
Illalla kävin auton päältä viikonlopun lumirännät pois harjailemassa.
Aamuksi lämmennyt ja tullut vettä.
Autoonkin.
Sisälle.
Oli aamulla kaikki akkunat sepposen selällään auki ja sisään tietty oli satanut.
Kun oli satanut.
Yöllä.
Vaikka mielestäin auton normaalisti kaukosäätimellä suljin kun valot vilkkui normaalisti niin halvattu soikoon olinkin sitten vahingossa
painanut avaa pidempään kun ikkunat kaikki auki oli - IIIKKKK!!!!
Takapenkkiläisten jalkatilassa matot osittain märkänä.
Ja niin kuin olen varjellut että ei tulis sisälle lunta kun ikkunat ja varsinkin takalasi tuppaa herkästi jäätymään sisäpuoleltakin aina silloin tällöin.
Pitänee viedä auto puunattavaksi ja kuivumaan.
Onko kaiken kokeneilla viisailla palstalaisilla mitään kikkakonsteja lasien sisäpuolisen huurtumisen tai jäätymisen estämiseksi?
Jostain luin etikkakonstista tai fairylla hinkkaamisesta, itsellä tuli mieleen että mitenkähän toimisi kosteuden keräämiseen ns silica geelipussit joita on kaiken maailman pakkauksissa. On vaan ne kaikki aina tullut heitettyä roskiin tähän mennessä.
Silica geeliä on myös jossain kirkkaassa kissanhiekkarakeissa - mahtaiskohan toimia jos vaikka virittelis kissanhiekkanyssyköitä autoon sisälle kosteutta keräämään
Illalla kävin auton päältä viikonlopun lumirännät pois harjailemassa.
Aamuksi lämmennyt ja tullut vettä.
Autoonkin.
Sisälle.
Oli aamulla kaikki akkunat sepposen selällään auki ja sisään tietty oli satanut.
Kun oli satanut.
Yöllä.
Vaikka mielestäin auton normaalisti kaukosäätimellä suljin kun valot vilkkui normaalisti niin halvattu soikoon olinkin sitten vahingossa
painanut avaa pidempään kun ikkunat kaikki auki oli - IIIKKKK!!!!
Takapenkkiläisten jalkatilassa matot osittain märkänä.
Ja niin kuin olen varjellut että ei tulis sisälle lunta kun ikkunat ja varsinkin takalasi tuppaa herkästi jäätymään sisäpuoleltakin aina silloin tällöin.
Pitänee viedä auto puunattavaksi ja kuivumaan.
Onko kaiken kokeneilla viisailla palstalaisilla mitään kikkakonsteja lasien sisäpuolisen huurtumisen tai jäätymisen estämiseksi?
Jostain luin etikkakonstista tai fairylla hinkkaamisesta, itsellä tuli mieleen että mitenkähän toimisi kosteuden keräämiseen ns silica geelipussit joita on kaiken maailman pakkauksissa. On vaan ne kaikki aina tullut heitettyä roskiin tähän mennessä.
Silica geeliä on myös jossain kirkkaassa kissanhiekkarakeissa - mahtaiskohan toimia jos vaikka virittelis kissanhiekkanyssyköitä autoon sisälle kosteutta keräämään
S-Type 3.0 V6 -02
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Hyvä Jaguar-veli.
Minulla on ollut jo vuosia tapana heittää paksu, vanha filtti auton nokkapellille ajattuani auton katokseen. Onneksi on edes katos ! Ajattelen, että filtti auttaa auton moottoria kylmenemästä liian nopeasti pakkassäällä. Samalla se estää moottoritilan huurtumista eli kostumista taas kun otan auton käyttöön. Nokalle laitan tuulisuojan joko ulkopuolelle tai syylaria vasten (autosta riippuen). Varsinkin Citroeneissa huohotinputket tuppasivat jäätymään ilman erillistä tuulisuojaa moottorin päällä. Aamuksi sitten moottorin- ja sisätilan lämmitin päälle 2-3 tunnin ajaksi. Ainakaan vielä ei X-type ole liiemmin huurtunut sisältä ja jos ikkunoissa huurua on, laitan defrostin hetkeksi päälle ja taas toimii.
Enemmän minua huolestuttaa esim. perän öljyt. Se on melkoista 'tinaa' 25-asteen pakkasella eikä sitä etukäteen saa lämpimäksi kuten ei myöskään vaihteiston tai jakolaatikon öljyjä.
Sanotaan että talvi aina rikkoo autot. Toivottavasti meille ei käy niin.......
hoo
Minulla on ollut jo vuosia tapana heittää paksu, vanha filtti auton nokkapellille ajattuani auton katokseen. Onneksi on edes katos ! Ajattelen, että filtti auttaa auton moottoria kylmenemästä liian nopeasti pakkassäällä. Samalla se estää moottoritilan huurtumista eli kostumista taas kun otan auton käyttöön. Nokalle laitan tuulisuojan joko ulkopuolelle tai syylaria vasten (autosta riippuen). Varsinkin Citroeneissa huohotinputket tuppasivat jäätymään ilman erillistä tuulisuojaa moottorin päällä. Aamuksi sitten moottorin- ja sisätilan lämmitin päälle 2-3 tunnin ajaksi. Ainakaan vielä ei X-type ole liiemmin huurtunut sisältä ja jos ikkunoissa huurua on, laitan defrostin hetkeksi päälle ja taas toimii.
Enemmän minua huolestuttaa esim. perän öljyt. Se on melkoista 'tinaa' 25-asteen pakkasella eikä sitä etukäteen saa lämpimäksi kuten ei myöskään vaihteiston tai jakolaatikon öljyjä.
Sanotaan että talvi aina rikkoo autot. Toivottavasti meille ei käy niin.......
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Tervehdystä !
Sattuuhan sitä kun touhuaa...onneksi ei ollut pahempaa myräkkää ja auto puolillaan lunta ja räntää...
Tässä kosteudenpoistaja joka on itsellä toiminut loistavasti ja sisällä ei kosteutta ole haitaksi ollut.
http://www.biltema.fi/fi/Koti/Siivoamin ... aja-36373/
Itse olen käyttänyt tätä ikkunoissa huurteenpoistossa.viewtopic.php?f=4&t=5739
Sattuuhan sitä kun touhuaa...onneksi ei ollut pahempaa myräkkää ja auto puolillaan lunta ja räntää...
Tässä kosteudenpoistaja joka on itsellä toiminut loistavasti ja sisällä ei kosteutta ole haitaksi ollut.
http://www.biltema.fi/fi/Koti/Siivoamin ... aja-36373/
Itse olen käyttänyt tätä ikkunoissa huurteenpoistossa.viewtopic.php?f=4&t=5739
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Morjens !
Luulisin että muutkin olisivat enemmän tehneet kömmähdyksiä mutta kuten jo alkupuheessa totesin niin vaikeahan niitä on usein julkisesti myöntää
Luulisin että muutkin olisivat enemmän tehneet kömmähdyksiä mutta kuten jo alkupuheessa totesin niin vaikeahan niitä on usein julkisesti myöntää
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Tervehdys,
Tuli aikoinaan vaihdettua startti vanhaa Classic Rangeen. Ei startannut naksahti vain. Ei muuta uusi startti Englannista ja paikalleen. Sama juttu, startatessa vain naksahdus. Lopulta syylliseksi paljastui starttirele joka kyllä naksahti muttei siistänyt sähköä starttiin. 2€ releen sijaan tuli vaihdettua 70€ startti. Auto on edelleen minulla, niin onpahan varalle toinen starttimoottori.
Tuli aikoinaan vaihdettua startti vanhaa Classic Rangeen. Ei startannut naksahti vain. Ei muuta uusi startti Englannista ja paikalleen. Sama juttu, startatessa vain naksahdus. Lopulta syylliseksi paljastui starttirele joka kyllä naksahti muttei siistänyt sähköä starttiin. 2€ releen sijaan tuli vaihdettua 70€ startti. Auto on edelleen minulla, niin onpahan varalle toinen starttimoottori.
Roksu alias Jari Rokkanen
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
kissaeläin kirjoitti:Tervehdystä !
Sattuuhan sitä kun touhuaa...onneksi ei ollut pahempaa myräkkää ja auto puolillaan lunta ja räntää...
Tässä kosteudenpoistaja joka on itsellä toiminut loistavasti ja sisällä ei kosteutta ole haitaksi ollut.
http://www.biltema.fi/fi/Koti/Siivoamin ... aja-36373/
Itse olen käyttänyt tätä ikkunoissa huurteenpoistossa.viewtopic.php?f=4&t=5739
Kiitos kissaeläimelle vielä tästä vinkistä
Tie eikun jagge vei biltemaan ostoksille ja nämä oli kyllä hyvät tähän tarkotukseen, kosteuksia poistamaan.
Hommasin sitten vielä lisäksi kosteuden ja huurteen poistoon etulasille ja takalasille saksan ebaysta
PINGI Auto Luftentfeuchter Airdry 300g inkl Indikator PKW pussukat - eikä kosteutta ollut tuulilasissa tai takalasissa pisaraakaan
näiden käyttöönoton jälkeen. Eipä sillä että mitenkään runsasluminen viime talvi ollut, mutta aina jonkin verran
kengissä tulee autoon sisälle lunta ja kosteutta, kun auto seisoo ulkona parkkipaikalla kesät talvet.
S-Type 3.0 V6 -02
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Tervehdys !
Rikoin muutama päivä sitten rekisterikilven asennuslevyn. Kuinka ?: Tyhmyyttäni !!!
Törmäsin lumipenkkaan n 3kmh kun ajoin liian lujaa ja jarrutin liian myöhään jäällä. Halki meni päältä mutta mitään muuta ei särkynyt.
Rikoin muutama päivä sitten rekisterikilven asennuslevyn. Kuinka ?: Tyhmyyttäni !!!
Törmäsin lumipenkkaan n 3kmh kun ajoin liian lujaa ja jarrutin liian myöhään jäällä. Halki meni päältä mutta mitään muuta ei särkynyt.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
kauan sitten kun olin korjaamolla töissä kävi niin että tuli puhelu kesken diisselin jakohihnan vaihtoa, siinä höpöttäettsä tuli irrotettua hihna.
mutta ei niin kuin kuuluu, ei merkejä kohdallaan ja syöttöpumpun ratas lukitsematta.
hetken kestää hakea kaikki takaisin oikealle paikalle.
auto ei tosin oma ollut.
mutta ei niin kuin kuuluu, ei merkejä kohdallaan ja syöttöpumpun ratas lukitsematta.
hetken kestää hakea kaikki takaisin oikealle paikalle.
auto ei tosin oma ollut.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Pakkasella on hyvä pestä kunhan heti pesun jälkeen avaa auton kaikki ovet, antaa tiivisteiden jäätyä muutaman minuutin ja sitten hinkkaa jään pois. Perään vielä jostain tuubista ''anti-iceä''.
Pari mokaa:
Ostin kirpparilta taulun. Just kun olin menossa autoon, unohdin jotain sisälle ja laitoin taulun auton etupuskuriin nojaamaan.
Asetellesani sitä siihen ajattelin ettei kovin järkevä paikka.
Loput voi arvata. Palasin autolle kiertäen takaa. Rattiin ja ajamaan. Mitään ei näkynyt kun taulu aika pieni.
Kuului outo rasahdus. Pysähdyin. Taulu tuusan päreinä......
Pari viikko asitten asensin sisälämppärin. Mittailin moneen kertaan. Vänkärin puolelle toki ja keskikardaanin vireen. Hienosti asettelin jotta lämmin ilma vapaasti pääsee puhaltamaan ylös. Kerran irroitinkin ja paransin paikkaa muutamalla sentillä.
Kaikki hyvin, rattiin ja kotiin. Kun pysähdyin päätin ottaa hanskalokerosta jotain. Hups, ei auennut kuin 10cm niin että just ja just sai sormilla paperin sieltä. Oudosti se uusi lämppäri oli aukaisun estäjänä.......
Maalasin kerran nuorena kuplan etulokarin. Tuli appelsiinia. En ole maalannut toista kertaa.......
M
Pari mokaa:
Ostin kirpparilta taulun. Just kun olin menossa autoon, unohdin jotain sisälle ja laitoin taulun auton etupuskuriin nojaamaan.
Asetellesani sitä siihen ajattelin ettei kovin järkevä paikka.
Loput voi arvata. Palasin autolle kiertäen takaa. Rattiin ja ajamaan. Mitään ei näkynyt kun taulu aika pieni.
Kuului outo rasahdus. Pysähdyin. Taulu tuusan päreinä......
Pari viikko asitten asensin sisälämppärin. Mittailin moneen kertaan. Vänkärin puolelle toki ja keskikardaanin vireen. Hienosti asettelin jotta lämmin ilma vapaasti pääsee puhaltamaan ylös. Kerran irroitinkin ja paransin paikkaa muutamalla sentillä.
Kaikki hyvin, rattiin ja kotiin. Kun pysähdyin päätin ottaa hanskalokerosta jotain. Hups, ei auennut kuin 10cm niin että just ja just sai sormilla paperin sieltä. Oudosti se uusi lämppäri oli aukaisun estäjänä.......
Maalasin kerran nuorena kuplan etulokarin. Tuli appelsiinia. En ole maalannut toista kertaa.......
M
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Moi !
Kävi eilen seuraavaa. Laitoin kissan lämpiämään ja menin puolen tunnin päästä takaisin ja kun aukaisin oven niin ihmettelin ääntä. Defa oli lähtenyt kiinnikkeestään irti ja katollaan mattoa vasten. Lähtenyt ilmeisesti pelkääjän jänoustessa edellisen kerran autosta. Lämppäri oli melko kuuma vaikka kuulemma ylilämpösuojakin on-oli niin kuuma että olisi pitänyt varmaan laueta. Hyvä kun ei syttynyt tuleen kolo kissa !
Kävi eilen seuraavaa. Laitoin kissan lämpiämään ja menin puolen tunnin päästä takaisin ja kun aukaisin oven niin ihmettelin ääntä. Defa oli lähtenyt kiinnikkeestään irti ja katollaan mattoa vasten. Lähtenyt ilmeisesti pelkääjän jänoustessa edellisen kerran autosta. Lämppäri oli melko kuuma vaikka kuulemma ylilämpösuojakin on-oli niin kuuma että olisi pitänyt varmaan laueta. Hyvä kun ei syttynyt tuleen kolo kissa !
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Moi !
Toissailtana auton ohi kävellessäni päätin poistaa hiukan roskia vasemman takaoven oven yläpuolisen koristelistan ja rungon välistä kun sinne näytti meneen hiukan urpuja yms.
Päätin sitten irroittaa listan kokonaan jotta saisin roskat pois. No, 13 vuotta wanhat kiinnikkeet lähtivät kyllä irti, mutta noin 10 kpl kaksi ehjänä. Oli aika ja sää vaikuttanut muoviin. Pikkuhomma meni sitten kiinnikkeiden jämien repimiseen ja rasvan/lianpoistoon. Kiinnikkeen kohdat myös listasta olivat sen verran kärsijeet, että ei auttanut ruveta tilailemaan uusia kun sitten olisi koko lista pitämyt vaihtaa. Eikun mustaa silikonia ja lista paikalleen ja "Jesarilla" pito yön yli. Hyvä tuli" vaarin jalasta kun se tervattiin".
Muita listoja ei tarvitse sitten yrittääkään irrottaa puhdistusmielessä nopeasti...
Toissailtana auton ohi kävellessäni päätin poistaa hiukan roskia vasemman takaoven oven yläpuolisen koristelistan ja rungon välistä kun sinne näytti meneen hiukan urpuja yms.
Päätin sitten irroittaa listan kokonaan jotta saisin roskat pois. No, 13 vuotta wanhat kiinnikkeet lähtivät kyllä irti, mutta noin 10 kpl kaksi ehjänä. Oli aika ja sää vaikuttanut muoviin. Pikkuhomma meni sitten kiinnikkeiden jämien repimiseen ja rasvan/lianpoistoon. Kiinnikkeen kohdat myös listasta olivat sen verran kärsijeet, että ei auttanut ruveta tilailemaan uusia kun sitten olisi koko lista pitämyt vaihtaa. Eikun mustaa silikonia ja lista paikalleen ja "Jesarilla" pito yön yli. Hyvä tuli" vaarin jalasta kun se tervattiin".
Muita listoja ei tarvitse sitten yrittääkään irrottaa puhdistusmielessä nopeasti...
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 7:13 am
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
mikki kirjoitti:Tästä tulee varmaan pitkä ja hyvä ketju.
Eka auto, kupla -69 ja Munkkiniemen puistotiellä Valiant tuli vasemmalta etulokariin. Sain hyvän tarj. vakuutusyhtiöltä jos teen kaiken itse. Löysin lokarin ja ostin suihkupullossa maalia. Tuli ihan appelsiinipinta. Olen sen jälkeen maalannut pari kertaa -aina appelsiinia. En maalaa enää!! Faija totesi DI:n tapaan: ''kun sinä maalaat menee työ ja materia hukkaan'', ei kovin rohkaisevaa mutta oikeassapa on.
...
Luin ketjun läpi, ja havaitsin pientä "epärehellisyyttä"mikki kirjoitti:....
Maalasin kerran nuorena kuplan etulokarin. Tuli appelsiinia. En ole maalannut toista kertaa.......
M
~~~----~~~
Minulla oli joitain vuosia sitten "leikkiautona" vm. 1990 Ford Scorpio, hieno peli ja lukkoperällä. Siinä ei ollut ostaessa radiota lainkaan, ja kaveriltani siihen ostin hyvin ajanmukaisen Blaupunktin. Sitä sitten pihalla rupesin laittelemaan kiinni, ja repimään johtoja sieltä kojelauden uumenista näkyville. Yht'äkkiä kuulen pari räpsähdystä, ja "sähkön hajuista" savua nousi kojetaulun sisältä! Kylmää hikeä muodostuu kasvoille samoin tein. Äkkiä pelti ylös ja akun musta napa irti. Onneksi oli valmiiksi löysällä... Oli joku vetänyt suoraan akulta mankalle virran, ilman sulakkeita! No, siitä viisastuneena jatkoin radion asennusta akun navat irroitettuna. Johtojen kuorien lisäksi mitään suurempaa vauriota ei onneksi syntynyt, ja oli helposti teipillä korjattavissa.
Noista pakkasella pesuista tuli mieleeni. Samoihin aikoihin tuon Scorpion kanssa minulla oli käyttöautona 156 Alfa, V6:lla tietysti. Siinä etuovet avattiin metallisissa kahvoissa olevista metallisista painikkeista. Lukot yleensä aukesi ihan ok, mutta tuo painike oli kovilla pakkasilla aina jumissa. Joskus, kun ei ollut mitään lukkosulaa yms. saatavilla ja oli kiire päästä lähtemään, puhaltelin lukkoon/painikkeeseen niin kauan, että painikkeen sai painettua pohjaan, ja ovi aukesi. Tässä tilanteessa vaan se painike jäikin sitten pohjaan, ja joskus muistan lähteneeni liikkeelle pidellen kuljettajan ovea vasemmalla kädellä kiinni hetken, ennenkun lämmintä ilmaa virtasi oveen Aseöljy auttoi tuohon vaivaan kohtalaisen hyvin, kun sen käytön keksi. Samasta autosta vielä: olimme olleet muutaman päivän talvella kovien pakkasten aikaan kaverin mökillä, hänellä oli siihen aikaan mersun E200cdi. Sinä aamuna, kun olimme sitten lähdössä takaisin kaupunkiin, oli n. 25 astetta pakkasta. Ei riittänyt mersussa puhti käynnistyä, kun taas alfa lähti kuin palmun alta! Ei muuta kun johdot kiinni, ja alfalla käynnistämään meseä No, huonosta akustahan se vaan johtui. Ei tainnut jaksaa kolmea kierrosta pyöräyttää.
MB C 320 cdi w204 Avantgarde '08
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Noista jäätyneistä lukoista senverran, että yksi hyvä konsti on laittaa kaksi ehjää muovikassia sisäkkäin, ja täyttää se kuumalla vedellä.
Tämän kun painaa lukkoa tai bensaluukkua vasten, niin taatusti hetken kuluttua aukee.
Nimimerkillä entinen Hertsikan Shellin bensapumpun letkunjatke.
Tämän kun painaa lukkoa tai bensaluukkua vasten, niin taatusti hetken kuluttua aukee.
Nimimerkillä entinen Hertsikan Shellin bensapumpun letkunjatke.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Hertsikan Shellillä käyn tankkaamassa yleensä siksi, koska lähempää ei 99 saa.HEF kirjoitti:Noista jäätyneistä lukoista senverran, että yksi hyvä konsti on laittaa kaksi ehjää muovikassia sisäkkäin, ja täyttää se kuumalla vedellä.
Tämän kun painaa lukkoa tai bensaluukkua vasten, niin taatusti hetken kuluttua aukee.
Nimimerkillä entinen Hertsikan Shellin bensapumpun letkunjatke.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Tuo Hertsikan Shell liitty hyvin läheisesti myös Jaguaariin ja eipä se ole kovin kaukana blogin aiheestakaan. Olin siellä aikoinaan ekstraamassa koska nuoren miehen liksa päätoimesta ei oikein riittänyt hankkimani MK VII:n ylläpitoon ja remontteihin.
Eräänä päivän taas seisoin mittarin vieressä tankkaamassa asiakkaan autoa, pokan seistessä vieressä odottelemassa tankin täyttymistä.
Hän kysäisi minulta, katsellen samalla aseman viereen parkkeeraamani Jaguaria, "Pomon auto?" "Ei kun minun", vastasin ja jatkoin ilmeettömästi
auton tankkausta. Tämän jälkeen seurasi syvä hiljaisuus. Oletan että jälkikäteen asiakkaan mielessä pyöri hyvät syyt bensalitran kovaan hintaan.
Syynä bensan hintaan oli jo toki silloin ahne valtio eikä pienipalkkainen letkunjatke.
Eräänä päivän taas seisoin mittarin vieressä tankkaamassa asiakkaan autoa, pokan seistessä vieressä odottelemassa tankin täyttymistä.
Hän kysäisi minulta, katsellen samalla aseman viereen parkkeeraamani Jaguaria, "Pomon auto?" "Ei kun minun", vastasin ja jatkoin ilmeettömästi
auton tankkausta. Tämän jälkeen seurasi syvä hiljaisuus. Oletan että jälkikäteen asiakkaan mielessä pyöri hyvät syyt bensalitran kovaan hintaan.
Syynä bensan hintaan oli jo toki silloin ahne valtio eikä pienipalkkainen letkunjatke.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Hauska juttu, kyllä tosiaan olisi halunnut varmaan tietää mitä tankattava mietti kommenttisi jälkeenHEF kirjoitti:Tuo Hertsikan Shell liitty hyvin läheisesti myös Jaguaariin ja eipä se ole kovin kaukana blogin aiheestakaan. Olin siellä aikoinaan ekstraamassa koska nuoren miehen liksa päätoimesta ei oikein riittänyt hankkimani MK VII:n ylläpitoon ja remontteihin.
Eräänä päivän taas seisoin mittarin vieressä tankkaamassa asiakkaan autoa, pokan seistessä vieressä odottelemassa tankin täyttymistä.
Hän kysäisi minulta, katsellen samalla aseman viereen parkkeeraamani Jaguaria, "Pomon auto?" "Ei kun minun", vastasin ja jatkoin ilmeettömästi
auton tankkausta. Tämän jälkeen seurasi syvä hiljaisuus. Oletan että jälkikäteen asiakkaan mielessä pyöri hyvät syyt bensalitran kovaan hintaan.
Syynä bensan hintaan oli jo toki silloin ahne valtio eikä pienipalkkainen letkunjatke.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Jos tähän ketjuun laittaisi kaikki omat auton "korjaus" kämmäykset ja printtaisi niin Sota ja Rauha saisi painavan haastajan.
Luonnollisesti nokkahihnan asentaminen hampaan tai pari pieleen huolimattomuuden takia on klassikko. Tai koneen lämpötila-anturin korvaaminen Biltema/Motonetin "lähes vastaavalla" jolla saatiin aikaiseksi 35L+/100km kuluttava BMW. Myös vaihdelaatikkoja on joskus tullut avattua useampikin kappale ja ainoastaan kerran kootessa jäi osia yli. Stupid User Error johtui siitä että korjaamo käsikirjassa kuvattiin operaatio kyllä oikein mutta vahingossa olin kääntänyt väärän sivun manuskasta eli kokoaminen tapahtui saman valmistajan (Getrag) ulkoa saman näköisen mutta sisäisesti hieman erilaisen hammasrataskokoelman ohjeiden mukaan.
No, nyt lasten ollessa vielä täydessä touhuiässä autoharrastus on lähinnä luottokortin vingutusta. Ehkä taas joskus 10 vuoden kuluttua pääsee nosturin alle.
Luonnollisesti nokkahihnan asentaminen hampaan tai pari pieleen huolimattomuuden takia on klassikko. Tai koneen lämpötila-anturin korvaaminen Biltema/Motonetin "lähes vastaavalla" jolla saatiin aikaiseksi 35L+/100km kuluttava BMW. Myös vaihdelaatikkoja on joskus tullut avattua useampikin kappale ja ainoastaan kerran kootessa jäi osia yli. Stupid User Error johtui siitä että korjaamo käsikirjassa kuvattiin operaatio kyllä oikein mutta vahingossa olin kääntänyt väärän sivun manuskasta eli kokoaminen tapahtui saman valmistajan (Getrag) ulkoa saman näköisen mutta sisäisesti hieman erilaisen hammasrataskokoelman ohjeiden mukaan.
No, nyt lasten ollessa vielä täydessä touhuiässä autoharrastus on lähinnä luottokortin vingutusta. Ehkä taas joskus 10 vuoden kuluttua pääsee nosturin alle.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Terve !
Tänään vaihdatettu talvirenkaat(kitkat)!alle samoille vanteille kuin kesärenkaat ( ei ole löytynyt vielä toisia oem vanteita).
Kaikki ei mennyt asentajalla putkeen vaan 275/35/18 kesäkumi(7Tkm ajettu) repeytyi irrotettaessa erehdyksen seurauksena hajalle No, liike tilaa uuden renkaan joten ei siinä mitään, sattuunan noita vaikka kaverit tehneet hommaa jo kymmeniä vuosia.
Ei varsinaisti oma kömmähdys, mutta omaan autoon kylläkin.
Tänään vaihdatettu talvirenkaat(kitkat)!alle samoille vanteille kuin kesärenkaat ( ei ole löytynyt vielä toisia oem vanteita).
Kaikki ei mennyt asentajalla putkeen vaan 275/35/18 kesäkumi(7Tkm ajettu) repeytyi irrotettaessa erehdyksen seurauksena hajalle No, liike tilaa uuden renkaan joten ei siinä mitään, sattuunan noita vaikka kaverit tehneet hommaa jo kymmeniä vuosia.
Ei varsinaisti oma kömmähdys, mutta omaan autoon kylläkin.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ti Marras 03, 2015 5:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Mitä kömmähdyksiä olet tehnyt autollesi ?
Aikoinaan tein Subarun konepellin alla töitä, vaihdoin sytytystulppia. Sain ne vaihdettua ja mielestäni kireälle. Koekäytin ja hyvin pelitti.
Seuraavana aamuna sitten lähdettiin veljen kanssa liikkeelle, Subarullani, kävin noukkimassa sen aika läheltä, noin puoli kilometriä kotoani, ja laitoin puikkoihin. Pääset sinäkin kokeilemaan kunnon autoa. (Sen oma Citroen oli pajalla) Pääsimme veli ohjaksissa kolmesataa metriä pihasta, ja kuului melkoinen pamaus, plus konepeltiin tuli pienehkö klommo sisäpuolelta. Ja käynti muuttui hieman epätasaiseksi, ja kovaääniseksi. Veli pysäytti auton ja kavuttiin katsomaan, että mitä tapahtui. Niin kolmostulppa ei sitten ilmeisesti ollut kunnolla kiinni, ja ampui ilmeisen lujaa konepeltiin. Ohessa otti tulpanjohto vähän itseensä. Matka jäi silloin siihen.
Pari päivää siitä olin hommannut ehjän tulpan, ja kokonaan uudet tulpanjohdot, kaikkiin pönttöihin. Asentelin paikalle, ja laitoin auton tulille. hyvältä kuulosti. Eli ei kun pelti kiinni ja matkaan. Jonnekin kaverille olin matkalla. En laittanut peltiä ilmeisestikään riittävän hyvin kiinni. (Tuulihaka siinä ei ollut toiminut koskaan) Pääsin isolle tielle 100km/h rajoitus, pääsin matkavauhtiin, ja jysähti. Eteen näki vain tuulilasin alaosasta, ja siitä sitten kurkin paskat housuissa, jarrutellessani autoa pysähdyksiin. Konepelti tuli tuulilasille ja väänsi katon etureunaakin. Plus pellin muoto oli hieman erikoinen.
Vaikka sain pellin muotoiltua vielä konetilan peitoksi. Ei sitä 200000 ajettua Subarua enää kannattanut alkaa korjaamaan, tuulilasi säröillä, katto osin sisällä ja se konepelti.
Opinpahan ainakin varmistamaan aina, sen konepellin kiinnilaittamisen ja lukittumisen.
Seuraavana aamuna sitten lähdettiin veljen kanssa liikkeelle, Subarullani, kävin noukkimassa sen aika läheltä, noin puoli kilometriä kotoani, ja laitoin puikkoihin. Pääset sinäkin kokeilemaan kunnon autoa. (Sen oma Citroen oli pajalla) Pääsimme veli ohjaksissa kolmesataa metriä pihasta, ja kuului melkoinen pamaus, plus konepeltiin tuli pienehkö klommo sisäpuolelta. Ja käynti muuttui hieman epätasaiseksi, ja kovaääniseksi. Veli pysäytti auton ja kavuttiin katsomaan, että mitä tapahtui. Niin kolmostulppa ei sitten ilmeisesti ollut kunnolla kiinni, ja ampui ilmeisen lujaa konepeltiin. Ohessa otti tulpanjohto vähän itseensä. Matka jäi silloin siihen.
Pari päivää siitä olin hommannut ehjän tulpan, ja kokonaan uudet tulpanjohdot, kaikkiin pönttöihin. Asentelin paikalle, ja laitoin auton tulille. hyvältä kuulosti. Eli ei kun pelti kiinni ja matkaan. Jonnekin kaverille olin matkalla. En laittanut peltiä ilmeisestikään riittävän hyvin kiinni. (Tuulihaka siinä ei ollut toiminut koskaan) Pääsin isolle tielle 100km/h rajoitus, pääsin matkavauhtiin, ja jysähti. Eteen näki vain tuulilasin alaosasta, ja siitä sitten kurkin paskat housuissa, jarrutellessani autoa pysähdyksiin. Konepelti tuli tuulilasille ja väänsi katon etureunaakin. Plus pellin muoto oli hieman erikoinen.
Vaikka sain pellin muotoiltua vielä konetilan peitoksi. Ei sitä 200000 ajettua Subarua enää kannattanut alkaa korjaamaan, tuulilasi säröillä, katto osin sisällä ja se konepelti.
Opinpahan ainakin varmistamaan aina, sen konepellin kiinnilaittamisen ja lukittumisen.
X-Type 2.0D -07