Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Kesä 09, 2013 5:24 pm
- Paikkakunta: Tampere
Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Mielenkiintoista seurata mitenkä rikoskonstaapeli Morse TV sarjassa Nuori Morse hiljalleen kiinnostuu Jaguarista. Ensimmäisessä osassa vilahti autokauppiaan pihalla se Mk2, jolla Morse vielä vanhanakin ajoi. Morsen esimiehen Thursdayn musta Mk1 kelpasi kernaasti Morsen ajettavaksi. Auto oli todella varhainen "ykkönen" vuodelta -55 takapyörän aukot kokonaan peittävine suojineen. Tätä mallia alettiin kutsumaan Mk1:ksi vasta Mk2:n esittelyn jälkeen. Morsen tuleva punainen vinyylikattoinen Mk2 oli 3.8 koneella. Thursdayn koneesta ei ole tietoa.
TA
TA
entisiä:
Mk1 2.4 -56
Xj6 4.2 -77
S-type 3.0 -03
nykyinen:
Mk2 2.4 -60
Mk1 2.4 -56
Xj6 4.2 -77
S-type 3.0 -03
nykyinen:
Mk2 2.4 -60
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Omistaja väittää 1959:ksi ja koneeksi on vaihdettu 3.8L S-typestä.
http://www.endeavourmorse.co.uk/
Eka jaksossa vilahti myös E-type.
Köpi
http://www.endeavourmorse.co.uk/
Eka jaksossa vilahti myös E-type.
Köpi
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Huomenia!
Juu, kiva oli nähdä kuinka Morse jo nuorena pääsi MK:n rattiin.
Minulle tuli aikanaan ''vanhaa'' Morsea seuratessani sellainen ajatus että kun oikein harmittaa niin paras lääke lienee Jaguar alle ja klassista musaa soimaan. Sen jokunen vuosi sitten toteutin ja oli oivaa lääkettä.
Enää isosti harmittaa harvoin. Suosittelen!
M
Juu, kiva oli nähdä kuinka Morse jo nuorena pääsi MK:n rattiin.
Minulle tuli aikanaan ''vanhaa'' Morsea seuratessani sellainen ajatus että kun oikein harmittaa niin paras lääke lienee Jaguar alle ja klassista musaa soimaan. Sen jokunen vuosi sitten toteutin ja oli oivaa lääkettä.
Enää isosti harmittaa harvoin. Suosittelen!
M
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Moi,
Juu, vaikkei varmaan voi olla mikään salaisuus, että tykkään rockista ja varsinkin 70-luvun englantilaisesta sellaisesta, on meillä varmaan ainoana vakiolevynä ollut jo 7 vuotta XJ8:n CD-vaihtajassa mainio täysdigitaalinen äänite vanhoilla instrumenteilla Vivaldin Neljästä vuodenajasta. Aina toimii, eikä rouva tai lapsetkaan valita että olisi liian kovalla, niinkuin joskus käy vaikka Sabbathin tai Zeppelinin kanssa.
-Jakuvaari
Jk. Vaikkei olisikaan mitään product placementtiä, on tuo Morse yllyttänyt monia ihmisiä Markkien kimppuun tai muuten vain vanhoihin autoihin...
Juu, vaikkei varmaan voi olla mikään salaisuus, että tykkään rockista ja varsinkin 70-luvun englantilaisesta sellaisesta, on meillä varmaan ainoana vakiolevynä ollut jo 7 vuotta XJ8:n CD-vaihtajassa mainio täysdigitaalinen äänite vanhoilla instrumenteilla Vivaldin Neljästä vuodenajasta. Aina toimii, eikä rouva tai lapsetkaan valita että olisi liian kovalla, niinkuin joskus käy vaikka Sabbathin tai Zeppelinin kanssa.
-Jakuvaari
Jk. Vaikkei olisikaan mitään product placementtiä, on tuo Morse yllyttänyt monia ihmisiä Markkien kimppuun tai muuten vain vanhoihin autoihin...
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Tasan ei käy onnen lahjat. Nuori Salvo Montalbano joutuu ajelemaan Fiat Tipolla. Mutta Salvolla on sentään kunnon sapuskat ja viinit, ja maisemat.
Mobilistin kulttisarjassa "Sydämen asialla" Jaguarit esiintyvät sopivasti, kuten viimeksi E-Type. Mutta hienoa on muukin kalusto.
Mobilistin kulttisarjassa "Sydämen asialla" Jaguarit esiintyvät sopivasti, kuten viimeksi E-Type. Mutta hienoa on muukin kalusto.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Kiitos vinkistä, katselin Yle Areenasta nuo kaksi jaksoa: heinoa kuvausta ja älyllisiä juonia.
Jäin vain miettimään, että oliko brittipoliisilla tosiaan 60-luvulla myös Jaguareita?
Roverit ja Zephyrit ymmärrän, mutta että 3,8 l Jaggeja!
Jäin vain miettimään, että oliko brittipoliisilla tosiaan 60-luvulla myös Jaguareita?
Roverit ja Zephyrit ymmärrän, mutta että 3,8 l Jaggeja!
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
No jos Suomen Poliisilla on jo yli 10v sitten ollut V8 Supercharged Jagge niin kaipa UK:ssa myös jeparijaggeja jo kauan sitten.
Kävin Roomassa poliisiautomuseon oven takana ( eivät italiaanot olleet päivittäneet nettiin aukioloja ) ja sen perusteella löysin hyviä kuvia Briteistä, Daimleria ja Jaggea ym:
http://www.policecaruk.com/ClassicFleet ... Fleet.html
Enjoy!
Tänään muuten Heartbeatissa ( Sydämen asialla ) oli kommentti.
'' Rikas mies ( oli muuten pahis ) Lontoosta, ajaa JAGUARilla..... ''
M
Kävin Roomassa poliisiautomuseon oven takana ( eivät italiaanot olleet päivittäneet nettiin aukioloja ) ja sen perusteella löysin hyviä kuvia Briteistä, Daimleria ja Jaggea ym:
http://www.policecaruk.com/ClassicFleet ... Fleet.html
Enjoy!
Tänään muuten Heartbeatissa ( Sydämen asialla ) oli kommentti.
'' Rikas mies ( oli muuten pahis ) Lontoosta, ajaa JAGUARilla..... ''
M
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Oli toki, ainakin moottoritievalvonnassa. Mutta minäkin kyllä hieman epäilen ettäJku kirjoitti: Jäin vain miettimään, että oliko brittipoliisilla tosiaan 60-luvulla myös Jaguareita?
Roverit ja Zephyrit ymmärrän, mutta että 3,8 l Jaggeja!
oliko rikospoliisilla? Eihän heillä ollut mitään tarvetta suorituskyvylle ja liekö sitä
rahaa silloinkaan ole ollut tuhlattavaksi jos Rovereita/Zephyreitä on saanut pari
samalla rahalla. Nuoressa Morsessa tuo Mk1 tuntuu vielä olevan yleiskäytössä
eikä edes sen "ison pomon", Thursdayn pomon, auto.
Köpi
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Moi,Jku kirjoitti:Kiitos vinkistä, katselin Yle Areenasta nuo kaksi jaksoa: heinoa kuvausta ja älyllisiä juonia.
Jäin vain miettimään, että oliko brittipoliisilla tosiaan 60-luvulla myös Jaguareita?
Roverit ja Zephyrit ymmärrän, mutta että 3,8 l Jaggeja!
Oli jo 50-luvun aivan alussa. Muistan kuvan, jossa on juuri luovutettu pitkälle toistakymmentä mustaa Poliisi-MKV:sta. Tanskan poliisilla oli kanssa kolme mustaa 3 1/2 Litre Drophead Coupéa, avoautosta on parempi näkyvyys, nääs. (paitsi tuosta DHC:stä jos on katto ylhäällä ei näe mitään!
Yhteistyö oli pitkä ja harras, mm. XJ series 2 varaosakirja tietää kertoa, että ainoastaan Poliisi-malleissa oli vakiona öljynlauhdutin, kai pitkien takaa-ajojen vuoksi! tai siksi että ko. autot oli ajossa koko ajan...
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Ilmeisesti jatkuu jossain määrin edelleen:jakuvaari kirjoitti: Yhteistyö oli pitkä ja harras,
Köppi
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Juuri näin täälläkinmikki kirjoitti:Huomenia!
Juu, kiva oli nähdä kuinka Morse jo nuorena pääsi MK:n rattiin.
Minulle tuli aikanaan ''vanhaa'' Morsea seuratessani sellainen ajatus että kun oikein harmittaa niin paras lääke lienee Jaguar alle ja klassista musaa soimaan. Sen jokunen vuosi sitten toteutin ja oli oivaa lääkettä.
Enää isosti harmittaa harvoin. Suosittelen!
M
Mikä on sen ihanampaa kuin ajella kissalla kauniissa maisemissa ja kuunnella täysillä klassista musiikkia.
Morse on yksi parhaista brittisarjoista kautta aikojen, klassikko auto, äreä Morse, hyvät juonet, kauniit maisemat ja Morsen täydellisesti ääntämä sulosointuisesti soljuva brittienglanti.
S-Type 3.0 V6 -02
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Kesä 09, 2013 5:24 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Klassinen musiikki soi minullakin tänään ajellessani 3-tiellä.
Sarjassa on ainakin kaksi eri mustaa Mk1:stä. Taustapeilin paikka vaihtelee, alhaalla ja ylhäällä. Grilli on valua ja paksummilla pystypienoilla tai sitten peltisillä kapeilla.
TA
Sarjassa on ainakin kaksi eri mustaa Mk1:stä. Taustapeilin paikka vaihtelee, alhaalla ja ylhäällä. Grilli on valua ja paksummilla pystypienoilla tai sitten peltisillä kapeilla.
TA
entisiä:
Mk1 2.4 -56
Xj6 4.2 -77
S-type 3.0 -03
nykyinen:
Mk2 2.4 -60
Mk1 2.4 -56
Xj6 4.2 -77
S-type 3.0 -03
nykyinen:
Mk2 2.4 -60
Re: Nuoren Morsen alkava Jaguar enthusiamismi
Minulla ei oo radiota lainkaan XK 150 DHC:ssäni.
Olisi tietysti hienoa ajella Vivaldi soiden, mutta soinnit häipyisivät vain taivaan tuliin.
Toinen onglma on plus-maadoitettu järjestelmä.
En halua muuttaa alkuperäistä järjestelmää ja plusmaahan ei saa kunnollista radioa.
Hyllyssä on kyllä parikin vanhaa autoradioa, joiden napaisuuden voi vaihtaa kytkimellä.
Mutta niiden ääni koostuu kyllä pääosin rahinoista ja muista häiriöistä!
Joten kuuntelen vain tuulen suhinaa ja 3,8 l koneen murinaa.
Olisi tietysti hienoa ajella Vivaldi soiden, mutta soinnit häipyisivät vain taivaan tuliin.
Toinen onglma on plus-maadoitettu järjestelmä.
En halua muuttaa alkuperäistä järjestelmää ja plusmaahan ei saa kunnollista radioa.
Hyllyssä on kyllä parikin vanhaa autoradioa, joiden napaisuuden voi vaihtaa kytkimellä.
Mutta niiden ääni koostuu kyllä pääosin rahinoista ja muista häiriöistä!
Joten kuuntelen vain tuulen suhinaa ja 3,8 l koneen murinaa.