XKR/XK8

Yleinen Jaguar-keskustelu
hezekiel
Viestit: 9
Liittynyt: Su Helmi 02, 2014 4:23 pm
Paikkakunta: Sastamala

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja hezekiel »

Joku tuossa jo sivusikin kirjoituksessaan kyseisen auton sisätiloja. Olen erittäin alustavasti alkanut harkita XK8:n hankkimista mutta arveluttaa kuinka sinne kuskin paikalle oikein sopii kun mittaa on kertynyt vähän päälle pari metriä. Kannattaako unohtaa saman tien? :roll:
XJ6 3.2 Sovereign -95
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikki »

Moi!
Älä kokeilematta unohda.
Itse olen korkoineen vain 193cm ja ihan ok mahdun.
Penkki alimpaan asentoonsa.
Jos tuntuu että lakki lähtisi lentoon niin peffaa vähän eteenpäin ja oikein sopiva ohjaamo ei edes ihan kuin Mig-hävittäjässä.
Pääntilaa on runsaasti katto päälläkin. Jalkatila riittää varmasti kun penkki takana.
Reilut 3000km takana ja tykkään kovasti.
Tänään Stadin cruising, ajele katselemaan hienoja autoja Kauppatorille.
Kokeilemaan pääset samalla XK8:ia!
M
hezekiel
Viestit: 9
Liittynyt: Su Helmi 02, 2014 4:23 pm
Paikkakunta: Sastamala

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja hezekiel »

Tuli tuossa päivänä muutamana heitettyä lenkki coupe-mallisella XK8:lla. Onhan se nyt aika ahdas sisältä. Pää on tukevasti kiinni katossa ja sääriluut menee ihan kiinni kojelaudan alapintaan jopa siten, että se vasemmalla olevan tavaraluukun kannessa oleva nystyrä koputtelee jalkaa vähän väliä. Taaksepäin ei penkkiä saa kovinkaan monta senttiä edes modaamalla kun takaistuin tulee vastaan. Tiedä sitten olisiko varaa ottaa alaspäin. Jotenkin tuntuu että sakemanni on ainoa joka on ajatellut täysikasvuisia henkilöitä autojen sisätiloja mitottaessaan :)
XJ6 3.2 Sovereign -95
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Termo !

Tottahan se on että maailma on tehty oikeakätisille ja n 175-185cm 95% käytännöllisyydellä. Otannan ulkopuolelle jäävien on vain sopeuduttava.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Dear Mickey. Kun sä ostit neliveto bemarin, täällä loppui talvet. Kun sä ostit XK avon, täällä loppui kesät. Paitsi eilen oli aurinkoista, mutta olit varmaan muualla. Vaihda tuo avo coupeeseen niin saadaan taas kesä tänne, pliis!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja Coupe »

rebel58 kirjoitti:Dear Mickey. Kun sä ostit neliveto bemarin, täällä loppui talvet. Kun sä ostit XK avon, täällä loppui kesät. Paitsi eilen oli aurinkoista, mutta olit varmaan muualla. Vaihda tuo avo coupeeseen niin saadaan taas kesä tänne, pliis!
:D 8) :lol:
i
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Tosiaan Mickey on reissussa joten siksi kai paistoi eilen...ilmeisesti taas on palannut keleistä päätellen :lol:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Terve!

Minkäslaisilla renkailla ajelette kun alla on 18" vanteet? Itselläni oli edessä 245-45/18 ja takana 275-40/18 kun auton ostin (Dunlopit) ja loppujen lopuksi melkoinen uraohjus! Nyt sitten alla 245-50/18 ja 275-45/18 Pirellin P-Zerot ja ajomukavuus ihan eri luokkaa vaan onhan nuo entisiin verrattuna aika "munkit". Noissa on "olkapäät" kuitenkin niin paljon pyöreämmät ettei entiseen verrattuna hae uria enää juuri ollenkaan!

Ainut moka minkä tein niin en muistanut ennen renkaiden tilausta tsekata noiden ACE:n turbiinivanteiden mille nuo uudet renkaat sitten laitatin ET/Offsettiä ja niinhän se meni että ET on 15mm pienempi alkuperäisiin nähden eli alkaa kohta kaaret hipomaan renkaita! Parin päivän ajokokemusten perusteella ei osumia ole tullut kuin edessä sisälokareihin ja nekin todella pieniä hipaisuja ja vain yhdessä ratin käännösasennossa parkkipaikalla ajaessa jotta eiköhän tuosta kuumailmapuhaltimella selvitä? Tilasin ebaystä noihin vanteisiin punaiset ns. uudemman mallin Jaguar-keskiöt ihan Englannista (todennäköisesti kuitenkin ihan samaa HongKong-kamaa kuin muuallakin vaan eipähän tarvitse tullailla) jotta näyttävät enemmän Jaguarin vanteilta, vaatii kyllä hieman käsitöitä että saan ne istumaan vaan helppoa se on kuin kuin heinän teko kun niitä alkuperäisen mallisia ei sieltä ebaystä tahtonut löytyä (Brittiosasta löytyisi vaan 30e/kpl?).

Itseäni ulkonäkö hieman ärsytti noilla "alkuperäisillä" renkailla kun ne näyttivät lokasuojan aukkoihin nähden hieman pieniltä, ilmaa oli välissä kuin city-maasturissa vaan ei ole enää!
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikki »

On 17in pyoreakulmaiset, ei vetele.
Tosiaan talvet ja kesat loppui kun ostin 4x4 ja cabin mut kyl ne palaa vaik en myy..
nyt paistaa vas siiven takaa kun tukkisaaren ylla 35000ft.
huomen xk8 vie esavon kautta ksuomeen. Katto auki uusi koira tykkaa.jerseylla xj ja x taxit. Tanaan lontoos xj hautausauto.
Myos aivan upea tuunattu xk8 nahty. Kuvia fb.n pian.
Ostin upean mickeykasinuken by w.disney..
pian uudet kumit alle xk8, pyoreat.
m
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

https://plus.google.com/photos/10250435 ... 86PwILc7gE

Terve!

Tuossa muutama kuva XKR:stäni kun niitä aikanaan lupailin. En ole kaksinen kameramies ja vielä kun tuo aurinko häikäisee niin kuvista tuli mitä tuli. Vaan omasta mielestäni noista ACE:n Aviator-vanteista tuli ihan kohtuudella käheät kun sain istutettua niihin vielä nuo Growler-keskiöt (huikeat 15e tai jotain sinne päin Ebaystä sumujen saarilta tilattuna 4kpl sarja). Vanteet nastarenkaineen ostin jo talvella ennen kuin edes autoa oli, kehät hiottiin ja kiillotettiin alumiinillle ilman mitään lakkauksia (alkuperäinen lakkaus "rotti" juuri noista kehistä) ja nyt ei muuta kuin silloin tällöin kiillotusta. Alkuperäiset vanteet on varattu talvikäyttöön, noita ei suolatuille teille pidä tarjota!

Takapenkit on kuin uudet, niillä tuskin on kukaan koskaan istunut (miksiköhän...).

Suosittelen lämpimästi jos joku tuommoista käyttöautoksi halajaa, itsellä takana 10k ilman mitään normaaleista kulumisista poikkeavia ongelmia ja plussana että suu on "messingillä" aina kun tuolla lähtee liikenteeseen!
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja TexPat »

On tuo X100 vaan hieno peli. Ja sinun yksilössäsi kaikki oikein eli sisusta ja ulkokuoren väri ja kunto. Sekä tietysti se ahdin pellin alla.

Onnittelut voittajalle!
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

tlindi kirjoitti: Maaleista infoa mun OneDrivessä: http://1drv.ms/1nvbiuC
koodeja tiedostosta: X100_en_2000-02_US-PartsCatalogue-JLM21270

HGG:n koodin löysin jostain, että se on ollut S-Typeen saatavilla ollut väri. Mutta ei se kovin yleinen ole XKR:ssä ole ollut. Esim seuraavalta "1990's - 2009 Jaguar Colour Trim Codes: All Models Inlcuding Jaguar XK8 and XKR" listalta sitä (eikä mun JGY:tä) ei löydy: http://www.xk8-parts.com/index.php/vehi ... ification/

Kaksi kirjaiminen "ES" on Order Code (mulla "FM"), jolle selitystä en löytänyt mistään?!? XJ:n dokkarista käsitän että kaksinumeroinen koodi on "Ordering Code", mutta tietty meidän koodeja ei löydy XJ:n vaihtoehdoista: http://www.jag-lovers.org/xjlovers/xjfa ... rcodes.htm

Pistin hieman lisävinkkiä YV:nä myös.

T
Terve!

Kyllä se on Emerald Green Metallic (HGG tai vaihtoehtoisesti 1895 ja vieläpä vesiväri) tuo oman autoni väri ja lähettämäsi lisävinkin kautta selvisi, kiitokset vielä kerran että sekin käyttäytyy kuten Aquamarine eli riippuen valon suunnasta auto on täysin vihreä tai sitten sinertävä ja jopa sininen (Aquamarine on sitten enemmän sinertävä).

Ensi viikolla sitten "pajalle" A-pilareiden ruostekukkasten poistoon!
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikki »

Moikka!
Tänään tuli mulle 8000km täyteen pääsiäisestä alkaen. Ja autolle 150 000km. Katto alhaalla ajanut n. 7200km eli hyvät on olleet kelit.
Kulutus ollut vain 10,5L/100km toki maantietä max nopeudella ( sallitulla+10 ) n. 85%.
Silti ihan älyttömän hyvin.

Toimii. Pari pientä ongelmaa:
-kerran vaihde lukittui eikä päässyt aamulla liikkeelle ( FJDC:n golfkisaan just). Ehkä jäi katto yöksi vähän vaillinaiseksi kiinnitysasennosta.
-raivokkaden kick-downien jälkeen vaihtoi ylös vähän töksähdellen mutta pari tuhatta kilsaa päälle rauhallista niin oppi taas jouheaksi
-aina ei aukea tankin luukku kojetaulusta, sateenvarjo tai golfkeppi auttaa kun sillä painaa tankin luukkua kun painelee kojelaudasta

FB:ssä kuvia ym.
Tykkään!!!!!!! :lol: 8)

Ps. Fiskarsissa Britit kohtaavat nyt sunn. ja Fjdc:n yhteislähtö Bembölen kahvituvalta tapahtumakalenterin aikaan.
M
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

mikki kirjoitti:Moikka!

FB:ssä kuvia ym.
Tykkään!!!!!!! :lol: 8)

Ps. Fiskarsissa Britit kohtaavat nyt sunn. ja Fjdc:n yhteislähtö Bembölen kahvituvalta tapahtumakalenterin aikaan.
M
Sorry Mickey, ei aukene, ei ainakaan FJDC:n webbisivujen tapahtumakalenterissa näy kuin "Britit Kohtaavat, Fiskars" ja 10.8.

Eli mistä ja milloin? Vois toki olla hyvä laittaa tuonne ja vaikka tänne "Tapahtumat" alueelle jne.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
JaakkoK
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 07, 2013 9:48 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja JaakkoK »

mikki kirjoitti:Moikka!
Kulutus ollut vain 10,5L/100km toki maantietä max nopeudella ( sallitulla+10 ) n. 85%.
Silti ihan älyttömän hyvin.
Me lähdettiin heinäkuun ensimmäisellä viikolla sadetta pakoon Itä-Suomeen ja pohjoiseen. Matka kulki Mäntyharjun ja Ristiinan kautta Kolille, -> Kuusamo, -> Saariselkä, -> Jäämeri/Alta ja Kilpisjärven, Oulun ja Jyväskylän kautta takaisin.
XK8:n ajotietokoneen mukaan kahdeksana päivänä ajettiin 3400 km keskinopeudella 80 km/h ja keskikulutus oli aika ällistyttävä 9.0 l/100 km.

JaakkoK
XJS 1996 4.0 Celebration convertible (Spindrift White)
XK8 1998 (Anthracite Metallic)
ex: XF V6 3.0 D S 2014 (Ultimate Black Metallic)
Nyx: Polestar 2 LR Twin
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Kävittekä Skibotn:ssa Norjassa ollessanne ? Mulla siellä hyvä kalapaikka jossa käydään välillä !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
JaakkoK
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 07, 2013 9:48 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja JaakkoK »

kissaeläin kirjoitti:Moi !
Kävittekä Skibotn:ssa Norjassa ollessanne ? Mulla siellä hyvä kalapaikka jossa käydään välillä !
Altasta Skibotnin kautta (tosin pysähtymättä Skibotnissa, kun yöpymispaikka oli Kilpisjärven rannalla) Kilpisjärvelle vuonojen rantaa pitkin, sillä oikealla, meren puolella tietä. Maisemat on mahtavat, tie joissain paikoissa kaiverrettu suoraan vuoren seinään. Korkeimmilla paikoilla oli vielä yleisesti lunta.

Tarkoitus oli laittaa muutama kuva tähän (musta kissa Norjassa), mutta systeemi ei tänään anna liittää kuvia, valittaa liitetiedostojen maksimirajan tulleen vastaan :(

JaakkoK
XJS 1996 4.0 Celebration convertible (Spindrift White)
XK8 1998 (Anthracite Metallic)
ex: XF V6 3.0 D S 2014 (Ultimate Black Metallic)
Nyx: Polestar 2 LR Twin
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Juu, on tullut nuunattua tuo rantareitti kumpaankin suuntaan melkein koko suomen ja norjan rannikolta ja mahtavat on maisemat tosiaan ! Viimeksi tuli 5800km mittariin.. :shock:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Terve!

XKR tuli muutama päivä sitten pajalta ja eipä ole enää "ruusuja" A-pilareissa, kiitokset vinkeistä ja linkeistä Kissaeläimelle kuinka noita listoja irroitellaan, helpotti tuon "hovikorjaajani" töitä kummasti kun tekee enempi muita merkkejä kuin Jaguareja (taitaa olle minun Jaguarit ainuita mihin hän on kajonnut). Taas on auto kaunis katsella.

Mielenkiintoinen yksityiskohta paljastui XKR:n helmasta. Kuskin puolelta puuttui vain palanen maalia alahelmasta ja kovaltahan tuo pelti tuntui kun itsekkin autoa ostatellesani koputtelin. Loppujen lopuksi tuossa kohtaa oli kuitenki n.5cm x 5cm mätä kun syvemmälle hiottiin ja syykin selvisi : auton helmapellin sisäpintaan on "liimattu" lasikuituvahvisteinen jonkin sortin bitumimatto ja sen sekä pellin väliin on sitten kosteus päässyt tunkeutumaan. Tuon korinkorjaajani mukaan se ei voi olla muuta kuin tehtaan jäljiltä kun helmat eivät ole olleet auki eikä niitä ole aiemmin korjattu. Ongelma alkaa helman pystysaumasta taaksepäin. Huhhuh, melkoisia sovelluksia helmakoteloratkaisuihin sumujen saarilta, voiko oikeasti olla näin!

Pitää jossain välissä laittaa kuvaa poistetusta "lasikuitu-bitumimatosta", liekkö kenelläkään enempää tietoa tällaisesta ratkaisusta?
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikki »

Hyvää marraskuuta jo!
XK8:lla eka kesäkausi nyt ohi.
Kokemukset:
-kivaa ja suurta iloa
-10750km kulutuksella 10,5L/100km, noin 80% maantietä ja noin 90% katto alhaalla

Huollot:
-Öljyt ja suodatin
-tänään testerissä kiinni Jag-Finnissä ( hyvä oli ), ei reikiä!!!! ( 70-luvun mainos telkussa ). Siis ei mitään vikakoodeja!
+ensi kauden alkuun laatikkoöljyt uusiksi kun nyt 152750km mittarissa

Muuta:
Talvirenkaat alle tänään jos vaikka talvella ajelisi hyvällä kelillä vähän. Pirellin M+S 245/50x17 Revolvereilla.

Se alkoi pääsiäisenä katto alhaalla Keski-Suomen keikalla 1000km +-0 asteen kelissä.
Se päättyi tänään 100km kehäteitä sinne ja tänne Murhaniemi-Munkkiniemi-Vantaa-Hki-Espoo katto alhaalla 90% kelissä n. +3C.
Lammaspilottitakki kaulus pystyssä, peffikset täysillä ja sisälämmitys myös, oli melkein hiki!
Talvitallista suoraan sitten katsastukseen.

Kiittäen autoa ja sen edellistä omistajaa!
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Ihan yhtä paljon ei tullut meillä kilometrejä, n. 6000km kauden saldo. Murheitta menty täälläkin, takarenkaat joutui uusimaan kesälomareissun jälkeen. Katsastuskin tuli hoidettua heti pois kun se oli mahdollista, huomautuksitta taas läpi.
Talveksikin vain normi nysväystä tiedossa, ehkä katon nostopumppujen (tai tiivisteiden jos niitä saa erikseen) uusinta listalla kun hiukan "hikoilee" toinen pumpuista. Tosin aikas pientä on pumpun "hikoilu"kun ei ole mun aikana (kesästä 2008) tarvinnut kuitenkaan kertaakaan nestettä lisäillä. Tulishan nekin samalla vaihdettua.
Liikenteessä kuitenkin pidän niin kauan kuin ajokelejä piisaa, tänäänkin varmaan on hyvä päivä käydä pikku lenkki ajamassa. Näillä on ihan kiva ajella katto ylhäälläkin :mrgreen:
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja Landshark »

75 km lisää mittariin tänä kesänä.
Katsastus loppukesästä ilman huomautuksia.
Tallissahan tuo nököttää ilman käyttöä ...

Ostakee pois :lol:
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
JaakkoK
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 07, 2013 9:48 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja JaakkoK »

Jaa, jatketaan XK8 ajokausiraportointia :)
Ajokausi alkoi huhtikuun alussa ja loppui pari viikkoa sitten kun vein auton talvisäilöön. Kilometrejä tuli taas kutakuinkin samat kuin edellisenä kautenakin, eli vajaat 12 000 km. Mukavia kilometrejä, vaikka joitain pieniä ongelmiakin oli. Täristävät etujarrut saatiin alkuvuodesta kuntoon (viewtopic.php?f=8&t=6345). Pian tuon jälkeen ohjaustehostimen pumpun tiiviste rupesi vuotamaan. Jaguar Land Rover Service Turussa teki siihen uuden tiivisteen, mutta vaihdatin kuitenkin tilalle uuden pumpun (British Parts, OEM hyvään hintaan). Autoon laitettiin myös Real Gauge (http://www.thejagwrangler.com/about-realgauge.html), sekä lämpö, että öljynpaine, joten nyt molemmat mittarit näyttävät todellisia lukemia. Katsastus oli OK, mutta katsuri (joka harrastaa vanhoja Volvoja) huomasi alkavaa väljyyttä matkustajan puolen alapallonivelessä (se sama puoli, jossa oli tuon jarrujen tärinän aiheuttanut vääntynyt navan laippa). Väljyys ei ollut vielä niin suurta että olisi tullut korjauskehoitus, mutta vaihdatin kuitenkin jo ennakoivana toimenpiteenä molemmat alapallonivelet, ja kun tuota varten alatukivarsi piti ottaa irti, myös molempien alatukivarsien puslat (Manners, originaaliosat). Vaihdon jälkeen auton käytös uraisilla teillä oli huomattavan rauhallisempi ja se vähäinen uraherkkyys, joka vielä oli jäljellä uusien renkaiden hankinnan jälkeen (viewtopic.php?f=1&t=5708) tuntui hävinneen täysin. Eli hyvät renkaat ja välyksettömät nivelet vaikuttavat :)

Seuraavaa ajokautta odotellen, JaakkoK
XJS 1996 4.0 Celebration convertible (Spindrift White)
XK8 1998 (Anthracite Metallic)
ex: XF V6 3.0 D S 2014 (Ultimate Black Metallic)
Nyx: Polestar 2 LR Twin
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Hyvä raportti ja asiallinen lähestymistapa semi-klassikon huoltoon!
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Itselle tuli ajoa Coupé:n vain noin 300km :wink: lähinnä ihan ylläpitoajoa. Ehkä ensi vuonna enemmän sitten.
Auto on kyllä iskussa aika vimosen päälle niin ulkoa kuin altakin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tlindi
Viestit: 326
Liittynyt: Su Touko 15, 2011 4:56 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja tlindi »

Coupe keräsi vuoden aikana pölyä tallissa, 25km siirtokilometrien lisäksi.
XKR 100:lla tuli ajettua, paljon suunniteltua enemmän, varmaan 350km. Kruisingeja ja tuttujen kanssa pikkureissuja.

Kevään XK8 Avo ostos sai ketju- ja etupään remppojen jälkeen käydä lomareissuilla, ja hoiti lämpimien kesäpäivien kyyditysvastuun. Uutta omistajaa odotellessa maileja taisi tulla lähemmäs 1500.

Talven puhteiksi näyttäisi tulevan yksi XK8 avon raato talliin purettavaksi ja osina myytäväksi. Saattaapa tulla myös jotain kerho aktiviteetteja myös talven aikana...

T.
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Terve!

XKR:n mittariin on tullut 17k tähän mennessä ja ajokausi jatkuu "kellon ympäri" eli eiköhän sitä jonkun 4-6k vielä kerkeä kurvailemaan ennen kuin vuosi vaihtuu, sen verran noita työreissuja on vielä luvassa!

Eikä mitään isompia murheita, jo ostaessa olleet pienet pintaviat korjattu, edestä apparin puolen ylätukivarren puslat vaihdettu ja lisäksi normihuoltoa öljynvaihtoineen.

Tuulilasi menee jossain vaiheessa vaihtoon, ei ole varsinaisesti rikki vaan on jo niin kulunut että vasta-aurinkoon ajettaessa rupeaa näkyvyys kärsimään melkoisesti (ja tuulilasinlämmittimen vastuslankoja aikasten reilusti toimintakyvyttömänä kun ei sulata tasaisesti).
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Terveisiä lumisesta Savosta!

Nyt alkaa näyttää vihdoin talvelta, tontillakin on lunta jo parikymmentä senttiä ja tiet on kivan jäiset ja lumiset (siis hyvällä tavalla lumiset, aura-autot tekevät tehtävänsä). Viime lopputalvena kun auton hommasin ei päässyt XKR:ää kokeilemaan kunnolla kuin sohjokeleillä ja vain ihan vähän varsinaisella talvikelillä, nyt kun on perus talvisää niin voi vaan todeta miten hyvä talviauto tuo on. Lämpöä riittää ja auto menee kuin juna noilla mutkaisilla, jäisillä ja välillä lumisillakin teillämme. Tosin R-mallissa "kolikon kääntöpuolena" on tuo talvikeleihin ehkä hieman turhankin hyvä alavääntö, kojelauta kun vilkuttaa keltaista valoa yritit vaikka kuinka rauhallisesti lähteä liikkeelle, auto vaan nykii ja nylkyttää! Ratkaisuna Track Off-namikan painaminen ennen edes ajovalojen päälle laittoa ja se tolkuton "nylkyttäminen" loppuu eli auto alkaa oikeasti myös liikkumaan (mitä sillä väliä jos vähän silloin tällöin sutii...) eikä kojetaulussa vilku koko ajan kuin jossain diskossa ennen vanhaan. Kaasun kanssa oppii kyllä parhaiten kun ei ole kaiken maailman "kompuutterit" estämässä ajonautintoa. Renkaina alla Nokian 255-leveät Hakkapeliitat nastoilla, en enää osta muun merkkisiä nastarenkaita (ai niin, Michelinit on kanssa hyvät kun sellaiset on vieläpä itselläni ylimääräisinä myynnissä...).

Sama juttu meidän Jeep Wrangler Unlimitedin kanssa, kaiken maailman "kompuutteriohjaukset" pois päältä niin voit hallita ajoneuvoasi niin kuin haluat!
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

kissaeläin kirjoitti:Moi !
Lukkoperä XK8/XKR http://shop.mamasan.fi/product/show/343 ... -lukkopera
+ noin 20 työtuntia maksettavaksi niille, jotka eivät itse kykene/halua asentaa.

Kuva

Kuva

Kuva
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Hyvä valinta. Torque Biasing perä on katukäytössä käytännössä ikuinen kun taas levylukkoa saa aina muutaman vuoden välein avata.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Ai?

Varmaan on hyvä, mutta E-typen Salisbury-perän kanssa kitkalukolla en koskaan ole tehnyt muuta kuin vaihtanut öljyt. Aluksi käytin Mobilin oikeaa tuotetta, sittemmin RedLinen. Mitään hassua en huomannut koskaan, lukko on aina toiminut hyvin.

Tosin nyt joulukuun alussa sikaliukkailla ei auto meinannut pysyä suorassa, kun lukko aikaansaa sen, että liukkaampi puoli väkisinkin alkaa luistaa.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Terve!

Tuossa lukkoperässähän on aivan loistava itse-itselleni-joululahjaidea ensi Jouluksi, on kuitenkin sen verran tyyris ettei tähän hetkeen pysty ja kykene. Pärjään kyllä toistaiseksi kun muistaa vaan ottaa ne joutavat "sutimisen estot" pois päältä. Mitenkähän noiden ns. poskilaakereiden välys tarkistetaan / shimmataan tuossa XKR:n perässä? Sikäli hieno konstruktio että vetarit toimivat samalla myös ylätukivarsina (ihan niin kuin lempilapsessani XJ-kuutosessa).

Maanantai-aamuna laitetaan Tuusulassa Jusslansuussa vanhan Cherokeeheni Chrysler 8.25"-perään uusi murikka ja siihen palalukko kitkalukon tilalle suunnistuskisoja silmällä pitäen ja tuohon shimmailuun ja hammaskosketuksiin pääsee sinuiksi ihan käytännössä ammattimiesten avustuksella vaan ei taida olla Jaguaarin kanssa ihan samanlainen prosessi?
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja matsu »

Sutimisen eston poistosta on oma etunsa, mutta lukottomassa perässä se tuo mukaanaan myös oman riskinsä. Kun toinen pyörä alkaa sutimaan kovalla nopeudella ja toinen on lähes paikollaan, tasauspyörästö ei välttämättä tykkää siitä. Nettijuttujen perusteella periä (varmaankin juuri tasauspyörästö) on hajonnut. Siinä onkin yksi peruste lukkoperän asennukseen.

Lukkoperä auttaa mukavasti etenemiseen, mutta samalla pitää varautua siihen, että kun voimakkaalla autolla polkaisee ronskisti kaasua, perä tarjoutuu sivulle siinä silmänräpäyksessä. No, sitähän takapotkun omistajat juuri haluavatkin :D Ilman lukkoa toinen pyörä pyörii hullun lailla eikä osallistu auton ohjaamiseen, päin vastoin. Ja se auton liikkeen mukaan pyörivä pyörä yrittää yksi ohjata perää ja yleensö onnistuu siinä varsin hyvin.
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja TexPat »

jakuvaari kirjoitti:Ai?

Varmaan on hyvä, mutta E-typen Salisbury-perän kanssa kitkalukolla en koskaan ole tehnyt muuta kuin vaihtanut öljyt. Aluksi käytin Mobilin oikeaa tuotetta, sittemmin RedLinen. Mitään hassua en huomannut koskaan, lukko on aina toiminut hyvin.

Tosin nyt joulukuun alussa sikaliukkailla ei auto meinannut pysyä suorassa, kun lukko aikaansaa sen, että liukkaampi puoli väkisinkin alkaa luistaa.

-Jakuvaari
Itse taas olen saanut 99.99% katukäytössä Possujen, BMW:den ja Opeleiden perinteisten lukkoperien levypakan kohtuullisen nopeasti. E-typeen minulla ei taas koskaan ole ollut varaa. :0
Avatar
Rim
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Loka 28, 2013 7:15 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja Rim »

tlindi kirjoitti: http://www.tuontivero.com/
Tuli ostettua USA-käyttöön 02 XKR avo. Aloin miettimään auton tuontia tänne Suomeen. Onkohan verot kuinka muuttuneet uuden tuontiverotulkinnan takia. Pari vanhaa päätöstä löytyy

Koodi: Valitse kaikki

Ajoneuvo 				Päätöspäivä	Käyttöönottopvä x1000km	Autovero 
JAGUAR XKR 4.0 2D AVO AUT 267 KW	2012/09	2002/04	170	14707
JAGUAR XKR 4.0 2D AVO AUT 267KW	2012/03	2002/12	101	11867
Helmikuulta löytyy yksi uusi päätös XK8:sta

Koodi: Valitse kaikki

Ajoneuvo 				Päätöspäivä	Käyttöönottopvä x1000km	Autovero 
JAGUAR XK8 4.0 2D AVO AUT 209KW	2015/02	2002/12	164	6956
Meniskö pahasti pieleen jos arvaisi että tuohon pitää heittää pari tonnia lisää jos on XKR ? Mittarilukema on aika sama.
I-PACE HSE ´19
E-PACE 2.0 ’18
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: XKR/XK8

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Rim kirjoitti:
tlindi kirjoitti: http://www.tuontivero.com/
Tuli ostettua USA-käyttöön 02 XKR avo. Aloin miettimään auton tuontia tänne Suomeen. Onkohan verot kuinka muuttuneet uuden tuontiverotulkinnan takia. Pari vanhaa päätöstä löytyy

Koodi: Valitse kaikki

Ajoneuvo 				Päätöspäivä	Käyttöönottopvä x1000km	Autovero 
JAGUAR XKR 4.0 2D AVO AUT 267 KW	2012/09	2002/04	170	14707
JAGUAR XKR 4.0 2D AVO AUT 267KW	2012/03	2002/12	101	11867
Helmikuulta löytyy yksi uusi päätös XK8:sta

Koodi: Valitse kaikki

Ajoneuvo 				Päätöspäivä	Käyttöönottopvä x1000km	Autovero 
JAGUAR XK8 4.0 2D AVO AUT 209KW	2015/02	2002/12	164	6956
Meniskö pahasti pieleen jos arvaisi että tuohon pitää heittää pari tonnia lisää jos on XKR ? Mittarilukema on aika sama.
Eikös tuon ikäinen mene nykyään standardiin 29%. Incompetence Centerin tietokantojen hinnanrvonnan tuloksesta taas tuskin kukaan uskaltaa tiukkaa ikkunaa.
Vastaa Viestiin