Miten tapasitte toisenne?

Yleinen Jaguar-keskustelu
tumppi82
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Loka 11, 2005 2:39 pm
Paikkakunta: vantaa

Miten tapasitte toisenne?

Viesti Kirjoittaja tumppi82 »

Elikkäs ajattelin kysästä miten tapasitte toisenne Jaguarin kanssa, että oliko rakkautta jo ensi silmäyksellä?

Itselläni meni suurin piirtein juuri niin elikkä katselin noita eri automerkkien sivuja ja meninkin sitten katsastamaan monia autoja ja silloin ei vielä ollut mielessä Jaguar.

Aluksi suurin intoni oli Bmw:n Z4 pienimmällä koneella, kohtuullisen hinnan takia. Ja toinen joka säväytti oli TT Audi. No kävin kyselemässä autoni vaihtoarvoa, ja molemmissa mentiin mielestäni hiukkasen metsään. Mutta Kaikkein huonoimman vaihtotarhouksen sain Mersulta(Veho) ja ihmetykseni Automaalta (ajelinhan heiltä ostamallaan pösöllä).

Seuraava etappi oli karkkilassa sijaitseva Nissan josta tutut ja sukulaiset ovat monet ostaneet nisuja ja siellä oli 350z ja siltä sain 2 vuotta vanhasta autostani 23000 (ajettu kyllä melkein 80000km). ja se tyydytti, mutta kauppoja ei tehty, koska kauhistelin kuitenkin tuon kaksipaikkaisen hintaa ja mietin sen käytännöllisyyttä.

Ja taas seuraavana aamun atöissä nettiin ja ihan huvikseni kurkkaamaan Jaguarin sivuja ja siellä oli tuo sähkön sininen Jaguar x-type 2,5, johon oli laitettu ardenin korisarja ja 18 tuuman alut alle... katselin sitä autoa monesti päivän aikana ja ajattelin ihan piruuttani käydä katsomassa autoa espoossa... Olin espoossa, jossa kävelin sisään ja ajattelin et tällästä nuorta kloppia ei varmaan palvella ollenkaan ja ohjataan samantien jonnekin vaihtoautopuolelle halviempien autojen osastolle, mutta ei palvelu oli todella hyvää ja sitten se tapahtui ja minulle näytettiin auto joka oli siinä kaikkein viimeisenä... ja olin myyty se oli aivan upea,(upeampi kuin kuvissa) ja myyjä vielä härskisti kiusasi minua ja laittoi koneen käyntiin ja se ääni wow...(ok tuli pakoputkiston takia=)..) siinä sitten katseltiin ja käytiin ajamassa toista Jaguaria. Sen jälkeen pyysin vaihtotarjousta omaan pösööni ja suoraan sanottuna odotin jotain samantyyppiistä kuin Veholla. mutta ei vaan 9000 euroa enemmän kuin veholla eli 23500..

se oli viimeinen niitti ja päätin ostaa tuon sinisen kaunottaren neljällä pakoputkella..

Nyt auto on ollut noin 3kuukautta ja kaikki on pelittänyt siinä upeasti, mitä nyt joskus apukuskin turvavyön merkkivalo näyttää omiaan, mutta se ei haittaa, koska muuten auto on ollut mahtava, ja pitäähän autossa olla joku asia mikä tekee siitä sen erityisen=).

nyt olemme kuin paita ja peppu=)

yst.terv.
iloinen kissakuski :lol:
timco
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:30 am
Paikkakunta: Kangasala

Lampusta se lähti

Viesti Kirjoittaja timco »

Minä olen jo pikkupojasta asti haaveillut Jaguarista. Lukenut arvosteluja lehdistä ja välillä käynyt kuolaamassa liikkeessäkin...

Sitten tuli markkinoille tämä X-Type, joka oli minulle edes jotenkin mahdollinen hintansa puolesta. Mutta kuitenkin aika kallis.

Edellinen autoni oli Corolla ja siitä sattui sitten palamaan toinen ajovalo. Eikä paikalliselta Shelliltä löytynyt samanlaista. Eikun vaimon kanssa ajelulle ja Toyotan liikkeeseen. Sieltä löytyikin sopiva lamppu. Kassalla jonottaessa vaimo kävi katselemassa näytillä olevia autoja ja kehui uuttaa Celicaa. Totesin siihen että tuolla hinnalla saa jo Jagen ja niin sitä mentiin lähellä olevaan Jaguar liikkeeseen...

Siellä sattuikin olemaan sopivasi vähän käytetty ja myyjä mokoma antoi sen vielä koeajoon seuraavaan päivään asti. Se oli sitten siinä. Eihän siitä enää malttanut luopua. Varsinkin kun vaimokin ihastui merkkiin.
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

Minä ja XJS

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Jo kauan ennenkuin kuvittelinkaan, että minulla voisi olla varaa ylläpitää autoa, saatikka sellaista hankkia, haaveilin jostain vanhasta urheiluautosta. Koska tietämykseni kauniista autoista oli vähäinen, ajattelin, että Mercedes-Benz SLC 70-luvun alusta on kaunein auto maan päällä. (onhan se ihan hyvän näköinen) Kunnes näin Jaguar XJS:n Pohjoisesplanadilla parkissa! Siitä lähtien ajattelin, että sellainen tulee ennenkuin täytän 50. Aivan yllättäen huomasin pari vuotta vakituisia töitä tehtyäni, että rahat saattaisivat riittää auton hankkimiseen jo vähän aikaisemmin. Sitten tulla pamahti tämä käytettyjen tuontiautojen verotuksen muutos, ja käväisin osoitteessa http://www.mobile.de! Seuraavana kesänä olikin jo oma kissa alla!

Niinkuin eräs työtoverini sanoi: Täytyy olla varovainen, mitä haluaa ja halajaa. Sen kun yleensä saa ennemmin tai myöhemmin.
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Brittihenkisyyttä....

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Omalla kohdallani auton hankinta oli jonkin asteisen netissä seikkailun tulos ja pakko myöntää että ilman netti ei autoa olisi tullut hankittua,mutta nyt "reaaliajassa"pystyi seuraamaan autojen liikkeitä-siis mitkä on myyty ja mitkä myymättä.
Itseäni viehätti omassani korin muotoilu ja henkilökohtaisesti pidän XJ kakkos sarjaa yhdestä kauneimmista jaguaareista,tosin hienoja kaikki.
Lisäksi tuo vaatimattomampi kone 4.2 mahdollistaa enemmän käytön,siis ei ainakaan bensankulutukseen pitäisi kaatua...
Tosin jäin tuohon verouudistus nalkkiin ja auto odottaa tallissa että saataisiin maahan järkevä harrasteautovero-toivottavasti.
Mutta myös Englantilaiset moottoripyörät on suosikkejani,tänään pesin juuri molemmat Norton Commandot odottamaan ensi kesää ja toivottavasti lukuisia maileja.
Nyt on hankinnassa Range Rover joten tuo brittiläisyys kaiken kaikkiaan on kova juttu-vaatteita unohtamatta.
Ai niin kuten eräs brittiukko sanoi kun katseltiin XJ6:tani ja kehuin autoa ja sen ajettavuutta niin gubbe sanoi että:tottakai on hyviä ajaa onhan ne loordeille tehty :D
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Tuli hankittua äidille uusi X-type (hänen unelmansa nuoresta tytöstä asti on ollut ajaa jaguaarilla) ja kiinnostuin itsekin merkistä.
Luin Kauppalehteä ja huomasin Espoossa myynnissä olevan XJR:n ja ajattelin ajella sillä kunnes myyntiin ilmestyy vähän käytetty XKR (olin koeajanut XK8:n ja se ei tullut kysymykseenkään liian tehottomana).

Mitään XJ:tä en ollut koskaan kokeillut, enkä muuten kokeillut tätä nykyistäkään, koska en autoa ostaessani edes ajatellut sitä kauaa pitää.

No, kotiin sillä ajellessani huomasin, että kyseessä on ihan kelpo keksintö.

Sitä XKR:ää ei sitten ilmaantunut myyntiin, mutta jostain lapaseen tarttui tuleva vaimoni, joka ei nyt "anna" myydä XJR:ää pois. Pakko kai se on pitää :P
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
XJ6-86
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 9:58 am
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja XJ6-86 »

Olin joskus 80-luvun lopulla työmatkalla Birmighamissa tapaamassa erästä silloisen työnantajani komponenttitoimittajaa, kun sain ensi kosketuksen XJ:hin. Tehtaan johtaja oli vastassa asemalla XJ12 Series 3:lla sunnuntai-iltapäivänä ja koska palaveri oli sovittu maanantaiksi, oli meillä aikaa pieneen sightseeingkiin eli sain tutustua kaupunkiin Jaggen etupenkiltä!
Mieleeni jäi pitkä, matala, isopyöräinen ja mahtavaa kyytiä tarjoava AUTO :D .
Vuodet kuluivat, mutta jotenkin muisto säilyi alitajunnassa kunnes viime syksynä töistä kotiin ajellessani havahduin saman näköiseen pirssiin erään autojobbarin pihassa! Tunne oli kuin olisi tavannut ensirakkautensa. Autoa lähemmin tarkasteltuani havaitsin siinä pientä rapistumisat, mutta eihän tässä itsekkään enää niin siloposkisia olla :) . Totesin auton olevan toimintakunnossa ja siitä tuli ajatus; toi on pakko saada, ja kun hintakin oli mielestäni kohdallaan, auto siirtyi lämpimään talliini, jossa se tälläkin hetkellä lepää odotellen ensi kevään aurinkoisia kelejä.
XJ6 4,2 A Sovereign -86
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Major »

Olen ajanut 4-vetoista henkilöautoa jo 90-luvun alusta asti. Kun luin TM:stä eka kerran tulevasta 4-vetokissasta niin kiinnostus heräsi heti. Kun auto aikanaan sitten tuli Suomeen olin heti koeajolla ja totesin että tämä on seuraava autoni. Ja niinhän se sitten toteutui 2003.

Nyt sitten odottelen jos vaikka Jaguarilta tulisi huhuttu SUV malli jolloin X-type vaihtuisi siihen. Muuten tulee vaihtumaan Grand Cherokeehen Tai LR3:n
Avatar
Jaguaristi
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaguaristi »

Major kirjoitti:Olen ajanut 4-vetoista henkilöautoa jo 90-luvun alusta asti. Kun luin TM:stä eka kerran tulevasta 4-vetokissasta niin kiinnostus heräsi heti. Kun auto aikanaan sitten tuli Suomeen olin heti koeajolla ja totesin että tämä on seuraava autoni. Ja niinhän se sitten toteutui 2003.

Nyt sitten odottelen jos vaikka Jaguarilta tulisi huhuttu SUV malli jolloin X-type vaihtuisi siihen. Muuten tulee vaihtumaan Grand Cherokeehen Tai LR3:n
Ei kannata ostaa ameikan autoa. LR3 on ruma laatikko. Jaguarin jälkeen vaikuttavat aika mauttomilta valinnoilta, jollei todella aja jollain mutateillä joka päivä. Ehkä joku BMW tai audin 4x4 olisi parempi.
Jaguar racing

X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Major »

Jaguaristi kirjoitti:Ei kannata ostaa ameikan autoa. LR3 on ruma laatikko. Jaguarin jälkeen vaikuttavat aika mauttomilta valinnoilta, jollei todella aja jollain mutateillä joka päivä. Ehkä joku BMW tai audin 4x4 olisi parempi.
X-typeä hankkiessa tuli ajettua BMW, MB, Audi ja Volvo 4-vetomallit. Silloin pisimmän korren vei Jaguar. Siispä en nytkään ole kiinnostunut muista sedaneista. SUV kiinnostaa taasen mukavuutensa ja käyttökelpoisuutensa takia. Korvaisi sekä sedanin että Defenderin jolla huonoilla teillä tulee liikuttua. Vaan kissasta luopuminen ei ole niin helppoa kuin aikaisemmin muiden merkkien kohdalla.
naatiskelija
Viestit: 70
Liittynyt: La Marras 23, 2013 9:07 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: Miten tapasitte toisenne?

Viesti Kirjoittaja naatiskelija »

Mulla se aloi ensin ihan pienenä kuumeiluna. Surffailin kissoja eri sivustoilta.
Sitten kuume tuli akuuttiin vaiheeseen ja aloin hankkiutua e mersusta eroon ja haalia rahaa.
Tähtäimessä oli S-type diesel. Sitten sattumalta osui silmiini myynti ilmoitus X350 mallisesta Brittish Racing Green värisestä bensa-kaunottaresta kohtuu hinnalla.
Ei kun katsomaan. Vaikka ratti oli oikealla se kutsui taakseen ja se oli menoa.

Kotona oli melkoinen hellasärö...

Hain auton uudelleen koeajolle ja vaimon kyytiin kotiovelta.
Ajellessa pääsimme yhteisymmärrykseen siitä, että Jagge muuttaa meille. Olihna meillä ennestäänkin kaksi kissaa - tosin maatiaisia.
Matti Pullinen
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re:

Viesti Kirjoittaja Major »

Major kirjoitti:Olen ajanut 4-vetoista henkilöautoa jo 90-luvun alusta asti. Kun luin TM:stä eka kerran tulevasta 4-vetokissasta niin kiinnostus heräsi heti. Kun auto aikanaan sitten tuli Suomeen olin heti koeajolla ja totesin että tämä on seuraava autoni. Ja niinhän se sitten toteutui 2003.

Nyt sitten odottelen jos vaikka Jaguarilta tulisi huhuttu SUV malli jolloin X-type vaihtuisi siihen. Muuten tulee vaihtumaan Grand Cherokeehen Tai LR3:n
Blast from the past :) Ei ihan osunut ennuste kohdalleen vaikka sekä GC että LR3 tuli koeajettua ja olivat harkinnassa. X-type pysyi tallissa 10 vuotta kunnes vaihtui isompaan kissaan. Ja tuo SUV Jaggekin on tulossa vasta ensi vuonna. Toki tilannetta auttoi se että 4/5 kilometreistä tulee ajettua työautolla, jolloin Jaguarin kilometrit kertyy verkkaisesti.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Major kirjoitti:
Major kirjoitti:Olen ajanut 4-vetoista henkilöautoa jo 90-luvun alusta asti. Kun luin TM:stä eka kerran tulevasta 4-vetokissasta niin kiinnostus heräsi heti. Kun auto aikanaan sitten tuli Suomeen olin heti koeajolla ja totesin että tämä on seuraava autoni. Ja niinhän se sitten toteutui 2003.

Nyt sitten odottelen jos vaikka Jaguarilta tulisi huhuttu SUV malli jolloin X-type vaihtuisi siihen. Muuten tulee vaihtumaan Grand Cherokeehen Tai LR3:n
Blast from the past :) Ei ihan osunut ennuste kohdalleen vaikka sekä GC että LR3 tuli koeajettua ja olivat harkinnassa. X-type pysyi tallissa 10 vuotta kunnes vaihtui isompaan kissaan. Ja tuo SUV Jaggekin on tulossa vasta ensi vuonna. Toki tilannetta auttoi se että 4/5 kilometreistä tulee ajettua työautolla, jolloin Jaguarin kilometrit kertyy verkkaisesti.
Aika hauska tarina. Hienoa kun pystyy 10-v wanhoja juttujaan kommentoimaan jälkeen päin. Näin se elämä ja autot vaihtuvat.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jalkapyörä
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am

Re: Miten tapasitte toisenne?

Viesti Kirjoittaja jalkapyörä »

Kerta xjr6 kyydissä riitti. Jagge piti saada! Ei budjettiin sopivaa xjr eikä muitakaan x300 mieleisellä kokoonpanolla myynnissä, joten en heti hommannut kissaa. Kuumetta kesti reilun vuoden (yleensä autokuume max 2 viikkoa) kunnes löyty mieleinen xj6 joka oli harrasteauto budjettiin sopiva. On toimittanut hyvin ensi jaggen virkaa vaikka on mopon moottorilla 3.2l :D myöhemmin kävi niin että jagge oli aina ajossa ja käyttis pihassa turhanpanttina. Käyttis lähti ja jaggeen tuli talveks kumit, lämppärit hytille sekä moottorille.

Ei pääse eroon enään jaguareista
Jaguar XJ6 3.2l -97
EXÄ-1
Viestit: 42
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 12:25 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Miten tapasitte toisenne?

Viesti Kirjoittaja EXÄ-1 »

Sattuma korjaa satoa.... :-) Olin katsellut jo sillä silmällä Alfa-Romeoita että ton ja ton käyn kokeilemassa. Pitkään pinnan alla kytenyt Jaguar-unelma leimahti liekkeihin kun silloinen naisystäväni etsi itselleen autoa, vain Jaguar kelpas. Siinä sivussa hän näytti minulle rekkarilöytöä... EXÄ-1.
eka naureskeltiin että kyl mun eksäni vetäis saturnuksen kuineen klyyvariinsa... Sitten katselin enemmän, 3 litraa (oih) neliveto (2Xoih) huoltohistoria kuittien muodossa tallella... (hitto).

Eipä auttanut muu kuin soittaa ja varata se :-D
Lähdettiin sitten Tampereen kautta matkaan, heila haki X-type estaten ja jatkettiin Valkeakoskelle hakemaan tuo EXÄ.

Ovat edelleen kovassa käytössä. Exä kyyditsee mut nykyään päivittäin työpaikalle 50 km matkan. Onneksi tuli valittua kunnon auto!
Kihlattuni estate kyyditsee häntä myös varmasti.... :-)

Seuraavakin kulkupeli on Jagge, se on jo päätetty :-)
Pispala
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 2:49 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten tapasitte toisenne?

Viesti Kirjoittaja Pispala »

S-type tullessaan herätti mielenkiinnon käyttö Jaggeihin. Enemmän Jaguareihin tutustuessa totesin että XJ8 on enemmän omaan mieleen kaikinpuolin.
Selvää oli ettei uuteen ollut varaa.

Löysin netistä pari kelvollista, mutta kaukaa kotoa.

Ensin päätin hyväksyttää mallin (sisustukseltaan) vaimolla, joten suuntasimme Tampereella jobbarille jolla oli samainen myytävänä, tosin enemmän ajatteuna kun ajattelin. Totesin auton hyvin pidetyksi ja historian selväksi että en edes halunnut harkita näitä vähemmän ajettuja, vaikka takana oli jo rapait 200t/km ja hinnastakin päästiin yhteisymmärrykseen - ja aina, joka kerta kun pääsen rattiin nautin, vaikka muuten harmittaisi jokin muu asia.
XJ8
rantanplan
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 10:00 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Miten tapasitte toisenne?

Viesti Kirjoittaja rantanplan »

Kyseinen S-type oli meillä hääautona vuonna 2007. Muutama kuukausi häiden jälkeen auton omistaja vinkkasi, että auto on myynnissä. En ollut ihan vakavissani kun asiasta vaimolle vinkkasin, mutta muutama hetki sen jälkeen oltiin jo koeajolla. Siitähän ei ole enää paluuta.
S-Type V6 3.0 -03 Executive

Chrysler Voyager V6 3.3 -05
Chrysler Voyager V6 3.3 -97
Fiat Ducato 14, 2.5D -96
galaxie61
Viestit: 340
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 3:02 am
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Miten tapasitte toisenne?

Viesti Kirjoittaja galaxie61 »

viimekesän viimeselle kisareissulle oltin menossa kalajoelle, mennessä kävin seinäjoella koeajolla ja kokeilun jälkeen sovin että tulen seuraavana tiistaina tekemään kaupat.
oli muuten tylsä reissu ajella mersulla kun jaguaari jäi liikkeseen odottamaan seuraavaa tiistaita.
xjr -99
galaxie -61
Vastaa Viestiin