Hinku Jaguarin rattiin
Hinku Jaguarin rattiin
Tervehdys foorumin ihmiset!
Allekirjoittanutta on jo pitkään kiinnostanut päästä Jaggen rattiin ja vuosien kuolaamisen jälkeen alan olla valmista kauraa. Yksi syy on tietysti se, että viikonloppu tuli lueskeltua teidän hehkustanne ko. automerkistä.
Pääasiallinen käyttötarkoitus on talviauto (kesä vedellään Corvetella) ja nykyinen Audi alkaa maistua jo niin, hmm... Audilta.
Suurin kysymys on, X vai S?
Espoossa sijaitsevassa "parempien käytettyjen autojen liikkeessä" on hyvinkin maltillisen hintainen S:ssä, OYC-373. Onko foorumilaisille tuttu auto? Mittarissa on 123th. ja yhdellä omistajalla ollut...
Vastapainona Keskusautohallissa X-type, AWD 2,5 ja ajettu 166th. YGJ-770, entäs tämä, onko tuttu?
Ainakin lukemieni postien perusteella huoltotoimia voi tehdä muuallakin kuin Inschapella, eikä huoltokustannuksetkaan ole päätä huimaavia (vrt. Audiin, jossa termostaatin vaihto töineen 500€)
Toiset huutavat sitä, miten kalliit varaosat ja käyttökustannukset ovat, toiset taas nauravat (vasinkin X-typen) olevan ylihintainen Mondeo. Kaikkein parasta on muuten se, että Mondeoon vertaajat ajavat itse Lexuksella...
Pyydän teiltä joilla on kokemuksia molemmista, tai vain toisesta antamaan hetken aikaa ja kertomaan kolme positiivista ja kolme negatiivista asiaa em. malleista ja muutaman vinkin tarkastuslistaan.
Yst.terv.
Jouni, potentiaalinen tuleva jaguaristi
Allekirjoittanutta on jo pitkään kiinnostanut päästä Jaggen rattiin ja vuosien kuolaamisen jälkeen alan olla valmista kauraa. Yksi syy on tietysti se, että viikonloppu tuli lueskeltua teidän hehkustanne ko. automerkistä.
Pääasiallinen käyttötarkoitus on talviauto (kesä vedellään Corvetella) ja nykyinen Audi alkaa maistua jo niin, hmm... Audilta.
Suurin kysymys on, X vai S?
Espoossa sijaitsevassa "parempien käytettyjen autojen liikkeessä" on hyvinkin maltillisen hintainen S:ssä, OYC-373. Onko foorumilaisille tuttu auto? Mittarissa on 123th. ja yhdellä omistajalla ollut...
Vastapainona Keskusautohallissa X-type, AWD 2,5 ja ajettu 166th. YGJ-770, entäs tämä, onko tuttu?
Ainakin lukemieni postien perusteella huoltotoimia voi tehdä muuallakin kuin Inschapella, eikä huoltokustannuksetkaan ole päätä huimaavia (vrt. Audiin, jossa termostaatin vaihto töineen 500€)
Toiset huutavat sitä, miten kalliit varaosat ja käyttökustannukset ovat, toiset taas nauravat (vasinkin X-typen) olevan ylihintainen Mondeo. Kaikkein parasta on muuten se, että Mondeoon vertaajat ajavat itse Lexuksella...
Pyydän teiltä joilla on kokemuksia molemmista, tai vain toisesta antamaan hetken aikaa ja kertomaan kolme positiivista ja kolme negatiivista asiaa em. malleista ja muutaman vinkin tarkastuslistaan.
Yst.terv.
Jouni, potentiaalinen tuleva jaguaristi
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Moi !
Itsellä tuollainen s typen 4.0 malli johon viittaat. Kannattaa tarkastaa tuon auton tyyppiviat eli jakopään ketjunkiristimien vaihto sekä vesipumpun vaihto. Kustannus n 1500-2000€ teetettynä.
viewtopic.php?f=2&t=4017&p=26370&hilit= ... tti#p26370
Laatikkona 5r55n johon kannattaa vaihdattaa öljyt ja sodatin pariin kertaan jos ei ole vaihdettu. Ei kuulu huolto-ohjelmaan.
Itsellä tuollainen s typen 4.0 malli johon viittaat. Kannattaa tarkastaa tuon auton tyyppiviat eli jakopään ketjunkiristimien vaihto sekä vesipumpun vaihto. Kustannus n 1500-2000€ teetettynä.
viewtopic.php?f=2&t=4017&p=26370&hilit= ... tti#p26370
Laatikkona 5r55n johon kannattaa vaihdattaa öljyt ja sodatin pariin kertaan jos ei ole vaihdettu. Ei kuulu huolto-ohjelmaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Heip,
Koeaja molemmat
En muilla Jaggeilla kuin X-Typellä ajanut, mutta käsitykseni mukaan S-Type on hiljaisempi ja mukavampi, eli yleinen laatuvaikutelma on korkeamman hinnan mukainen. S-Typen valttina on näiden lisäksi tehokkaammat moottorivaihtoehdot sekä paremmat tilat takamatkustajille. X-Typeähän muistaakseni jopa lyhennettiin takatilojen osalta jotta se olisi selvemmin arvokkaamman S-Typen alapuolella mallistossa.
Talvikäyttöä ajatellen X-Typen ehdoton etu on tietenkin neliveto. Ennen 2004 valmistetuissa autoissa on jakovaihteistossa viskolukko, sitä myöhemmin valmistetuissa on erinomaisen tärkeää löytyä DSC jotta nelivedosta mitään varsinaista hyötyä irti. Tuossa YGJ-770 näyttääkin olevan se DSC:n painike vaihteenvalitsimen tuntumassa.
X-Typen suurin akilleenkantapää taitaa olla jakovaihteisto, joka pitää sisällään vain vähän (625ml) öljyä ja sijaitsee pakoputken vieressä kuumenemassa. Ne öljyt kannattaakin vaihtaa 1-2 vuoden välein. Jos auton voimansiirto pitää melkeinpä mitään ääntä, kannattanee se jättää väliin. Poikkeuksena voi ehkä mainita mallille tyypillisen kardaaniakselin tukilaakerin talviulinan, joka on sangen ärsyttävä mutta ei varsinaisesti haitallinen juttu.
Vielä ne plussat ja miinukset oman autoni osalta:
+ Tunnelma ja kaikki se (aito!) jalopuu
+ Varma ajotuntuma
+ Sport-äänenvaimentimet
- Talviulina
- Jakovaihteisto-stressi (huohotinventtiili tukossa, muuten kunto about täydellinen)
- Sport-äänenvaimentimet
X-Typen isoin ongelmahan on ainakin mediaa seuratessa se, että ihmiset luulevat sen olevan vain puettu kallis Mondeo, vaikka yhteisiä osia on huikeat 19%. Tuosta laskemalla voi tietysti todeta että ehtaa Jaguaria pitäisi olla 81%, mutta pelkästään (ja yleensä ainoastaan) tuon Mondeo-kytköksen takia X-Type on päässyt monelle "worst cars ever made"-listalle. Ei minulle ole kyllä kukaan irvaillut asiasta, luulen sen ilmiön kuuluvan lähinnä netin keskustelupalstoille.
Vastaavasti S-Type pohjautuu Lincoln LS:ään, jonka vuoksi sitä katsotaan vähän kieroon USA:ssa. Siellähän X-Type on se "aidompi" Jagge, koska Mondeo on aika tuntematon malli niillä markkinoilla. Euroopassa sitten toisin päin. Molemmat ovat kuitenkin mielestäni ihan ehtaa Jaguaria, mitä väliä sillä edes on jos joku satunnainen sensori tai vesipumppu ei ole talon omaa designiä?
Kannattaa lukaista tämä läpi + ehkä kommenttejakin:
http://www.aronline.co.uk/blogs/cars/ja ... ar-x-type/
Koeaja molemmat
En muilla Jaggeilla kuin X-Typellä ajanut, mutta käsitykseni mukaan S-Type on hiljaisempi ja mukavampi, eli yleinen laatuvaikutelma on korkeamman hinnan mukainen. S-Typen valttina on näiden lisäksi tehokkaammat moottorivaihtoehdot sekä paremmat tilat takamatkustajille. X-Typeähän muistaakseni jopa lyhennettiin takatilojen osalta jotta se olisi selvemmin arvokkaamman S-Typen alapuolella mallistossa.
Talvikäyttöä ajatellen X-Typen ehdoton etu on tietenkin neliveto. Ennen 2004 valmistetuissa autoissa on jakovaihteistossa viskolukko, sitä myöhemmin valmistetuissa on erinomaisen tärkeää löytyä DSC jotta nelivedosta mitään varsinaista hyötyä irti. Tuossa YGJ-770 näyttääkin olevan se DSC:n painike vaihteenvalitsimen tuntumassa.
X-Typen suurin akilleenkantapää taitaa olla jakovaihteisto, joka pitää sisällään vain vähän (625ml) öljyä ja sijaitsee pakoputken vieressä kuumenemassa. Ne öljyt kannattaakin vaihtaa 1-2 vuoden välein. Jos auton voimansiirto pitää melkeinpä mitään ääntä, kannattanee se jättää väliin. Poikkeuksena voi ehkä mainita mallille tyypillisen kardaaniakselin tukilaakerin talviulinan, joka on sangen ärsyttävä mutta ei varsinaisesti haitallinen juttu.
Vielä ne plussat ja miinukset oman autoni osalta:
+ Tunnelma ja kaikki se (aito!) jalopuu
+ Varma ajotuntuma
+ Sport-äänenvaimentimet
- Talviulina
- Jakovaihteisto-stressi (huohotinventtiili tukossa, muuten kunto about täydellinen)
- Sport-äänenvaimentimet
X-Typen isoin ongelmahan on ainakin mediaa seuratessa se, että ihmiset luulevat sen olevan vain puettu kallis Mondeo, vaikka yhteisiä osia on huikeat 19%. Tuosta laskemalla voi tietysti todeta että ehtaa Jaguaria pitäisi olla 81%, mutta pelkästään (ja yleensä ainoastaan) tuon Mondeo-kytköksen takia X-Type on päässyt monelle "worst cars ever made"-listalle. Ei minulle ole kyllä kukaan irvaillut asiasta, luulen sen ilmiön kuuluvan lähinnä netin keskustelupalstoille.
Vastaavasti S-Type pohjautuu Lincoln LS:ään, jonka vuoksi sitä katsotaan vähän kieroon USA:ssa. Siellähän X-Type on se "aidompi" Jagge, koska Mondeo on aika tuntematon malli niillä markkinoilla. Euroopassa sitten toisin päin. Molemmat ovat kuitenkin mielestäni ihan ehtaa Jaguaria, mitä väliä sillä edes on jos joku satunnainen sensori tai vesipumppu ei ole talon omaa designiä?
Kannattaa lukaista tämä läpi + ehkä kommenttejakin:
http://www.aronline.co.uk/blogs/cars/ja ... ar-x-type/
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Joulu 29, 2012 1:30 pm
- Paikkakunta: hki
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Siitä se lähtee! Kun kerran kissaan sorrut, paluuta ei ole
X:stä ei ole kuin parin koeajon verran kokekmuksia, mutta ajan itse ässää. Kuten kissaeläin jo mainitsi, muista ehdottomasti tsekata automaattivaihteiston kunto: onko laatikon öljynvaihto tehty (hyvä tehdä 100-120tkm välissä vaikka huolto-ohjelma ei tätä pidä sisällään) ja että minkälainen on ajossa: vaihtaako tasaisesti liu'uttamatta ja nykimättä? Tuntuuko pienintäkään nykäystä 2. vaihteelta 1. vaihteelle vaihtaessa, kun pysähdyt esim. liikennevaloihin?
Lisäksi katso, että valot sojottaa minne pitääkin. Jo silmällä näkee, jos jompi kumpi valoista suuntaa suoraan alas / ylös. Testaa myös huolella kaikki sähkövempaimet. Ilmastoinnin pitää puhaltaa lämmintä / kylmää molemmille puolille. Toimiiko cruise vai jättääkö välillä käskyt huomioimatta?
Ässä on hiljainen ja suuntavakaa, erityisen mukava isolla tiellä. Suosittelen V8:a tai dieseliä, kilometreistä ja käytöstä riippuen. Takapenkki on kyllä suunniteltu tilavammaksi kuin X:ssä, mutta on se silti melko naurettava. Varsinkin jos kuskilla on mittaa. Mutta enhän minä siellä takana matkusta
Nuo nyt tuli äkkkiseltään mieleen, saa jatkaa ja tarkentaa.
X:stä ei ole kuin parin koeajon verran kokekmuksia, mutta ajan itse ässää. Kuten kissaeläin jo mainitsi, muista ehdottomasti tsekata automaattivaihteiston kunto: onko laatikon öljynvaihto tehty (hyvä tehdä 100-120tkm välissä vaikka huolto-ohjelma ei tätä pidä sisällään) ja että minkälainen on ajossa: vaihtaako tasaisesti liu'uttamatta ja nykimättä? Tuntuuko pienintäkään nykäystä 2. vaihteelta 1. vaihteelle vaihtaessa, kun pysähdyt esim. liikennevaloihin?
Lisäksi katso, että valot sojottaa minne pitääkin. Jo silmällä näkee, jos jompi kumpi valoista suuntaa suoraan alas / ylös. Testaa myös huolella kaikki sähkövempaimet. Ilmastoinnin pitää puhaltaa lämmintä / kylmää molemmille puolille. Toimiiko cruise vai jättääkö välillä käskyt huomioimatta?
Ässä on hiljainen ja suuntavakaa, erityisen mukava isolla tiellä. Suosittelen V8:a tai dieseliä, kilometreistä ja käytöstä riippuen. Takapenkki on kyllä suunniteltu tilavammaksi kuin X:ssä, mutta on se silti melko naurettava. Varsinkin jos kuskilla on mittaa. Mutta enhän minä siellä takana matkusta
Nuo nyt tuli äkkkiseltään mieleen, saa jatkaa ja tarkentaa.
Jaguar S-type 2.7D -05
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Nelisen kuukautta vm2001 4.0 S-Typella ajelleena:
Plussat (omat subjektiiviset):
-Mukavan näköinen
-Mukava ajaa
-Riittävän rivakka
-Takaveto
Miinukset (edelleen omat subjektiiviset):
-Lukot, keskuslukitus yleensä (pakkasella aina joku ovi jumissa, joka sotkee loputkin). Korjausosa on n. 150-200€ per ovi + työt.
-En voi kehua hiljaiseksi (rengasäänet ja kylmällä räminät kojelaudasta).
-Takatilat ahtaat kun taakse tunkee kaksi mukeloa turvaistuimineen / kaukaloineen. Tai siis kyllä muksut sinne mainiosti mahtuu, mutta edessä onkin sitten ahdasta. Verrokkina vm -06 Focus ja -95 Scorpio.
-Kuskinpenkille käynti jotenkin hankalaa, reidet ottaa kiinni virta-avaimeen (jos virtalukossa) ja rattiin - penkki niin alhaalla kuin mukavaksi säädettynä sai. Taas verrokkina yllämainitut ja kuskilla pituutta reilu 170cm.
-Kuskin paikka muutenkin ahtaan oloinen, en tiedä hämääkö vaan tuo RHD itseäni. Verrokkina yllä mainitut ja myös -93 XJ40 jossa sai röhjöttää miten halusi.
Pitäisi ottaa varmaan automaattisäätö käyttöön, joka vetää penkin taakse ja ratin ylös kun autoon menee/autosta poistuu, mutta en edes uskalla kokeilla mitä tapahtuu jos turvakaukalo on takana. Toisekseen ratin säädöt ei toimi täysin, joten pieni pelko jää, että mihin kohti se ratti päättää pysähtyä.
Summa summarum, jos sinulla ei ole lapsia ja sinulla on auton ostobudjetin lisäksi varaa korjata tyyppiviat (ja kyllähän sinulla on varaa, jos siis sinulla ei ole lapsia ), niin ihan hyvä hankinta, koska Mersut on papoille ja bemarikuskit toivoo, että heidänkin autot näyttäisi hyvältä. Vai mitenkä se menee? (trollasinko tarpeeksi?)
Plussat (omat subjektiiviset):
-Mukavan näköinen
-Mukava ajaa
-Riittävän rivakka
-Takaveto
Miinukset (edelleen omat subjektiiviset):
-Lukot, keskuslukitus yleensä (pakkasella aina joku ovi jumissa, joka sotkee loputkin). Korjausosa on n. 150-200€ per ovi + työt.
-En voi kehua hiljaiseksi (rengasäänet ja kylmällä räminät kojelaudasta).
-Takatilat ahtaat kun taakse tunkee kaksi mukeloa turvaistuimineen / kaukaloineen. Tai siis kyllä muksut sinne mainiosti mahtuu, mutta edessä onkin sitten ahdasta. Verrokkina vm -06 Focus ja -95 Scorpio.
-Kuskinpenkille käynti jotenkin hankalaa, reidet ottaa kiinni virta-avaimeen (jos virtalukossa) ja rattiin - penkki niin alhaalla kuin mukavaksi säädettynä sai. Taas verrokkina yllämainitut ja kuskilla pituutta reilu 170cm.
-Kuskin paikka muutenkin ahtaan oloinen, en tiedä hämääkö vaan tuo RHD itseäni. Verrokkina yllä mainitut ja myös -93 XJ40 jossa sai röhjöttää miten halusi.
Pitäisi ottaa varmaan automaattisäätö käyttöön, joka vetää penkin taakse ja ratin ylös kun autoon menee/autosta poistuu, mutta en edes uskalla kokeilla mitä tapahtuu jos turvakaukalo on takana. Toisekseen ratin säädöt ei toimi täysin, joten pieni pelko jää, että mihin kohti se ratti päättää pysähtyä.
Summa summarum, jos sinulla ei ole lapsia ja sinulla on auton ostobudjetin lisäksi varaa korjata tyyppiviat (ja kyllähän sinulla on varaa, jos siis sinulla ei ole lapsia ), niin ihan hyvä hankinta, koska Mersut on papoille ja bemarikuskit toivoo, että heidänkin autot näyttäisi hyvältä. Vai mitenkä se menee? (trollasinko tarpeeksi?)
Re: Hinku Jaguarin rattiin
X type D2,0 sedanilla 40000km ja nyt farkku aut 2,2D etuvetoisella 55000km ajaneena ei ole tullut edes mieleen että neliveto pitäisi olla. Täytyy olla todella jyrkät tai hankalat paikat että etuvetoisella ei perille pääsisi. Ja montako kertaa täällä etelässä ihan oikeasti nelivetoa tarvitsee? No mun pointti on se että paljon ajavana voin kehua X typeä aivan huippuautoksi ainakin omiin tarpeisiini. Mikä parasta niin fiksulla ennakoivalla ajolla kulutus talvirenkaillakin vain 5,2 työmatkalla Tammisaari - Espoo.
Mielenkiintoinen huomio tuosta suuremmasta moottorista oli se että kulutus tippui.
Aiempi matka-autoni Renault Megane D oli kyllä vieläkin pihimpi mutta se olikin ainoa parempi asia siinä autossa.
Mielenkiintoinen huomio tuosta suuremmasta moottorista oli se että kulutus tippui.
Aiempi matka-autoni Renault Megane D oli kyllä vieläkin pihimpi mutta se olikin ainoa parempi asia siinä autossa.
----XKE-68----
Jaguar E type OTS -68
Jaguar MK2 3,8 -62
Morgan +8 3,5V8 -82
Jaguar E type OTS -68
Jaguar MK2 3,8 -62
Morgan +8 3,5V8 -82
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Hinku Jaguarin rattiin
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Pakkaspäivää kaikille!
Itse 4 viikkoa S-Typen omistaja,ens.huomiot:
- Komppaan täysin Nestoria tästä; sisätilat ei edustusauto luokkaa.Mutta ei tarvettakaan.
- Ainakin pakkasella kojelaudan nitinät.
- Ei hiljaisin auto,jonka olen omistanut.Alla Hakkapeliitta nastat,hauska nähdä tai(kuulla)kesärenkailla.
- Heti auton oston jälkeen kulj.puolen takaoven lukitus.Ei toimi keskuslukituksella.Käsin kun painaa alas sen sisäpuolen
mustan lukitusläpän,ovi pysyy kiinni.Mutta jos haluaa avata,pitää avata käsin.
Nyt tänään meni repsikan puolen takaovi.Sisäpuolen lukkoläppä ei painu kiinni,joen ovea ei saa ollenkaan lukkoon.
Siinä vaiheessa mielenkiintoista,jos kuljettajan ovi ei toimi ja ryömit autoon yleisellä paikalla repsikan puolelta!
Ei niin paljon huonoa,ettei hyvääkin:
- Tehoa sopivasti,jos tarvetta ja siisti käyntiääni koneessa.
- Ulkonäkö on kyllä klassisen tyylikäs.(Ehkä tarpeeton kertoa tämän palstan ja autojen harrastajille)
- Vakaat ajo-ominaisuudet.(Tosin ei niin riemukas kuin ex. Alfa 166)
S-Type 3.0
Itse 4 viikkoa S-Typen omistaja,ens.huomiot:
- Komppaan täysin Nestoria tästä; sisätilat ei edustusauto luokkaa.Mutta ei tarvettakaan.
- Ainakin pakkasella kojelaudan nitinät.
- Ei hiljaisin auto,jonka olen omistanut.Alla Hakkapeliitta nastat,hauska nähdä tai(kuulla)kesärenkailla.
- Heti auton oston jälkeen kulj.puolen takaoven lukitus.Ei toimi keskuslukituksella.Käsin kun painaa alas sen sisäpuolen
mustan lukitusläpän,ovi pysyy kiinni.Mutta jos haluaa avata,pitää avata käsin.
Nyt tänään meni repsikan puolen takaovi.Sisäpuolen lukkoläppä ei painu kiinni,joen ovea ei saa ollenkaan lukkoon.
Siinä vaiheessa mielenkiintoista,jos kuljettajan ovi ei toimi ja ryömit autoon yleisellä paikalla repsikan puolelta!
Ei niin paljon huonoa,ettei hyvääkin:
- Tehoa sopivasti,jos tarvetta ja siisti käyntiääni koneessa.
- Ulkonäkö on kyllä klassisen tyylikäs.(Ehkä tarpeeton kertoa tämän palstan ja autojen harrastajille)
- Vakaat ajo-ominaisuudet.(Tosin ei niin riemukas kuin ex. Alfa 166)
S-Type 3.0
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Kiitos tiedoista. Arvatkaa mitä? Olen omistanut ja ajellut lukuisilla bensa-Mersuilla C230 kompressorista 1996 vuoden SL:ään, lukuisilla Audeilla, "ranskanperunoilla" ja Bemareilla, mutta X-type oli ensimmäinen, jossa tuli tunne kuin tulisi kotiinsa.
Kaikki tarvittava käden ulottuvilla ja tyylistä ja ensi vaikutelmasta sen verran, että Mersu jää kaus.
Huoh...
Ostin Jaggen. PISTE!
Kaikki tarvittava käden ulottuvilla ja tyylistä ja ensi vaikutelmasta sen verran, että Mersu jää kaus.
Huoh...
Ostin Jaggen. PISTE!
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hinku Jaguarin rattiin
No siinä ei kauan mennyt, onneksi olkoon päädyitkö siihen aluksi mainitsemaasi yksilöön?
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Kiitos kiitos!
Kyllä, siis siihen rekkarinumerolla olevaan X-typeen. Ensimmäinen asia to-do-listalla lienee vaihtaa tuo jakovaihteiston öljyt.
Autolla on yksi omistaja ja kaikki huollot on tehty Metrossa, ohjelman mukaan. Ts. tuskin lienee vaihdettu ja vielä kun ei mitään hälyttävää ole havaittavissa, kannattaa satsata tähän! Kiitos vinkistä aonsaithya!
Haluan vielä kiittää kaikkia osallistujia, sillä ilman teitä (nykyisin meitä ) uudet harrastajat tai jostakin autosta kiinnostuneet eivät uskaltaisi hankkia uusia kokemuksia jostakin muusta kuin niistä harmaista tai punaisista Corolloista.
Kyllä, siis siihen rekkarinumerolla olevaan X-typeen. Ensimmäinen asia to-do-listalla lienee vaihtaa tuo jakovaihteiston öljyt.
Autolla on yksi omistaja ja kaikki huollot on tehty Metrossa, ohjelman mukaan. Ts. tuskin lienee vaihdettu ja vielä kun ei mitään hälyttävää ole havaittavissa, kannattaa satsata tähän! Kiitos vinkistä aonsaithya!
Haluan vielä kiittää kaikkia osallistujia, sillä ilman teitä (nykyisin meitä ) uudet harrastajat tai jostakin autosta kiinnostuneet eivät uskaltaisi hankkia uusia kokemuksia jostakin muusta kuin niistä harmaista tai punaisista Corolloista.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Saako Corollaa muka muuten kuin harmaana? Sacrebleu!
Ainakin Jag-Finnillä on ollut jakovaihteiston öljynvaihto joskus tarjouksessa 46€, normaalisti 86€, eli siitä saa hintaosviittaa. En tosin ole varma onko se täysi tyhjennys vaiko vain valutus + täyttö (sieltä ei saa valuttamalla pois kuin ~250ml tjsp).
Ainakin Jag-Finnillä on ollut jakovaihteiston öljynvaihto joskus tarjouksessa 46€, normaalisti 86€, eli siitä saa hintaosviittaa. En tosin ole varma onko se täysi tyhjennys vaiko vain valutus + täyttö (sieltä ei saa valuttamalla pois kuin ~250ml tjsp).
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Terve,
No en ihan tiedä, mikä on haluamasi koko-luokka tai muu tilantarve, mutta voin suositella hieman katsomaan myös vanhempia malleja. Vaikka kesä menisikin Vettellä, voisi esim. XK8 olla aika mukava talviauto, jos ei tarvii olla neliovinen.
Ja toki ennen vuotta 2010 valmistetut XJ:t ovat sitä "Jaguarien aatelia" eli vuonna 1968 ensiesitellyn XJ:n oli aikoinaan tarkoitus korvata kaikki mallit, ja niin se melkein tekikin! (1974 ei valmistettu viimeisten avo E-typejen jälkeen muita Jaguareja, sitten tuli XJ-S joka oli ainoana rinnalla vuoteen 1996 jolloin XK8 korvasi sen, vasta sitten tulivat "uudet" mallit.
Tulimme juuri viikko sitten Rukalta kaikkine kimpsuinemme ja kampsuinemme, viisihenkinen perhe, todella mukavasti ja turvallisesti vuoden 1997 lokakuussa käyttöönotetulla XJ8:lla. Ei siinä paljon taukoja kaivannut.
-Jakuvaari
Jk. Lyhyenä kertauksena, että ennen XJ:tä, 1968 oli joko tuotannossa tai suunnittelilla ainakin nämä:
E-type SWB avo (eli OTS) (1961-1970)
E-type SWB coupe (eli FHC) (1961-1970)
E-type LWB coupe (eli 2+2) (1966-1973)
240 ja 340, eli MK2:n jatkumo edullisemmilla materiaaleilla (ja sisarmalli Daimler 250, V8) (1955-1969)
420, eli S-type 4.2L koneella ja uudella keulalla (ja sisarmalli Daimler Sovereign) (1963-1969)
420G, eli Mark 10:n jatkumo (1961-1970)
Daimler Limousine, eli DS420, MK10:n tekniikkaan perustuva iso limusiini (1969-1992)
XJ:hin piti alunperinkin tulla V12 ruiskulla, mutta tekniikka ei ihan valmistunut ajoissa, mutta kun V12 esiteltiin E-typeen vuonna 1971 ja XJ12 sitten 1972 ei muita malleja isoa Daimleria lukuunottamatta enää tehty. Ja olihan nuo periaatteessa päivitettyjä ja faceliftattuja versioita vuosina 1955 ja 1961 esitellyistä malleista. Silti klassinen XJ aina hätkähdyttää ajomukavuudellaan (kunhan se on kunnossa), Series 3 XJ6 ruiskulla ja viimeisellä, tehokkaimmalla XK-koneella on edelleen todella hyvä paketti, kone on periaatteessa se sama joka esiteltiin Lontoossa 1948 ja jolla voitettiin Le Mans 50-luvulla viisi kertaa.
No en ihan tiedä, mikä on haluamasi koko-luokka tai muu tilantarve, mutta voin suositella hieman katsomaan myös vanhempia malleja. Vaikka kesä menisikin Vettellä, voisi esim. XK8 olla aika mukava talviauto, jos ei tarvii olla neliovinen.
Ja toki ennen vuotta 2010 valmistetut XJ:t ovat sitä "Jaguarien aatelia" eli vuonna 1968 ensiesitellyn XJ:n oli aikoinaan tarkoitus korvata kaikki mallit, ja niin se melkein tekikin! (1974 ei valmistettu viimeisten avo E-typejen jälkeen muita Jaguareja, sitten tuli XJ-S joka oli ainoana rinnalla vuoteen 1996 jolloin XK8 korvasi sen, vasta sitten tulivat "uudet" mallit.
Tulimme juuri viikko sitten Rukalta kaikkine kimpsuinemme ja kampsuinemme, viisihenkinen perhe, todella mukavasti ja turvallisesti vuoden 1997 lokakuussa käyttöönotetulla XJ8:lla. Ei siinä paljon taukoja kaivannut.
-Jakuvaari
Jk. Lyhyenä kertauksena, että ennen XJ:tä, 1968 oli joko tuotannossa tai suunnittelilla ainakin nämä:
E-type SWB avo (eli OTS) (1961-1970)
E-type SWB coupe (eli FHC) (1961-1970)
E-type LWB coupe (eli 2+2) (1966-1973)
240 ja 340, eli MK2:n jatkumo edullisemmilla materiaaleilla (ja sisarmalli Daimler 250, V8) (1955-1969)
420, eli S-type 4.2L koneella ja uudella keulalla (ja sisarmalli Daimler Sovereign) (1963-1969)
420G, eli Mark 10:n jatkumo (1961-1970)
Daimler Limousine, eli DS420, MK10:n tekniikkaan perustuva iso limusiini (1969-1992)
XJ:hin piti alunperinkin tulla V12 ruiskulla, mutta tekniikka ei ihan valmistunut ajoissa, mutta kun V12 esiteltiin E-typeen vuonna 1971 ja XJ12 sitten 1972 ei muita malleja isoa Daimleria lukuunottamatta enää tehty. Ja olihan nuo periaatteessa päivitettyjä ja faceliftattuja versioita vuosina 1955 ja 1961 esitellyistä malleista. Silti klassinen XJ aina hätkähdyttää ajomukavuudellaan (kunhan se on kunnossa), Series 3 XJ6 ruiskulla ja viimeisellä, tehokkaimmalla XK-koneella on edelleen todella hyvä paketti, kone on periaatteessa se sama joka esiteltiin Lontoossa 1948 ja jolla voitettiin Le Mans 50-luvulla viisi kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Kävin hakemassa kissan kotiin, tai ensin töihin ja ajomatkalla aloin ajatella tuota jakovaihteiston öljynvaihtoa. Tämä ilmeisesti ei kuulu normaalin huolto-ohjelman piikkiin?
Auto on huollettu toistuvasti Metro-autossa ja ajattelin kotimatkalla käydä kysymässä huoltohistoriasta tarkemmin. Kuittipinkasta en löytänyt muuta korjauksista kuin asentoanturin. Kyseessä lienee nokka-akselin asentotunnistin, tai mikä-sen-virallinen-nimi-nyt-olikaan.
En kyllä ajossa huomannut minkäänlaista kolinaa, kilinää, pauketta tai naputusta. Hienosti menee...
Appivanhemmat asuvat Espoossa ja Jag-Finn:llä öljynvaihto voisi sopia jonkin lähiajankohtaan sopivasti. Tosin liike ei taida olla lauantaisin auki...
Vielä täydentävä kysymys: ovatko nuo AWD:t varustettu jatkuvalla nelivedolla vai niissä jokin Haldex/Torsen-tyyppinen ratkaisu?
Auto on huollettu toistuvasti Metro-autossa ja ajattelin kotimatkalla käydä kysymässä huoltohistoriasta tarkemmin. Kuittipinkasta en löytänyt muuta korjauksista kuin asentoanturin. Kyseessä lienee nokka-akselin asentotunnistin, tai mikä-sen-virallinen-nimi-nyt-olikaan.
En kyllä ajossa huomannut minkäänlaista kolinaa, kilinää, pauketta tai naputusta. Hienosti menee...
Appivanhemmat asuvat Espoossa ja Jag-Finn:llä öljynvaihto voisi sopia jonkin lähiajankohtaan sopivasti. Tosin liike ei taida olla lauantaisin auki...
Vielä täydentävä kysymys: ovatko nuo AWD:t varustettu jatkuvalla nelivedolla vai niissä jokin Haldex/Torsen-tyyppinen ratkaisu?
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Ei kuulu ei, ne on tosiaan mukamas "filled for life", mitä ei kannata uskoa.
Tasapuolisuuden nimissä todettakoon että Espoossa on toki myös mm. JagCorner, josta on myös jäsenillä hyviä kokemuksia. Itse en ole siellä vielä käynyt.
X-Typen nelivedosta on jonkin verran tietoa siinä AROnlinen artikkelissa, joka jokaisen X-Typistin kannattaa lukea.
Nelivedossa ei ole minkäänlaisia kytkimiä; jakolaatikko jakaa voimaa suhteessa 40% eteen / 60% taakse. Ensimmäisissä mallivuosissa (2001-2003) etu- ja takapää on liitetty yhteen viskolukolla, eli ei voi olla "nelivedotonta" tilannetta. Myöhemmissähän ei viskolukkoa ole vaan pääsääntöisesti sitä virkaa toimittaa DSC, mutta muistelen kuulleeni että huonolla pidolla ne myöhemmät voivat muuttua viskon puutteen vuoksi herkästi takavetoisiksi jos DSC:tä ei ole tai se ei ole päällä.
Tasapuolisuuden nimissä todettakoon että Espoossa on toki myös mm. JagCorner, josta on myös jäsenillä hyviä kokemuksia. Itse en ole siellä vielä käynyt.
X-Typen nelivedosta on jonkin verran tietoa siinä AROnlinen artikkelissa, joka jokaisen X-Typistin kannattaa lukea.
Nelivedossa ei ole minkäänlaisia kytkimiä; jakolaatikko jakaa voimaa suhteessa 40% eteen / 60% taakse. Ensimmäisissä mallivuosissa (2001-2003) etu- ja takapää on liitetty yhteen viskolukolla, eli ei voi olla "nelivedotonta" tilannetta. Myöhemmissähän ei viskolukkoa ole vaan pääsääntöisesti sitä virkaa toimittaa DSC, mutta muistelen kuulleeni että huonolla pidolla ne myöhemmät voivat muuttua viskon puutteen vuoksi herkästi takavetoisiksi jos DSC:tä ei ole tai se ei ole päällä.
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Suuri kiitos taas tiedoista. Interwebistä katsoin, että tuo JagCorner on toinen vaihtoehto korjaus- ja huoltopaikaksi.
Yksi kysymys olisi vielä, joka ehkä sopisi paremmin tuonne tekniikkapuolelle, mutta laitan sen nyt kuitenkin tänne:
miten tuo hanttarin airbag oikein toimii? Kun luin tekstiä ohjekirjasta, en oikein sisäistänyt kultaista ajatusta sen toimintaperiaatteista. Aamulla hanttarin merkkivalo paloi hetken (pari sekunttia) kun kimppakyytiläinen nousi hetkeksi autosta ulos ja sammui sitten.
Yksi kysymys olisi vielä, joka ehkä sopisi paremmin tuonne tekniikkapuolelle, mutta laitan sen nyt kuitenkin tänne:
miten tuo hanttarin airbag oikein toimii? Kun luin tekstiä ohjekirjasta, en oikein sisäistänyt kultaista ajatusta sen toimintaperiaatteista. Aamulla hanttarin merkkivalo paloi hetken (pari sekunttia) kun kimppakyytiläinen nousi hetkeksi autosta ulos ja sammui sitten.
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Moro.
Varoitusvalo toimi juuri niin kuin pitääkin. 'Penkki' tunnistaa onko kukaan istumassa penkillä. Jos laitat kevyehkön paketin penkille, ei tietokone oikein osaa sitä tunnistaa ja valo voi jopa vilkkua. Myöskään kevyt lapsi (älä kokeile tätä) ei valoa sammuta. Jos sinulla on käyttöopas, niin siinä nämä valon ominaisuudet kerrotaan.
Hauskoja kilometrejä Sinulle !
hoo
Varoitusvalo toimi juuri niin kuin pitääkin. 'Penkki' tunnistaa onko kukaan istumassa penkillä. Jos laitat kevyehkön paketin penkille, ei tietokone oikein osaa sitä tunnistaa ja valo voi jopa vilkkua. Myöskään kevyt lapsi (älä kokeile tätä) ei valoa sammuta. Jos sinulla on käyttöopas, niin siinä nämä valon ominaisuudet kerrotaan.
Hauskoja kilometrejä Sinulle !
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Ai? Onko ne muuttaneet? Luulin että Jag-Corner on Helsingissä, Pitäjänmäellä.Aonsaithya kirjoitti:Ei kuulu ei, ne on tosiaan mukamas "filled for life", mitä ei kannata uskoa.
Tasapuolisuuden nimissä todettakoon että Espoossa on toki myös mm. JagCorner, josta on myös jäsenillä hyviä kokemuksia. Itse en ole siellä vielä käynyt.
Tasapuolisuuden nimissä Espoon Juvanmalmilla on myös Karaasi ky, osaavaa ja asiantuntevaa palvelua, tosin välillä on melkoinen jono. Merkkihuollot ovat nyt kovasti muuttuneet, ei ole tuoreita kokemuksia, harmi että Auto-Duo meni nurin, oli hyvä ja edullinen. Hollolassa on myös Laatuvaunu, jota toiset kehuu maasta taivaisiin.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Kiitos hamalainen!
Käsikirjaan uudelleen ja tarkemmin tutustuminen ja mainintasi ko. toimintatavasta sai pulssini laskemaan.
Olen tottunut siihen, että ylimääräinen palava airbag- valo järjestelmässä vikaa kassikaupalla valuuttaa mukaan ja korjaamolle.
Samoin eilen kun kaveri oli kyydissä, niin valo välillä vilkkui. Aamulla taas kun vein vaimon töihin, niin ei palanut... Mulla taitaa olla akka hyvässä lihassa!
Käsikirjaan uudelleen ja tarkemmin tutustuminen ja mainintasi ko. toimintatavasta sai pulssini laskemaan.
Olen tottunut siihen, että ylimääräinen palava airbag- valo järjestelmässä vikaa kassikaupalla valuuttaa mukaan ja korjaamolle.
Samoin eilen kun kaveri oli kyydissä, niin valo välillä vilkkui. Aamulla taas kun vein vaimon töihin, niin ei palanut... Mulla taitaa olla akka hyvässä lihassa!
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Joo tosiaan, Pitäjänmäellä. Olen parin kilsan päässä töissä (Espoon puolella), enkä ole oikein mieltänyt tuota Helsingiksi kun on niin lähelläjakuvaari kirjoitti: Ai? Onko ne muuttaneet? Luulin että Jag-Corner on Helsingissä, Pitäjänmäellä.
Tasapuolisuuden nimissä Espoon Juvanmalmilla on myös Karaasi ky, osaavaa ja asiantuntevaa palvelua, tosin välillä on melkoinen jono. Merkkihuollot ovat nyt kovasti muuttuneet, ei ole tuoreita kokemuksia, harmi että Auto-Duo meni nurin, oli hyvä ja edullinen. Hollolassa on myös Laatuvaunu, jota toiset kehuu maasta taivaisiin.
-Jakuvaari
Karaasi unohtui. Yritin joskus soittaa sinne ensimmäistä suomihuoltoa varatakseni, mutta en päässyt parillakaan kerralla läpi eikä takaisin soitettu joten menin muualle.
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Ostin sitten eilen Defan tolppapiuhan ja eipäs käynytkään. Hemmetin Temron lämmittimet ja niiden erikoiset päät! Tolppapiuhoja ei taida saada enää mistään, edes marmoritiskiltä?
viewtopic.php?f=5&t=6079
viewtopic.php?f=5&t=6079
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Temron piuhat ovat vissiin samassa järjestyksessä kuin Defan tai Calixin. Kunhan piuhat ovat oikeassa järjestyksessä, pitäisi lukemani mukaan vuolemalla jalostua Temroon sopiva TI-henkinen töpseli.
Minulla on Temro ja Defa kotona, joten tarvittaessa voin selvittää onko piuhojen järjestys sama. Näin pitkälle ei nimittäin vuosi sitten tarvinnut mennä kun Temron johto löytyi, mutta teorian ehdin opiskella:)
O
Minulla on Temro ja Defa kotona, joten tarvittaessa voin selvittää onko piuhojen järjestys sama. Näin pitkälle ei nimittäin vuosi sitten tarvinnut mennä kun Temron johto löytyi, mutta teorian ehdin opiskella:)
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Eikö enää Motonetistäkään?Jouni H kirjoitti:Ostin sitten eilen Defan tolppapiuhan ja eipäs käynytkään. Hemmetin Temron lämmittimet ja niiden erikoiset päät! Tolppapiuhoja ei taida saada enää mistään, edes marmoritiskiltä?
viewtopic.php?f=2&t=5006&p=24213&hilit=temro#p24213
Onnittelut uudesta (sinulle) autosta ja tutustu Yleinen-palstan Kopin FAQ:hun. Myös Etsi-komennolla
löytyy kaikenlaista hyödyllistä.
Köpi
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Kiitos kiitos!
Lainaan suoraan Motonettia:
"Syy siihen ettei Temron johtosarjoja ole on yksinkertainen: niitä ei enää ole jäljellä Motonetissa eikä maahantuojalla."
Soitin edelliselle (ensimmäiselle) omistajalle ja kysyin johdosta, mutta hän ei ole koskaan edes käyttänyt lohkista, eikä kuulemma ole edes tilannut moista autoon!
Totesin vain, että tuskin autokauppa on pelkkää töpseliä puskuriin ruuvannut.
Lainaan suoraan Motonettia:
"Syy siihen ettei Temron johtosarjoja ole on yksinkertainen: niitä ei enää ole jäljellä Motonetissa eikä maahantuojalla."
Soitin edelliselle (ensimmäiselle) omistajalle ja kysyin johdosta, mutta hän ei ole koskaan edes käyttänyt lohkista, eikä kuulemma ole edes tilannut moista autoon!
Totesin vain, että tuskin autokauppa on pelkkää töpseliä puskuriin ruuvannut.
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Ode, olisi äärimmäisen ystävällistä jos viitsisit katsoa johtojen järjestyksen!Ode kirjoitti:Temron piuhat ovat vissiin samassa järjestyksessä kuin Defan tai Calixin. Kunhan piuhat ovat oikeassa järjestyksessä, pitäisi lukemani mukaan vuolemalla jalostua Temroon sopiva TI-henkinen töpseli.
Minulla on Temro ja Defa kotona, joten tarvittaessa voin selvittää onko piuhojen järjestys sama. Näin pitkälle ei nimittäin vuosi sitten tarvinnut mennä kun Temron johto löytyi, mutta teorian ehdin opiskella:)
O
Metroautossa piuhalla on hintaa 150€ ja yksi on Hesassa.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 1:16 pm
- Paikkakunta: Kontio
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Moro jounu h,Oulussa puuilo nimisessä liikkeessä oli ainakin joulun aikaan noita temron johtoja hyllyssä,kahta eri mittaista näytti olevan.
t.Jussi
t.Jussi
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Moi !
En tiedä onko tämä mutta kokeillaan http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3546
En tiedä onko tämä mutta kokeillaan http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3546
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Muuten hyvä, mutta pitäisi olla pienellä päällä.kissaeläin kirjoitti:Moi !
En tiedä onko tämä mutta kokeillaan http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3546
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Oliskos tällaisesta apua eli http://www.autovarustevaasa.fi/TEMRO_KO ... /pLT-0008/
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Kiitos, laitoin kyselyn Varustevaasaan.-perttu- kirjoitti:Oliskos tällaisesta apua eli http://www.autovarustevaasa.fi/TEMRO_KO ... /pLT-0008/
Alan hiljalleen tulla siihen johtopäätökseen, että pitää ostaa uusi lämmityselementti (DEFA) ja asennuttaa se paikoilleen hilppeineen. Defalla näyttäisi olevan malli 411250.
Onpas tämä vaikeaa...
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Huomenta!
Enpä muistanut että auton lämmittämistä ajatellen on käyttömukavuus minulla viety tappiinsa ja jokaisessa autossa on eri merkkinen lämmitin. Siten pääsin vertailemaan kaikkia kolmea: Calixia, Defaa ja Temroa.
Harmi ettei liitteille ole järjestetty lisää tilaa. Niitä ei saa edelleenkään lisättyä.
Kaikki noudattavat samaa kaavaa. Ne on mielestäni helppo asettaa "samaan asentoon". Kaikkien pinnit muodostavat samanlaisen kolmion. Jännitteiset pinnit sijaitsevat Temrossa ja Calixissa sillä sivulla, jossa on pieni kohouma töpselin muovivalussa. Defassa jännitteinen sivu on taas se puoliympyrän muotoinen. Luonnollisesti jokaisessa on maadoitus siinä kolmannessa pinnissä, joka jäi edellä annettujen hienojen kuvausten ulkopuolelle.
Pinnien muodostaman kolmion sivun pituus (pinnin keskeltä keskelle) on Temrossa noin 7,5 mm, muissa noin 9 mm. Pinnien paksuus on vastaavasti Temrossa 3,2 mm, Calixissa 3,5 mm ja Defassa pienellä marginaalilla 3,5 mm.
Temrossa pinnit ovat siis hieman pienemmällä etäisyydellä toisistaan, mutta edelleen niiden pienempi halkaisija anta pelivaraa jos yrittää sovittaa Defaa tai Calixia Temroon.
Muistan keväällä lukeneeni netistä tällaisen operaation olevan varsin mahdollinen, mutta tähän hätään en sitä juttua löydä. Kokeilemalla selviää.
Voin lähettää kuvan liittimistä sähköpostilla - osoitteen voi tarjota YV:nä.
O
Enpä muistanut että auton lämmittämistä ajatellen on käyttömukavuus minulla viety tappiinsa ja jokaisessa autossa on eri merkkinen lämmitin. Siten pääsin vertailemaan kaikkia kolmea: Calixia, Defaa ja Temroa.
Harmi ettei liitteille ole järjestetty lisää tilaa. Niitä ei saa edelleenkään lisättyä.
Kaikki noudattavat samaa kaavaa. Ne on mielestäni helppo asettaa "samaan asentoon". Kaikkien pinnit muodostavat samanlaisen kolmion. Jännitteiset pinnit sijaitsevat Temrossa ja Calixissa sillä sivulla, jossa on pieni kohouma töpselin muovivalussa. Defassa jännitteinen sivu on taas se puoliympyrän muotoinen. Luonnollisesti jokaisessa on maadoitus siinä kolmannessa pinnissä, joka jäi edellä annettujen hienojen kuvausten ulkopuolelle.
Pinnien muodostaman kolmion sivun pituus (pinnin keskeltä keskelle) on Temrossa noin 7,5 mm, muissa noin 9 mm. Pinnien paksuus on vastaavasti Temrossa 3,2 mm, Calixissa 3,5 mm ja Defassa pienellä marginaalilla 3,5 mm.
Temrossa pinnit ovat siis hieman pienemmällä etäisyydellä toisistaan, mutta edelleen niiden pienempi halkaisija anta pelivaraa jos yrittää sovittaa Defaa tai Calixia Temroon.
Muistan keväällä lukeneeni netistä tällaisen operaation olevan varsin mahdollinen, mutta tähän hätään en sitä juttua löydä. Kokeilemalla selviää.
Voin lähettää kuvan liittimistä sähköpostilla - osoitteen voi tarjota YV:nä.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: Hinku Jaguarin rattiin
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Suuri kiitos kaikille vaivannäöstä!
Alkoi hieman kuitenkin epäillyttää tuo johdon modifiointi, joten soitin piuhasta myös Espoon Inchcapelle. Heiltäkin löytyi yksi piuha, samalla hintaa kuin Metroautossa.
Kirotessani johdon hintaa, Inchcapen kaveri kertoi, että Defa tekee myös muuntosarjaa Temro --> Defa. Hintaa tällä on n.240€, työllä.
Soitin seuraavaksi Turun Metroautoon ja kysyin samaa muuntosarjaa. Heiltäkin sellainen löytyy ja hintaa viisikymppiä halvempi Espoon tarjoukseen. Sisältää osat ja työt.
Tiedoksi tulevaa varten heille, jotka haikailevat Temron johdon perään; kyllä niitä vielä tällä päivämäärällä Suomessa on kaksi, mutta em. liikkeet tarjoavat myös toista vaihtoehtoa!
Nimim.
Lohkolämmittimen johto hukassa syksyisin.
Alkoi hieman kuitenkin epäillyttää tuo johdon modifiointi, joten soitin piuhasta myös Espoon Inchcapelle. Heiltäkin löytyi yksi piuha, samalla hintaa kuin Metroautossa.
Kirotessani johdon hintaa, Inchcapen kaveri kertoi, että Defa tekee myös muuntosarjaa Temro --> Defa. Hintaa tällä on n.240€, työllä.
Soitin seuraavaksi Turun Metroautoon ja kysyin samaa muuntosarjaa. Heiltäkin sellainen löytyy ja hintaa viisikymppiä halvempi Espoon tarjoukseen. Sisältää osat ja työt.
Tiedoksi tulevaa varten heille, jotka haikailevat Temron johdon perään; kyllä niitä vielä tällä päivämäärällä Suomessa on kaksi, mutta em. liikkeet tarjoavat myös toista vaihtoehtoa!
Nimim.
Lohkolämmittimen johto hukassa syksyisin.
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Terve epäluuloisuus on vain hyvästä kun omalla vastuulla näitä askarellaan:)
Vaikket piuhaan kajoaisikaan, ei tämä hukkaan mennyt. Jouduin nimittäin etsimään johtoa (Temroa nimenomaan) eilen tunnin ja olisi kyllä ahdistanut jos olisi pitänyt sama operaatio suorittaa pakkoraossa. Nyt se on taas hyvässä tallessa.
O
Vaikket piuhaan kajoaisikaan, ei tämä hukkaan mennyt. Jouduin nimittäin etsimään johtoa (Temroa nimenomaan) eilen tunnin ja olisi kyllä ahdistanut jos olisi pitänyt sama operaatio suorittaa pakkoraossa. Nyt se on taas hyvässä tallessa.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 1:16 pm
- Paikkakunta: Kontio
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Moro taas,kyllä tuota temron johtoa oli sillä pienellä päällä hyllyssä hintaa oli useampi kymmenen euroa ja 2 eri mittaista johtoa oli tarjolla.Etsin pojan autoon calixin johtoa samasta hyllystä ja mietin ostanko itselle tuon temron johdon mutta löysin oman auton takakontista temron johdon kun tarkemmin katselin sulakkeita,ostin tuon s typen syksyllä ja silloin en ajatellut että siihen pitää olla eri johto kuin defaan.Onko kellään ylimääräistä suomenkielistä käyttöohjekirjaa kun omasta se puuttuu ja peruutustutka ei toimi enkä tiedä vaikuttaako asiaan se että autossa on vetokoukku ja töpselissä se eurooppalainen välikappale että normaali peräkärryn pistoke käy siihen.
Re: Hinku Jaguarin rattiin
No niin, Defa-päivitys on tehty ja lämpiää. Eli kaikki on kunnossa tältä osin.
Metroautossa laskettiin olevan tunnin homma, mutta työ kesti yhteensä 1,5 tuntia, sisältää tietysti puolentunnin lakisääteisen... mutta sovittu hinta piti paikkansa, kuitenkin.
Yksi ihmetyksen aihe kuitenkin ilmeni vielä näinä pakkasaamuina: jagulissimo mainitsi "Tuntuuko pienintäkään nykäystä 2. vaihteelta 1. vaihteelle vaihtaessa, kun pysähdyt esim. liikennevaloihin?"
Ensimmäisen parin sadan metrin ajomatkan jälkeen tuntuu nytkähdys näillä pakkaslukemilla. Laitoin sen kohmeisten öljyjen piikkiin, sillä myöhemmässä vaiheessa tätä ei enää tunnu. Mutta heräsin viime yönä pohtimaan tätä tarkemmin, menetin puolittain yöuneni ja ajattelin kysyä tästä "nytkähdyksestä" vielä tarkemmin.
Mitä katsoin juttuja automaattilaatikosta, lienee syytä käydä vaihdatuttamassa ne vaikkei niitä "muka" tarvitsisikaan. Tod.näk. autollani on ajettu lyhyttä kaupunkimatkaa, joten voisi kuvitella laatikon olevan kovemmassa käytössä.
Oletteko käyttäneet muuten käyttäneet esim. Forten automaattivaihdelaatikon lisälitkuja?
http://www.tecalemit.fi/tuotteet/forte- ... -treatment
Metroautossa laskettiin olevan tunnin homma, mutta työ kesti yhteensä 1,5 tuntia, sisältää tietysti puolentunnin lakisääteisen... mutta sovittu hinta piti paikkansa, kuitenkin.
Yksi ihmetyksen aihe kuitenkin ilmeni vielä näinä pakkasaamuina: jagulissimo mainitsi "Tuntuuko pienintäkään nykäystä 2. vaihteelta 1. vaihteelle vaihtaessa, kun pysähdyt esim. liikennevaloihin?"
Ensimmäisen parin sadan metrin ajomatkan jälkeen tuntuu nytkähdys näillä pakkaslukemilla. Laitoin sen kohmeisten öljyjen piikkiin, sillä myöhemmässä vaiheessa tätä ei enää tunnu. Mutta heräsin viime yönä pohtimaan tätä tarkemmin, menetin puolittain yöuneni ja ajattelin kysyä tästä "nytkähdyksestä" vielä tarkemmin.
Mitä katsoin juttuja automaattilaatikosta, lienee syytä käydä vaihdatuttamassa ne vaikkei niitä "muka" tarvitsisikaan. Tod.näk. autollani on ajettu lyhyttä kaupunkimatkaa, joten voisi kuvitella laatikon olevan kovemmassa käytössä.
Oletteko käyttäneet muuten käyttäneet esim. Forten automaattivaihdelaatikon lisälitkuja?
http://www.tecalemit.fi/tuotteet/forte- ... -treatment
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Morjensta !
Yleisesti ottaen ei öljynvaihdosta ainakaan haittaa ole. Jo takuu kysymyksistä lähtien ei juuri kukaan valmistaja hyväksy tai suosittele mitään lisäaineita vaihteistoonsa. Poikkeuksena taitaa olla yksi tuote jota muutama valmistaja (saab ainakin) jopa suosittelee sitä joihinkin laatikoihin poistamaan ongelmia tietyissä toimintahäiröissä. Tässä linkki aineeseen ja varsinkin lubegard punaista on kehuttu http://www.vaihteistokauppa.fi/search/?q=lubegard
toisaalta jos laatikossa jossa ei ole alkuperäisnesteen laadun suhteen ongelmaa tai neste jota käytetään on laadukasta ja valmistajan vaatimustenmukaista niin luulisin että lisäaineistusta ei tarvita koska siinä nesteessä on jo kaikki tarvittava aineistus mukana.
Edit: Itsellä vaihteistossa coctail:i Amsoil vaihteistoöljy, RVS automaattilaatikkokäsittely D6x2, lubegard platinum. Vaihteisto pelaa hienosti. Tosin luulen että tuo lubegard on tämän öljyn kanssa aika turha lisä mutta laitoin kuitenkin sen kun sattui pullo olemaan hyllyssä. Nyt keväällä olisi tarkoitus vaihtaa vielä kerran öljyt ja suotimet RVS aineen kanssa ja silloin saa vaihteisto olla seuraavat 50t eli 5vuotta ilman huoltoja.
Yleisesti ottaen ei öljynvaihdosta ainakaan haittaa ole. Jo takuu kysymyksistä lähtien ei juuri kukaan valmistaja hyväksy tai suosittele mitään lisäaineita vaihteistoonsa. Poikkeuksena taitaa olla yksi tuote jota muutama valmistaja (saab ainakin) jopa suosittelee sitä joihinkin laatikoihin poistamaan ongelmia tietyissä toimintahäiröissä. Tässä linkki aineeseen ja varsinkin lubegard punaista on kehuttu http://www.vaihteistokauppa.fi/search/?q=lubegard
toisaalta jos laatikossa jossa ei ole alkuperäisnesteen laadun suhteen ongelmaa tai neste jota käytetään on laadukasta ja valmistajan vaatimustenmukaista niin luulisin että lisäaineistusta ei tarvita koska siinä nesteessä on jo kaikki tarvittava aineistus mukana.
Edit: Itsellä vaihteistossa coctail:i Amsoil vaihteistoöljy, RVS automaattilaatikkokäsittely D6x2, lubegard platinum. Vaihteisto pelaa hienosti. Tosin luulen että tuo lubegard on tämän öljyn kanssa aika turha lisä mutta laitoin kuitenkin sen kun sattui pullo olemaan hyllyssä. Nyt keväällä olisi tarkoitus vaihtaa vielä kerran öljyt ja suotimet RVS aineen kanssa ja silloin saa vaihteisto olla seuraavat 50t eli 5vuotta ilman huoltoja.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ti Tammi 28, 2014 6:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Joulu 29, 2012 1:30 pm
- Paikkakunta: hki
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Tämä lienee hyvin yksilöllistä, mutta itselläni alkoi viime keväänä (ei pakkasta) tekemään pientä nykäystä ensimmäisten kilometrien aikana, kun pysähdyin risteyksiin. Voimistui kesän mittaan ja ei hävinnyt vaikka kuinka öljyt lämpeni. Vein jagg-finnille lootan öljynvaihtoon ja sen jälkeen 200km ajeltuani nykiminen hävisi kokonaan. Kun vaihto tehtiin, oli autolla rullailtu n. 120tkm. Yleisesti suositellaan öljynvaihtoa 100-120tkm kohdalla vaikka marmoritiskiltä tiukasti väitetäänkin, että on "sealed for life".Jouni H kirjoitti: Yksi ihmetyksen aihe kuitenkin ilmeni vielä näinä pakkasaamuina: jagulissimo mainitsi "Tuntuuko pienintäkään nykäystä 2. vaihteelta 1. vaihteelle vaihtaessa, kun pysähdyt esim. liikennevaloihin?"
Britti- ja jenkkifoorumeilta löytyy tietoa hakusanoilla "lurch" / "lurching", mikä tarkoittaa tuota nykäisyilmiötä.
Jaguar S-type 2.7D -05
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Kiitos tiedoista, jälleen.
Laitoin Jag-finn:lle ja Jag-corneriin kyselyn, joista jälkimmäinen vastasi. Hinta on aika suolainen laatikon öljynvaihdolle ja priorisoin kuitenkin jakolaatikon litkujen vaihdon olevan tärkeämpi.
Joten toivottavasti sen saisi perjantaina hoidettua, kun lähdemme Turusta Espooseen appivanhempien luokse...
Laitoin Jag-finn:lle ja Jag-corneriin kyselyn, joista jälkimmäinen vastasi. Hinta on aika suolainen laatikon öljynvaihdolle ja priorisoin kuitenkin jakolaatikon litkujen vaihdon olevan tärkeämpi.
Joten toivottavasti sen saisi perjantaina hoidettua, kun lähdemme Turusta Espooseen appivanhempien luokse...
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Morjens !
Onhan se vaihteistoöljyn vaihtaminen hintavaa mutta yksi tärkeimpiä sijoituskohteita auton huollossa ja varsinkin jos jotain oiretta jo esiintyisi. Mikäli huollolla saa väistettyä vaikka mahdollisen laatikkorikon niin sitten nesteidenvaihdon hinta on pieni.
Onhan se vaihteistoöljyn vaihtaminen hintavaa mutta yksi tärkeimpiä sijoituskohteita auton huollossa ja varsinkin jos jotain oiretta jo esiintyisi. Mikäli huollolla saa väistettyä vaikka mahdollisen laatikkorikon niin sitten nesteidenvaihdon hinta on pieni.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Iltaa,
ja taas täytyy ottaa lakki päästä, kumartaa ja kiittää foorumilaisia!
Jakolaatikon öljyt on vaihdettu ja ulos saatu tavara (ehkä optimisesti arvioituna 1/4 normaalimäärästä) oli hirveää moskaa! Magneetti aivan ummessa ja "moska" muistutti enemmän lehmän läjää rankkasateen jälkeen kuin voiteluainetta.
Jag-Cornerin kaveri sanoi, että on viimeisiä hetkiä suorittaa öljynvaihto. Kiitos siis teille!
"Sealed for life. Yeah, my ass!"
ja taas täytyy ottaa lakki päästä, kumartaa ja kiittää foorumilaisia!
Jakolaatikon öljyt on vaihdettu ja ulos saatu tavara (ehkä optimisesti arvioituna 1/4 normaalimäärästä) oli hirveää moskaa! Magneetti aivan ummessa ja "moska" muistutti enemmän lehmän läjää rankkasateen jälkeen kuin voiteluainetta.
Jag-Cornerin kaveri sanoi, että on viimeisiä hetkiä suorittaa öljynvaihto. Kiitos siis teille!
"Sealed for life. Yeah, my ass!"
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Jouni H.
Näkyykö laskusta mitä öljyä laatikkoon laitettiin ja paljonko ?
Itselläni edessä sama jutska, nääs.
hoo
Näkyykö laskusta mitä öljyä laatikkoon laitettiin ja paljonko ?
Itselläni edessä sama jutska, nääs.
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Lootaan menee maksimissaan 600-625ml, mutta sitä ei saa tyhjäksi normaalisti valuttamalla, ja siten normaali täyttömäärä on muistaakseni jossain 200ml ja 400ml välillä.
Jag-Finnillä laittoivat sinne seuraavaa & jonkin verran X1R-lisäainetta: Castrol Syntrax limited slip 75w-140
Laitettu öljymäärä maksoi kirjanpitoni mukaan 8.23 €.
Jag-Finnillä laittoivat sinne seuraavaa & jonkin verran X1R-lisäainetta: Castrol Syntrax limited slip 75w-140
Laitettu öljymäärä maksoi kirjanpitoni mukaan 8.23 €.
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Tyhmä kysymys mutta onko tuota lurching ongelmaa ollut myös X:än JATCO:n valmistamassa laatikossa, eikö tuo ollut enemmän ZF6:n ongelma?
Sivussa tiedustelen millaisia pa. kulutuksia porukalla on bensa S-typeissä ollut?
Vaimolle pitäisi äSsä hakea moottorivaihtoehtoja on vain liikaa 2.5-4.2l
Sivussa tiedustelen millaisia pa. kulutuksia porukalla on bensa S-typeissä ollut?
Vaimolle pitäisi äSsä hakea moottorivaihtoehtoja on vain liikaa 2.5-4.2l
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Hinku Jaguarin rattiin
hamalainen, ei ollut laskussa erittelyä. Keltainen purkki jotakin Pennzoilin tavaraa sinne meni.
Tuli näistä öljyistä ja niiden vaihdoista mieleeni, mitenkä nuo peräöljyt? Kun auto on kerran menossa jossakin vaiheessa kuluvaa kuuta vaihdelaatikon öljynvaihtoon, niin olisi voinut tietysti kysyä noidenkin vaihtoa...
Tuskin niidenkään vaihto paha asia on, jos ne pystyy vaihtamaan.
Tuli näistä öljyistä ja niiden vaihdoista mieleeni, mitenkä nuo peräöljyt? Kun auto on kerran menossa jossakin vaiheessa kuluvaa kuuta vaihdelaatikon öljynvaihtoon, niin olisi voinut tietysti kysyä noidenkin vaihtoa...
Tuskin niidenkään vaihto paha asia on, jos ne pystyy vaihtamaan.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Pystyy kyllä, mutta taitaa vaatia jonkinlaisen pumppusysteemin tjsp?
Itsellä on tämmöinen merkintä (öljyt + työt):
"Taka-tasauspyörästön öljy: Differential 75W-140 SAF-XJ 111.84 €"
Tuota ei ole tarpeen vaihtaa hirveän usein, ensimmäinen merkintä taitaa olla 80tkm paikkeilla, itselläni tuo tehtiin 74tkm kohdalla. Jakovaihteisto on lähinnä se silmälläpidettävä.
Itsellä on tämmöinen merkintä (öljyt + työt):
"Taka-tasauspyörästön öljy: Differential 75W-140 SAF-XJ 111.84 €"
Tuota ei ole tarpeen vaihtaa hirveän usein, ensimmäinen merkintä taitaa olla 80tkm paikkeilla, itselläni tuo tehtiin 74tkm kohdalla. Jakovaihteisto on lähinnä se silmälläpidettävä.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Castrolin öljyä ovat laittaneet. Tuo SAw-XJ on aiempi nimi nykyiselle CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140 öljylle.Aonsaithya kirjoitti:Pystyy kyllä, mutta taitaa vaatia jonkinlaisen pumppusysteemin tjsp?
Itsellä on tämmöinen merkintä (öljyt + työt):
"Taka-tasauspyörästön öljy: Differential 75W-140 SAF-XJ 111.84 €"
Tuota ei ole tarpeen vaihtaa hirveän usein, ensimmäinen merkintä taitaa olla 80tkm paikkeilla, itselläni tuo tehtiin 74tkm kohdalla. Jakovaihteisto on lähinnä se silmälläpidettävä.
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7071681
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Hinku Jaguarin rattiin
Moro.
Näyttää tuo Castrolin Syntrax-peräöljy maksavan Motonetissä 19.90 litra, joten on tuohon 112 euroon 'töitäkin' sitten tehty.
Itselle otin vaihteistoon ja jakolooraan Valvolinen ATF Max Lifea. Se on etiketin mukaan tarkoitettu 'vanhemmille ja enemmän ajetuille vaihteistoille'. Se myös 'protects seals to prevent leaks'. Ei mulla vuotoa näy, muttei kai se pahitteeksikaan ole. Täyttää myös Mercon V- luokituksen.
hoo
Näyttää tuo Castrolin Syntrax-peräöljy maksavan Motonetissä 19.90 litra, joten on tuohon 112 euroon 'töitäkin' sitten tehty.
Itselle otin vaihteistoon ja jakolooraan Valvolinen ATF Max Lifea. Se on etiketin mukaan tarkoitettu 'vanhemmille ja enemmän ajetuille vaihteistoille'. Se myös 'protects seals to prevent leaks'. Ei mulla vuotoa näy, muttei kai se pahitteeksikaan ole. Täyttää myös Mercon V- luokituksen.
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS