Uusi jäsen, vanhat ongelmat.

Yleinen Jaguar-keskustelu
JJVaasa
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 7:31 pm
Paikkakunta: Vaasa

Uusi jäsen, vanhat ongelmat.

Viesti Kirjoittaja JJVaasa »

Tuli hankittua 1997 XK8, neljäs Jaguarini. Ensimmäisen autoni 1964 MK2 3,8 L, hankin 18 vuotiaana vuonna 1970. Seuraava Jaguar XJ6 2.8 ( 1970 ) ilmestyi talliin vuonna 1975. Kumma juttu, kun noita ikivanhoja vuosilukuja tulee mieleen niin helposti, mutta XJ40 hankintavuotta en varmuudella muista :) Mallivuosi oli 1989, hankinta taisi olla 1998 tai 1999.

Tämän XK8:n ostin Tallinnasta Joulun alla. Se on ollut tyrkyllä pidempään, pikkuvikoja on jo ajankuluksi korjailtu, mutta
Kalifornia autona se on mukavan ruosteeton. On ilo katsella alusta rakenteita joita ruoste ei ole raiskannut.

USA autona sarjanumerosta on tietysti kaksi versiota, mutta Inchcape tyylikkäästi hoiti todistuksen katsastusta varten:)
Tuohon valojen säätöjuttuun tarvitsen apua. Eli voisiko joku kertoa katsastusaseman / henkilön joka ymmärtää tuon säätömekanismi jutun? Vaasan K1 on aina toiminut hienosti, mutta tämä on uusi asia heillekin.

Terv.
Jorma
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi jäsen, vanhat ongelmat.

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Juu Ameriikassa ei noissa XK8/XKR/XK-malleissa ole ajovalojen tason eli korkeuden säätöä, meillä täällä Euroopassa on. Katsastusmiehet saattaa sanoa että pitää olla, mutta täältäkin löytyy hakutoiminnolla tietoa, ettei tarvitse olla, asiaa varten voidaan suorittaa muistaakseni kuormaustesti, jos ei sallitulla kuormalla valot nouse liikaa, ei tarvita ko. säätöäkään.

-Jakuvaari

Jk. Muuten on taudinkuvaus aika tuttu...
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi jäsen, vanhat ongelmat.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tässä linkki jossa valoasiaa sivuillaan viewtopic.php?f=1&t=3624&p=16560&hilit= ... %B6#p16560
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Uusi jäsen, vanhat ongelmat.

Viesti Kirjoittaja mikki »

Onnea!
Upeata että autoilun voi jo nuorena aloittaa suoraan Jaggella, kuten sinä ja Jakuvaari.....

Itse aloitin 18-vuotiaana 69-kuplalla.
Kun v82 pystyin ostamaan 77-Alfettan niin se oli huima nousu.
Sitten v86 ostin 75-V8 Firebirdin ja v96 88-V8 Firebirdin.

V08 05-X-typyn ja v11 11-XF:n ja v13 XK8:n niin voin todeta että koskaan mitenkään en voi saada suurempaa autonousua kuin Kuplasta Alfettaan ja siitä Firebirdiin.
Enää ei autot riitä - olkoon Ferrari tai F-type, ei em. jälkeen mitenkään voi sykähdyttää yhtä paljon!
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: Uusi jäsen, vanhat ongelmat.

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Ai että täällä muistellaan entisiä autoja. No jos minäkin
Renault Dauphine, Toyota Crown piilofarmari, Ford Taunus GT V6, Ford Mondeo Ghia V6, Toyota Corolla coupe, Toyota LandCruiser HJ60, toinen samanlainen, Citroen BX, Citroen ZX, Citroen Xantia...3x ja vihdoin Jaguar X-type 3.0 AWD = taivas aukeni......

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
JJVaasa
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 7:31 pm
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uusi jäsen, vanhat ongelmat.

Viesti Kirjoittaja JJVaasa »

Muutin ajokortin juuri saaneena Lokakuussa 1969 Ruotsiin. Talven ahkerasti säästäneenä sain käsirahat kasaan ja lähdimme isäni kanssa Tukholmaan etsimään minulle autoa. Sveavägenin kellarifirmoissa käytiin katsastamassa josko löytyisi sopivaa pirssiä. Haaveena oli MGB avoauto. Sellaista ei ollut tarjolla, mutta hieno musta MB 220 SE. Kiertelin sitä kuin kissa kuumaa puuroa, mutta faija vei minut auton taakse, näyttäen sen pakoputkien kokoa. Kyllä bensa palaa! OK, jatkettiin matkaa seuraavaan firmaan ja löydettiin !!!! Jaguar 3.8 MK2 MOD 1964 British Racing Green. Auto kadulle ja koeajoon. Faija rattiin, luulen ettei hän ollut ikinä päässyt käskemään niin montaa heppaa kerralla. Mustaa vanaa tuli Sveavägeniin :)
Ei puhettakaan pakoputkien koosta, tämä täytyi saada.
Eli Ruotsissa onnistui se, mikä ei ikinä olisi onnistunut Suomessa (siis minulle). On noita muitakin ikimuistoisia autoja ollut Jaguarien lisäksi. Ostin 1989 uuden Firebirdin ja ajoin sillä 350.000 km! Ei mitään vikaa, öljyn ja filtterin vaihdot, jarrupalat ja runsaasti renkaita. Ajelin sillä hupia ja työajoja, välimerta myöten.
Vuonna 2000 kävin hakemassa Ferrari 308 Auto Saloon Singenistä Saksanmaalta. Silloin jäi yöunet vähiin, sen verran tuo pitkän ajan haaveen toteutuminen vaikutti. Ferrari meni uudelle omistajalle 11 vuoden, pääasiassa tallissa vietetyn ajan jälkeen pari vuotta sitten.
Kävimme vaimoni kanssa Pariisissa XJ40:llä, hänellä on tapana lukea minulle kirjoja (ihmissuhdekirjoja, kun en pääse karkuun). Niin kuin tiedätte, on Jaguar äänetön auto, puheääni riittää. Tuli tuossa eräänä kesäpäivänä lähdettyä Vaasasta ajelemaan Tuurin kyläkauppaan 308:lla, vaan Tervajoella vaimo sanoi (25 km Vaasasta) että eikö mennä vaan tuonne Hackmanin tehtaan myymälään? Eli, Ferrari on niin meluinen peli, ettei keskustelusta tule mitään.

Terv.
Jorma
Vastaa Viestiin