X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Usko Jaguar X-typen laatuun alkaa hieman olla koetuksella.
Edellisen 3,0 AWD mallin kanssa päästiin vielä suht pienellä. Ainoastaan nokkapellin maalaus, kun sivusaumat tiivistemassan alta pukkasivat huolella ruostetta. Normaalit kardaanin tukilaakerin kiljumiset, tuulilasin ilma ritilöiden irtoamiset jne. eivät omatoimiharrastajaa vielä lannistaneet.
Moottorin ECU yksikön hajoaminen sai jo mielen synkäksi, mutta lähtölaukaus annettiin vasta kun nelivedon jakovaihteiston öljyä vaihtaessani törmäsin rattaiden hampaan palasiin.
Auto siis vaihtoon vajaa 200 tkm ajettuna ja tilalle X-type 2.0 D
Eipä aikaakaan, kun nokkapellin sivusaumoissa saattoi havaita esiin pyrkivää ruostetta, josta pienellä paikkamaalauksella vielä selvittiin.
Edelleen tuulilasin ilmaritilät irvistelivät ja taas liimailtiin kiinni.
Takalluukun lasi pyrki syksyllä aukeilemaan ajon aikana ja eipä aikaakaan, niin takalasin pyyhin lopetti toimintansa. Sitä kun lähdin korjaamaan, niin takaluukun lasiahan ei enää saanut aukeamaan.
Taka tukivarsiahan oli jo tullut vaihdeltua ja nyt lähinnä kiinnostuneena odottelin, milloin kaksoismassa vauhtipyörä alkaisi oireilemaan.
Kaikki nämä oli ollut hankittaessa arveluna, että joskus tulevat vikoina vastaan.
Yllätyksenä ja Joululahjana tuli kuitenkin yhtäkkinen moottorin sammuminen kesken ajon moottoritiellä Joulu aattona. Kerrasta täysin hengettömäksi.
Vikakoodeja ei ollut, mutta hehkun valo vilkutteli omaa synkkää kieltään.
Avasin pa suodattimen ja tyhjäsin sen puhtaaseen maljaan. Totesin, että magneettista purua on tullut maljan pohjalle. Kirkkaita metallikappaleita, jotka merkkihuollon mukaan ovat merkkejä suutinvauriosta ja tummaa metallipurua joka em. lähteen mukaan on pumpusta ja huolto-ohjeen mukaan sitä jonkun verran saa olla.
Auto korjaamolle, koska suuttimien koodaamiseen ym. ei omat työvälineet enää riitäneet. Pitkällisten tutkimusten jälkeen todettiin, että kaikki suuttimet ovat tukkeutuneet yhtä aikaa. Kilometrejä n. 180tkm.
Vaihtoehdoiksi korjaukselle on tarjottu seuraavaa.
Huoltokorjaamo vaihtaisi vain suuttimet, koska pumpun mitattu työpaine on 1500 bar, eli erittäin hyvä arvo. Töineen n. 1000 euroa
Tunnettu ja palkittu dieselkorjaamo oli taas sitä mieltä, että pumppu, suuttimet, pa-tankki, ja kaikki pa-putket tulisi vaihtaa koska kyseessä on todennäköisesti täystuho, joka on levittänyt metallipurua pa järjestelmään, eikä suodatin niitä pysty kuitenkaan erottelemaan. Töineen n. 10 000 euroa.
Nytpä sitten päätöksiä pitäisi tehdä.
Kokeileeko pienimmän riesan tietä ja vaihtaa riskillä vain suuttimet, vai pistääkö koko roskan kilon paloiksi ja myy varaosina, sillä 05 mallin autoon ei sen arvon tuplaavaa remonttia ainakaan viitsi tehdä.
Ongelmahan tässä tosi asiassa ei ole se kissalogo, vaan samaa moottoria löytyy melkoisen monesta laadukkaanakin pidetystä eri merkkisestä autosta
Väistämättä on alkanut tulla ikävä yksinkertaista tekniikkaa omaavia paljon kuluttavia ja saastuttavia -80 luvun perusautoja.
Ketuttaa kyllä kohtuu huolella. Noin neljästäkymmenestä omistamastani autosta kaikki 2 hinaus/trailerikuljetusta tienpäältä ovat osuneet muuten niin mukavien kissaeläinten kohdalle.
Edellisen 3,0 AWD mallin kanssa päästiin vielä suht pienellä. Ainoastaan nokkapellin maalaus, kun sivusaumat tiivistemassan alta pukkasivat huolella ruostetta. Normaalit kardaanin tukilaakerin kiljumiset, tuulilasin ilma ritilöiden irtoamiset jne. eivät omatoimiharrastajaa vielä lannistaneet.
Moottorin ECU yksikön hajoaminen sai jo mielen synkäksi, mutta lähtölaukaus annettiin vasta kun nelivedon jakovaihteiston öljyä vaihtaessani törmäsin rattaiden hampaan palasiin.
Auto siis vaihtoon vajaa 200 tkm ajettuna ja tilalle X-type 2.0 D
Eipä aikaakaan, kun nokkapellin sivusaumoissa saattoi havaita esiin pyrkivää ruostetta, josta pienellä paikkamaalauksella vielä selvittiin.
Edelleen tuulilasin ilmaritilät irvistelivät ja taas liimailtiin kiinni.
Takalluukun lasi pyrki syksyllä aukeilemaan ajon aikana ja eipä aikaakaan, niin takalasin pyyhin lopetti toimintansa. Sitä kun lähdin korjaamaan, niin takaluukun lasiahan ei enää saanut aukeamaan.
Taka tukivarsiahan oli jo tullut vaihdeltua ja nyt lähinnä kiinnostuneena odottelin, milloin kaksoismassa vauhtipyörä alkaisi oireilemaan.
Kaikki nämä oli ollut hankittaessa arveluna, että joskus tulevat vikoina vastaan.
Yllätyksenä ja Joululahjana tuli kuitenkin yhtäkkinen moottorin sammuminen kesken ajon moottoritiellä Joulu aattona. Kerrasta täysin hengettömäksi.
Vikakoodeja ei ollut, mutta hehkun valo vilkutteli omaa synkkää kieltään.
Avasin pa suodattimen ja tyhjäsin sen puhtaaseen maljaan. Totesin, että magneettista purua on tullut maljan pohjalle. Kirkkaita metallikappaleita, jotka merkkihuollon mukaan ovat merkkejä suutinvauriosta ja tummaa metallipurua joka em. lähteen mukaan on pumpusta ja huolto-ohjeen mukaan sitä jonkun verran saa olla.
Auto korjaamolle, koska suuttimien koodaamiseen ym. ei omat työvälineet enää riitäneet. Pitkällisten tutkimusten jälkeen todettiin, että kaikki suuttimet ovat tukkeutuneet yhtä aikaa. Kilometrejä n. 180tkm.
Vaihtoehdoiksi korjaukselle on tarjottu seuraavaa.
Huoltokorjaamo vaihtaisi vain suuttimet, koska pumpun mitattu työpaine on 1500 bar, eli erittäin hyvä arvo. Töineen n. 1000 euroa
Tunnettu ja palkittu dieselkorjaamo oli taas sitä mieltä, että pumppu, suuttimet, pa-tankki, ja kaikki pa-putket tulisi vaihtaa koska kyseessä on todennäköisesti täystuho, joka on levittänyt metallipurua pa järjestelmään, eikä suodatin niitä pysty kuitenkaan erottelemaan. Töineen n. 10 000 euroa.
Nytpä sitten päätöksiä pitäisi tehdä.
Kokeileeko pienimmän riesan tietä ja vaihtaa riskillä vain suuttimet, vai pistääkö koko roskan kilon paloiksi ja myy varaosina, sillä 05 mallin autoon ei sen arvon tuplaavaa remonttia ainakaan viitsi tehdä.
Ongelmahan tässä tosi asiassa ei ole se kissalogo, vaan samaa moottoria löytyy melkoisen monesta laadukkaanakin pidetystä eri merkkisestä autosta
Väistämättä on alkanut tulla ikävä yksinkertaista tekniikkaa omaavia paljon kuluttavia ja saastuttavia -80 luvun perusautoja.
Ketuttaa kyllä kohtuu huolella. Noin neljästäkymmenestä omistamastani autosta kaikki 2 hinaus/trailerikuljetusta tienpäältä ovat osuneet muuten niin mukavien kissaeläinten kohdalle.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Minäkin olen hiukan pettynyt tohon jaguarin laatuun,toki minulla tuo pettymys lähinnä kiteytyy tohon fordin diesel moottoriin.Mulla ajettu n.120000tkm ja v.06 takaluukun lasi oireilee ajoittain,pomppailee itsekseen auki.Mutta tuo kone,ohjaustehostajan pumppu poksahti jo 120000tkm´ssa, ja nyt menee vesipumppu vaihtoon pitää ihme kitinää ja kaikki temut ku auto ei lämpeä.Ihmettelen noita kone ongelmia kun firmassa missä olen töissä niin on ollut paljon transetteja eikä niissä noita moottoriin kohdistuvia vikoja ole ollut.Minulla tämä on uusin ja vähiten ajettu auto minkä olen omistanut,mutta yllättävän paljon jo ollut vikoja jos vertaa muihin autoihin mitä olen omistanut.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
... ja lissää löylyvä... kome riisseliässää omistaneena harmeja riitti: keltaista valoa pukkasi alvariinsa milloin mistäkin syystä.
Viimeinen uutena ostettu kaikkein vikaisin, vm. 2008. Jokaisen vaihdoin ennen takuun umpeutumista, rahat olisi muuten
loppuneet remontteihin.
Nyt BMW 530 GT, puuttuu Jaguarin eleganssi ja viat, tilalla toimivuus ja ehdoton laatu ja yllätys yllätys --- mukavuus!
Viimeinen uutena ostettu kaikkein vikaisin, vm. 2008. Jokaisen vaihdoin ennen takuun umpeutumista, rahat olisi muuten
loppuneet remontteihin.
Nyt BMW 530 GT, puuttuu Jaguarin eleganssi ja viat, tilalla toimivuus ja ehdoton laatu ja yllätys yllätys --- mukavuus!
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Moikka!
Tutmos: Bmw GT on tosi upea auto mutta jotain puuttuu, se Jaggen eleganssi ja muiden ihailu siitä että joku uskaltaa olla erilainen ja näyttää sen ja nauttia elämästään toimivalla kissa-autolla....
Kun seur. kerran vaihdat autoa kokeile vielä XF:ää. Varojen mukaan jopa XJ:tä.
3v takuu ilman kilsaraj. ja kaikki huollot maksettu 3v.
Jos ne keltaiset valot yhä syttyilee niin anna ekasta keltainen kortti ja tokasta punainen......
Mukavaa pakkasvkl kaikille, minä lähden pakoon aurinkoon ''Espantiin hevipopperilla'' ( kuten aikanaan 3 v tyttäreni luuli että helikopterilla sinne mennään )......
M
Tutmos: Bmw GT on tosi upea auto mutta jotain puuttuu, se Jaggen eleganssi ja muiden ihailu siitä että joku uskaltaa olla erilainen ja näyttää sen ja nauttia elämästään toimivalla kissa-autolla....
Kun seur. kerran vaihdat autoa kokeile vielä XF:ää. Varojen mukaan jopa XJ:tä.
3v takuu ilman kilsaraj. ja kaikki huollot maksettu 3v.
Jos ne keltaiset valot yhä syttyilee niin anna ekasta keltainen kortti ja tokasta punainen......
Mukavaa pakkasvkl kaikille, minä lähden pakoon aurinkoon ''Espantiin hevipopperilla'' ( kuten aikanaan 3 v tyttäreni luuli että helikopterilla sinne mennään )......
M
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Kysäiseppä vielä Pirkkalasta diesel pojilta mielipide asiaan.
Voi olla kohtuuhintainen ratkaisu, vaikea varmasti sanoa mistä tuo moska on peräisin pumpulta vai suuttimilta vai siirtopumpulta?
Korkeapainepumpulta kun kerta tulee riittävästi painetta luulisi sen olevan ok.
Dieselpojilla suuttimien korjaus oli 100€ luokkaa/kappale + työt.
Omastani korjattiin kaksi suutinta em. paikassa kun olivat tukkeutuneet, saattaa johtua halvasta pa. suodattimesta.
ps. harmi että olet saanut maanantaikappaleita...
Voi olla kohtuuhintainen ratkaisu, vaikea varmasti sanoa mistä tuo moska on peräisin pumpulta vai suuttimilta vai siirtopumpulta?
Korkeapainepumpulta kun kerta tulee riittävästi painetta luulisi sen olevan ok.
Dieselpojilla suuttimien korjaus oli 100€ luokkaa/kappale + työt.
Omastani korjattiin kaksi suutinta em. paikassa kun olivat tukkeutuneet, saattaa johtua halvasta pa. suodattimesta.
ps. harmi että olet saanut maanantaikappaleita...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Ehdin jo tilata tuolta sumujen saarilta tehdaskorjatut suuttimet hintaan 150 euroa kappale ja tarkoitus on ottaa riski ja jättää pumppu tässä vaiheessa vaihtamatta.
Putkistot huuhdellaan ja pumpulla pyritään pumppaamaan polttoainetta näyteastiaan, jotta saadaan hieman lisätietoa tuolta pumpun päästä.
Samanaikaisesti työstän ajatusta teoiksi magneettisista lisäsuodattimista ennen pa-suodatinta ja samoin jos mahdollista pumpun ja suuttimien väliin.
Tuo korkea paine vain tekee asian hieman hankalaksi korkeapaine puolella. Ajatuksena on sorvata tuollainen paineenkestävä suodatinkotelo ja toteuttaa se tyyliin magneettinen öljyproppu tms. ellei valmista tuotetta löydy.
Yllätti nimittäin tieto, että pieni määrä magneettista hilettä sallitaan suodattimelta löytyvän.
Olen tuossa käyttänyt vain alkuperäisiä Delphin pa-suodattimia, koska tarvikesuodattimien virtausvastuksesta ja puhdistuskyvystä on kaikenlaista negatiivista juttua ollut paljon. Olen jopa kuullut väitettävän suuren virtausvastuksen hajottaneen siirtopumppuja.
Putkistot huuhdellaan ja pumpulla pyritään pumppaamaan polttoainetta näyteastiaan, jotta saadaan hieman lisätietoa tuolta pumpun päästä.
Samanaikaisesti työstän ajatusta teoiksi magneettisista lisäsuodattimista ennen pa-suodatinta ja samoin jos mahdollista pumpun ja suuttimien väliin.
Tuo korkea paine vain tekee asian hieman hankalaksi korkeapaine puolella. Ajatuksena on sorvata tuollainen paineenkestävä suodatinkotelo ja toteuttaa se tyyliin magneettinen öljyproppu tms. ellei valmista tuotetta löydy.
Yllätti nimittäin tieto, että pieni määrä magneettista hilettä sallitaan suodattimelta löytyvän.
Olen tuossa käyttänyt vain alkuperäisiä Delphin pa-suodattimia, koska tarvikesuodattimien virtausvastuksesta ja puhdistuskyvystä on kaikenlaista negatiivista juttua ollut paljon. Olen jopa kuullut väitettävän suuren virtausvastuksen hajottaneen siirtopumppuja.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Tämä kaiketi kuuluisi jo tekniikka osioon, mutta jatkan kuitenkin samaan ketjuun.
Eihän se helpoin ja halvin tie aina ole se oikea.
Putket puhdistettiin, vaihdettiin uusi alkuperäis pa-suodatin ja pumpattiin pumpulla maljaan polttoainetta. Kaikki näytti hyvältä, eikä maljaan tullut hituakaan metallista purua.
Siispä suuttimet paikalle, muutama kymmenen kilometriä koeajoa ja sammuminen tielle.
Tällä kertaa 3 suutinta tukossa, joten kaikki uusiksi ja myös pumppu vaihtoon. Imupumppu kai yleisin syyllinen. Yhtä pakettia kuitenkin niin imu- kuin korkeapaine pumppukin.
Tähän asti opittua.
Suodatin ei pysty suodattamaan pieniä metallisia hituja, vaan pa- säiliö ja putket pitää puhdistaa.
Nyt järjestelmään tulee siis myös magneettiset suodattimet ennen seuraavaa käynnistystä.
Suuttimia ei välttämättä aina tarvitse vaihtaa. Kärjet eivät kai juurikaan tukkeudu, vaan vika on suuttimen sisällä, elementtien välissä olevat muruset, jotka estävät suuttimen toiminnan ja ovat kai yleensä puhdistettavissa pois. Testataan vielä käytännössä.
Pumpun kunnosta painemittaus ei kerro totuutta, koska delphin pumpussa usein vika on imupumpun puolella. Todennetaan tämäkin.
Osahankinnoissa Diesel Jones Englannissa on varteenotettava vaihtoehto. Hyvä palvelu, nopea toimitus ja kilpailukykyiset hinnat. Suutintoimitus kesti 16 tuntia tilauksesta siihen, kun paketti oli kädessä.
Auto siis takaisin kotipajalle trailerilla ja työt pääsääntöisesti jatkossa tehdään itse, jotta kustannukset pysyvät edes jollakin tavalla järjellisissä rajoissa.
Eihän se helpoin ja halvin tie aina ole se oikea.
Putket puhdistettiin, vaihdettiin uusi alkuperäis pa-suodatin ja pumpattiin pumpulla maljaan polttoainetta. Kaikki näytti hyvältä, eikä maljaan tullut hituakaan metallista purua.
Siispä suuttimet paikalle, muutama kymmenen kilometriä koeajoa ja sammuminen tielle.
Tällä kertaa 3 suutinta tukossa, joten kaikki uusiksi ja myös pumppu vaihtoon. Imupumppu kai yleisin syyllinen. Yhtä pakettia kuitenkin niin imu- kuin korkeapaine pumppukin.
Tähän asti opittua.
Suodatin ei pysty suodattamaan pieniä metallisia hituja, vaan pa- säiliö ja putket pitää puhdistaa.
Nyt järjestelmään tulee siis myös magneettiset suodattimet ennen seuraavaa käynnistystä.
Suuttimia ei välttämättä aina tarvitse vaihtaa. Kärjet eivät kai juurikaan tukkeudu, vaan vika on suuttimen sisällä, elementtien välissä olevat muruset, jotka estävät suuttimen toiminnan ja ovat kai yleensä puhdistettavissa pois. Testataan vielä käytännössä.
Pumpun kunnosta painemittaus ei kerro totuutta, koska delphin pumpussa usein vika on imupumpun puolella. Todennetaan tämäkin.
Osahankinnoissa Diesel Jones Englannissa on varteenotettava vaihtoehto. Hyvä palvelu, nopea toimitus ja kilpailukykyiset hinnat. Suutintoimitus kesti 16 tuntia tilauksesta siihen, kun paketti oli kädessä.
Auto siis takaisin kotipajalle trailerilla ja työt pääsääntöisesti jatkossa tehdään itse, jotta kustannukset pysyvät edes jollakin tavalla järjellisissä rajoissa.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Nyt taas meinaa hirttää kiinni. Ei edes yhtä öljynvaihtoväliä pääse ajamaan ilman että jotain korjattavaa. Auto ollut meillä nyt 70tkm ja kahden vuoden ajan (180tkm ajettuna nyt). On vaihdettu suutinputket, yksi suutin, kytkin ja kaksoismassapyörä, kampiakselin hihnapyörä, egr putsattu, imusarja putsattu, koiranluita eteen vaihdettu, oikea raidetangon sisäpää. Oikealla takana alempi tukivarsi. Takavakaajan korikumit ja yhdystangot. Nyt vasen etujousi meni poikki.
Tarvikeosina tähän ei tahdo saada mitään. Poislukien tietyt alustanosat, jotka yhteisiä Mondeon kanssa. Briteistä tietenkin saa osia ja marmoritiskiltä myös. Meillä autot jokapäiväisessä käytössä, joten viikkojen odotuksia osien saapumisessa ei aina jaksaisi varsinkin jos auto ei ole ajokunnossa.
Nyt meinaa mennä hermot tän jousen kanssa. Autolla ei viitti ajaa kun katkennut jousi on tullut jousilautasen yli ja jousen pää makaa koiranluun yläkiinnitystä vasten. Tarvikevalmistajilta löytyy kyllä jousta, mutta kaikilla tehdastilauksena eli varaosamyyjän mukaan n. 1 kk toimitusaika tehdastilauksissa. Britishpartsilla kolmea eri jousimallia, mutta mikään niistä ei ole meidän autoon (eri varaosanumero meidän autoon). Varmaan ne kaikki sopisi autoon mutta ovat joko sporttialustaan, bensaversioon yms muttei dieseliin. Täytyy sortua marmoritiskin tarjontaan jotta auto saadaan taas ajoon.
Tarvikeosina tähän ei tahdo saada mitään. Poislukien tietyt alustanosat, jotka yhteisiä Mondeon kanssa. Briteistä tietenkin saa osia ja marmoritiskiltä myös. Meillä autot jokapäiväisessä käytössä, joten viikkojen odotuksia osien saapumisessa ei aina jaksaisi varsinkin jos auto ei ole ajokunnossa.
Nyt meinaa mennä hermot tän jousen kanssa. Autolla ei viitti ajaa kun katkennut jousi on tullut jousilautasen yli ja jousen pää makaa koiranluun yläkiinnitystä vasten. Tarvikevalmistajilta löytyy kyllä jousta, mutta kaikilla tehdastilauksena eli varaosamyyjän mukaan n. 1 kk toimitusaika tehdastilauksissa. Britishpartsilla kolmea eri jousimallia, mutta mikään niistä ei ole meidän autoon (eri varaosanumero meidän autoon). Varmaan ne kaikki sopisi autoon mutta ovat joko sporttialustaan, bensaversioon yms muttei dieseliin. Täytyy sortua marmoritiskin tarjontaan jotta auto saadaan taas ajoon.
Ex S-type 2.7d Executive vm-06
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
No mulla taas tyssäsi leimalle,ei menny 127000tkm ajettu v.06 diesel jaguar päästöistä läpi.Suuttimet testattu,ahtoputket tarkastettu,suuttimissa ei vikaan mutta yksi putken lemmari löysällä.No eiku diesel suuttimien puhdistusainetta koneeseen ja autolle runtua,ja sen jälkeen päästöt meni läpi nipin napin.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Vuosi sitten leimalla poljettiin meidän autoa hullun lailla että saatiin savutusarvo alle kolmen. Sen jälkeen on egr putsattu ja tulpattu sekä imusarja putsattu. Suutin vaihdettiin myös. Edellisviikon katsastuksessa savutusarvo 0.64.
Ex S-type 2.7d Executive vm-06
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Moi,
Oletko kokeillut Teilehaberia? Itse olen tilaillut sitä kautta Jaggen osia jos muualla on ollu pitkät toimitusajat, ja Mersun osat Chrysleriin on tullut tilailtua tuota kautta. Tuo on siis tavallaan Saksalainen eBay autonosille.
Ainakin jotain jousia sieltä näyttäisi löytyvän X-Estateen:
http://www.teilehaber.de/autoteile-shop ... 17879.html
Oletko kokeillut Teilehaberia? Itse olen tilaillut sitä kautta Jaggen osia jos muualla on ollu pitkät toimitusajat, ja Mersun osat Chrysleriin on tullut tilailtua tuota kautta. Tuo on siis tavallaan Saksalainen eBay autonosille.
Ainakin jotain jousia sieltä näyttäisi löytyvän X-Estateen:
http://www.teilehaber.de/autoteile-shop ... 17879.html
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Ei voi muuta ku sanoo fordin kosto,tässä on mondeo´ta transittia ym diesel fordia niin ne on menny päästöistä läpi heittämällä.Mutta tota egr´ää itsekin epäilen mutta katotaan ens leimalle,ja en todellakaan enää mittuuta päästöjä katsastusasemalla,vaan vien kiltisti tohon bosch diesel huoltoon päästömittaukseen.JMH kirjoitti:Vuosi sitten leimalla poljettiin meidän autoa hullun lailla että saatiin savutusarvo alle kolmen. Sen jälkeen on egr putsattu ja tulpattu sekä imusarja putsattu. Suutin vaihdettiin myös. Edellisviikon katsastuksessa savutusarvo 0.64.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Tänään ajoin tosi nätin hopeisen X-typen perässä Lahden motarilla K1 ja 3 välissä ja se tasaisella kaasulla ja nopeudella n. 100km/h savutti aivan järkyttävästi tosi mustaa usvaa. Ei kiihdytystä vaan nimenomaan tasaisella menolla.
LeoP: Tapaamisiin H:linnassa nyt to tai pe.
90% to ja vahvistan to aamulla ajan.
Tuon niitä sovittuja osia ja kerron mitä tapahtui huollossa Tallinnassa X-typen kanssa!
Suutinongelmaa ja huolto venähti päivästä kolmeen viikkoon ja kustannukset sovitusta +100-300%, en muista enää tarkkaan!
M
LeoP: Tapaamisiin H:linnassa nyt to tai pe.
90% to ja vahvistan to aamulla ajan.
Tuon niitä sovittuja osia ja kerron mitä tapahtui huollossa Tallinnassa X-typen kanssa!
Suutinongelmaa ja huolto venähti päivästä kolmeen viikkoon ja kustannukset sovitusta +100-300%, en muista enää tarkkaan!
M
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Täytyypä pistää tuo sivusto mieleen jatkoa ajatellen. Eilen soitin Turun Metro-autoon ja tilasin jouset. Tänään hain ne ja perjantaina ne vaihdetaan auton alle. Vajaan viikon nyt joutuu kärsimään ilman toista autoa. Jos ei olisi niin kovaa tarvetta saada autoa ajoon, niin olishan sitä säästänyt rahaa tilaamalla tuolta Saksasta.TePe kirjoitti:Moi,
Oletko kokeillut Teilehaberia? Itse olen tilaillut sitä kautta Jaggen osia jos muualla on ollu pitkät toimitusajat, ja Mersun osat Chrysleriin on tullut tilailtua tuota kautta. Tuo on siis tavallaan Saksalainen eBay autonosille.
Ainakin jotain jousia sieltä näyttäisi löytyvän X-Estateen:
http://www.teilehaber.de/autoteile-shop ... 17879.html
Ex S-type 2.7d Executive vm-06
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Ajoit myös upean hopeisen Alfan perässä tänään Järvenpään pohjoisväylällä....mikki kirjoitti:Tänään ajoin tosi nätin hopeisen X-typen perässä Lahden motarilla
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Oho, asensitko seurantalaitteen kun sain kirjoja lainaksi?????
Juu, oli yksi sopparinteko siellä Sibeliuksen kaupungissa!
M
Juu, oli yksi sopparinteko siellä Sibeliuksen kaupungissa!
M
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Kerrotaanpa loppukokemukset samaan ketjuun diesel x:n kanssa painimisesta.
Aiemmin kerrotun lisäksi siis on vaihdettu uusi pumppupaketti, joka tuli sumujen saarelta ja kokonaiskustannukseksi jäi n. 650 euroa.
Epäilys osoittautui oikeaksi edesmenneen osalta ja vika oli siirtopumpun puolella. Pinnoitteita irtoillut kunnolla, joten vika materiaalissa tai lämpökasittelyssä tms.
Suuttimet rohkenin avata itse ja totesin, ettei tuo mitään rakettitiedettä ole. Työtila vain yltiöpuhtaaksi, lopullinen purkaminen ja kokoaminen lasilevyn päällä, jottei mitään ylimääräistä kulkeennu suuttimen sisään. Kaikkien mekaanisten osien puhdistaminen jarrujen puhdistussprayllä, mukaanlukien kaikki pa- putket sisältä, jälkeen suodattimen. Suuttimen kärjet eivät tosiaankaan olleet tukossa, vaan metallimurut olivat levinneet muuten tasaisesti mekaniikan sekaan ja estivät normaalin toiminnan. Kokoamisen yhteydessä tutkin suuttimien mekaaniset osat myös naarmujen osalta tuollaisella kelloseppien ja elektroniikkakorjaajien käyttämällä suurennuslasilla.
Suuttimien osalta siis toinen kierros 0 euroa. Toki uudet tiivisteet asennettaessa maksoivat muutaman euron.
Lopulta siis pumpun vaihdon, sekä suuttimien puhdistuksen ja vaihdon pystyy hoitamaan myös itse, jos on hieman teknisesti orientoitunut ja on työtila käytettävissä.
Kokonaiskuluiksi siis jäi todellisten vikojen osalta n. 1250 euroa osien osalta, sekä omaa työtä.
Jos ajatellaan, että huimin tarjous korjauksesta oli n. 10 000 euroa, niin kohtuu palkalle pääsin. Tuntipalkaksi taisi jäädä 500 euroa.
Tuntumaksi jäi, että pumppuvikojen seurauksena on vaihdettu ja vaihdetaan helposti pelastettavissa olevia, kalliita suuttimia melkoisia määriä.
Aiemmin kerrotun lisäksi siis on vaihdettu uusi pumppupaketti, joka tuli sumujen saarelta ja kokonaiskustannukseksi jäi n. 650 euroa.
Epäilys osoittautui oikeaksi edesmenneen osalta ja vika oli siirtopumpun puolella. Pinnoitteita irtoillut kunnolla, joten vika materiaalissa tai lämpökasittelyssä tms.
Suuttimet rohkenin avata itse ja totesin, ettei tuo mitään rakettitiedettä ole. Työtila vain yltiöpuhtaaksi, lopullinen purkaminen ja kokoaminen lasilevyn päällä, jottei mitään ylimääräistä kulkeennu suuttimen sisään. Kaikkien mekaanisten osien puhdistaminen jarrujen puhdistussprayllä, mukaanlukien kaikki pa- putket sisältä, jälkeen suodattimen. Suuttimen kärjet eivät tosiaankaan olleet tukossa, vaan metallimurut olivat levinneet muuten tasaisesti mekaniikan sekaan ja estivät normaalin toiminnan. Kokoamisen yhteydessä tutkin suuttimien mekaaniset osat myös naarmujen osalta tuollaisella kelloseppien ja elektroniikkakorjaajien käyttämällä suurennuslasilla.
Suuttimien osalta siis toinen kierros 0 euroa. Toki uudet tiivisteet asennettaessa maksoivat muutaman euron.
Lopulta siis pumpun vaihdon, sekä suuttimien puhdistuksen ja vaihdon pystyy hoitamaan myös itse, jos on hieman teknisesti orientoitunut ja on työtila käytettävissä.
Kokonaiskuluiksi siis jäi todellisten vikojen osalta n. 1250 euroa osien osalta, sekä omaa työtä.
Jos ajatellaan, että huimin tarjous korjauksesta oli n. 10 000 euroa, niin kohtuu palkalle pääsin. Tuntipalkaksi taisi jäädä 500 euroa.
Tuntumaksi jäi, että pumppuvikojen seurauksena on vaihdettu ja vaihdetaan helposti pelastettavissa olevia, kalliita suuttimia melkoisia määriä.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
En tiä, pitäskö olla hiljaa JAGGEN OMISTAMISEN IHANUUDESTA???
Minulla on ollut 1,5 vuotta 2003vm X-type 3l auto ja taattu katseenvangitsija... Rekkari vetää porukkaa juttusille. (olit ville oikeassa)
Ostin uudet kesärenkaat, vaihdatin öljyt, massautin pohjan (uusitaan tänävuonna), vaihdatin jarrunesteet....ja tilasin eteen uuden rekkarin ja taustalevyn, yksi nainen pyöräili kävelykäytävää keulaan niin että osui ainoastaan tohon! ei konepeltiin tms.
Pikkasen tippuu jostain jäähdytysnestettä, muuten vaan bensaa ja yrittää olla ajamatta liian kovaa peltipoliisin ohi!
Toi peli vaan toimii!!!!!!!
Minulla on ollut 1,5 vuotta 2003vm X-type 3l auto ja taattu katseenvangitsija... Rekkari vetää porukkaa juttusille. (olit ville oikeassa)
Ostin uudet kesärenkaat, vaihdatin öljyt, massautin pohjan (uusitaan tänävuonna), vaihdatin jarrunesteet....ja tilasin eteen uuden rekkarin ja taustalevyn, yksi nainen pyöräili kävelykäytävää keulaan niin että osui ainoastaan tohon! ei konepeltiin tms.
Pikkasen tippuu jostain jäähdytysnestettä, muuten vaan bensaa ja yrittää olla ajamatta liian kovaa peltipoliisin ohi!
Toi peli vaan toimii!!!!!!!
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Hmm...pakko kysyä varmistukseksi että: Ajelitko jollain kävelykäytävällä kun pyörä osui sinuun... ?EXÄ-1 kirjoitti:yksi nainen pyöräili kävelykäytävää keulaan
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Hyvä kun kysyit, ajoin pihasta portille. Nainen lasketteli tulemaan mäkeä täysiä alas, jagge oli pysähdyksissä kun tömähti. Hän ei saanut käännettyä tarpeeksi pyörää kun oli "vaikuttavaa liikennettä" Poljn osui rekisterikiven taustalevyyn ja nainen lensi jalkakäytävälle. Jatkoi siitä ambulanssilla matkaansa...
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Näin vähän ajattelinkin ja vähän kieliposkessa kysyinkin...Hyvä ettei käynyt pahemmin....jaggelle...ja tietysti nainenkaan ei varmaan pahemmin loukkaantunut,kai ?EXÄ-1 kirjoitti:Hyvä kun kysyit, ajoin pihasta portille. Nainen lasketteli tulemaan mäkeä täysiä alas, jagge oli pysähdyksissä kun tömähti. Hän ei saanut käännettyä tarpeeksi pyörää kun oli "vaikuttavaa liikennettä" Poljn osui rekisterikiven taustalevyyn ja nainen lensi jalkakäytävälle. Jatkoi siitä ambulanssilla matkaansa...
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Ei mitään sen vaarallisempaa. Tuo yli kolmekymppinen nainen ei taatusti tuota pätkää enää tule vauhdinhurmoksessa ainakaan kävelykäytävällä ja "väärällä puolella"kissaeläin kirjoitti:Näin vähän ajattelinkin ja vähän kieliposkessa kysyinkin...Hyvä ettei käynyt pahemmin....jaggelle...ja tietysti nainenkaan ei varmaan pahemmin loukkaantunut,kai ?EXÄ-1 kirjoitti:Hyvä kun kysyit, ajoin pihasta portille. Nainen lasketteli tulemaan mäkeä täysiä alas, jagge oli pysähdyksissä kun tömähti. Hän ei saanut käännettyä tarpeeksi pyörää kun oli "vaikuttavaa liikennettä" Poljn osui rekisterikiven taustalevyyn ja nainen lensi jalkakäytävälle. Jatkoi siitä ambulanssilla matkaansa...
Hän käy vielä röngtenissä, polvi oikkuilee.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Alkuperäiseen vuodatukseen hieman päivitystä.
Omatoiminen ruiskutuspumpun vaihto ja suuttimien omatoiminen purkaminen ja puhdistaminen ilmeisesti onnistuivat, koska 30 tkm on lisää mittariin kertynyt moottorin osalta ongelmitta. Asennettuun polttoaineen magneetti suodattimeen kertyi aluksi hieman metallia, eli sitä oli tankkiin saakka kulkeutunut, mutta määrä on ollut erittäin pieni, eikä ole lisääntynyt enää alun jälkeen.
Ajovaloumpioiden sisällä olevat kiinnitys ja säätöhärpäkkeet muuttuivat syksyn aikana muovimuruiksi ja tilalle hankitut metalliset kustansivat n. 30 euroa. Paikalleen asennus vei yhden iltapuhteen sisältäen ajovaloumpioiden "lasin" hionnan ja kiillotuksen.
Katsastuksessa 60 tkm sitten vaidettu, sumujen saarilta hankittu, taka alatukivarsi oli taas väljä. Varaosamyynti varoitteli aikanaan tarvikefirmoista, joiden tuotteet eivät kestä. Hankittu osa oli kuitenkin Saksassa valmistettu ja Jaguarin leimoilla. Nyt hankin marmoritiskiltä ja tingattu hinta 155 euroa. Osa suurella todennäköisyydellä täsmälleen saman valmistajan samoilla leimoilla varustettu, kuin tarvikkeena hankittu. Hintaero "tarvikkeen" 45 puntaa vastaan marmoritiskiltä hankittuna 155 euroa.
Toivottavsti tukivarsi kestää 3 kertaa pidempään marmoritiskiltä ostettuna.
Muutoin pelot kaksoismassa vauhtipyörän, ohjaustehostimen jne. ongelmista eivä toistaiseksi ole toteutuneet. 210 tkm takana ja ainakin vaimo on ollut tyytyväinen autoon.
Jos kaikki työt olisi teettänyt huoltokorjaamolla, olisivat hekin varmaan tyytyväisiä.
Pahintahan tässä kaikessa on se, että vieläkään en ole valmis ostamaan tavan japsi autoa. Kuitenkin noissa kissoissa on luonnetta. Niin hyvässä, kuin pahassakin.
Omatoiminen ruiskutuspumpun vaihto ja suuttimien omatoiminen purkaminen ja puhdistaminen ilmeisesti onnistuivat, koska 30 tkm on lisää mittariin kertynyt moottorin osalta ongelmitta. Asennettuun polttoaineen magneetti suodattimeen kertyi aluksi hieman metallia, eli sitä oli tankkiin saakka kulkeutunut, mutta määrä on ollut erittäin pieni, eikä ole lisääntynyt enää alun jälkeen.
Ajovaloumpioiden sisällä olevat kiinnitys ja säätöhärpäkkeet muuttuivat syksyn aikana muovimuruiksi ja tilalle hankitut metalliset kustansivat n. 30 euroa. Paikalleen asennus vei yhden iltapuhteen sisältäen ajovaloumpioiden "lasin" hionnan ja kiillotuksen.
Katsastuksessa 60 tkm sitten vaidettu, sumujen saarilta hankittu, taka alatukivarsi oli taas väljä. Varaosamyynti varoitteli aikanaan tarvikefirmoista, joiden tuotteet eivät kestä. Hankittu osa oli kuitenkin Saksassa valmistettu ja Jaguarin leimoilla. Nyt hankin marmoritiskiltä ja tingattu hinta 155 euroa. Osa suurella todennäköisyydellä täsmälleen saman valmistajan samoilla leimoilla varustettu, kuin tarvikkeena hankittu. Hintaero "tarvikkeen" 45 puntaa vastaan marmoritiskiltä hankittuna 155 euroa.
Toivottavsti tukivarsi kestää 3 kertaa pidempään marmoritiskiltä ostettuna.
Muutoin pelot kaksoismassa vauhtipyörän, ohjaustehostimen jne. ongelmista eivä toistaiseksi ole toteutuneet. 210 tkm takana ja ainakin vaimo on ollut tyytyväinen autoon.
Jos kaikki työt olisi teettänyt huoltokorjaamolla, olisivat hekin varmaan tyytyväisiä.
Pahintahan tässä kaikessa on se, että vieläkään en ole valmis ostamaan tavan japsi autoa. Kuitenkin noissa kissoissa on luonnetta. Niin hyvässä, kuin pahassakin.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Laitetaan tähän ketjuun hieman positiivisistakin X-Typestä. Itselläni oli 3.0 V6 US base versio (eli vastaa varmaankin Suomi luxury versiota Full Leather, 17" aluvanteet 225 kumeilla, kattoluukku, etc.) loppuvuodesta 2004 loppuvuoteen 2014 ilman oikeita ongelmia.
Kissa kävi kerran vuodessa merkkihuollossa ja ei tarvinnut sen lisäksi juuri mitään.
Kohtasin ainoastaan normaaleja pikku riesoja eli tuulilasille ilmaa puhaltavat "suuttimet" popsahtelivat ylös ennen kuin ne ruuvattiin kiinni, polttimoita paloi runsaasti siihen asti kunnes omin pikku käsin tein kunnolliset maadoitukset lampun runkoihin. (Ja lopulta vaihdoin tarvike Xenonit). Ei ruostetta, ei jakolaatikko-ongelmia, jne. Kaiken kaikkiaan hyvä käyttöauto.
Kissa kävi kerran vuodessa merkkihuollossa ja ei tarvinnut sen lisäksi juuri mitään.
Kohtasin ainoastaan normaaleja pikku riesoja eli tuulilasille ilmaa puhaltavat "suuttimet" popsahtelivat ylös ennen kuin ne ruuvattiin kiinni, polttimoita paloi runsaasti siihen asti kunnes omin pikku käsin tein kunnolliset maadoitukset lampun runkoihin. (Ja lopulta vaihdoin tarvike Xenonit). Ei ruostetta, ei jakolaatikko-ongelmia, jne. Kaiken kaikkiaan hyvä käyttöauto.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Jatketaanpa tähän osioon päivitystä, vaikka, kuten aikaisemmin totesin kuuluisi enemmän tekniikka osioon.
X typen kanssa liikkuminen on mennyt positiivisissa merkeissä. Kilometrit n. 230 tkm, eikä lähes vuoteen pienintäkään ongelmaa.
Nyt kuitenkin laturi päätti irtisanoa työehtosopimuksen. Pirullinen käämin käry ja laturi niin kuuma, ettei kättä kärsi parin minuutin käytön jälkeen. Lataa kumminkin!
Mitäpä tuota ihmettelemään muuta, kuin uusi laturi ja samalla hihnapyörät ja hihna uusiksi.
Samalla totesin, että ohjaustehostin hieman tihkuu, mutta ei vielä ole tarvinnut lisätä nestettä. Taidan kuitenkin vaihtaa ja samalla uusia vesipumpun samalla vaivalla. Näillä kilometreillä nuo kaikki on kuitenkin jo ns. normaaleja vaihdettavia.
Kytkin vauhtipyörineen on edelleen alkuperäinen, joten se on kestänyt pidempään, kuin uskoin.
Jotain kai kertoo se, että ehdotellessani hallitukselle vaihtoa vaikkapa luotettavaan Skodaan, oli vastaus välitön EI.
Kyllä siinä kieltämättä on paljon positiivista, pienten murheiden lomassa.
X typen kanssa liikkuminen on mennyt positiivisissa merkeissä. Kilometrit n. 230 tkm, eikä lähes vuoteen pienintäkään ongelmaa.
Nyt kuitenkin laturi päätti irtisanoa työehtosopimuksen. Pirullinen käämin käry ja laturi niin kuuma, ettei kättä kärsi parin minuutin käytön jälkeen. Lataa kumminkin!
Mitäpä tuota ihmettelemään muuta, kuin uusi laturi ja samalla hihnapyörät ja hihna uusiksi.
Samalla totesin, että ohjaustehostin hieman tihkuu, mutta ei vielä ole tarvinnut lisätä nestettä. Taidan kuitenkin vaihtaa ja samalla uusia vesipumpun samalla vaivalla. Näillä kilometreillä nuo kaikki on kuitenkin jo ns. normaaleja vaihdettavia.
Kytkin vauhtipyörineen on edelleen alkuperäinen, joten se on kestänyt pidempään, kuin uskoin.
Jotain kai kertoo se, että ehdotellessani hallitukselle vaihtoa vaikkapa luotettavaan Skodaan, oli vastaus välitön EI.
Kyllä siinä kieltämättä on paljon positiivista, pienten murheiden lomassa.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Minulla ollut oma Äxäni nyt pari vuotta, 180 tonnia tuli juuri mittariin 10 vuotta vanhaan autoon.
Tuo kilometrimäärä on sellainen, missä mm. alustan ja ohjauksen osia menee usein vaihtoon. Koiranluut eteen vaihdettu, etujarrut uusittu, jakolaatikon öljyt/moottoriöljyt vaihdettu ja pari tukivartta. Itse tein täyden ruostesuojauksen alustaan (kannattaa ehdottomasti hoitaa tämä Äxässä).
Muuten on ollut erittäin halvat ja huolettomat 30.000 kilometriä minulle. Auto on ollut paljon luotettavampi ja halvempi ylläpidettävä kuin aikaisempi E39 facelift 525i Bemarini. E39 oli yksi parhaita sedaneita ikinä, ja Jagge häviää ehkä alustan osalta vähän. Mutta Bemariin verrattuna Jagen fiilis on satakertaisesti hienompi. Nelivedosta talvella puhumattakaan.
Tuo kilometrimäärä on sellainen, missä mm. alustan ja ohjauksen osia menee usein vaihtoon. Koiranluut eteen vaihdettu, etujarrut uusittu, jakolaatikon öljyt/moottoriöljyt vaihdettu ja pari tukivartta. Itse tein täyden ruostesuojauksen alustaan (kannattaa ehdottomasti hoitaa tämä Äxässä).
Muuten on ollut erittäin halvat ja huolettomat 30.000 kilometriä minulle. Auto on ollut paljon luotettavampi ja halvempi ylläpidettävä kuin aikaisempi E39 facelift 525i Bemarini. E39 oli yksi parhaita sedaneita ikinä, ja Jagge häviää ehkä alustan osalta vähän. Mutta Bemariin verrattuna Jagen fiilis on satakertaisesti hienompi. Nelivedosta talvella puhumattakaan.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Kahden x typen kokemuksella olen taipuvainen uskomaan, että tuonne 160-180 tkm ajo on huoletonta. Vaikka liikkeestä ostin nykyisen, törmäsin alkuperäiseen omistajaan, joka oli ajanut ensimmäiset n. 100 tkm. Hän kehui autoa parhaaksi siihen asti omistamistaan ja haukkui vastaavasti nykyistä germaani tuotettaan.
Omat kokemukset ovat olleet myös huolettomia aina tuonne n. 180 tkm saakka. Sen jälkeen pieniä ja vähän suurempiakin murheita on kasautunut jonkin verran. Osa huonoa tuuria, kuten 3.0 koneen moottorinohjausyksikkö. Siis Japanilainen Denso, joka pitäisi olla kai pomminvarma, niin kuin kaiketi japsituotteista ajatellaan.
Kuluvia osia kuuluukin vaihtaa jo lähellä 200 tkm, mutta korkeapainepumput ja moottorin ohjausyksiköt eivät mielestäni kuulu tähän osastoon.
Olen ajatellut kokeilla miten vaikuttaa, kun vaihtaa nyt kaikki tunnetut riesanaiheuttajat. Olisiko sen jälkeen halpoja ja huolettomia kilometrejä taas paljon edessäpäin.
Mielenkiintoisena huomiona olen myös havainnut, että niin nykyisessä Jaguarissa, kuin LD Discoveryssä, lähes poikkeuksetta kaikissa osissa, jotka ovat aiheuttaneet ongelmia on Made in Germany, tai Made in Japan tekstit. Nimenomaan tuossa järjestyksessä.
Poikkeus on ollut tuo korkeapainepumppu, Made in France.
Omat kokemukset ovat olleet myös huolettomia aina tuonne n. 180 tkm saakka. Sen jälkeen pieniä ja vähän suurempiakin murheita on kasautunut jonkin verran. Osa huonoa tuuria, kuten 3.0 koneen moottorinohjausyksikkö. Siis Japanilainen Denso, joka pitäisi olla kai pomminvarma, niin kuin kaiketi japsituotteista ajatellaan.
Kuluvia osia kuuluukin vaihtaa jo lähellä 200 tkm, mutta korkeapainepumput ja moottorin ohjausyksiköt eivät mielestäni kuulu tähän osastoon.
Olen ajatellut kokeilla miten vaikuttaa, kun vaihtaa nyt kaikki tunnetut riesanaiheuttajat. Olisiko sen jälkeen halpoja ja huolettomia kilometrejä taas paljon edessäpäin.
Mielenkiintoisena huomiona olen myös havainnut, että niin nykyisessä Jaguarissa, kuin LD Discoveryssä, lähes poikkeuksetta kaikissa osissa, jotka ovat aiheuttaneet ongelmia on Made in Germany, tai Made in Japan tekstit. Nimenomaan tuossa järjestyksessä.
Poikkeus on ollut tuo korkeapainepumppu, Made in France.
Viimeksi muokannut LeoP, Ke Joulu 16, 2015 4:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Tuli hankittua xj-8 lle kaveriksi 3.0 farmari x-type hiljattain. Annoin heti syynätä auton läpi huollossa ja tulevaa katsastusta ajatellen otettiin pakokaasu ja obd testit. Autolla ajettu 340.000 arvot oli ihan uuden auton luokkaa . Vääräntyyppinen pakkasneste vaihdettiin oikeanlaiseksi myös .Mitään muuta vikaa ei oikeastaan löytynyt. Huoltokirjakin oli mukana. Ainoa harmi vasemman etuvalon säätösysteemit hajalla. Onko kenelläkään tietoa mistä voisi kysellä korjausosia tuohon. Joku puolalainen ainakin kauppaa korjausosia netissä. Jotkut kuulemma metalliosillakin korvanneet. Ulospäin ajetut kilometrit eivät kyllä näy mitenkään. Katsotaan nyt miten tulee kestämään ajoa.
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Morjens !
Ebayssä näitä osia myös lamppujen korjaamiseen http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=jagua ... track=trueo
Ebayssä näitä osia myös lamppujen korjaamiseen http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=jagua ... track=trueo
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Itse tilasin ebayn kautta ja taisivat olla juuri tuon linkin car ami merkkiset. Tulivat puolasta, toimitus ok ja tulivat muutamassa päivässä.
Olivat osittain metalliset ja sopivat paikalle hienosti.
Olivat osittain metalliset ja sopivat paikalle hienosti.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
näin sivukommenttina nyt mielenkiinnolla luiskellassani tätäkin topiccia tulee mieleen ikävästi kuinka monikin nykyauto tuntuu olevan tehty kovinkin heppoisesti ja käyttöikä laskettu lyhyellä elinkaarella vaikkakin vuosia kestävän auton tekeminen ei ole taloudellisesti järkevää mutta arvostan autoja jotka kestävät aikaa ja kilometrejä porkusttaen näyrästi eteenpäin varsinkin nyt kun olen paljon lueskelut ja kuullut monenkin kommentointia mitä ihmeellisimmistä ongelmista nykyauton kanssa...
vertailukohtana olen pitänyt omaa -96 chevy vania jossa kilometrejä takana 388tkm, tähän kilometrimäärään aikojen saatossa on tiettävästi vaihdettu 1klp laturi, 2 tai 3 alipainepumppua, lauhduttimen letkuja ja aika tasalleen 388 nyt alkoi alkup. vesipumppu tihkuun... lopuksi todettakoon että keulapainoisessa autossa on vielä alkup niveletkin keulassa tekniikka siis pelittää, koria toki on käyty läpi koska uutena ei ole suojattu ollenkaan
silti kaikkinensa jos lottovoitto sattuisi kohdalle suuntaisin liikkeeseen ja ostaisin uuden auton sillä välin jatkamme autoilua vanilla ja x300 jaguarilla
vertailukohtana olen pitänyt omaa -96 chevy vania jossa kilometrejä takana 388tkm, tähän kilometrimäärään aikojen saatossa on tiettävästi vaihdettu 1klp laturi, 2 tai 3 alipainepumppua, lauhduttimen letkuja ja aika tasalleen 388 nyt alkoi alkup. vesipumppu tihkuun... lopuksi todettakoon että keulapainoisessa autossa on vielä alkup niveletkin keulassa tekniikka siis pelittää, koria toki on käyty läpi koska uutena ei ole suojattu ollenkaan
silti kaikkinensa jos lottovoitto sattuisi kohdalle suuntaisin liikkeeseen ja ostaisin uuden auton sillä välin jatkamme autoilua vanilla ja x300 jaguarilla
X300 XJ6 4.0 Sovereign
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Monasti miettinyt samaa näistä nykyautoista.
-80 luvulla monet muistelivat, miten lujia autoja oli -60 ja -70 luvun Volvot, Mersut jne. Totuus kuitenkin oli ainakin omien tuon ajan autojen kanssa se, että vain harva selvisi yli 200 tkm ilman moottoriremonttia. Virranjakajien ja kaasareiden ongelmista puhumattakaan.
-80 luvun ja siitä uudempien autojen moottorin kestoikä yleensä on kuitenkin lähempänä 500 tkm, tai yli, joten parempaan on mielestäni menty.
Hyvänä esimerkkinä tuttavani Skoda Octavia vm 98, jolla on taittunut 750tkm ilman moottoriin, tai vaihteistoon liittyviä korjauksia ja lisää tulee päivittäin.
Omia kulkuneuvoja vertailtuani(n. 40-50 kpl) näppituntuma on sellainen, että OBD 1 jälkeen valojen vilkkumiset ja anturiviat ovat tulleet varsin tutuiksi.
Perusrauta kuitenkin on varsin kestävää.
OBD2 kauden alettua kulutukset ovat pudonneet ja tehot/l kasvaneet, mutta samalla erilaiset anturiviat ovat vain yleistyneet. Samalla pienikulutuksisuuteen ja vähäpäästöisyyteen tähtäävä moottoritekniikka on tuonut lisää murheita. Esimerkkinä nuo suutin, korkeapainepumppu, EGR ja katalysaattori viat jne.
Alustarakenteet ovat kehittyneet valtavasti -60 luvulta ja sitä kautta ajo ominaisuudet ovat aivan toiselta planeetalta. Nyky alustarakenteita katsellessa ei ole ihme, että tukivarsia ja puslia joutuu vaihtelemaan tavan takaa.
Jalankulkijaturvallisuuden takia ajovalot ovat lähes täysin muovirakenteisia ja se tuntuu aiheuttavan omat ongelmansa. "Lasit" samentuvat käytön myötä jne.
Jollakin tavalla tuo pyrkimys vähäpäästöisyyteen ja kolariturvallisuuden lisäämiseen tuntuisivat olevan monen nykyauton useimpien ongelmien aiheuttaja.
Yleisvaikutelmana nuo -80 luvun ajopelit ovat tainneet olla itsellä kaikkein vähävikaiseimpia.
-80 luvulla monet muistelivat, miten lujia autoja oli -60 ja -70 luvun Volvot, Mersut jne. Totuus kuitenkin oli ainakin omien tuon ajan autojen kanssa se, että vain harva selvisi yli 200 tkm ilman moottoriremonttia. Virranjakajien ja kaasareiden ongelmista puhumattakaan.
-80 luvun ja siitä uudempien autojen moottorin kestoikä yleensä on kuitenkin lähempänä 500 tkm, tai yli, joten parempaan on mielestäni menty.
Hyvänä esimerkkinä tuttavani Skoda Octavia vm 98, jolla on taittunut 750tkm ilman moottoriin, tai vaihteistoon liittyviä korjauksia ja lisää tulee päivittäin.
Omia kulkuneuvoja vertailtuani(n. 40-50 kpl) näppituntuma on sellainen, että OBD 1 jälkeen valojen vilkkumiset ja anturiviat ovat tulleet varsin tutuiksi.
Perusrauta kuitenkin on varsin kestävää.
OBD2 kauden alettua kulutukset ovat pudonneet ja tehot/l kasvaneet, mutta samalla erilaiset anturiviat ovat vain yleistyneet. Samalla pienikulutuksisuuteen ja vähäpäästöisyyteen tähtäävä moottoritekniikka on tuonut lisää murheita. Esimerkkinä nuo suutin, korkeapainepumppu, EGR ja katalysaattori viat jne.
Alustarakenteet ovat kehittyneet valtavasti -60 luvulta ja sitä kautta ajo ominaisuudet ovat aivan toiselta planeetalta. Nyky alustarakenteita katsellessa ei ole ihme, että tukivarsia ja puslia joutuu vaihtelemaan tavan takaa.
Jalankulkijaturvallisuuden takia ajovalot ovat lähes täysin muovirakenteisia ja se tuntuu aiheuttavan omat ongelmansa. "Lasit" samentuvat käytön myötä jne.
Jollakin tavalla tuo pyrkimys vähäpäästöisyyteen ja kolariturvallisuuden lisäämiseen tuntuisivat olevan monen nykyauton useimpien ongelmien aiheuttaja.
Yleisvaikutelmana nuo -80 luvun ajopelit ovat tainneet olla itsellä kaikkein vähävikaiseimpia.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Vanhat autot hajosivat kahdesta syystä:
1. Moottoriöljyt eivät olleet lähimainkaan yhtä laadukkaita kuin nykyään. Nyrkkisääntönä 1.0 litraisella ajoi sata tonnia ennen kannen avaamista, 2.0 litraisella 200 tonnia, jne. Nykyään koneilla voi ajaa lähes loputtomasti, ainakin öljyjen puolesta.
2. Autot mätänivät käsiin. Faija kertoi, että 70-luvulla autoliikkeen pihassa yhden talven yli seisoneet UUDET Mazdat olivat jo keväällä ruosteessa. Nykyään käytetään sinkitystä ja alumiinia.
Ja ettei menisi ihan OT:ksi, niin X-Typen sisähelmat (ovien alla kulkevan muovisuojan alta) kannattaa ehdottomasti suojata hyvin. Samoin takakelkka kokonaisuudessaan.
1. Moottoriöljyt eivät olleet lähimainkaan yhtä laadukkaita kuin nykyään. Nyrkkisääntönä 1.0 litraisella ajoi sata tonnia ennen kannen avaamista, 2.0 litraisella 200 tonnia, jne. Nykyään koneilla voi ajaa lähes loputtomasti, ainakin öljyjen puolesta.
2. Autot mätänivät käsiin. Faija kertoi, että 70-luvulla autoliikkeen pihassa yhden talven yli seisoneet UUDET Mazdat olivat jo keväällä ruosteessa. Nykyään käytetään sinkitystä ja alumiinia.
Ja ettei menisi ihan OT:ksi, niin X-Typen sisähelmat (ovien alla kulkevan muovisuojan alta) kannattaa ehdottomasti suojata hyvin. Samoin takakelkka kokonaisuudessaan.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
On kyllä omituinen tyyppivika tuo konepellin reunojen ruostuminen, oma -04 X-type kärsii samasta vaivasta.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Terveisiä kaikille uudelta tulokkaalta ja X-typen, 2.0d -04, omistajalta. En nähnyt missään mitään esittelyketjua, niin hoidetaan homma vaikka näin.
Itsellä nyt myös otsikon mukainen auto ja taistelu moottorin sammumisen kanssa alkoi heti jo kun hain auton liikkeestä. Kyseessä on huutokauppa-auto, joka on viimeiset vuotensa ollut jonkinlaisena kiertopalkintona. Sammuilua ei oltu mainittu myynti-ilmoituksessa, joten katson, saisinko siihen vedottua purettua kaupan, mutta en pidättäisi hengitystä tämänkään suhteen.
Teitkö autosi suuttimille paluuvirtausmittauksen? Itse tein sen eilen ja 20min tyhjäkäynnin aikana huonoin suutin päästi paluukiertoon vajaat 2dl, 3 muuta noin 1dl. MIelestäni tuon huonoimmankaan ei pitäisi olla vielä niin huono, että esim railipaineet katoaisivat.
Yritin mitata testerillä livedataa obd-portista mutta vikaa on joko tietokoneessa taikka autossa siten, että mittaus pimeni vähän väliä ja tottakai aina silloin kun yritti kiihdyttää voimakkaammin ja saada vian päälle. Herää kysymys, mitä helvetin virkaa on tuollaisilla testereillä... No, nykyään monien tuotteiden suunnittelussa kiusanteko tuntuu olevan se johtava ajatus. Sen verran siitä kuitenkin sai irti, että railipaineet kaasu pohjassa nousivat johonkin 1580bar asti.
Moottorin muistiin tallentuu ainoastaan p0234-vikakoodi, liian kova ahtopaine. Mittasin sen olevan kaasu pohjassa n. 1.4bar, huomioiden nyt sen, että mittaus pimeni vähän väliä. Saattoi käydä hetkellisesti korkeammallakin, mutta sitä ei tietokone reagoinut eikä ollut käsillä sopivaa mittaria, että olisi voinut kajuuttaan vetää oman mittarin letkuineen.
Voiko liian kova ahto aiheuttaa kovaa nykimistä kaasu pohjassa kiihdytettäessä. Itse en oikein usko tuohon. Onko tuo pa-pumpun vaihto kuinka kova työ ja onko mitään keinoa saada pysymään jakopään ketjuratas paikallaan vaihdon ajan, ettei jako hyppäisi, muuten kuin purkamalla koko paska. Käytitkö mitään pidikettä tms. sille rattaalle? Jos kyllä niin millaista, apu olisi suuri jos pumpun vaihtoon joutuu.
Sitä tässä kyllä voi ihmetellä, että kuinka pehmeitä vehkeitä nuo on kun 215 ajettuna on sökönä mahd. pa-pumppu, ehkä suuttimet ja autoon jo vaihdettu kaksoismassa + kytkin. Tallista löytyvän PSA-auton mittarissa on nyt 710 tuhatta, moottorille ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa öljyä ja remmejä. Automaattivaihteisto vaihdettiin 550tkm kohdalla uudempaan, kun vaihtaminen ei enää ollut sujuvaa ja momentinmuuntimen lukko ilmeisesti oli tiensä päässä.
Muuten olen kohtalaisen tyytyväinen autoon. Sitikan mukavuuteen ja ajettavuuteen tuo ei lähellekään yllä mutta vastaavasti lämmityslaite on parempi, kulutus on pienempi ja kaupunkiolosuhteissa tuo on ketterämpi. Sitikka tilavampi. Oikeastaan voittokohdat menevät 50/50 molemmille, Jagen ulkonäkö kun on aivan omaa luokkaansa. C5:n linjoihin ei silmä ole vielä tottunut, vaikka olen omistanut auton jo 13 vuotta.
Huomasinkin vasta postitettuani että alkuperäinen ketju on jo vuosia vanha. Noinkohan tämä enää kerää vastauksia...
Itsellä nyt myös otsikon mukainen auto ja taistelu moottorin sammumisen kanssa alkoi heti jo kun hain auton liikkeestä. Kyseessä on huutokauppa-auto, joka on viimeiset vuotensa ollut jonkinlaisena kiertopalkintona. Sammuilua ei oltu mainittu myynti-ilmoituksessa, joten katson, saisinko siihen vedottua purettua kaupan, mutta en pidättäisi hengitystä tämänkään suhteen.
Teitkö autosi suuttimille paluuvirtausmittauksen? Itse tein sen eilen ja 20min tyhjäkäynnin aikana huonoin suutin päästi paluukiertoon vajaat 2dl, 3 muuta noin 1dl. MIelestäni tuon huonoimmankaan ei pitäisi olla vielä niin huono, että esim railipaineet katoaisivat.
Yritin mitata testerillä livedataa obd-portista mutta vikaa on joko tietokoneessa taikka autossa siten, että mittaus pimeni vähän väliä ja tottakai aina silloin kun yritti kiihdyttää voimakkaammin ja saada vian päälle. Herää kysymys, mitä helvetin virkaa on tuollaisilla testereillä... No, nykyään monien tuotteiden suunnittelussa kiusanteko tuntuu olevan se johtava ajatus. Sen verran siitä kuitenkin sai irti, että railipaineet kaasu pohjassa nousivat johonkin 1580bar asti.
Moottorin muistiin tallentuu ainoastaan p0234-vikakoodi, liian kova ahtopaine. Mittasin sen olevan kaasu pohjassa n. 1.4bar, huomioiden nyt sen, että mittaus pimeni vähän väliä. Saattoi käydä hetkellisesti korkeammallakin, mutta sitä ei tietokone reagoinut eikä ollut käsillä sopivaa mittaria, että olisi voinut kajuuttaan vetää oman mittarin letkuineen.
Voiko liian kova ahto aiheuttaa kovaa nykimistä kaasu pohjassa kiihdytettäessä. Itse en oikein usko tuohon. Onko tuo pa-pumpun vaihto kuinka kova työ ja onko mitään keinoa saada pysymään jakopään ketjuratas paikallaan vaihdon ajan, ettei jako hyppäisi, muuten kuin purkamalla koko paska. Käytitkö mitään pidikettä tms. sille rattaalle? Jos kyllä niin millaista, apu olisi suuri jos pumpun vaihtoon joutuu.
Sitä tässä kyllä voi ihmetellä, että kuinka pehmeitä vehkeitä nuo on kun 215 ajettuna on sökönä mahd. pa-pumppu, ehkä suuttimet ja autoon jo vaihdettu kaksoismassa + kytkin. Tallista löytyvän PSA-auton mittarissa on nyt 710 tuhatta, moottorille ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa öljyä ja remmejä. Automaattivaihteisto vaihdettiin 550tkm kohdalla uudempaan, kun vaihtaminen ei enää ollut sujuvaa ja momentinmuuntimen lukko ilmeisesti oli tiensä päässä.
Muuten olen kohtalaisen tyytyväinen autoon. Sitikan mukavuuteen ja ajettavuuteen tuo ei lähellekään yllä mutta vastaavasti lämmityslaite on parempi, kulutus on pienempi ja kaupunkiolosuhteissa tuo on ketterämpi. Sitikka tilavampi. Oikeastaan voittokohdat menevät 50/50 molemmille, Jagen ulkonäkö kun on aivan omaa luokkaansa. C5:n linjoihin ei silmä ole vielä tottunut, vaikka olen omistanut auton jo 13 vuotta.
Huomasinkin vasta postitettuani että alkuperäinen ketju on jo vuosia vanha. Noinkohan tämä enää kerää vastauksia...
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Eikös tuossa mallissa ole sähkötoiminen kaasu? Jaggen vioista en tässä osaa sanoa, mutta isältäni perityn Volvo S80 kaasu potki ja räpätti minkä ehti ja vika löytyi kaasun ohjauksesta. Uudet osat vaan kehiin ja nyt tuo on ainakin sen vian jäljiltä palvellut vaimoa aika luotettavasti. Muuta vikaa on tosin löytynyt paljonkin.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Veikkaan että muuttuvageometrisen turbon ahtoa säätelevät siivet on jumissa, alipainekello tai sen ohjainventtiili rikki tai alipaineletkut vuotavat. Eniten veikkaan alipaine letkuja, koska vempele sammuilee tyhjäkäynille: Polttoainetta annostellaan ilman mittauksen suhteella. Jos ilmaa virtaa mittauksen ohi, järjestelmä antaa liian vähän polttoainetta.
Voin olla täysin väärässäkin.
Voin olla täysin väärässäkin.
XJ x351 3.0D Portfolio vm 2010
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Sain auton kaupan peruttua ja rahat takaisin. Se oli näköjään jo uudelleen myytykin, nyt tosin hintaa vain 600:- mutta se on aika lähelle oikea hinta tuosta autosta, kun ajatellaan, mitä remontteja siihen joutuu tekemään.
Kaikki turbon siivikot tutkittiin ja alipainesysteemit tutkittiin, lopputulos: ei vikoja. Tuo keksi niitä vikoja jostain aivan hatusta. Joka kerta vikakoodit lukiessa siellä oli eri viat. Mutta varsinainen vika löytyi eli metallijauho, mitä pumppu työnsi järjestelmään. Suodattimesta tuli jauhoa, joka tarttui magneettiin. Täysremontti edessä: pumppu, järjestelmän putsaaminen ja suuttimien putsaaminen. Sitä ihanaa ford-tekniikkaa.
Kaikki turbon siivikot tutkittiin ja alipainesysteemit tutkittiin, lopputulos: ei vikoja. Tuo keksi niitä vikoja jostain aivan hatusta. Joka kerta vikakoodit lukiessa siellä oli eri viat. Mutta varsinainen vika löytyi eli metallijauho, mitä pumppu työnsi järjestelmään. Suodattimesta tuli jauhoa, joka tarttui magneettiin. Täysremontti edessä: pumppu, järjestelmän putsaaminen ja suuttimien putsaaminen. Sitä ihanaa ford-tekniikkaa.
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Tästä olen kuullut Mondeoihin liittyen ja syyllinen on kuulemma Delphin korkeapaine dieselpumppu. Oliko tuo auto siis vain 215tkm ajettu? Erikoista että noin aikaisin sen tekee? Minkä vuoden mallia auto oli?kimmoa kirjoitti: ↑Su Touko 30, 2021 10:56 pm Sain auton kaupan peruttua ja rahat takaisin. Se oli näköjään jo uudelleen myytykin, nyt tosin hintaa vain 600:- mutta se on aika lähelle oikea hinta tuosta autosta, kun ajatellaan, mitä remontteja siihen joutuu tekemään.
Kaikki turbon siivikot tutkittiin ja alipainesysteemit tutkittiin, lopputulos: ei vikoja. Tuo keksi niitä vikoja jostain aivan hatusta. Joka kerta vikakoodit lukiessa siellä oli eri viat. Mutta varsinainen vika löytyi eli metallijauho, mitä pumppu työnsi järjestelmään. Suodattimesta tuli jauhoa, joka tarttui magneettiin. Täysremontti edessä: pumppu, järjestelmän putsaaminen ja suuttimien putsaaminen. Sitä ihanaa ford-tekniikkaa.
Olen yrittänyt aiemminkin selvittää, onko kyseisiä pumppuja laitettu X-Typeihin, ja jos niin mihin vuosimalleihin vai kaikkiin vai miten. Mutta mistään en ole varmoja vastauksia saanut. Kerran yksi jaguaristi sanoi hyvinkin itsevarman oloisesti, että kyseisiä huonolaatuisia pumppuja ei ole X-Typeihin laitettu koskaan. Noh, tämä tapaus ja muutama muukin sanoo toista.. Osa tapauksista ilmeisesti menee näin pahasti, mutta osassa riittää pelkkä dieselpumpun vaihto jos asiaan päästään ajoissa kiinni.
Tuttuni vm. 2006 Mondeossa nämä oireet alkoivat ja pumppu särkyi jossain 460tkm kieppeillä. Omassa vm. 2007 X-Typessäni nyt 290tkm mittarissa.
Osaisikohan kukaan sanoa mitään varmaa noista pumpuista? Olen monesti miettinyt, pitäisikö dieselpumppu vaihtaa ennakoivasti vaikka nyt vai odottaako josko omaani ei sitä vikaa tulisikaan koskaan. Toistaiseksi en ole sitä vaihtanut ennakoivasti, koska
1) jotkut on väittäneet, että a) pumppuja ei ole laitettu X-Typeihin (mikä osoittautunut epätodeksi) tai b) että uudemmissa X-Typeissä on parempilaatuiset pumput.
2) Tämä ongelma vaikuttaa tulevan yleensä esiin vasta 350-500tkm paikkeilla, joten olen ajatellut ettei kiirettä vielä ole. Mutta näköjään joillekin käy tuo jo aiemmin?
Eli osaisiko kukaan sanoa mitään varmaa tietoa / kokemuksia asiaan liittyen?
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Re: X-Type jagen omistaminen ihanan kallista
Auto oli vain 217 ajettu ja mukana tuli nivaska kuitteja ja papereita, joista pystyi selvittämään tuon niin että kyllä se kutakuinkin paikkansa piti. Vuosimalli -04.
Kyllä minäkin paikallistin tuon vian siihen pumppuun, kun kerran tuli metallijauhoa. Ilmeisesti se kertyy suuttimiinkin. Kustannuksiahan noiden uusimisesta olisi tullut 700-800 ebaynkin hinnoilla, vaikka olisi itse tehnyt kaiken työn. Plus aivan vitullinen työmaa. Huutokaupat tarjosi siitä 350:- rahallisen korvauksen mutta eihän tuo riitä lähellekään ja sitten vielä paljastui jobbarisepitetty ilmastointi: kompressorin koko remmisiiva oli revennyt läskineen irti, näkyi vain murtunut alumiinikaulus ja tyhjä akselin pää. Autoon oli vaihdettu lyhempi remmi, joka pyöritti pelkkää laturia. Tässä vaiheessa päätin käyttää 14pv:n palautusoikeusaikaa ja valituskirjelmän valmistuttua armonaikaa olikin ruhtinaalliset 2h jäljellä.
Harmi, että tuo auto on pilattu tuollaisella kelvottomalla moottorilla. Ihan hyvä auto se oli muuten, poislukien yksilökohtaiset epäsiisteydet.
Kyllä minäkin paikallistin tuon vian siihen pumppuun, kun kerran tuli metallijauhoa. Ilmeisesti se kertyy suuttimiinkin. Kustannuksiahan noiden uusimisesta olisi tullut 700-800 ebaynkin hinnoilla, vaikka olisi itse tehnyt kaiken työn. Plus aivan vitullinen työmaa. Huutokaupat tarjosi siitä 350:- rahallisen korvauksen mutta eihän tuo riitä lähellekään ja sitten vielä paljastui jobbarisepitetty ilmastointi: kompressorin koko remmisiiva oli revennyt läskineen irti, näkyi vain murtunut alumiinikaulus ja tyhjä akselin pää. Autoon oli vaihdettu lyhempi remmi, joka pyöritti pelkkää laturia. Tässä vaiheessa päätin käyttää 14pv:n palautusoikeusaikaa ja valituskirjelmän valmistuttua armonaikaa olikin ruhtinaalliset 2h jäljellä.
Harmi, että tuo auto on pilattu tuollaisella kelvottomalla moottorilla. Ihan hyvä auto se oli muuten, poislukien yksilökohtaiset epäsiisteydet.