Sairas_kertomus
Sairas_kertomus
Mitähän aloittaisi...
Parin kuukauden sisällä autoon tehdyt remontit:
Ketjunkiristimien ohjaimet (jep jep, tyyppivika 98 ja 99-vuosimalleissa), 1500 €
Perä 3000€ (ei kuulemma ole koskaan ennen hajonnut XJR:stä)
Takaiskun vaimentimien yläosassa olevat "lautaset" (???) 1000 €
Ja nyt levisi koko VAIHDELAATIKKO!!! Hinta pelkästä lootosta 14 000 € !!!!!!!!
Ja ei ole kuulemma KOSKAAN kyseinen laatikko hajonnut!!!
Jumalauta palaa hermo.
Pari kysymystä, onko mahdollista että huollossa hajottivat jotenkin laatikon perän vaihdon yhteydessä? Väittävät ettei se ole mahdollista, mutta luotan Tampereen Inchapeen yhtä paljon kuin Neuvostoliittoon...
Mistähän voisi yrittää löytää hieman edullisemman vaihdelaatikon? Hollolan Laatuvaunusta?
Tampereen Inchape ei halua auttaa (joo, tosi palvelua) MITENKÄÄN esim. purkuosan löytymisessä. Sanokaa mitä sanotte, mutta kyseinen liike on täysin perseestä. Olen ollut tätä mieltä alusta lähtien ja tarinaa heidän TÄYDELLISESTÄ ammattitaidottomuudestaan olisi pienen kirjan verran.
Se on goodbye Jagelle kunhan saan sen myyntikuntoon. Samalla myyn äitini X-typen.
X-typestä muuten hajosi myös perä kuukausi sitten, se tosin meni takuuseen.
Autoni makaa tällähetkellä huollon pihassa (jonne se myös hajosi totaalisesti) ja siellä se varmaan pysyy pitkään. En aio maksaa töineen yli 15 000€ euron laskua 45 000 € autosta.
Toivottavasti Tampereen Inchapen "ammattitaitoinen" henkilökunta lukee tätä palstaa.
Terveisin,
Jukka Kronholm
Parin kuukauden sisällä autoon tehdyt remontit:
Ketjunkiristimien ohjaimet (jep jep, tyyppivika 98 ja 99-vuosimalleissa), 1500 €
Perä 3000€ (ei kuulemma ole koskaan ennen hajonnut XJR:stä)
Takaiskun vaimentimien yläosassa olevat "lautaset" (???) 1000 €
Ja nyt levisi koko VAIHDELAATIKKO!!! Hinta pelkästä lootosta 14 000 € !!!!!!!!
Ja ei ole kuulemma KOSKAAN kyseinen laatikko hajonnut!!!
Jumalauta palaa hermo.
Pari kysymystä, onko mahdollista että huollossa hajottivat jotenkin laatikon perän vaihdon yhteydessä? Väittävät ettei se ole mahdollista, mutta luotan Tampereen Inchapeen yhtä paljon kuin Neuvostoliittoon...
Mistähän voisi yrittää löytää hieman edullisemman vaihdelaatikon? Hollolan Laatuvaunusta?
Tampereen Inchape ei halua auttaa (joo, tosi palvelua) MITENKÄÄN esim. purkuosan löytymisessä. Sanokaa mitä sanotte, mutta kyseinen liike on täysin perseestä. Olen ollut tätä mieltä alusta lähtien ja tarinaa heidän TÄYDELLISESTÄ ammattitaidottomuudestaan olisi pienen kirjan verran.
Se on goodbye Jagelle kunhan saan sen myyntikuntoon. Samalla myyn äitini X-typen.
X-typestä muuten hajosi myös perä kuukausi sitten, se tosin meni takuuseen.
Autoni makaa tällähetkellä huollon pihassa (jonne se myös hajosi totaalisesti) ja siellä se varmaan pysyy pitkään. En aio maksaa töineen yli 15 000€ euron laskua 45 000 € autosta.
Toivottavasti Tampereen Inchapen "ammattitaitoinen" henkilökunta lukee tätä palstaa.
Terveisin,
Jukka Kronholm
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Tosi kurja juttu
Vaikka olis kuinka painava tassu niin perän ja laatikon ei pitäisi hajota noin nuoresta autosta - edellyttäen että auto on huollettu.
Eikö sinulle annettu etukäteen hinta-arviota?
Laatuvaunu tai Brittiosa saattaisi ehkä voida auttaa mutta moniin romiksiin pääsee itsekin netin kautta. Katso esim HJK:n linkkejä!
Eikö sinulle annettu etukäteen hinta-arviota?
Laatuvaunu tai Brittiosa saattaisi ehkä voida auttaa mutta moniin romiksiin pääsee itsekin netin kautta. Katso esim HJK:n linkkejä!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
mahdollista apua osien hankintaan
Otan osaa! Sinuna ottaisin yhteyden Volparts-nimiseen yritykseen, joka tuo Saksasta edullisin kustannuksin omalla kalustolla mitä halutaan.
Tässä tapauksessa vastaavan rusinaksi kolaroidun yksilön, jossa sopivan vähäinen ajomäärä. Eikä mene autoveroa. Siitä löytyisi kaikki tarvittava ja jäisi vähän varastoonkin. Tämä yrittäjä (isä ja poika) ovat täysin luotettavia ja ammattitaitoisia Pohjanmaan miehiä . Puh 0400-665034 isä Raimo Nurmi, 0400-977364 poika. Esimerkiksi mobile.de tai autoscout24 -osoitteista voit itse silmäillä etukäteen mitä löytyy Hampurin liepeiltä (postinumeroalue taisi olla 2).
Mainitsemallani yrittäjällä on valmis kontaktiverkosto Hampurin liepeillä, joten tietää kenen kanssa asioi.
Tässä tapauksessa vastaavan rusinaksi kolaroidun yksilön, jossa sopivan vähäinen ajomäärä. Eikä mene autoveroa. Siitä löytyisi kaikki tarvittava ja jäisi vähän varastoonkin. Tämä yrittäjä (isä ja poika) ovat täysin luotettavia ja ammattitaitoisia Pohjanmaan miehiä . Puh 0400-665034 isä Raimo Nurmi, 0400-977364 poika. Esimerkiksi mobile.de tai autoscout24 -osoitteista voit itse silmäillä etukäteen mitä löytyy Hampurin liepeiltä (postinumeroalue taisi olla 2).
Mainitsemallani yrittäjällä on valmis kontaktiverkosto Hampurin liepeillä, joten tietää kenen kanssa asioi.
aiheesta vielä
Tiedossa on lukuisia isoja Jaguar-malleja, joilla on ajettu 300-400 000 km ilman mainittavia murheita. Totaalinen laatikon tuho tuntuu uskomattomalta, paitsi jos autolla on ajettu jokunen satatuhatta täysin ilman huoltoa. Mutta eikö toisaalta konekin olisi silloin jo entinen?
Perän pitäisi olla liki ikuinen, kunhan öljyt pysyy sisällä.
Perän pitäisi olla liki ikuinen, kunhan öljyt pysyy sisällä.
e-bay
Katsoppas e-bay item 4580780989
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 4580780989
Lähtöhinta £999 eli n. 1500€.
Postitusehdoissa kylläkin sanotaan, että "£50 United Kingdom Only", mutta se yleensä tarkoittaa vain, että postituksen hinta on kovempi muualle, ei sitä, ettei kaveri myisi sitä myös Suomeen. Minä olen ainakin saanut vastaavassa tilanteessa tavaran Suomeen kysymällä suoraan myyjältä.
Minulla on myös ollut surkuhupaisia hetkiä tuon Tampereen Inhapen kanssa. Viimeksi auto oli siellä kolmasti kylmäkäyntihäiriön vuoksi, eivät saaneet mitään aikaiseksi, mutta lasku oli iso (ekalla kertaa vaihtoivat tulpan uuden tilalle, heh-heh). Sitten vihelsin pelin poikki ja vein auton Tampereen autosähköön. Löivät auton mittareihin, 2 tuntia töitä ja kertoivat, että nämä kaksi puolaa ovat vialliset. Uudet puolat EuroJag:lta (£90+alv/kpl, tietääkö kukaan saako mistään halvemmalla?) ja sen jälkeen on auto pelittänyt. Enpä ole sittemmin Inchapessa käynyt, enkä mene.
Ei ole puljun maine kummonen muissakaan Jaguar huolloissa, esim. tämä L kirjaimella alkavan liikkeen kommentti oli, että "joo, jätkillä on hienot mittarit, mutta kun ne ei osaa käyttää niitä". Melkein suoraan voi sanoa, että jos asut Tampereella, niin älä osta Jaguaria.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 4580780989
Lähtöhinta £999 eli n. 1500€.
Postitusehdoissa kylläkin sanotaan, että "£50 United Kingdom Only", mutta se yleensä tarkoittaa vain, että postituksen hinta on kovempi muualle, ei sitä, ettei kaveri myisi sitä myös Suomeen. Minä olen ainakin saanut vastaavassa tilanteessa tavaran Suomeen kysymällä suoraan myyjältä.
Minulla on myös ollut surkuhupaisia hetkiä tuon Tampereen Inhapen kanssa. Viimeksi auto oli siellä kolmasti kylmäkäyntihäiriön vuoksi, eivät saaneet mitään aikaiseksi, mutta lasku oli iso (ekalla kertaa vaihtoivat tulpan uuden tilalle, heh-heh). Sitten vihelsin pelin poikki ja vein auton Tampereen autosähköön. Löivät auton mittareihin, 2 tuntia töitä ja kertoivat, että nämä kaksi puolaa ovat vialliset. Uudet puolat EuroJag:lta (£90+alv/kpl, tietääkö kukaan saako mistään halvemmalla?) ja sen jälkeen on auto pelittänyt. Enpä ole sittemmin Inchapessa käynyt, enkä mene.
Ei ole puljun maine kummonen muissakaan Jaguar huolloissa, esim. tämä L kirjaimella alkavan liikkeen kommentti oli, että "joo, jätkillä on hienot mittarit, mutta kun ne ei osaa käyttää niitä". Melkein suoraan voi sanoa, että jos asut Tampereella, niin älä osta Jaguaria.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
vialliset puolat ehkä vain kontaktiviallisia
Kerrottakoon tähän vastaava kokemus BMW:n puolelta, muutamien vuosien takaa. Merkkiliike vaihtoi yhtä kahta osaa kerrallaan, ei auttanut, mutta maksoi runsaasti tällainen hakuammunta. Vein Bosch-autosähköhuoltoon, joka iski piuhat kiinni ja totesi 6-sylinterisen auton 2 puolan olevan vialliset (mutta vain joillakin kierrosluvuilla). Ostettiin siis uudet 2 puolaa ja auto tuli kuntoon. Kun sitten otin 2 vanhaa puolaa haltuuni, totesin että nehän voi purkaa. Tulpan päähän tuleva pitkä tutti irtoaa itse puolasta ja mitä paljastuikaan: tutin ja puolan välinen piilossa oleva kontaktipinta oli hapettunut ihan vihreäksi. Muuta ei sitten tarvittukaan, eli vika oli aivan olematon, kuten usein on.
Moottoria oli pesty säännöllisesti ja ilmeisesti siitä johtuen vesi oli tunkeutunut tännekin.
Moottoria oli pesty säännöllisesti ja ilmeisesti siitä johtuen vesi oli tunkeutunut tännekin.
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Varaosat
Brittifirma josta minulla on pelkästään hyvää sanottavaa on Just Jags (aivan Birminghamin kupeessa, Walsallissa), keskittyvä modernien (X-300 eteenpäin) purkuosiin, ja valikoima on MAHTAVA! Käy katsomassa nettisivua, ja soita + kysele - , esim. Tom Carr on erittäin miellyttävä ja asiantunteva heppu! http://www.justjagsuk.com.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Bosch
Hupaisi yhteensattuma, mutta myös tuo Tampereen Autosähkö on osa tuota Bosch Car Service ketjua, liekö osaavia noin yleisemminkin? Palvelu oli todella asiallista ja mekaanikko itse selitti mittauksen printtejä esitellen, mikä autossa mätti. No, olisi tosin voinut selittää mitä vaan, en olisi kuitenkaan ymmärtänyt. Rahastuksen hoitajalla eli sillä samalla mekaanikolla ei tosin ollut kravattia kaulassa, josta suuri miinus
Merkkiliikkeessä on se ongelma, että siinä on tiskillä aina joku merkonomi välissä, jolle kertomasi vikakuvaus menee n. 50%:sti mekaanikolle ja mekaanikolta taas tulee tuskin lainkaan palautetta tiskille (tai sitten tiski ei viitsi kertoa sitä sinulle). Esim. edellä kuvaamassani tapauksessa kerroin tiskille, että olin kokeillut kahta erilaista, täysin uutta tulppasarjaa, mutta niillä oli hyvin vähäinen vaikutus kylmäkäyntiin. Lämpöarvoltaa korkeampi tulppa vähensi ongelmaa hieman. Kuitenkin ensimmäisen "korjaus" oli, että Inchape vaihtoi uuden tulpan, eikä vaivautunut sen jälkeen testaamaan, josko "korjaus" olisi sattunut auttamaan.
Merkkiliikkeessä on se ongelma, että siinä on tiskillä aina joku merkonomi välissä, jolle kertomasi vikakuvaus menee n. 50%:sti mekaanikolle ja mekaanikolta taas tulee tuskin lainkaan palautetta tiskille (tai sitten tiski ei viitsi kertoa sitä sinulle). Esim. edellä kuvaamassani tapauksessa kerroin tiskille, että olin kokeillut kahta erilaista, täysin uutta tulppasarjaa, mutta niillä oli hyvin vähäinen vaikutus kylmäkäyntiin. Lämpöarvoltaa korkeampi tulppa vähensi ongelmaa hieman. Kuitenkin ensimmäisen "korjaus" oli, että Inchape vaihtoi uuden tulpan, eikä vaivautunut sen jälkeen testaamaan, josko "korjaus" olisi sattunut auttamaan.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Niinpä niin
Oliko se niin että valtuutetun merkkiliikkeen huoltokirja nostaa jälleenmyyntiarvoa/takaa luotettavan ajoneuvon ostettaessa....
Mitä kaikkea laatikosta on voinut hajota jos sitä ei voi enää korjata?.
Sääli että on noin hienolle autolle käynyt noin huono tuuri .
Joku kertoi X.typessä olevan fordin automaatin kenkkuilusta,kuinka voi vielä 2000 luvulla olla sellaista tämän tason autoissa kun muistaa miten 70luvulla brittiläinen autoteollisuus sai kärsiä "huolimattomuudestaan".
Mitä kaikkea laatikosta on voinut hajota jos sitä ei voi enää korjata?.
Sääli että on noin hienolle autolle käynyt noin huono tuuri .
Joku kertoi X.typessä olevan fordin automaatin kenkkuilusta,kuinka voi vielä 2000 luvulla olla sellaista tämän tason autoissa kun muistaa miten 70luvulla brittiläinen autoteollisuus sai kärsiä "huolimattomuudestaan".
Automaattin vika
Että voi kasautua kalliit viat yhteen autoon!
Kaitpa automaatti voi hajota niin totaalisesti, ettei sitä voi tai kannata korjata. Mutta onko tilanne se, että sinun automaattiasi ei ole vielä edes avattu? Nykyäänhän taitaa olla merkkiliikkeissä tapana, että laatikoita ei korjata. Ja eihän ne siellä osaakkaan. Joutuisivat joka tapauksessa teettämään sen alihankintana. Siksi merkkiliikkeet normaalisti tarjoavat korkeintaan tehdaskunnostettua vaihtolaatikkoa. Sinulle ovat tarjonneet hinnasta päätellen uutta laatikkoa.
Kyllä automaatit normaalisti pystyy korjaamaan. Suomessa on monta automaattilaatikkokorjaajaa. Varmaankin nämä uudet, elektronisesti ohjatut laatikot ovat heillekin vähän pelottavia tapauksia ja vaativat uutta osaamista ja uusia mittalaitteita ja työkaluja. Kuitenkin, niissäkin mekaaniset viat näkee silmälläkin. Kannattaa ainakin selvittää korjausmahdollisuus. Laatikon avaus tietysti maksaa. Ja siinä sitten vasta selviää, kannattaako korjata. Joka tapauksessa tuollainen laatikko kelpaa vähintään varaosiksi ja on arvokas siinä mielessä.
Täällä Kuopion suunnalla, Siilinjärvellä/Maaningalla, vaikuttaa automaattikorjaaja-velho Kari Siekkinen. Vanhanmalliset laatikot hän korjaa ja huoltaa vaikka säkki päässä, aivan sama, minkä merkkinen laatikko. Ja hän on panostamassa nyt myös uusien elekronisesti ohjattujen laatikoiden korjaamiseen. Hän on hankkinut äskettäin erikoislaitteen niitä varten. Kannattaa kysyä.
matsu
PS. Luin jostain Jaguar lehdestä, että tuossa alumiinikorisessa XJ:ssä olisi "sealed for life" automaatti. Eli siinä ei ole edes öljytikkua! se tarkoittanee myös sitä, että öljyjä ei koskaan vaihdeta. Kuulostaa uskomattomalta. Ja yhä paranee. Siinä kuulema ohjauselektroniikka olisi laatikon sisällä??? Ja mehän tiedämme, mitä kohonnut lämpötila (huh, laatikon sisällä on KUUMA) vaikuttaa elektroniikan elinikään!
Kaitpa automaatti voi hajota niin totaalisesti, ettei sitä voi tai kannata korjata. Mutta onko tilanne se, että sinun automaattiasi ei ole vielä edes avattu? Nykyäänhän taitaa olla merkkiliikkeissä tapana, että laatikoita ei korjata. Ja eihän ne siellä osaakkaan. Joutuisivat joka tapauksessa teettämään sen alihankintana. Siksi merkkiliikkeet normaalisti tarjoavat korkeintaan tehdaskunnostettua vaihtolaatikkoa. Sinulle ovat tarjonneet hinnasta päätellen uutta laatikkoa.
Kyllä automaatit normaalisti pystyy korjaamaan. Suomessa on monta automaattilaatikkokorjaajaa. Varmaankin nämä uudet, elektronisesti ohjatut laatikot ovat heillekin vähän pelottavia tapauksia ja vaativat uutta osaamista ja uusia mittalaitteita ja työkaluja. Kuitenkin, niissäkin mekaaniset viat näkee silmälläkin. Kannattaa ainakin selvittää korjausmahdollisuus. Laatikon avaus tietysti maksaa. Ja siinä sitten vasta selviää, kannattaako korjata. Joka tapauksessa tuollainen laatikko kelpaa vähintään varaosiksi ja on arvokas siinä mielessä.
Täällä Kuopion suunnalla, Siilinjärvellä/Maaningalla, vaikuttaa automaattikorjaaja-velho Kari Siekkinen. Vanhanmalliset laatikot hän korjaa ja huoltaa vaikka säkki päässä, aivan sama, minkä merkkinen laatikko. Ja hän on panostamassa nyt myös uusien elekronisesti ohjattujen laatikoiden korjaamiseen. Hän on hankkinut äskettäin erikoislaitteen niitä varten. Kannattaa kysyä.
matsu
PS. Luin jostain Jaguar lehdestä, että tuossa alumiinikorisessa XJ:ssä olisi "sealed for life" automaatti. Eli siinä ei ole edes öljytikkua! se tarkoittanee myös sitä, että öljyjä ei koskaan vaihdeta. Kuulostaa uskomattomalta. Ja yhä paranee. Siinä kuulema ohjauselektroniikka olisi laatikon sisällä??? Ja mehän tiedämme, mitä kohonnut lämpötila (huh, laatikon sisällä on KUUMA) vaikuttaa elektroniikan elinikään!
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Terve!
Ymmärrän pienen sapetuksen mutta mikä hajosi perästä? siis laakerit vai välitys tai kenties molemmat peräjälkeen? Aika outo tapaus, nimittäin poskilaakereita on perästä hajonnut niin että auto seisoo pitkiä aikoja ja kondenssi vesitippa tekee ensin pienen ruven laakeripinnalle josta se sitten alkaa syöpymään lisää mutta kyllä se pitää melkoista ääntä ennen kuin se hajoo. Peräoljyn vaihtoa ei koskaan tee liian usein eikä se edes ole kovin kallista koska oljyn ei tarvitse olla lukkoperäöljyä. Näissä uudemmissahan ei ole kitkalukkoja koska luistonesto hoituu elektroonisesti.
Laatikko on xj8:ssa ja v8 xjr:ssa erillaisia. xjr:ssä on sama laatikko kuin isoissa mersuissa ja on vahvempi kuin tavallisessa kasissa. Niitä pitäisi löytymän helpommin mutta en tiedä eroaako elektroniikka eli kommunikoiko mersun laatikko jaggen boxin kanssa? mutta itse laatikon mekaaniset osat pitäis olla samoja.
Eipä näissä kasien laatikoissakaan ole enää tikkua eikä huoltoohjeissa jaguaarin mukaan tarvitse vaihtaa oljyjä sen kummemmin laatikkoon kuin peräänkään! ehkä ne haluaa vauhdittaa osien myyntiä?
Kiristäjistä vielä- toivottavasti vaihtoivat kolmannen version kiristäjät sillä vasta ne on alumiini runkoiset ja eivät halkeile eivätkä päästä paineita pihalle olivat sen verran suolaiset hinnoiltaan vai vaihtoivatko yläketjut myös?
Iskarin yläpään lautaset kyllä ihmetyttää ei voi vanha erkkikään ymmärtää että miksi???
Lycka till bara
Ymmärrän pienen sapetuksen mutta mikä hajosi perästä? siis laakerit vai välitys tai kenties molemmat peräjälkeen? Aika outo tapaus, nimittäin poskilaakereita on perästä hajonnut niin että auto seisoo pitkiä aikoja ja kondenssi vesitippa tekee ensin pienen ruven laakeripinnalle josta se sitten alkaa syöpymään lisää mutta kyllä se pitää melkoista ääntä ennen kuin se hajoo. Peräoljyn vaihtoa ei koskaan tee liian usein eikä se edes ole kovin kallista koska oljyn ei tarvitse olla lukkoperäöljyä. Näissä uudemmissahan ei ole kitkalukkoja koska luistonesto hoituu elektroonisesti.
Laatikko on xj8:ssa ja v8 xjr:ssa erillaisia. xjr:ssä on sama laatikko kuin isoissa mersuissa ja on vahvempi kuin tavallisessa kasissa. Niitä pitäisi löytymän helpommin mutta en tiedä eroaako elektroniikka eli kommunikoiko mersun laatikko jaggen boxin kanssa? mutta itse laatikon mekaaniset osat pitäis olla samoja.
Eipä näissä kasien laatikoissakaan ole enää tikkua eikä huoltoohjeissa jaguaarin mukaan tarvitse vaihtaa oljyjä sen kummemmin laatikkoon kuin peräänkään! ehkä ne haluaa vauhdittaa osien myyntiä?
Kiristäjistä vielä- toivottavasti vaihtoivat kolmannen version kiristäjät sillä vasta ne on alumiini runkoiset ja eivät halkeile eivätkä päästä paineita pihalle olivat sen verran suolaiset hinnoiltaan vai vaihtoivatko yläketjut myös?
Iskarin yläpään lautaset kyllä ihmetyttää ei voi vanha erkkikään ymmärtää että miksi???
Lycka till bara
Daimler V8 4.0 -98 Rallia E-typellä & mk2:lla
Vielä siitä Tampereen inchapesta. Eipä se ole ainoa joka osaa laskuttaa, nimittäin Tukholmassa virallinen Jaguar huolto chevrone värtahamnissa otti vastaan XK8:n joka ei lähtenyt käymään kolarikorjauksen jälkeen. Virta ja kaikki varoitusvalot kyllä syttyi kun käänsi virrat päälle mutta ei lähtenyt pyörittämään. Kahdenviikon jälkeen auto hinattiin sieltä pois kun nostivat kädet pystyyn. Saivat kuitenkin starttimoottorin pyörimään vaan ei konetta käymään, puuttui edelleen kipinä sekä polttoaineen syöttö!
Lasku 18000 kr vianetsintää sekä 2500kr hinaus pois! eli n.2300€ et sillee.
Onneksi auto hinattiin Oxelösundiin missä Kari parin kolmen päivän pohdiskelun ja mittailun jälkeen sai koneen käymään ja auton ajamalla asiakkaalle huomattavasti pienemmällä kustannuksella!
Lasku 18000 kr vianetsintää sekä 2500kr hinaus pois! eli n.2300€ et sillee.
Onneksi auto hinattiin Oxelösundiin missä Kari parin kolmen päivän pohdiskelun ja mittailun jälkeen sai koneen käymään ja auton ajamalla asiakkaalle huomattavasti pienemmällä kustannuksella!
Daimler V8 4.0 -98 Rallia E-typellä & mk2:lla
Kiitos kaikille palautteesta. Homma tällä hetkellä Laatuvaunun hoidossa kunhan saan hinattua auton sinne.
Laatikko on sama kuin Mersu S 600:ssa eli pitäisi kestää.
Siihen on saatavana korjaussarja toisinkuin Tampereen Inchape väitti.
Korjaussarjan hinta on noin 2000€.
Auto oli testerissä Inchcapella, eikä antanut minkäänlaista vikakoodia. Ajoin sen jälkeen auton itse pois huoltohallista ja siihen se levis.
Ei taida kannattaa paljon testereihin luottaa.
Perä piti pahaa ääntä ja sitäkään ei kuulemma pystynyt korjaamaan, joten tehdaskorjattu vaan tilalle. No, sille tapaukselle ei enää pysty mitään.
Ai niin, ja autoni on siis Suomi-auto, 150 000 km, olen toinen omistaja ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja löytyy. Tietysti voi olla, ettei huoltoja ole tehtykään vaan laitettu pelkkä leima kirjaan.
Nyt kävi niin hassusti, että äitini X-type 2.5 2004 (ajettu noin 27 000 km) on taas rikki. Eli perän vaihdon jälkeen sama vika palasi eli ajettaessa noin 40 km/h tai 110 km/h auto vinkuu. Ilmeisen kovaa jos puolikuuro mutsini sen kuulee. Epäilen kylläkin vaihdelaatikko vikaa sillä loota nykäisee aika pahasti välillä enkä oikein usko sen kuuluvan asiaan
Hienosti korjataan noita Jaggeja täällä Tampereella.
Laatikko on sama kuin Mersu S 600:ssa eli pitäisi kestää.
Siihen on saatavana korjaussarja toisinkuin Tampereen Inchape väitti.
Korjaussarjan hinta on noin 2000€.
Auto oli testerissä Inchcapella, eikä antanut minkäänlaista vikakoodia. Ajoin sen jälkeen auton itse pois huoltohallista ja siihen se levis.
Ei taida kannattaa paljon testereihin luottaa.
Perä piti pahaa ääntä ja sitäkään ei kuulemma pystynyt korjaamaan, joten tehdaskorjattu vaan tilalle. No, sille tapaukselle ei enää pysty mitään.
Ai niin, ja autoni on siis Suomi-auto, 150 000 km, olen toinen omistaja ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja löytyy. Tietysti voi olla, ettei huoltoja ole tehtykään vaan laitettu pelkkä leima kirjaan.
Nyt kävi niin hassusti, että äitini X-type 2.5 2004 (ajettu noin 27 000 km) on taas rikki. Eli perän vaihdon jälkeen sama vika palasi eli ajettaessa noin 40 km/h tai 110 km/h auto vinkuu. Ilmeisen kovaa jos puolikuuro mutsini sen kuulee. Epäilen kylläkin vaihdelaatikko vikaa sillä loota nykäisee aika pahasti välillä enkä oikein usko sen kuuluvan asiaan
Hienosti korjataan noita Jaggeja täällä Tampereella.
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Mites muuten XJR-98 tämä tarina päättyi?
Itsellä suomivehje ja ajettu 204 000km ja todellakin - täydellinen merkkihuoltokirja. Nyt kun olin katsastuksessa, niin perän stefa vuosi hieman öljyä, joten se on hoidettava pikimmiten.
Epäonnekasta tarinaasi lukiessa tajusin myös laatikon olemassaolon , niin mietin vain että onko olemassa jotain "ei inchcape ohjeistusta" laatikon huollon ja öljyjen suhteen?
Itsellä suomivehje ja ajettu 204 000km ja todellakin - täydellinen merkkihuoltokirja. Nyt kun olin katsastuksessa, niin perän stefa vuosi hieman öljyä, joten se on hoidettava pikimmiten.
Epäonnekasta tarinaasi lukiessa tajusin myös laatikon olemassaolon , niin mietin vain että onko olemassa jotain "ei inchcape ohjeistusta" laatikon huollon ja öljyjen suhteen?
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Automaatin öljynvaihto
Kyllä minä vaihtaisin/vaihdattaisin mihin tahansa automaattiin viimeistään 240.000 km tuntumassa. Muistaakseni Chevy van diesel-koneella ja TH700-automaatilla vaati 90-luvun alussa laatikon suodattimen (ja myös öljyn)-vaihdon 20.000 km:n välein.
No, Jaggessa on toivottavasti vähän tukevampi loota, mutta ei siinäkään öljy ole ikuista.
Automaatin kestävyys on yleensä paljolti kiinni ajotyylistä. Mutta vain yleensä. Minulla kesti sama automaatti kisakäytössä (drag racing) aikoinaan avaamatta useita vuosia, kun taas tuo edellämainittu Chevyn laatikko piti kasata uusiksi noin 35.000 km:n välein öljynvaihdoista huolimatta!
No, Jaggessa on toivottavasti vähän tukevampi loota, mutta ei siinäkään öljy ole ikuista.
Automaatin kestävyys on yleensä paljolti kiinni ajotyylistä. Mutta vain yleensä. Minulla kesti sama automaatti kisakäytössä (drag racing) aikoinaan avaamatta useita vuosia, kun taas tuo edellämainittu Chevyn laatikko piti kasata uusiksi noin 35.000 km:n välein öljynvaihdoista huolimatta!
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!
Terve vaan kaikille pienen tauon jälkeen
Taas on sattunut ja tapahtunut, kuten meikäläiselle aina.
Se vaihdelaatikko hommeli meni niin, että Laatuautossa laitettiin uusi (ei siis mikään tehdaskorjattu) laatikko, maksoi töineen 6000€.
Vertailun vuoksi siis mainittakoon, että Inchape pyysi pelkästä laatikosta (ilman töitä) 15000 €....
No, mutta asiaan. Vein autoni 160 000 huoltoon ja tilasin samalla kova vahauksen ja nahkojen käsittelyn.
Tuli puhdasta juu. Ajoivat nimittäin auton seinään paskaksi TAMPEREEN AJONEUVOPESU OY:ssä. Meni sitten puskuri, syylari ja konepelti vaihtoon.
Eivät ole tähän päivään mennessä edes soittaneet kyseisestä paskafirmasta ja selittäneet saati pyytäneet anteeksi.
Soiton sain Inchapelta jossa auto oli pari viikkoa korjattavana.
Älä hyvät ihmiset ikinä käyttäkö TAMPEREEN AJONEUVOPESUA!
Ne tekee niin puhdasta jälkeä, että keulasta tulee ihan uusi, kirjaimellisesti.
Taas on sattunut ja tapahtunut, kuten meikäläiselle aina.
Se vaihdelaatikko hommeli meni niin, että Laatuautossa laitettiin uusi (ei siis mikään tehdaskorjattu) laatikko, maksoi töineen 6000€.
Vertailun vuoksi siis mainittakoon, että Inchape pyysi pelkästä laatikosta (ilman töitä) 15000 €....
No, mutta asiaan. Vein autoni 160 000 huoltoon ja tilasin samalla kova vahauksen ja nahkojen käsittelyn.
Tuli puhdasta juu. Ajoivat nimittäin auton seinään paskaksi TAMPEREEN AJONEUVOPESU OY:ssä. Meni sitten puskuri, syylari ja konepelti vaihtoon.
Eivät ole tähän päivään mennessä edes soittaneet kyseisestä paskafirmasta ja selittäneet saati pyytäneet anteeksi.
Soiton sain Inchapelta jossa auto oli pari viikkoa korjattavana.
Älä hyvät ihmiset ikinä käyttäkö TAMPEREEN AJONEUVOPESUA!
Ne tekee niin puhdasta jälkeä, että keulasta tulee ihan uusi, kirjaimellisesti.
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Joo, pohjalla ollaan ja seuraavaksi mennään vissiin pohjasta läpi
Katselin jo tositarkoituksella itselleni uutta autoa vaikka vaimo pyysi ettei jagesta luovuttaisi.
Noh, ei hätää sillä sain pahimman autokuumeeni laantumaan vaimon ostettua itselleen Nissan Muranon.
Vaikkei asia tälle foorumille kuulukaan, pakko hieman kehua kyseistä laitetta. En ole maasturilla itseasiassa oikeastaan koskaan kunnolla ajanutkaan ennen, mutta Murano on aikas kiva peli.
Erikoiskehut aivan loistavalle CVT-vaihdelaatikolle.
Sellainen pitäisi määrätä pakolliseksi jokaiseen autoon
No joo, vähän hidashan se minun makuuni on, mutta sehän onkin vaimon auto...
Katselin jo tositarkoituksella itselleni uutta autoa vaikka vaimo pyysi ettei jagesta luovuttaisi.
Noh, ei hätää sillä sain pahimman autokuumeeni laantumaan vaimon ostettua itselleen Nissan Muranon.
Vaikkei asia tälle foorumille kuulukaan, pakko hieman kehua kyseistä laitetta. En ole maasturilla itseasiassa oikeastaan koskaan kunnolla ajanutkaan ennen, mutta Murano on aikas kiva peli.
Erikoiskehut aivan loistavalle CVT-vaihdelaatikolle.
Sellainen pitäisi määrätä pakolliseksi jokaiseen autoon
No joo, vähän hidashan se minun makuuni on, mutta sehän onkin vaimon auto...
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Heh, ei saa kovin hyviä pisteitä Tampereen merkkiliike. ( Myös itsellä kokemusta )
Ei varmaan tekis yhtään huonoa antaa "joukkopalautetta" puljulle saatikka laittaa bannaan ja huollattaa muualla. Josko siinä vaiheessa alkais kellot soimaan.
Ei varmaan tekis yhtään huonoa antaa "joukkopalautetta" puljulle saatikka laittaa bannaan ja huollattaa muualla. Josko siinä vaiheessa alkais kellot soimaan.
Daimler DoubleSix | S3 | 1987
Jaguar X-Type 2.2D Executive Estate | 2006
Jaguar X-Type 2.2D Executive Estate | 2006
Kyllä on siis niin käsittämättömän huonoa tuuria sinulla xjr-98?????!!!!!! Liekö auto kirottu tai jotain... Melkein itse kyllä jo kääntyisin vanhan omistajan puoleen ja kysyisin suht tomerasti historiasta.. Kaikki tapahtunut on jotenkin niin järjen vastaista kokonaisuudessaan.
Ja vahinkoja tietysti sattuu, mutta ei PESULASSA eikä etenkään JAGUAARILLE. Siellä on pojat taitaneet hieman kaasua kokeilla....jupinaa....
Jaksamista ja energiaa sinne - myös katille.
Ja vahinkoja tietysti sattuu, mutta ei PESULASSA eikä etenkään JAGUAARILLE. Siellä on pojat taitaneet hieman kaasua kokeilla....jupinaa....
Jaksamista ja energiaa sinne - myös katille.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
ET OLE YKSIN
Kuten jollain levyllä lauletaan.
XJR - 98 kirjoitti
Ja nyt levisi koko VAIHDELAATIKKO!!! Hinta pelkästä lootosta 14 000 € !!!!!!!!
XJ8 Super 4,0 + ahdin - 98. Ajettu todella siististi ja vain 200 tkm. Nyt levisi automaatti. Siitä sun tapahtumasta on mennyt sen verran aikaa että nyt on maahantuojan kustannusarvio 15000 €. Onko hyviä ehdotuksia asian ratkaisemiseksi. Kolariauton käytetty laatikko on vasta toisena vaihtoehtona sillä ilmeisesti törmätään myöhemmin samaan ongelmaan.
XJR - 98 kirjoitti
Ja nyt levisi koko VAIHDELAATIKKO!!! Hinta pelkästä lootosta 14 000 € !!!!!!!!
XJ8 Super 4,0 + ahdin - 98. Ajettu todella siististi ja vain 200 tkm. Nyt levisi automaatti. Siitä sun tapahtumasta on mennyt sen verran aikaa että nyt on maahantuojan kustannusarvio 15000 €. Onko hyviä ehdotuksia asian ratkaisemiseksi. Kolariauton käytetty laatikko on vasta toisena vaihtoehtona sillä ilmeisesti törmätään myöhemmin samaan ongelmaan.
Harmituksen harmitus!!! Mielestäni Hollolassa oleva Laatuvaunu on järkevin enspiapu tähän vaivaa. Muistaakseni XJR-98:n autossa laitettiin siellä tehdasuusi laatikko ja kustannus oli murto-osa tuosta 15keur.
Onko siis kysymyksessä XJ8 Daimler Super V8 ja minkälainen historia autolla on?
Siis onko ns. suomivehje vai tuonti, ja kuinka huollettu menneinä vuosina?
Onko siis kysymyksessä XJ8 Daimler Super V8 ja minkälainen historia autolla on?
Siis onko ns. suomivehje vai tuonti, ja kuinka huollettu menneinä vuosina?
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
DAIMLER SUPER
Kyllähän se juuri sellainen on. Oma tuonti, yksi omistaja ulkomailla ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Sama liike joka oli myynyt auton uutena. Eikä mitään syytä epäillä että olisi jotain kikkailuja.
Auton hintainen laatikko
Kyllä on rasvainen hinta laatikolle. Tuolla 15.000lla saa 95/96 X300 auton - hyväkuntoisenkin.
Toivottavasti ei ole niin että itse asiassa laatikko ei kestä kompressorin tuomaa lisävääntöä. Uskaltaako enää painaa tallaa rintapeltiin?
Toivottavasti ei ole niin että itse asiassa laatikko ei kestä kompressorin tuomaa lisävääntöä. Uskaltaako enää painaa tallaa rintapeltiin?
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
VAIHDELAATIKKO
Ja tällä LWB on sentään ajettu siististi.
Jaguar Diagnostic equipment
Onkohan jossain muualla kuin Inchcapella Helsinki - Turku -suunnalla laitetta, millä voi purkaa vikakoodit X300:sta?
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Hyvällä tuurilla verstas jolla on moderni yleistesteri pärjää tuossa. X-308 alkaen sen sijaan vain joko Jaguarin omat tai Jaguarin kanssa tiiviisti yhteistyössä toimivan Autologic'in testerit toimivat. Niitä on tavallisesti Englannissa isommissa tai tunnetuimmissa 'independent' Jaguar korjaamoissa.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
XJR:n automaatti, kenen tekemää laatua
Oikein muistin, noissa V8 moottorisissa XJR:ssä (ei koske uutta alumiinikorista mallia) on Mersun valmistama automaattilaatikko. Uudessa alumiinikorisessa näyttää olevan taas ZF:n laatikko, kuten oli myös kuutosmoottorisessa XJR:ssä.
Oheisen linkin takaa löytyy yksi selitys sille, miksi laatikko hajoaa. Sama juttu antaa pientä lohtua laatikon hintaan. Tuo laatikko näkyy maksavan sumujen saarella £7000 + asennus!
http://www.carsurvey.org/review_80494.html
Muistan jostain lukeneeni, että jossain näissä uusissa laatikoissa se älyboxi eli laatikkoa ohjaava tietokone on laatikon sisällä. Herää kysymys, mikä on elektroniikan elinikä lähes sadan asteen lämpötilassa? Eihän siellä voi elää kauan edes MIL-normin mukaiset laitteet. Ja autoissahan esim. liittimet ovat lähinnä hupielektroniikan tasoa. Ja ajatellaanpa auton käyttöolosuhteita, Suomessa.
Oheisen linkin takaa löytyy yksi selitys sille, miksi laatikko hajoaa. Sama juttu antaa pientä lohtua laatikon hintaan. Tuo laatikko näkyy maksavan sumujen saarella £7000 + asennus!
http://www.carsurvey.org/review_80494.html
Muistan jostain lukeneeni, että jossain näissä uusissa laatikoissa se älyboxi eli laatikkoa ohjaava tietokone on laatikon sisällä. Herää kysymys, mikä on elektroniikan elinikä lähes sadan asteen lämpötilassa? Eihän siellä voi elää kauan edes MIL-normin mukaiset laitteet. Ja autoissahan esim. liittimet ovat lähinnä hupielektroniikan tasoa. Ja ajatellaanpa auton käyttöolosuhteita, Suomessa.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Laatikon vaihto
Äkkiä päätellen ainoa järkevä ratkaisu olisi siis vaihtaa uuteen ZF laatikkoon. Moottorin ollessa sama liitäntä onnistunee. Mitähän Inchcape siitä velottaisi. Tuntuu hullulta vaihtaa uuteen laatikkoon johon ei kuitenkaan voi luottaa!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Auto Hollolan Laatuvaunuun. Siellä homma toimi LOISTAVASTI.
Sen laatikon korjaus muuten ON mahdollista vaikka Inchape muuta väittääkin.
Korjausmahdollisuus on hyvä selvittää. Itsellä ero uuteen koko laatikkoon oli sen verran pieni, että tietysti valitsin uuden.
ZF:n lootaa ÄLÄ MISSÄÄN nimessä laita, koska sen kestämisestä XJR:ssä ei ole takuita.
Kerro miten homma etenee.
Jos haluat, voit laittaa yksityisviestiä niin kerron miten homma minulla meni.
Sen laatikon korjaus muuten ON mahdollista vaikka Inchape muuta väittääkin.
Korjausmahdollisuus on hyvä selvittää. Itsellä ero uuteen koko laatikkoon oli sen verran pieni, että tietysti valitsin uuden.
ZF:n lootaa ÄLÄ MISSÄÄN nimessä laita, koska sen kestämisestä XJR:ssä ei ole takuita.
Kerro miten homma etenee.
Jos haluat, voit laittaa yksityisviestiä niin kerron miten homma minulla meni.
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Re: Auton hintainen laatikko
jjj kirjoitti: Toivottavasti ei ole niin että itse asiassa laatikko ei kestä kompressorin tuomaa lisävääntöä. Uskaltaako enää painaa tallaa rintapeltiin?
-98 XJR:ssä on todellakin Mersu 600 S:n laatikko, ja sen PITÄISI kestää.
Muistaakseni 600 S:ssä on enemmän vääntöä kuin jagessa ja kestää se mesessäkin.
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue