Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöautoksi?

Yleinen Jaguar-keskustelu
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Jullu kirjoitti: Vastineeksi haluaisin 25Keur.
Ajatelkaa kuinka paljon autoa tuolla 25kEUR summalla saa klassisessa Jaguarissa!

Samalla rahalla saa sitten vaikka uuden 1.6L Corollan tai 1.4L Octavian.....
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

kissaeläin kirjoitti:Morjens !

Ilmeisesti kävit ajamassa "XJR-8" rekisterillä olevan auton ? Kannattaa käydä verrokiksi ajamassa joku toinen vastaava niin ehkä selviää onko kyseisissä autoissa jotain eroa toisiinsa nähden jos epäilee että kaikki ei ole kunnossa.
Jep, tuo yksilö. Ajattelin yrittää verrokiksi löytää vapaastihengittävän mallin, koska itseä kiinnostaa myös sen ajotuntuma. Jos nyt ajan tätä projektia eteenpäin kesällä, niin haaveissa olisi kuitenkin todennäköisesti Super V8, eli XJR:n tekniikka mukavuuspainoitteisessa mallissa.

Semmoinen juttu tuossa XJR:ssä kiinnitti huomioni, että kun jalka oli jarrulla ja laitoin vaihteeksi joko R tai D, auto nytkähti jopa aika voimakkaasti valittuun suuntaan. Ei kai se ole normaalia? Ainakin kaikilla muilla ajamillani automaateilla silloin kun jalka on jarrulla tilanne on ikään kuin kytkin olisi pohjassa...?
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Igor »

Nykäisy vaihdetta valittaessa on normaalia XJR:ssä, joskaan ei se ainakaan tossa mun XJR:ssä kovin voimakas ollut. Sen verran että tunsi vaihteen olevan päällä. Joissain autoissa automaatti tosiaan vaihtaa vapaalle kun jalka on jarrulla ja auto on ollut sekunnin tai pari paikallaan. Ja pahimmassa tapauksessa vaihde kytkeytyy liikkeelle lähtiessä vasta kun kaasu on jo kohtuullisen lähellä pohjaa, jolloin "kytkimenä" toimii kumipyörä. :)

X308:n ASC/TRAC ei ole ajonvakautus. Se ainoastaan sulkee kaasuläppää ja/tai jarruttaa sutivaa pyörää kunnes sutiminen (ja käytännössä myös kiihtyvyys) loppuu. Talviolosuhteissa aivan onneton järjestelmä. Kun sen kytkee pois päältä, niin kyllä tuolla talvellakin ajaa. :)
Oli joskus: X308 XJR
XJeight
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Marras 12, 2013 9:57 am
Paikkakunta: Itä-Lappi

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja XJeight »

Igor kirjoitti:X308:n ASC/TRAC ei ole ajonvakautus. Se ainoastaan sulkee kaasuläppää ja/tai jarruttaa sutivaa pyörää kunnes sutiminen (ja käytännössä myös kiihtyvyys) loppuu. Talviolosuhteissa aivan onneton järjestelmä. Kun sen kytkee pois päältä, niin kyllä tuolla talvellakin ajaa. :)
Tähän olen itsekin päätynyt. Täällä lumessa ja tuiskussa polanteiden välissä yhtäkkinen tehon häviäminen yllättää aina. Onneksi on se TRAC OFF -nappula :roll:
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Igor kirjoitti:Nykäisy vaihdetta valittaessa on normaalia XJR:ssä, joskaan ei se ainakaan tossa mun XJR:ssä kovin voimakas ollut. Sen verran että tunsi vaihteen olevan päällä. Joissain autoissa automaatti tosiaan vaihtaa vapaalle kun jalka on jarrulla ja auto on ollut sekunnin tai pari paikallaan. Ja pahimmassa tapauksessa vaihde kytkeytyy liikkeelle lähtiessä vasta kun kaasu on jo kohtuullisen lähellä pohjaa, jolloin "kytkimenä" toimii kumipyörä. :)

X308:n ASC/TRAC ei ole ajonvakautus. Se ainoastaan sulkee kaasuläppää ja/tai jarruttaa sutivaa pyörää kunnes sutiminen (ja käytännössä myös kiihtyvyys) loppuu. Talviolosuhteissa aivan onneton järjestelmä. Kun sen kytkee pois päältä, niin kyllä tuolla talvellakin ajaa. :)
Terve !
Sama kevyt nykäys myös S typessä kun P laittaa D:lle ja vaihde kytkeytyy.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Kävin tänään koeajamassa toisen X308 XJR:n. Nimimuistini pettää minut taas, mutta autoa esitellyt herrasmies oli pitkän linjan Jaguar-harrastaja ja omasi autoista äärimmäisen hyvät tiedot.

Olihan se hieno. Hiljainen, mukava, tyylikäs, liikkeissään vaivaton, ei tuntunut yhtään niin isolta kuin oletin, ja tuulilasinpyyhkijän sulkakin oli kunnossa. Auto oli erittäin siisti ja houkutteleva, hieno ajaa. Pienen tuntuisesta sisustasta huolimatta tilaa kuitenkin oli ja näkyvyyskin yllätti positiivisesti. En oikeastaan keksinyt siitä mitään negatiivista, tuli vahva sellainen olo että tämmöinen täytyy saada.

Anyways, vaikka XJR hieno olikin, kyseessä ei ollut autovalintojen suhteen mikään musertava tyrmäysvoitto sen hyväksi. Kun ajoin X-Typellä takaisin kotia kohti, tuli sellainen hyvä fiilis auton kanssa ja totesin itsekseni että eihän asialla tietenkään mikään kiire ole, näinkin on hyvä. Eli sitten joskus, ehkä varmasti :D

Siinä aiemmassa XJR:ssä oli muuten aivan varmasti ohjaustehostin poissa pelistä. Tässä ohjaus oli kevyt, ja se vaihteenvaihdon nykäisy enemmänkin muotoa "vaihdoit btw vaihdetta" kuin "mahtaa pysäköinti pelottaa".
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Älä käy sitten koeajamassa X350/X358 mallia sillä siinä on aika iso hyppäys X-typestä niin ajettavuuden (pois lukien liukas keli!), mukavuuden, suorituskyvyn ja sisustan laadun (enemmän ja parempaa nahkaa, muoviosat eivät irvistele niin helposti ja niin paljoa) suhteen.

X308 on klassikkopeli ja ei todellakaan "nykyaikainen" kun taas X350/358 edustaa samaa "sukupolvea" kuin X-typekin mutta paremmin toteutettuna.

Anyway, hienoa että olet tyytyväinen nykyiseen kissaasi. Autokuume on kallis sairaus.
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Major »

Texpat on ihan oikeassa. Mulle kävi juuri niin että X350 vei voiton. Tosin ekaksi kävin katsomassa XJ6:sta jossa kuitenkin hieman liikaa matkamittarissa eikä vaihtohyvityskään ollut kummoinen. Mutta sitten tuli vastaan SuperV8 ja vaihtohyvityskin parani useita tonneja niin miestä vietiin. Tosin vaimo hannasi vastaan mutta käytin häneltä opittua taktiikkaa eli toistoa, kunnes antoi periksi :wink:
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Täytyypä vältellä :D
Olisihan alumiinikorinen "X-Type-sukupolven" XJ tietysti viisas valinta, mutta X308 miellyttää enemmän sekä omaa silmää että omaa lompakkoa. Toisaalta kuten totesin, tällä ei omalta osalta ole mikään kiire, ja hinnat, toki omankin autoni, tippuvat koko ajan.

Minkähänlaista eroa ylläpitokulujen suhteen noilla X300/X308 ja X350/X358 on? Tietenkin se on aina yksilökohtaista, mutta yleistettynä?
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Aonsaithya kirjoitti: Olisihan alumiinikorinen "X-Type-sukupolven" XJ tietysti viisas valinta, mutta X308 miellyttää enemmän sekä omaa silmää että omaa lompakkoa.
1) Agreed. X308 on The Jag näistä "käyttöklassikoista" ja X350/X358 hieman vesitetty mutta modernimpi versio. Mielestäni X350 pitkällä korilla eli L-mallina on hieman lähempänä X308:sia. Samaten jos ikkunoihin saa hieman tummennusta niin kasvihuoneilmiö käy lievemmäksi.

2) Onko muuten oikeasti isokin ero suomihinnoissa jos katsoo hyviä X308/X350 yksilöitä?

Alla X350 XJR ja X308 XJR -100

Kuva

Kuva
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Terve!

Omasta mielestäni selkeästi paremman ja sulavamman näköinen tuo "vanhempi" painos! Sen minkä kenties modernisuudessa ja pään tiloissa menettää niin tyylikkyys kyllä korvannee sen.
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
Aero
Viestit: 129
Liittynyt: To Tammi 03, 2013 9:42 pm
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Aero »

TexPat kirjoitti:2) Onko muuten oikeasti isokin ero suomihinnoissa jos katsoo hyviä X308/X350 yksilöitä?
Voi kait sitä niinkin sanoa - siinä missä Nettiauton X308:n hintaskaala päättyy 22900 euroon, X350:n hintaskaala alkaa 23900 eurosta, pompaten heti seuraavan auton kohdalla 33500 euroon. Netin yli on vaikea sanoa, mitkä ovat oikeasti hyviä, mutta kun halvinkin X350 on kalliimpi kuin kallein X308, on todennäköisesti vastaavankuntoiset yksilöt vähän kauempana toisistaan.
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 33 P4 '91 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TexPat »

XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä! :)
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

TexPat kirjoitti:
XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä! :)
Onneksi on kattoluukku.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

XJR-99 kirjoitti:
TexPat kirjoitti:
XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä! :)
Onneksi on kattoluukku.
Eli ei koske Norman Dewis'tä, tosin mies on ollut eläkkeellä kai jo ainakin 30 vuotta!

Jaa, käsittääkseni tuo kattoluukku nimenomaan madaltaa sitä sisäkattoa jopa 5 cm. Talvella ei kaipaa kattoluukkua ja X300/X308 automaatti-ilmastointi on miellyttävä, kesällä voi sitten ajaa vaikka avoautolla! ;)

Eli jos haluaa ajaa kypärä päässä, niin voisi olla parempi ilman kattoluukkua...

-Jakuvaari

Jk. Mutta tuosta ASC:stä ei meillä ole ollut mitään pahaa sanottavaa, toimii ihan hyvin, ei häiritsevästi katkaise vetoa vaan antaa hieman sutia, voiko noissa sitten olla eroja vai onko meillä vaan tarkoitukseen juuri sopivat renkaat?
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Luukullisessa on luukun ( sen ollessa kiinni ) kohdalla hieman enemmän pystytilaa kuin suoraan kuskin penkin kohdalla. Sitä en tiedä onko luukuttomassa lähtökohtaisesti enemmän sitä päätilaa. Kesällähän näillä ajellaan....
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

XJR-99 kirjoitti:Luukullisessa on luukun ( sen ollessa kiinni ) kohdalla hieman enemmän pystytilaa kuin suoraan kuskin penkin kohdalla. Sitä en tiedä onko luukuttomassa lähtökohtaisesti enemmän sitä päätilaa. Kesällähän näillä ajellaan....
On, ero on iso, monta senttiä, olisko jopa 5 cm.

Kesällä? :? Niin juu, mutta kyllä tää on hyvä talviauto, kokemusta on nyt 8 talvea, monta Lapin/Rukan reissua. Eihän sitä tietysti pitkäksi aikaa jätetä pakkaseen, mutta hyvin on pärjätty kaikissa olosuhteissa, tosin jos on -30°C niin kuin joskus tuolla pohjoisessa, niin sitten pitää kyllä olla lohkolämmitinkin. Mutta niinpä kai pitää melkein missä tahansa nykyautossa, ja saipa niitä ja tuulisuojia jäähdyttimeen ihan virallisina tehdasosinakin jo 50-luvulla.

Kesällä mennään avoautolla! 8)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

jakuvaari kirjoitti:
XJR-99 kirjoitti:Luukullisessa on luukun ( sen ollessa kiinni ) kohdalla hieman enemmän pystytilaa kuin suoraan kuskin penkin kohdalla. Sitä en tiedä onko luukuttomassa lähtökohtaisesti enemmän sitä päätilaa. Kesällähän näillä ajellaan....
On, ero on iso, monta senttiä, olisko jopa 5 cm.

Kesällä? :? Niin juu, mutta kyllä tää on hyvä talviauto, kokemusta on nyt 8 talvea, monta Lapin/Rukan reissua. Eihän sitä tietysti pitkäksi aikaa jätetä pakkaseen, mutta hyvin on pärjätty kaikissa olosuhteissa, tosin jos on -30°C niin kuin joskus tuolla pohjoisessa, niin sitten pitää kyllä olla lohkolämmitinkin. Mutta niinpä kai pitää melkein missä tahansa nykyautossa, ja saipa niitä ja tuulisuojia jäähdyttimeen ihan virallisina tehdasosinakin jo 50-luvulla.

Kesällä mennään avoautolla! 8)

-Jakuvaari
Ahdettu konehan suorastaan rakastaa 30 asteen pakkasia ja imee vilvoittavan tuulen kitaansa varsinaisen jäähdytinkennon edestä. Lohkari löytyy ja tuli käytettyäkin pari vuotta sitten kun talvikelillä lipsuttelin. Kyllähän se meno maistuu kunnon pakkasilla, mutta kun alla on tätä pientä plussakeliä ja kirkasta jäätä niin matalaprofiilisilla kitkoilla ei touhu ole kovin nautinnollista lukkoperästä johtuen/huolimatta. Rankka alakierrosvääntö ei ainakaan helpota etenemistä - vaikka ajaisi ihan vaan sukkasillaan. Siispä omani makaa talvet tallissa ja karjuu vasta kun karjunnan aika on :)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Igor »

Aonsaithya kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa toisen X308 XJR:n. Nimimuistini pettää minut taas, mutta autoa esitellyt herrasmies oli pitkän linjan Jaguar-harrastaja ja omasi autoista äärimmäisen hyvät tiedot.
Varmaan sama herrasmies jolta aikoinaan ostin omani. :)

Siinä aikaisemmin ajamassasi lienee ollut "hitaan nopeuden" (taisi olla alle 80km/h) ohjaustehostuksen kytkeytyminen rikki, tai kytketty tarkoituksella pois, jolloin tehostus on huomattavasti pienemmällä koko ajan.

TexPat kirjoitti:
XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä! :)
Juu, tämmönen persjalkanen mahtu tonne hienosti kypärän kanssa, vaikka oli kattoluukkukin. :D

Kuva Kuva

Ja ei tosta kyllä saanu takatassua ilmaan radallakaan, vaikka oli jenkkimallin comfort-alusta, joten se torsen-LSD lienee ihan riittävä...
Oli joskus: X308 XJR
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Igor kirjoitti:
Aonsaithya kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa toisen X308 XJR:n. Nimimuistini pettää minut taas, mutta autoa esitellyt herrasmies oli pitkän linjan Jaguar-harrastaja ja omasi autoista äärimmäisen hyvät tiedot.
Varmaan sama herrasmies jolta aikoinaan ostin omani. :)

Siinä aikaisemmin ajamassasi lienee ollut "hitaan nopeuden" (taisi olla alle 80km/h) ohjaustehostuksen kytkeytyminen rikki, tai kytketty tarkoituksella pois, jolloin tehostus on huomattavasti pienemmällä koko ajan.

TexPat kirjoitti:
XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä! :)
Juu, tämmönen persjalkanen mahtu tonne hienosti kypärän kanssa, vaikka oli kattoluukkukin. :D

Kuva Kuva

Ja ei tosta kyllä saanu takatassua ilmaan radallakaan, vaikka oli jenkkimallin comfort-alusta, joten se torsen-LSD lienee ihan riittävä...
No puhutaan nyt sitten vaikka lukonomaisesta perästä ellei nyt jossain vaiheessa vaihdu vahvempaan malliin koko perämurikka. Hiukkasen tiheämpään myös.
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Igor kirjoitti: Kuva Kuva

Ja ei tosta kyllä saanu takatassua ilmaan radallakaan, vaikka oli jenkkimallin comfort-alusta, joten se torsen-LSD lienee ihan riittävä...
Komea auto! Sopii kyllä hyvin "English Baddies" -teemaan. Oikea sana olisi "sinister looking".

Mahtaa syödä renkaita radalla kun painoa ja vääntöä riittää?

Itseasiassa mitä pehmeämpi ja pitkäjoustoisempi alusta sitä vähemmän fillarit nousevat kokonaan ilmaan. En nyt löydä tähän hätään mutta minulla on jossakin filmikameralla otettu kuva aikojen takaa rättisitikasta Ahvenistolla kun vehje on aivan kallellaan mutta kaikki luokkaa 125mm leveät pyörät maassa.

Sitten taas rajusti negatiivisella camberilla, jäykällä alustalla (mukaan lukien kallistuksen vaimennus) ja pitävillä renkailla varustettu nostaa sisäpuolta kun oikein rajusti ajaa.
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Igor »

Juu, leffapahikset ajaa aina mustalla jagella. :)

Yllättävän vähän tossa renkaat kulu (GY Eagle F1 Asymmetric2), vaikka aika paljon kierroksia tulikin. Toki yritin välttää turhaa luistelua, ja mutkista piti kiihdytellä ulos aikalailla sukkasillaan...

http://www.youtube.com/watch?v=fv0h2R2LT1s
http://www.youtube.com/watch?v=VDdPnsNoDpM

Ja löysä alusta tosiaan pitää renkaan paremmin tiessä (kunhan iskunvaimennus on kohdallaan). Jäykän alustan hyödyt tulee lähinnä nopeasta reagoinnista ohjausliikkeisiin.
Oli joskus: X308 XJR
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Hyvännäköiset ajolinjat, et liene ensimmäistä kertaa radalla!

Noin isoa möhköä tosiaan kannattaa viedä herkällä otteella radalla, riehumalla ei saa kuin pelin rikki ja renkaat kankaille. Onko sinulla manuaali vai mitä liiketta oikea käsi teki aina välillä?
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokuume herättelee päätään - olisiko XJ:stä käyttöauto

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

TexPat kirjoitti:Hyvännäköiset ajolinjat, et liene ensimmäistä kertaa radalla!

Noin isoa möhköä tosiaan kannattaa viedä herkällä otteella radalla, riehumalla ei saa kuin pelin rikki ja renkaat kankaille. Onko sinulla manuaali vai mitä liiketta oikea käsi teki aina välillä?

Kyllä se automaatti on, mutta igori käyttää vaihteita J-gatesta -lainaus youtube keskustelusta:
" On the track it's useful to have the proper gear in when you start accelerating from a corner, so yes, I just push it into 2nd for the slower corners. I rarely use the J-gate on the street."
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin