Ajatelkaa kuinka paljon autoa tuolla 25kEUR summalla saa klassisessa Jaguarissa!Jullu kirjoitti: Vastineeksi haluaisin 25Keur.
Samalla rahalla saa sitten vaikka uuden 1.6L Corollan tai 1.4L Octavian.....
Ajatelkaa kuinka paljon autoa tuolla 25kEUR summalla saa klassisessa Jaguarissa!Jullu kirjoitti: Vastineeksi haluaisin 25Keur.
Jep, tuo yksilö. Ajattelin yrittää verrokiksi löytää vapaastihengittävän mallin, koska itseä kiinnostaa myös sen ajotuntuma. Jos nyt ajan tätä projektia eteenpäin kesällä, niin haaveissa olisi kuitenkin todennäköisesti Super V8, eli XJR:n tekniikka mukavuuspainoitteisessa mallissa.kissaeläin kirjoitti:Morjens !
Ilmeisesti kävit ajamassa "XJR-8" rekisterillä olevan auton ? Kannattaa käydä verrokiksi ajamassa joku toinen vastaava niin ehkä selviää onko kyseisissä autoissa jotain eroa toisiinsa nähden jos epäilee että kaikki ei ole kunnossa.
Tähän olen itsekin päätynyt. Täällä lumessa ja tuiskussa polanteiden välissä yhtäkkinen tehon häviäminen yllättää aina. Onneksi on se TRAC OFF -nappulaIgor kirjoitti:X308:n ASC/TRAC ei ole ajonvakautus. Se ainoastaan sulkee kaasuläppää ja/tai jarruttaa sutivaa pyörää kunnes sutiminen (ja käytännössä myös kiihtyvyys) loppuu. Talviolosuhteissa aivan onneton järjestelmä. Kun sen kytkee pois päältä, niin kyllä tuolla talvellakin ajaa.
Terve !Igor kirjoitti:Nykäisy vaihdetta valittaessa on normaalia XJR:ssä, joskaan ei se ainakaan tossa mun XJR:ssä kovin voimakas ollut. Sen verran että tunsi vaihteen olevan päällä. Joissain autoissa automaatti tosiaan vaihtaa vapaalle kun jalka on jarrulla ja auto on ollut sekunnin tai pari paikallaan. Ja pahimmassa tapauksessa vaihde kytkeytyy liikkeelle lähtiessä vasta kun kaasu on jo kohtuullisen lähellä pohjaa, jolloin "kytkimenä" toimii kumipyörä.
X308:n ASC/TRAC ei ole ajonvakautus. Se ainoastaan sulkee kaasuläppää ja/tai jarruttaa sutivaa pyörää kunnes sutiminen (ja käytännössä myös kiihtyvyys) loppuu. Talviolosuhteissa aivan onneton järjestelmä. Kun sen kytkee pois päältä, niin kyllä tuolla talvellakin ajaa.
1) Agreed. X308 on The Jag näistä "käyttöklassikoista" ja X350/X358 hieman vesitetty mutta modernimpi versio. Mielestäni X350 pitkällä korilla eli L-mallina on hieman lähempänä X308:sia. Samaten jos ikkunoihin saa hieman tummennusta niin kasvihuoneilmiö käy lievemmäksi.Aonsaithya kirjoitti: Olisihan alumiinikorinen "X-Type-sukupolven" XJ tietysti viisas valinta, mutta X308 miellyttää enemmän sekä omaa silmää että omaa lompakkoa.
Voi kait sitä niinkin sanoa - siinä missä Nettiauton X308:n hintaskaala päättyy 22900 euroon, X350:n hintaskaala alkaa 23900 eurosta, pompaten heti seuraavan auton kohdalla 33500 euroon. Netin yli on vaikea sanoa, mitkä ovat oikeasti hyviä, mutta kun halvinkin X350 on kalliimpi kuin kallein X308, on todennäköisesti vastaavankuntoiset yksilöt vähän kauempana toisistaan.TexPat kirjoitti:2) Onko muuten oikeasti isokin ero suomihinnoissa jos katsoo hyviä X308/X350 yksilöitä?
Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä!XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
Onneksi on kattoluukku.TexPat kirjoitti:Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä!XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
Eli ei koske Norman Dewis'tä, tosin mies on ollut eläkkeellä kai jo ainakin 30 vuotta!XJR-99 kirjoitti:Onneksi on kattoluukku.TexPat kirjoitti:Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä!XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
On, ero on iso, monta senttiä, olisko jopa 5 cm.XJR-99 kirjoitti:Luukullisessa on luukun ( sen ollessa kiinni ) kohdalla hieman enemmän pystytilaa kuin suoraan kuskin penkin kohdalla. Sitä en tiedä onko luukuttomassa lähtökohtaisesti enemmän sitä päätilaa. Kesällähän näillä ajellaan....
Ahdettu konehan suorastaan rakastaa 30 asteen pakkasia ja imee vilvoittavan tuulen kitaansa varsinaisen jäähdytinkennon edestä. Lohkari löytyy ja tuli käytettyäkin pari vuotta sitten kun talvikelillä lipsuttelin. Kyllähän se meno maistuu kunnon pakkasilla, mutta kun alla on tätä pientä plussakeliä ja kirkasta jäätä niin matalaprofiilisilla kitkoilla ei touhu ole kovin nautinnollista lukkoperästä johtuen/huolimatta. Rankka alakierrosvääntö ei ainakaan helpota etenemistä - vaikka ajaisi ihan vaan sukkasillaan. Siispä omani makaa talvet tallissa ja karjuu vasta kun karjunnan aika onjakuvaari kirjoitti:On, ero on iso, monta senttiä, olisko jopa 5 cm.XJR-99 kirjoitti:Luukullisessa on luukun ( sen ollessa kiinni ) kohdalla hieman enemmän pystytilaa kuin suoraan kuskin penkin kohdalla. Sitä en tiedä onko luukuttomassa lähtökohtaisesti enemmän sitä päätilaa. Kesällähän näillä ajellaan....
Kesällä? Niin juu, mutta kyllä tää on hyvä talviauto, kokemusta on nyt 8 talvea, monta Lapin/Rukan reissua. Eihän sitä tietysti pitkäksi aikaa jätetä pakkaseen, mutta hyvin on pärjätty kaikissa olosuhteissa, tosin jos on -30°C niin kuin joskus tuolla pohjoisessa, niin sitten pitää kyllä olla lohkolämmitinkin. Mutta niinpä kai pitää melkein missä tahansa nykyautossa, ja saipa niitä ja tuulisuojia jäähdyttimeen ihan virallisina tehdasosinakin jo 50-luvulla.
Kesällä mennään avoautolla!
-Jakuvaari
Varmaan sama herrasmies jolta aikoinaan ostin omani.Aonsaithya kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa toisen X308 XJR:n. Nimimuistini pettää minut taas, mutta autoa esitellyt herrasmies oli pitkän linjan Jaguar-harrastaja ja omasi autoista äärimmäisen hyvät tiedot.
Juu, tämmönen persjalkanen mahtu tonne hienosti kypärän kanssa, vaikka oli kattoluukkukin.TexPat kirjoitti:Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä!XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
No puhutaan nyt sitten vaikka lukonomaisesta perästä ellei nyt jossain vaiheessa vaihdu vahvempaan malliin koko perämurikka. Hiukkasen tiheämpään myös.Igor kirjoitti:Varmaan sama herrasmies jolta aikoinaan ostin omani.Aonsaithya kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa toisen X308 XJR:n. Nimimuistini pettää minut taas, mutta autoa esitellyt herrasmies oli pitkän linjan Jaguar-harrastaja ja omasi autoista äärimmäisen hyvät tiedot.
Siinä aikaisemmin ajamassasi lienee ollut "hitaan nopeuden" (taisi olla alle 80km/h) ohjaustehostuksen kytkeytyminen rikki, tai kytketty tarkoituksella pois, jolloin tehostus on huomattavasti pienemmällä koko ajan.
Juu, tämmönen persjalkanen mahtu tonne hienosti kypärän kanssa, vaikka oli kattoluukkukin.TexPat kirjoitti:Koskee vain teitä pitkiä ihmisiä!XJR-99 kirjoitti:Kypärä päässä joutuu X308:ssa etupenkilläkin olemaan pää vinossa ja kaula lyhyenä. Se taitaakin olla auton ainoa huono puoli.
Ja ei tosta kyllä saanu takatassua ilmaan radallakaan, vaikka oli jenkkimallin comfort-alusta, joten se torsen-LSD lienee ihan riittävä...
Komea auto! Sopii kyllä hyvin "English Baddies" -teemaan. Oikea sana olisi "sinister looking".
TexPat kirjoitti:Hyvännäköiset ajolinjat, et liene ensimmäistä kertaa radalla!
Noin isoa möhköä tosiaan kannattaa viedä herkällä otteella radalla, riehumalla ei saa kuin pelin rikki ja renkaat kankaille. Onko sinulla manuaali vai mitä liiketta oikea käsi teki aina välillä?