Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Tervehdys taloon! Mahdollinen tuleva Jaggemies ilmoittautuu...
Muutama kuukausi tätä ja ulkomaisia Jagge-foorumeita kahlanneena se pieni kissakuume on syttynyt. Mutta nyt toivotaan vielä viimeistä sanaa arvon Äksän omistajilta ja omistaneilta, että mitä seikkoja pitää tarkastella ennen ostopäätöstä.
Kiinnostuksen kohteena -07 farkku 2.5 V6:lla ja automaatilla. Ajettu alle 90tkm, omistus- ja huoltohistoria tiedossa (2 omistajaa, Suomi-auto ja merkkiliikkeessä huollettu, kardaani vaihdettu hiljan vinkumisen takia). Eli onko muita yllätyksiä tsekattavana kuin se laatikko eli uudet nesteet "huuhtelutekniikalla" ja se jakolaatikon öljyjen vaihto? Toki kyseessä 7 vuotta vanha auto vaikkei ihan älyttömästi olekaan ajettu ja aina murheita voi tulla.
Kaikki neuvot ja vinkit tervetulleita...
Kesäisin terveisin,
Chrisu
Muutama kuukausi tätä ja ulkomaisia Jagge-foorumeita kahlanneena se pieni kissakuume on syttynyt. Mutta nyt toivotaan vielä viimeistä sanaa arvon Äksän omistajilta ja omistaneilta, että mitä seikkoja pitää tarkastella ennen ostopäätöstä.
Kiinnostuksen kohteena -07 farkku 2.5 V6:lla ja automaatilla. Ajettu alle 90tkm, omistus- ja huoltohistoria tiedossa (2 omistajaa, Suomi-auto ja merkkiliikkeessä huollettu, kardaani vaihdettu hiljan vinkumisen takia). Eli onko muita yllätyksiä tsekattavana kuin se laatikko eli uudet nesteet "huuhtelutekniikalla" ja se jakolaatikon öljyjen vaihto? Toki kyseessä 7 vuotta vanha auto vaikkei ihan älyttömästi olekaan ajettu ja aina murheita voi tulla.
Kaikki neuvot ja vinkit tervetulleita...
Kesäisin terveisin,
Chrisu
Viimeksi muokannut cboman, Su Heinä 06, 2014 4:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toistaiseksi: VW Eos 2.0TFSI DSG 147+kW -07
http://www.nettiauto.com/6523439
http://www.nettiauto.com/6523439
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Tervehdys!
Kysy onko vaihdettu:
-''koiranluut''
-pyöränlaakerit
-käsijarruvaijeri
-muoviritilät kojelaudan etuosassa tuulilasia vasten onko paremmin kiinnitetty?
Nämä pieniä harmitusta aih. ja edullisesti parannettavia tekijöitä.
Jos hyvin huollettu ja kilsat pitää niin voipi olla hyväkin tapaus.
Osta mahd. hyvin varustein ja vähin kilsoin joka yleensä kalliimmasta mutta huolettomimmasta päästä!
tervetuloa mukaan merkin pariin.
Liity Clubiin: FJDC.fi
Kysy onko vaihdettu:
-''koiranluut''
-pyöränlaakerit
-käsijarruvaijeri
-muoviritilät kojelaudan etuosassa tuulilasia vasten onko paremmin kiinnitetty?
Nämä pieniä harmitusta aih. ja edullisesti parannettavia tekijöitä.
Jos hyvin huollettu ja kilsat pitää niin voipi olla hyväkin tapaus.
Osta mahd. hyvin varustein ja vähin kilsoin joka yleensä kalliimmasta mutta huolettomimmasta päästä!
tervetuloa mukaan merkin pariin.
Liity Clubiin: FJDC.fi
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Vielä en ole tarkkoja huoltojen kuitteja nähnyt mut ovatko nuo koiranluut ja käsijarruvaijerit jo vaihtokunnossa näillä kilometreillä?
Ja saamani vaihtotarjous omasta VAG-konsernin avoautosta on sen verran hyvä, että pienet kosmeettiset murheet kyllä siedän ja sen verran sisäistä tee-se-itse-persoonaa on, että ei tarvitse heti merkkihuoltoon kiikuttaa...
Ja ehdottomasti liityn klubiin sitten jos ja kun kauppa realisoituu...
Ja saamani vaihtotarjous omasta VAG-konsernin avoautosta on sen verran hyvä, että pienet kosmeettiset murheet kyllä siedän ja sen verran sisäistä tee-se-itse-persoonaa on, että ei tarvitse heti merkkihuoltoon kiikuttaa...
Ja ehdottomasti liityn klubiin sitten jos ja kun kauppa realisoituu...
Toistaiseksi: VW Eos 2.0TFSI DSG 147+kW -07
http://www.nettiauto.com/6523439
http://www.nettiauto.com/6523439
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Tervetuloa vaan!
Itselläni on käsijarruvaijeri vaihtokunnossa, käytännössä samoilla kilometreillä joskin tämä yksilöhän on 6 vuotta vanhempi. Ei se mahdotonta siis ole, osa auton osista kuitenkin kuluu ajan eikä vain kilometrien mukaan.
Jollei jakovaihteiston öljyjä ole vaihdettu hiljattain, sen hyvinvoinnista saa jonkin käsityksen kun katsoo onko sen öljytulpan magneetissa silmin havaittavia metallinkappaleita. Jakovaihteistoa viilentävän ilmanottokauhan asentamista kannattaa harkita, jollei sitä autosta ennestään löydy. Siitä ja muusta mahdollisesti olennaisesta löytyy tietoa viestiketjusta x-typen laatu, oletko vielä lukenut sitä?
Mikki, ovatko "koiranluut" siis ne alemmat takatukivarret? Olen kuullut hirvittelyä että alempia takatukivarsia saa uusia parin vuoden välein, eikä niitä kumipuslia taida vieläkään saada irrallisena eli koko tukivarsi on vaihdettava. Vaihdatin itse vanhoihin, metallin osalta täysin ehjiin tukivarsiini kuluneiden puslien tilalle polyuretaanipuslat, joiden pitäisi kestää huikeasti kauemmin kuin kumisten.
Itselläni on käsijarruvaijeri vaihtokunnossa, käytännössä samoilla kilometreillä joskin tämä yksilöhän on 6 vuotta vanhempi. Ei se mahdotonta siis ole, osa auton osista kuitenkin kuluu ajan eikä vain kilometrien mukaan.
Jollei jakovaihteiston öljyjä ole vaihdettu hiljattain, sen hyvinvoinnista saa jonkin käsityksen kun katsoo onko sen öljytulpan magneetissa silmin havaittavia metallinkappaleita. Jakovaihteistoa viilentävän ilmanottokauhan asentamista kannattaa harkita, jollei sitä autosta ennestään löydy. Siitä ja muusta mahdollisesti olennaisesta löytyy tietoa viestiketjusta x-typen laatu, oletko vielä lukenut sitä?
Mikki, ovatko "koiranluut" siis ne alemmat takatukivarret? Olen kuullut hirvittelyä että alempia takatukivarsia saa uusia parin vuoden välein, eikä niitä kumipuslia taida vieläkään saada irrallisena eli koko tukivarsi on vaihdettava. Vaihdatin itse vanhoihin, metallin osalta täysin ehjiin tukivarsiini kuluneiden puslien tilalle polyuretaanipuslat, joiden pitäisi kestää huikeasti kauemmin kuin kumisten.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Mutta eikö se jakovaihteisto ole huoltovapaa eli siihen ei kosketa jos mennään vaan huolto-ohjelman mukaisesti? Siitähän ne murheet syntyvät kun öljy pikkuhiljaa vuosien varrella tihkuu pois ja kun sitä se reilu puoli litraa vaan on...
Toistaiseksi: VW Eos 2.0TFSI DSG 147+kW -07
http://www.nettiauto.com/6523439
http://www.nettiauto.com/6523439
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Joo, "filled 4 life"
En tiedä oltaisiinko merkkiliikkeessäkin todettu ajan kuluessa, että ehkä se jakovaihteisto on ihan hyvä kuitenkin tarkistaa. Toki jos huolto-ohjelmaa on luettu kuin raamattua, voi olla ettei alkuperäisiä öljyjä ole vielä vaihdettu. Lähinnä tarkoitin sitä, että jos ne jakovaihteiston öljyt on vaihdettu, on se magneetti varmaan putsattu siinä samalla, eikä siten ehkä anna totuudenmukaista kuvaa laatikon sisäisestä elämästä.
En tiedä oltaisiinko merkkiliikkeessäkin todettu ajan kuluessa, että ehkä se jakovaihteisto on ihan hyvä kuitenkin tarkistaa. Toki jos huolto-ohjelmaa on luettu kuin raamattua, voi olla ettei alkuperäisiä öljyjä ole vielä vaihdettu. Lähinnä tarkoitin sitä, että jos ne jakovaihteiston öljyt on vaihdettu, on se magneetti varmaan putsattu siinä samalla, eikä siten ehkä anna totuudenmukaista kuvaa laatikon sisäisestä elämästä.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Tyhmä kysymys Aonsaithyalle mutta mistä päättelet että vaijeri on vaihtokunnossa?
Eikös noissa kaikissa X-type malleissa ole sama vaijeri, eihän tuo kyllä tuolla ikää pitäisi miksikään mennä?
Itselläni 205tkm mittarissa 2005 vuoden autossa eikä vaijerissa ole mitään vikaa.
Voiko olla että jarrupalat olisi vaihdettu väärin eikä automaattisäätö tästä syystä toimi?
Nuo jarrusatulan männäthän pitää kiertää "erikoistyökalulla" sisään paloja vaihdettaessa.
Nuo "muoviritilät kojelaudan etuosassa tuulilasia vasten" on tietääkseni "korjattu" tuohon 2007 malliin. Kannattaahan nuo silti katsoa.
Koiranluut ja laakerit ovat halpoja eiväkä automaattisesti ole vaihtokunnossa ainakaan noilla kilometreillä.
Omaan X:ään vaihdettiin 180tkm kohdalla toinen takapyöränlaakeri ja koiranluut (kallistuksenvaimentimen yhdystangot) eteen.
Nuo alustaosat kyllä kertovat jos ovat lopussa kolinalla eli kunnon koeajo kertoo paljon ja nuo alustaosat ovat kymppien osia toki ne kannattaa huomioida autoa ostaessa.
Katso erityisen tarkkaan konepellin sivusaumat ja takaluukku kromilistan alta tuppaavat ruostumaan.
Eikös noissa kaikissa X-type malleissa ole sama vaijeri, eihän tuo kyllä tuolla ikää pitäisi miksikään mennä?
Itselläni 205tkm mittarissa 2005 vuoden autossa eikä vaijerissa ole mitään vikaa.
Voiko olla että jarrupalat olisi vaihdettu väärin eikä automaattisäätö tästä syystä toimi?
Nuo jarrusatulan männäthän pitää kiertää "erikoistyökalulla" sisään paloja vaihdettaessa.
Nuo "muoviritilät kojelaudan etuosassa tuulilasia vasten" on tietääkseni "korjattu" tuohon 2007 malliin. Kannattaahan nuo silti katsoa.
Koiranluut ja laakerit ovat halpoja eiväkä automaattisesti ole vaihtokunnossa ainakaan noilla kilometreillä.
Omaan X:ään vaihdettiin 180tkm kohdalla toinen takapyöränlaakeri ja koiranluut (kallistuksenvaimentimen yhdystangot) eteen.
Nuo alustaosat kyllä kertovat jos ovat lopussa kolinalla eli kunnon koeajo kertoo paljon ja nuo alustaosat ovat kymppien osia toki ne kannattaa huomioida autoa ostaessa.
Katso erityisen tarkkaan konepellin sivusaumat ja takaluukku kromilistan alta tuppaavat ruostumaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Mulla ne ''koiranluut'' oli aika pikkuinen ja kompakti paketti varaosia jotka vein hovilaittajalle.
Ei mitään isompia tukivarsiosia.
Ääni ei ollut kolahteleva vaan kevyen kirskuva ja natiseva joka niin paha ettei kehdannut ajaa parkkihalliin sisään.
Noin vuonna 2009 vm 2005 Estatessa jossa oli silloin apx. 120 000km mittarissa.
Käsijarruvaijeri toiselta puolelta irtosi eli auto ''keikahti'' kun liikennevaloihin jarrutti ( kokeillen missä vika ) ihan kevyesti kässärillä.
M
Ei mitään isompia tukivarsiosia.
Ääni ei ollut kolahteleva vaan kevyen kirskuva ja natiseva joka niin paha ettei kehdannut ajaa parkkihalliin sisään.
Noin vuonna 2009 vm 2005 Estatessa jossa oli silloin apx. 120 000km mittarissa.
Käsijarruvaijeri toiselta puolelta irtosi eli auto ''keikahti'' kun liikennevaloihin jarrutti ( kokeillen missä vika ) ihan kevyesti kässärillä.
M
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Käsijarru ei pidä eikä vapauta kunnolla, ja kun käytin auton huollossa kertoivat tutkittuaan että käsijarruvaijeri on syyllinen.JMSC kirjoitti:Tyhmä kysymys Aonsaithyalle mutta mistä päättelet että vaijeri on vaihtokunnossa?
Eikös noissa kaikissa X-type malleissa ole sama vaijeri, eihän tuo kyllä tuolla ikää pitäisi miksikään mennä?
Itselläni 205tkm mittarissa 2005 vuoden autossa eikä vaijerissa ole mitään vikaa.
Voiko olla että jarrupalat olisi vaihdettu väärin eikä automaattisäätö tästä syystä toimi?
Nuo jarrusatulan männäthän pitää kiertää "erikoistyökalulla" sisään paloja vaihdettaessa.
Tämä on kolmas kerta kun käsijarru lakkaa täyttämästä toiveitani, ekalla kerralla (03/2013) oli juurikin se automaattisäätöä haittaava ihmekikkare väärässä asennossa oikeassa takajarrusatulassa, toisella kerralla (05/2014) vasemman takajarrusatulan käsijarrumekanismi oli mennyt täysin jumiin.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
OK haiskahtaa siltä että säätö on rikottu palojen vaihdon yhteydessä.Aonsaithya kirjoitti: Käsijarru ei pidä eikä vapauta kunnolla, ja kun käytin auton huollossa kertoivat tutkittuaan että käsijarruvaijeri on syyllinen.
Tämä on kolmas kerta kun käsijarru lakkaa täyttämästä toiveitani, ekalla kerralla (03/2013) oli juurikin se automaattisäätöä haittaava ihmekikkare väärässä asennossa oikeassa takajarrusatulassa, toisella kerralla (05/2014) vasemman takajarrusatulan käsijarrumekanismi oli mennyt täysin jumiin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
En oikein tiedä, mulla on kuitenkin aika vahva luotto huollon osaamiseen. Jokaisen ongelman korjaamisen jälkeen käsijarru on toiminut jonkin aikaa erinomaisesti. Palat vaihdettiin noiden kahden ensimmäisen ongelman välissä, ja siitä on jo aikaa, ellei sitten tuo jälkimmäisen jarrusatulan vaihtaminen sotkenut jotain.JMSC kirjoitti:OK haiskahtaa siltä että säätö on rikottu palojen vaihdon yhteydessä.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
No niin, Jagge koeajettu ja kohtuullisen positiivisin mielin. Auto oli ihan asiallisessa kunnossa vaikka olikin likainen ja sisältä siivoamatta. Ajossa tuntui ihan mainiolle, kylmäkäynnistyksessä ei kuulunut ylimääräisiä ja muutenkin moottori tuntui hyvältä. Alusta oli omasta mielestä odotettua pintakovempi mutta ehkä Bridgestonen Turanzat eivät tehneet oikeutta autolle.
Mutta pari kysymystä nousi esille:
Jarruja piti mielestäni melkoisen kovaa painaa, että sai autoon hidastuvuutta. Monenlaista autoa olen 22 vuoden aikana mutta muistaakseni mitään niistä ei ole tarvinnut noin painaa. Mahtaako vika olla paloissa, levyissä, nesteissä vai muualla? Etulevyissä kyllä melkoinen kynnys levyn ulkoreunalla.
Sitten kiinnitti huomiota paljonko moottori lämpeni vajaan puolen tunnin aikana. Ajossa ei edes hirveesti ja lämpötilakin oli reilusti alle 20 astetta mutta silti esim konepellin avatessa esim se syylarin päällä oleva pelti todella lämmin. Onko tuo 2.5nen kuumaverinen vai pitäisikö huolestua?
Joten kova mietintä jatkukoon...
Mutta pari kysymystä nousi esille:
Jarruja piti mielestäni melkoisen kovaa painaa, että sai autoon hidastuvuutta. Monenlaista autoa olen 22 vuoden aikana mutta muistaakseni mitään niistä ei ole tarvinnut noin painaa. Mahtaako vika olla paloissa, levyissä, nesteissä vai muualla? Etulevyissä kyllä melkoinen kynnys levyn ulkoreunalla.
Sitten kiinnitti huomiota paljonko moottori lämpeni vajaan puolen tunnin aikana. Ajossa ei edes hirveesti ja lämpötilakin oli reilusti alle 20 astetta mutta silti esim konepellin avatessa esim se syylarin päällä oleva pelti todella lämmin. Onko tuo 2.5nen kuumaverinen vai pitäisikö huolestua?
Joten kova mietintä jatkukoon...
Toistaiseksi: VW Eos 2.0TFSI DSG 147+kW -07
http://www.nettiauto.com/6523439
http://www.nettiauto.com/6523439
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Pintakovuus kevyesti ajettaessa yhdistettynä pehmeyteen ja vahvaan aliohjautuvuuteen sitten kun haetaan tiukempaa ajolinjaa kurviin on valitettavasti ominaisuus X-typessä. Itselleni paras kombinaatio X:n on 16" vanteet ja kapeat ja korkeat kumit (205/55) pehmeillä reunoilla kuten esim. Michelin Primacy MXV4 tms.cboman kirjoitti: Alusta oli omasta mielestä odotettua pintakovempi mutta ehkä Bridgestonen Turanzat eivät tehneet oikeutta autolle.
X:n jarrut ovat "normaalit" kaikin tavoin. Jos poljinpainetta tarvitaan normaalia enemmän niin silloin jossain on jotain vikaa. Lisää tarkistuslistaasi tehostimen ja sen alipaineletkujen tarkistaminen.cboman kirjoitti:
Mutta pari kysymystä nousi esille:
Jarruja piti mielestäni melkoisen kovaa painaa, että sai autoon hidastuvuutta. Monenlaista autoa olen 22 vuoden aikana mutta muistaakseni mitään niistä ei ole tarvinnut noin painaa. Mahtaako vika olla paloissa, levyissä, nesteissä vai muualla? Etulevyissä kyllä melkoinen kynnys levyn ulkoreunalla.
Fordin V6 on luotettava perusmötikkä joka ei normaalissa käytössä sen enempää lämpene kuin muutkaan vastaavat. Oliko konepellin sisäpuolen ääni- ja lämpöeristys paikallaan? Jos se puuttuu tai on reikäinen niin silloin luonnollisesti konepelti lämpenee normaalia enemmän.cboman kirjoitti:
Sitten kiinnitti huomiota paljonko moottori lämpeni vajaan puolen tunnin aikana. Ajossa ei edes hirveesti ja lämpötilakin oli reilusti alle 20 astetta mutta silti esim konepellin avatessa esim se syylarin päällä oleva pelti todella lämmin. Onko tuo 2.5nen kuumaverinen vai pitäisikö huolestua?
Joten kova mietintä jatkukoon...
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Hieman myöhässä kommentoin tähän, mutta näköjään en kuitenkaan myöhästynyt kun et ostopäätöstä ole vielä tehnyt. Itse ostin siis X-Typeni noin puolitoista kuukautta sitten. Tunnelmat ja kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia. Plussia ulkonäkö, puu ja nahka + sisustus muutenkin, merkki ( ) ja ajettavuus. Omani on 17" aluilla ja myös hieman pintakova, mutta omasta mielestäni sopivan jämäkkä ja silti matka-ajoon sopivan pehmeä. Hyvä kompromissi siis. Miinuksina kojelaudan ilmastointiritiöiden pieni eläminen, kylmillä ilmoilla joskus hieman ärvöttävät. Ostin silikoniakin sitä varten, mutta en vielä ole ehtinyt tai oikeammin saanut aikaiseksi niitä laitella, kun suurimman osan ajasta kuitenkin pysyvät aloillaan. Sitten sellaisia +/- 0 asioita, että ihmiset luulevat ilmeisesti rikkaammaksi kuin välttämättä oletkaan ja jotkut tulevat juttelemaan autosta muuten vain. Lähinnä positiivisisen sävyisiä juttuja, että "olen minäkin näitä katsellut, mutta en ole uskaltanut ostaa." Ford-kommentteja sen sijaan ei ole tarvinnut ainakaan vielä kuunnella juuri yhtään. Kokonaisuutena siis täysin odotuksieni mukainen auto ja suosittelen lämpimästi teikäläisellekin, jos vain hyvän yksilön olet löytänyt/löydät. Itse en ainakaan kadu X-Typen ostoa tippaakaan, päinvastoin. Näillä näkymin aion pitää autoa useita vuosia ja hyvin mahdollisesti seuraavakin autoni on Jaguar, mutta tosiaan luultavasti vasta vuosien päästä se vaihtaminen edessä. Jos ei tuon yksilön kanssa tärppää niin uutta matoa koukkuun sitten.
EDIT: Minunkin X:ssäni jarrupoljin vaatii hieman kovempaa painamista. Tosin ei mitenkään erityisen kovaa, sillä minä eikä kaverini sitä panneet merkille koeajolla. Vasta kauppojen jälkeen, kun pomoni kävi koeajolla sillä, huomautti jarrujen käyttäytymisestä. Mielestäni se ei mitään valtavaa painamista vaadi, mutta kieltämättä hieman enemmän kuin monissa muissa autoissa. Pomo epäili, että voi johtua esim. uusista jarrupaloista. En ole kuitenkaan ottanut rengasta irti ja katsonut palojen paksuutta tai soitellut autoa huoltaneeseen liikkeeseen asiasta, sillä tosiaan ei ole itseäni häirinnyt tämä asia niin paljoa. Lauantaina on tarkoitus näpräillä auton parissa muutenkin hieman, mm. pesua ja leaperin kiinnitystä, niin silloin voisin tuonkin vilkaista. Onko muilla kokemuksia vastaavasta, onko kyseessä vika, ominaisuus vai mikä?
EDIT: Minunkin X:ssäni jarrupoljin vaatii hieman kovempaa painamista. Tosin ei mitenkään erityisen kovaa, sillä minä eikä kaverini sitä panneet merkille koeajolla. Vasta kauppojen jälkeen, kun pomoni kävi koeajolla sillä, huomautti jarrujen käyttäytymisestä. Mielestäni se ei mitään valtavaa painamista vaadi, mutta kieltämättä hieman enemmän kuin monissa muissa autoissa. Pomo epäili, että voi johtua esim. uusista jarrupaloista. En ole kuitenkaan ottanut rengasta irti ja katsonut palojen paksuutta tai soitellut autoa huoltaneeseen liikkeeseen asiasta, sillä tosiaan ei ole itseäni häirinnyt tämä asia niin paljoa. Lauantaina on tarkoitus näpräillä auton parissa muutenkin hieman, mm. pesua ja leaperin kiinnitystä, niin silloin voisin tuonkin vilkaista. Onko muilla kokemuksia vastaavasta, onko kyseessä vika, ominaisuus vai mikä?
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Dieselissä ainakin jarrut tuntuvat normaalin jämäkiltä eivät siis ole kuten esim. rellussa että hipaisu saa naaman osumaan rattiin ja tuntuu kuin lerppaa lätkää polkisi.
Polkimessa on siis mielestäni hyvä "tuntuma".
Tuo AJ-V6 pata perustuu tuohon Foordin V6 myllyyn (joka on ostettu porschelta ja viimeistelty cosworthin kanssa) mutta koneen yläpää on Jaggessa erilainen.
Käy ehkä aavistuksen Duratec V6 mottia lämpöisempänä, ei silti mikään kuuma kone.
Alustoissahan on muistaakseni tarjolla sport ja comfort vaihtoehdot ja renkaissakin on todellakin eroja.
PU puslat ja metalliset "koiranluut" tekivät ainakin oman äXän alustasta hieman pintakovan terävissä "reunoissa".
Muuten pidän alustaa hyvänä hieman pehmeä ja silti jämäkkä, ei tuo kallistele tai tunnu muutenkaan mitenkään epävakaalta (vrt. passatti joka on kuin kamelilla ratsastaisi).
Tuntuu vauhdin kasvaessa vain vakautuvan, alla 205/55R16 Nokian hakka V:t.
Huiput vedetty 235km/h.
Polkimessa on siis mielestäni hyvä "tuntuma".
Tuo AJ-V6 pata perustuu tuohon Foordin V6 myllyyn (joka on ostettu porschelta ja viimeistelty cosworthin kanssa) mutta koneen yläpää on Jaggessa erilainen.
Käy ehkä aavistuksen Duratec V6 mottia lämpöisempänä, ei silti mikään kuuma kone.
Alustoissahan on muistaakseni tarjolla sport ja comfort vaihtoehdot ja renkaissakin on todellakin eroja.
PU puslat ja metalliset "koiranluut" tekivät ainakin oman äXän alustasta hieman pintakovan terävissä "reunoissa".
Muuten pidän alustaa hyvänä hieman pehmeä ja silti jämäkkä, ei tuo kallistele tai tunnu muutenkaan mitenkään epävakaalta (vrt. passatti joka on kuin kamelilla ratsastaisi).
Tuntuu vauhdin kasvaessa vain vakautuvan, alla 205/55R16 Nokian hakka V:t.
Huiput vedetty 235km/h.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Rohkea mies!JMSC kirjoitti: Huiput vedetty 235km/h.
Itse en omalla X:lläni välttämättä lähtisi testaamaan huippunopeutta edes autobahnilla, siihen tarkoitukseen on eri lelut.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Oma, lähestulkoon 180 eriävä mielipiteeni kertoo siitä että tämänkin asia on makuasia josta loppupelissä ei voi kiistellä!JoHu kirjoitti: Omani on 17" aluilla ja myös hieman pintakova, mutta omasta mielestäni sopivan jämäkkä ja silti matka-ajoon sopivan pehmeä. Hyvä kompromissi siis.
Anyway, hyvä asia että olet tyytyväinen kissasi tarjoamiin palveluihin näiltäkin osin.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Niin, puhuin siis X:ni käytöksestä normaaliajossa. Mihinkään ääritilanteisiin tai rata-ajon tyyppisiin tilanteisiin en kissaani ole raaskinut piiskata. Normaalissa maantieajossa kuitenkin käyttäytyy mielestäni hyvin eikä aliohjaa liikaa. Ja tosiaan tämäkin on makuasia, varsinkin tuon mukavuuden suhteen. Lisäksi riippuu verrokeista. Jos on tottunut ajamaan Ladalla niin Jagge tuntuu taivaalliselta, mutta jos on tottunut Rollsin kyytiin niin Jagge tuntunee siltä toiselta vaihtoehdolta.TexPat kirjoitti:Oma, lähestulkoon 180 eriävä mielipiteeni kertoo siitä että tämänkin asia on makuasia josta loppupelissä ei voi kiistellä!
Anyway, hyvä asia että olet tyytyväinen kissasi tarjoamiin palveluihin näiltäkin osin.
Viimeksi muokannut JoHu, To Heinä 10, 2014 6:31 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Auto meni vakaasti vaikei tiekään ollut kovin suora, en aja lujempaa kuin mitä uskallan.TexPat kirjoitti:Rohkea mies!JMSC kirjoitti: Huiput vedetty 235km/h.
Itse en omalla X:lläni välttämättä lähtisi testaamaan huippunopeutta edes autobahnilla, siihen tarkoitukseen on eri lelut.
Juu ei näitä vauhteja normaalisti tule harrastettua mutta tulipahan kokeiltua ja poltettua karstat.
Eihän tuolla motilla pitäis edes päästä yli 200km/h, mutta olishan tuo vielä kiihtynytkin kun punaviivan reunalla vasta oltiin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
JoHu kirjoitti: Niin, puhuin siis X:ni käytöksestä normaaliajossa. Mihinkään ääritilanteisiin tai rata-ajon tyyppisiin tilanteisiin en kissaani ole raaskinut piiskata, joten saattaa lähempänä auton rajoja ruvetakin aliohjautumaan tms. Normaalissa maantieajossa kuitenkin käyttäytyy mielestäni hyvin eikä aliohjaa liikaa. Ja tosiaan tämäkin on makuasia, varsinkin tuon mukavuuden suhteen.
Tasaisella ja sileällä maantiellä X on mukava, kuten suurin osa muistakin nykyaikaisista autoista. Pienetkin kuopat ja töyssyt sen sijaan iskevät enemmän läpi kuin perinteisen Jaguarin osalta olettaisi.
Mutkissa sitten taas jousitus antaa periksi ja etupyörät kaatuvat alle jos yrittää liian aggressiivisesti.
Mielestäni rehelliset verrokit X:lle ovat E46 BMW 330xi ja B7 Audi A4 quattro 2.0T joihin aikanaan vertailin kun omani osti vuonna 2004. BMW:n alusta on kaikkein paras. Mielestäni tarjoaa yhtä aikaa parhaan mukavuuden ja ajo-ominaisuudet tässä vertailuryhmässä. Audikin on mielestäni syö kuopat paremmin kuin X mutta toisaalta aliohjaa mutkissa ihan samalla lailla. Päädyin X:n koska se on kuitenkin persoonallinen ja hauska toisin kuin booooring saksalaiset verrokit. Samaten USAssa loppuvuonna 2004 sai X:stä yli 20% alennuksia koska varastot olivat täynnä ja kauppa ei käynyt.
Rollsia ei koskaan ole ollut tallissa ja jostain syystä se ei ole edes bucket listissä. Sen sijaan 328 Ferrari ja 3.2 Carrera ovat nyt hakusessa harrasteautopaikkoihin tallissa. X on yhä siinä sade + lumi autolla varatussa spotissa, mittarissa huimat 20t miles (32tkm).JoHu kirjoitti: Lisäksi riippuu verrokeista. Jos on tottunut ajamaan Ladalla niin Jagge tuntuu taivaalliselta, mutta jos on tottunut Rollsin kyytiin niin Jagge tuntunee siltä toiselta vaihtoehdolta.
Rouvan mini-van on päivitysvuorossa myöskin ja Teslan X on siihen kova kandidaatti jos vain saavat sen joskus tuotanto kuntoon....
Viimeksi muokannut TexPat, To Heinä 10, 2014 10:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Enka minä välttämättä omallani. Voisi jonkun stuntin hommata siihen vetoon. Mailihan ei siihen riitä.TexPat kirjoitti:Rohkea mies!JMSC kirjoitti: Huiput vedetty 235km/h.
Itse en omalla X:lläni välttämättä lähtisi testaamaan huippunopeutta edes autobahnilla, siihen tarkoitukseen on eri lelut.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Kyllä siinä parin kilometrin matka heilahti nopeasti, yllättävän vauhdikkaasti tuon nopeuden kyllä otti tuo riisseli.
Sehän tässä diisselissä on hienoa verrattuna useimpiin että motti vetää tasaisesti tuolta 1800rmp:stä ihan punaviivalle asti.
Usein kun diisselit alkavat "hyytymään" 3500rpm jälkeen.
Olen hieman eri mieltä TexPat:in kanssa tästä kuoppien ottamisesta ainakin mun äXä otta nimenomaan kuopat hyvin Jaguaarimaisesti ei siis mitenkään kovasti terävät siltasaumat tms. sitten vähän kovemmin (tähän toki vaikuttaa selkeästi eniten renkaat).
Verrattuna esim. saman ikäluokan (e46) 500 sarjan M bemariin. Mielestäni alusta on hyvin lähellä 530D:n M-alustaa.
Jagge on hieman pintapehmeämpi ja aliohjaa kyllä verrattuna bemarin M-alustaan, mutta mielestäni ottaa isommat montut pehmeämmin.
300 sarjalaisen M-alusta on kaiketi reilusti kovempi kuin 500 en ole itse ajanut joten en osaa tähän verrata.
Pidän alustaa selkeästi WAG:ilaisia parempana, toki varmasti esim. A/S8 Audissa on paaaljon parempi alusta.
En tiedä mikä alustavaihtoehto omassani on Sport vai comfort, mutta alustaan on vaihdettu vakaajien puslat, edessä PU ja takana kumi,
sekä etupään koiranluut ja ei tuossa tosiaan vauhti tunnu. 160km/h tullee puolivahingossa ohitustulanteessa.
Hakkapeliitta 4:sta loppuu 170km/h jälkeen ajo-ominaisuudet kuin seinään ja autosta tulee todella "löysän" tuntuinen.
Painotan nyt etten yleensä aja mitenkään ylinopeuksia tai muutenkaan agressiivisesti, joskus vaan palaa käpy kun pitkää matkaa ajaa .
Ei tuolla tosiaan radalle lähdetä.
Sehän tässä diisselissä on hienoa verrattuna useimpiin että motti vetää tasaisesti tuolta 1800rmp:stä ihan punaviivalle asti.
Usein kun diisselit alkavat "hyytymään" 3500rpm jälkeen.
Olen hieman eri mieltä TexPat:in kanssa tästä kuoppien ottamisesta ainakin mun äXä otta nimenomaan kuopat hyvin Jaguaarimaisesti ei siis mitenkään kovasti terävät siltasaumat tms. sitten vähän kovemmin (tähän toki vaikuttaa selkeästi eniten renkaat).
Verrattuna esim. saman ikäluokan (e46) 500 sarjan M bemariin. Mielestäni alusta on hyvin lähellä 530D:n M-alustaa.
Jagge on hieman pintapehmeämpi ja aliohjaa kyllä verrattuna bemarin M-alustaan, mutta mielestäni ottaa isommat montut pehmeämmin.
300 sarjalaisen M-alusta on kaiketi reilusti kovempi kuin 500 en ole itse ajanut joten en osaa tähän verrata.
Pidän alustaa selkeästi WAG:ilaisia parempana, toki varmasti esim. A/S8 Audissa on paaaljon parempi alusta.
En tiedä mikä alustavaihtoehto omassani on Sport vai comfort, mutta alustaan on vaihdettu vakaajien puslat, edessä PU ja takana kumi,
sekä etupään koiranluut ja ei tuossa tosiaan vauhti tunnu. 160km/h tullee puolivahingossa ohitustulanteessa.
Hakkapeliitta 4:sta loppuu 170km/h jälkeen ajo-ominaisuudet kuin seinään ja autosta tulee todella "löysän" tuntuinen.
Painotan nyt etten yleensä aja mitenkään ylinopeuksia tai muutenkaan agressiivisesti, joskus vaan palaa käpy kun pitkää matkaa ajaa .
Ei tuolla tosiaan radalle lähdetä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
En tunne tarkkaan mitä eroja US ja Euro -mallien välillä on mutta oma yksilöni ainakin poimii epätasaisuudet, varsinkin terävät sellaiset suorastaan rysähtäen. Jopa Boxster Spyder jossa Possun ns. urheilualusta ja 19" vanteet 35-sarjan kumeilla on vähemmän allerginen näille.JMSC kirjoitti: Olen hieman eri mieltä TexPat:in kanssa tästä kuoppien ottamisesta ainakin mun äXä otta nimenomaan kuopat hyvin Jaguaarimaisesti ei siis mitenkään kovasti terävät siltasaumat tms. sitten vähän kovemmin (tähän toki vaikuttaa selkeästi eniten renkaat).
X:n tolpissa lukee "Standard" joten kyseessä ei ainakaan ole Sport-alusta.
E46 on 300 sarjalainen: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46)JMSC kirjoitti: Verrattuna esim. saman ikäluokan (e46) 500 sarjan M bemariin.
Ilmeisesti viittaat E39 sarjaan? http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Seri ... .932003.29
Joo, sitä varten sitten eri autot.JMSC kirjoitti: Ei tuolla tosiaan radalle lähdetä.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Juu siis E39 en muista ulkoa noita bemareiden mallimerkintöjä pahoittelen misinformaatiosta.
ps. autot ei kuulu radalle.
ps. autot ei kuulu radalle.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Menee OT:ksi mutta minusta monet autot sopivat radalle oikein hyvin!JMSC kirjoitti: ps. autot ei kuulu radalle.
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Moro.
Eikuv vaa tää taas or rönsyilly tää juttu iham mihkä vaa. Aihe oli jotai huamioita X-tyypin ostoo varte, kai!
Tommone luettelo koiralluista ja muista semmosista o iha turha. Meinaav vaa, että ohan ne luut muissaki autoissa. Jos tänne tehrääj jotail luetteloita, niil luetteloiraa sitte auton kaikki kuluvat osat, eiks nii. Kaikki kuluu koko aja ku auto liikkuu ja niitä uusitaa sitte kun ne o tarpeeks kuluneita. Sitä sanotaa hualtamiseks. Sev voi toiset tehrä itte, mutta jossei osaa itte nii antaa osaavie kavereitte tehrä se sitte. Täh?
Ei mum miälestä Jakuaari kulu yhtää enempää tai nopeemmi kum muukkaa.
Hanaa vaa !
hoo
Eikuv vaa tää taas or rönsyilly tää juttu iham mihkä vaa. Aihe oli jotai huamioita X-tyypin ostoo varte, kai!
Tommone luettelo koiralluista ja muista semmosista o iha turha. Meinaav vaa, että ohan ne luut muissaki autoissa. Jos tänne tehrääj jotail luetteloita, niil luetteloiraa sitte auton kaikki kuluvat osat, eiks nii. Kaikki kuluu koko aja ku auto liikkuu ja niitä uusitaa sitte kun ne o tarpeeks kuluneita. Sitä sanotaa hualtamiseks. Sev voi toiset tehrä itte, mutta jossei osaa itte nii antaa osaavie kavereitte tehrä se sitte. Täh?
Ei mum miälestä Jakuaari kulu yhtää enempää tai nopeemmi kum muukkaa.
Hanaa vaa !
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Please, älä sinäkin ala vääntää murteella kirjoitusta. Joillain foorumeilla jopa kiellettyäkin ja omasta mielestä ihan hyväkin koska oikeasti häiritsevää lukemisen ja ymmärtämisenkin kannalta. Ei siis kiellettyä täällä joten antaa mennä vaan jos haluaa ei siinä mitään.hamalainen kirjoitti:Moro.
Eikuv vaa tää taas or rönsyilly tää juttu iham mihkä vaa. Aihe oli jotai huamioita X-tyypin ostoo varte, kai!
Tommone luettelo koiralluista ja muista semmosista o iha turha. Meinaav vaa, että ohan ne luut muissaki autoissa. Jos tänne tehrääj jotail luetteloita, niil luetteloiraa sitte auton kaikki kuluvat osat, eiks nii. Kaikki kuluu koko aja ku auto liikkuu ja niitä uusitaa sitte kun ne o tarpeeks kuluneita. Sitä sanotaa hualtamiseks. Sev voi toiset tehrä itte, mutta jossei osaa itte nii antaa osaavie kavereitte tehrä se sitte. Täh?
Ei mum miälestä Jakuaari kulu yhtää enempää tai nopeemmi kum muukkaa.
Hanaa vaa !
hoo
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
[quote="kissaeläin"
Please, älä sinäkin ala vääntää murteella kirjoitusta. Joillain foorumeilla jopa kiellettyäkin ja omasta mielestä ihan hyväkin koska oikeasti häiritsevää lukemisen ja ymmärtämisenkin kannalta. Ei siis kiellettyä täällä joten antaa mennä vaan jos haluaa ei siinä mitään.[/quote]
OT! Lievästi savolainen vivahde ulosannissa - se on hyvä
O
Please, älä sinäkin ala vääntää murteella kirjoitusta. Joillain foorumeilla jopa kiellettyäkin ja omasta mielestä ihan hyväkin koska oikeasti häiritsevää lukemisen ja ymmärtämisenkin kannalta. Ei siis kiellettyä täällä joten antaa mennä vaan jos haluaa ei siinä mitään.[/quote]
OT! Lievästi savolainen vivahde ulosannissa - se on hyvä
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
OT! Lievästi savolainen vivahde ulosannissa - se on hyväOde kirjoitti:[quote="kissaeläin"
Please, älä sinäkin ala vääntää murteella kirjoitusta. Joillain foorumeilla jopa kiellettyäkin ja omasta mielestä ihan hyväkin koska oikeasti häiritsevää lukemisen ja ymmärtämisenkin kannalta. Ei siis kiellettyä täällä joten antaa mennä vaan jos haluaa ei siinä mitään.
O[/quote]
Moro !
Itse Savoost kotoisin olevana ei ihan puhtaalta Savolta näytä tuo kuitenkaan
Anteeksi, saa tosiaan kirjoittaa miten haluaa. Tuo vain oma ahdasmielinen mielipide
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Pakkohan tänne on vielä pistää tämä ot vastaus, että onpas mennyt vahvasti OT:ksi tämä ketju
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
No ainakin se yksi asia, että kyse on FORD Mondeosta meikattunaHuomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Täydennän omaa OT:ni sen verran että menee ketjun aiheen sisään:JMSC kirjoitti:Pakkohan tänne on vielä pistää tämä ot vastaus, että onpas mennyt vahvasti OT:ksi tämä ketju
"X-typeä ostettaessa ei yleensä tarvitse olla huolissaan auton mahdollisesta käytöstä radalla koska se ei sovellu sinne millään tavoin. Jos kuitenkin myyjä raportoi useita ratakäyttötunteja X-typelle niin auto kannattaa jättää väliin koska on luultavaa että alusta ja voimansiirto ovat kuluneet huomattavasti enemmän kuin ajokilometrit osoittavat."
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Oletan että olet vähintään omistanut molemmat kyseisistä autoista, kuten allekirjoittanut?Landshark kirjoitti:No ainakin se yksi asia, että kyse on FORD Mondeosta meikattunaHuomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Kaukana minun omistuksistani - Ford ja X-type Jag ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Enpä olisi arvannut.Landshark kirjoitti:Kaukana minun omistuksistani - Ford ja X-type Jag ...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Eikö olekin mukava kuulla automerkin sisällä mollausta jostain mallista ja kvielä kyseiseen merkkiin vihkiytyneellä foorumilla...JMSC kirjoitti:Enpä olisi arvannut.Landshark kirjoitti:Kaukana minun omistuksistani - Ford ja X-type Jag ...
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Missä meni pieleen, kunkissaeläin kirjoitti:Eikö olekin mukava kuulla automerkin sisällä mollausta jostain mallista ja kvielä kyseiseen merkkiin vihkiytyneellä foorumilla...JMSC kirjoitti:Enpä olisi arvannut.Landshark kirjoitti:Kaukana minun omistuksistani - Ford ja X-type Jag ...
- sanoin X-typen perustuvan Fjord Mondeoon tai
- väitin, että en ole koskaan omistanut Fjordia
???
Eli mitä siis mollasin?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Juttuhan on niin että virtuaali "huulesi" heiluvat vaikka et asiasta tiedä. Ei oteta tätä asiaa liian vakavasti.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Mitä en tiedä "asiasta" ???JMSC kirjoitti:Juttuhan on niin että virtuaali "huulesi" heiluvat vaikka et asiasta tiedä. Ei oteta tätä asiaa liian vakavasti.
Ehkäpä heiluvat huulesi osaavat kertoa ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
X-tyypissä on osia mondeosta mm. jarrut, dieselmoottori osittain ja vm.stä riippuen, manuaalivaihteisto.Landshark kirjoitti:Mitä en tiedä "asiasta" ???JMSC kirjoitti:Juttuhan on niin että virtuaali "huulesi" heiluvat vaikka et asiasta tiedä. Ei oteta tätä asiaa liian vakavasti.
Ehkäpä heiluvat huulesi osaavat kertoa ...
Tekeekö se siitä meikatun mondeon? Mielestäni ei.
Ovat aivan eriaisia autoja ajoltaan ja koriltaan varsinkin kun autobaanalla lähdetään tuuppaamaan vauhdilla.
Sisämelultaan ja sisustaltaan aivan eri autot.
Yleensä ihmiset jotka heittävät tätä läppää eivät ole kumpaakaan autoa ikinä omistaneet.
Yhtä hyvin voin sanoa että Audi on vain meikattu Skoda tai Bentley on vain meikattu Wolkkari tai RR on vain meikattu BMW,
alfa on meikatu fiiatti, Lexux meikattu Toyota......
ps.
Ajoin Mondeolla 200tkm, välin 150tkm-350tkm ilman tarvetta korjata mitään.
Korjaan senverran että vaihdoin Mondeoon yhden parin ajovaloja ja yhdet etupään puslat.
Jaggeen on saanut laittaa jo kaikenlaista, silti en vaihtaisi merkistä pois.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
"In reality, the X-Type used only 20% of Ford Mondeo's components, while a variety of Ford platforms, engines and components were being used by all models of the Ford Motor Company's luxury brands in that period, namely Aston Martin, Jaguar and Lincoln."Landshark kirjoitti:No ainakin se yksi asia, että kyse on FORD Mondeosta meikattuna
Eiköhän tämä riitä tästä aiheesta, trollaamista voi jatkaa vaikka siellä Suomi24-palstalla.
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
The Ford CDW27 platform was Ford's midsize car automobile platform from 1993 to 2006, and was designed to be used as its 'World Car' platform. The platform was developed over six years and at a huge expense totalling $6 billion, but was expected to save 25% compared to developing separate models for Europe and North America.
The CDW27 platform was used in the 1993 Ford Mondeo, Ford Contour, Mercury Mystique, and Mercury Cougar.
Descendants of this platform were used in the second generation European Mondeo CD162, the third generation European Mondeo CD132 and Jaguar X-Type. The successors to many of these cars use the new Ford CD3 platform.
The CDW27 platform was used in the 1993 Ford Mondeo, Ford Contour, Mercury Mystique, and Mercury Cougar.
Descendants of this platform were used in the second generation European Mondeo CD162, the third generation European Mondeo CD132 and Jaguar X-Type. The successors to many of these cars use the new Ford CD3 platform.
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
RIP: Jaguar X-Type (2001–2009)
After decades of building some of the most elegant sportscars and sedans in history, British-bred Jaguar was bound to take a wrong turn somewhere. It finally happened with an 8-year-long detour the brand called its X-Type.
It was the automotive equivalent of buying a Burberry scarf in Chinatown. Built on Ford's small sedan platform—the Mondeo in Europe and the Contour in the U.S.—the X-Type was the smallest car in Jag's lineup, crafted to cut into entry-level BMW sales.
Few would go as far as to call the sedan sub-par, but despite numerous rehashes and special editions, the stray cat just couldn't shake its reputation for being a "Poor Man's Jaguar."
After decades of building some of the most elegant sportscars and sedans in history, British-bred Jaguar was bound to take a wrong turn somewhere. It finally happened with an 8-year-long detour the brand called its X-Type.
It was the automotive equivalent of buying a Burberry scarf in Chinatown. Built on Ford's small sedan platform—the Mondeo in Europe and the Contour in the U.S.—the X-Type was the smallest car in Jag's lineup, crafted to cut into entry-level BMW sales.
Few would go as far as to call the sedan sub-par, but despite numerous rehashes and special editions, the stray cat just couldn't shake its reputation for being a "Poor Man's Jaguar."
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Kyllä kyseessä on "köyhän miehen Jagge". (olen ns. tarkka markka.)Landshark kirjoitti:RIP: Jaguar X-Type (2001–2009)
After decades of building some of the most elegant sportscars and sedans in history, British-bred Jaguar was bound to take a wrong turn somewhere. It finally happened with an 8-year-long detour the brand called its X-Type.
It was the automotive equivalent of buying a Burberry scarf in Chinatown. Built on Ford's small sedan platform—the Mondeo in Europe and the Contour in the U.S.—the X-Type was the smallest car in Jag's lineup, crafted to cut into entry-level BMW sales.
Few would go as far as to call the sedan sub-par, but despite numerous rehashes and special editions, the stray cat just couldn't shake its reputation for being a "Poor Man's Jaguar."
Samoihin aikoihin päättyi myös S-typen valmistus. (joka myös löytyy perheestä)
Samaan aikaan yllättäen kaikki Jaguaarit mallit muuttuivat. (valitettavan geneerisen näköisiksi)
Automallejako pitäisi tehdä loputtomiin samalla nimellä, eikä koskaan päivitetä.
Kun kerta X:n valmistus päätettiin lopettaa mahdollisesti eniten myytynä Jaguar mallina?
X:n valmistus siis varmasti lopetettiin kun se oli niin epäonnistunut.
8 vuotta on mielestäni pitkähkö aika yhdelle auto mallille.
Löysitkö tämän oikein popularmechanicsin nettivisvulta?
Edelleen on turha tulla heiluttamaan tästä asiasta huulta nettijuttujen perusteella ellet ole em. autoja omistanut.
Tiedätkö että S-type ja XJ/XF käyttävät myös Fordin plattista, ei se silti tee autoista samoja, ymmärrätkö mitä se platform tässä yhteydessä tarkoittaa?
Aikaisempaan esimerkkiini liittyen esim. Bentley ContinentalGT on siis mielestäsi VW Phaeton meikattuna?
Porsche Cayenne on Volkswagen Touareg meikattuna?
Pahoittelut ketjun aloittajalle.
En tiedä miksi lähdin tähän provoon, liikaa aikaa ehkä?
Viimeinen contribuutioni tähän OT ketjuun, käytätkö paljon landshark netti"lehdistöä" faktojesi hakuun?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Eli tosiaan 20 % X-Typen osista ovat yhteensopivia Mondeon kanssa, kuten jo edellä mainittukin. Pikaisella googlauksella löysin linkin, jossa mainittiin S-Typen ja Lincoln LS:n koostuvan noin 40 % samoista osista, mutta en sitten tiedä paikkansa pitävyydestä. Paremmin tietävät kertokoon. Joka tapauksessa S-Type on ilmeisesti vähintään yhtä "Lincoln" kuin X-Type on "Mondeo." Käsittääkseni jenkkilässä X-Type on enemmän "aito Jaguar" kuin S-Type, koska siellä Lincoln on tuttu ja eurooppalainen Mondeo tuiki tuntematon. Euroopassa taas toisinpäin. Mutta yhtälailla kumpaakaan en lähtisi väittämään "meikatuksi ________:ksi."
Jotakuinkin kaikki automerkithän nykyään säästösyistä käyvät samoilla osalaatikoilla eri autoja rakentaessaan. Selvimpänä esimerkkinä tästä VAG-konserni. Esimerkiksi Octavia ja Golf ovat oikeasti hyvin pitkälti samoja autoja, mutta X-Typen tapauksessa tuo 20 % ei mielestäni riitä tekemään siitä "meikattua Mondeota." Lisäksi, mitä pahaa niiden osien jakamisessa on? Omasta mielestäni Mondeot ovat ihan hyviä autoja. Ei mitään silmäkarkkeja kuin suurin osa Jaggeista, mutta perusautona menee hyvin. En ole sellaista itse omistanut, mutta tunnen muutamia, jotka ovat. JMSC tuossa jo kertoikin eroista tarkemmin.
Mitään suuria sudenkuoppiakaan X-Typen käytössä tai ylläpidossa ei ole eikä suuria tyyppivikojakaan ole. Pahempia tyyppivikoja melkeinpä mallin kilpailijoilla on. Esim. 3-sarjan BMW:issä sähkövikoja, dieseleissä jakoketjujen venymiset --> koneiden laukeamiset ja C-Mersuilla (w203) erityisesti 9/03 asti valmistetuissa ruostevikoja, sähkövikoja ym. X-Typeissä lähinnä nelivedoissa kardaanin ulina talvipakkasilla, josta ei ilmeisesti mitään vakavampaa edes aiheudu, ajan myötä irtoavat ilmastointiritilät kojelaudassa (10min homma laittaa itse kiinni), alkupään malleissa vedenpoistoaukkojen puutteesta johtuva mahdollinen ruostuminen konepellin reunojen tietämiltä lähtien ellei huolehdi asiasta + lähinnä 6v. manuaali dieseleissä se DMF, joka kalliimman puoleinen vaihtaa. Ei siis mitään vakavampaa eikä maata mullistavan kalliita juttuja korjata. Itseäni tuo sukulaisuus Mondeoon ei siis haittaa, sillä jokseenkin ainoa miinuspuoli siitä on se, että jotkut ihmiset tulevat asiasta huomauttelemaan ja joutuu käymään samat asiat läpi moneen kertaan.
EDIT: JMSC:n postaus tuli väliin ja käsitteli osin samoja asioita, mutta lähetän nyt tämänkin. Tämä sentään jo liippaa aiheesta, kun noista tyyppivioistakin kirjoitin ja vertailin kilpailijoihin...
Jotakuinkin kaikki automerkithän nykyään säästösyistä käyvät samoilla osalaatikoilla eri autoja rakentaessaan. Selvimpänä esimerkkinä tästä VAG-konserni. Esimerkiksi Octavia ja Golf ovat oikeasti hyvin pitkälti samoja autoja, mutta X-Typen tapauksessa tuo 20 % ei mielestäni riitä tekemään siitä "meikattua Mondeota." Lisäksi, mitä pahaa niiden osien jakamisessa on? Omasta mielestäni Mondeot ovat ihan hyviä autoja. Ei mitään silmäkarkkeja kuin suurin osa Jaggeista, mutta perusautona menee hyvin. En ole sellaista itse omistanut, mutta tunnen muutamia, jotka ovat. JMSC tuossa jo kertoikin eroista tarkemmin.
Mitään suuria sudenkuoppiakaan X-Typen käytössä tai ylläpidossa ei ole eikä suuria tyyppivikojakaan ole. Pahempia tyyppivikoja melkeinpä mallin kilpailijoilla on. Esim. 3-sarjan BMW:issä sähkövikoja, dieseleissä jakoketjujen venymiset --> koneiden laukeamiset ja C-Mersuilla (w203) erityisesti 9/03 asti valmistetuissa ruostevikoja, sähkövikoja ym. X-Typeissä lähinnä nelivedoissa kardaanin ulina talvipakkasilla, josta ei ilmeisesti mitään vakavampaa edes aiheudu, ajan myötä irtoavat ilmastointiritilät kojelaudassa (10min homma laittaa itse kiinni), alkupään malleissa vedenpoistoaukkojen puutteesta johtuva mahdollinen ruostuminen konepellin reunojen tietämiltä lähtien ellei huolehdi asiasta + lähinnä 6v. manuaali dieseleissä se DMF, joka kalliimman puoleinen vaihtaa. Ei siis mitään vakavampaa eikä maata mullistavan kalliita juttuja korjata. Itseäni tuo sukulaisuus Mondeoon ei siis haittaa, sillä jokseenkin ainoa miinuspuoli siitä on se, että jotkut ihmiset tulevat asiasta huomauttelemaan ja joutuu käymään samat asiat läpi moneen kertaan.
EDIT: JMSC:n postaus tuli väliin ja käsitteli osin samoja asioita, mutta lähetän nyt tämänkin. Tämä sentään jo liippaa aiheesta, kun noista tyyppivioistakin kirjoitin ja vertailin kilpailijoihin...
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
- enJMSC kirjoitti:Kyllä kyseessä on "köyhän miehen Jagge". (olen ns. tarkka markka.)Landshark kirjoitti:RIP: Jaguar X-Type (2001–2009)
After decades of building some of the most elegant sportscars and sedans in history, British-bred Jaguar was bound to take a wrong turn somewhere. It finally happened with an 8-year-long detour the brand called its X-Type.
It was the automotive equivalent of buying a Burberry scarf in Chinatown. Built on Ford's small sedan platform—the Mondeo in Europe and the Contour in the U.S.—the X-Type was the smallest car in Jag's lineup, crafted to cut into entry-level BMW sales.
Few would go as far as to call the sedan sub-par, but despite numerous rehashes and special editions, the stray cat just couldn't shake its reputation for being a "Poor Man's Jaguar."
Samoihin aikoihin päättyi myös S-typen valmistus. (joka myös löytyy perheestä)
Samaan aikaan yllättäen kaikki Jaguaarit mallit muuttuivat. (valitettavan geneerisen näköisiksi)
Automallejako pitäisi tehdä loputtomiin samalla nimellä, eikä koskaan päivitetä.
Kun kerta X:n valmistus päätettiin lopettaa mahdollisesti eniten myytynä Jaguar mallina?
X:n valmistus siis varmasti lopetettiin kun se oli niin epäonnistunut.
8 vuotta on mielestäni pitkähkö aika yhdelle auto mallille.
Löysitkö tämän oikein popularmechanicsin nettivisvulta?
- en löytänyt
Edelleen on turha tulla heiluttamaan tästä asiasta huulta nettijuttujen perusteella ellet ole em. autoja omistanut.
Tiedätkö että S-type ja XJ/XF käyttävät myös Fordin plattista, ei se silti tee autoista samoja, ymmärrätkö mitä se platform tässä yhteydessä tarkoittaa?
- kyllä tiesin ja yhden Lincoln - alustaisen lullan omistaneena en voi suositella sitä kenellekkään aidolle Jaguar - harrastajalle.
Aikaisempaan esimerkkiini liittyen esim. Bentley ContinentalGT on siis mielestäsi VW Phaeton meikattuna?
Porsche Cayenne on Volkswagen Touareg meikattuna?
- aika pitkälle näin mutta nyt puhutaankin Ford/Jaguar - linjasta ...
Pahoittelut ketjun aloittajalle.
En tiedä miksi lähdin tähän provoon, liikaa aikaa ehkä?
- alemmuuskompleksi kenties Fjordin johdosta?
Viimeinen contribuutioni tähän OT ketjuun, käytätkö paljon landshark netti"lehdistöä" faktojesi hakuun?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Moi !
Jos kertoo että joku asia on "kaukana omistuksesta" kuten tässä tapauksessa Ford ja Jaguar X type niin kyllä se nyt mielestäni osoittaa tiettyä asennetta kyseistä merkkiä ja mallia kohtaan. Tiedät sen itsekkin joten turha kai tätä nyt enempää avata muille. Kaikilla on tosin oikeus tuohon mielipiteeseen mutta turha kai väittää että se ei ollut mollausta mallia kohtaan.
Jos kertoo että joku asia on "kaukana omistuksesta" kuten tässä tapauksessa Ford ja Jaguar X type niin kyllä se nyt mielestäni osoittaa tiettyä asennetta kyseistä merkkiä ja mallia kohtaan. Tiedät sen itsekkin joten turha kai tätä nyt enempää avata muille. Kaikilla on tosin oikeus tuohon mielipiteeseen mutta turha kai väittää että se ei ollut mollausta mallia kohtaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Missä olen mollannut Fordin Mondeota tai edes Jaguarin X-Typeä tässä viestissä ???kissaeläin kirjoitti:Moi !
Jos kertoo että joku asia on "kaukana omistuksesta" kuten tässä tapauksessa Ford ja Jaguar X type niin kyllä se nyt mielestäni osoittaa tiettyä asennetta kyseistä merkkiä ja mallia kohtaan. Tiedät sen itsekkin joten turha kai tätä nyt enempää avata muille. Kaikilla on tosin oikeus tuohon mielipiteeseen mutta turha kai väittää että se ei ollut mollausta mallia kohtaan.
Kerro kerro Kissaeläin
Ei vaan ole koskaan ollut rahaa Fordiin tai X-Typeen laitettavaksi...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Jaguarilla on aina ollut rahasta tarkka omistaja tai rahat muuten loppu, joten alustoja ja osia on kierrätetty mallista toiseen. X-Typeen olisi pitänyt ottaa alusta esim. 60-luvun MK2:sta, muutamaa vuotta X-Typeä aikaisemmin julkistetun XK8:n alustahan on alkujaan peräisin v.1968 XJ:stä.
"XK8 would have to use the existing XJS floorpan, which dated right back to 1968 and the first XJ" / Nigel Thorley, You and your XK8
"XK8 would have to use the existing XJS floorpan, which dated right back to 1968 and the first XJ" / Nigel Thorley, You and your XK8
- Juha -
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
Re: Huomioitavaa X-Typestä ennen ostoa?
Tuo heikkous oli tiedossa ja siksi halpa pyyntihinta nykyisellä äkskoolla ...Alibaba kirjoitti:Jaguarilla on aina ollut rahasta tarkka omistaja tai rahat muuten loppu, joten alustoja ja osia on kierrätetty mallista toiseen. X-Typeen olisi pitänyt ottaa alusta esim. 60-luvun MK2:sta, muutamaa vuotta X-Typeä aikaisemmin julkistetun XK8:n alustahan on alkujaan peräisin v.1968 XJ:stä.
"XK8 would have to use the existing XJS floorpan, which dated right back to 1968 and the first XJ" / Nigel Thorley, You and your XK8
Eli ei sattunut munaskuihin, jos siihen oli pyrkimys
EDIT: ja perustuuhan se Aston-Martin DP7 myös tuohoon samaan kori/alustakonstruktioon. Eli paska peli kun on itse asiassa vuoden 1968 XJ ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo