Juu laatikosta en osaa sanoa mitään, mutta S-tyypissä ZF:n edessä 3.0 AJ-V6 sekä kiertää että vääntää kyllä suorastaan miellyttävästi ja vie isohkoa koria kevyehkösti.
AJ-V8 myllystä ei ole kokemusta eikä Alfan quatrovalvesta. Bmw, wagin, foordin ja chevyn kutosista kyllä.
Kovin ääni tuossa meidän V6:ssa (siis tyhjäkäynnillä) on kyllä ruiskusuutinten hienoinen tikitys, ei tuo moottori kyllä rouskuta edes hieman karrikoiden.
Nätimmin tai vähintään yhtä nätisti tuo käy kun kaverin samanikäisen 320 bmw:n suora 2.2l tai naapurin 325:n 2.5l suora kutonen.
Pintakaasulla ajettaessa moottori on "täysin äänetön", kovempaa ääntä pitää sisäilman puhallin 2 tasolla.
Vaimo kun ajelee pihaan/pihasta ei autosta kuulu kuin rengasäänet.
Kaasua painettaessa alkaa kuulua miellyttävä matala murina.
Pihapiirissä olevat saksalaiset pitävät kyllä selvästi enemmän ja krouvimpaa ääntä.
Meillä tuntuu eroavan mielipiteet täysin joka asiassa, tarkoitukseni
ei ole vähätellä tai olla ihan periaatteesta eri mieltä.
Tuntuu vaan että kirjoitustesi perusteella sun autossa on vikaa jos se kuulostaa yhtään "betonimyllyltä"
Mitä öljyä koneessa on ja mitä bensaa sille syötät?
Tuohon X:n moottori/automaattilaatikko komboon en tosiaan osaa ottaa mitään kantaa, muuta kuin että tuo 2.0D:n mukana tuleva manuaalilaatikko
ei ole mielestäni tuolle moottorille sopiva.
Onko muiden omistajien mielestä tuo AJ-V6 kovaääninen verrattuna muihin V6:iin??