Tervehdys !
Kun kesällä aina tulee uutisia joissa kerrotaan ihmisten "unohtavan" lapsia ja eläimiä autoon ja seurauksena lämpöhalvauskuolema pahimmillaan-niinpä päätin testata paljonko lämpöä S type 4.0 mallissa löytyy. Mittarina nopeasti ikkunalta otettu ulko/sisälämpömittari jonka mittaus laajuus + asteissa päättyy +75 celsiukseen
Ulkona varjossa oli mittaushetkellä 24.7 astetta lämmintä ja auringossa lämpö 45.6 astetta. Mittarin laitoin etupenkille ja aurinko porotti suoraan auton edestä. Kello mittaushetkellä 14.34.
Auton sisällä lämpöä tuli yli 75 astetta kun mittarista loppui mittausasteikko joten tarkenpaa lukua en saanut.
Ps kuvakin on mittarista, mutta ei pysty laittamaan kännyllä kun on liian iso tiedosto.
Auton sisäinen lämpö kesäauringossa
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Auton sisäinen lämpö kesäauringossa
Viimeksi muokannut kissaeläin, To Heinä 17, 2014 5:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Auton sisäinen lämpö kesäauringossa
Joo, sillon kun on kuuma, niin on kuuma
Itsekin huomannu tossa lämpimimpinä päivinä, että auto tulee oikeesti todella kuumaksi sisältä. No, auto on musta ja sisusta kattoa myöten musta. Rattikin tulee niin kuumaksi, ettei meinaa pystyä koskemaan.
Itsekin huomannu tossa lämpimimpinä päivinä, että auto tulee oikeesti todella kuumaksi sisältä. No, auto on musta ja sisusta kattoa myöten musta. Rattikin tulee niin kuumaksi, ettei meinaa pystyä koskemaan.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: Auton sisäinen lämpö kesäauringossa
Meillä ei S- eikä X-tyyppi kuumene mahdottomasti sisältä vaikka S onkin mustalla nahalla ja parkkipaikka auringossa koko päivän.
On sielä autossa ainakin se 40-50 astetta, mutta nahka ei polta persustaa äSsässä, X onkin vaalealla plyyshillä.
Oletin että näissä käytetään jotain "selektiivi" tyyppistä pinnoitetta laseissa, kun kuumenevat selkeästi vähemmän kun aiemmat autoni.
Tummennusta noissa laseissa on maltillisesti tehtaan jäljiltä.
Täytyykin mitata lämmöt.
On sielä autossa ainakin se 40-50 astetta, mutta nahka ei polta persustaa äSsässä, X onkin vaalealla plyyshillä.
Oletin että näissä käytetään jotain "selektiivi" tyyppistä pinnoitetta laseissa, kun kuumenevat selkeästi vähemmän kun aiemmat autoni.
Tummennusta noissa laseissa on maltillisesti tehtaan jäljiltä.
Täytyykin mitata lämmöt.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Auton sisäinen lämpö kesäauringossa
Terve !
Mittauksessa anturi oli suoraan auringonvalossa kojelaudalla eli mahdollisimman kuumassa paikassa minkä ajattelin kuumuvan. Mulla alkuperäinen lämmitettävä lasi ja aurinko tosiaan paistoi suoraan etulasista sisään.
Lämpötila oli hieman suurempi kuin alunpitäen olin ajatellut vaikka ihan oikeitakin testituloksia joskus muistan lukeneeni. Ei kyllä huvittaisi olla tuossa lämmössä kovin kauaa autossa ja kun ilmakaan ei vaihdu niin se ei ainakaan mukavuutta lisää juurikaan.
Mittauksessa anturi oli suoraan auringonvalossa kojelaudalla eli mahdollisimman kuumassa paikassa minkä ajattelin kuumuvan. Mulla alkuperäinen lämmitettävä lasi ja aurinko tosiaan paistoi suoraan etulasista sisään.
Lämpötila oli hieman suurempi kuin alunpitäen olin ajatellut vaikka ihan oikeitakin testituloksia joskus muistan lukeneeni. Ei kyllä huvittaisi olla tuossa lämmössä kovin kauaa autossa ja kun ilmakaan ei vaihdu niin se ei ainakaan mukavuutta lisää juurikaan.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Pe Heinä 18, 2014 8:25 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Auton sisäinen lämpö kesäauringossa
Juu saunahan tuon on mutta ilman ilmanvaihtoa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: La Marras 23, 2013 9:07 pm
- Paikkakunta: Naantali
Re: Auton sisäinen lämpö kesäauringossa
Olin joskus Uudessakaupungissa autotehtaalla laatuinsinöörinä. Mittasimme kojelaudan pintalämmöksi 96 astetta. Auto oli pysäköity siten, että aurinko porotti suoraan kojelautaan tuulilasin läpi. Hyvin olisi kananmunat paistuneet.
Joskus aikoja sitten syttyi muutama Cabriolet Saab palamaan, kun sivulasi toimi polttolasina ja kohdisti auringon oven sivuverhoilun päälle.
Joskus aikoja sitten syttyi muutama Cabriolet Saab palamaan, kun sivulasi toimi polttolasina ja kohdisti auringon oven sivuverhoilun päälle.
Matti Pullinen
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Auton sisäinen lämpö kesäauringossa
On kyllä melkoiset lämmöt sisällä ja materiaaleille kovat lämmöt ja vaihtelut sitten vuositasolla kovia kun kesällä painaa lähemmäs 100+ astetta ja talvella pakkasella yli 30- astetta.naatiskelija kirjoitti:Olin joskus Uudessakaupungissa autotehtaalla laatuinsinöörinä. Mittasimme kojelaudan pintalämmöksi 96 astetta. Auto oli pysäköity siten, että aurinko porotti suoraan kojelautaan tuulilasin läpi. Hyvin olisi kananmunat paistuneet.
Joskus aikoja sitten syttyi muutama Cabriolet Saab palamaan, kun sivulasi toimi polttolasina ja kohdisti auringon oven sivuverhoilun päälle.
Toivottavasti kenekään kissa ei "sula" näin...http://www.carscoops.com/2013/08/jaguar ... -blob.html
S Type R (2002) -Black Edition-