S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Yleinen Jaguar-keskustelu
HeikkiEsa
Viestit: 8
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 3:57 pm

S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja HeikkiEsa »

Kissakuume on iskenyt kuin miljoona volttia. Kysyisinkin ensiksi foorumilaisilta ovatko nyt katsomani autot jonkun foorumlaisen tuntemia tai peräti entisiä: Lahden Autosalpa myy sinistä -07 2,7 l dieseliä, sama automalli Tuusulan vaihto+:ssa punaisena ja vuosimallia 05?
Mielelläni kuulisin faktoja/kokemuksia kyseisen mallin isommista tyyppiviosta. Tällä foorumilla on jo keskusteltu peräongelmista, onko yleinenkin vika ja korjauskustannukset heti +7000 Euroa? Kissakuume sitä luokkaa, että olen varautunut suurempi vakuutusmaksuihin ja huoltokuluihinkin kunhan pääsisi rahavaskin joskus tojotastaan oikean auton makuun :D
Olen muutaman päivän täällä foorumissa surffanut, ja kissan omistajista on tullut sellainen kuva, että ovat keskimääräistä enemmän kiinnostuneita autostaan ja osaavatkin paljon korjata/etsiä vikoja. Minun kannalta hyvä, jos täältä saa hyviä neuvoja!
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjensta vaan !
Tässä jotain jo käytyä keskustelua viewtopic.php?f=1&t=5932

Ps. Riippuu mallista yksilöstä onko ongelmia sen enempää kuin muissakaan mallissa ja huollotkin on edullisia kun itse tilailet tarvittavat osat ulkomailta. Palvelut osiossa ja Kopin Faq osiossa linkkejä jaguar varaosaa myyvistä liikkeistä. Pääsääntöisesti saat kaikki osat -50% suomen hinnoista tilaamalla ne itse.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JoHu
Viestit: 180
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja JoHu »

Pienenä sivuhuomautuksena tässä ajattelin mainita, että luultavasti turhaan varaudut suurempiin vakuutusmaksuihin. Itselläni liikennevakuutus laski jotain 60-70 euroa vuositasolla verrattaessa edelliseen autooni, joka oli Renault. Minulla tosin X-Type ja bensakoneella, mutta tuskin diesel S-tyypinkään vakuutuslaskut aivan korkeimmasta päästä ovat(?). Loppukaneettina vielä, että kissakuumeestahan ei eroon pääse kuin sellaisen ostamalla. Nimimerkillä toukokuussa Jaggen ostanut. :)
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
HeikkiEsa
Viestit: 8
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 3:57 pm

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja HeikkiEsa »

Kysyin vakuutusyhtiöstä tänään. Meillä nyt Toyota Corilla Verso 2,2 d 136hp. Vakuutusmaksut vuositasolla nousevat Jaggeen 350 Euroa.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Huhhuh vaihda yhtiötä. :shock:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
JoHu
Viestit: 180
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja JoHu »

HeikkiEsa kirjoitti:Kysyin vakuutusyhtiöstä tänään. Meillä nyt Toyota Corilla Verso 2,2 d 136hp. Vakuutusmaksut vuositasolla nousevat Jaggeen 350 Euroa.
Oho! :o Enpä olisi uskonut. Otatko siis samat vakuutukset Jaggeen kuin Corollaan ja silti nousee? Omalla kohdallanikin kokonaisuutena auton vakuutusmaksut nousivat, kun otin isomman kaskon kuin edelliseen, mutta pelkkä liikennevakuutus tosiaan oli 60-70€ halvempi.
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
HeikkiEsa
Viestit: 8
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 3:57 pm

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja HeikkiEsa »

Vakuutuslaskelma oli samoilla vakuutuksilla kuin Gorillassa. Mutta eipätuomittään kun on tuota rahhaa :wink:
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Varmaan toistoa aiempiin muuta muutamia mahdollisia ongelmakohtia on tuo laatikon "lurch"(zf6hp26), perän mainitsitkin jo eli siinä ollut ongelmia kaiketi, EGR tukkeentumista-tukkeentui ilmeisesti herkemmin kaupunkiajossa ja yleisestikin se on ongelma,DPF ongelmia, webastoissa häiriöitä, turboja mennyt kaiketi jonkun verran, sähkövikoja- akun varaustasolle hyvin herkkä(kannattaa sijoittaa hyvään akkuin ja laturiin), moottoreitakin kaiketi vaihdettu jonkin verran(ainakin monessa ollit ilmoitettuna mitä vuosien varrella ollut myynnissä"moottori vaihdettu"-ilmoituksella)Kaikki kuitenkin aika mutua koska virallisiin tilastoihin ei pääse käsiksi. Kaikissa merkeissä ja malleissa on ne omat juttunsa ja tuskimpa nämä nyt mitään "tyyppivikoja "kaikki ovat joten tuli listattua mitä muistan olleen juttujen aiheena.
Edit: niin ja vaihteistoöljyt kannattaa vaihdattaa jos ei ole erikseen vaihdettu-huolto-ohjelmaan ei kuulu.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Tuohon moottoriongelmaan lisään senverran että ilmeisesti kyseessä on 2.7D DPF:lisen alkusarjan moottorin ohjauksen ongelma
jossa varsinkin lyhyessä kaupunkiajossa DPF:n poltto jää "päälle".
Tämä yhdistettynä pitkään öljynvaihtoväliin ohentaa moottoiöljyt ja aiheuttaa laakerivaurion.

Muistaakseni tähän on softakorjaus. Kannattaa "haistaa" öljyjä jos tuoksahtaa diisselille niin :arrow: seuraavaa autoa kohti.

DPF:llisen auton tunnistaa pakoputken päistä ilman DPF:ää olevassa päät osoittavat alaspäin ja uudemmassa suoraan taakse.
Olettaen että ovat orkkikset.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

HeikkiEsa kirjoitti:Kissakuume on iskenyt kuin miljoona volttia. Kysyisinkin ensiksi foorumilaisilta ovatko nyt katsomani autot jonkun foorumlaisen tuntemia tai peräti entisiä: Lahden Autosalpa myy sinistä -07 2,7 l dieseliä, sama automalli Tuusulan vaihto+:ssa punaisena ja vuosimallia 05?
Mielelläni kuulisin faktoja/kokemuksia kyseisen mallin isommista tyyppiviosta. Tällä foorumilla on jo keskusteltu peräongelmista, onko yleinenkin vika ja korjauskustannukset heti +7000 Euroa? Kissakuume sitä luokkaa, että olen varautunut suurempi vakuutusmaksuihin ja huoltokuluihinkin kunhan pääsisi rahavaskin joskus tojotastaan oikean auton makuun :D
Olen muutaman päivän täällä foorumissa surffanut, ja kissan omistajista on tullut sellainen kuva, että ovat keskimääräistä enemmän kiinnostuneita autostaan ja osaavatkin paljon korjata/etsiä vikoja. Minun kannalta hyvä, jos täältä saa hyviä neuvoja!
Minulla oli S-Type R:ssä vakuutusmaksut POP-vakuutuksessa 788€ vuosi sisältäen liikenne ja mikälie peruskasko, 70% bonuksilla molemmat. Lähitapiola tarjosi samaa 1600€/vuosi.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
naatiskelija
Viestit: 70
Liittynyt: La Marras 23, 2013 9:07 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: S-typeä ostamassa, apuja kiitos!

Viesti Kirjoittaja naatiskelija »

Tyttären Bemariin otettiin liikennevakuutus ja kasko Turvasta asiamiehen kautta. Sieltä saa paremmat hinnat kuin netistä tai konttorista.
Hinta alle puolet käyttämämme yhtiön tarjouksesta. Säästöä siis 1100€ !

Kilpailutus kannattaa.
Matti Pullinen
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
Vastaa Viestiin