neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Pitkän aikaa on nyt autokuumetta ollut mittarissa ja haussa ollut jotain hieman spesiaalimpaa, nyt olenkin kiinnittänyt huomiota jaguariin ja erityisesti xj6 malliin tai tunnettakoon paremmin x300? autohan tulisi jokapäiväiseen käyttöön ja mitä itse olen selaillut nämä 95-97 mallit taitaisivat olla parhaita luotettavuuden suhteen? Minkälaisia tyyppivikoja näissä sitten on vai onko niitä? entä saako n.5tonnilla minkäkuntoisen jaggen?
X300 XJ6 4.0 Sovereign
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Ihan ilkeilemättä sanoisin että ruosteisen. Alustasta siis. Kokemusta on.60seconds kirjoitti: entä saako n.5tonnilla minkäkuntoisen jaggen?
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Yleensä ns. projektin.. löytöjäkin voi tehdä mutta jos jokapäiväistä käyttöautoa etsii niin ainakin työkalujen on hyvä pysyä kädessäentä saako n.5tonnilla minkäkuntoisen jaggen?
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
budjetti tosiaan huitelee 5-6 välillä että sen mukaan täytyy mennä kuitenkaan ei nyt kädettömiä olla mutta saishan tuo käyttöauto olla heti valmis ajoon
mutta jos katsoo mitä sättiauto tarjoaa
tämä menisi ainaki budjettiin?
http://www.nettiauto.com/jaguar/xj6/6434196
vastapainoksi hyvän oloinen xj40 koppa mutta onko nämä mallisarjan autot paljonkin kinkkisempiä kuin x300?
http://www.nettiauto.com/jaguar/daimler/6603213
menee jo yli budjetin mutta vaikuittaisi muuten asialliselta?
http://www.nettiauto.com/jaguar/xj6/6576581
mutta jos katsoo mitä sättiauto tarjoaa
tämä menisi ainaki budjettiin?
http://www.nettiauto.com/jaguar/xj6/6434196
vastapainoksi hyvän oloinen xj40 koppa mutta onko nämä mallisarjan autot paljonkin kinkkisempiä kuin x300?
http://www.nettiauto.com/jaguar/daimler/6603213
menee jo yli budjetin mutta vaikuittaisi muuten asialliselta?
http://www.nettiauto.com/jaguar/xj6/6576581
X300 XJ6 4.0 Sovereign
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Moi !
Ihan asiallisilta näyttävät vehkeet ja jos omistaja on satsannut esim ensimmäisessä linkissä autoonsa huoltojen merkeissä noinkin paljon niin voi olla että hyväkin yksilö on kyseessä. Toisaalta kannattaa myös kysyä miksi auto on myynnissä jos se juuri on laitettu. Syy voi olla moninainen ja ei välttämättä sano että ongelmaa olisi autossa ja sen takia myynnissä olisi. Kannattaa kysellä soitelleen ainakin historiaa jne ja käydä katsomassa kunto livenä tietty.
Joskus hyvän saattaa saada joukosta samaan hintaan kuin aivan suden.
Ihan asiallisilta näyttävät vehkeet ja jos omistaja on satsannut esim ensimmäisessä linkissä autoonsa huoltojen merkeissä noinkin paljon niin voi olla että hyväkin yksilö on kyseessä. Toisaalta kannattaa myös kysyä miksi auto on myynnissä jos se juuri on laitettu. Syy voi olla moninainen ja ei välttämättä sano että ongelmaa olisi autossa ja sen takia myynnissä olisi. Kannattaa kysellä soitelleen ainakin historiaa jne ja käydä katsomassa kunto livenä tietty.
Joskus hyvän saattaa saada joukosta samaan hintaan kuin aivan suden.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: La Marras 23, 2013 9:07 pm
- Paikkakunta: Naantali
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Ei kannata pelätä myöskään oikealta ohjattavia. Itse totuin siihen, kun istuin autoon. Hieman piti olla toki tarkkana auton vasemman reunan kanssa, ettei ajele liian keskellä.
Tässä yksi vaihtoehto
http://www.nettiauto.com/jaguar/xj8/6555104
Tässä yksi vaihtoehto
http://www.nettiauto.com/jaguar/xj8/6555104
Matti Pullinen
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Sekin helpottaaxtuota liian keskellä ajamista aluksi kun kääntää ajatuksen siihen että ei sijoita itseään normaalisti vasemmalta ajettaessa tien keskiviivaan vaan oikealta ajettaessa sinne pientareen puolelle reunaan/viivaan.naatiskelija kirjoitti:Ei kannata pelätä myöskään oikealta ohjattavia. Itse totuin siihen, kun istuin autoon. Hieman piti olla toki tarkkana auton vasemman reunan kanssa, ettei ajele liian keskellä.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
mietin tuotakin mutta totesin että haluan ajaa "normaalilta" puolen mutta minkälaisiin kommervenkkeihin näiden laitteiden kanssa saattaa sitten törmätä?
X300 XJ6 4.0 Sovereign
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Moi !
En autosta tiedä mitään käytännössä mutta tällaisen linkin löysin lontoonkielellä jossa mahdollisia vikoja käydään läpi. Eili aika paljon voi mennä vikaan kuten monessa muussakin autossa tietty.
http://m.jaguarforums.com/forum/showthr ... &styleid=5
En autosta tiedä mitään käytännössä mutta tällaisen linkin löysin lontoonkielellä jossa mahdollisia vikoja käydään läpi. Eili aika paljon voi mennä vikaan kuten monessa muussakin autossa tietty.
http://m.jaguarforums.com/forum/showthr ... &styleid=5
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
XJ40:t jättäisin jo käyttöautoehdokkaista pois, ainakin -93 vuotta vanhemmat. Minkä sitten ostatkin, niin syynää kori tarkkaan läpi, takakaaret ainakin ovat yleinen ruostepaikka ja käsittäkseni hankala korjata siististi itse. Ja olkoonkin vaikka miten sinkittyjä niin kyllä ne ruostuu.
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
autoja on katseltu enemmän ja vähemmän... tämä yksilö http://www.nettiauto.com/jaguar/xj6/7002114 tullut taas myyntiin jota katselin sillä silmälläjo kesällä mutta hintaa oli liikaa silloin mutta nyt taas hinta pudonnut olisiko kellään sattumoisin tarkempaa tietoa tästä yksilöstä? löysin myös vanhan autotalli.com olleen ilmoituksen ja japanintuonti mikä itseä ainakin askarruttaa?
vielä linkki autotalliin vanhaan ilmoon
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/326 ... 6/Helsinki
vielä linkki autotalliin vanhaan ilmoon
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/326 ... 6/Helsinki
X300 XJ6 4.0 Sovereign
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Jaappanissahan ajellaan väärällä puolen tietä ja kun tässä on kuitenkin ratti60seconds kirjoitti:japanintuonti mikä itseä ainakin askarruttaa?
vasemmalla, niin lienee ihan "tavallinen" Euroopan tai paremminkin USAn
malli, kun noin lyhyt rekkarin paikka. No, USA-mallissa voi olla joitain eroavaisuuksia
varustelussa Euro-malliin, mutta ei kai mitään ihmeellistä. Mutta tarkista esim ajovalot,
jos on muuttoautona tuotu, niin ne voi olla vielä Jenkkispekseillä. Tuskin kuitenkaan
enää Japanin vasemmanpuoleisen liikenteen mukaiset!
Jos saat VIN-koodin selville, niin sen avulla voi yrittää selvittää alkuperä/maaspeksi.
Köpi
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Kyllä Japanista saa ja tuodaan paljon luxus autoja vasemman puolen ohjauksella. Japanissa kuulemma "väärällä" puolella oleva ohjaus (LHD) on status juttu. Valitettavasti vaan Suomessa RHD ei ole statusta. Vaan jos olisi, ei niitä sitten halvalla saisikaan. Olisiko tuossa ennakoinnin paikka
Japanista tuodut autot ovat yleensä todella vähän ajettuja ja niissä ei ole ruostetta.
Japanista tuodut autot ovat yleensä todella vähän ajettuja ja niissä ei ole ruostetta.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
lähinnä mietin tekniikan kuntoa noissa japanin tuonneissa, pääpaino siellä mahtaa olla ruuhkassa seisomista yms?
X300 XJ6 4.0 Sovereign
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Moi !
Kyllä tuo ainakin kuvien ja ruosteen osalta olisi varmasti oma valintani tuolla kunnolla ja näöllä. Kaipa tuon saa kuntotarkastuttaa jos epäilet kuntoa. Ei autolla nyt kuitenkaan hurjasti ole ajettu kestävyyteen nähden.
Yleensä jos tarpeeksi pitkään jotain autoa kyttää eikä tee päätöstä niin joku muu vie nenän edestä !
Kyllä tuo ainakin kuvien ja ruosteen osalta olisi varmasti oma valintani tuolla kunnolla ja näöllä. Kaipa tuon saa kuntotarkastuttaa jos epäilet kuntoa. Ei autolla nyt kuitenkaan hurjasti ole ajettu kestävyyteen nähden.
Yleensä jos tarpeeksi pitkään jotain autoa kyttää eikä tee päätöstä niin joku muu vie nenän edestä !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Jep, noilla tiedoilla näyttää erittäin lupaavalle. Oma 99-mallinen kesäautoni on lähtöisin Kaliforniasta, ja se näkyy edelleen ruosteettomuutena vaikka verrattuna kahteen Saksa-lähtöiseen. Jos auto on oikeasti niin siisti, kuin kuvat näyttävät, ruosteeton ja kuiva alta ja lokasuojien sisältä ja rakenteista ja moottoritilasta, ja kaikki toimii, ja kulkee pehmeästi, niin lähtökohdat ovat oivalliset.
Tuon aikakauden autoihin myös saa Englannista varaosia kohtuuhinnalla sekä purkuosia suorastaan halvalla. Ja rakenteet ovat aika selkeitä, jos on mahdollisuus itse laitella ja paikka sille.
Jouko
Tuon aikakauden autoihin myös saa Englannista varaosia kohtuuhinnalla sekä purkuosia suorastaan halvalla. Ja rakenteet ovat aika selkeitä, jos on mahdollisuus itse laitella ja paikka sille.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Moi
Sillä on tavattoman suuri merkitys, missä päin maailmaa jaguar on teitä mittaillut. Itse olen tässä vuosien saatossa hankkinut kaksi kissaa USAsta, kolme Saksasta ja yhden Ruotsista. Lisäksi Japanista on aikoinaan hankittu yksi Mitsu GTO.
Yhteenveto näiden alustojen kunnosta on täysin selviö: jenkkikissojen ja Japanin GTO:n alustat olivat hyvässä kunnossa, osa noista oli jopa uuden veroisia kun taas Ruotsissa 10 vuotta suolaa syöneen XJ8:n kori oli surullista katsottavaa.
Vaikka tämä Ruotsin yksilökin näytti äkkiseltään päältä päin ihan siistiltä niin hetken kun purki sisälokasuojaa ja vähän koputteli pohjaa... niin loppuviimein sinne meni 6 kpl peltipaikkoja... eikä edes mitään tulitikkuaskin kokoisia sellaisia... ja koko alusta koteloineen oli ylipäätänsä sieltä täältä pintaruosteessa. Kaiken kukkuraksi nämä meidän pohjolan talvet ja suolaukset syövät tekniikkaakin... jarruletkut hapertuneet, jarrujen ilmausnipat oli poltettava auki kun halusi vaihtaa nesteet... polttoaineputki mureni käsiin kun yritti vaihtaa polttoainesuodatinta... ja muutenkin kaikki pultit ruostuneet kiinni jne jne... huoh
Yksi näistä hankinnoista oli juuri haikailemasi X300 korinen vm -95 joka tuli Saksasta ja se oli kyllä kaikin puolin hieno auto.
Kokemusperäisenä neuvona sanoisin:
-hanki kissasi Japanista tai Ameriikan aurinkoiselta länsirannikolta.
-älä kuitenkaan ota RHD:tä vaikka edullinen hinta houkuttaisi... hetken kuluttua alkaa tympimään jos ratti on oikealla... se ei vain istu tyyliin ohjata kisua vänkärin paikalta vaan herättää säälinsekaisin tuntoja... JDM suttailuautot ovat ihan asia erikseen (anteeksi tämä voimakas kannanotto).
-5K ei vain riitä hyvään yksilöön verot ja rahti huomioiden. Vähän lisää joustoluottoa ja 10K jo riittää ja tulee loppuviimein halvemmaksi ja hermotkin säilyy paremmin.
-Auton tultua suomeen, massaa alusta välittömästi ja suihkuta koteloihin & ovien sisälle vahapohjainen kotelonsuoja.
Niin tai näin... olet erittäin hyvällä asialla ja mihin sitten päädytkin niin mistään muusta merkistä et löydä näin pikkurahalla niin paljon tyyliä kuin X300/X308 korisesta kisusta
Ps, kaikesta huolimatta varaudu ruuvaamiseen, huoletonta 20 vuotta vanhaa käyttöautoa ei vain taida olla olemassa, sillä aika on vain voimallinen vaikka auto olisi ollut kuinka hyvällä pidolla.
Sillä on tavattoman suuri merkitys, missä päin maailmaa jaguar on teitä mittaillut. Itse olen tässä vuosien saatossa hankkinut kaksi kissaa USAsta, kolme Saksasta ja yhden Ruotsista. Lisäksi Japanista on aikoinaan hankittu yksi Mitsu GTO.
Yhteenveto näiden alustojen kunnosta on täysin selviö: jenkkikissojen ja Japanin GTO:n alustat olivat hyvässä kunnossa, osa noista oli jopa uuden veroisia kun taas Ruotsissa 10 vuotta suolaa syöneen XJ8:n kori oli surullista katsottavaa.
Vaikka tämä Ruotsin yksilökin näytti äkkiseltään päältä päin ihan siistiltä niin hetken kun purki sisälokasuojaa ja vähän koputteli pohjaa... niin loppuviimein sinne meni 6 kpl peltipaikkoja... eikä edes mitään tulitikkuaskin kokoisia sellaisia... ja koko alusta koteloineen oli ylipäätänsä sieltä täältä pintaruosteessa. Kaiken kukkuraksi nämä meidän pohjolan talvet ja suolaukset syövät tekniikkaakin... jarruletkut hapertuneet, jarrujen ilmausnipat oli poltettava auki kun halusi vaihtaa nesteet... polttoaineputki mureni käsiin kun yritti vaihtaa polttoainesuodatinta... ja muutenkin kaikki pultit ruostuneet kiinni jne jne... huoh
Yksi näistä hankinnoista oli juuri haikailemasi X300 korinen vm -95 joka tuli Saksasta ja se oli kyllä kaikin puolin hieno auto.
Kokemusperäisenä neuvona sanoisin:
-hanki kissasi Japanista tai Ameriikan aurinkoiselta länsirannikolta.
-älä kuitenkaan ota RHD:tä vaikka edullinen hinta houkuttaisi... hetken kuluttua alkaa tympimään jos ratti on oikealla... se ei vain istu tyyliin ohjata kisua vänkärin paikalta vaan herättää säälinsekaisin tuntoja... JDM suttailuautot ovat ihan asia erikseen (anteeksi tämä voimakas kannanotto).
-5K ei vain riitä hyvään yksilöön verot ja rahti huomioiden. Vähän lisää joustoluottoa ja 10K jo riittää ja tulee loppuviimein halvemmaksi ja hermotkin säilyy paremmin.
-Auton tultua suomeen, massaa alusta välittömästi ja suihkuta koteloihin & ovien sisälle vahapohjainen kotelonsuoja.
Niin tai näin... olet erittäin hyvällä asialla ja mihin sitten päädytkin niin mistään muusta merkistä et löydä näin pikkurahalla niin paljon tyyliä kuin X300/X308 korisesta kisusta
Ps, kaikesta huolimatta varaudu ruuvaamiseen, huoletonta 20 vuotta vanhaa käyttöautoa ei vain taida olla olemassa, sillä aika on vain voimallinen vaikka auto olisi ollut kuinka hyvällä pidolla.
Kafor
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
Moi !
Hyviä neuvoja edellä !
Tosiaan muutaman kissan pohjaa katselleena ja omistaneena niin Englannissa asustaneet olivat pohjasta pintaruostetta tosiaan hakeneet ja ruosteen pinta rapsuttelua riittii reippaasti ennen maalailuja. Saksasta tulleet ovat olleet paljon paremmassa kunnossa ja suomessa oleminen ei ainakaan tilannetta paranna. Yhdyn täysin siihen että heti auto pohjan laittoon ruostesuojauksen merkityksessä. Nykyiseen edellinen teettänyt aika kattavan suojauksen kun tulppaa löytyy aika hyvin minne tavaraa on ruiskittu liikkeessä. Täysin ruosteettoman saa parissa vuodessa käyttöautona varmasti jo aika hyvälle ruosteenalulle täällä jos ei suojaa heti.
Itse olen eri mieltä RHD autoista mutta kukin tyylillään. Mulle on aivan sama itselle kummalla puolella ratti on oikeasti. Samalla lailla se auto ohjautuu kummin vaan. Tosin jälleenmyynti on hankalampaa vaikka kaikki nekin ovat menneet kaupaksi.
Edit. Ja tosiasia vanhemmissa jaguareissa (myös muissa merkeissä) että jos löydät ruostevaurion niin varovaisesti kertaa se ainakin kymmenellä tai kahdella niin saat hyvän arvion ruosteen kokonaismäärästä.
Hyviä neuvoja edellä !
Tosiaan muutaman kissan pohjaa katselleena ja omistaneena niin Englannissa asustaneet olivat pohjasta pintaruostetta tosiaan hakeneet ja ruosteen pinta rapsuttelua riittii reippaasti ennen maalailuja. Saksasta tulleet ovat olleet paljon paremmassa kunnossa ja suomessa oleminen ei ainakaan tilannetta paranna. Yhdyn täysin siihen että heti auto pohjan laittoon ruostesuojauksen merkityksessä. Nykyiseen edellinen teettänyt aika kattavan suojauksen kun tulppaa löytyy aika hyvin minne tavaraa on ruiskittu liikkeessä. Täysin ruosteettoman saa parissa vuodessa käyttöautona varmasti jo aika hyvälle ruosteenalulle täällä jos ei suojaa heti.
Itse olen eri mieltä RHD autoista mutta kukin tyylillään. Mulle on aivan sama itselle kummalla puolella ratti on oikeasti. Samalla lailla se auto ohjautuu kummin vaan. Tosin jälleenmyynti on hankalampaa vaikka kaikki nekin ovat menneet kaupaksi.
Edit. Ja tosiasia vanhemmissa jaguareissa (myös muissa merkeissä) että jos löydät ruostevaurion niin varovaisesti kertaa se ainakin kymmenellä tai kahdella niin saat hyvän arvion ruosteen kokonaismäärästä.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ke Helmi 04, 2015 8:57 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: neuvoja käyttö jaguarin hankintaan
ropaaminen ei toki ole vieras käsite eikä muutenkaan pelota sillä viimeiset 4,5 vuotta on ollut käytössä -96 chevy van joka kylläkin hoitanut hommansa kiitettävästi ja jatkaa sitä edelleen.. jaguar tulee vähän niinkuin kaveriksi sille mutta jaguar lähtökohtaisesti vain hieman vieras itselleni mutta erittäin kiinnostava kapistus
X300 XJ6 4.0 Sovereign