Uusi Jaguaristi XKR-S
Uusi Jaguaristi XKR-S
Tervehdys kaikille,
Ensimmäisen Jaguarin omistaja ilmoittautuu tälle forumille. Olen jonkun verran surffaillut näillä sivuilla ja tuntuu olevan hieno esimerkki yhteisöllisyydestä. Ensimmäinen Jaguar Golf tapahtumakin oli kouluesimerkki ns merkkiuskollisuudesta. Olen aikalailla autofriikki ja ajanut enimmäkseen noilla saksalaisilla - nopeilla sellaisilla. Vaihdoin viime tammikuussa mesen valkoiseen XKR-S:ään, enkä ole katunut. Auto on mainio yhdistelmä raakaa voimaa ja mukavuutta. Ainoa asia, joka joskus hieman kylmää on se Jaggen arvonalennus - no se on sitten sen ajan murhe, kun vaihto koittaa.
Auto on käyttöauto ja ajoin sillä myös talvella ilman mitään ongelmia. Kaikkia vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.
T Esa
Ensimmäisen Jaguarin omistaja ilmoittautuu tälle forumille. Olen jonkun verran surffaillut näillä sivuilla ja tuntuu olevan hieno esimerkki yhteisöllisyydestä. Ensimmäinen Jaguar Golf tapahtumakin oli kouluesimerkki ns merkkiuskollisuudesta. Olen aikalailla autofriikki ja ajanut enimmäkseen noilla saksalaisilla - nopeilla sellaisilla. Vaihdoin viime tammikuussa mesen valkoiseen XKR-S:ään, enkä ole katunut. Auto on mainio yhdistelmä raakaa voimaa ja mukavuutta. Ainoa asia, joka joskus hieman kylmää on se Jaggen arvonalennus - no se on sitten sen ajan murhe, kun vaihto koittaa.
Auto on käyttöauto ja ajoin sillä myös talvella ilman mitään ongelmia. Kaikkia vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.
T Esa
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Tervetuloa joukkoon!
Hienoa ettei kaikkia tuollaisia autoja kätketä talliin vaan nautiskellaan ympäri vuoden.
O
Hienoa ettei kaikkia tuollaisia autoja kätketä talliin vaan nautiskellaan ympäri vuoden.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Moi ja tervetuloa!
Arvonalennus, se kiusaa mutta harrastuksiin kannattaa satsata
Ainakin XKR-S:ään liittvät vinkit taitaa tulla enempi sulta tännepäin, eipä ole lyhyitä koeajoja lukuunottamatta kokemuksia foorumilla noista aiemmin näkynyt..
^Eiköhän se tossa kiteydy, niin foorumilla kun klubissakin viihtyvät lienevät keskimääräistä kiinnostuneempia autoista ja päätyneet jostain syystä tähän merkkiin.Olen aikalailla autofriikki
Arvonalennus, se kiusaa mutta harrastuksiin kannattaa satsata
Ainakin XKR-S:ään liittvät vinkit taitaa tulla enempi sulta tännepäin, eipä ole lyhyitä koeajoja lukuunottamatta kokemuksia foorumilla noista aiemmin näkynyt..
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Onnittelut hienon ja yksilöllisen Kissan hankinnasta! Onhan se vielä sininen (French Racing Blue)?Xkrs kirjoitti: Ainoa asia, joka joskus hieman kylmää on se Jaggen arvonalennus - no se on sitten sen ajan murhe, kun vaihto koittaa.
XKR-S:n äänimaailma on suorastaan syntistä murinaa. Eräs parhaista sound efekteistä Ferrarin flat crank V8:n ja Metzger porsaiden rinnalla.
Arvonaleneminen on myöskin mahdollisuus meille köyhille ostaa melkein uusia kissoja lähestulkoon järkevään hintaan...
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Väri on Polaris White, mielestäni oikein onnistunut värimaalilma. Äänet erittäin kireät ja suorat - kiitos remmiahtimen.
Hieman ihmetyttää tuo englantilainen suurpiirteisyys: moottorin/öljyn lämpöjä ei käyttäjä tiedä mistään - mitaristossa tai ajotietokoneessa ei ole mitään näyttöä sille. Noissa sakemanneissa kuten porsche, AMG tai RS audi, moottooriöljyn lämpötilaa korostetaan ja kuljettajaa kehotetaan välttämään korkeampia kierroksia kunnes öljyn lämmöt ovat tarpeeksi korkealla. Tai vastaavasti välttämään korkeita lämpöjä. Ilneisesti ei ole ongelma/huolenaihe Jaguarissa??
Hieman ihmetyttää tuo englantilainen suurpiirteisyys: moottorin/öljyn lämpöjä ei käyttäjä tiedä mistään - mitaristossa tai ajotietokoneessa ei ole mitään näyttöä sille. Noissa sakemanneissa kuten porsche, AMG tai RS audi, moottooriöljyn lämpötilaa korostetaan ja kuljettajaa kehotetaan välttämään korkeampia kierroksia kunnes öljyn lämmöt ovat tarpeeksi korkealla. Tai vastaavasti välttämään korkeita lämpöjä. Ilneisesti ei ole ongelma/huolenaihe Jaguarissa??
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Jep, itsekkin kaipailisin tuollaista. Ehkäpä se brittiläistä filosofiaa, niissäkin missä mittarit on niin tehdas haluaa että kuljettaja ei niiden näyttämistä arvoista hermostu... Esim. tässä viewtopic.php?f=8&t=4800&hilit=l%C3%A4mp%C3%B6mittari
Asiasta löytyy muitakin keskusteluja täältä.
Omalla olen ongelmitta kurvaillut myös radalla mutta meidän autot on eri sukupolvea vaikka osa mallimerkinnästä täsmääkin. Ja mä ajan omallani vain lumettoman vuodenajan.
Asiasta löytyy muitakin keskusteluja täältä.
Omalla olen ongelmitta kurvaillut myös radalla mutta meidän autot on eri sukupolvea vaikka osa mallimerkinnästä täsmääkin. Ja mä ajan omallani vain lumettoman vuodenajan.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Hyvä päätös ostaa XKR-S. Tervetuloa myös FJDC.fi:n puolelle.
Vuosi sitten tuollaisella valkoisella sain lyhyesti ajaa F-typen koeajon yhteydessä.
Voimaa ja ääntä aivan mahtavasti.
Myös euroja: n. 250 000.........
Valtio kiittää.
Ostaisin kakkosautoksi jos ylimääräisiä euroja olisi niin paljon ettei tarvitsisi rahoja koskaan enää laskea!
Tuo öljynlämpö on mielenkiintoinen asia.
Jengi on oppinut katsomaan moottorin (veden)lämpöä.
Kun se normaali niin luulee että moottori lämmin.
Jo 30 vuotta sitten minulla oli öljynlämpömittari autossani.
Se opetti: Kun vesi on lämmintä niin vielä noin 15 minuuttia voi mennä kunnes öljy lämmintä.
Pojalleni aina toistan että älä anna isosti hanaa ennenkuin auto käynyt n. 30min.
Vuosi sitten tuollaisella valkoisella sain lyhyesti ajaa F-typen koeajon yhteydessä.
Voimaa ja ääntä aivan mahtavasti.
Myös euroja: n. 250 000.........
Valtio kiittää.
Ostaisin kakkosautoksi jos ylimääräisiä euroja olisi niin paljon ettei tarvitsisi rahoja koskaan enää laskea!
Tuo öljynlämpö on mielenkiintoinen asia.
Jengi on oppinut katsomaan moottorin (veden)lämpöä.
Kun se normaali niin luulee että moottori lämmin.
Jo 30 vuotta sitten minulla oli öljynlämpömittari autossani.
Se opetti: Kun vesi on lämmintä niin vielä noin 15 minuuttia voi mennä kunnes öljy lämmintä.
Pojalleni aina toistan että älä anna isosti hanaa ennenkuin auto käynyt n. 30min.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Terve !
Tervetuloa foorumille minunkin puolesta !
Kuten todettu niin tuosta mallista ei täällä ole juurikaan muuta kuin"unelma-auto" keskustelua tuon hinnan ja tuoreuden vuoksi. Laita toki ihan ajokokemuksellisia käyttäjäkokemuksia niin varmasti kiinnostaa muitakin.
Tervetuloa foorumille minunkin puolesta !
Kuten todettu niin tuosta mallista ei täällä ole juurikaan muuta kuin"unelma-auto" keskustelua tuon hinnan ja tuoreuden vuoksi. Laita toki ihan ajokokemuksellisia käyttäjäkokemuksia niin varmasti kiinnostaa muitakin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Terve!
Hieno on auto - ollut meillä aiemmin. Pärjää 550hv tehoiseksi autoksi talvella varmasti paremmin kuin yhdelläkään toisella vastaavan tehoisella. Superauto ja päivittäinen käyttöauto hienosti samassa paketissa!
Hieno on auto - ollut meillä aiemmin. Pärjää 550hv tehoiseksi autoksi talvella varmasti paremmin kuin yhdelläkään toisella vastaavan tehoisella. Superauto ja päivittäinen käyttöauto hienosti samassa paketissa!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Einpä ole itse noita lisämittareita kaivannut. Ja taitaa noissa vähänkään nykyaikaisemmissa laitteissa moottorinhjain huolehtia siitä ettei puupää kuski riko kylmää konetta.
..ja muistuu mieleen taannoin radalla kun olin itse varikolla jäähdyttelemässä kun vierestä starttasi mikä lie maranello, ja suoraan radalle ja hanat auki.
Mitä tulee tuohon xkr-s:ään niin onhan se maukas laite mutta hinta ja suorituskyky ei näin itsetekevän mielestä kohtaa sitten niin millään. Ainakaan suomen veroilla.
..ja muistuu mieleen taannoin radalla kun olin itse varikolla jäähdyttelemässä kun vierestä starttasi mikä lie maranello, ja suoraan radalle ja hanat auki.
Mitä tulee tuohon xkr-s:ään niin onhan se maukas laite mutta hinta ja suorituskyky ei näin itsetekevän mielestä kohtaa sitten niin millään. Ainakaan suomen veroilla.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
No nyt alkaa löytymään jo kunnon laitteita Onnittelut asiallisesta valinnasta.
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Itse näen XKR-S:n myöskin oikein hinnoiteltuna autona mutta suomalaisen riistoverotuksen osuutta en pystyisi itselleni perustelemaan. Kalliit erikoiskilvet ne missä lukee "FIN".Anttih kirjoitti: Mitä tulee tuohon xkr-s:ään niin onhan se maukas laite mutta hinta ja suorituskyky ei näin itsetekevän mielestä kohtaa sitten niin millään. Ainakaan suomen veroilla.
Anyway, jos on varallisuutta niin siitä voisi käyttää paljon huonomminkin kuin XKR-S:n....
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Näin oli, ja päätyi Markolle teiltä. Tuo aktiivinen lukko takana kyllä toimi lyhyen sohjo/lumi kokeilun perusteella arkiajossa mainiosti. Muuten on kyllä takafillareilla täysi työ saada välitettyä edes 2/3 osaa tehosta tiehen - eityisesti kylmemmällä kelillä.sinberg kirjoitti:Terve!
Hieno on auto - ollut meillä aiemmin. Pärjää 550hv tehoiseksi autoksi talvella varmasti paremmin kuin yhdelläkään toisella vastaavan tehoisella. Superauto ja päivittäinen käyttöauto hienosti samassa paketissa!
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Minulla ei ole kokemusta italian tuotteista (muusta kuin Fiat Punto 55S vm 90http://www.jagclub.net/keskustelu/posting.php? ... =1&p=34851#), mutta saksalaisista kyllä. Tämä erottuu edukseen mm erittäin jäykän korinsa puolesta - en tiedä miten tehty, mutta toimii. Lisäksi tietysti normiajossa on välittömästi käytettävissä teho ja vääntö (vs possu turbo tai amg twinturbo), jota säestää äänekkäät, luonnolliset murinat ja paukkeet. Negatiivisella puolella tuo pidon saaminen tiehen, erityisesti sateella ja vähän viileämmällä.kissaeläin kirjoitti:Terve !
Tervetuloa foorumille minunkin puolesta !
Kuten todettu niin tuosta mallista ei täällä ole juurikaan muuta kuin"unelma-auto" keskustelua tuon hinnan ja tuoreuden vuoksi. Laita toki ihan ajokokemuksellisia käyttäjäkokemuksia niin varmasti kiinnostaa muitakin.
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Turbo Possusi oli ilmeisesti 997? Jos vertaat autoja muuten niin miltä eri vekottimet tuntuvat käytössä muuten?Xkrs kirjoitti:kissaeläin kirjoitti: Lisäksi tietysti normiajossa on välittömästi käytettävissä teho ja vääntö (vs possu turbo tai amg twinturbo), jota säestää äänekkäät, luonnolliset murinat ja paukkeet. Negatiivisella puolella tuo pidon saaminen tiehen, erityisesti sateella ja vähän viileämmällä.
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Se oli Panamera Turbo.TexPat kirjoitti:Turbo Possusi oli ilmeisesti 997? Jos vertaat autoja muuten niin miltä eri vekottimet tuntuvat käytössä muuten?Xkrs kirjoitti:kissaeläin kirjoitti: Lisäksi tietysti normiajossa on välittömästi käytettävissä teho ja vääntö (vs possu turbo tai amg twinturbo), jota säestää äänekkäät, luonnolliset murinat ja paukkeet. Negatiivisella puolella tuo pidon saaminen tiehen, erityisesti sateella ja vähän viileämmällä.
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Minulla oli oma possuni ensimmäisessä huollossa ja sain viikonlopun yli käyttööni Panamera eHybridin. Auton sisällä istuessa todella hienon näköinen ja ajo-ominaisuudet suorastaan loistavat tällaiseksi tankiksi. Sen sijaan Panameran takaosa ei osunut silmään sitten millään. Keula on perinteinen Possua, tästä saisi hienon coupen a'la 928 jos tekisi perän uusiksi.Xkrs kirjoitti: Se oli Panamera Turbo.
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Joo nuo on kyllä hienoja tuotteita. Porsche on teknisesti ja työn laadulta upea. Panamera erityisesti, sekoitus isoa sedania ja urheiluautoa, mutta siinä se ongelma ehkä olikin, se ollut kumpaakaan kunnolla. Mikä possu sulla on? Ootko ollut tyytyväinen? Ramis' autossa on aika houkuttelevan näköinen Carrera S.TexPat kirjoitti:Minulla oli oma possuni ensimmäisessä huollossa ja sain viikonlopun yli käyttööni Panamera eHybridin. Auton sisällä istuessa todella hienon näköinen ja ajo-ominaisuudet suorastaan loistavat tällaiseksi tankiksi. Sen sijaan Panameran takaosa ei osunut silmään sitten millään. Keula on perinteinen Possua, tästä saisi hienon coupen a'la 928 jos tekisi perän uusiksi.Xkrs kirjoitti: Se oli Panamera Turbo.
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Onnittelut Auton ostosta ja tervetuloa täältäkin.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Minulla on ollut tallissa suunnilleen 20 vuotta tasaiseen erilaisia Possuja, juuri tällä hetkellä 997 S avonaisena mutta keskusteluja käydään sen seuraajasta.Xkrs kirjoitti: Mikä possu sulla on? Ootko ollut tyytyväinen? Ramis' autossa on aika houkuttelevan näköinen Carrera S.
Possuihin olen ollut erittäin tyytyväinen, omassa kategoriassaan loistavia vekottimia.
Sen sijaan sadepäivän autopaikalla vaihtuvuus on ollut pientä, vuodesta 2004 sitä tallipaikkaa on pitänyt X-type joka on palvellut hyvin. Uskoisin osasyynä ollevan sen että olen käyttänyt riistohintaisen maahantuojan huoltopalveluita ehkä turhankin uskollisesti.
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Moi,
Itselle tulossa hyvin suurella todennäköisyydellä XKR / XKR-S nyt talven alla ja olisinkin udellut että millaisilla vanteilla / rengastuksella olet talvella mennyt?
Nastat varmasti laitan tilaukseen, mutta haluaisin järkevän kokoisen ja näköisen setin alle ilman karseaa väliä kaaren ja renkaan välissä.
Interweb tietää asiasta pelottavan vähän..varmaan 19" tuuman vanteille jotain 235/40 rengasta? Minkähän levyistä vannetta ja millä Et:llä pitäisi etsiä?
Jani
Itselle tulossa hyvin suurella todennäköisyydellä XKR / XKR-S nyt talven alla ja olisinkin udellut että millaisilla vanteilla / rengastuksella olet talvella mennyt?
Nastat varmasti laitan tilaukseen, mutta haluaisin järkevän kokoisen ja näköisen setin alle ilman karseaa väliä kaaren ja renkaan välissä.
Interweb tietää asiasta pelottavan vähän..varmaan 19" tuuman vanteille jotain 235/40 rengasta? Minkähän levyistä vannetta ja millä Et:llä pitäisi etsiä?
Jani
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Minulla on XKR-S alkuperäiset vanteet myös talvirenkaissa, ja rengastus Hakkapeliitta 8 255/35 20 edessä ja 285/30 20 takana. Viime kevättalven lumilla toimi hyvin.Razzel kirjoitti:Moi,
Itselle tulossa hyvin suurella todennäköisyydellä XKR / XKR-S nyt talven alla ja olisinkin udellut että millaisilla vanteilla / rengastuksella olet talvella mennyt?
Nastat varmasti laitan tilaukseen, mutta haluaisin järkevän kokoisen ja näköisen setin alle ilman karseaa väliä kaaren ja renkaan välissä.
Interweb tietää asiasta pelottavan vähän..varmaan 19" tuuman vanteille jotain 235/40 rengasta? Minkähän levyistä vannetta ja millä Et:llä pitäisi etsiä?
Jani
Esa
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Moi,
Itselläni vain 1998 XKR ja siinähän on ns. oikea lämpömittari. Homma nyt on vaan niin, että sekä lämpö- että öljynpainemittari ovat ilmeisestikin servo-ohjattuja. Mittarin sisällä on siis pienet servo-moottori (tai jotain sellaista) joka nostaa mittarin neulan keskiasentoon. Kaikki siis näyttää kuljettajan näkökulmasta todella hyvältä. Se, minkä lämpöinen kone tai mikä todellinen öljynpaine on, on sitten ihan eri juttu. Kun kone sitten todella lämpiää (ylikumenee) pompsahtaa neula punaiselle. Saattaa olla jo liian myöhäistä siinä vaiheessa. Toiminto on luotettavuudeltaan ja informaatioltaan siis sama kuin merkkivalolla.
Katsokaapa linkki: http://www.thejagwrangler.com/xk8--xkr- ... gauge.html
Itselläni on ollut tuo RealGauge-lämpömittarimokkula asennettuna nyt pari vuotta. OBD-mittarilla lämpötilaa tullut nyt muutaman kerran testimielessä seurattua ja hyvin näyttää RealGauge pelittävän.
Jaguaristi vuodesta 1990.
Itselläni vain 1998 XKR ja siinähän on ns. oikea lämpömittari. Homma nyt on vaan niin, että sekä lämpö- että öljynpainemittari ovat ilmeisestikin servo-ohjattuja. Mittarin sisällä on siis pienet servo-moottori (tai jotain sellaista) joka nostaa mittarin neulan keskiasentoon. Kaikki siis näyttää kuljettajan näkökulmasta todella hyvältä. Se, minkä lämpöinen kone tai mikä todellinen öljynpaine on, on sitten ihan eri juttu. Kun kone sitten todella lämpiää (ylikumenee) pompsahtaa neula punaiselle. Saattaa olla jo liian myöhäistä siinä vaiheessa. Toiminto on luotettavuudeltaan ja informaatioltaan siis sama kuin merkkivalolla.
Katsokaapa linkki: http://www.thejagwrangler.com/xk8--xkr- ... gauge.html
Itselläni on ollut tuo RealGauge-lämpömittarimokkula asennettuna nyt pari vuotta. OBD-mittarilla lämpötilaa tullut nyt muutaman kerran testimielessä seurattua ja hyvin näyttää RealGauge pelittävän.
Jaguaristi vuodesta 1990.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Moi !XJSV12 kirjoitti:Moi,
Itselläni vain 1998 XKR ja siinähän on ns. oikea lämpömittari. Homma nyt on vaan niin, että sekä lämpö- että öljynpainemittari ovat ilmeisestikin servo-ohjattuja. Mittarin sisällä on siis pienet servo-moottori (tai jotain sellaista) joka nostaa mittarin neulan keskiasentoon. Kaikki siis näyttää kuljettajan näkökulmasta todella hyvältä. Se, minkä lämpöinen kone tai mikä todellinen öljynpaine on, on sitten ihan eri juttu. Kun kone sitten todella lämpiää (ylikumenee) pompsahtaa neula punaiselle. Saattaa olla jo liian myöhäistä siinä vaiheessa. Toiminto on luotettavuudeltaan ja informaatioltaan siis sama kuin merkkivalolla.
Katsokaapa linkki: http://www.thejagwrangler.com/xk8--xkr- ... gauge.html
Itselläni on ollut tuo RealGauge-lämpömittarimokkula asennettuna nyt pari vuotta. OBD-mittarilla lämpötilaa tullut nyt muutaman kerran testimielessä seurattua ja hyvin näyttää RealGauge pelittävän.
Jaguaristi vuodesta 1990.
Hyvä tietää että tuo Realgauge näyttää oikeita lukuja. Se vähän veisi pohjaa tuolta mittarilta jos ei näyttäisi
Pitänyt jo keväästä tilata tuo sarja mutta ei ole tullut vielä tilattua. Asensitko itse vai laitatitko ja jos laitatit niin missä?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Moi
Asensin itse. Vähän teetti töitä kun se piti kalibroida OBD-mittarin kanssa. Uudemmissa RG-versioissa softaa ilmeisestikin paranneltu ja kalibroinnin tarve poistunut tai vähentynyt. Kalibroinnin tarpeesta huolimatta olen RG:n tyytyväinen, sekä mokkulaan että palveluun. Suosittelen hankkimaan.
Asensin itse. Vähän teetti töitä kun se piti kalibroida OBD-mittarin kanssa. Uudemmissa RG-versioissa softaa ilmeisestikin paranneltu ja kalibroinnin tarve poistunut tai vähentynyt. Kalibroinnin tarpeesta huolimatta olen RG:n tyytyväinen, sekä mokkulaan että palveluun. Suosittelen hankkimaan.
Jaguaristi vuodesta 1991
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Lähes pari vuotta ollut hyllyssä tuo RealGauge. Kun hommasin UltraGaugen, joka näyttää kaikenmoisia moottorin arvoja ajon aikana OBD:n kautta, niin RealGaugen välitön tarve poistui.
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Ihan viisaalta tuo UltraGaugekin näyttää. Se on vaan sitten yksi uusi härpäke lisää kojetauluun. Etuna on tietenkin myös se, että sen voi helposti siirtää autosta toiseen. Toimiiko ihan ongelmitta Jaguarissa vai antaako jonkin vikakoodin Jaggen näyttöruutuun?
Jaguaristi vuodesta 1991
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
Näissä 90-luvun puoleisissa autoissa voi aiheuttaa Can-bus erroria ja sitä kautta kaikenmoisia vikavaloja tauluun ja ongelmia ajoon jos eestaas kytkee ja ottaa pois. Sitten kun alkaa toimimaan moitteetta niin ei pitäisi olla ongelmia. Eihän tuo kovin kallis hankinta edes ole. Näkee mm. helposti jos lambdoissa vika. Pitkästä listasta arvoja voi valita esim. ekaan näyttötauluun oleellisimmat mitä haluaa katsoa ja vaikka pariin seuraavaan mitä vilkuilee silloin tällöin. Itsellä fuel trimmit ja lämpö ekassa taulullisessa. Throttle position % , imuilman lämpö ja virtausmäärä grammoissa sekä sytytysennakko toisessa taulullisessa jne.
Tuossa video kun oli bank 1 lambda sökö niin jännitteen käytöksestä pystyi heti toteamaan, että vaihtokunnossa on:
https://www.youtube.com/watch?v=y1oa_bz ... 7HCkgr5EYA
Tuossa video kun oli bank 1 lambda sökö niin jännitteen käytöksestä pystyi heti toteamaan, että vaihtokunnossa on:
https://www.youtube.com/watch?v=y1oa_bz ... 7HCkgr5EYA
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
mistähän tollasen ultramittarin voi suomessa ostaa, vai pitääkö tilata jostain kauempaa.
saako näytön lukemat metriselle systeemille ?
saako näytön lukemat metriselle systeemille ?
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: Uusi Jaguaristi XKR-S
En tiedä, että saisi Suomesta, mutta Saksasta näyttää ainakin saavan jos ei valmistajalta suoraan osta. 75.50 euroa alveineen Saksassa. Postikuluineen kait sitten jotain 90 euron paikkeilla.