X300 ja ruoste

Yleinen Jaguar-keskustelu
P_P_P_
Viestit: 17
Liittynyt: La Syys 14, 2013 3:53 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

X300 ja ruoste

Viesti Kirjoittaja P_P_P_ »

Omassa -95 kulkineessa kaaret on joskus tehty kertaalleen, huonosti, ja taas puskee läpi. Tekisi mieli laittaa kuntoon itse, osin kustannussyistä, osin siksi kun auto on kuitenkin puoliksi harrasteauto. Noi pellithän eivät maksa mahdottomasti, mutta kuinka työläät ovat vaihtaa? En ole aiemmin moista tehnyt, mutta työkalut pysyvät käsissä kyllä. Talven projekti tosta kuitenkin maalauksineen tulisi. Mistä muualta kannattaa odottaa yllätyksiä ruosteiden suhteen? Ovien alareunassa näkyy alkua myös, mutta noita ei ilmeisesti ole aiemmin korjattu, kuinkahan pahaa jälkeä löytyy kun alkaa tutkimaan? Takakaaret täytyy kuulemma ottaa XJ40 mallista, mutta kaaren leveyttä lukuunottamatta kuulemma identtiset? Vinkit kelpaavat jos jollain ko. mallin ruostehommista kokemusta.
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: X300 ja ruoste

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Tsekkaappa tuuli- ja takalasin ympäristöt, varsinkin alareunat, nekin taitavat olla perinteisiä kukkimiskohtia.
Entäs takakontin kannen alareuna?
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
JagXJ6
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 9:08 pm

Re: X300 ja ruoste

Viesti Kirjoittaja JagXJ6 »

Laitatin takakaaren liikkeessä kesällä, kesti 3 kk ja taas oli kuplaa. Auto ei ollut vettä nähnytkään. Lupasivat tehdä uudestaan, saa nähdä miten käy.
P_P_P_
Viestit: 17
Liittynyt: La Syys 14, 2013 3:53 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: X300 ja ruoste

Viesti Kirjoittaja P_P_P_ »

Kiitoksia vinkeistä, tässä onkin nyt ollut kiireitä niin helkkaristi etten ole tuohon autoon ehtinyt vilkaistakaan. Täytyykin tutkiskella noita köpin vinkkamia kohtia. Juuri sen takia olen korjauspelteja hankkimassa, kun kaaret ovat kohtuullisen rapeat eikä niitä mielestäni ole enää järkevää yrittää pelastaa. Nyt on pakko myöntää itselle että tulevan talven illoille on ihan tarpeeksi tekemistä, eikä tuon laittaminen enää ole realistinen ajatus kun haluan kuitenkin että lapset muistavat vielä keväälläkin miltä se isi näyttää. Eli kyselläänpä vinkkiä tietääkö kukaan tekijää pelti- ja maalaushommille? Aina parempi jos molemmat hoituisivat samassa paikassa. Toki tiedän itsekin monta liikettä jossa nuo hoituisivat, mutta siihen saa rahaa palamaan helposti auton hankintahinnan verran. Harrastaja kelpaisi hyvin, eikä ole ongelma seisottaa autoa pidempäänkin. Etelässä vaikutan itse, mutta sanotaan vaikka että jos pannaan Suomi keskeltä poikki, niin riittäisi kun osuisi alempaan puoliskoon.

Jos syystä tai toisesta et halua kirjoitella tähän, niin yksityisviestitkin toki tulevat perille. :)
Vastaa Viestiin