XF kokemuksia
XF kokemuksia
nyt olen ajellut 10 tkm 2011 mallisella XF:llä, 3.0 D. Mittarissa 65 tkm.
Ajattelin että kerron hyvät ja huonot puolet jos se helpottaisi jonkun ostopäätöstä.
Plussaa:
upea muotoilu.
vähäruokainen, helposti menee alle 6 l/100 km.
tehoa riittävästi.
todella hiljainen. Koneen ääni ei kuulu ollenkaan, nastarenkaista ei tiedä mitään. Näin se auton äänieristys pitää tehdä.
kääntymisvalot on hyvä idea.
lämmitetty tuulilasi on hyvä.
lämmitetty ratti on hyvä.
mukava jousitus.
Miinusta
auton huonoin puoli on todella surkeaakin surkeampi kosketusnäytöllinen käyttöliittymä. Hidas, huono, epätarkka, informaation määrä on surkea ja epäolennainen. Se on jopa vaarallinen kun vaihtaa radion kanavaa niin siihen pitää kiinnittää liikaa huomiota. Saksalaiset on tässä valovuosia edellä.
Ohjaus on minun makuuni hiukan liian nopea.
Penkit on hyvän näköiset mutta melko huonot. Volvo, BMW, Audi pesee nämä 100-0.
Ei muistia sähköpenkeissä (ei ainakaan tässä).
ei vararengasta.
kalliit vakuutukset.
Eberi ei toimi yhtä hyvin kuin joissakin muissa autoissa. Mistä johtunee?
Kallis vetokoukku. Niin kuin varmaan muutkin osat.
Herättää kateutta.
Pieni tavaratila.
Matala maavara.
Onkohan jarrulevyt jotakin sekundaa? Tähän on vaihdettu jo levyt (50 tkm ajettu) ja nyt 65 tkm ajettuna takalevyt täristää.
Talviajosta ei ole vielä kokemusta mutta taitaa olla melko kevytperäinen. Mulle on vieläkin epäselvää mitä DCS:n eri nappulat ovat kun tekstit taitaa olla vähän mitä sattuu.
kaiken kaikkiaan hieno auto mutta pilattu surkealla MMI:llä.
Hintaansa nähden tosi hyvä ja eihän se mitään massakamaa ole.
Täydellinen se olisi Audin MMI high:lla (tai mitä Elektrobit nykyään tuottaakaan Audille), bemun comfort tai audin sport penkeillä, tehdasasenteinen eberi ja nelivedolla.
Ajattelin että kerron hyvät ja huonot puolet jos se helpottaisi jonkun ostopäätöstä.
Plussaa:
upea muotoilu.
vähäruokainen, helposti menee alle 6 l/100 km.
tehoa riittävästi.
todella hiljainen. Koneen ääni ei kuulu ollenkaan, nastarenkaista ei tiedä mitään. Näin se auton äänieristys pitää tehdä.
kääntymisvalot on hyvä idea.
lämmitetty tuulilasi on hyvä.
lämmitetty ratti on hyvä.
mukava jousitus.
Miinusta
auton huonoin puoli on todella surkeaakin surkeampi kosketusnäytöllinen käyttöliittymä. Hidas, huono, epätarkka, informaation määrä on surkea ja epäolennainen. Se on jopa vaarallinen kun vaihtaa radion kanavaa niin siihen pitää kiinnittää liikaa huomiota. Saksalaiset on tässä valovuosia edellä.
Ohjaus on minun makuuni hiukan liian nopea.
Penkit on hyvän näköiset mutta melko huonot. Volvo, BMW, Audi pesee nämä 100-0.
Ei muistia sähköpenkeissä (ei ainakaan tässä).
ei vararengasta.
kalliit vakuutukset.
Eberi ei toimi yhtä hyvin kuin joissakin muissa autoissa. Mistä johtunee?
Kallis vetokoukku. Niin kuin varmaan muutkin osat.
Herättää kateutta.
Pieni tavaratila.
Matala maavara.
Onkohan jarrulevyt jotakin sekundaa? Tähän on vaihdettu jo levyt (50 tkm ajettu) ja nyt 65 tkm ajettuna takalevyt täristää.
Talviajosta ei ole vielä kokemusta mutta taitaa olla melko kevytperäinen. Mulle on vieläkin epäselvää mitä DCS:n eri nappulat ovat kun tekstit taitaa olla vähän mitä sattuu.
kaiken kaikkiaan hieno auto mutta pilattu surkealla MMI:llä.
Hintaansa nähden tosi hyvä ja eihän se mitään massakamaa ole.
Täydellinen se olisi Audin MMI high:lla (tai mitä Elektrobit nykyään tuottaakaan Audille), bemun comfort tai audin sport penkeillä, tehdasasenteinen eberi ja nelivedolla.
Re: XF kokemuksia
Jaguaarissa liian nopea ohjaus? Wtf! Paljon sulla on laidasta laitaan? Mulla 2.2 kierrosta eikä se mielestäni ole liian nopea vaan just hyvä! Sudittaessa yhdellä kädellä pitää sen kaistalla. Ongelmia tulee kun Jaggen jälkeen ajaa hidasta ohjausta, varsinkin tehostamatonta jenkkiä..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: XF kokemuksia
Mulla 2.8 kierrosta ja parilla sormella sudittaessa pystyn pitämään sen kahdella kaistalla.
Re: XF kokemuksia
Jep, toi käyttöliittymä on melko kauhea, mutta menee siinä sivussa.
Sporttipenkit on hyvät ja en nyt muista tuliko muisti niiden mukana vai oliko tuolien, peilien ja ratin muisti vielä erillinen lisävaruste.
En ole laskenut kierroksia ohjauksessa, mutta reagointi pieneenkin ratin kosketukseen on nopea, matalat renkaat voimistaa vielä efektiä. Tuntuma on sporttinen, tykkää siitä sitten tai ei.
Itsellä on pieni vararengas kontissa.
Onkohan tuo eberi (vai Webasto?) pienehkö ja tarkoitettu enemmän ajonaikaiseen lisälämmitykseen? Onko siinä esilämmitys kuitenkin? Itsellä ei ole lisälämmitintä (vielä), joten en tiedä.
Kaikki perusjarrut saa kieroiksi, kun ajaa ne kuumaksi ja menee heti parkkiin ilman jäähdyttelyä. Jarrutuntuma XF:ssä on hyvä, ärhäkkä.
Itse DSC:ssä on kolme asentoa: päällä, osittain päällä (sallii hieman luistoa) ja pois päältä.
Sitten on se talviajomoodi -nappi, joka ainakin vaikuttaa lootaan ja kytkee lähtemään paikaltaan ykkösvaihteelta kakkosen sijaan. Voi vaikuttaa myös kaasuvasteeseen.
Sporttipenkit on hyvät ja en nyt muista tuliko muisti niiden mukana vai oliko tuolien, peilien ja ratin muisti vielä erillinen lisävaruste.
En ole laskenut kierroksia ohjauksessa, mutta reagointi pieneenkin ratin kosketukseen on nopea, matalat renkaat voimistaa vielä efektiä. Tuntuma on sporttinen, tykkää siitä sitten tai ei.
Itsellä on pieni vararengas kontissa.
Onkohan tuo eberi (vai Webasto?) pienehkö ja tarkoitettu enemmän ajonaikaiseen lisälämmitykseen? Onko siinä esilämmitys kuitenkin? Itsellä ei ole lisälämmitintä (vielä), joten en tiedä.
Kaikki perusjarrut saa kieroiksi, kun ajaa ne kuumaksi ja menee heti parkkiin ilman jäähdyttelyä. Jarrutuntuma XF:ssä on hyvä, ärhäkkä.
Itse DSC:ssä on kolme asentoa: päällä, osittain päällä (sallii hieman luistoa) ja pois päältä.
Sitten on se talviajomoodi -nappi, joka ainakin vaikuttaa lootaan ja kytkee lähtemään paikaltaan ykkösvaihteelta kakkosen sijaan. Voi vaikuttaa myös kaasuvasteeseen.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: XF kokemuksia
Kertokaas kuinka tuon luiston eston saa täysin kokonaan pois päältä, itse en oli sitä ominaisuutta löytänyt.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: XF kokemuksia
DSC-nappulaa pitämällä 10 s. alaspainettuna. Varovasti sitten niiden takarenkaiden kanssa...pile kirjoitti:Kertokaas kuinka tuon luiston eston saa täysin kokonaan pois päältä, itse en oli sitä ominaisuutta löytänyt.
2011 XF 3.0D S Premium Luxury Ultimate black/Ivory + Aerodynamic Pack + Adaptive Dynamics + Volans Shadow + Sport Interior Pack + Bowers & Wilkins + ...
Re: XF kokemuksia
kiitoksia ,pitää kokeilla heti huomenna.Shaguar kirjoitti:DSC-nappulaa pitämällä 10 s. alaspainettuna. Varovasti sitten niiden takarenkaiden kanssa...pile kirjoitti:Kertokaas kuinka tuon luiston eston saa täysin kokonaan pois päältä, itse en oli sitä ominaisuutta löytänyt.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: XF kokemuksia
Maailman vähiten luettu kirja?
Oman auton käyttöohjekirja....!
Juu, lähtee ne sutimisenestot tosiaan pois kun 10sek pohjassa.
Kerran kävi että poika otti ''salaa'' pois ja vaihdettiin kuskia ''vauhdissa'' ja sitten oli tulla ongelma...
Jää toki poispäältä -asentoon vain kun ei sammuta välillä.
Silloin meillä oli kone käynnissä.
On mielestäni hieno toiminto: Päällä-osittain pois- kokonaan pois.
Sitten on vielä max nopeuden asetus.
Toki kun hätä tulee se eliminoituu kun rajusti kaasu pohjaan!
Kaipaan kyllä XF:ää ajaessani X3:lla. Tosin liukkaalla vähemmän kaipuuta. Mutta kun liukasta ei enää ole.
Terv. Ruotsista! Nyt alla Hertzin V70 D4 AWB, sekin ihan kiva!
Ei yhtään Jaggea tänään/400km!
M
Oman auton käyttöohjekirja....!
Juu, lähtee ne sutimisenestot tosiaan pois kun 10sek pohjassa.
Kerran kävi että poika otti ''salaa'' pois ja vaihdettiin kuskia ''vauhdissa'' ja sitten oli tulla ongelma...
Jää toki poispäältä -asentoon vain kun ei sammuta välillä.
Silloin meillä oli kone käynnissä.
On mielestäni hieno toiminto: Päällä-osittain pois- kokonaan pois.
Sitten on vielä max nopeuden asetus.
Toki kun hätä tulee se eliminoituu kun rajusti kaasu pohjaan!
Kaipaan kyllä XF:ää ajaessani X3:lla. Tosin liukkaalla vähemmän kaipuuta. Mutta kun liukasta ei enää ole.
Terv. Ruotsista! Nyt alla Hertzin V70 D4 AWB, sekin ihan kiva!
Ei yhtään Jaggea tänään/400km!
M
Re: XF kokemuksia
Onko toi käyttöliittymä muuttunut jossain vaiheessa kun mielestäni mun
'13-mallisessa toimii jouhevasti ja suht loogisesti
'13-mallisessa toimii jouhevasti ja suht loogisesti
I-PACE HSE ´19
E-PACE 2.0 ’18
E-PACE 2.0 ’18
Re: XF kokemuksia
Kokeiltu on ja hyvin pelittää. Melkein tuli nuoruus mieleen.Sysää dieseliksi aika kivasti ku sai tuon jarrun pois.pile kirjoitti:kiitoksia ,pitää kokeilla heti huomenna.Shaguar kirjoitti:DSC-nappulaa pitämällä 10 s. alaspainettuna. Varovasti sitten niiden takarenkaiden kanssa...pile kirjoitti:Kertokaas kuinka tuon luiston eston saa täysin kokonaan pois päältä, itse en oli sitä ominaisuutta löytänyt.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: XF kokemuksia
Totta.pile kirjoitti:
Kokeiltu on ja hyvin pelittää. Melkein tuli nuoruus mieleen.Sysää dieseliksi aika kivasti ku sai tuon jarrun pois.
DSC-pois, ruutulippu-nappi alas sekä laatikko S-asentoon niin johan muuttuu auton luonne täysin
Onnea uuden auton johdosta!
2011 XF 3.0D S Premium Luxury Ultimate black/Ivory + Aerodynamic Pack + Adaptive Dynamics + Volans Shadow + Sport Interior Pack + Bowers & Wilkins + ...
Re: XF kokemuksia
Onpa tullut tossa huomattua, että kitkoilla ei ole sitten mitään vetopitoa kuivalla/märällä asfaltilla. Tosi sukkasillaan saa lähteä risteyksistä, ettei DSC välky taulussa. Ja kun joskus yrittää rivakammin lähteä, vaikka tiukempaan väliin, niin tuntuu, että lähtee kaikki tehot ja kohta on rekka selässä. Vaarallista. Nämä siis Nokian R2. Muutenkin todella löysät renkaat ajaa. Lumella toki hyvät.
Tästä päästäänkin siihen, että näistä härveleistä puuttuu lukko, joka mielestäni näillä väännöillä kuuluisi tuonne vakiona. En tiedä saako woimamallien lukkoa näihin edes tuohella? Ja jos leikkiä haluaa, niin yleensä perä ei irtoa edes kunnolla, kun sisäpyörä vaan kahisee tyhjää ja ulkopuoli ei vedä ollenkaan, vaan pitää auton raiteillaan eli pitää todella härnätä luisuun.
Siinäpä sitä hauskuutta sitten olikin
Tästä päästäänkin siihen, että näistä härveleistä puuttuu lukko, joka mielestäni näillä väännöillä kuuluisi tuonne vakiona. En tiedä saako woimamallien lukkoa näihin edes tuohella? Ja jos leikkiä haluaa, niin yleensä perä ei irtoa edes kunnolla, kun sisäpyörä vaan kahisee tyhjää ja ulkopuoli ei vedä ollenkaan, vaan pitää auton raiteillaan eli pitää todella härnätä luisuun.
Siinäpä sitä hauskuutta sitten olikin
Viimeksi muokannut Pacer, Ma Joulu 08, 2014 11:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: XF kokemuksia
Koin saman juuri noilla Nokian letkuilla kitkoilla. Vaihdoin viikon jälkeen Misukan X-iceen, jossa on muuten markkinoiden ainoana H-nopeusluokka ja rengas on muutenkin aivan eri planeetalta. Runko jäykkä ja äänimaailma huomattavasti pienempi, suosittelen.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XF kokemuksia
Pari vuotta ja kovaa ajoa n. 70 t nyt mittarissa 225t auto pelannut kuin kultakello . Oli hyvä välinta.Shaguar kirjoitti:Totta.pile kirjoitti:
Kokeiltu on ja hyvin pelittää. Melkein tuli nuoruus mieleen.Sysää dieseliksi aika kivasti ku sai tuon jarrun pois.
DSC-pois, ruutulippu-nappi alas sekä laatikko S-asentoon niin johan muuttuu auton luonne täysin
Onnea uuden auton johdosta!
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: XF kokemuksia
Jos painan DSC:n pois ja tämän jälkeen painan ruutulippua niin DSC kytkeytyy päälle? Toisinpäin onnistuu kyllä, erikoinen logiikka on tuohon laitettu.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096