Tästä lähtee...

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
kjk
Viestit: 119
Liittynyt: Su Syys 04, 2005 10:04 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja kjk »

Jaguar S-Type, vm 2000 (3,0 V6 manual)
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Näemmä: Jaguar F-Type: AWD adds 4x4 bite to 540bhp R Coupe

Aika jännä, sekä yllätyksen puolesta että siitä että neliveto tulee noinkin tehokkaaseen malliin; tähän asti se on ollut saatavilla vain ja ainoastaan sen 3.0 S/C V6:n yhteydessä XF:ssä ja XJ:ssä (ja ehkä XE:ssä). Toisaalta en tiedä yhtään minkä verran F-Typellä on yhteistä muiden mallien voimansiirron kanssa.
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Tämähän oli tietyissä piireissä tiedossa jo alkuvuodesta. Hyvin looginen ja perusteltu lisä tuo neliveto R:n. Auto on hävinnyt mutkaradoilla ja hieman myös lyhyissä suoranajoissa verrokeille nimenomaan tuon kaksivetoisuuden takia. F-Type R:n ja muiden 550hp:ksi ilmoitettujen mallien todellinen vakioteho on muuten 520-530hp kun niitä on ajettu rullilla niin briteissä kuin valtameren takaisilla pajoilla. Tämä selittää sen, että 490hp F-Type V8S jää vain pari kymppää vartilla F-Type R:lle. Konehan on moootoriohjausjärjestelmän ohjelmaversiota lukuunottamatta täysin samoja oli ilmoitettu teho mallista riippuen 470, 490, 510, 530 tai 550. Kahdessä viimeisessä on ollut hieman virtaavampia pakoputkistoja.
JPE
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Elo 11, 2014 1:58 am
Paikkakunta: Espoo

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja JPE »

XKR:n ja F-Typen ongelma on nimenomaan ollut peräpään pito. Tai siis ei se mitenkään noiden mallien erityisesti ole, vaan se että 550 hevosvoiman tehoilla pitoa ei vain riitä tarpeeksi kilpailemaan radalla ja kiihdytyksissä AWD-autoja vastaan.

Muutenkin jotkut nuo autokanavien ratavertailut kaksivedon ja AWD:n välillä ovat ihan hölmöjä. Melkein sama kun vertaisi mies- ja naisjuoksijoita keskenään.

Tässähän tuo pidon puute tuli hyvin esiin Porsche 911 Turbo S:n vertailtaessa. Tosin tuossa vertailussa tuotiin kyllä esiin, kuinka loistavia autoja molemmat ovat. Vain erilaisia, ja erilaista tarkoitusta varten tehtyjä.

https://www.youtube.com/watch?v=UQCQUtEHkf4

Mielenkiintoista kyllä nähdä F-Type R AWD vertailuissa Porschen kanssa tämän jälkeen.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

....ja ei niinkään 520-530hp maksimiteho/6000rpm vaan rootsin alhaalta asti tuottama vääntö max. 680Nm/2500rpm.
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

"At this year's show, Jaguar Land Rover will announce an exciting new technology announcement for their in car infotainment system at the official technology focused press conference held at the Connected Car Expo.
The Connected Car Expo press conference will take place on Tuesday, November 18, at 11:20am PST at the Los Angeles Convention Center."

Tämä on ilmeisen kaivattu uudistus kun lukee uudempien Jaguarien käyttäjäkokemuksia. Parannusta on todellakin odotettu.
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Kansalaisvelvollisuus suoritettu, enkä tarkoita kirkollisvaaleja. Aika tasaista, tosin Jaggella vain 49% äänistä..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Ai perhana, oli 50% kun mä äänestin!

Laitoin muuten Rebel eilen SMS:n, jos et saanut niin laita vaikka privaa.

-Jakuvaari

Jk. On muuten Possu-miehen kirjoittama juttu, mutta yllättävän positiivinen asenne! 8)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Ääni annettu jo aamulla.
Nuo kommentit tuolla iltiksen sivuilla taa naurettavaas perus eipäs-juupas jahkaamista pääsääntöisesti. Kumpikin kelpaisi minulle vaikka F-typeä en ole ajanutkaan. Ulkonäöllisesti omaa silmää hivelee F-type enemmän kuitenkin vaikka onhan Porsaskin klassinen, mutta siitä syystä ehkä jo hiukan kulunut ja tylsäkin näöllisesti.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

F-Type R AWD Ardenin täydellä AJ23 paketilla alusta- ja ahdinpäivityksineen niin aletaan olla aika lähellä mukavaa autoa kaikin puolin. Vajaa 700 hevosta hirnuu pellin alla. Kerkee kaljakauppaan vaikka lähtisi minuuttia vaille.


Kuva

Kuva
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

jakuvaari kirjoitti:Ai perhana, oli 50% kun mä äänestin!

Laitoin muuten Rebel eilen SMS:n, jos et saanut niin laita vaikka privaa.

-Jakuvaari

Jk. On muuten Possu-miehen kirjoittama juttu, mutta yllättävän positiivinen asenne! 8)
Ei lähde yv tällä nokian halpis varaluurilla. Äly(vapaa)puhelimet huollossa ja numerot niiden mukana. Soitonsiirrot on niistä tähän nettiliittymän 0468872152 numeroon, mutta eivät toimi. Tähän tulee sms ja puhelut. 58
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
JPE
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Elo 11, 2014 1:58 am
Paikkakunta: Espoo

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja JPE »

XJR-99 kirjoitti:F-Type R AWD Ardenin täydellä AJ23 paketilla alusta- ja ahdinpäivityksineen niin aletaan olla aika lähellä mukavaa autoa kaikin puolin. Vajaa 700 hevosta hirnuu pellin alla. Kerkee kaljakauppaan vaikka lähtisi minuuttia vaille.


Kuva

Kuva
Voi perse. Olisipa sitä rahamies.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Ei hätää. 15 vuoden päästä näitäkin saa sopuhintaan. En tosin tiedä saako silloin enää ajaa näin saastuttavalla autolla.
Xkrs
Viestit: 9
Liittynyt: To Elo 28, 2014 8:22 pm

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja Xkrs »

JPE kirjoitti:XKR:n ja F-Typen ongelma on nimenomaan ollut peräpään pito. Tai siis ei se mitenkään noiden mallien erityisesti ole, vaan se että 550 hevosvoiman tehoilla pitoa ei vain riitä tarpeeksi kilpailemaan radalla ja kiihdytyksissä AWD-autoja vastaan.

Muutenkin jotkut nuo autokanavien ratavertailut kaksivedon ja AWD:n välillä ovat ihan hölmöjä. Melkein sama kun vertaisi mies- ja naisjuoksijoita keskenään.

Tässähän tuo pidon puute tuli hyvin esiin Porsche 911 Turbo S:n vertailtaessa. Tosin tuossa vertailussa tuotiin kyllä esiin, kuinka loistavia autoja molemmat ovat. Vain erilaisia, ja erilaista tarkoitusta varten tehtyjä.

https://www.youtube.com/watch?v=UQCQUtEHkf4

Mielenkiintoista kyllä nähdä F-Type R AWD vertailuissa Porschen kanssa tämän jälkeen.
Juuri näin, omakohtaista kokemusta kuinka vaikeaa sadekelissä pysyä awd taksivolvon perässä turun motarin alussa ;)
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tästä lähtee...

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Tein niin kuin itä-ukranalaiset, äänestin uudestaan. Valitettavasti mua ei noteerattattu koska suhde pienenee joka kerta kun äänestän. Nyt 52/48 ja Jaguar hienosti viimeistä edellisenä!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Vastaa Viestiin