Jaguarin äänentoisto?

Yleinen Jaguar-keskustelu
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

Jaguarin äänentoisto?

Viesti Kirjoittaja HEE »

Kuinka moni teistä on mennyt muuttamaan Jagen alkuperäismankan tai kaiuttimet uusiin?

Jos olette näin tehneet niin millaiseen yhdistelmään olette päätyneet ja oliko ratkaisu onnistunut?
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Eipä noiden kanssa enään jaksa voimistella kuin ennen.
Itse vaihdoin vain kylmästi Jvc:n mp3 soittimen ja kytkin niin että takaovien kaiuttimet jäivät pois käytöstä
( alkuperäinen kytkentä vaatisi erilaiset lähdöt )

Taakse jalkatilaan laitoin ensin jotkut Infinityn kajarit mutta ne olivat huonommat kuin alkuperäiset Philipsit, Hertzin kaiuttimista sitten jo lähtikin hieman enemmän potkua ( nämä siis alkuperäisiin paikkoihin )
Ovikaiuttimiin en ole jaksanut kajota.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
DaimlerXJ40
Viestit: 22
Liittynyt: La Marras 25, 2006 11:35 pm
Paikkakunta: Huittinen

Subbaset ja Kippaset...

Viesti Kirjoittaja DaimlerXJ40 »

Eli... vanhana autohifistinä (no.. eipä tuota ikää ole kuin 33..) :D mutta kuitenkin haluaisin nostaa tämän esille, mitä olette tehneet, mitä tekemässä?? yms..

Itsellä projekti vielä kesken... mutta KAIKKI tulee piiloon, eli jos autoon katsoo sisälle, niin näyttää täydellisen alkuperäiseltä. ja itse haen laatua. (eli en ole niitä jotka vetävät hirveän BOOM äänen ja sitten hihkutaan että 172db:tä tuli...)

Erityisesti kiinostaisi mihin olette subbaset laittaneet?? Alkuperäiset paikat takapenkin etumuksen allahan on 4-tuumaisille.. joten miten esim. "kuus ja puolikkaat" menee sinne???

Itse ajattelin esim. JL Audion 6.5 pikkusubbasia penkin alle...

Daimler XJ40 -90
JagRoc
Viestit: 67
Liittynyt: Su Elo 26, 2007 2:04 am
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja JagRoc »

Alkuperäisen soittimen vaihdoin DVD,CD, RDS soittimeen, ja muuta ei
sitten ole tarvis tehdä. Alkuperäinen soitin ei toistanut korkeita taajuuksia
ollenkaan ja ääni kuullosti lähinnä isoisän grammarilta. Matalatkin leikkaantui jostain 200 hujakoilta.

Uudella soittimella äänimaailma on kohtuullisen tasapainoinen ja mitään
suurempia korostuksia ei minun korvat ainakaan havaitse. Diskanttisäädin
ei ole pakko olla kaakossa ja matalat taajuudet toistuu yllättävän
napakasti. Ei noilla alkuperäisillä suppasilla maanvyöryä saa aikaiseksi,
mutta yllättävän paljon ne antaa äänenpainetta kokoonsa nähden.

Etu ja taka-ämyreiden yhteinen maadoitus tuottaa tietysti pienen pähkinän ratkottavaksi,
ja itse tein niin, että yhteisen maadoituksen lisäksi nykyisin myös plussa on yhteinen.
Vanhasta volvon äänentoistojärjestelmästä on joskus jäänyt ylimääräiseksi fader potentiometri, ja sen kytkettyä toimii nyt myös etu-taka säätö.

Tarkoitus oli myös erillissarjat asentaa, mutta nyt muutama kuukausi
kokeiltu noita alkuperäis elementtejä ja ovat kyllä yllättävän asialliset,
joten jo ostetut erillissarjat tulikin jo myytyä eteenpäin.
Jaguar Sovereign 90 Regency Red
timppa77
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja timppa77 »

mulla xj:ssä edelleen blaupunkti paikoillaan taitaa olla jopa alkuperäinen vm 69 hyvin kohisee pitäis tutkia antenni hommat kun ei kuulu kuin nova
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Kaikki ovet vuorasin Vibroplastilla ja Dynamatilla ja kyseessä on X-Type Estate tyyppinen auto.Takaoviin ei tehdääen mitään kaiuttimien vaihtoa mutta eteen tulee Res:n epäsymmettrinen erillissarja ja Alpine DVD soitin,takakontiin Vibroplastia ja sitten Xetec vahvistin plus subwoofer.Eka kerta kuin tein vuoraukset Vibrolla ja Dynamatilla ja täytyy myöntää että auttavat tosi paljon ajomelun vaimentamiseen.Aikaisemmin olin käyttänyt bitumia ja se on huonompaa.Kunhan vain jaksaisi viedä projekti loppuun niin katsotaan mitä siitä tulee.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Antennivahvistin

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

timppa77 kirjoitti:mulla xj:ssä edelleen blaupunkti paikoillaan taitaa olla jopa alkuperäinen vm 69 hyvin kohisee pitäis tutkia antenni hommat kun ei kuulu kuin nova
Mulla oli alkuperäisessä Blaukkarissa (vm. 1975) sama ongelma, italiaanot kun oli vaihtaneet vielä alkuperäisen antennin (siinä takalokasuojan kyljessä) semmoiseen keskellä katon etureunaa olevaan pikkupiiskaan. Ei tahtonut kuulua kuin kaikkein vahvimmat asemat ja usein sai vaihtaa taajuutta, mikä alkoi rassaamaan, kun ei ole yhtään esivalintaa ko. stereossa! (E-typen vm. 1966 Audiovox Solid Statessa on sentään kaksi FM-esivalintaa, tosin mono tietenkin!)

Ostin huvikseni semmoisen (olikohan se Cardic tms. joku halpisautotarvikemerkki) antennivahvistimen, joka oli helppo kytkeä keskikonsolissa antenniliitännän väliin. Maksoi 10 euroa, joten ajattelin ettei ole ainakaan iso virheinvestointi. Kyllä alkoi muutkin taajuudet kuulua!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
vasta38
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 8:31 pm
Paikkakunta: Anjalankoski

päivitys

Viesti Kirjoittaja vasta38 »

Terve ;

meininki oli että hommaan mp3 vaihtajan jota ohjaan alkuperäisellä soittimella mutta soitin ei suostunut keskustelemaan tämän kanssa joten jouduin ostamaan soittimenkin vielä.( Perse edellä puuhun). :shock: Tarkoitus on hommata aktiivisubi jos sais niitä matalia kuuluviin vähän enemmän. 8) Alpine on muuten merkkinä.

Jaguar XJ6 EXECUTIVE X300 1996
Avatar
wiili
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wiili »

Kuinka kaiuttimien kytkentä on toteutettu uudemmissa XJ40:ssä, 1993-1994? Myös yhteinen maadoitus? Näissä on ainakin Erilliset diskantit kojelaudan ja hattuhyllyn päällä sekä n. 5" basso/keskiäänet ovissa. Mankka on kaiketi hiukan modernimpi RDS-virittimineen.

Tuosta pienen subbarin sijoittamisesta. Hyvän soinnin kannalta ehdottaisin sijoittamaan subbarin kojetauluun hansikaslokeron tilalle. Itselläni jää tavaratila ainoaksi vaihtoehdoksi, kun turvatyyny vie hansikaslokeron paikan kojetaulussa.
Ex 1994 XJ6 4.0S
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

wiili kirjoitti:Kuinka kaiuttimien kytkentä on toteutettu uudemmissa XJ40:ssä, 1993-1994?
Tästä' saattaa olla apua!

http://www.jagclub.net/foorumi/viewtopi ... t%E4kaavio
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
DaimlerXJ40
Viestit: 22
Liittynyt: La Marras 25, 2006 11:35 pm
Paikkakunta: Huittinen

HUIHAI!!

Viesti Kirjoittaja DaimlerXJ40 »

Hansikaslokero olisi loistava paikka, mutta kuinka valmistaa ko. paikkaan sellainen kansi, joka ei rämise... toisaalta eiköhän sekin onnistune... harkitaan... :? mutta toisaalta menettää hansikaslokeron... ja toinen ongelma on, että ko. paikassa ei paljoa tilaa juuri ole. Kun ottaa huomioon, että paikkaan pitäisi vääntää kotelo... lasikuidusta onnistunee... esim. styroksilla muotti, jonka vuoraa päälle.

Kiinteällä kannella, ja elementti / elementit alaspäin... niin mikä ettei... ei huono ollenkaan.

Takapenkin alle tehdyt alkuperäiset kotelot ovat muuten ok. mutta elementin koko tulee ongelmaksi. Ja tässä on vielä se hyvä puoli, että kaiuttimet tulevat suoraan kiinni runkoon, jolloin pelättyä räminää ei niin helposti tule. ja hyvin tiivitettynä / vaimennettuna ihan toimivat.

Itse olen miettinyt alkuperäisiin subbaspaikkoihin esim. 4,5 tuumaisia Seas:sin Prestige sarjan kajareita ... kuinka toimii?? en tiedä?? teen vielä syvä luotaavaa tutkimusta. kajarithan ovat kotikaiuttimiin tarkoitettu, mutta eipä haittaa, on näitä ennenkin autoihin väännetty... hyviä elementtejä löytää esim. http://www.hifitalo.fi/

Tosin tuolla elementtikoolla ei tietenkään mitään Technotronic:ia sitten revitellä, mutta eipä se tämän tyyppiseen autoon kuulukaan...

Tuo Vibroplast on muuten loistotuote. Toimii.

Daimler XJ40 -90
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

DaimlerXJ40 kirjoitti:Hansikaslokero olisi loistava paikka, mutta kuinka valmistaa ko. paikkaan sellainen kansi, joka ei rämise...
............
Oletkos nyt ihan varma että juuri Daimler/Jaguar on se auto jota haluat modata ? Onhan tuolla monta Bentleytäkin odottamassa subbaria hansikaslokeroon.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Onko muuten XJ:ssa suksiluukku?
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Herregud, se on henkilökuntaa!

Viesti Kirjoittaja Kopi »

rus103 kirjoitti:Onko muuten XJ:ssa suksiluukku?
Ei tietenkään, henkilökunta tuo sukset perässä Range Roverilla.
Tai sitten koko hiihtoloma menee After Skissä... :)
Köpi

PS. Lumikengät mahtuu kyllä ihan hyvin mukaan. Vaikka mihinkä niitäkään tarvitsisi näinä nykytalvina.
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

rus103 kirjoitti:Onko muuten XJ:ssa suksiluukku?
Ainakin XJ40-X308: ei ole, eikä tule. Bensatankki sijaitsee takaselkänojan ja tavaratilan välissä...

No, sopiihan edes suksiboksi katolle!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
wiili
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wiili »

Tuostahan maadoitus selviää.
Oletkos nyt ihan varma että juuri Daimler/Jaguar on se auto jota haluat modata ? Onhan tuolla monta Bentleytäkin odottamassa subbaria hansikaslokeroon.
Totta kai, kun alkuperäiset osat ovat tallessa ja ne laitetaan vaan takaisin, kun halutaan palauttaa alkuperäisyys. :wink:
Itse olen miettinyt alkuperäisiin subbaspaikkoihin esim. 4,5 tuumaisia Seas:sin Prestige sarjan kajareita ... kuinka toimii?? en tiedä?? teen vielä syvä luotaavaa tutkimusta. kajarithan ovat kotikaiuttimiin tarkoitettu, mutta eipä haittaa, on näitä ennenkin autoihin väännetty... hyviä elementtejä löytää esim. http://www.hifitalo.fi/
Jos lompakko kestää osta yksi Focal Utopia BE 13 WS 5'' elementti. Maksaa 250 euroa(!). Ei tarvitse isoa koteloa. Vain 3-5 litraa, joten eiköhän hansikaslokeroon mahdu. Vanhempaa mallia Focalin 5":sta, 5 WS kannattaa metsästää käytettynä. Taisi voittaa aikanaan HIFI-lehdessä pienten autosubbarien vertailun. BE WS 13 on tuskin huonompi. Hifitalo ei enää Focalia myy, mutta esim. Powerset myy ja palvelukin on asiallista ja osaavaa.

Kotelon rakentaminen onkin sitten visaisempi juttu. Lasikuitua ja paljon työtä. :lol: Esimerkkejä varmaan löytyy eri sivustoilta?
Ex 1994 XJ6 4.0S
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Suksiboksi vaan katolle

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

stefanantinaho kirjoitti:
rus103 kirjoitti:Onko muuten XJ:ssa suksiluukku?
Ainakin XJ40-X308: ei ole, eikä tule. Bensatankki sijaitsee takaselkänojan ja tavaratilan välissä...

No, sopiihan edes suksiboksi katolle!
Jep, kokemusta on! Hienosti sopii ja viiden hengen laskettelu- ja maastohiihtosukset sinne saa, vaikka olisi pienempikin boksi, niinkuin meillä on ollut. En ole muutenkaan koskaan kannattanut suksien kuljetusta matkustamossa...

-Jakuvaari

Kuva
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja BRG »

Myös Motonetin kolmen euron yleistelineet sopii ok.

Kuva
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Kolmen euron?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

BRG kirjoitti:Myös Motonetin kolmen euron yleistelineet sopii ok.

Kuva
Kolmen euron? Kai on kyse pilkkuvirheestä? Ostin itsekin Motonetistä edelliset suksitelineet (yleismalli) mutta joissakin asioissa oli hieman toivomista, tosin ei niin paljon kuin Bilteman kattokiskomallissa (appiukon city-maasturiin) Ko. boksi ja telineet on Hessumobiilista ja ei ollut halpa, mutta laatu on todella hyvä. Kovemmalla pakkasella ei boksin avaamisen ja sulkemisen kanssa halua ylimääräisiä vaikeuksia...ja hissikin tuolle tuli ostettua, mutten ole asentanut, kun pitäisi hieman järjestellä tallia uusiksi, että sitä voisi järkevästi käyttää (kattolamppu on tiellä!)

Äänentoistossa ei ole hirveesti valittamista, vaikkei meillä olekaan se HK-hifipaketti. Toki hieman joutuu välillä basso- ja diskanttitoistoa säätämään mieleisekseen, mutta sitä varten kai ne nappulat on.

Jotenkin itse miellän tuon poppikoneen osaksi kokonaisuutta, ei mua E-typessä häiritse se, että radio on mono tai XJC:ssä se, että kaiuttimia on vain kaksi...saas nähdä pitääkö ottaa matkaradio mukaan MK5:seen, siinä kun ei ole koskaan ollut asennettuna edes radiota!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
DaimlerXJ40
Viestit: 22
Liittynyt: La Marras 25, 2006 11:35 pm
Paikkakunta: Huittinen

HUIHAI

Viesti Kirjoittaja DaimlerXJ40 »

Focalin elementti on todella hyvä, mutta parempi laatusia löytää irtoelementteinä, ja halvemmalla. Tosin siihen nyt vaikuttaa moni asia millaisen elemementin haluaa, itse haluan laitteston soivan hyvin myöskin hiljaa. jos olisi tilaa.. niin Scanspeak:in Relevator eikä muuten ole ihan älyttömän hintainen 300eetä, ja toimii.

Tässä on vielä sekin, että en ole koskaan ennen lähtenyt näin pienillä elementeillä liikenteeseen, ja niiden toimivuus kiinnostaa... olen tehnyt subbaslodjun kahdella 6,5 tuumaisella, ja toimi hyvin ja oli tod. tarkka. mikään maanvyörytys se ei ollut, mutta minun tarpeisiin toimiva.

Powerset on todella tuttu paikka... (jo siltä ajalta kun se oli siinä puistossa... taitaa olla Kalevaa??) tähän projektiin ostetut DLS:sät (eteen ja taakse) ovat sieltä. Muuten Kalliojärvellä on sama etunimi kuin minulla... eli kaimoja ollaan...

Myöskin tulevalla viikolla ostettava vahvistin tulee ko. paikasta.
sekin DLS tod. näk. RA 50. En tiedä miksi olen sotkeutunut tuohon Ruotsalais-merkkiin... mielestäni hinta-laatu on kohdallaan. Subbasiin en kuitenkaan ole ollut täysin tyytyväinen...

Jos Jaggessa olisi suksiluukku, enpä olisi tällaista kysymystä heittänyt ilmoille... ja Rangellahan ne kuuluu perässä tuoda!!! :D

niin Bentley... lempiautoni olisi Bentley turbo R (kanttimalli taisi olla tuotannossa n.88-95) siihen ei vielä lompakko riitä, huom! ei vielä... ja jos sellainen tuossa pihassa joskus on niin varmasti rakennan siihenkin jotain...

Daimler XJ40 -90
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: HUIHAI

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

DaimlerXJ40 kirjoitti:niin Bentley... lempiautoni olisi Bentley turbo R (kanttimalli taisi olla tuotannossa n.88-95) siihen ei vielä lompakko riitä, huom! ei vielä... ja jos sellainen tuossa pihassa joskus on niin varmasti rakennan siihenkin jotain...
Hmm, totuttele ajatukseen ajaa auto oikealta puolelta, Sumujen Saarillahan nuo ei nimittäin maksa paljon mitään, halvemmalla ei taida saada kuin Mazdaa ja Toyotaa, tai uudenkarheaa Range Roveria :D

Sen jälkeen kun "rap-artistit" alkoivat ostaa pois uudet RR Phantomit ja intialaisravintoloiden pitäjät vastaavasti Bentleyt, niin tuo välimalli (Silver Spirit ja Spur sekä vastaavat Bentleyt) ovat todella uskomattoman edullisia: eivät ihan harrasteautoja vielä, ja sielläpäin maailmaa ihan mahdottomia ajatellen jokapäiväistä käyttöä korkeiden verojen ja kustannusten takia. Samaan kastiin ovat muuten tulossa esim. XJ8:kin, X-350 näkyy jo reippaan 10000 punnan hinnoilla tarjottavan, aikalailla autoa sellaisesta rahasta!

Lieköhän nyt sitten se aika todella tullut jolloin autojen tulee olla vähäkulutuksellisa dieseleitä tai hybridiautoja... toisaalta, Clarksonkin sen totesi että kyllä lämmin ja aurinkoinen kesä pohjolassakin on aika poikaa – we need more fast cars!?? Eikä toisaalta dieselissä mitään vikaa ole! 8)
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kolmen euron?

Viesti Kirjoittaja BRG »

jakuvaari kirjoitti:Kolmen euron? Kai on kyse pilkkuvirheestä?
Se oli epäonnistunut yritys heittää vitsintynkää tyyliin "kolmen pennin ooppera".
En enää muista mitä ne maksoi mutta sen muistan että halvat oli.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Linkki: http://www.poppikoneet.com/default.asp? ... 1003133839

Ehkäpä yksi vaihtoehto bassotoiston parannuksen takahyllylle ja kotelointia ei välttämättä tarvitaan.Jääpi sitten toki matalat subbarit vaihtoehdoksi eli esim. Pioneer,Alto,Helix,Rockford Fosgate mutta joutuu kotelo tekemään.
jutu
Viestit: 53
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 3:19 pm
Paikkakunta: Fuengirola (Malaga)

AutoSound

Viesti Kirjoittaja jutu »

Tiesittehän, että AutoSoundin http://www.autosound.fi/ saitilla ja keskutelufoorumilla on paljon asiantuntemusta autoäänentoistosta. Siis oikeaa tietoa, eikä vain sitä, miten rekisterikilven saa tärisemään basson voimasta...
S-Type Executive 3.0 -01
JagRoc
Viestit: 67
Liittynyt: Su Elo 26, 2007 2:04 am
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja JagRoc »

rus103 kirjoitti:Linkki: http://www.poppikoneet.com/default.asp? ... 1003133839

Ehkäpä yksi vaihtoehto bassotoiston parannuksen takahyllylle ja kotelointia ei välttämättä tarvitaan.Jääpi sitten toki matalat subbarit vaihtoehdoksi eli esim. Pioneer,Alto,Helix,Rockford Fosgate mutta joutuu kotelo tekemään.
Voi kyllä olla kohtuu työlästä, ellei jopa mahdotonta asentaa hatuhyllyyn
yhtään mitään? Sen verran mitä itse olen asiaa tutkinut, niin vaikuttaa
tuplapellitykseltä tuo hattuhylly ja alapinta on kohtuu lähellä bensatankkia.

Asiaa sivuten, miten mahtaa takapenkin selkänojan saada irti?
En ole oikein keksinyt mitään keinoa, eli ilmeisesti joutuu irroittamaan
istuinosan ensin?
Jaguar Sovereign 90 Regency Red
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Eilen sain laitettua erillissarja paikoilleen ja täytyy myöntää että ääni on nyt paljon parempaa vaikka vahvistinta ei ole vielä kytketty ihan mankan takana se erkkasarja.Ajomelu on vähentynyt Dynamatin ja Vibroplastin ansiosta.Jos en olisin halunut vaivaa päätä alempien tajuuksien toistosta niin hyvä erillissarja ajais asia vallan mainiosti plus kunnon vaimennukset oviin.
DaimlerXJ40
Viestit: 22
Liittynyt: La Marras 25, 2006 11:35 pm
Paikkakunta: Huittinen

HUIHAI!!!

Viesti Kirjoittaja DaimlerXJ40 »

Hattuhylly tuntuu olevan aika perusteellisesti pellitetty... katselin asiaa takaluukun puolelta. Samalla koittelin kädellä, että tankin, ja takanojan selkäpellin väliin jäävä tila ei hääppöinen ole... istuinosanhan saa simmpelisti irti, se on parilla ruuvilla kiinni etureunasta, jonka jälkeen sen voi vetää varovasti pois. Jotain ruuveja siellä selkänojalle oli...

Tuo Poppikoneet sivuilla ollut Genesis näyttää todella mielenkiintoiselta!! KIITOS!! :D kuinkas piru en huomannutkaan... upotus-syvyys voi tulla ongelmaksi... mutta nyt kun elementti on tuon muotoinen... se voikin olla hyvä... vaatii pähkimistä.

Autosound:in keskustelupalstalla ei ole ketään muuta yhtä himmeää joka laittaisi XJ:tä... ideoita sieltä kyllä saa!! Jaguar-Lovers:in sivuilta löytsin muutaman kuvan / keskustelun, mutta ne olivat enemmän "laatikko" hattuhyllylle osastoa.

Steffan hyvä heitti... olin kesällä reppumatkalla sumuisilla saarilla (Irlannissa kävelemässä nummilla), ja arvatkaa kuinka monta Car-Magazinea tuli kahlattua läpi?? No tulihan niitä myös mukaan, eli ajatus kytee... lompakko ei. :( Dieseleissä ei todellakaan ole mitään vikaa!! mistäs sen tietää vaikka allekirjoittanut ostaisi v.2019 95-mallisen Bentley Brookland:sin 1.2 litraisella bihybriditurbolla varustetulla dieselillä??

Daimler XJ40 -90
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Linkki: http://www.automusic.fi/impact/ndw1038.php
Vielä yksi mielenkiintoinen elementti free air asennusta varten .
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Tässä yksi linkki lisää: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img839302.jpg
Elikkä Venäjällä asiakkaalle toteutettu järjestelmä Jaguar XJR mallissa. Huom että Genesiksen subbarit ovat vanerilevyllä kiinni takahyllyssä missä äänen kulkua varten oli tehty reijät ja peitetty koko hylly kaiutinkankaalla sillä "verkkotyyppisellä" kankaalla.On siinä Venäjän sivulla myös jotain sisustakuvia,mutta takahyllystä ei ole mitään kuvia.
DaimlerXJ40
Viestit: 22
Liittynyt: La Marras 25, 2006 11:35 pm
Paikkakunta: Huittinen

HUIHAI!!!

Viesti Kirjoittaja DaimlerXJ40 »

Hmm... kävin tuossa ihmettelemässä... ja kyllä... en usko, että on ihan mahdotonta laittaa Genesiksen elementtejä hattuhyllylle... varsinkin kun tuossa on mahdollista periaatteessa nostaa hattuhyllyä pari senttiä korkeammalle. Vaatii vielä funtsintaa... ja tuo, että päällystää sen kaiutin kankaalla, niin toimii varmasti, jos löytää täysin oikeaa sävyä. Muuten voisi rakentaa samanlaiset kromireunat ja mustan ristikon kuin ovissakin hattuhyllylle... näyttäisi alkuperäiseltä, ja olisivat siistit. Samalla siinä voi "kusettaa" helposti puoli senttiä, jos tulee tiukkaa... (eli tekee inan korkeammat) Homma jäi vielä kesken, kun roikkalampusta paloi lamppu ja kun taliin omat valot tuovat mieleen lähinnä tunnelmavalaistuksen, niin katsotaan asiaa huomenna lisää... tarttis varmaan ostaa sellainen ledi-himmeli...

Kiitos linkeistä!!! :D tuo Impact on tullut jossain vastaan, ja se varmasti toimii hyvin esim. Boom Boom Satellites:siä soitettaessa... (testissähän lukin, että toimii Dance-osastolla...) mutta luulen, että se on minulle liian bass... herkältä näyttää 92db. Ei varmasti huono kohteessaan, ja koska on noin matala, ei olisi ongelmia laittaa ko. elementtiä vaikka minne...

Daimler XJ40 -90
Jonttuxj6
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 2:49 pm
Paikkakunta: Liimattala

Viesti Kirjoittaja Jonttuxj6 »

Itselläni Xj6 vm90, kun rupesin autoa rakentamaan, ajattelin vetää virtapiuhat samalla kun sisusta on kokonaan pois, tuli mieleen että x300 on akku peräkontissa niin sitten tuli mieleen että sehän on helpoin tapa vetää vahvistimelle virtapiuha, löytyi yhdestä puretusta x300 sitten se akun+ johto hyllystä ja eikun kutoseen toisinpäin käännettynä paikalleen :) aika ovela ratkasu, mutta toimiva kuitenkin. Noista Mussiikki vehkeistä sen verran että Jaggeen voi olla kehno saada soimaan basso peräluukusta, kun tankki on välissä + takapenkin takana jonkun näköinen peltilevy, mutta senhän nyt kyllä kaikki varmasti tietääkin :D. Sisälle itse olin ajatellut 4.5" Erillissarjat taakse ja 3-tie erillisarjat eteen. Mutta nyt onkin jagge sitten myynnissä tuolla naapurimaassa.
XJ12 Ser-3 1986
jagge fun
Viestit: 87
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 6:58 pm
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jagge fun »

Jos on kova kaveri, niin laittaa takaloosteriin vaikka 12" Subin ja vetää refleksiputken hattuhyllyn tuntumasta läpi jommalta kummalta laidalta. Vähän modausta vaatii.
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Sellainen viritys ei välttämättä tulee toimimaan.
Ex Jaguar X-Type Estate 2.0D -now BMW 530da Touring
Vastaa Viestiin