Pääsin ensimmäistä kertaa ajamaan tuttavani Saksasta ostamaa autoa. En ole aikaisemmin Jagge Dieseliä ajanut ja täytyy myöntää vanhan kaartin edustajana, että kokoemus oli positiivinen.
Vanha kaarti on bensiinimoottoreiden kyllästämää, joten maatalous polttonesteet herättävät epäilyjä.
Hieman häiritsi paksut ikkunapylväät. Olo oli kuin olisi ajanut autoa bunkkerista. Näkyvyys sektori on pienentynyt huomattavasti.
Jaguar XF 2012 V-6 Diesel
Jaguar XF 2012 V-6 Diesel
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: Jaguar XF 2012 V-6 Diesel
Terve!
Uskon tosissani että moni old schoolilainen aidosti hämmästyisi jos joutuisi / pääsisi ajamaan XF dieseliä.
Voisi olla järisyttävä kokemus.
Ei värise, ei nakuta eikä paljasta dieseliä oikeastaan mistään muusta kuin väännöstä ja kovasta kulusta.
Ajatelkaa dieselin kehitystä:
Bensa XK8 V8 4,0 heppoja n. 280 ja kiihtyy 0-100 n. 6,7 sek ja huiput n. 250 ja vääntö n. 280 ja kulutus n. 11L
Diesel XF V6 3,0S n. 275 6,4 250 500 7L
Toistan jo itseäni mutta jos ei Jagge tekisi dieseleitä, farkkuja, nelivetoja, avoja, SUVia ym niin ei olisi merkkikään enää olemassa.
Olisi vain haahuilut siitä että kerran tehtiin UK:ssa hienoja autoja....
Pitää tarjota sitä mitä kansa haluaa ja voi ostaa.
Esim UK:n työsuhdeautot kun on alle 100 päästöiltään niin kyllähän uusi XE diesel tulee myymään ihan valtavan hyvin.
Ei ollut tarkoitus ärsyttää vaan toivottaa ajattelun aihetta näin joulun odotuksen alla.
Hyviä pyhiä!
Uskon tosissani että moni old schoolilainen aidosti hämmästyisi jos joutuisi / pääsisi ajamaan XF dieseliä.
Voisi olla järisyttävä kokemus.
Ei värise, ei nakuta eikä paljasta dieseliä oikeastaan mistään muusta kuin väännöstä ja kovasta kulusta.
Ajatelkaa dieselin kehitystä:
Bensa XK8 V8 4,0 heppoja n. 280 ja kiihtyy 0-100 n. 6,7 sek ja huiput n. 250 ja vääntö n. 280 ja kulutus n. 11L
Diesel XF V6 3,0S n. 275 6,4 250 500 7L
Toistan jo itseäni mutta jos ei Jagge tekisi dieseleitä, farkkuja, nelivetoja, avoja, SUVia ym niin ei olisi merkkikään enää olemassa.
Olisi vain haahuilut siitä että kerran tehtiin UK:ssa hienoja autoja....
Pitää tarjota sitä mitä kansa haluaa ja voi ostaa.
Esim UK:n työsuhdeautot kun on alle 100 päästöiltään niin kyllähän uusi XE diesel tulee myymään ihan valtavan hyvin.
Ei ollut tarkoitus ärsyttää vaan toivottaa ajattelun aihetta näin joulun odotuksen alla.
Hyviä pyhiä!
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar XF 2012 V-6 Diesel
Vertaaminen tuplaturbotetun XF.n ja vapaasti hengittävän XK8 välillä ei ehkä kuvaa tuota kehitystä hyvin, mutta onhan Dieselit kehittynet myös hyvin.mikki kirjoitti: Ajatelkaa dieselin kehitystä:
Bensa XK8 V8 4,0 heppoja n. 280 ja kiihtyy 0-100 n. 6,7 sek ja huiput n. 250 ja vääntö n. 280 ja kulutus n. 11L
Diesel XF V6 3,0S n. 275 6,4 250 500 7L
Tosin nyt polttoaineen hinta ei anna etua dieselille taloudeliessä mielessä.
S Type R (2002) -Black Edition-
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Jaguar XF 2012 V-6 Diesel
Ahtamattomia dieseleitä ei tosin ole kai nähty henkilöautokäytössä moneen vuoteen?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar XF 2012 V-6 Diesel
Niin, eiköhän se kerro jo oleellisen vertailun mielekkyydestä vapaasti hengittävän ja ahdetun moottorin välillä riippumatta polttoainelaadusta.Aonsaithya kirjoitti:Ahtamattomia dieseleitä ei tosin ole kai nähty henkilöautokäytössä moneen vuoteen?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguar XF 2012 V-6 Diesel
Kohta ei ole enää ahtamattomia bensakoneitakaan saatavilla.
Tästä vedän johtopäätöksen että dieselit ovat menneet kehityksessä bensakoneiden ohi muutamia vuosia sitten.
Verratkaapas huvin vuoksi vaikka puolimoottoreita (4syl) ahdettuja 2.0 bensa ja dieselkoneita.
Kumpi on parempi/ miellyttävämpi onkin sitten taas mielipideasia, joista ei voi kuin "kiistellä".
Ps. Onnittelut kissaeläimelle hienon auton hankinnasta.
Tästä vedän johtopäätöksen että dieselit ovat menneet kehityksessä bensakoneiden ohi muutamia vuosia sitten.
Verratkaapas huvin vuoksi vaikka puolimoottoreita (4syl) ahdettuja 2.0 bensa ja dieselkoneita.
Kumpi on parempi/ miellyttävämpi onkin sitten taas mielipideasia, joista ei voi kuin "kiistellä".
Ps. Onnittelut kissaeläimelle hienon auton hankinnasta.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar XF 2012 V-6 Diesel
Huomenia!
Erityisen mielenkiintoiseksi menee kun katsoo hintoja:
XK8 v. 1999 uutena n. 130 000e ( eikä edes indeksikorjattuna )
XF uusi nyt alk. 49900e. ( V6 kai alk. n. 65000e )
Siinä vasta kehitystä tapahtunut. Puhumattakaan turvakorista ja siksikin tuo XF on kuin bunkkerista ajaisi.....
Kuten kansanedustaja sanoi: '' Jaguarit aika edullisia autoja''. Lähde: Mm. uusin Jaguar-uutiset.
Näidenkin vertailu on tietty kyseenalaista kuten kaikkien vertailujen. Miksi edes vertailla kahta erilaista??
Ja ai nii, kiva nähdä että catanimalilla taas Jagge, ja hieno masiina onkin, onnea!
M
Erityisen mielenkiintoiseksi menee kun katsoo hintoja:
XK8 v. 1999 uutena n. 130 000e ( eikä edes indeksikorjattuna )
XF uusi nyt alk. 49900e. ( V6 kai alk. n. 65000e )
Siinä vasta kehitystä tapahtunut. Puhumattakaan turvakorista ja siksikin tuo XF on kuin bunkkerista ajaisi.....
Kuten kansanedustaja sanoi: '' Jaguarit aika edullisia autoja''. Lähde: Mm. uusin Jaguar-uutiset.
Näidenkin vertailu on tietty kyseenalaista kuten kaikkien vertailujen. Miksi edes vertailla kahta erilaista??
Ja ai nii, kiva nähdä että catanimalilla taas Jagge, ja hieno masiina onkin, onnea!
M