X300 XJR?

Yleinen Jaguar-keskustelu
satyyri
Viestit: 32
Liittynyt: Su Syys 18, 2005 4:49 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

X300 XJR?

Viesti Kirjoittaja satyyri »

Tervehdys kissakansalle!

Tuli jo aiemmin uteloitua X300:n käyttökokemuksia, kiitokset vain vastanneille:) Kuten niin monella aiemminkin, on allekirjoittaneella nälkä kasvanut syödessä ja otollisempaa ajankohtaa odotellessa on pienen mieli vienyt ajatuksia kohti tehoversiota. Eli minkähänlaista faktaa löytyy X300 XJR:stä? Vakuutuskuluihin tuolla ei liene enää minkäänlaista vaikutusta ja tiettyjen osien kohdalla korkeampi hinta ovat luonnollisia asioita, mutta noin jokapäiväistä käyttöä ajatellen... Kuluttaako tuo käytännössä kovinkin radikaalisti enemmän, kuin nelilitrainen vapaasti hengittävä kissa, onko alusta jonkun mielestä liian jämäkkä jne.
Jag-lovers on jälleen auttanut suuntaa-antavan käsityksen muodostusta, kuten myös muu netin ihmemaasta löytyvä info, mutta uskon vahvimman mielikuvan syntyvän kotimaisista koeajoista ja käyttäjäkokemuksista. Siis ken vain voi - ja jaksaa sekä haluaa - tietouttaan jakaa, on hyvä ja kertoo minulle:)

Jouluun ei enää todellakaan paljon aikaa...:)

-satyyri-
Jokaisella on arvonsa. Harva vain tuntee omaansa.
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

XJR on nopea!! Ja varsinkin hyvin harvinainen manuaali... Muuten auto on teknisesti aikalailla sama kuin 4.0S-malli - kuten myös esteettisesti. Supercharger on tuo mainittavin ero, ja siitä syntyvä ILO ja RIEMU!!! Kulutuslukemat ovat näissä hyvin riippuvaisia ajotavoista, ja tiedän varmuudella että kun bensaa syötetään paineella ja paljon, se näkyy myös kulutuslukemissa. Varmasti varvaisesti körötellen sitä pystyy ajelemaan 10-12 l/100, mutta onko siinä mitään mieltä??? Reippaammin ajellessa lukemat ovat lähellä V12:n vastaavia - löytyy toki maalimasta kujettajia jotka väittävät moistenkin tyytyvän 12 l/100 kulutuksiin, oma kokemukseni kertoo aivan muuta... :lol:
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
mile
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 4:43 pm
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja mile »

Taisin jo tätä kommentoidakin. Itselläni kulutus on asettunut siihen 15-17 litran haarukkaan (kaupunkiajoa). Maantiellä vie noin 12 l.

CATS tekee autosta erittäin miellyttävän tavalliseen käyttöön.

Ja supercharger tekee sen, että kaasupolkimen alla tuntuu olevan käytännössä kaikissa tilanteissa äärettömästi voimaa.
XK -07
ex Boxster S -01
ex XJR -01
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Valitettavasti en varsinaiseen kysymykseen voi vastata mutta ..

Vähänpä xjr milellä vie :roll:

Ihan tavan xj40 4.0 haukkoo täällä 17-18 kaupunkiajossa.

[asiaa sivuten]

Useimmiten kylläkin "parempi" puolisko ajaa tuota joten tulos ei ole vertailukelpoinen, esim. kerran ajoimme matkan siten
että minä ajoin sinne puolen ja vaimoke tänne.

tulos =
oma keskinopeus ~110 kmh, kulutus 11 l/100 km
vaimokkeen keskinopeus ~90 kmh, kulutus 13 l/100 km
:lol:

[/asiaa sivuten ]
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
satyyri
Viestit: 32
Liittynyt: Su Syys 18, 2005 4:49 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

X300 XJR

Viesti Kirjoittaja satyyri »

Tervehdys jälleen!

Saattaa olla, että X300 on hiukan tuota kasikoneista pihimpi, mutta uskoisin, että allekirjoittanut joutuu tuijottamaan vuotuista bensalaskua sillä silmällä, että missään nimessä ei soisi pelkässä matkataipaleessa kuluttavan kympin huonommalle puolen. Sekakulutukseen 12l satkulla kauniisti ajaen tuntuu olevan mahdollista vaparinelilitraisella, muttei enää ahdetulla.
Noh, jatketaan haaveita ja laitetaan Veikkaukselle anomuksia menemään, eihän sitä koskaan tiedä;)

-saty-
Jokaisella on arvonsa. Harva vain tuntee omaansa.
mile
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 4:43 pm
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja mile »

Tankkasin tänään. Kulutus oli 17,4 ja pelkkää kaupunkiajoa. Varmaan se kulutus on kovasti ajotavasta sitten kiinni, en kyllä yhtään ajattele kulutusta ajaessani.
XK -07
ex Boxster S -01
ex XJR -01
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Moro kaikki!

Päästyni muutaman kerran kokeilemaan XJR:ää, sekä 6-koneista automaattia, manuaalia että myös 8-koneista, en voi muuta kuin todeta että näissä autoissa bensankulutus on täydellisen toisarvoinen asia - sen allekirjoittaa varmasti jokainen näitä ajava!

Vakavasti ottaen: eihän se mikään kaupunkiajon päivittäinen ajokalu ole - ei missään nimessä! XJR on edukseen maantiellä, voi olla myös kurvikas Skotlantilainen vuoristotie - mutta varsinkin nopea maantie/moottoritie jossa pääsee nauttimaan siitä miten auto 'asettuu' nopeuden noustessa tuonne 150 km/h paremmalla puolelle (keskinopeus!!!).

Jouluterveisin,
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
ML
Viestit: 89
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 9:35 am
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja ML »

kun te noista mopoista puhutte...niin onko kokemuksia stealth (xj40) jakesta, saattaa nimittäin siirtyä hiukset takaraivolle.
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Stealth Jagge, kuulostaa kiinnostavalta, kerro lisää! Tiedän britti Gareth Thomasin 'virittämistä' XJ 40:stä, 3.6 ja 4.0. Gareth 'korjaa' ne puutteet joita tehdas on jättänyt tekemättä kanteen ja ainoastaan näillä toimenpiteillä nostaa tehot >280 hv:n. Gareth ajaa rataautoilua XJ40:llä, mutta on alunperin Triumph-mies.

Legendaarinen lienee hänen Vitessensä 'Brown Honeymoon' joka kuulemma edelleenkin on jossain elossa: Hän nosti siinä moottorintilavuuden 2,7:ään poraamalla 6 mm(!!!), valmisti uudet pakosarjat jossa jokaisesta sylinteristä varsin vapaasti hengittävä erillinen putki taakse asti, ja teki myös mittavia muutostöitä vaihteistoon ja perään.

Olen (videolta) kuullut vaaleansinisen Gareth Thomas Vitessen (ex Monte Carlo) Pirelli Historicissä: voin vakuuttaa teille, hyvät ystävät, että Ferrarin V12 ei ole MITÄÄN siihen verrattuna!!!! Gareth muuten asuu osittain Narvassa, osittain Englannissa ja vielä Etelä-Ranskassa. Hän myy Jaggeosaa, myös autoja (mm. X-300 Chasseur Evo 420 BHP manuaali, siinäpä jottain, poijat!!!), ja erityisesti racingiin sopivaa alustaosaa, puslia sun muuta. Mikäli joku rakastaa vaiuhtia ja suorituskykyä, minulla on yhteystiedot Garethiin jossain tallessa. Ja hän tietää mistä puhuu!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Stealth Evo 3 Chasseur

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Noh niinh, sain ystävältäni Gareth Thomasilta vähän tietoja, ja olihan se Stealth tosiaan olemassa, vieläpä hänen omistuksessa, ja vieläpä myynnissä! Auto on viimeisiä -94 XJ40 LWB Majestic johon Chasseur upotti 75000 puntaa, mutta rahat loppuivat kesken ja koneeksi siihen tuli 4.0 LPG-konversio + automaatti, suunnitelmissa oli ollut twin-turbo. Tämä auto on Stealth Evo No 3, mutta käytännössä no 1, koska kaksi ensimmäistä hävitettiin.

Sitten herkkuosastolle: Gareth on tehnyt alustaan kokonaan uudelleen racing-osilla, V12 etujarrut, muuten luksuksen huippua kuten Majesticin kuuluukin olla!

Koneen hän vaihtoi X-300 Superchargeriin, mihin vaihtoi kannen omaan tuotantoonsa, autoon on tulossa erikoisvamisteinen pakosarja, on käsinvalmistettu RST pakoputkisto (Majesticiin ei saa vakioosaa edes tilaamalla), luonnollisesti paranneltu, ja voimaa on kuin pienessä kylässä:

425 Bhp, vääntöä REILUSTI enemmän kuin 6.0 V12:ssa, Garethin mukaan parhaita hänen ajamansa autoja jolla kaarrenopeudet aivan uskomattomat, auto on kuulemma kuin toiselta planeetalta verrattuna XJR:ään... Auto on tumman sininen (Westminster Blue) vaaleanharmaalla nahkasisustuksella, täydellinen viimeinen XJ40 Majestic. Vaihteisto vaihdettu manuaaliin, ja vanteet poikkeavat, 17" alut, ja eteen on tehty neliumpiokonversio.

Arvatkaa haluanko tuon auton... 12000 GBP riittäisi...

Eli siinä Stealthin tarinaa ja käytäntöä!! Autosta on ilmeisesti tulossa juttu Jaguar World Monthlyyn jossain vaiheessa.

lopuksi sitaatti Garethin mailista:

> I mean I had to stop using it.
> I was continually getting into trouble with the thing cos it's so
> AMAZINGLY
> fast cross country, and no-one expects a car like that to go so
quick,
> least
> of all in the bends......I mean it's scary...

Hyvää Uudenvuodenaattoa!!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Vastaa Viestiin