Sivu 1/1

Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ke Tammi 14, 2015 11:46 pm
Kirjoittaja kjk

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 9:19 pm
Kirjoittaja s1jviita
Ei hitto, näyttää Mazda CX-5:lta :(

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: La Tammi 24, 2015 8:35 pm
Kirjoittaja HEF
Siis mikä nyt sitten on tämä "Sport Utility Vehicle?" Tai sitten "Crossover", mistä?
Nelipyttynen diisseli ja sen verran maavaraa että pääsee hidastimen yli hidastamatta.
Tuskin maltan odottaa.......

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ma Heinä 06, 2015 3:45 pm
Kirjoittaja Kopi
F-Pace ulkoili ekan kerran julkisesti viikonloppuna Tour de Francessa.
Ilmeisesti vielä hämäysmaaleissa, kun virallinen ensiesittely on vasta syksyllä
Frankfurtissa.
Kuva
http://www.carscoops.com/2015/07/jaguar ... hicle.html
Köpi

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ma Heinä 06, 2015 4:25 pm
Kirjoittaja kissaeläin
Terve !
Lisää kuvia samoista karkeloista http://www.carsguide.com.au/car-news/ja ... ZqBzSjjHMI

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ti Syys 15, 2015 11:40 am
Kirjoittaja Kopi
F-Pacella voi ajella ylösalaisinkin... :)
https://www.youtube.com/watch?v=y64JhPt ... e=youtu.be
Köpi

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ti Syys 15, 2015 11:45 am
Kirjoittaja JMSC
Komee looppi, yllättävä suoritus "tila-autolta".

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ma Syys 21, 2015 11:14 pm
Kirjoittaja Islander
Kävin ajamassa xe:n ja varasin jo alustavasti f-pacen ajelun kun myymälä saa sellaisen käsiin. :) Joskus...

xe, ei enää tunnu jaguarilta, vaan ns. massa tuotteelta :(. Plus oviaukko on meikäläiselle kovin kovin pieni. Kun perse on penkillä, niskan pitää melkein katkaista, ennenkuin pääsee taipumaan autoon. Eli perseen ja pään välinen mitotus on minulla pielessä. :D

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ma Syys 21, 2015 11:58 pm
Kirjoittaja jakuvaari
Islander kirjoitti:Kävin ajamassa xe:n ja varasin jo alustavasti f-pacen ajelun kun myymälä saa sellaisen käsiin. :) Joskus...

xe, ei enää tunnu jaguarilta, vaan ns. massa tuotteelta :(. Plus oviaukko on meikäläiselle kovin kovin pieni. Kun perse on penkillä, niskan pitää melkein katkaista, ennenkuin pääsee taipumaan autoon. Eli perseen ja pään välinen mitotus on minulla pielessä. :D
Terve,

En yritä vinoilla, vaan kuulostaa nimenomaan Jaguarilta.

Oletko koskaan istunut (SWB) umpi-E-typeen?

Siinä saa aina (186cm) kuski taittaa selkänsä ja jalkansa, että pääsee sisään. Mutta kyllä sitten on kivaa! 8)

-Jakuvaari

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ke Syys 23, 2015 2:22 pm
Kirjoittaja galaxie61
jakuvaari kirjoitti:
Terve,

En yritä vinoilla, vaan kuulostaa nimenomaan Jaguarilta.

Oletko koskaan istunut (SWB) umpi-E-typeen?

Siinä saa aina (186cm) kuski taittaa selkänsä ja jalkansa, että pääsee sisään. Mutta kyllä sitten on kivaa! 8)

-Jakuvaari
pienestä oviaukosta huolimatta kelpaa pihaan millon vaan :mrgreen:

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ke Syys 23, 2015 5:16 pm
Kirjoittaja Major
Islander kirjoitti:Kävin ajamassa xe:n ja varasin jo alustavasti f-pacen ajelun kun myymälä saa sellaisen käsiin. :) Joskus...
Antoivatko mitään arviota tulevasta hinnotelusta F-Pacelle?

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: La Syys 26, 2015 11:14 am
Kirjoittaja Islander
Ei osannut antaa minkään valtakunnan arviota hinnasta vielä f-pacelle.

Ja Jakuvaarille. Enpä ole koskaan koittanut tunkea itseäni e-typeen. Olen vaan joutunut haaveilemaan sellaisesta. Tosin (195 cm) mahda sinne sitten mahtuakaan. Jos pienemmilläkin on vähän vaikeaa.

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: La Syys 26, 2015 11:31 am
Kirjoittaja jakuvaari
Islander kirjoitti:Ei osannut antaa minkään valtakunnan arviota hinnasta vielä f-pacelle.

Ja Jakuvaarille. Enpä ole koskaan koittanut tunkea itseäni e-typeen. Olen vaan joutunut haaveilemaan sellaisesta. Tosin (195 cm) mahda sinne sitten mahtuakaan. Jos pienemmilläkin on vähän vaikeaa.
Terve,

Itse olen vain 186cm, joten mahdun kyllä SWB:iin, mutten hirveän mukavasti. Aivan varhaisimmissa Flat Flooreissa on vielä vähemmän tilaa, ei pelkästään jalkatilan (footwells) takia, vaan myös ohjaamon takaosa on erilainen, myöhemmissä penkki menee ratkaisevat pari senttiä taaemmaksi.

LWB-mallit ovatkin pitkille kuskeille sopivampia, eli kuten omat autoni ovat olleet: Series 1 2+2, Series 2 2+2 ja kaikki Series 3 autot, eli sekä coupé (2+2) että roadster (OTS). Lattia on kaksi tuumaa alempana ja auton kori on keskeltä peräti yhdeksän tuumaa pidempi. OTS:ssä on penkit lähempänä lattiiaa, mutta toisaalta tuulilasi on matalampi, kuin myös kattokin, jos joutuu ajamaan katto ylhäällä. Klaustrobofiakerroin on kuitenkin oleellisesti pienempi kuin noissa lyhyemmissä ja pienemmissä varhaisissa malleissa. Kannattaa kokeilla. 8)

-Jakuvaari

Jk. Mutta kyllä silti taipuisista jaloista, käsistä ja selästä on apua...

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: La Syys 26, 2015 1:58 pm
Kirjoittaja Kopi
Major kirjoitti:
Islander kirjoitti:Kävin ajamassa xe:n ja varasin jo alustavasti f-pacen ajelun kun myymälä saa sellaisen käsiin. :) Joskus...
Antoivatko mitään arviota tulevasta hinnotelusta F-Pacelle?
Ei ole vielä Briteissäkään hintaa Pacelle, mutta What Car veikkaa alkaen £35k eli sama kuin XE siellä,
joten Suomessa sitten 40-45ke, siis alkaen malli.
Riippuu tietysti myös päästöistä.
http://www.whatcar.com/car-news/2016-ja ... ns/1210279
Köpi

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: La Syys 26, 2015 2:27 pm
Kirjoittaja kissaeläin
Terve !
Tulossa kaikeri saman sarjan versioina vielä E-Pace ja J-Pace. Tämä siis vain huhuna täältä sivulta https://www.carwow.co.uk/news/Jaguar-F- ... -date-1800

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Su Syys 27, 2015 4:15 pm
Kirjoittaja Islander
Klaustrofobiakerroin kuulostaa kyllä tosi hyvältä... :D
Mutta joo ei missään merkissä ole tämän mittaiselle hieman ylipainoiselle apinalle kovin ruhtinaallisia tiloja.
Paljon autoja koeajaneena, koin ensimmäisen yllätyksen kuitenkin nyt, kun vein jagua huoltoon. 20.7
Sain vara-autoksi siksi hetkeksi opel astran. Meinasin jäädä siihen pysyvästi istumaan, sillä tein saman kuin yleensä teen.
Lyön penkin takimmaiseen asentoon, ja koitan sen jälkeen soveltaa itseäni sopiviin asentoihin. Jos vaikka ne mukavatikin asetukset löytyisi. Tässä tapauksessa jäin suu auki... En yltänyt polkimille ollenkaan, en myöskään rattiin kunnolla. Ensimmäisen kerran elämässäni, oli pakko vetää hieman eteenpäin.

En ymmärrä miksi tälläisiä tiloja ei mahduteta kaikkiin autoihin. No opel ei ole auto, mutta... :)
Ja ymmärränhän minä sen, kun katsoin takapenkille. Sillä sinne mahtuisi enää olemaan jalattomia torsoja. Enkä usko että kovin moni tulee kyytiin, jos seurauksena on että amputoidaan jalat.

Vastaavasti hirvein ajokokemus on ollut lada 1200:lla. Armeija aikoina. En ymmärrä miten ne oli mitoitettu, mutta sen jälkeen ymmärsin, miksi kaikki istui ladoissa niin lähellä rattia. Ahtain lienee suzuki vasn carry. Ihan hirveä kiikkulauta. Sen lisäksi että tuntui kokoajan siltä että pullahtaa jostain ikkunasta ulos, (useimmiten tuulilaista) jarrutuksissa tai mutkissa. Jos sillä ajoi kuoppaan, se vehje kiikkui vielä viikon sen jälkeen.

Mutta nyt eksyttiin kauas itse aiheesta eli Jaguaarista, joista ei vielä ole riittäävästi kokemuksi, mutta kerätään pikkuhiljaa lisää.

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Pe Joulu 18, 2015 5:17 pm
Kirjoittaja Major
F-Pacen ennakkohinnat julkaistu:

http://www.jaguar.fi/media/pricelists/f ... hinnat.pdf

Ei niin pahat dieselille kuin odotin, samoissa menee Discon ja Evoquen kanssa. Mutta huippumallin 380C kohdalla kauhistuttaa veron määrä. 88t + 48t autoveroa. Ja kun "veroton" hinta sisältää alv:n niin yhteensä 68t veroa. Näinhän ne autot kallistuu.

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ti Syys 27, 2016 8:25 am
Kirjoittaja bluri
Eilen käytiin isäukon kanssa tällainen katsomassa ja koeajamassa.

Todella makea auto. Ratti oli hassun pieni, mutta äkkiä siihen tottui ja kyyti oli muutenkin todella hienoa.

Taitaa hän tuollaisen loppuviikosta tilata, joskin AWD Aut 2L dieselillä. Varusteet nostaa kyllä hintaa, mutta kuulemma kerran sitä vaan autoon isoja rahoja laitellaan.

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ti Syys 27, 2016 10:13 pm
Kirjoittaja mikki
Hyvä valinta. On iso ja hieno auto. Ajelin radalla tuollakin koneella ja ihan hyvin se autoa vie.
Toki tonninen moottori ( 300 hv + 700 Nm ) on aika hurja mutta hinta karkaa sitten tosi paljon.

Itse ottaisin miniminä
*4-veto
*automaatti
sitten jos vielä rahaa jää niin
nahkasisusta ja muuta sälää kuten navia ym mutta se raha, se raha.....

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ke Syys 28, 2016 10:03 am
Kirjoittaja bluri
mikki kirjoitti:Hyvä valinta. On iso ja hieno auto. Ajelin radalla tuollakin koneella ja ihan hyvin se autoa vie.
Toki tonninen moottori ( 300 hv + 700 Nm ) on aika hurja mutta hinta karkaa sitten tosi paljon.

Itse ottaisin miniminä
*4-veto
*automaatti
sitten jos vielä rahaa jää niin
nahkasisusta ja muuta sälää kuten navia ym mutta se raha, se raha.....
Kyllähän 3L diesel olisi makea, mutta vanhalle ukolle ole järkeä, varsinkin kun lähtöhinta on jo +20k ja varusteet kalliimpia autoveron myötä.
Omaan käytettyyn hankittavaan XF:ään 3L diesel onkin sitten ainoa valinta, S-versiona :P

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Pe Helmi 03, 2017 1:26 am
Kirjoittaja matsu
Aika vapaasti tulkitsevat "urheiluauto" käsitettä F-Pacen esitteessä :shock:

http://www.jaguar.fi/jaguar-mallisto/f- ... tsaus.html

No jaa, tässä threadissä kyllä aikaisemmin todettiin ahdas kulkuaukko istuimelle, joten kai se sitten on urheiluauto :)

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ma Maalis 20, 2017 10:42 am
Kirjoittaja bluri
Viikoksi sain tuon helmen käyttööni, parku tulee kun joutuu luopumaan.
Hiljainen, tottelee paremmin kuin kissat yleensä, jopa sakemanniksi kutsuisin koiraroduista.
2L motti liikuttaa autoa ihan riittämiin, vaikka olishan sitä tehoa aina kiva olla..


:) :lol:

Re: Jaguar F-Pace

Lähetetty: Ma Maalis 20, 2017 12:53 pm
Kirjoittaja HEF
Tuo "urheiluauto" käsite tuntuu olevan aika venyvä nykyjään. Autoja myydään toki mielikuvilla mutta vanhan kaartin edustajana tuota mielikuvaa on vähän hankala niellä. Mites sitten kun dieselit pannaan ns. pannaan, mikä tuntuu olevan lähitulevaisuudessa poliitikkojen seuraava päähänpisto?