Kiitos Brembo nelimäntäjarrujen !
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos Brembo nelimäntäjarrujen !
..että en ajanut toissapäivänä erään naisihmisen päälle suojatiellä.
Kyseinen nainen oli seisomassa noin kolmen metrin päässä suojatiestä puhuen puhelimeen eikä osoittanut mitään liikkumisen merkkejä ja oli vieläpä selkä suojatiehen päin, kunnes päätti lähteä suojatien yli vilkaisemattakaan autoja(S type on niin hiljainen sähköauto) edelleen puhuen puhelimeen. Neljänkympin alue ja jarrujärjestelmä pelasti naisen osumalta vain n 10cm ennen törmäystä. Nainen näytti siltä kuuluisalta peuralta ajovaloissa ja ilmeestä näki samaan aikaan sekä säikähdyksen sekä ajatuksen"hullu meinasi ajaa päälle-Jaguarilla".
Pikkuisen säikäytti itseänikin ja kumma kyllä sitä kerkesi ajattelemaan ABS järjestelmän pumppauksen lomassa että osuuko vai eikö osu aika selkeästi.
Pääsasia, että kaikki päättyi hyvin naisen kannalta. Uskon että jatkossa katselee hiukan tarkemmin ennen kuin lähtee sokkona tien yli.
Kyseinen nainen oli seisomassa noin kolmen metrin päässä suojatiestä puhuen puhelimeen eikä osoittanut mitään liikkumisen merkkejä ja oli vieläpä selkä suojatiehen päin, kunnes päätti lähteä suojatien yli vilkaisemattakaan autoja(S type on niin hiljainen sähköauto) edelleen puhuen puhelimeen. Neljänkympin alue ja jarrujärjestelmä pelasti naisen osumalta vain n 10cm ennen törmäystä. Nainen näytti siltä kuuluisalta peuralta ajovaloissa ja ilmeestä näki samaan aikaan sekä säikähdyksen sekä ajatuksen"hullu meinasi ajaa päälle-Jaguarilla".
Pikkuisen säikäytti itseänikin ja kumma kyllä sitä kerkesi ajattelemaan ABS järjestelmän pumppauksen lomassa että osuuko vai eikö osu aika selkeästi.
Pääsasia, että kaikki päättyi hyvin naisen kannalta. Uskon että jatkossa katselee hiukan tarkemmin ennen kuin lähtee sokkona tien yli.
Viimeksi muokannut kissaeläin, La Helmi 14, 2015 5:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Kiitos Brembo nelimäntäjarrujen !
Ei noi "pallopäät" jotka tielle hyppii täysin katsomatta ja yllättäen opi ennekuin on liian myöhäistä.
Meinasin joskus ajaa pyöräilijän yli kun ajoi jalkakäytävällä suoraan autotien mukaisesti, katsoin pyöräilijää koska lähestyin suojatietä.
Hän näytti edelleen jatkavan suoraan kunnes juuri kun olin suojatien "kohdalla" (muutama metri ennen)
teki pyöräilijä ns. 90asteen temppukäännöksen katsomatta suoraan autoni eteen.
Tyhmintähän tässä oli että pyöräilijä varmasti näki minut koska ajoi vastakkaiseen suuntaan.
Siinä mentiin kuivalla kesäkelillä 40km/h nopeudesta renkaat lukossa muutama metri ja molemmat varmasti säikähtivät.
Kyseessä ei ollut edes mikään nappula vaan ihan aikuinen. Ei kaikilla vaan aina leikkaa.
Meinasin joskus ajaa pyöräilijän yli kun ajoi jalkakäytävällä suoraan autotien mukaisesti, katsoin pyöräilijää koska lähestyin suojatietä.
Hän näytti edelleen jatkavan suoraan kunnes juuri kun olin suojatien "kohdalla" (muutama metri ennen)
teki pyöräilijä ns. 90asteen temppukäännöksen katsomatta suoraan autoni eteen.
Tyhmintähän tässä oli että pyöräilijä varmasti näki minut koska ajoi vastakkaiseen suuntaan.
Siinä mentiin kuivalla kesäkelillä 40km/h nopeudesta renkaat lukossa muutama metri ja molemmat varmasti säikähtivät.
Kyseessä ei ollut edes mikään nappula vaan ihan aikuinen. Ei kaikilla vaan aina leikkaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Kiitos Brembo nelimäntäjarrujen !
Hyvä että oli hyvät jarrut sillä suojatietä tulee lähestyä niin hiljaa että aina ehtii hyvin pysäyttää kun se hullu puhelimeen selin puhuva hirvi väkisin haluaa auton alle!
Nuorella miehellä oli vielä nopeat hoksottomiet.
Reaktiajan ollessa vaikkapa 0,2 sek pidempi olisi nainen saanut osuman ja kuljettaja sakot.....
M
Nuorella miehellä oli vielä nopeat hoksottomiet.
Reaktiajan ollessa vaikkapa 0,2 sek pidempi olisi nainen saanut osuman ja kuljettaja sakot.....
M
Re: Kiitos Brembo nelimäntäjarrujen !
Olisihan tuossa voinut käydä oikeasti huonosti.
Mulle opetettiin jo nappulana, että se ei kauheasti pyörätuolissa lohduta että oli autoilijan vika.
Sama juttu kun moottoripyörällä ajelee, niin aina pitää varoa kaikkea muuta liikennettä, oli sulla sitten etuajo-oikeus tai ei.
Mulle opetettiin jo nappulana, että se ei kauheasti pyörätuolissa lohduta että oli autoilijan vika.
Sama juttu kun moottoripyörällä ajelee, niin aina pitää varoa kaikkea muuta liikennettä, oli sulla sitten etuajo-oikeus tai ei.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kiitos Brembo nelimäntäjarrujen !
Sama opetus itselleni annettiin ja sillä on pärjätty tähänkin asti hyvin. Sitä yritän omille kerberoksille opettaa myös.JMSC kirjoitti:Olisihan tuossa voinut käydä oikeasti huonosti.
Mulle opetettiin jo nappulana, että se ei kauheasti pyörätuolissa lohduta että oli autoilijan vika.
Sama juttu kun moottoripyörällä ajelee, niin aina pitää varoa kaikkea muuta liikennettä, oli sulla sitten etuajo-oikeus tai ei.
Ei vauhdin kummoinen tarvitse olla tosiaan että pahaa jälkeä tulee jos päänsä kolauttaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Kiitos Brembo nelimäntäjarrujen !
On ehkä hyvä tietää, että kännykkään puhuvan naisen kyky huomioida ympäristönsä tapahtumia on hyvin rajallinen.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kiitos Brembo nelimäntäjarrujen !
Olen huomannut saman tosiaan jo aiemmin. Nyt lisäravinteena "ne" ovat alkaneet säntäilemäänkin päättömästi...HEF kirjoitti:On ehkä hyvä tietää, että kännykkään puhuvan naisen kyky huomioida ympäristönsä tapahtumia on hyvin rajallinen.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Kiitos Brembo nelimäntäjarrujen !
Minusta tämän voisi melkein korjata muotoon:HEF kirjoitti:On ehkä hyvä tietää, että kännykkään puhuvan naisen kyky huomioida ympäristönsä tapahtumia on hyvin rajallinen.
"On ehkä hyvä tietää, että naisen kyky huomioida ympäristönsä tapahtumia on hyvin rajallinen."
Ei onneksi kaikkien kohdalla kuitenkaan päde mutta enenevässä määrin yhä useamman naisen ja miehenkin havannointikyky tabletin/älypuhelimen ulkopuoliseen reaalielämään on heikentynyt mitattavissa määrin
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08