100w valot x-typeen
100w valot x-typeen
Terve!
Onko kokemuksia noista 100w Bilteman MEGA blue H1, laittomista ajovalo lampuista, tulevatko liian kuumiksi?
Onko kokemuksia noista 100w Bilteman MEGA blue H1, laittomista ajovalo lampuista, tulevatko liian kuumiksi?
Re: 100w valot x-typeen
Tulee liian kuumaksi ja X-typessä on muutenkin niin pieni umpio ettei edes jäähdy. Laita xenonsarja sinne niin ei käy umpion päälle ja valoa tulee 10x enemmän mitä 100w halogeenista.hekle kirjoitti:Terve!
Onko kokemuksia noista 100w Bilteman MEGA blue H1, laittomista ajovalo lampuista, tulevatko liian kuumiksi?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: 100w valot x-typeen
Joskus jo 80-luvulla laitoin 100w Alfaan. Hyvin toimi vaikka oli 4 aika pientä umpiota.
Siitä rohkaistuneena laitoin isompiin umpioihin 90/130w. Sitä autoa huollosta hakiessani sanoivat:
'' Vaihdoimme haljenneet umpiot takuuseen ja vaihdoimme normaalit polttimot tilalle''.
Erinomaista palvelua.......
M
Siitä rohkaistuneena laitoin isompiin umpioihin 90/130w. Sitä autoa huollosta hakiessani sanoivat:
'' Vaihdoimme haljenneet umpiot takuuseen ja vaihdoimme normaalit polttimot tilalle''.
Erinomaista palvelua.......
M
Re: 100w valot x-typeen
Onko joku päässyt jälkiasennus xenoneilla katsastuksesta läpi, vai vaihdatteko normipolttimot katsastukseen?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: 100w valot x-typeen
Jenkki-katsastuksesta kyllä. Suomi-katsastuksesta en osaa sanoa mitään.JMSC kirjoitti:Onko joku päässyt jälkiasennus xenoneilla katsastuksesta läpi, vai vaihdatteko normipolttimot katsastukseen?
Sinällään X-typessä on "projection lens" systeemi valoissa vakiona ja siinä setupissa after market xenonit toimivat ainakin minulla loistavasti. Ja pimeässäkin näki paremmin.
Re: 100w valot x-typeen
Onko joku päässyt jälkiasennus xenoneilla katsastuksesta läpi, vai vaihdatteko normipolttimot katsastukseen?[/quote]
Kait se on aika harvalta onnistunut. Jos on Xenonit, niin (periaatteessa) n. 2000 - luvun autossa on oltava lampunpesimet, automaattinen valojen korkeudensäätö ja umpioissa on oltava " D " kirjain josta ilmenee että ne on tarkoitettu xenoneille. Jos onnistuu, se on katsastajan ammattitaidottomuutta.
i
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 100w valot x-typeen
Kait se on aika harvalta onnistunut. Jos on Xenonit, niin (periaatteessa) n. 2000 - luvun autossa on oltava lampunpesimet, automaattinen valojen korkeudensäätö ja umpioissa on oltava " D " kirjain josta ilmenee että ne on tarkoitettu xenoneille. Jos onnistuu, se on katsastajan ammattitaidottomuutta.[/quote]Coupe kirjoitti:Onko joku päässyt jälkiasennus xenoneilla katsastuksesta läpi, vai vaihdatteko normipolttimot katsastukseen?
Tai sitten raha vaihtaa omistajaa pimeässä kirjekuoressa..
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: 100w valot x-typeen
Juu näin olen ymmärtänyt. Xenonit houkuttelisi, mutta ei kiinnosta tuo polttimonvaihtojumppa aina ennen katsastusta.
Ajattelin että josko juuri tämän projektiovalon takia joku olisi jollain sopivan lämpöisellä xenonilla päässyt läpi...
Ajattelin että josko juuri tämän projektiovalon takia joku olisi jollain sopivan lämpöisellä xenonilla päässyt läpi...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 100w valot x-typeen
Moi !
Aika hyvät valot saa nykyisin halogeeneillakin esim Osram night breaker plus yms hieman sinertävällä värillä. Ero perus kellertävään on jo halogeenien sisällä merkittävä vaikka eihän sitä xenoneihin voi verrata.
Aika hyvät valot saa nykyisin halogeeneillakin esim Osram night breaker plus yms hieman sinertävällä värillä. Ero perus kellertävään on jo halogeenien sisällä merkittävä vaikka eihän sitä xenoneihin voi verrata.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: 100w valot x-typeen
Moro.
Minullakin oli nuo Osramin Night Breakerit, mutta mutta....kovin vähän aikaa kestivät. Muistaakseni vain pari-kolme kuukautta.
Onko muita kokemuksia....?
hoo
Minullakin oli nuo Osramin Night Breakerit, mutta mutta....kovin vähän aikaa kestivät. Muistaakseni vain pari-kolme kuukautta.
Onko muita kokemuksia....?
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Re: 100w valot x-typeen
Aivan vastaava kokemus muutaman kuukauden kestivät osramin nightbreakerit.
Ei tule enää, vaikka saisi uudet takuuseen niin ei niitä jatkuvasti viitsi vaihdella.
Enkä pitänyt merkittävästi hyviä perushalogeeneja parempana.
Ei tule enää, vaikka saisi uudet takuuseen niin ei niitä jatkuvasti viitsi vaihdella.
Enkä pitänyt merkittävästi hyviä perushalogeeneja parempana.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 100w valot x-typeen
Terve !
Mulla oli edellisessä pari vuotta eikä mitään ongelmaa. Valaisuteho edellisiin ties mihin halogeneihin oli mielestäni paljon parempi. Itsellä siis positiivinen kokemus noista. Mutta jos ne eivät tosiaan kestä jostain syystä niin ymmärrän että ei niitä jaksa vaihdella koko ajan.
Nyt on juuri vaihdetut Xenonit niin toivottavasti kestää kauan-tässä mallissa kun se vaihto on niin "helppo ja nopea" -toimenpide....
Mulla oli edellisessä pari vuotta eikä mitään ongelmaa. Valaisuteho edellisiin ties mihin halogeneihin oli mielestäni paljon parempi. Itsellä siis positiivinen kokemus noista. Mutta jos ne eivät tosiaan kestä jostain syystä niin ymmärrän että ei niitä jaksa vaihdella koko ajan.
Nyt on juuri vaihdetut Xenonit niin toivottavasti kestää kauan-tässä mallissa kun se vaihto on niin "helppo ja nopea" -toimenpide....
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: 100w valot x-typeen
Vaimolla oli Smar Forfour:ssa xenonit 3-vuotta projektioumpiossa ja ei mitään ongelmaa katsastuksessa. Xenonit valitsin niin lämpimän sävyisenä kuin mahdollista ja ei oikeastaan valon värissä ollut eroa halogeeniin, valoteho oli hurjan hyvä 50w xenoneissa. Toisaalta jos 15min polttimojumpan joutuu tekeen kerran vuodessa niin ei pitäisi olla ylitsepääsemätöntä jos pelkää hylkyä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: 100w valot x-typeen
ennemmin xenonit kun ylitehokkaat umpioita pilaavat halogeenit. ne kun joutuu kuitenkin leimalle vaihtmaan tavallisiin.
eipä ole edes tullut tutkittua mitä polttimot omaan autoon sopii, hyllyssä kun olisi pari eri sarjaa xenoneita.
hyvin tuolla on pimeässä nähnyt ajella tavallisillakin polttimoilla.
eipä ole edes tullut tutkittua mitä polttimot omaan autoon sopii, hyllyssä kun olisi pari eri sarjaa xenoneita.
hyvin tuolla on pimeässä nähnyt ajella tavallisillakin polttimoilla.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: 100w valot x-typeen
Nuo X:n halogeenivalot ovat kyllä suorastaan surkeat.
Täytyy koittaa tuota lämminsävysitä xenon sarjaa.
Kiitos vinkeistä.
Täytyy koittaa tuota lämminsävysitä xenon sarjaa.
Kiitos vinkeistä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: 100w valot x-typeen
Juu ei kannata 100W halogeeneja laittaa X-Typen linssivaloihin.
Meillä oli X-Type aikoinaan, ja hetken kattelin apukuskin valoa, joka oli himmeämpi kuin kuskin puoli. Otin sitte valon irti ja sen lissiyksikön sieltä irti ja totesin että joku oli vissiin kokeillu 100W polttimoa kun heijastuspinta oli ruskea... Sattui hyvä tuuri kun tutulta sain ostettua kuskin puolen ehjän linssin jonka sitte vaihdoin apukuskin puolelle. Ainut mikä piti vaihtaa, oli se ns. hirviviiksi jonka vaihdoin alkuperäisestä linssiyksiköstä tähän tutultani ostamaan kuskin puolen linssiyksikköön.
Sitten alkoi näkemään. Ja näkemistä paransi nämä +xx % Enemmän valoa polttimot. Jonkun verran valaistusta paransi uudet polttimoiden liittimet, jotka oli jo valmiiksi kuumentuneet - pienet kontaktit kun ovat. Uusia liittimiä löytyi hyvinvarustetusta autotarvikeliikkeestä.
Osramit olivat heikkoja kestämään. Phillipsit osoittautuvat paljon paremmiksi. Tosin, tuossa jo jokunen aika sitten kuulin että Osram on saanut markkinoille uudet versiot näistä +90% Enemmän valoa polttimoista jotka kestävät paremmin. En ole kyllä testannut noita uusia Osrameita että kestääkö ne vai ei kun noi Phillipsit on olleet hyvät.
Jos saat jälki-Xenoneilla auton katsastuksesta läpi, sulla on hyvää tuuria tai sitten katsastajan ammattitaidottomuutta. Nykyään Xenonit vaatii ajovalon pesurit, automaattisen korkeudensäädön ja tietty sen umpiomerkinnän Xenoneille. Mutta muistaakseni 2000 -luvun ihan alussa, -00 tai maksimi -01, aidoille Xenoneille ei tarvittu automaattista korkeudensäätöä. Automaattinen korkeudensäätö tuli kyllä tosi nopeasti sen jälkeen kun ekat Xenonit tuli markkinoille.
Meillä oli X-Type aikoinaan, ja hetken kattelin apukuskin valoa, joka oli himmeämpi kuin kuskin puoli. Otin sitte valon irti ja sen lissiyksikön sieltä irti ja totesin että joku oli vissiin kokeillu 100W polttimoa kun heijastuspinta oli ruskea... Sattui hyvä tuuri kun tutulta sain ostettua kuskin puolen ehjän linssin jonka sitte vaihdoin apukuskin puolelle. Ainut mikä piti vaihtaa, oli se ns. hirviviiksi jonka vaihdoin alkuperäisestä linssiyksiköstä tähän tutultani ostamaan kuskin puolen linssiyksikköön.
Sitten alkoi näkemään. Ja näkemistä paransi nämä +xx % Enemmän valoa polttimot. Jonkun verran valaistusta paransi uudet polttimoiden liittimet, jotka oli jo valmiiksi kuumentuneet - pienet kontaktit kun ovat. Uusia liittimiä löytyi hyvinvarustetusta autotarvikeliikkeestä.
Osramit olivat heikkoja kestämään. Phillipsit osoittautuvat paljon paremmiksi. Tosin, tuossa jo jokunen aika sitten kuulin että Osram on saanut markkinoille uudet versiot näistä +90% Enemmän valoa polttimoista jotka kestävät paremmin. En ole kyllä testannut noita uusia Osrameita että kestääkö ne vai ei kun noi Phillipsit on olleet hyvät.
Jos saat jälki-Xenoneilla auton katsastuksesta läpi, sulla on hyvää tuuria tai sitten katsastajan ammattitaidottomuutta. Nykyään Xenonit vaatii ajovalon pesurit, automaattisen korkeudensäädön ja tietty sen umpiomerkinnän Xenoneille. Mutta muistaakseni 2000 -luvun ihan alussa, -00 tai maksimi -01, aidoille Xenoneille ei tarvittu automaattista korkeudensäätöä. Automaattinen korkeudensäätö tuli kyllä tosi nopeasti sen jälkeen kun ekat Xenonit tuli markkinoille.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe