X-Typen huolto
X-Typen huolto
Sain postissa kutsun tulla Jaguar X- Type Huoltoon, jossa myös huollon yhteydessä luvattiin tulppien vaihto 230e, no tuo kuulosti kohtuu hinnalta, mutta kun huoltoon soittaessa asiasta mainitsin niin kertoivat markkinoinnin tehneen virheen ja joutuisin maksamaan 84e lisää ao vaihdosta! Yhtään ei tultu vastaan, naureskelivat vain että jos tuolla 230e hinnalla tulppia vaihdeltaisiin, olisi lappu luukulla äkkiä! Tämä siis koskee kaikkia 6kone malleja. Noniin, Pitipä taas palata Jaguar huoltoon kun auto kärysi palaneelle öljylle, nostin auton kuitenkin ensin ylös sen verran, että näin öljy noron valuvan pitkin suodattimen kylkeä, ja tippuvan siitä pakoputken päälle! Auton sain samantien viedä takaisin huoltoon, jossa oli muutaman minuutin, jonka jälkeen työnjohtaja tuli kertomaan että autossa mitään vuotoa ollut, jotain roiskeita vaan! Siis hei haloo! Näin monta päivää(4) roiskeiden polttelua! Ja oli siellä ilmastointilaitteen vuotoakin, Miksi mikään ei haissut kun vein autoa huoltoon? Ei mennyt niinkuin Srtömsössä!! Kysäisin vielä renkaiden suuntaus hinnan :170e (nelipyörä suuntaus) Eikä yhtään luvannut tulla vastaan, kun ei voi asentajan palkasta ottaa! Sanoin, että se, etten tuo autoa ollenkaan, on myös asentajan palkasta pois!
Viimeksi muokannut hekle, Ke Maalis 18, 2015 12:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: X-Typen huolto
Mutta jos asia selviää vasta laskunkirjoitusvaiheessa, niin ei kannata suostua,
myyjällä on velvollisuus kertoa virheestä.
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Mar ... n-oikaisu/
Köpi
myyjällä on velvollisuus kertoa virheestä.
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Mar ... n-oikaisu/
Köpi
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Helmi 14, 2015 3:03 pm
Re: X-Typen huolto
Jatketaanpa tähän ketjuun, niin ei tarvitse koko ajan uusia tehdä
Elikkäs 3.0 X-typestä, sehän on ketjukoneella eikö?
Eli toisin sanoen huoltovapaa ja "ikuinen". Mutta kun mikään ei ole oikeasti ikuista, niin mitenkäs pitkään yhdellä ketjulla uskaltaa ajaa? Onko vaarana ketjun venyminen tai ketjun kiristimen jumittuminen, niinkuin muutamalla muulla merkillä?
Elikkäs 3.0 X-typestä, sehän on ketjukoneella eikö?
Eli toisin sanoen huoltovapaa ja "ikuinen". Mutta kun mikään ei ole oikeasti ikuista, niin mitenkäs pitkään yhdellä ketjulla uskaltaa ajaa? Onko vaarana ketjun venyminen tai ketjun kiristimen jumittuminen, niinkuin muutamalla muulla merkillä?
Re: X-Typen huolto
Itse ajellut nyt 80tkm 3.0 x:llä mittarissa nyt 230000tkm ja kone on ollut hyvin huoltovapaa.. öljyt vaihtanut tietty 10-12tkm/1v välein. Voimansiirto on enemmänkin tämän x:sän heikko kohta, ketju ongelmista en ole juuri kuullut. Ketjunkiristimissä on ollut ongelmia muistaakseni ainakin s-type 4.0 koneissa. Muut varmasti osaavat kertoa lisää.
Re: X-Typen huolto
Meillä 3.0 x typessä yli 340000 mittarissa , ei kyllä minkäänlaisia oireita vielä ilmennyt. Autoa on kyllä huollettu säännöllisesti . V8 3.2 ja 4.0 malleissa ketjuongelmia ollut. Mutta voihan nekin vaihtaa ajoissa ennenkuin käy kukkaron päälle. Ei ne kovin hintavia muuten ehjään koneeseen vaihtaa ole . Xj 8 oli kelannut melkein 200 tuhatta kun jakopää uusittiin .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003