X vs Xdrive

Yleinen Jaguar-keskustelu
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

X vs Xdrive

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Nyt on tullut pari kuukautta ajeltua uudella Xdrivellä kymmenen vuotta vanhan X-Typen sijaan ja alla ensi vaikutelmia:

1) Kehitys kehittyy ja uudemmissa autoissa on mukavuus- ja turvallisuusvarustelu paremmalla tolalla.
2) Nykyautoissa on myöskin Jekyl-Hyde luonteiden jakaminen on helpompi toteuttaa koska tietokone säätää "kaikkea". Xdrive muuttuu oikeasti napin painalluksella aika lailla. X-typen S-nappulan painamisella ei ollut juurikaan huomattavaa vaikutusta yhtään mihinkään.
3) BMW on enemmän ajajan auto kuin X-type mutta persoonallisuus puuttuu kokonaan!
4) 240hv 2.0L turbo vääntää mutta ei kierrä iloisesti, 230hv 3.0L V6 ei väännä eikä kierrä... BMW:n 8-lovinen laatikko parempi kuin X-typen onneton 5-lovinen luistatin.
5) Molemmille maistuu menovesi vaikka nimelliskulutus BMW:ssä onkin paljon pienempi. Hyvin optimoitu jotain EPA-sykliä varten, todellisuus sitten toista.

Summary: X-type oli personaalinen "riittävän" hyvä auto, BMW on paljon parempi "auto" mutta ilman mitään särmää tai persoonaa. Boring.
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: X vs Xdrive

Viesti Kirjoittaja mikki »

Terve!
Tuo 8-lovinen on uusissa Jaggeissa eli sama ZF:n laatikko.
Toimittajat kun ajavat Bemaria kehuvat laatikon maasta taivaaseen.
Ajettuaan Jaggea toteavat lyhyesti että vaihteisto on hyvä......
Eli Jaggessa sen kuuluukin olla hyvä, muissa se yllättää hyvyydellään!
M
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X vs Xdrive

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Kohta 2) Ei ollut juurikaan S-modessa 3.0 ja 4.0 vapareilla eroa S typessäkään. Ero löytyy aika selvästi R- mallin S-modesta.

Vaihteisto voi olla sama mutta ne voidaan nykyään ohjelmoida toimimaan eri malleissa eri tavalla joten käyttäjäkohtaisesti mielipide laatikon toimivuudesta voi olla eri.
Viimeksi muokannut kissaeläin, To Maalis 19, 2015 9:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: X vs Xdrive

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Eikös uusissa jaggeissa ole jo zf:n 9 "lovinen" laatikko?
Kyllä uusi on aina uusi, aika turhaa mielestäni verrata tyyliin 10vee oli riittävän hyvä uusi paljon parempi.
Surkeasti menisi bmw:llä jos ei olisi paljon parempi :wink:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X vs Xdrive

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
9-lovinen kaiketi uusimmissa juu http://newsroom.jaguarlandrover.com/en- ... on_270213/
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: X vs Xdrive

Viesti Kirjoittaja mikki »

Ei kai vielä uusissa JAggeissa 9-lovista!?
M
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: X vs Xdrive

Viesti Kirjoittaja Major »

Tuo 9-lovinen ZF on poikittaismoottoreille kuten Evoque ja uusi Disco Sport, pitkittäisissä kuten XE on edelleen 8-lovinen.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: X vs Xdrive

Viesti Kirjoittaja TexPat »

kissaeläin kirjoitti:Moi !
Kohta 2) Ei ollut juurikaan S-modessa 3.0 ja 4.0 vapareilla eroa S typessäkään. Ero löytyy aika selvästi R- mallin S-modesta.

Vaihteisto voi olla sama mutta ne voidaan nykyään ohjelmoida toimimaan eri malleissa eri tavalla joten käyttäjäkohtaisesti mielipide laatikon toimivuudesta voi olla eri.
Nykyissä PlayStation autoissa eri moodit vielä säätävät kaikkea mahdollista vaihdelaatikon lisäksi. BMW:ssä tulee Sport+ moodissa vielä joku keinotekoinen äänikin jolla 4-sylinterinen turbo saadaan kuulostamaan lähestulkoon oikealta moottorilta. Ainakin auton sisälle.
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: X vs Xdrive

Viesti Kirjoittaja TexPat »

JMSC kirjoitti:Eikös uusissa jaggeissa ole jo zf:n 9 "lovinen" laatikko?
Kyllä uusi on aina uusi, aika turhaa mielestäni verrata tyyliin 10vee oli riittävän hyvä uusi paljon parempi.
Surkeasti menisi bmw:llä jos ei olisi paljon parempi :wink:
Olen samaa mieltä että kehitys on kehittynyt ja uudemmat ovat luonnollisesti parempia autoja. X-typen kohdalla tosin vertailin jo vuonna 2004 ja totesin sen aikaisten BMW 330ix ja Audi A4 Quattron olevan parempia "autoja" mutta kuitenkin päädyin X-typeen. :0

Pitäisi voittaa jenkkiläisen loton jättipotti niin voisi homma oikeasti parhaat autot talliin eli Possun paikalle Singer ja Jaggen paikalle Growler. Restomodit ehkä yhdistäisivät uuden ja vanhan oikealla tavalla.

X-typessä itseäni tietyssä mielessä harmitti se hukattu potentiaali. Niin lähellä oikeasti hyvää ja hienoa mutta hieman joka kulmasta oikaistu niin lopputulos ei lunastanut potentiaalia.
Vastaa Viestiin