Talvisäilytys

Yleinen Jaguar-keskustelu
j-h
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Marras 19, 2004 8:16 pm
Paikkakunta: Turku

Talvisäilytys

Viesti Kirjoittaja j-h »

Autoni on seisonnassa toukokuun alkuun. Autotalli on kuiva ja lämpöä 12-15 astetta. Olisiko järkevää tehdä jotakin? nostaa pukille? akku irti, käyttää konetta välillä tms. ?
XKR 4,0 vm 2000
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

No mutta

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Koneen voi ainakin ajaa kunnolla lämpimäksi jonkun kerran talven aikana,siis niin että termostaatti aukeaa varmasti.
Tuskinpa akun irroitus ja latauskaan pahaa tekee....
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Talvisäilytys

Viesti Kirjoittaja matsu »

Sinulla tuntuu olevan ihanteellinen talvisäilytyspaikka.

Mielestäni ei ole tarvetta nostaa pukeille. Laita kuitenkin renkaisiin reilusti painetta. Itse olen laittanut n. 2.7 baria. Lisäksi olen pyörittänyt autoa pari kertaa talven aikana ja ajanut sillä sen verran, että renkaat tulevat eri asentoon.

Jos kuitenkin nostaa pukeille, laittaisin pukit niin, että auto lepää jousiensa päällä. En usko, että iskunvaimentimet tykkäävät hyvää, jos niiden varret vedetään täysin ulos eli asentoon, missä ne eivät koskaan normaaliajossa käy. Tukivarretkin tulevat aivan luonnottomaan asentoon, jos auton tukee korista. No, ei minulla ole asiasta mitään faktaa, kaikki on omaa arvelua.
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Talvisäilytysasiaa on puitu aiemminkin. Pukkien osalta asia on kuten yllä sanottu. Ei hyvä. Jos moottoria joskus hoidetaan, sitäkin tärkeämpää on muistaa jarruja. Vanha brittineuvo talvisäilytykseen on: kerran kuukaudessa poljetaan jarruja 20 kertaa. Sittenpä keväällä jarrut eivät jumittele.
kari tt
Vastaa Viestiin