Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Terve !
Ensimmäinen facelift tuli jo -03 ja R-malleissa jo -02 versioissa.
Vikakoodit kannattaa luettaa ihan missä autossa tahansa ja jaguar ei ole poikkeus. Yleensä lamppu jää palamaan tauluu toki, mutta kaikki ns "pending" koodit, jotka eivät vielä ole sytyttäneet vikavaloa eivät välttämättä siis näy toiminnassa vielä kuinkaan.
Ensimmäinen facelift tuli jo -03 ja R-malleissa jo -02 versioissa.
Vikakoodit kannattaa luettaa ihan missä autossa tahansa ja jaguar ei ole poikkeus. Yleensä lamppu jää palamaan tauluu toki, mutta kaikki ns "pending" koodit, jotka eivät vielä ole sytyttäneet vikavaloa eivät välttämättä siis näy toiminnassa vielä kuinkaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Valitettavasti eilen vaihtui, mutta saahan sen vieläkin liikkeen kautta:Iski kirjoitti:Moi,
Itseänikin on tässä autokuumeessa alkanut kiinnostamaan Jaguaari dieselinä. Taloudellisesta tilanteesta johtuen kysymykseen tulee jompikumpi otsikon malleista, ehkä enemmän kuitenkin S-type kiinnostaisi.
Sivustoa lukiessani on itseleni jäänyt muutama kysymys koskien S-typeä. Ensinnäkin onko noilla -04 ja -06 malleilla oikeastikkin paljon eroa? käsittääkseni facelifti tuli tuolloin -04 jonka jälkeen ei muuta isompaa päivitystä ole tullut (wikin mukaan -08 taisi olla joku pieni). -06 malliin tuli siis DPF tiukentuneiden päästönormien takia, mutta ilmeisesti EGR löytyy noista kaikista? Täältä muistaakseni luin maininan että -06 malleisssa olisi parempi istuin, onko näin vai vaihteleeko se varustetason mukaan?
Lisäksi sivustolla oli maintaa että vikakoodit kannattaa lukea ensin. Eikö Jaguaarissa jää mikään varoitusvalo palamaan sen merkiksi jos siellä on yleensä joku vikakoodi luettavissa?
ps. Vieläkö s1jviita on luopumassa omastaan, ja mihinköhän hintahaarukkaan se tulisi (kilometrit)?
http://m.nettiauto.com/jaguar/s-type/73 ... 0&vifNav=Y
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
edit. Ei mitään.
Viimeksi muokannut erwin, Su Kesä 28, 2015 11:12 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Ei mitään mullakaan.
Viimeksi muokannut s1jviita, Ma Kesä 29, 2015 3:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
s1jviita kirjoitti:Auto ilmeisesti myyty. Tulikohan foorumilaiselle ?Iski kirjoitti:Moi,
Itseänikin on tässä autokuumeessa alkanut kiinnostamaan Jaguaari dieselinä. Taloudellisesta tilanteesta johtuen kysymykseen tulee jompikumpi otsikon malleista, ehkä enemmän kuitenkin S-type kiinnostaisi.
Sivustoa lukiessani on itseleni jäänyt muutama kysymys koskien S-typeä. Ensinnäkin onko noilla -04 ja -06 malleilla oikeastikkin paljon eroa? käsittääkseni facelifti tuli tuolloin -04 jonka jälkeen ei muuta isompaa päivitystä ole tullut (wikin mukaan -08 taisi olla joku pieni). -06 malliin tuli siis DPF tiukentuneiden päästönormien takia, mutta ilmeisesti EGR löytyy noista kaikista? Täältä muistaakseni luin maininan että -06 malleisssa olisi parempi istuin, onko näin vai vaihteleeko se varustetason mukaan?
Lisäksi sivustolla oli maintaa että vikakoodit kannattaa lukea ensin. Eikö Jaguaarissa jää mikään varoitusvalo palamaan sen merkiksi jos siellä on yleensä joku vikakoodi luettavissa?
ps. Vieläkö s1jviita on luopumassa omastaan, ja mihinköhän hintahaarukkaan se tulisi (kilometrit)?
Valitettavasti eilen vaihtui, mutta saahan sen vieläkin liikkeen kautta:
http://m.nettiauto.com/jaguar/s-type/73 ... 0&vifNav=Y
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Piti mennä tänään koeajamaan, mutta nopeat soivät hitaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Taas tuli myyntiin http://m.nettiauto.com/jaguar/s-type/73 ... 3&vifNav=YJMSC kirjoitti:Piti mennä tänään koeajamaan, mutta nopeat soivät hitaan.
Minulle ei tosin vielä ole selvinnyt mitä tämä tarkoittaa verrattuna tavalliseen malliin" *Motorsport international Limited Edition Sport-Malli*" ?
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Ahkeralla käytöllä ollut - parissa päivässä 160tkm
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Oliko se nyt kerrankin niin että oli hyvä olla hidas
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Tuo s-type ei ole ainakaan hidas.
Vähintään 1300km/h
Vähintään 1300km/h
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Juu ja eikä ollut ainut kerä vedettiin perässä joo selvisi siinä itsellekin, että ruuvattu peli oli mutta eipä tuo haitannut ja ne muut oikeasti 100tkm ajetut mitä olen ajanut niin ovat olleet huonompia kaikilta osin eli kilometrit eivät tuossa kyllä näy!JMSC kirjoitti:Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kerrankos sitä nyt tuollaiset ajaa parissa päivässä....oilywadder kirjoitti:Ahkeralla käytöllä ollut - parissa päivässä 160tkm
Ps. Taisi hintaan olla vaikutusta vain noin 2000€ 160 000km. Kuka väitti että kilometrit alentaa merkittävästi auton arvoa....
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kai nyt sentään edellisen myyjän haastat petollisesta toiminnasta jos myyty sinulle merkittävästi pienemmillä kilometreillä ?s1jviita kirjoitti:Juu ja eikä ollut ainut kerä vedettiin perässä joo selvisi siinä itsellekin, että ruuvattu peli oli mutta eipä tuo haitannut ja ne muut oikeasti 100tkm ajetut mitä olen ajanut niin ovat olleet huonompia kaikilta osin eli kilometrit eivät tuossa kyllä näy!JMSC kirjoitti:Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Nyt selvisi minullekkin mallimerkinnän lähde tuolle "Motorsport international Limited Edition Sport-Malli" -merkinnälle.kissaeläin kirjoitti:Taas tuli myyntiin http://m.nettiauto.com/jaguar/s-type/73 ... 3&vifNav=YJMSC kirjoitti:Piti mennä tänään koeajamaan, mutta nopeat soivät hitaan.
Minulle ei tosin vielä ole selvinnyt mitä tämä tarkoittaa verrattuna tavalliseen malliin" *Motorsport international Limited Edition Sport-Malli*" ?
Merkkejä saa täältä jos haluaa erikoismallin http://m.aliexpress.com/item/32298311103.html
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
No yritin myös tuota netin avulla selvittää ja kaikki linkit olivat tosiaan ebay/aliexpressiin.
Eli oletettavasti kyseessä on normaali sport malli lätkämodilla? (sport penkit taisi olla eli reikänahat)
Onko jollain tietoa mitä tuon international sport homman tulisi tarkoittaa vai onko kyseessä puhtaasti keksitty juttu S-typen kohdalla?
Eli oletettavasti kyseessä on normaali sport malli lätkämodilla? (sport penkit taisi olla eli reikänahat)
Onko jollain tietoa mitä tuon international sport homman tulisi tarkoittaa vai onko kyseessä puhtaasti keksitty juttu S-typen kohdalla?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Uskoisin, että on ostettu lätkä, koska tuollaista samanlaista olen lääppinyt ja siinä ei ollut tuollaista.JMSC kirjoitti:No yritin myös tuota netin avulla selvittää ja kaikki linkit olivat tosiaan ebay/aliexpressiin.
Eli oletettavasti kyseessä on normaali sport malli lätkämodilla? (sport penkit taisi olla eli reikänahat)
Onko jollain tietoa mitä tuon international sport homman tulisi tarkoittaa vai onko kyseessä puhtaasti keksitty juttu S-typen kohdalla?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Taas muutettu ilmoitusta, jätetty tuo mallimerkintä mainonta vähemmälle http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/7350250.JMSC kirjoitti:No yritin myös tuota netin avulla selvittää ja kaikki linkit olivat tosiaan ebay/aliexpressiin.
Eli oletettavasti kyseessä on normaali sport malli lätkämodilla? (sport penkit taisi olla eli reikänahat)
Onko jollain tietoa mitä tuon international sport homman tulisi tarkoittaa vai onko kyseessä puhtaasti keksitty juttu S-typen kohdalla?
Lukevat varmaan foorumia kun ilmoitis muuttuu sitä mukaa mitä täällä kirjoitetaan...
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Miten tuo mittarin ruuvaus oli toteutettu?
Oliko huoltokirja myös räätälöity?
Katsastuksissahan on otettu lukema ylös?
Oliko huoltokirja myös räätälöity?
Katsastuksissahan on otettu lukema ylös?
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Eikäkö soitin "kaverille" ja tiedustelin asiasta, kävi tuossa näyttämässä autoa (ja totesi että olen varmaan oikeassa em. asiassa).kissaeläin kirjoitti:Taas muutettu ilmoitusta, jätetty tuo mallimerkintä mainonta vähemmälle http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/7350250.JMSC kirjoitti:No yritin myös tuota netin avulla selvittää ja kaikki linkit olivat tosiaan ebay/aliexpressiin.
Eli oletettavasti kyseessä on normaali sport malli lätkämodilla? (sport penkit taisi olla eli reikänahat)
Onko jollain tietoa mitä tuon international sport homman tulisi tarkoittaa vai onko kyseessä puhtaasti keksitty juttu S-typen kohdalla?
Lukevat varmaan foorumia kun ilmoitis muuttuu sitä mukaa mitä täällä kirjoitetaan...
Siistiltähän se näyttää kilometreihin nähden.
Täytynee varmaan vielä ottaa koeajoon ja katsoa miten kaikki toimii ja miltä alusta näyttää (ei nyt pystynyt kun tuli otettua pari tuossa grillaillessa).
Tosta vois saada vielä hyvän käyttiksen meikäläisen ajoihin...
Mitäs kaikkea tuossa tulisi ottaa huomioon tiedän itsekkin kaikenlaista, mutta olen kiitollinen jos muut viitsivät vielä muistuttaa.
Täytyy vielä mainita että olisi varmaa mennyt multa läpi (ainakin nopeasti katsottuna) 145tkm ajettuna.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Mistä liikkeestä mahdoit auton ostaa S1jviita ?. Tietää välttää liikettä jos väärillä luvuilla myyvät autoja ?Lahden TK-mp autossa ainakin oli vielä oikeilla kilometreillä ilmoitettuna ?oilywadder kirjoitti:Miten tuo mittarin ruuvaus oli toteutettu?
Oliko huoltokirja myös räätälöity?
Katsastuksissahan on otettu lukema ylös?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Ostin yksityiseltä. Katsastuksessa kilsat olivat oikein (muutama vuosi taaksepäin mitä sai selville) eli 160tkm korvilla on mittaristo vaihdettu uuteen, josta siis uusi lähtölaskenta alkoi.kissaeläin kirjoitti:Mistä liikkeestä mahdoit auton ostaa S1jviita ?. Tietää välttää liikettä jos väärillä luvuilla myyvät autoja ?Lahden TK-mp autossa ainakin oli vielä oikeilla kilometreillä ilmoitettuna ?oilywadder kirjoitti:Miten tuo mittarin ruuvaus oli toteutettu?
Oliko huoltokirja myös räätälöity?
Katsastuksissahan on otettu lukema ylös?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kävin koeistumassa X-Typen ja täytyy sanoa että vähän pieneltä se tuntuu kun vartta on reilut 190cm. Joten kiinnostus kohdistuu entistä enemmän S-Typeen. Ilmeisesti noista kilometreistä ei kannata liikaa huolestua? Esim tuo täällä linkattu 300tkm on ihan ok lukema jos vaan huollot on kunnossa. Omaan mieleeni (ainakin kuvissa) tuo musta sisusta näyttää jotenkin ahtaammalta kuin vaalea. Eli samoilla linjoilla JMSC:n kanssa vielä ollaan ja vinkkejä sekä muistutuksia otetaan vastaan.
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kyllähän noilla kilometreillä alkaa olla osia tiensä päässä ellei ole jo vaihdettu.
Huolestuttaahan tuon ikäisessä myös moottorin ja voimansiirron kunto, äkkiä tulee puolet lisää "hintaan" ja edelleen on paljon ajettu auto käsissä. Noilla kilometreillä pitää myös tietää olevansa ns. loppukäyttäjä.
Ei noi 300tkm ajetut näytä vaihtuvan kun jopa 200tkm ajetut dieselit näkyy roikkuvan viikosta toiseen nettiautossa.
Katselen tuota em. yksilöä tarkemmin varmaan ensiviikolla ja pohdin sitten vielä.
Pidän pyyntiä kovana, nyt oli jo laitettu executive sport malliksi
Huolestuttaahan tuon ikäisessä myös moottorin ja voimansiirron kunto, äkkiä tulee puolet lisää "hintaan" ja edelleen on paljon ajettu auto käsissä. Noilla kilometreillä pitää myös tietää olevansa ns. loppukäyttäjä.
Ei noi 300tkm ajetut näytä vaihtuvan kun jopa 200tkm ajetut dieselit näkyy roikkuvan viikosta toiseen nettiautossa.
Katselen tuota em. yksilöä tarkemmin varmaan ensiviikolla ja pohdin sitten vielä.
Pidän pyyntiä kovana, nyt oli jo laitettu executive sport malliksi
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kun autosta itsekkin olin silloin äskettäin kiinnostutunut niin latasin historiatiedot. Siellähän näkyy tuo omistushistoria henkilöittäin tai yritykset joilla auto on ollut myynnissä.s1jviita kirjoitti:Ostin yksityiseltä. Katsastuksessa kilsat olivat oikein (muutama vuosi taaksepäin mitä sai selville) eli 160tkm korvilla on mittaristo vaihdettu uuteen, josta siis uusi lähtölaskenta alkoi.kissaeläin kirjoitti:Mistä liikkeestä mahdoit auton ostaa S1jviita ?. Tietää välttää liikettä jos väärillä luvuilla myyvät autoja ?Lahden TK-mp autossa ainakin oli vielä oikeilla kilometreillä ilmoitettuna ?oilywadder kirjoitti:Miten tuo mittarin ruuvaus oli toteutettu?
Oliko huoltokirja myös räätälöity?
Katsastuksissahan on otettu lukema ylös?
Viimeksi muokannut kissaeläin, Su Heinä 05, 2015 9:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Asiaan sen enempää kantaa otamatta, niin osa noista jobbareista ei ota missään vaiheessa autoa oikeasti nimiinsä. Sukulainen luopui itse romutuskuntoisesta polosta (joo ne on jo uutena romutuskuntoisia mutta tämä oli oikeasti tieliikennekelvoton) jobbari "osti" kipon 150€ ja onnistui sen jotenkin suhteilla katsastamaan Lempäälän autokatsastuksella ja myi eteenpäin ottamatta autoa nimiinsä. Kyllä uusi omistaja on varmaan tyytyväinen.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Autoon ei liene minkäänlaista luotettavaa huoltohistoriaa tiedossa? Jakohihnan vaihtoväli on 168 tkm, koska vaihdettu ekan kerran - voi olla edessä heti. Vaihteiston öljyt ja suodatin?
Nuo lienee kalleimmat huoltokohteet jos hiukkassuodatin oli tästä yksilöstä poistettu. Voiko sen puuttuminen aiheuttaa mitään ongelmia katsastuksessa, missään tilanteessa? Onko muuten tästä mitään virallista ohjetta/lainsäädäntöä?
Ja mitä lie jatkossa näitten autojen vuotuiset verot...painava auto + 208g CO2?
Nuo lienee kalleimmat huoltokohteet jos hiukkassuodatin oli tästä yksilöstä poistettu. Voiko sen puuttuminen aiheuttaa mitään ongelmia katsastuksessa, missään tilanteessa? Onko muuten tästä mitään virallista ohjetta/lainsäädäntöä?
Ja mitä lie jatkossa näitten autojen vuotuiset verot...painava auto + 208g CO2?
JMSC kirjoitti:
Eikäkö soitin "kaverille" ja tiedustelin asiasta, kävi tuossa näyttämässä autoa (ja totesi että olen varmaan oikeassa em. asiassa).
Siistiltähän se näyttää kilometreihin nähden.
Täytynee varmaan vielä ottaa koeajoon ja katsoa miten kaikki toimii ja miltä alusta näyttää (ei nyt pystynyt kun tuli otettua pari tuossa grillaillessa).
Tosta vois saada vielä hyvän käyttiksen meikäläisen ajoihin...
Mitäs kaikkea tuossa tulisi ottaa huomioon tiedän itsekkin kaikenlaista, mutta olen kiitollinen jos muut viitsivät vielä muistuttaa.
Täytyy vielä mainita että olisi varmaa mennyt multa läpi (ainakin nopeasti katsottuna) 145tkm ajettuna.
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Juu ei sitten mitään muuta dokumenttia kuin yksi öljynvaihtokuitti.
Jakohihna joka tapauksessa vaihdon tarpeessa.
Hintaa on mielestäni edelleen liikaa, mutta täytyy katsoa kokonaiskunto ajan kanssa.
Kiitos vinkeistä.
Jakohihna joka tapauksessa vaihdon tarpeessa.
Hintaa on mielestäni edelleen liikaa, mutta täytyy katsoa kokonaiskunto ajan kanssa.
Kiitos vinkeistä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Minun aikana 118-144 tehty seuraavat:
-3krt moottoriöljyt + RVS
-vaihteistoöljyt + RVS + peltinen öljypohja vaihdettavalla suodattimella + uusin päivitys
-peräöljyt + RVS
-takapyörien laakerit
-takapäähän jarrulevyt + satulat
-kokoojaimusarja, lähin map-anturin vuoksi
-termostaatti (samalla vaihtui jäähdytinnesteet)
-DPF + EGR:t poistettu (ei huolta kun on Euro4 moottori)
Tiedän , että on vaihdettu toinen uusi turbo, samalle puolelle MAF ja EGR ( joku Tampereen Autocenter tyylinen paja ilmeisesti tutkinut kun tuossa järjestyksessä vaihdettu). Jakohihnan kunto tutkailtu ja todettu hyväksi eli vaihtoon 170tkm pumpun remmin lisäksi. Moottori aivan kuiva kauttaaltaan.
-3krt moottoriöljyt + RVS
-vaihteistoöljyt + RVS + peltinen öljypohja vaihdettavalla suodattimella + uusin päivitys
-peräöljyt + RVS
-takapyörien laakerit
-takapäähän jarrulevyt + satulat
-kokoojaimusarja, lähin map-anturin vuoksi
-termostaatti (samalla vaihtui jäähdytinnesteet)
-DPF + EGR:t poistettu (ei huolta kun on Euro4 moottori)
Tiedän , että on vaihdettu toinen uusi turbo, samalle puolelle MAF ja EGR ( joku Tampereen Autocenter tyylinen paja ilmeisesti tutkinut kun tuossa järjestyksessä vaihdettu). Jakohihnan kunto tutkailtu ja todettu hyväksi eli vaihtoon 170tkm pumpun remmin lisäksi. Moottori aivan kuiva kauttaaltaan.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Hyvä tietää että ainakin sun omistuksen aikana on hyvin hoidettu.
Tarkoitatko tuota jakohihnan vaihtoa mittarilukemalla 170tkm?
Kiitos vinkeistä.
Tarkoitatko tuota jakohihnan vaihtoa mittarilukemalla 170tkm?
Kiitos vinkeistä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Moi,
Nyt hinta tippunut ja myyntihinta 8750€ http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/7350250
Nyt hinta tippunut ja myyntihinta 8750€ http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/7350250
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kai nyt oikeasti sitten korvauksia pyydät vääristä kilometreistä myyjältä ?s1jviita kirjoitti:Juu ja eikä ollut ainut kerä vedettiin perässä joo selvisi siinä itsellekin, että ruuvattu peli oli mutta eipä tuo haitannut ja ne muut oikeasti 100tkm ajetut mitä olen ajanut niin ovat olleet huonompia kaikilta osin eli kilometrit eivät tuossa kyllä näy!JMSC kirjoitti:Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Asia on jo vireillä.kissaeläin kirjoitti:Kai nyt oikeasti sitten korvauksia pyydät vääristä kilometreistä myyjältä ?s1jviita kirjoitti:Juu ja eikä ollut ainut kerä vedettiin perässä joo selvisi siinä itsellekin, että ruuvattu peli oli mutta eipä tuo haitannut ja ne muut oikeasti 100tkm ajetut mitä olen ajanut niin ovat olleet huonompia kaikilta osin eli kilometrit eivät tuossa kyllä näy!JMSC kirjoitti:Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Juuri noin eli 30tkm vielä voi päästellä.JMSC kirjoitti:Hyvä tietää että ainakin sun omistuksen aikana on hyvin hoidettu.
Tarkoitatko tuota jakohihnan vaihtoa mittarilukemalla 170tkm?
Kiitos vinkeistä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Jes kiitos.
Sen verran ehdin pihassa katsomaan että pohja näytti olevan kauttaaltaan näkyviltä osin pinta ruosteessa, joten se varmaan on se isoin deal breaker. Huomenna katsotaan tarkemmin, ellei joku muu kiinnostu ja osta pois.
Sen verran ehdin pihassa katsomaan että pohja näytti olevan kauttaaltaan näkyviltä osin pinta ruosteessa, joten se varmaan on se isoin deal breaker. Huomenna katsotaan tarkemmin, ellei joku muu kiinnostu ja osta pois.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Itse olen se 195 ja ihan hyvin mielestäni mahdun kuskinpenkille Tosin jos takana istuu joku, sen on syytä olla jalatonIski kirjoitti:Kävin koeistumassa X-Typen ja täytyy sanoa että vähän pieneltä se tuntuu kun vartta on reilut 190cm.
X-Type 2.0D -07
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Juu tuosta äxästä on ihan tietoisesti tehty sisätiloiltaan pieni että se on selkeästi s-typen alapuolella.
190cm kaveri kun on etupenkillä niin se etupenkki on kiinni takapenkissä .
190cm kaveri kun on etupenkillä niin se etupenkki on kiinni takapenkissä .
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kyllä penkin riittävän taakse sai, mutta vähän jäin kaipaamaan reisitukea. Kyseisessä ajopelissä ei toiminut selkänojan säätö, joten kun sääsin penkin edestä ylös ja alhaata taakse ni sitten pää olikin siellä missä takapenkkiläisen pitäisi olla . Ehkä olisi pitänyt olla vuoden uudempi ni olisi ollut parempi penkki. Tai sitten pitää ostaa kuorma-auto. Voi nostaa penkin riittävän ylös ilman että on pelkoa että pää ottaa kiinni kattoonIslander kirjoitti:Itse olen se 195 ja ihan hyvin mielestäni mahdun kuskinpenkille Tosin jos takana istuu joku, sen on syytä olla jalatonIski kirjoitti:Kävin koeistumassa X-Typen ja täytyy sanoa että vähän pieneltä se tuntuu kun vartta on reilut 190cm.
Kerro sitten JMSC mihin päädyit. Jos sulta kiinnostus loppuu, ni tiedä vaikka kävis itsekkin "uteliaisuuttaan" katsomassa
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Juu pistän viestiä kun olen päässyt auton "katsastamaan".
Noniin oli auto tuossa koeajossa ja käytettiin nosturilla. Nopeat hajatelmat...
Positiivista: vaihteisto ja moottori pelaavat hyvin, ainakin lämpöisenä, jopa todella hyvin kilometreihin nähden. Mitään neste/öljyvuotoja ei ole havaittavissa.
Huomioita jotka ovat normaaleja kilometreihin nähden:
Turbo hieman viheltää mutta ikään nähden ei mitenkään pahasti.
Joku jurnuttaa ilmeisesti etupyörän laakeri.
Kuskinpuolen takajarru laahaa välillä.
Sisäilmapuhaltimen laakerit loppu.
Korjattavia:
Etupyörien etutukivarret todella väljät nopeammassa jarrutuksessa huomaa selkeän pitkittäisliikkeen koriin nähden etupyöristä, ihan ryömintävauhdillakin.
Dual climaten kun laittaa toisen puolen kuumalle ja toisen kylmälle tulee molemmista haaleaa. Takaluukussa vettä (rengaskotelossa).
Tuulilasissa halkeama kuskinpuolella.
Mahdolliset deal breakerit omalla kohdalla:
Helmat ja pohja antavat osviittaa siitä että helmakotelon alla odottanee epämiellyttävä yllätys.
Huoltokirjan puute, ainoastaan edellisen omistajan huollot tiedossa. Todelliset kilometrit?
Täytyy vielä miettiä ja laskeskella, mutta luulen ettei lähde hintaan jonka olisin valmis maksamaan...
Noniin oli auto tuossa koeajossa ja käytettiin nosturilla. Nopeat hajatelmat...
Positiivista: vaihteisto ja moottori pelaavat hyvin, ainakin lämpöisenä, jopa todella hyvin kilometreihin nähden. Mitään neste/öljyvuotoja ei ole havaittavissa.
Huomioita jotka ovat normaaleja kilometreihin nähden:
Turbo hieman viheltää mutta ikään nähden ei mitenkään pahasti.
Joku jurnuttaa ilmeisesti etupyörän laakeri.
Kuskinpuolen takajarru laahaa välillä.
Sisäilmapuhaltimen laakerit loppu.
Korjattavia:
Etupyörien etutukivarret todella väljät nopeammassa jarrutuksessa huomaa selkeän pitkittäisliikkeen koriin nähden etupyöristä, ihan ryömintävauhdillakin.
Dual climaten kun laittaa toisen puolen kuumalle ja toisen kylmälle tulee molemmista haaleaa. Takaluukussa vettä (rengaskotelossa).
Tuulilasissa halkeama kuskinpuolella.
Mahdolliset deal breakerit omalla kohdalla:
Helmat ja pohja antavat osviittaa siitä että helmakotelon alla odottanee epämiellyttävä yllätys.
Huoltokirjan puute, ainoastaan edellisen omistajan huollot tiedossa. Todelliset kilometrit?
Täytyy vielä miettiä ja laskeskella, mutta luulen ettei lähde hintaan jonka olisin valmis maksamaan...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Jaa niin ja takaluukun lukkopesä näytti siltä että sitä oli yritetty avata jollain muulla kuin avaimella tai vaihtoehtoisesti ei oltu käytetty ensimmäiseen 7vuoteen jonka jälkeen oli avainta käytetty pesässä.
Niin ja näissä perinteinen takaluukun kromilistan alta alkava ruoste, sekä "paikkamaalailtu" kuskinpuolen lokaria siitä mihin pyörä heittää kivet.
Niin ja näissä perinteinen takaluukun kromilistan alta alkava ruoste, sekä "paikkamaalailtu" kuskinpuolen lokaria siitä mihin pyörä heittää kivet.
Viimeksi muokannut JMSC, Ke Heinä 08, 2015 9:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Tingi reippaasti vaan, koska ilmoituksesta poimittuna saa eri kuvan... "Tekniikka moitteeton ja Kaikinpuolin muutenkin kunnossa" ja "Näyttävä ja Hyväkuntoinen" sekä ".juuri huollettu" . Ei noilla sanoilla autosta VOI löytyä noin paljon huomautettavaa kaiketi ? Tai voi, mutta ei pitäisi.JMSC kirjoitti:Juu pistän viestiä kun olen päässyt auton "katsastamaan".
Noniin oli auto tuossa koeajossa ja käytettiin nosturilla. Nopeat hajatelmat...
Positiivista: vaihteisto ja moottori pelaavat hyvin, ainakin lämpöisenä, jopa todella hyvin kilometreihin nähden. Mitään neste/öljyvuotoja ei ole havaittavissa.
Huomioita jotka ovat normaaleja kilometreihin nähden:
Turbo hieman viheltää mutta ikään nähden ei mitenkään pahasti.
Joku jurnuttaa ilmeisesti etupyörän laakeri.
Kuskinpuolen takajarru laahaa välillä.
Sisäilmapuhaltimen laakerit loppu.
Korjattavia:
Etupyörien etutukivarret todella väljät nopeammassa jarrutuksessa huomaa selkeän pitkittäisliikkeen koriin nähden etupyöristä, ihan ryömintävauhdillakin.
Dual climaten kun laittaa toisen puolen kuumalle ja toisen kylmälle tulee molemmista haaleaa. Takaluukussa vettä (rengaskotelossa).
Tuulilasissa halkeama kuskinpuolella.
Mahdolliset deal breakerit omalla kohdalla:
Helmat ja pohja antavat osviittaa siitä että helmakotelon alla odottanee epämiellyttävä yllätys.
Huoltokirjan puute, ainoastaan edellisen omistajan huollot tiedossa. Todelliset kilometrit?
Täytyy vielä miettiä ja laskeskella, mutta luulen ettei lähde hintaan jonka olisin valmis maksamaan...
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
No joo kerroin "kaverille" huomioni ja sovittiin että hän soittelee huomen illalla.
Uskon että hän on maksanut autosta enemmän kuin olisin näillä tiedoilla valmis itse maksamaan, liikaa epävarmuustekijöitä.
Naapurin kanssa kun tuota tutkailtiin niin totesi että kyllähän tuossa loputtomasti puuhaa saa itselleen ja epäili että helmoihin menee 5m peltiä.
Uskon että hän on maksanut autosta enemmän kuin olisin näillä tiedoilla valmis itse maksamaan, liikaa epävarmuustekijöitä.
Naapurin kanssa kun tuota tutkailtiin niin totesi että kyllähän tuossa loputtomasti puuhaa saa itselleen ja epäili että helmoihin menee 5m peltiä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kuulostaa kuin olisit ostamassa uutta autoa tai ainakin oletat sen olevan uudenveroisessa kunnossa, kannattaa tosiaan ottaa huomioon, että auto on käytetty. Minulla eivät takajarrut laajanneet, koska niillä on menty 5000km. Sisäpuhallin ei pitänyt poikkeavaa ääntä. Suulakkeista tuli juuri sellaista ilmaa kuin kuuluukin ja harvemmin toinen on sinisellä ja toinen punaisella. Jos joskus on ajanut 2.7d:llä niin kaikissa ujeltaa turbot ja tuossa äänet hieman voimakkaammat kun on DPF-pönttö tyhjä ja EGR:t eliminoitu. Pyöräkotelosta vesi pääsee pois jos sen pohjassa olevan "takaisku"nipan tyhjentää tai levittää sitä. Ruoste on tuon ikäisessä sääntö kuin poikkeus sitä ei voi kieltää ja varsinkin kun auton on ollut Suomessa koko ikänsä.JMSC kirjoitti:Juu pistän viestiä kun olen päässyt auton "katsastamaan".
Noniin oli auto tuossa koeajossa ja käytettiin nosturilla. Nopeat hajatelmat...
Positiivista: vaihteisto ja moottori pelaavat hyvin, ainakin lämpöisenä, jopa todella hyvin kilometreihin nähden. Mitään neste/öljyvuotoja ei ole havaittavissa.
Huomioita jotka ovat normaaleja kilometreihin nähden:
Turbo hieman viheltää mutta ikään nähden ei mitenkään pahasti.
Joku jurnuttaa ilmeisesti etupyörän laakeri.
Kuskinpuolen takajarru laahaa välillä.
Sisäilmapuhaltimen laakerit loppu.
Korjattavia:
Etupyörien etutukivarret todella väljät nopeammassa jarrutuksessa huomaa selkeän pitkittäisliikkeen koriin nähden etupyöristä, ihan ryömintävauhdillakin.
Dual climaten kun laittaa toisen puolen kuumalle ja toisen kylmälle tulee molemmista haaleaa. Takaluukussa vettä (rengaskotelossa).
Tuulilasissa halkeama kuskinpuolella.
Mahdolliset deal breakerit omalla kohdalla:
Helmat ja pohja antavat osviittaa siitä että helmakotelon alla odottanee epämiellyttävä yllätys.
Huoltokirjan puute, ainoastaan edellisen omistajan huollot tiedossa. Todelliset kilometrit?
Täytyy vielä miettiä ja laskeskella, mutta luulen ettei lähde hintaan jonka olisin valmis maksamaan...
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Ei autoa pidä markkinoida "tekniikaltaan moitteetomaksi", tai antaa muuta virheelistä/valheellista tietoa, jos se ei kohtaa totuutta itse kohteessa ! Tämä yksinkertainen asia on näemmä kovin monelle autokauppiaalle vaikea asia ymmärtää !s1jviita kirjoitti:Kuulostaa kuin olisit ostamassa uutta autoa tai ainakin oletat sen olevan uudenveroisessa kunnossa, kannattaa tosiaan ottaa huomioon, että auto on käytetty. Minulla eivät takajarrut laajanneet, koska niillä on menty 5000km. Sisäpuhallin ei pitänyt poikkeavaa ääntä. Suulakkeista tuli juuri sellaista ilmaa kuin kuuluukin ja harvemmin toinen on sinisellä ja toinen punaisella. Jos joskus on ajanut 2.7d:llä niin kaikissa ujeltaa turbot ja tuossa äänet hieman voimakkaammat kun on DPF-pönttö tyhjä ja EGR:t eliminoitu. Pyöräkotelosta vesi pääsee pois jos sen pohjassa olevan "takaisku"nipan tyhjentää tai levittää sitä. Ruoste on tuon ikäisessä sääntö kuin poikkeus sitä ei voi kieltää ja varsinkin kun auton on ollut Suomessa koko ikänsä.JMSC kirjoitti:Juu pistän viestiä kun olen päässyt auton "katsastamaan".
Noniin oli auto tuossa koeajossa ja käytettiin nosturilla. Nopeat hajatelmat...
Positiivista: vaihteisto ja moottori pelaavat hyvin, ainakin lämpöisenä, jopa todella hyvin kilometreihin nähden. Mitään neste/öljyvuotoja ei ole havaittavissa.
Huomioita jotka ovat normaaleja kilometreihin nähden:
Turbo hieman viheltää mutta ikään nähden ei mitenkään pahasti.
Joku jurnuttaa ilmeisesti etupyörän laakeri.
Kuskinpuolen takajarru laahaa välillä.
Sisäilmapuhaltimen laakerit loppu.
Korjattavia:
Etupyörien etutukivarret todella väljät nopeammassa jarrutuksessa huomaa selkeän pitkittäisliikkeen koriin nähden etupyöristä, ihan ryömintävauhdillakin.
Dual climaten kun laittaa toisen puolen kuumalle ja toisen kylmälle tulee molemmista haaleaa. Takaluukussa vettä (rengaskotelossa).
Tuulilasissa halkeama kuskinpuolella.
Mahdolliset deal breakerit omalla kohdalla:
Helmat ja pohja antavat osviittaa siitä että helmakotelon alla odottanee epämiellyttävä yllätys.
Huoltokirjan puute, ainoastaan edellisen omistajan huollot tiedossa. Todelliset kilometrit?
Täytyy vielä miettiä ja laskeskella, mutta luulen ettei lähde hintaan jonka olisin valmis maksamaan...
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kuten laitoinkin huomioita jotka ovat normaaleita näillä kilometreillä.
Kyllä noita on vanhempiakin ruosteettomia, on mulla äxässäkin tuo takaluukun ruosteongelma mutta alustaltaan on ruosteeton ja auto on 2005 mallia, toki tuon alusta on ruostesuojattu kahdesti. Naapurin ässä 2003 mallia ja on ruosteeton, vaimon ässää saikin sitten helmoista paikkailla (ei huvittaisi em. hommaa enää teettää).
Ei kyse tuossa varapyörakotelon "vesittymisessä" ole siinä etteikö vettä sieltä saisi pois vaan siitä että se vesi yleensäkin pääsee sinne.
Jos autoa mainostetaan mm. lauseilla:
"Tekniikka moitteeton ja Kaikinpuolin muutenkin kunnossa
Kaikki varusteet toimii,Eikä pala vikavalot
Koriltaan Siisti, Ei maalailtu Eikä ihmeempiä parkkipaikka kolhuja"
Niin kyllä mä niin tyhmä olen että kuvittelen että asia on näin.
En tietenkään ole ostamassa uutta autoa mutta ehjää olin ostamassa, katsotaan nyt miten menee.
Itse kun myyn autoa (vaihtoon vienti liikkeeseen on täysin eri asia) niin kyllä tarkoitus on ostajalle kertoa kaikki ongelmat. Toki tilanne on eri kun tunnen kohtuu hyvin omat autoni, jobbari nyt tuskin on kauheasti perehtynyt/autolla ajellut, rehdin oloinen kaveri oli kaikinpuolin mainitsikin että etupyörän laakeri tuntuisi ääntävän. En usko että auton nykyinen myyjä tietoisesti ilmoittaa väärin (ainahan sitä voi vähän kaunistella ) tuskin edes on tietoinen noista seikoista. Harvalle tulee edes mieleen testata noita ilmastoinnin toimintoja ja myyjälle sanoinkin ettei sillä dual climaten toimimattomuudella ole mitään merkitystä.
En tiedä mikä takajarruun on tullut mutta levyssä oli selkeitä merkkejä ylikuumentumisesta hieman sinistynyt ja jumittikin kerran tuossa koeajolla.
Tyhmäähän tänne oli tulla vikalistaa kirjoittamaan lähinnä ajattelin kun Iski oli mahdolisesti kiinnostunut tästä että tietää myös mitä huomioi.
Taitaa olla parempi mun jättää tämä threadi nyt rauhaan ettei tule tahattomasti loukattua ketään/pilattua kenenkään bisneksiä ainakaan enempää (olen vain edelleen hieman em. autosta kiinnostunut).
Vaikkei täällä em. auton omistajaa olekkaan paikalla?
Kyllä noita on vanhempiakin ruosteettomia, on mulla äxässäkin tuo takaluukun ruosteongelma mutta alustaltaan on ruosteeton ja auto on 2005 mallia, toki tuon alusta on ruostesuojattu kahdesti. Naapurin ässä 2003 mallia ja on ruosteeton, vaimon ässää saikin sitten helmoista paikkailla (ei huvittaisi em. hommaa enää teettää).
Ei kyse tuossa varapyörakotelon "vesittymisessä" ole siinä etteikö vettä sieltä saisi pois vaan siitä että se vesi yleensäkin pääsee sinne.
Jos autoa mainostetaan mm. lauseilla:
"Tekniikka moitteeton ja Kaikinpuolin muutenkin kunnossa
Kaikki varusteet toimii,Eikä pala vikavalot
Koriltaan Siisti, Ei maalailtu Eikä ihmeempiä parkkipaikka kolhuja"
Niin kyllä mä niin tyhmä olen että kuvittelen että asia on näin.
En tietenkään ole ostamassa uutta autoa mutta ehjää olin ostamassa, katsotaan nyt miten menee.
Itse kun myyn autoa (vaihtoon vienti liikkeeseen on täysin eri asia) niin kyllä tarkoitus on ostajalle kertoa kaikki ongelmat. Toki tilanne on eri kun tunnen kohtuu hyvin omat autoni, jobbari nyt tuskin on kauheasti perehtynyt/autolla ajellut, rehdin oloinen kaveri oli kaikinpuolin mainitsikin että etupyörän laakeri tuntuisi ääntävän. En usko että auton nykyinen myyjä tietoisesti ilmoittaa väärin (ainahan sitä voi vähän kaunistella ) tuskin edes on tietoinen noista seikoista. Harvalle tulee edes mieleen testata noita ilmastoinnin toimintoja ja myyjälle sanoinkin ettei sillä dual climaten toimimattomuudella ole mitään merkitystä.
En tiedä mikä takajarruun on tullut mutta levyssä oli selkeitä merkkejä ylikuumentumisesta hieman sinistynyt ja jumittikin kerran tuossa koeajolla.
Tyhmäähän tänne oli tulla vikalistaa kirjoittamaan lähinnä ajattelin kun Iski oli mahdolisesti kiinnostunut tästä että tietää myös mitä huomioi.
Taitaa olla parempi mun jättää tämä threadi nyt rauhaan ettei tule tahattomasti loukattua ketään/pilattua kenenkään bisneksiä ainakaan enempää (olen vain edelleen hieman em. autosta kiinnostunut).
Vaikkei täällä em. auton omistajaa olekkaan paikalla?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kunhan vain itse pidät tämän seikan mielessä mikäli auton ostat. Jos säätöventtiili jumittuu kokonaan tiedät varmastikin sen korjaamattomana johtavan lopulta (usein ainakin) ohjausyksikön kärähtämiseen.JMSC kirjoitti:Harvalle tulee edes mieleen testata noita ilmastoinnin toimintoja ja myyjälle sanoinkin ettei sillä dual climaten toimimattomuudella ole mitään merkitystä.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Osaako joku kertoa mitä on ollut S-typessä "Executive" varustetasossa "vakiona"?
Näyttää äkkiseltään siltä että kaikki äSsät joiden "varustetasoa" ei oikein ole tiedossa on laitettu tuonne nettiautoon executivena.
Näyttää äkkiseltään siltä että kaikki äSsät joiden "varustetasoa" ei oikein ole tiedossa on laitettu tuonne nettiautoon executivena.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Tere !
Löytyi sivulta tällaista viewtopic.php?t=4209
Löytyi sivulta tällaista viewtopic.php?t=4209
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Mielestäni tuo vikalista oli ihan hyvä yleisellä tasolla (liittyen vielä topiciin), ja auttaa varmaan myös muitakin S-typen hankinnoissa. Allekirjoittanut jolle, ainakin vielä, S-type (ja Jaguaari yleensäkin) on tuntematon auto, osaa näin ollen katsoa yleisiä/tyyppivikoja paremmin myös muista yksilöistä. Ainakin minua nuo tiedot auttaa ennemmän kuin vuodatus ketjussa viewtopic.php?t=4193, mikä ei sekään ole turha tässä autopähkäilyssä.JMSC kirjoitti: Tyhmäähän tänne oli tulla vikalistaa kirjoittamaan lähinnä ajattelin kun Iski oli mahdolisesti kiinnostunut tästä että tietää myös mitä huomioi.
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Lukaisin muistutukseksi tuon kauhutarinan ja karkeastihan autossa on ollut todennäköisesti 5 vikaa.Iski kirjoitti: Mielestäni tuo vikalista oli ihan hyvä yleisellä tasolla (liittyen vielä topiciin), ja auttaa varmaan myös muitakin S-typen hankinnoissa. Allekirjoittanut jolle, ainakin vielä, S-type (ja Jaguaari yleensäkin) on tuntematon auto, osaa näin ollen katsoa yleisiä/tyyppivikoja paremmin myös muista yksilöistä. Ainakin minua nuo tiedot auttaa ennemmän kuin vuodatus ketjussa viewtopic.php?t=4193, mikä ei sekään ole turha tässä autopähkäilyssä.
1. Isoin vika on ollut tuo osassa loppupään S-typeistä ilmennyt "perävika" jonka takia meni koko peräpää vaihtoon.
Ainoa virallinen korjaushan peräongelmissa oli kaiketi vaihtaa XF:n perä ja vetarit ja oliko vielä kardaanikin.
2. Toiseksi isoin onglema joka on aiheuttanut seisontajarrun ja vahteiston häiriöitä sekä turhia hinaamisia vaihteisto P asennossa on todennäköisesti ollut p*ska akku.
3-5. Pikkuvikoja jarrun asentoanturi (tämäkin mahdollisesti ollut akkuun liittyvä vika vaihdettu kun ei ole muuta osattu), viiksikytkin ja iskarin ripustuksen helat.
Kaikki muu onkin ollut liikkeen ja hinurin tuhoja, toki on varmasti v*tuttanut mutta iso kiitos siitä kuuluu onnettomalle korjaamolle.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP