Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Ensimmäinen facelift tuli jo -03 ja R-malleissa jo -02 versioissa.

Vikakoodit kannattaa luettaa ihan missä autossa tahansa ja jaguar ei ole poikkeus. Yleensä lamppu jää palamaan tauluu toki, mutta kaikki ns "pending" koodit, jotka eivät vielä ole sytyttäneet vikavaloa eivät välttämättä siis näy toiminnassa vielä kuinkaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Iski kirjoitti:Moi,

Itseänikin on tässä autokuumeessa alkanut kiinnostamaan Jaguaari dieselinä. Taloudellisesta tilanteesta johtuen kysymykseen tulee jompikumpi otsikon malleista, ehkä enemmän kuitenkin S-type kiinnostaisi.

Sivustoa lukiessani on itseleni jäänyt muutama kysymys koskien S-typeä. Ensinnäkin onko noilla -04 ja -06 malleilla oikeastikkin paljon eroa? käsittääkseni facelifti tuli tuolloin -04 jonka jälkeen ei muuta isompaa päivitystä ole tullut (wikin mukaan -08 taisi olla joku pieni). -06 malliin tuli siis DPF tiukentuneiden päästönormien takia, mutta ilmeisesti EGR löytyy noista kaikista? Täältä muistaakseni luin maininan että -06 malleisssa olisi parempi istuin, onko näin vai vaihteleeko se varustetason mukaan?

Lisäksi sivustolla oli maintaa että vikakoodit kannattaa lukea ensin. Eikö Jaguaarissa jää mikään varoitusvalo palamaan sen merkiksi jos siellä on yleensä joku vikakoodi luettavissa?

ps. Vieläkö s1jviita on luopumassa omastaan, ja mihinköhän hintahaarukkaan se tulisi (kilometrit)?
Valitettavasti eilen vaihtui, mutta saahan sen vieläkin liikkeen kautta:
http://m.nettiauto.com/jaguar/s-type/73 ... 0&vifNav=Y
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
erwin
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 9:35 am

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja erwin »

edit. Ei mitään.
Viimeksi muokannut erwin, Su Kesä 28, 2015 11:12 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Ei mitään mullakaan.
Viimeksi muokannut s1jviita, Ma Kesä 29, 2015 3:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

s1jviita kirjoitti:
Iski kirjoitti:Moi,

Itseänikin on tässä autokuumeessa alkanut kiinnostamaan Jaguaari dieselinä. Taloudellisesta tilanteesta johtuen kysymykseen tulee jompikumpi otsikon malleista, ehkä enemmän kuitenkin S-type kiinnostaisi.

Sivustoa lukiessani on itseleni jäänyt muutama kysymys koskien S-typeä. Ensinnäkin onko noilla -04 ja -06 malleilla oikeastikkin paljon eroa? käsittääkseni facelifti tuli tuolloin -04 jonka jälkeen ei muuta isompaa päivitystä ole tullut (wikin mukaan -08 taisi olla joku pieni). -06 malliin tuli siis DPF tiukentuneiden päästönormien takia, mutta ilmeisesti EGR löytyy noista kaikista? Täältä muistaakseni luin maininan että -06 malleisssa olisi parempi istuin, onko näin vai vaihteleeko se varustetason mukaan?

Lisäksi sivustolla oli maintaa että vikakoodit kannattaa lukea ensin. Eikö Jaguaarissa jää mikään varoitusvalo palamaan sen merkiksi jos siellä on yleensä joku vikakoodi luettavissa?

ps. Vieläkö s1jviita on luopumassa omastaan, ja mihinköhän hintahaarukkaan se tulisi (kilometrit)?
Auto ilmeisesti myyty. Tulikohan foorumilaiselle ?

Valitettavasti eilen vaihtui, mutta saahan sen vieläkin liikkeen kautta:
http://m.nettiauto.com/jaguar/s-type/73 ... 0&vifNav=Y
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Piti mennä tänään koeajamaan, mutta nopeat soivät hitaan. :cry:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:Piti mennä tänään koeajamaan, mutta nopeat soivät hitaan. :cry:
Taas tuli myyntiin http://m.nettiauto.com/jaguar/s-type/73 ... 3&vifNav=Y
Minulle ei tosin vielä ole selvinnyt mitä tämä tarkoittaa verrattuna tavalliseen malliin" *Motorsport international Limited Edition Sport-Malli*" ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Ahkeralla käytöllä ollut - parissa päivässä 160tkm :shock:
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Oliko se nyt kerrankin niin että oli hyvä olla hidas :lol:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Tuo s-type ei ole ainakaan hidas.

Vähintään 1300km/h :shock:
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea. :lol:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JMSC kirjoitti:Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea. :lol:
Juu ja eikä ollut ainut kerä vedettiin perässä :lol: joo selvisi siinä itsellekin, että ruuvattu peli oli :twisted: mutta eipä tuo haitannut ja ne muut oikeasti 100tkm ajetut mitä olen ajanut niin ovat olleet huonompia kaikilta osin eli kilometrit eivät tuossa kyllä näy!
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

oilywadder kirjoitti:Ahkeralla käytöllä ollut - parissa päivässä 160tkm :shock:
Kerrankos sitä nyt tuollaiset ajaa parissa päivässä.... :mrgreen:

Ps. Taisi hintaan olla vaikutusta vain noin 2000€ 160 000km. Kuka väitti että kilometrit alentaa merkittävästi auton arvoa.... :shock:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

s1jviita kirjoitti:
JMSC kirjoitti:Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea. :lol:
Juu ja eikä ollut ainut kerä vedettiin perässä :lol: joo selvisi siinä itsellekin, että ruuvattu peli oli :twisted: mutta eipä tuo haitannut ja ne muut oikeasti 100tkm ajetut mitä olen ajanut niin ovat olleet huonompia kaikilta osin eli kilometrit eivät tuossa kyllä näy!
Kai nyt sentään edellisen myyjän haastat petollisesta toiminnasta jos myyty sinulle merkittävästi pienemmillä kilometreillä ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

kissaeläin kirjoitti:
JMSC kirjoitti:Piti mennä tänään koeajamaan, mutta nopeat soivät hitaan. :cry:
Taas tuli myyntiin http://m.nettiauto.com/jaguar/s-type/73 ... 3&vifNav=Y
Minulle ei tosin vielä ole selvinnyt mitä tämä tarkoittaa verrattuna tavalliseen malliin" *Motorsport international Limited Edition Sport-Malli*" ?
Nyt selvisi minullekkin mallimerkinnän lähde tuolle "Motorsport international Limited Edition Sport-Malli" -merkinnälle. Kuva
Merkkejä saa täältä jos haluaa erikoismallin http://m.aliexpress.com/item/32298311103.html
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

No yritin myös tuota netin avulla selvittää ja kaikki linkit olivat tosiaan ebay/aliexpressiin.
Eli oletettavasti kyseessä on normaali sport malli lätkämodilla? (sport penkit taisi olla eli reikänahat)
Onko jollain tietoa mitä tuon international sport homman tulisi tarkoittaa vai onko kyseessä puhtaasti keksitty juttu S-typen kohdalla?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JMSC kirjoitti:No yritin myös tuota netin avulla selvittää ja kaikki linkit olivat tosiaan ebay/aliexpressiin.
Eli oletettavasti kyseessä on normaali sport malli lätkämodilla? (sport penkit taisi olla eli reikänahat)
Onko jollain tietoa mitä tuon international sport homman tulisi tarkoittaa vai onko kyseessä puhtaasti keksitty juttu S-typen kohdalla?
Uskoisin, että on ostettu lätkä, koska tuollaista samanlaista olen lääppinyt ja siinä ei ollut tuollaista.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:No yritin myös tuota netin avulla selvittää ja kaikki linkit olivat tosiaan ebay/aliexpressiin.
Eli oletettavasti kyseessä on normaali sport malli lätkämodilla? (sport penkit taisi olla eli reikänahat)
Onko jollain tietoa mitä tuon international sport homman tulisi tarkoittaa vai onko kyseessä puhtaasti keksitty juttu S-typen kohdalla?
Taas muutettu ilmoitusta, jätetty tuo mallimerkintä mainonta vähemmälle http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/7350250.
Lukevat varmaan foorumia kun ilmoitis muuttuu sitä mukaa mitä täällä kirjoitetaan... :lol:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Miten tuo mittarin ruuvaus oli toteutettu?

Oliko huoltokirja myös räätälöity?

Katsastuksissahan on otettu lukema ylös?
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

kissaeläin kirjoitti:
JMSC kirjoitti:No yritin myös tuota netin avulla selvittää ja kaikki linkit olivat tosiaan ebay/aliexpressiin.
Eli oletettavasti kyseessä on normaali sport malli lätkämodilla? (sport penkit taisi olla eli reikänahat)
Onko jollain tietoa mitä tuon international sport homman tulisi tarkoittaa vai onko kyseessä puhtaasti keksitty juttu S-typen kohdalla?
Taas muutettu ilmoitusta, jätetty tuo mallimerkintä mainonta vähemmälle http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/7350250.
Lukevat varmaan foorumia kun ilmoitis muuttuu sitä mukaa mitä täällä kirjoitetaan... :lol:
Eikäkö soitin "kaverille" ja tiedustelin asiasta, kävi tuossa näyttämässä autoa (ja totesi että olen varmaan oikeassa em. asiassa).
Siistiltähän se näyttää kilometreihin nähden.
Täytynee varmaan vielä ottaa koeajoon ja katsoa miten kaikki toimii ja miltä alusta näyttää (ei nyt pystynyt kun tuli otettua pari tuossa grillaillessa).
Tosta vois saada vielä hyvän käyttiksen meikäläisen ajoihin...
Mitäs kaikkea tuossa tulisi ottaa huomioon tiedän itsekkin kaikenlaista, mutta olen kiitollinen jos muut viitsivät vielä muistuttaa.

Täytyy vielä mainita että olisi varmaa mennyt multa läpi (ainakin nopeasti katsottuna) 145tkm ajettuna.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

oilywadder kirjoitti:Miten tuo mittarin ruuvaus oli toteutettu?

Oliko huoltokirja myös räätälöity?

Katsastuksissahan on otettu lukema ylös?
Mistä liikkeestä mahdoit auton ostaa S1jviita ?. Tietää välttää liikettä jos väärillä luvuilla myyvät autoja ?Lahden TK-mp autossa ainakin oli vielä oikeilla kilometreillä ilmoitettuna ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

kissaeläin kirjoitti:
oilywadder kirjoitti:Miten tuo mittarin ruuvaus oli toteutettu?

Oliko huoltokirja myös räätälöity?

Katsastuksissahan on otettu lukema ylös?
Mistä liikkeestä mahdoit auton ostaa S1jviita ?. Tietää välttää liikettä jos väärillä luvuilla myyvät autoja ?Lahden TK-mp autossa ainakin oli vielä oikeilla kilometreillä ilmoitettuna ?
Ostin yksityiseltä. Katsastuksessa kilsat olivat oikein (muutama vuosi taaksepäin mitä sai selville) eli 160tkm korvilla on mittaristo vaihdettu uuteen, josta siis uusi lähtölaskenta alkoi.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Iski
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 1:01 pm

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Iski »

Kävin koeistumassa X-Typen ja täytyy sanoa että vähän pieneltä se tuntuu kun vartta on reilut 190cm. Joten kiinnostus kohdistuu entistä enemmän S-Typeen. Ilmeisesti noista kilometreistä ei kannata liikaa huolestua? Esim tuo täällä linkattu 300tkm on ihan ok lukema jos vaan huollot on kunnossa. Omaan mieleeni (ainakin kuvissa) tuo musta sisusta näyttää jotenkin ahtaammalta kuin vaalea. Eli samoilla linjoilla JMSC:n kanssa vielä ollaan :) ja vinkkejä sekä muistutuksia otetaan vastaan.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kyllähän noilla kilometreillä alkaa olla osia tiensä päässä ellei ole jo vaihdettu.
Huolestuttaahan tuon ikäisessä myös moottorin ja voimansiirron kunto, äkkiä tulee puolet lisää "hintaan" ja edelleen on paljon ajettu auto käsissä. Noilla kilometreillä pitää myös tietää olevansa ns. loppukäyttäjä. :lol:
Ei noi 300tkm ajetut näytä vaihtuvan kun jopa 200tkm ajetut dieselit näkyy roikkuvan viikosta toiseen nettiautossa.
Katselen tuota em. yksilöä tarkemmin varmaan ensiviikolla ja pohdin sitten vielä. :?:
Pidän pyyntiä kovana, nyt oli jo laitettu executive sport malliksi :lol:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

s1jviita kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:
oilywadder kirjoitti:Miten tuo mittarin ruuvaus oli toteutettu?

Oliko huoltokirja myös räätälöity?

Katsastuksissahan on otettu lukema ylös?
Mistä liikkeestä mahdoit auton ostaa S1jviita ?. Tietää välttää liikettä jos väärillä luvuilla myyvät autoja ?Lahden TK-mp autossa ainakin oli vielä oikeilla kilometreillä ilmoitettuna ?
Ostin yksityiseltä. Katsastuksessa kilsat olivat oikein (muutama vuosi taaksepäin mitä sai selville) eli 160tkm korvilla on mittaristo vaihdettu uuteen, josta siis uusi lähtölaskenta alkoi.
Kun autosta itsekkin olin silloin äskettäin kiinnostutunut niin latasin historiatiedot. Siellähän näkyy tuo omistushistoria henkilöittäin tai yritykset joilla auto on ollut myynnissä. :roll:
Viimeksi muokannut kissaeläin, Su Heinä 05, 2015 9:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Asiaan sen enempää kantaa otamatta, niin osa noista jobbareista ei ota missään vaiheessa autoa oikeasti nimiinsä. Sukulainen luopui itse romutuskuntoisesta polosta (joo ne on jo uutena romutuskuntoisia mutta tämä oli oikeasti tieliikennekelvoton) jobbari "osti" kipon 150€ ja onnistui sen jotenkin suhteilla katsastamaan Lempäälän autokatsastuksella ja myi eteenpäin ottamatta autoa nimiinsä. Kyllä uusi omistaja on varmaan tyytyväinen. :twisted:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
erwin
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 9:35 am

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja erwin »

Autoon ei liene minkäänlaista luotettavaa huoltohistoriaa tiedossa? Jakohihnan vaihtoväli on 168 tkm, koska vaihdettu ekan kerran - voi olla edessä heti. Vaihteiston öljyt ja suodatin?

Nuo lienee kalleimmat huoltokohteet jos hiukkassuodatin oli tästä yksilöstä poistettu. Voiko sen puuttuminen aiheuttaa mitään ongelmia katsastuksessa, missään tilanteessa? Onko muuten tästä mitään virallista ohjetta/lainsäädäntöä?

Ja mitä lie jatkossa näitten autojen vuotuiset verot...painava auto + 208g CO2?
JMSC kirjoitti:
Eikäkö soitin "kaverille" ja tiedustelin asiasta, kävi tuossa näyttämässä autoa (ja totesi että olen varmaan oikeassa em. asiassa).
Siistiltähän se näyttää kilometreihin nähden.
Täytynee varmaan vielä ottaa koeajoon ja katsoa miten kaikki toimii ja miltä alusta näyttää (ei nyt pystynyt kun tuli otettua pari tuossa grillaillessa).
Tosta vois saada vielä hyvän käyttiksen meikäläisen ajoihin...
Mitäs kaikkea tuossa tulisi ottaa huomioon tiedän itsekkin kaikenlaista, mutta olen kiitollinen jos muut viitsivät vielä muistuttaa.

Täytyy vielä mainita että olisi varmaa mennyt multa läpi (ainakin nopeasti katsottuna) 145tkm ajettuna.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Juu ei sitten mitään muuta dokumenttia kuin yksi öljynvaihtokuitti.
Jakohihna joka tapauksessa vaihdon tarpeessa.
Hintaa on mielestäni edelleen liikaa, mutta täytyy katsoa kokonaiskunto ajan kanssa.
Kiitos vinkeistä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Minun aikana 118-144 tehty seuraavat:
-3krt moottoriöljyt + RVS
-vaihteistoöljyt + RVS + peltinen öljypohja vaihdettavalla suodattimella + uusin päivitys
-peräöljyt + RVS
-takapyörien laakerit
-takapäähän jarrulevyt + satulat
-kokoojaimusarja, lähin map-anturin vuoksi
-termostaatti (samalla vaihtui jäähdytinnesteet)
-DPF + EGR:t poistettu (ei huolta kun on Euro4 moottori)

Tiedän , että on vaihdettu toinen uusi turbo, samalle puolelle MAF ja EGR ( joku Tampereen Autocenter tyylinen paja ilmeisesti tutkinut kun tuossa järjestyksessä vaihdettu). Jakohihnan kunto tutkailtu ja todettu hyväksi eli vaihtoon 170tkm pumpun remmin lisäksi. Moottori aivan kuiva kauttaaltaan.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Hyvä tietää että ainakin sun omistuksen aikana on hyvin hoidettu.
Tarkoitatko tuota jakohihnan vaihtoa mittarilukemalla 170tkm?

Kiitos vinkeistä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi,
Nyt hinta tippunut ja myyntihinta 8750€ http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/7350250
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

s1jviita kirjoitti:
JMSC kirjoitti:Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea. :lol:
Juu ja eikä ollut ainut kerä vedettiin perässä :lol: joo selvisi siinä itsellekin, että ruuvattu peli oli :twisted: mutta eipä tuo haitannut ja ne muut oikeasti 100tkm ajetut mitä olen ajanut niin ovat olleet huonompia kaikilta osin eli kilometrit eivät tuossa kyllä näy!
Kai nyt oikeasti sitten korvauksia pyydät vääristä kilometreistä myyjältä ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

kissaeläin kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
JMSC kirjoitti:Jospa sitä on vedetty hornetin perässä ympäri suomea. :lol:
Juu ja eikä ollut ainut kerä vedettiin perässä :lol: joo selvisi siinä itsellekin, että ruuvattu peli oli :twisted: mutta eipä tuo haitannut ja ne muut oikeasti 100tkm ajetut mitä olen ajanut niin ovat olleet huonompia kaikilta osin eli kilometrit eivät tuossa kyllä näy!
Kai nyt oikeasti sitten korvauksia pyydät vääristä kilometreistä myyjältä ?
Asia on jo vireillä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JMSC kirjoitti:Hyvä tietää että ainakin sun omistuksen aikana on hyvin hoidettu.
Tarkoitatko tuota jakohihnan vaihtoa mittarilukemalla 170tkm?

Kiitos vinkeistä.
Juuri noin eli 30tkm vielä voi päästellä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Jes kiitos.
Sen verran ehdin pihassa katsomaan että pohja näytti olevan kauttaaltaan näkyviltä osin pinta ruosteessa, joten se varmaan on se isoin deal breaker. Huomenna katsotaan tarkemmin, ellei joku muu kiinnostu ja osta pois.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Islander
Viestit: 66
Liittynyt: La Touko 09, 2015 8:05 pm
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Islander »

Iski kirjoitti:Kävin koeistumassa X-Typen ja täytyy sanoa että vähän pieneltä se tuntuu kun vartta on reilut 190cm.
Itse olen se 195 ja ihan hyvin mielestäni mahdun kuskinpenkille :) Tosin jos takana istuu joku, sen on syytä olla jalaton :)
X-Type 2.0D -07
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Juu tuosta äxästä on ihan tietoisesti tehty sisätiloiltaan pieni että se on selkeästi s-typen alapuolella.
190cm kaveri kun on etupenkillä niin se etupenkki on kiinni takapenkissä :lol: .
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Iski
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 1:01 pm

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Iski »

Islander kirjoitti:
Iski kirjoitti:Kävin koeistumassa X-Typen ja täytyy sanoa että vähän pieneltä se tuntuu kun vartta on reilut 190cm.
Itse olen se 195 ja ihan hyvin mielestäni mahdun kuskinpenkille :) Tosin jos takana istuu joku, sen on syytä olla jalaton :)
Kyllä penkin riittävän taakse sai, mutta vähän jäin kaipaamaan reisitukea. Kyseisessä ajopelissä ei toiminut selkänojan säätö, joten kun sääsin penkin edestä ylös ja alhaata taakse ni sitten pää olikin siellä missä takapenkkiläisen pitäisi olla :). Ehkä olisi pitänyt olla vuoden uudempi ni olisi ollut parempi penkki. Tai sitten pitää ostaa kuorma-auto. Voi nostaa penkin riittävän ylös ilman että on pelkoa että pää ottaa kiinni kattoon :D

Kerro sitten JMSC mihin päädyit. Jos sulta kiinnostus loppuu, ni tiedä vaikka kävis itsekkin "uteliaisuuttaan" katsomassa :)
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Juu pistän viestiä kun olen päässyt auton "katsastamaan".

Noniin oli auto tuossa koeajossa ja käytettiin nosturilla. Nopeat hajatelmat...
Positiivista: vaihteisto ja moottori pelaavat hyvin, ainakin lämpöisenä, jopa todella hyvin kilometreihin nähden. Mitään neste/öljyvuotoja ei ole havaittavissa.

Huomioita jotka ovat normaaleja kilometreihin nähden:
Turbo hieman viheltää mutta ikään nähden ei mitenkään pahasti.
Joku jurnuttaa ilmeisesti etupyörän laakeri.
Kuskinpuolen takajarru laahaa välillä.
Sisäilmapuhaltimen laakerit loppu.

Korjattavia:
Etupyörien etutukivarret todella väljät nopeammassa jarrutuksessa huomaa selkeän pitkittäisliikkeen koriin nähden etupyöristä, ihan ryömintävauhdillakin.
Dual climaten kun laittaa toisen puolen kuumalle ja toisen kylmälle tulee molemmista haaleaa. Takaluukussa vettä (rengaskotelossa).
Tuulilasissa halkeama kuskinpuolella.

Mahdolliset deal breakerit omalla kohdalla:
Helmat ja pohja antavat osviittaa siitä että helmakotelon alla odottanee epämiellyttävä yllätys.
Huoltokirjan puute, ainoastaan edellisen omistajan huollot tiedossa. Todelliset kilometrit?

Täytyy vielä miettiä ja laskeskella, mutta luulen ettei lähde hintaan jonka olisin valmis maksamaan...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Jaa niin ja takaluukun lukkopesä näytti siltä että sitä oli yritetty avata jollain muulla kuin avaimella tai vaihtoehtoisesti ei oltu käytetty ensimmäiseen 7vuoteen jonka jälkeen oli avainta käytetty pesässä. :D
Niin ja näissä perinteinen takaluukun kromilistan alta alkava ruoste, sekä "paikkamaalailtu" kuskinpuolen lokaria siitä mihin pyörä heittää kivet.
Viimeksi muokannut JMSC, Ke Heinä 08, 2015 9:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:Juu pistän viestiä kun olen päässyt auton "katsastamaan".

Noniin oli auto tuossa koeajossa ja käytettiin nosturilla. Nopeat hajatelmat...
Positiivista: vaihteisto ja moottori pelaavat hyvin, ainakin lämpöisenä, jopa todella hyvin kilometreihin nähden. Mitään neste/öljyvuotoja ei ole havaittavissa.

Huomioita jotka ovat normaaleja kilometreihin nähden:
Turbo hieman viheltää mutta ikään nähden ei mitenkään pahasti.
Joku jurnuttaa ilmeisesti etupyörän laakeri.
Kuskinpuolen takajarru laahaa välillä.
Sisäilmapuhaltimen laakerit loppu.

Korjattavia:
Etupyörien etutukivarret todella väljät nopeammassa jarrutuksessa huomaa selkeän pitkittäisliikkeen koriin nähden etupyöristä, ihan ryömintävauhdillakin.
Dual climaten kun laittaa toisen puolen kuumalle ja toisen kylmälle tulee molemmista haaleaa. Takaluukussa vettä (rengaskotelossa).
Tuulilasissa halkeama kuskinpuolella.

Mahdolliset deal breakerit omalla kohdalla:
Helmat ja pohja antavat osviittaa siitä että helmakotelon alla odottanee epämiellyttävä yllätys.
Huoltokirjan puute, ainoastaan edellisen omistajan huollot tiedossa. Todelliset kilometrit?

Täytyy vielä miettiä ja laskeskella, mutta luulen ettei lähde hintaan jonka olisin valmis maksamaan...
Tingi reippaasti vaan, koska ilmoituksesta poimittuna saa eri kuvan... "Tekniikka moitteeton ja Kaikinpuolin muutenkin kunnossa" ja "Näyttävä ja Hyväkuntoinen" sekä ".juuri huollettu" . Ei noilla sanoilla autosta VOI löytyä noin paljon huomautettavaa kaiketi ? Tai voi, mutta ei pitäisi.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

No joo kerroin "kaverille" huomioni ja sovittiin että hän soittelee huomen illalla.
Uskon että hän on maksanut autosta enemmän kuin olisin näillä tiedoilla valmis itse maksamaan, liikaa epävarmuustekijöitä.
Naapurin kanssa kun tuota tutkailtiin niin totesi että kyllähän tuossa loputtomasti puuhaa saa itselleen ja epäili että helmoihin menee 5m peltiä. :lol:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JMSC kirjoitti:Juu pistän viestiä kun olen päässyt auton "katsastamaan".

Noniin oli auto tuossa koeajossa ja käytettiin nosturilla. Nopeat hajatelmat...
Positiivista: vaihteisto ja moottori pelaavat hyvin, ainakin lämpöisenä, jopa todella hyvin kilometreihin nähden. Mitään neste/öljyvuotoja ei ole havaittavissa.

Huomioita jotka ovat normaaleja kilometreihin nähden:
Turbo hieman viheltää mutta ikään nähden ei mitenkään pahasti.
Joku jurnuttaa ilmeisesti etupyörän laakeri.
Kuskinpuolen takajarru laahaa välillä.
Sisäilmapuhaltimen laakerit loppu.

Korjattavia:
Etupyörien etutukivarret todella väljät nopeammassa jarrutuksessa huomaa selkeän pitkittäisliikkeen koriin nähden etupyöristä, ihan ryömintävauhdillakin.
Dual climaten kun laittaa toisen puolen kuumalle ja toisen kylmälle tulee molemmista haaleaa. Takaluukussa vettä (rengaskotelossa).
Tuulilasissa halkeama kuskinpuolella.

Mahdolliset deal breakerit omalla kohdalla:
Helmat ja pohja antavat osviittaa siitä että helmakotelon alla odottanee epämiellyttävä yllätys.
Huoltokirjan puute, ainoastaan edellisen omistajan huollot tiedossa. Todelliset kilometrit?

Täytyy vielä miettiä ja laskeskella, mutta luulen ettei lähde hintaan jonka olisin valmis maksamaan...
Kuulostaa kuin olisit ostamassa uutta autoa tai ainakin oletat sen olevan uudenveroisessa kunnossa, kannattaa tosiaan ottaa huomioon, että auto on käytetty. Minulla eivät takajarrut laajanneet, koska niillä on menty 5000km. Sisäpuhallin ei pitänyt poikkeavaa ääntä. Suulakkeista tuli juuri sellaista ilmaa kuin kuuluukin ja harvemmin toinen on sinisellä ja toinen punaisella. Jos joskus on ajanut 2.7d:llä niin kaikissa ujeltaa turbot ja tuossa äänet hieman voimakkaammat kun on DPF-pönttö tyhjä ja EGR:t eliminoitu. Pyöräkotelosta vesi pääsee pois jos sen pohjassa olevan "takaisku"nipan tyhjentää tai levittää sitä. Ruoste on tuon ikäisessä sääntö kuin poikkeus sitä ei voi kieltää ja varsinkin kun auton on ollut Suomessa koko ikänsä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

s1jviita kirjoitti:
JMSC kirjoitti:Juu pistän viestiä kun olen päässyt auton "katsastamaan".

Noniin oli auto tuossa koeajossa ja käytettiin nosturilla. Nopeat hajatelmat...
Positiivista: vaihteisto ja moottori pelaavat hyvin, ainakin lämpöisenä, jopa todella hyvin kilometreihin nähden. Mitään neste/öljyvuotoja ei ole havaittavissa.

Huomioita jotka ovat normaaleja kilometreihin nähden:
Turbo hieman viheltää mutta ikään nähden ei mitenkään pahasti.
Joku jurnuttaa ilmeisesti etupyörän laakeri.
Kuskinpuolen takajarru laahaa välillä.
Sisäilmapuhaltimen laakerit loppu.

Korjattavia:
Etupyörien etutukivarret todella väljät nopeammassa jarrutuksessa huomaa selkeän pitkittäisliikkeen koriin nähden etupyöristä, ihan ryömintävauhdillakin.
Dual climaten kun laittaa toisen puolen kuumalle ja toisen kylmälle tulee molemmista haaleaa. Takaluukussa vettä (rengaskotelossa).
Tuulilasissa halkeama kuskinpuolella.

Mahdolliset deal breakerit omalla kohdalla:
Helmat ja pohja antavat osviittaa siitä että helmakotelon alla odottanee epämiellyttävä yllätys.
Huoltokirjan puute, ainoastaan edellisen omistajan huollot tiedossa. Todelliset kilometrit?

Täytyy vielä miettiä ja laskeskella, mutta luulen ettei lähde hintaan jonka olisin valmis maksamaan...
Kuulostaa kuin olisit ostamassa uutta autoa tai ainakin oletat sen olevan uudenveroisessa kunnossa, kannattaa tosiaan ottaa huomioon, että auto on käytetty. Minulla eivät takajarrut laajanneet, koska niillä on menty 5000km. Sisäpuhallin ei pitänyt poikkeavaa ääntä. Suulakkeista tuli juuri sellaista ilmaa kuin kuuluukin ja harvemmin toinen on sinisellä ja toinen punaisella. Jos joskus on ajanut 2.7d:llä niin kaikissa ujeltaa turbot ja tuossa äänet hieman voimakkaammat kun on DPF-pönttö tyhjä ja EGR:t eliminoitu. Pyöräkotelosta vesi pääsee pois jos sen pohjassa olevan "takaisku"nipan tyhjentää tai levittää sitä. Ruoste on tuon ikäisessä sääntö kuin poikkeus sitä ei voi kieltää ja varsinkin kun auton on ollut Suomessa koko ikänsä.
Ei autoa pidä markkinoida "tekniikaltaan moitteetomaksi", tai antaa muuta virheelistä/valheellista tietoa, jos se ei kohtaa totuutta itse kohteessa ! Tämä yksinkertainen asia on näemmä kovin monelle autokauppiaalle vaikea asia ymmärtää !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kuten laitoinkin huomioita jotka ovat normaaleita näillä kilometreillä.
Kyllä noita on vanhempiakin ruosteettomia, on mulla äxässäkin tuo takaluukun ruosteongelma mutta alustaltaan on ruosteeton ja auto on 2005 mallia, toki tuon alusta on ruostesuojattu kahdesti. Naapurin ässä 2003 mallia ja on ruosteeton, vaimon ässää saikin sitten helmoista paikkailla (ei huvittaisi em. hommaa enää teettää).
Ei kyse tuossa varapyörakotelon "vesittymisessä" ole siinä etteikö vettä sieltä saisi pois vaan siitä että se vesi yleensäkin pääsee sinne.

Jos autoa mainostetaan mm. lauseilla:
"Tekniikka moitteeton ja Kaikinpuolin muutenkin kunnossa
Kaikki varusteet toimii,Eikä pala vikavalot
Koriltaan Siisti, Ei maalailtu Eikä ihmeempiä parkkipaikka kolhuja"

Niin kyllä mä niin tyhmä olen että kuvittelen että asia on näin.

En tietenkään ole ostamassa uutta autoa mutta ehjää olin ostamassa, katsotaan nyt miten menee.
Itse kun myyn autoa (vaihtoon vienti liikkeeseen on täysin eri asia) niin kyllä tarkoitus on ostajalle kertoa kaikki ongelmat. Toki tilanne on eri kun tunnen kohtuu hyvin omat autoni, jobbari nyt tuskin on kauheasti perehtynyt/autolla ajellut, rehdin oloinen kaveri oli kaikinpuolin mainitsikin että etupyörän laakeri tuntuisi ääntävän. En usko että auton nykyinen myyjä tietoisesti ilmoittaa väärin (ainahan sitä voi vähän kaunistella :) ) tuskin edes on tietoinen noista seikoista. Harvalle tulee edes mieleen testata noita ilmastoinnin toimintoja ja myyjälle sanoinkin ettei sillä dual climaten toimimattomuudella ole mitään merkitystä.

En tiedä mikä takajarruun on tullut mutta levyssä oli selkeitä merkkejä ylikuumentumisesta hieman sinistynyt ja jumittikin kerran tuossa koeajolla.

Tyhmäähän tänne oli tulla vikalistaa kirjoittamaan lähinnä ajattelin kun Iski oli mahdolisesti kiinnostunut tästä että tietää myös mitä huomioi.

Taitaa olla parempi mun jättää tämä threadi nyt rauhaan ettei tule tahattomasti loukattua ketään/pilattua kenenkään bisneksiä ainakaan enempää (olen vain edelleen hieman em. autosta kiinnostunut).
Vaikkei täällä em. auton omistajaa olekkaan paikalla?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Ode »

JMSC kirjoitti:Harvalle tulee edes mieleen testata noita ilmastoinnin toimintoja ja myyjälle sanoinkin ettei sillä dual climaten toimimattomuudella ole mitään merkitystä.
Kunhan vain itse pidät tämän seikan mielessä mikäli auton ostat. Jos säätöventtiili jumittuu kokonaan tiedät varmastikin sen korjaamattomana johtavan lopulta (usein ainakin) ohjausyksikön kärähtämiseen.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Osaako joku kertoa mitä on ollut S-typessä "Executive" varustetasossa "vakiona"?
Näyttää äkkiseltään siltä että kaikki äSsät joiden "varustetasoa" ei oikein ole tiedossa on laitettu tuonne nettiautoon executivena. :?:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tere !
Löytyi sivulta tällaista viewtopic.php?t=4209
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Iski
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 1:01 pm

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Iski »

JMSC kirjoitti: Tyhmäähän tänne oli tulla vikalistaa kirjoittamaan lähinnä ajattelin kun Iski oli mahdolisesti kiinnostunut tästä että tietää myös mitä huomioi.
Mielestäni tuo vikalista oli ihan hyvä yleisellä tasolla (liittyen vielä topiciin), ja auttaa varmaan myös muitakin S-typen hankinnoissa. Allekirjoittanut jolle, ainakin vielä, S-type (ja Jaguaari yleensäkin) on tuntematon auto, osaa näin ollen katsoa yleisiä/tyyppivikoja paremmin myös muista yksilöistä. Ainakin minua nuo tiedot auttaa ennemmän kuin vuodatus ketjussa viewtopic.php?t=4193, mikä ei sekään ole turha tässä autopähkäilyssä.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Iski kirjoitti: Mielestäni tuo vikalista oli ihan hyvä yleisellä tasolla (liittyen vielä topiciin), ja auttaa varmaan myös muitakin S-typen hankinnoissa. Allekirjoittanut jolle, ainakin vielä, S-type (ja Jaguaari yleensäkin) on tuntematon auto, osaa näin ollen katsoa yleisiä/tyyppivikoja paremmin myös muista yksilöistä. Ainakin minua nuo tiedot auttaa ennemmän kuin vuodatus ketjussa viewtopic.php?t=4193, mikä ei sekään ole turha tässä autopähkäilyssä.
Lukaisin muistutukseksi tuon kauhutarinan ja karkeastihan autossa on ollut todennäköisesti 5 vikaa.

1. Isoin vika on ollut tuo osassa loppupään S-typeistä ilmennyt "perävika" jonka takia meni koko peräpää vaihtoon.
Ainoa virallinen korjaushan peräongelmissa oli kaiketi vaihtaa XF:n perä ja vetarit ja oliko vielä kardaanikin.
2. Toiseksi isoin onglema joka on aiheuttanut seisontajarrun ja vahteiston häiriöitä sekä turhia hinaamisia vaihteisto P asennossa on todennäköisesti ollut p*ska akku.
3-5. Pikkuvikoja jarrun asentoanturi (tämäkin mahdollisesti ollut akkuun liittyvä vika vaihdettu kun ei ole muuta osattu), viiksikytkin ja iskarin ripustuksen helat.

Kaikki muu onkin ollut liikkeen ja hinurin tuhoja, toki on varmasti v*tuttanut mutta iso kiitos siitä kuuluu onnettomalle korjaamolle.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vastaa Viestiin