Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Lueskelen Jaguarin mallien historiaa, ja mielikuva on että Executive tarkoittaa pääsääntöisesti perusmallia. Sitten tulevat Sport tai Sovereign yms.
S-typelle on "ominaisuus" että tavaratilan tiiviteet tai lampunkehykset päästävät vettä tavaratilaan. Tehtaan korjausohje on, että vararenkaan alle laitetaan tyhjennysventtiili. Tietenkin tiivisteitäkin kannattaa tarkastella ja käännellä.
Jouko
S-typelle on "ominaisuus" että tavaratilan tiiviteet tai lampunkehykset päästävät vettä tavaratilaan. Tehtaan korjausohje on, että vararenkaan alle laitetaan tyhjennysventtiili. Tietenkin tiivisteitäkin kannattaa tarkastella ja käännellä.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Moi !JNi kirjoitti:Lueskelen Jaguarin mallien historiaa, ja mielikuva on että Executive tarkoittaa pääsääntöisesti perusmallia. Sitten tulevat Sport tai Sovereign yms.
S-typelle on "ominaisuus" että tavaratilan tiiviteet tai lampunkehykset päästävät vettä tavaratilaan. Tehtaan korjausohje on, että vararenkaan alle laitetaan tyhjennysventtiili. Tietenkin tiivisteitäkin kannattaa tarkastella ja käännellä.
Jouko
Siellä vararenkaan alla on tyhjennysreikä jo valmiina, mutta siinä on tulppa jos ei sitä ota pois sieltä.
Käsittääkseni se vesi pääsee sisään vuotavasta lampuntiivisteen kohdalta kontinvesikourun alaosasta. Jos tiivieste ehjä/kunnolla paikallaan niin ei pitäisi vuotaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Ok kiitos tiedosta ilmankos kaikki ovatkin executivea
Onhan tuolla classic mallejakin, mutta ovat vähän liian ankeita.
Onko tuo luukun tiivisteiden vuoto tullut jostain tietystä mallivuodesta eteenpäin, "lähipiirissä" kun ovat kaikki kuivia, ovat tuota 1. facelift sarjaa?
Juu reikä on valmiina tulpattu kumitiivisteellä.
Onhan tuolla classic mallejakin, mutta ovat vähän liian ankeita.
Onko tuo luukun tiivisteiden vuoto tullut jostain tietystä mallivuodesta eteenpäin, "lähipiirissä" kun ovat kaikki kuivia, ovat tuota 1. facelift sarjaa?
Juu reikä on valmiina tulpattu kumitiivisteellä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Taitaa eniten vaivata mallisarjan alkupäätä. Toinen vastaava on sisämattojen kastuminen, mikä johtuu oven ikkunan reunan kautta oven sisälle valuvasta vedestä. Se tulee oven alta suunnitellusti läpi, mutta jää ansaan kynnyksen sisä- ja ulkotiivisteen väliin. Riippuen auton kallistuskulmasta parkissa valuu siitä sitten pinnan kohotessa riittävästi jonnekin.
Siinä tehtaan korjausohje on porata reikä kynnykseen Ja peittää se kromatulla kynnyslätkällä. Uudemmissa autoissa reijät on valmiina kynnysrakenteissa, piilossa kromatun listan alla.
Jouko
Siinä tehtaan korjausohje on porata reikä kynnykseen Ja peittää se kromatulla kynnyslätkällä. Uudemmissa autoissa reijät on valmiina kynnysrakenteissa, piilossa kromatun listan alla.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Tyhjennysventtiili kuvaakin paremmin sitä minun "takaiskuventtiiliä" vararengaskotelon pohjalla. Kummassakin S-typessä sinne meni vesi kun pesi auton painepesurilla, muuten sinne ei vettä ole mennyt eli veikkaan sitä lampun tiivistettä vuotokohdaksi, koska luukun tiiviste on ehjä.kissaeläin kirjoitti:Moi !JNi kirjoitti:Lueskelen Jaguarin mallien historiaa, ja mielikuva on että Executive tarkoittaa pääsääntöisesti perusmallia. Sitten tulevat Sport tai Sovereign yms.
S-typelle on "ominaisuus" että tavaratilan tiiviteet tai lampunkehykset päästävät vettä tavaratilaan. Tehtaan korjausohje on, että vararenkaan alle laitetaan tyhjennysventtiili. Tietenkin tiivisteitäkin kannattaa tarkastella ja käännellä.
Jouko
Siellä vararenkaan alla on tyhjennysreikä jo valmiina, mutta siinä on tulppa jos ei sitä ota pois sieltä.
Käsittääkseni se vesi pääsee sisään vuotavasta lampuntiivisteen kohdalta kontinvesikourun alaosasta. Jos tiivieste ehjä/kunnolla paikallaan niin ei pitäisi vuotaa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Pari päivää nyt pohdittu ja paria dieseli Ässää tullut koeajettua, olishan se kiva.
Taidan nyt olla kuitenkin tekemättä mitään ja laitatan X:n takaluukun kuntoon ja täytynee tilailla vaihtoturboakin,
jos jollain aikavälillä vaihtaisi tuon viheltelijän uuteen.
Ei näillä kiireillä nyt tunnu olevan tarvetta hankkia uutta 10k€ harrastusta.
Pidän silmät kuitenkin auki jos sattuisi sopiva tulemaan myyntiin.
Taidan nyt olla kuitenkin tekemättä mitään ja laitatan X:n takaluukun kuntoon ja täytynee tilailla vaihtoturboakin,
jos jollain aikavälillä vaihtaisi tuon viheltelijän uuteen.
Ei näillä kiireillä nyt tunnu olevan tarvetta hankkia uutta 10k€ harrastusta.
Pidän silmät kuitenkin auki jos sattuisi sopiva tulemaan myyntiin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Olisit ostanu tuon mun ässän silloin kun se oli myynnissä.
Ei oo enää.
Turbon kuuluukin viheltää toimiessaan - sirinä, jurina, ulina, tai äänettömyys ovat huolestuttavia...
Ei oo enää.
Turbon kuuluukin viheltää toimiessaan - sirinä, jurina, ulina, tai äänettömyys ovat huolestuttavia...
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Autonhankintahinku meni ohi ei huolta.
Eikä näillä keleillä tee enää mieli pyörääkään päivittää.
Turbo pitää sellaista "vihellystä" että siellä alkaa olla päittäisvälystä.
Joutaa vaihtoon niin voi sitten puuhastella vanhaan uuden chra:n.
Eikä näillä keleillä tee enää mieli pyörääkään päivittää.
Turbo pitää sellaista "vihellystä" että siellä alkaa olla päittäisvälystä.
Joutaa vaihtoon niin voi sitten puuhastella vanhaan uuden chra:n.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Vie huoltoon se turbo niin saat kuin uuden ja vielä kun se on noinkin ehjä, että toimii. Ei ole kallista ja tarvittaessa tekevät muutoksia siipiin:JMSC kirjoitti:Autonhankintahinku meni ohi ei huolta.
Eikä näillä keleillä tee enää mieli pyörääkään päivittää.
Turbo pitää sellaista "vihellystä" että siellä alkaa olla päittäisvälystä.
Joutaa vaihtoon niin voi sitten puuhastella vanhaan uuden chra:n.
http://www.arcticperformance.fi/
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Kiitos vinkistä! Olen muista paikoista suomesta kysellyt ja kunnostetuista huudetaan pääsääntöisesti 800€+ ja itse saa vielä vaihtaa.
Tuolla näytti olevan hyvinkin järkevä hinnasto. Täytyy soitella em. firmaan maanantaina.
Tuolla näytti olevan hyvinkin järkevä hinnasto. Täytyy soitella em. firmaan maanantaina.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Eli jos ilmastointi ei toimi niin todennäköisesti siihen riittää tuo DCCV venttillin vaihto mistä on maininta bensaässä-ketjussa viewtopic.php?f=1&t=5321&p=26439&hilit#p26439 tai sitten koko ohjausboksi? Ei muuten, mutta usein on vaimo vierellä ja sillä on joko kylmä tai kuumaOde kirjoitti:Kunhan vain itse pidät tämän seikan mielessä mikäli auton ostat. Jos säätöventtiili jumittuu kokonaan tiedät varmastikin sen korjaamattomana johtavan lopulta (usein ainakin) ohjausyksikön kärähtämiseen.JMSC kirjoitti:Harvalle tulee edes mieleen testata noita ilmastoinnin toimintoja ja myyjälle sanoinkin ettei sillä dual climaten toimimattomuudella ole mitään merkitystä.
O
Oli yllättävän vaikeaa saada aikataulua sopimaanoilywadder kirjoitti:Olisit ostanu tuon mun ässän silloin kun se oli myynnissä.
Ei oo enää.
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Ihan noin yksinkertaista ei ilmastoinnin mahdollisten vikojen perkaaminen varmastikaan ole. Mutta jos eri puolille ei saa selvästi eri lämpöistä ilmaa on DCCV yleisenä syypäänä tunnettu. Jos ilmastointi ei toimi, tarkoittaen varsinaista viilennystä, ei vika liene venttiilissä vaan jossain muualla (kylmäaineet, ohjausyksikkö, jne. vaihtoehtoja on ties miten paljon.).Iski kirjoitti:Eli jos ilmastointi ei toimi niin todennäköisesti siihen riittää tuo DCCV venttillin vaihto mistä on maininta bensaässä-ketjussa viewtopic.php?f=1&t=5321&p=26439&hilit#p26439 tai sitten koko ohjausboksi? Ei muuten, mutta usein on vaimo vierellä ja sillä on joko kylmä tai kuuma
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..
Zerbuska !
Tämä sivusto on yllättävän hyvä ollut ilmastoinnin itsediagnooseihin. Useammin kerran tosin jo laitettu sivuille http://jaguarclimatecontrol.com/
Tämä sivusto on yllättävän hyvä ollut ilmastoinnin itsediagnooseihin. Useammin kerran tosin jo laitettu sivuille http://jaguarclimatecontrol.com/
S Type R (2002) -Black Edition-