Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Yleinen Jaguar-keskustelu
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JNi »

Lueskelen Jaguarin mallien historiaa, ja mielikuva on että Executive tarkoittaa pääsääntöisesti perusmallia. Sitten tulevat Sport tai Sovereign yms.

S-typelle on "ominaisuus" että tavaratilan tiiviteet tai lampunkehykset päästävät vettä tavaratilaan. Tehtaan korjausohje on, että vararenkaan alle laitetaan tyhjennysventtiili. Tietenkin tiivisteitäkin kannattaa tarkastella ja käännellä.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JNi kirjoitti:Lueskelen Jaguarin mallien historiaa, ja mielikuva on että Executive tarkoittaa pääsääntöisesti perusmallia. Sitten tulevat Sport tai Sovereign yms.

S-typelle on "ominaisuus" että tavaratilan tiiviteet tai lampunkehykset päästävät vettä tavaratilaan. Tehtaan korjausohje on, että vararenkaan alle laitetaan tyhjennysventtiili. Tietenkin tiivisteitäkin kannattaa tarkastella ja käännellä.

Jouko
Moi !
Siellä vararenkaan alla on tyhjennysreikä jo valmiina, mutta siinä on tulppa jos ei sitä ota pois sieltä.
Käsittääkseni se vesi pääsee sisään vuotavasta lampuntiivisteen kohdalta kontinvesikourun alaosasta. Jos tiivieste ehjä/kunnolla paikallaan niin ei pitäisi vuotaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Ok kiitos tiedosta ilmankos kaikki ovatkin executivea :lol:
Onhan tuolla classic mallejakin, mutta ovat vähän liian ankeita.

Onko tuo luukun tiivisteiden vuoto tullut jostain tietystä mallivuodesta eteenpäin, "lähipiirissä" kun ovat kaikki kuivia, ovat tuota 1. facelift sarjaa?
Juu reikä on valmiina tulpattu kumitiivisteellä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JNi »

Taitaa eniten vaivata mallisarjan alkupäätä. Toinen vastaava on sisämattojen kastuminen, mikä johtuu oven ikkunan reunan kautta oven sisälle valuvasta vedestä. Se tulee oven alta suunnitellusti läpi, mutta jää ansaan kynnyksen sisä- ja ulkotiivisteen väliin. Riippuen auton kallistuskulmasta parkissa valuu siitä sitten pinnan kohotessa riittävästi jonnekin.

Siinä tehtaan korjausohje on porata reikä kynnykseen :-D Ja peittää se kromatulla kynnyslätkällä. Uudemmissa autoissa reijät on valmiina kynnysrakenteissa, piilossa kromatun listan alla.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

kissaeläin kirjoitti:
JNi kirjoitti:Lueskelen Jaguarin mallien historiaa, ja mielikuva on että Executive tarkoittaa pääsääntöisesti perusmallia. Sitten tulevat Sport tai Sovereign yms.

S-typelle on "ominaisuus" että tavaratilan tiiviteet tai lampunkehykset päästävät vettä tavaratilaan. Tehtaan korjausohje on, että vararenkaan alle laitetaan tyhjennysventtiili. Tietenkin tiivisteitäkin kannattaa tarkastella ja käännellä.

Jouko
Moi !
Siellä vararenkaan alla on tyhjennysreikä jo valmiina, mutta siinä on tulppa jos ei sitä ota pois sieltä.
Käsittääkseni se vesi pääsee sisään vuotavasta lampuntiivisteen kohdalta kontinvesikourun alaosasta. Jos tiivieste ehjä/kunnolla paikallaan niin ei pitäisi vuotaa.
Tyhjennysventtiili kuvaakin paremmin sitä minun "takaiskuventtiiliä" vararengaskotelon pohjalla. Kummassakin S-typessä sinne meni vesi kun pesi auton painepesurilla, muuten sinne ei vettä ole mennyt eli veikkaan sitä lampun tiivistettä vuotokohdaksi, koska luukun tiiviste on ehjä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Pari päivää nyt pohdittu ja paria dieseli Ässää tullut koeajettua, olishan se kiva.
Taidan nyt olla kuitenkin tekemättä mitään ja laitatan X:n takaluukun kuntoon ja täytynee tilailla vaihtoturboakin,
jos jollain aikavälillä vaihtaisi tuon viheltelijän uuteen.

Ei näillä kiireillä nyt tunnu olevan tarvetta hankkia uutta 10k€ harrastusta.
Pidän silmät kuitenkin auki jos sattuisi sopiva tulemaan myyntiin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Olisit ostanu tuon mun ässän silloin kun se oli myynnissä.
Ei oo enää.

Turbon kuuluukin viheltää toimiessaan - sirinä, jurina, ulina, tai äänettömyys ovat huolestuttavia...
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Autonhankintahinku meni ohi ei huolta. :mrgreen:
Eikä näillä keleillä tee enää mieli pyörääkään päivittää.

Turbo pitää sellaista "vihellystä" että siellä alkaa olla päittäisvälystä.
Joutaa vaihtoon niin voi sitten puuhastella vanhaan uuden chra:n.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JMSC kirjoitti:Autonhankintahinku meni ohi ei huolta. :mrgreen:
Eikä näillä keleillä tee enää mieli pyörääkään päivittää.

Turbo pitää sellaista "vihellystä" että siellä alkaa olla päittäisvälystä.
Joutaa vaihtoon niin voi sitten puuhastella vanhaan uuden chra:n.
Vie huoltoon se turbo niin saat kuin uuden ja vielä kun se on noinkin ehjä, että toimii. Ei ole kallista ja tarvittaessa tekevät muutoksia siipiin:
http://www.arcticperformance.fi/
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kiitos vinkistä! Olen muista paikoista suomesta kysellyt ja kunnostetuista huudetaan pääsääntöisesti 800€+ ja itse saa vielä vaihtaa.
Tuolla näytti olevan hyvinkin järkevä hinnasto. Täytyy soitella em. firmaan maanantaina.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Iski
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 1:01 pm

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Iski »

Ode kirjoitti:
JMSC kirjoitti:Harvalle tulee edes mieleen testata noita ilmastoinnin toimintoja ja myyjälle sanoinkin ettei sillä dual climaten toimimattomuudella ole mitään merkitystä.
Kunhan vain itse pidät tämän seikan mielessä mikäli auton ostat. Jos säätöventtiili jumittuu kokonaan tiedät varmastikin sen korjaamattomana johtavan lopulta (usein ainakin) ohjausyksikön kärähtämiseen.

O
Eli jos ilmastointi ei toimi niin todennäköisesti siihen riittää tuo DCCV venttillin vaihto mistä on maininta bensaässä-ketjussa viewtopic.php?f=1&t=5321&p=26439&hilit#p26439 tai sitten koko ohjausboksi? Ei muuten, mutta usein on vaimo vierellä ja sillä on joko kylmä tai kuuma :)
oilywadder kirjoitti:Olisit ostanu tuon mun ässän silloin kun se oli myynnissä.
Ei oo enää.
Oli yllättävän vaikeaa saada aikataulua sopimaan :(
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Ode »

Iski kirjoitti:Eli jos ilmastointi ei toimi niin todennäköisesti siihen riittää tuo DCCV venttillin vaihto mistä on maininta bensaässä-ketjussa viewtopic.php?f=1&t=5321&p=26439&hilit#p26439 tai sitten koko ohjausboksi? Ei muuten, mutta usein on vaimo vierellä ja sillä on joko kylmä tai kuuma :)
Ihan noin yksinkertaista ei ilmastoinnin mahdollisten vikojen perkaaminen varmastikaan ole. Mutta jos eri puolille ei saa selvästi eri lämpöistä ilmaa on DCCV yleisenä syypäänä tunnettu. Jos ilmastointi ei toimi, tarkoittaen varsinaista viilennystä, ei vika liene venttiilissä vaan jossain muualla (kylmäaineet, ohjausyksikkö, jne. vaihtoehtoja on ties miten paljon.).

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Zerbuska !
Tämä sivusto on yllättävän hyvä ollut ilmastoinnin itsediagnooseihin. Useammin kerran tosin jo laitettu sivuille http://jaguarclimatecontrol.com/
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin