Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
JoHu
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JoHu »

Moi!

Meikäläisellä kilometrejä alkanut kertyä siihen malliin ja vielä työmatkakin todennäköisesti pitenee tässä kesän aikana, että on alkanut dieselit kiinnostaa. Sellaiset 25-30tkm tulee rullailtua vuoteen, joten dieseliin siirtyminen alkaa jo selvästi kannattaa. Mikään kiire vaihdon kanssa ei kuitenkaan ole, mutta tässä kesän mittaan varmaankin tulee vaihdettua, mikäli vain sopiva yksilö osuisi kohdalle. X- ja S-Typet ovat olleet ykkösvaihtoehtoina, mutta pakko myöntää että olen hairahtunut katselemaan myös vieraisiin pöytiin. :D BMW:n 3- ja 5-sarjaa, Audi A3 sportback, A4 ja A6, Saab 9-3, Volvolta C30, S40, V50 ja S60 sekä osittain myös C ja E Mersut olleet katsannossa. Sedaneita ja farkkuja. Näistä kuitenkin tottakai Jagget kiinnostaisi eniten, mutta tosiaan olen noitakin selaillut. Audit ja Mersut kuitenkin hieman taka-alalla, sillä samaan hintaan tuntuu saavan paremmin varusteltuja/uudempia/vähemmän ajettuja Bemareita, Jaggeja, Volvoja ja Saabeja. Bemareissa eritoten myös hevosia ja newtoneita yleensä enemmän tarjolla kuin muilla. Hintaluokka siis siinä 10-15 tonnia ja saa toki olla allekin 10, mutta ei mielellään ainakaan yhtään yli 15. Vuosimalli mielellään 2005--> ja ajokilometrit mielellään maksimissaan 200tkm, mutta mielellään alle ja periaate mitä enemmän alle, sitä parempi, mutta toki erinomaisesti pidetty ja huollettu enemmän ajettuna miellyttää enemmän kuin "vain" hyvin pidetty ja vähemmän ajettu. Ainut "pakollinen" asia autoon liittyen on aika pinnallinen, mutta haluaisin, että auto ei olisi väriltään hopea/harmaa, sillä kolme edellistä, nykyinen mukaan lukien, ovat sitä väriä edustaneet. :D Varusteista "pakollisia" ovat vain vakionopeussäädin, ilmastointi ja täydellinen huoltokirja, mutta mielellään saisi olla nahkasisustaa, hyvät stereot, webasto, manuaalilaatikkokin olisi plussaa jne.

Kysyisin siis, että mitä sudenkuoppia diesel koneisissa äksissä ja ässissä on? Vanhoilta pohjilta ja lisä googlettelulla ja foorumin selailulla en oikein ole diesel X-Typestä löytänyt mitään erityistä mainitsemisen arvoista. Onko havainto oikea vai olenko ihan hakoteillä? Entäs S-Type ja tämä 2,7l V6 tuplaturbodiesel? Käsittääkseni PSA:n kanssa yhteistyössä tehty moottori ja jotain isompaa ongelmaa kuitenkin on, mutta en ole vielä löytänyt, että mitä. Ainakin myynti-ilmoituksissa on ollut useita vaihtokoneellisia yksilöitä ja turbojakin vaihdettu jo 100-200tkm välillä niin hieman epäilyttää niiden suhteen. Voisiko joku hälventää epäilyksiäni, kiitos. :)

Muista vaihtoehdoistani niin bemareissa mietityttää jakoketjuongelmat, ketjujen venyminen ja katkeaminen. Tarkoituksena myös niistä selvittää mitä koneita ja mallivuosia se tarkemmin vaivaa. Lisätiedot näistä ja muistakin vaihtoehdoistani ovat tervetulleita. Ja toki myös jos muita suositeltavia vaihtoehtoja tulee mieleen. Jagget toki ensisijalla vaihtoehtojen listalla, että älkää nyt vielä valelko minua tervalla ja höyhenillä. :D Kiitokset jo etukäteen kaikille avuliaille. :)
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JNi »

Omat kokemukset tuosta PSA:n dieselistä ovat olleet hyviä, kahdessa autossa. Vaikuttaisivat olevan aika selkeitä myös huoltaa, olen juuri perehtymässä jakopään hihnan vaihtoon ja näyttäisi olevan ihan kotikonsteilla tehtävissä. Aika paljon vain pitää ottaa letkuja ja putkia pois edestä yms. Vaihtoväli on n. 200 tkm kohdalla, riippuu moottorin tarkemmasta mallista. Lienee aika kallis teettää korjaamolla, kannattaa tarkistaa kohdeautoista.

Toiminnaltaan moottori on erittäin miellyttävä - tehoa ja vääntöä riittää ja polttoaineenkulutus on suhteellisen pientä.

Huonotuurisilla on osunut satunnainen tyyppivika kohdalle, kampiakselin laakerointi pettää ja kone menee vaihtokuntoon kerrasta. Liukulaakeri tarttuu kiinni akseliin ja alkaa pyöriä paikallaan. Hyvillä öljyillä ja mahdollisesti RVS-käsittelyllä siihen voinee vaikuttaa. Ja vaihtomoottoreita on (Englannista) hyvin tarjolla, ei ole auton loppu.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
Alibaba
Viestit: 117
Liittynyt: To Elo 05, 2010 2:07 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Alibaba »

Tässä yksi vanha ketju, jossa on omatkin kommenttini diesel-bensa vaihtoehtojen plussista ja miinuksista.

viewtopic.php?f=1&t=6536&p=35024#p35024

X-typen 2.0 ja 2.2 dieselit ovat jakoketjulla, jota ei tarvitse vaihtaa, enkä ole lukenut ketjun aiheutaneen ongelmia. S-Typen 2.7D moottori on jakohihnalla, jonka vaihtoväli on 10 v / ~180tkm.

2.7D moottorista kirjoitin juuri tekniikkapalstalle, että katalysaattorin liitoksen halkeaminen on jonkinlainen tyyppivika.

X-Typen dieselien ja S-Type 2.7D tyypillisinä ongelmina ovat olleet jumittavat EGR venttiilit, ja siitä johtuvat viat. Ongelmaa voi välttää EGR:n puhdistuksella ja tulppaamisella. Uudemmat Euro4 päästöluokan X-Type dieselit ~ vm. 2006 -> vaativat reiällä varustetun tulppalevyyn, muuten vikavalo syttyy. Polttoainesuutin ja turbovikoja on X-Typen dieseleissä esiintynyt, mutta ei käsittääkseni sen enempää kuin muissakaan automerkeissä.

Vm. 2007 ja sitä vanhemmissa X-Type 2.0D ja 2.2D:ssä ei ole hiukassuodatinta. Tämä on myös yksi ongelmapaikka joissakin diesel moottoreissa. Jatkuva kaupunkiajo ja muu pätkäajo ovat aiheuttaneet hiukkassuodattimilla varustetuille autoille hiukkassuodattimen tukkeutumista. Vähän ajettu diesel voi olla huonompi vaihtoehto kuin paljon maantiekilometrejä matkannut auto.

Manuaalilaatikolla varustetun X-Typen kaksoismassa vauhtipyörä on myös yksi vaihtoa vaativa osa, kun kilometrejä on mittarissa yli 120 tkm. Tilanne on käsittääkseni sama myös muissakin automerkeissä.
     - Juha -
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Jos Jaguaaria miettii niin noista ottaisin ja otinkin S-typen 2.7D:llä. S on hiljaisempi ja matka-ajossa mukavampi sekä moottorissa voimaa ohituksiin. X-typessä häiritsee Mondeo leima vaikka ei täysin sen kopio olekkaan, ei voi mitään tuolle tunteelle ja tuntuu myös muut ei Jaguaristit tietävän asian. Tyyppiviat tuossa jo tulikin esille, joskin tuo 2.7D:n laakerivammat ovat huollon puutteen seuraus eli huolto on tuossa 2.7D:ssä tehtävä ajallaan, muuten kostautuu.

2.7D on tosiaan PSA:n ja Fordin yhteistyömoottori samoin kuin uudenpi 3.0D, hyvä ja kestävä moottori Siemenssin sähköillä. EGR:iä on 2kpl ja todella huonosti toteutettu eli suosittelen niiden poistamista ohjelmasta, jolloin ongelma poistuu iäksi + tulee muita etuja. Turboja vaihdetaan turhaan, koska porukka ei ymmärrä toimintaperiaatetta kun vikakoodina on jokin turboon viittava eli hyvin hyvin harvoin on turboissa vikaa. Tuon koodin aiheuttaa se mahtavasti toteutettu EGR, joka vuotaa ja aiheuttaa ilmämäärän mittauksen kautta epätasapainon (1kpl maf / turbo eli 2kpl yhteensä ) josta siis turboherja. Kannattaa vian tullessa olla hereillä mihin vie autonsa tutkittavaksi! Laatikkona on kestävä ZF:n 6hp26 eli samaa käyttää 6-sylinteriset BMW:t ja isommat VAG:t. DPF löytyy yleensä 2006 ja uudemmista ja tuon erottaa suorista pakoputkenpäistä. Ilman DPF:ää olevissa on käyrät alaspäin. DPF ongelmia ei juuri ole kuin paljon ajetuissa tai EGR:n vuoksi tukkeutuneissa yksilöissä, pönttö tyhjäksi ja ohjelma muokkaus niin ongelma on ratkaistu eli tuon vuoksi ei kannata 2006- malleja vieroksua. Tuo 2006-2008 mallissa on viimeisin facelift eli jo toinen facelift S-type mallisarjan aikana. Pieniä muutoksia puskureissa ja sisustassa ja yleensä varusteita saanut kaupan tekijöiksi ilmaiseksi.

X-typen 2.0D ja 2.2D ovat Fordilta lainattu eli samat koneet löytyy mm. Mondeon nokalta. Noissa moottoreissa on Delphin (ent. kuuluisa Lucas) sähköjärjestelmä ja normaalia useammin saa suuttimia vaihdella. Delphillä on suuret ongelmat mm. Mersun kanssa. EGR vaivaa näissäkin moottoreissa, mutta uudemmissa vaatii ohjelman muokkauksen jos haluaa ongelmasta eroon, mutta ohjelma on Delphissä erikoinen, joten jostain versiosta ei sitä saa pois. DPF saattaa olla noissa 2.2D:ssä (QJBB, QJBA, LJ46G) vuodesta 2004 lähtien, riippuu onko Suomiauto vai tuontipeli ja tuokaan ei välttämättä kerro totuutta.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Alibaba kirjoitti: Manuaalilaatikolla varustetun X-Typen kaksoismassa vauhtipyörä on myös yksi vaihtoa vaativa osa, kun kilometrejä on mittarissa yli 120 tkm. Tilanne on käsittääkseni sama myös muissakin automerkeissä.
Possujen puolella yhdellä kaksoismassa vauhtipyörällä kyllä yleensä pääsee pidemmällekin mutta on totta että kytkinlevyn vaihdon yhteydessä on nämä nykyajan ihmeet kannattaa vaihtaa. Vaikka kevennettyn single-mass versioon! :twisted:

(Toisaalta turbodieselin osalta vauhtipyörän painolla taitaa olla aika marginaalinen merkitys kierrosherkkyyteen..)
Avatar
JoHu
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JoHu »

Kiitos paljon hyvistä vastauksista! Aika tyhjentävästi olen saanut haluamani tiedot diesel äksistä ja ässistä, kiitos vielä. :) Harmi vain kun tarjonta on ainakin Suomessa suht vähäistä, että mieleisiä yksilöitä ei hirveän monia ole aina kerrallaan myytävänä. Lähinnä se, että tuntuu dieseleissä luonnollisesti olevan kilometrejä kertynyt niin niitä vähemmän ajettuja on vähänlaisesti tarjolla sopivassa hintaluokassa. Ja sitten jos onkin niin saattaa olla jotain muuta mikä "puuttuu" tai "tökkii" tms. Mutta toisaalta taas, kuten sanoin niin kiirehän minulla ei vielä tämän suhteen ole, joten on aikaa odotellakin sopivan yksilön myyntiin tulemista. Tuontiauton hakeminenkin kun on suht työlästä hommaa eikä alan firmatkaan niitä halvalla tuo ja lisäksi kaikki ruostesuojaukset, webaston tms. asennus jne. Suomessa niin olisihan siinä tekemistä ja aikani ei yksinkertaisesti varmaan riittäisi. Farkku X-Type kiinnostaisi tilojen puolesta ehkä eniten, mutta olisihan se S-Typen 2,7D maukas.. Saa nyt nähdä. :) Tässä olisi aikalailla kaikki se mitä haluaisin, mutta tosiaan se tuontiauton hakeminen ei oikein napostele tässä tilanteessa.

Vielä olisin kiitollinen, jos joku jolla olisi tietoa, vastailisi noihin muihin vaihtoehtoihini liittyen jotain. :) Lähinnä siis BMW:n 3-sarja (E90) ja 5-sarja (E60) kiinnostuksen kohteina, mutta aiempien tietojeni plus googlettelun tuloksien perusteella niissä niitä jakopäähuolia on ja vissiin sähköpuolen viatkaan eivät kovin tavattomia ole näissä(?). Saabeista 9-3, mutta ooppelin dieselit hieman arveluttaa ja sisustus ei mitenkään sanoisinko Jagen tasolla tunnu olevan. Volvoista V50 ja S60 myös kandidaatteja, mutta mitään karvalakkimallia en todellakaan kelpuuttaisi. Niillä ei ainakaan maineessa ole isompia epäluotettavuuden tahroja tai ainakaan en ole itse kovin pahoja niistä kuullut. Mutta kaikkia näitä koskee se, että turhan yleisiä ovat, no ehkä Saabit eivät niin kamalan yleisiä. Mutta Jaggessa pysyminen on todella se ykkösvaihtoehto, sillä onhan ne nyt aivan erilaisia ilmestyksiä kuin edellä mainitut. ;) Lisäksi itse ainakin tykkään, kun joka nurkan takaa ei tule samanlaista vastaan ja sitten, kun tulee, on se aina iloinen asia. :D 8)

EDIT: Sellainen kysymys X- ja S-Typeihin liittyen, että millaiset puhelimen tms. laitteiden yhditämis mahdollisuudet niissä on? Omassa X-Typessäni ei kyseistä mahdollisuutta ole ja mitä etsiskelin niin missään nettiauton myytävistä diesel äksissä ja ässissä ei ole raksittu kohtaa "audio-sisääntuloliitäntä." Joten eikö kukaan ole vain tullut raksineeksi sitä vai eikö sellaista vain löydy mistään edes lisävarusteena? Käsittääkseni kuitenkin joissakin yksilöissä on ainakin bluetoothilla yhdistettävissä eri laitteet? Jälkiasenteluhan toki on mahdollista sitten, mutta jos löytyisi ihan tehtaan laittamana niin hyvä olisi.
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Jälkiasenteisena löytyy X- ja S-typeen Jaguarin ACM.
Em. autoissa soittimen lähdöt/tulot ovat optisia.
Kyseessä on Densionin valmistama optisilla liitännöillä varustettu adapteri joka emuloi CD vaihtajaa D2B kuituverkossa.
Tähän saa sitten kiinni iLaitteita, USB tikkua tai ihan normi RCA liitäntäisiä laitteita.

ACM:ää on vain melko vaikea löytää, joskus tulee ebayssä vastaan ja hinta liikkuu 300-400€ välissä.
Tuosta ACM:stä on pari-kolme eri S/X-typeen ja XJ:hin sopivaa versiota, käytännön eroina on ainoastaan firmvare (joka on käyttäjän päivitettävissä) sekä parannetut kuitukaapelit. Lisäksi tuosta on XK:n versio joka ei toimi S/X-typessä, eri kuituprotokolla.

Bluetooth tukee muistaakseni ainoastaan puhe toimintoja eikä esim. musiikintoistoa.

PS. X-type on Mondeo ja S-type on Lincoln LS, kun aina näillä asioilla jotkut saivartelevat niin Fordeja ovat siis molemmat. :lol: :lol:

Kaksoismassan kesto riippuu täysin ajotavasta, omaani vaihdatin kun satunnaisesti alkoi painelaakeri vinkaisemaan kostealla 210tkm kohdalla.
Pitkää matkaa tarvitsee kuitenkin ajella eikä ole "varaa" seisottaa autoa turhaan.
Kalleintahan tuossa hommassa on tuo työn osuus, kun moottori on väärinpäin (poikittain) autossa.

Linkki josta löytyy lisätietoja kiinnostuneille: http://www.jimrothe.com/jaguar/acm-bluetooth/acm.html
edit. typoja, XJ versio olikin saman kuin S/X-type XK käytti eri kuituprotokollaa (MOST?)
Viimeksi muokannut JMSC, To Touko 14, 2015 1:15 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Hyvää infoa raadioista, tosin melkein tarvitsee suomi-radiotekniikkasanakirja-suomi, jotta saa tolkkua asiasta itse :mrgreen:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
smurffi
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 20, 2013 12:18 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja smurffi »

Terve
Baijerin makkaralla ajellaan,siis E60 530d.Mitään jakopää ongelmia ei tässä Rivikuutosessa ole,ja jos tyyppi vikoja etsii niin ehkä termarit.Muuten loistava peli ja tehoa softan vaihdolla riittävästi :lol:
Jaguar XJ40 3.6 Sovereign -89
Käyttis BMW F30 330e M-Sport -16
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Lisäyksenä ettei jää epäselväksi itse nykytiedoilla ostaisin ehdottomasti S-typen dieselinä, on selkeästi laadukkaampi kuin X-type (muita mainittuja merkkejä en pidä edes vaihtoehtona :wink: ).
Dpf varustetut dieseleissä kannattaa katsoa ettei moottoriöljyn seassa ole dieselintuoksua, tästä löytyy tältäkin foorumilta keskustelua.
Ei ole omaa kokemusta bemareista mutta ei noita e6x mallisia omistavat kaverit kauhean tyytyväisiltä vaikuta. Vakuutukset tuntuvat olevan Jaggeen halvempia kuin esim. bemareihin. Btcf foorumilta kannattanee noista kysellä, aktiivisia autoharrastajia löytyy em. merkiltä paljon.
Viimeksi muokannut JMSC, Pe Touko 15, 2015 9:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
smurffi
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 20, 2013 12:18 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja smurffi »

Jagge on aina oikea valinta, mutta S-type vs 5-Series.Omalla ajo kokemuksella 5 huomattavasti tilavampi ja oma kiesi semmoisilla varusteilla mitä ei ässään olisi edes rahalla saanut 8) btcf palstalta enemmän infoa.
Jaguar XJ40 3.6 Sovereign -89
Käyttis BMW F30 330e M-Sport -16
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Kävin koeajamassa useampaakin viitossarjan bemaria ennen kuin päädyin S-typeen.

Suurin syy oli bemarin sisustus. Miten saavatkin kalliin auton sisustan tuntuvan niin halvalta?
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Itse olen tutustunut kahteen 530d ja yhteen 535d E61 bemuun ja noihin ihan yleisestikin ohjelmointien ja vianhakujen merkeissä, pari mersuakin on tullut käytyä läpi. Bemari tai mersu pitää olla 6-sylinterinen eli bemarilla M57N (3.0 R6) tai mersulla OM642 (3.0v6 cdi).

Bemarilla jos puhutaan E6x-korimallista (5-srj) niin nelisylinterinen N47 on kuuluisa huonosta jakopäästään ja huonolla tuurilla vaihtoon menee koko kampi. N47-moottori siis löytyy 2007- E6x malleista yleisesti 177hv versiona, mutta myös 163hv nk. Fleet-mallina. Tällä hetkellä N47D20A-moottoriin on menossa kampanja, jossa bemari korvaa jakopään hilut. Nykyään on jo menossa N47D20D-moottori, mutta edelleen paukkuu jakopäät. Jos meinaa ihmettelee Nettiautossa moottorivaihdettuja bemareiden suurta lukumäärää niin tuossa syy niihin. Automaattina löytyy sama ZF 6hp26 kuin Facelift S-typestä. Bemarin LCI-mallista eli facelift 2007- automaatti on periaatteessa sama, mutta tehty parannuksia ja sähkökepillä. Samat huojunnat löytyy siis bemarista. Eli jos bemaria miettii 4-sylinterisenä niin moottori pitää olla M47, yleisesti 163hv ja vanhempi kuin 2008.

Mersulla on myös samat ongelmat + alakerrat leikkaa kiinni. Moottori on siis tyypiltään OM651 mikä siis löytyy malleista 200, 220 ja 250cdi malleista. E-sarjaan tuo moottori tuli w212 korimallin myötä ja C-sarjaan w204 korimalliin 2008 loppuvuodesta (Blueffiency). Automaattina mersun joko 5-vaihteinen (200cdi) tai 7-vaihteinen (220, 250cdi). Öljynvaihdoista 60tkm välein todella tarkka. Eli jos mersua miettii 4-sylinterisenä niin w211 ja 200 tai 220cdi (OM646 eli tekniikaltaan samoja, softaerolla saatu eri hevoset).

Tuossa todella lyhkäisesti tekniikan huonoista puolista.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
smurffi
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 20, 2013 12:18 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja smurffi »

Kuten tyhjentävästi s1jviita edellä kertoi, bimmeri pitää olla kutoskoneella.Ja mitä sisustaan tulee niin jos neekeri mallia käy kokeilemassa siinä varmaan pettyy,mutta kun istuimet ovat mallia comfort,audio mallia individual"parhaat stereot mitä olen autossa kuullut",Hud,aktiivinen vakionopeussäädin ja muut kilkkeet.Niin allekirjoittanut pitää kyllä S-typeä kulimallina :oops: ennemminkin XF viivalle kun S.
Jaguar XJ40 3.6 Sovereign -89
Käyttis BMW F30 330e M-Sport -16
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Senverran "komppaan" oilywadderia että kyllä tossa kaveripiirissä olevien bemareiden (nyt en puhu varusteista/niiden määrästä) sisusta tuntuu todella ankealta, myös comfort penkeillä varustettuna.
Plus tuli jostain syystä katsottua pari viimeistä jaksoa tuota temptation saarta (kehtaankin tunnustaa) ja voi tsiisus kun sillä yhdellä tietyllä räkänokalla oli BMW motorsport paita päällä. Hyi helevetti kun alko etoon, jos sillä olis ollut jag paita päällä täytyis varmaan vaihtaa merkkiä. Eli yksi huono syy miksi ei bemaria noi stanan teini-idiootit. Tämän oksennuksen tarjosi uneton yö PAHOITTELUT. :shock:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
smurffi
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 20, 2013 12:18 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja smurffi »

Tämä http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/ ... e_dash.jpg tai http://www.bmwdrives.com/gallery/BMWcars/e60/e60_8.jpg pidän molemmista mutta tilat ja moottori veivät saksanseisoja omistajaksi.vetotapahan on molemmissa se ainoa oikea :P
Jaguar XJ40 3.6 Sovereign -89
Käyttis BMW F30 330e M-Sport -16
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Lisää offtopikkia bmw:stä: ajoin sekä neekerimallia, että sukulaismiehen huippuvarusteltua entistä lähetystön autoa.

Kyllä brittityyli on enemmän minun makuuni. Onneksi makuja on erilaisia.

Asiaa: X-typeä ei ole ollut, mutta 2004 Mondeo diesel automaatti oli pari vuotta.
Samat ominaisuudet ovat varmaankin x-typessäkin, eli suuttimet kulutustavaraa, vetoakseliongelmia, egr tukossa ja eberi toimi miten sattui.

Ei mitään maata mullistavaa, mutta nuo suuttimet ovat aika hintavat.

Jos käynnistyy huonosti sekä kylmänä, että kuumana on suutinremontti edessä.
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Autokuume on pirullinen tauti kuten huomaat. Päätös merkistä auttaa ensi alkuun, sitten malli valintaan ja etsimään sitä parasta yksilöä. Kyllä se siitä sitten alkaa hahmottumaan kin ei tee hätiköityjä päätöksiä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

X-typessä on erilaiset vetonivelet kuin mondeossa eikä ainakaan itselläni ole ollut ongelmia em. osan kanssa. pl. korjaamon rikkoma kun koittivat "perseen päristimellä" irroittaa, ulosvetäjän sijaan :evil: .
Suuttimet tosiaan kypsyvät 200tkm kohdalla. Kaikki kunnostettu kustannus 800€ luokkaa. Itselläni ilmeni huonona tyhjäkäyntinä kylmällä koneella/kelillä.

Egr ongelmia on ja sitä ei edes saanut ohjelmoitua pois, nyt tulpattu reikälevyllä.
Eberi on kyllä toiminut moitteetta, nämä lienevät aina yksilöitä. Toiset kehuu eberiä toiset webastoa, henk koht olen siinä uskossa että eberi näistä laadukkaampi.

Edelleen jos vaihtoehtona S tai X niin S ehdottomasti.
Muihin en ota kantaa, mutta noista kysyjän esittämistä vaihtoehdoista voisin itse harkita ainoastaan bemaria jaggen lisäksi ja nimenomaan suoralla diesel kutosella. Eli ei siis ole tarkoitus bemaria dissata. Valintojen maailma. :D

P.S. on kyllä parhaimman näköinen bemarin kojetaulu jonka olen nähnyt, silti omaan silmään jotenkin tyylitön.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
smurffi
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 20, 2013 12:18 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja smurffi »

Kyllä saksalainen ja britti samaan talliin mahtuu 8)Kuva
Jaguar XJ40 3.6 Sovereign -89
Käyttis BMW F30 330e M-Sport -16
Avatar
JoHu
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JoHu »

Kiireitä ollut niin ei ole ehtinyt foorumilla naputella. Kiitokset taas kaikille tiedoista ja mielipiteistä. :) Auton vaihtamis projekti on edennyt siihen vaiheeseen, että merkki on valikoitumassa akselille Jaguar, Volvo ja ehkä Audikin vielä mukana rimpuilee, mutta kyllähän ne kissat eniten viehättää. ;) Neuvotteluja olen käynyt muutamasta autosta. Eräästä S40 Volvosta, melkoinen ekokinneri 1,6 litran dieselkoneella, mutta hyvillä varusteilla. Kai silläkin ehtisi ja ainakin rahaa säästyisi, mutta eihän se nopea auto olisi ja lähinnä pienen kulutuksen takia ostetuksi tulisi niin voisi jäädä mieltä painamaan sitten myöhemmin. Ehkä.

Sitten niitä parempia vaihtoehtoja ja niihin liittyen kysymystä. Yhdestä S-Type 2,7TTDV6:sta olen kauppoja hieronut siihen pisteeseen asti, että välirahakin alkaa olla sodittu suht oikealle tasolle. Kysyisin ko. autoon liittyen paria asiaa. Ajoni tulee olemaan 90% matkaa ja kilometrejä ehkä sellainen 30-35 tuhatta. Kysymys koskee polttoaineenkulutusta. Luvataan matkakulutukseksi 5,7l ja joissakin ilmoituksissa 6l. Pitääkö nämä lukemat paikkansa vai viekö vähemmän/enemmän? Entä kaupungissa pomppaako kulutus heti paljon? Joskaan kaupunkiajoa ei tule paljoakaan, mutta kysynpä kumminkin. Tämä auto siis kyseessä. Mielelläni vastaanotan mielipiteitä, huomioita, tietoja yms. asiaan liittyen.

Toinenkin potentiaalinen S-Type on ja sähköpostia olen laittanut, vastausta ei vielä ole kuulunut (aika huonoa joillakin liikkeillä niihin vastailu, mutta odotellaan vielä ennen soittoa.) Tällainen toinen siis vaihtoehtoni, huoltohistoria ja kunto muutenkin näyttää erittäin hyvältä molemmissa yksilöissä. Olisihan tuo R-Design(?) korisarjallinen, kalliimpi vaihtoehto tyylikkäämpi omaan silmään ja vähempi ajettukin toki ja manuaalilaatikostakin tykkään enemmän, vaikke ei automaattikaan vieroksuta. Miinuksena "ykkösvaihtoehdossani" se, että molemmat rengassarjat aika kehnot ja yleisenä miinuksena molempiin se, ettei saa musiikkia puhelimesta tms. soimaan bluetoothin, aux:n tms. kautta. Toki noilla JMSC:n ohjeilla pääsee pitkälle, kunhan löytää kaverin joka hallitsee nuo asiat, itseltä meni ainakin puolet yli hilseen. :D

Jakohihnat vaihdettu molempiin yksilöihin, joten se huoli pitkäksi aikaa pois, kun vaihtoväli taitaa olla 10 vuotta ja 105k mailia? Se askarruttaa vielä tuo kampiakselin laakerointi mikä joissakin kilauttaa koko moottorin. Eli kuinka satunnainen tämä vika on ja korjataanko / huomautetaanko siitä esim. jakohihnojen vaihtojen yhteydessä, että "kannattaisi vaihdattaa tämäkin?" Eli voiko ns. rauhallisin mielin ostatella näitä ilman pelkoa ko. asiasta? Vaikka uusia moottoreita toki saa niin onhan se suuri kuluerä kohdalle sattuessaan, tuhansia euroja kuitenkin(?).

Tulipa hieman sekava ja poukkoileva viesti, mutta kaipa siitä selvän saa. Kiitokset jälleen kaikille jo etukäteen vastauksista. :)


Edit: Sellainen kysymys, että onko näissä diesel S-Typeissä ns. CATS-ilmajousitus vai "perinteinen" ratkaisu? Eli onko CATS ollut näissä vakiovarusteena vai erikseen valittavien listalla? Ja mikäli CATS näistä löytyy niin kuinka julmetun kallista lystiä on huoltaminen? :D
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Tuosta CATS:sta ei ole hajuakaan, on todella harvinainen varuste ja aivan varmasti kallis kun hajoaa, ehkä jättäisin väliin...

Oma 2.7D reippaassa matka-ajossa nielee lähes aina 5.4L/100km, joskus näyttää mennessä 5.0, mutta tasaantuu takaisin tullessa. Viimeisen 6000km keskikulutus näytti olevan 6.5. Oma tosin softattu ja EGR:t tapettu sekä DPF poistettu. Jos tuollaisen ostat niin ainakin ne pirun EGR:t kannattaa softata pois käytöstä, säästöä ja varmuutta tuo pidemmällä aikavälillä.

Tuo alakerran pettäminen on ainoastaan huollon puutteen seuraus ja ei mielestäni lasketa tyyppiviaksi. Tuota samaa moottoria käyttää Citroen, Peugeot sekä Land Rover ja kyllä niistä olisi kuulunut jos paukkuisi urakalla.

Oma tulee myyntiin ehkä noin 2 viikon kuluttua kunhan saa aikaiseksi ja tuulilasin vaihdettua eli jos kiinnostaa kohtuu vähän ajettu 2008 malli...
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Sellainen kysymys, että onko näissä diesel S-Typeissä ns. CATS-ilmajousitus vai "perinteinen" ratkaisu? Eli onko CATS ollut näissä vakiovarusteena vai erikseen valittavien listalla? Ja mikäli CATS näistä löytyy niin kuinka julmetun kallista lystiä on huoltaminen?
CATS ei ole ilmajousitus vaan elektronisesti ohjattu/säädettävä iskunvaimennus ja ne on kyllä mun käsitysten/kokemusten mukaan ollut aikas huoltovapaita ja luotettavia. Varsinaista huoltoahan nuo ei tarvi ja iskaritkin tuntuvat kestävän siinä missä tavallisetkin. Mullakin on alkuperäiset eikä niissä ole ollut mitään murheitä. Tosin iskari tietysti sitten maksaa enemmän kuin tavallinen kun uusiminen jossain vaiheessa tulee eteen. Noissa on servot jotka säätää iskarin jäykkyyttä autosta tulevan datan perustella.
Vakiona CATS on vain R- versioissa (S-typeR, XKR,XJR) muissa optiona.
Ilmavehkeet on sitten oma lukunsa mutta niitä ei tainnut S-Typeen olla edes optiona tarjolla?
Eiköhän useimmassa diesel ässässä ole perinteinen alusta, CATS:n tunnistaa helpoimmin kun kurkkaa konehuoneeseen iskaritornin päähän, sinne sukeltaa sähkökaapelit CATS versiossa.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Eikös tuo DPF ja pätkäajo juurikin tapa alakerran laakeroinnin?
Ylimääräinen naftanruiskutus laimentaa öljyt.
Vähän ajettu DPF:llinen voi siis olla se pommi?

Auto tykkää kun sillä ajetaan...
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

oilywadder kirjoitti:Eikös tuo DPF ja pätkäajo juurikin tapa alakerran laakeroinnin?
Ylimääräinen naftanruiskutus laimentaa öljyt.
Vähän ajettu DPF:llinen voi siis olla se pommi?

Auto tykkää kun sillä ajetaan...
Ei sitä dieseliä sinne öljyn joukkoon mene kuin polton yhteydessä (eli n. 1000km välein) ja silloinkin vain kun pönttö on kohtuu tukossa ja poltto tapahtuu kaupunkiajossa. Onhan noita koneita hajonnut myös alle 2006 malleissa, joissa ei oie DPF:ää eli DPF ei ole syyllinen noihin vaan edelleen huollon puute.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Yhden 2,7 dieselin tiedän, jolla huolellinen naisomistaja oli ajellut otsa sileänä 90tkm, jonka jälkeen
moottorista oli alkanut kuulua omituista ääntä.
Öljyä ei ollut vaihdettu, eikä määrää edes tarkastettu...
Auto ei ollut Jaguar.

Rikkaille uusavuttomille täytyy olla huoltoväli-ilmaisin?
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

oilywadder kirjoitti:Yhden 2,7 dieselin tiedän, jolla huolellinen naisomistaja oli ajellut otsa sileänä 90tkm, jonka jälkeen
moottorista oli alkanut kuulua omituista ääntä.
Öljyä ei ollut vaihdettu, eikä määrää edes tarkastettu...
Auto ei ollut Jaguar.

Rikkaille uusavuttomille täytyy olla huoltoväli-ilmaisin?
Niin täytyy ja sellainen löytyy ainakin omasta S-typestä, nytkin herjaa "huoltoaikaan 3200km"
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JoHu
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JoHu »

s1jviita kirjoitti:Oma 2.7D reippaassa matka-ajossa nielee lähes aina 5.4L/100km, joskus näyttää mennessä 5.0, mutta tasaantuu takaisin tullessa. Viimeisen 6000km keskikulutus näytti olevan 6.5. Oma tosin softattu ja EGR:t tapettu sekä DPF poistettu. Jos tuollaisen ostat niin ainakin ne pirun EGR:t kannattaa softata pois käytöstä, säästöä ja varmuutta tuo pidemmällä aikavälillä.

Oma tulee myyntiin ehkä noin 2 viikon kuluttua kunhan saa aikaiseksi ja tuulilasin vaihdettua eli jos kiinnostaa kohtuu vähän ajettu 2008 malli...
Kulkeepas se pienillä lukemilla. Tuossa 6000km matkan keskikulutuksessa siis muutama kymmenen % myös kaupunkiajoa vai? EGR:t tapettu ja DPF poistettu, eikö tämä vaikuta päästöihin ja sitä myöten katsastukseen mitenkään? Onko kuinka aikaa vievä/ nopea ja kallis / halpa homma teetättää? Kiinnostaisi kyllä, mutta hintapyyntö taitaa ylittää budjettini (?) ja teikäläistä ei varmaan kiinnostaisi ottaa bensa X-Typeä vaihdossa?

Muutama kysymys yleisesti S-Typeihin liittyen sekä tähän ostattelemaani yksilöön. Tuo elektroniikan määrä vähän mietityttää, kun on sähköistä penkkiä, kosketusnäyttöä jne. Kalliita korjata varmastikin, mutta ilmeisesti kuitenkin luotettavaa tekniikkaa, kun en ole ainakaan kuullut, että näihin liittyen olisi mitään tyyppivikoja? Webastotkin pelittäneet ilmeisesti ihan hyvin? Ko. malli on R-Design paketilla varustettu niin siitä kysyisin, että tuokohan korisarja autoa paljon matalammaksi? Kuvista hankala arvioida ja vertailla "normaali" S-Typeen, mutta ei varmaan kovin monesta sentistä ole kysymys? Vai? Että ei vielä tule suurempia ongelmia korotettujen suojateiden kanssa ja uskaltanee joskus poiketa käväisemään hiekkatielläkin? Muita huomioita, kiitos? Otin eilen ennen nukkumaanmenoa auton historiatiedot, 4 edellistä omistajaa kertynyt jo, joista 2 yrityksiä ja 2 yksityistä. Lie jonain työsuhdeautona ollut tai johtajan kulkupelinä, kuitenkin huollettu hyvin ja ilmeisen hyvin pidetty niin ei mikään perinteisen työsuhdekoslan näköinen ole kuvista päätellen ainakaan. Soittelen tänään edelliselle omistajalle niin selviää (toivottavasti) paljon, mutta mielelläni vastaanotan huomioita ko. yksilöön liittyen sekä vastauksia noihin pariin kysymykseeni. :)

EDIT: Huomasin, että ko. yksilön viimeisessä kuvassa (kuskin ovesta, säätönamikat yms.) lukee "memory" ja numerot 1 ja 2. Eli mitkä kaikki sitten toimivat tällä muistilla? Eli muistaako se vain peilien asennot vai myös penkin ja ratin (mikäli se nyt on sähköllä säätyvä)?
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Memory vaikuttaa peileihin, rattiin ja penkkiin eli niihin mihin tavallaan pitääkin jos kuljettajasäätöjä mietitään-tosin taustapeili pitää säätää manuaalisesti vielä.
Aina kun joku toimii sähköisesti tai manuaalisesti mekaanisesti niin rikkoutumisen riski on tietty. Ei näissä kuitenkaan ole mitään ongelmien vyyhtiä ole esiintynyt. En itse välttäisi tämän takia ja muutama lisävaruste sähköllä ei perusmallin sähköihin kuitenkaan mikään suuri lisä ole. Kaikkihan tuntuu tuonkin ikäluokan autoissa jo toimivan sähköisesti.
Käsittääkseni nuo DPF poisto ei vaikuta päästöihin katsastuksen näkökulmasta mitenkään. Hintaa en tiedä noiden poistolle, mutta hinta kanntattaa puntaroida sille, mitä maksaa uudet egr laitteet ja dpf jatkossa....

Tuolla rahalla saa aika paljon autoa ja voithan käyttää auton kuntotarkastuksessa jos epäilyttää kunto. Kuitenkin suosittelen varaamaan budjettiin kaikkien nesteiden ja suotimien vaihto kun hankit auton-näin ainakin itse tekisin ja ruostesuoja attaa päivittää jos tarvetta.

Elä pohdi liian kauan jotta auto ei karkaa käsistä
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tuo penkin memory on kyllä hyvä ja hauska.
Ainakin omassani, XK8 vm -99 toimii vain.
Avaat oven, painat 1 ( jos kakkonen ajanut viimeksi ) ja hups: Penkki menee ylös tai alas, eteen tai taakse, selkänoja sopivaan kulmaan.
Ratti tai peilit eivät tässä autossa liiku. Ehkä ei tarvetta?

M
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JoHu kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Oma 2.7D reippaassa matka-ajossa nielee lähes aina 5.4L/100km, joskus näyttää mennessä 5.0, mutta tasaantuu takaisin tullessa. Viimeisen 6000km keskikulutus näytti olevan 6.5. Oma tosin softattu ja EGR:t tapettu sekä DPF poistettu. Jos tuollaisen ostat niin ainakin ne pirun EGR:t kannattaa softata pois käytöstä, säästöä ja varmuutta tuo pidemmällä aikavälillä.

Oma tulee myyntiin ehkä noin 2 viikon kuluttua kunhan saa aikaiseksi ja tuulilasin vaihdettua eli jos kiinnostaa kohtuu vähän ajettu 2008 malli...
Kulkeepas se pienillä lukemilla. Tuossa 6000km matkan keskikulutuksessa siis muutama kymmenen % myös kaupunkiajoa vai? EGR:t tapettu ja DPF poistettu, eikö tämä vaikuta päästöihin ja sitä myöten katsastukseen mitenkään? Onko kuinka aikaa vievä/ nopea ja kallis / halpa homma teetättää? Kiinnostaisi kyllä, mutta hintapyyntö taitaa ylittää budjettini (?) ja teikäläistä ei varmaan kiinnostaisi ottaa bensa X-Typeä vaihdossa?
Nuo kulutukset siis talvinopeuksilla ja talvirenkailla. Nyt tuntuu kesänopeuksilla sekä kesärenkailla (19") nielevän melkein litran enempi. Suhteessa 80% maantie 20% kaupunki.

Nuo poistot eivät vaikuta katsastukseen ja jos alle 2006 mallia katsot niin DPF:ää ei niissä pääsääntöisesti ole. EGR 1kpl vaihdettuna maksaa noin 1500€ Ja minä pyydän niiden eliminoinnista tuosta alle puolet ja silloin lähtee kummatkin EGR:t eli sääntöä syntyy loppupeleissä pelkkien EGR:ien osalta melkein 2500€. Kannattaa siis pohtia uusiiko ne vai poistattaa. Kaupan päälle kulutus tippuu noin 0,5L jos pelkkiin EGR:iin kosketaan.

Omassa muistilla säätyy penkki sekä ratti.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JoHu
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JoHu »

s1jviita kirjoitti:Nuo kulutukset siis talvinopeuksilla ja talvirenkailla. Nyt tuntuu kesänopeuksilla sekä kesärenkailla (19") nielevän melkein litran enempi. Suhteessa 80% maantie 20% kaupunki.

Nuo poistot eivät vaikuta katsastukseen ja jos alle 2006 mallia katsot niin DPF:ää ei niissä pääsääntöisesti ole. EGR 1kpl vaihdettuna maksaa noin 1500€ Ja minä pyydän niiden eliminoinnista tuosta alle puolet ja silloin lähtee kummatkin EGR:t eli sääntöä syntyy loppupeleissä pelkkien EGR:ien osalta melkein 2500€. Kannattaa siis pohtia uusiiko ne vai poistattaa. Kaupan päälle kulutus tippuu noin 0,5L jos pelkkiin EGR:iin kosketaan.

Omassa muistilla säätyy penkki sekä ratti.
Soitin edelliselle omistajalle sellasen puolen tunnin puhelun ja mieshän kuulosti oikein mukavalta ja kertoi hyvin paljon autosta, ollut hänellä 1,5 vuotta ja 50tkm ja sinä aikana vaihdettu mm. akku, tuulilasi, kardaaniin tiiviste kun tiputtanut öljyä sekä (hänen mukaansa tyyppivikaiset) tuulilasinpyyhkijöiden moottori sekä sähköisen käsijarrun moottori. Ruostetta ei ole, mutta hänen tietääkseen ei maahantuonnin jälkeen ole ruostesuojausta päivitetty. EGR:stä ja DPF:stä kysyin niin ei ole "tapettu" eikä poistettu, mutta muisteli, että vielä 2006 ei olisi DPF:ää ollut ja ainakaan ei kuulemma ole päästöjen kanssa ongelmia ollut. Miten sitten lienee, kun tämähän on ainakin ilmoituksen mukaan 2006 vuoden mallia (maaliskuussa käyttöönotto) niin onko siinä DPF vai ei? Missäs kilometreissä niitä ongelmia tulee vai riippuuko niin paljon ajotavasta, että ei voi sanoa? Edellinen omistaja ajanut lähes pelkästään pidempää matka-ajoa, joten mikään pätkäajo ei ole viime aikoina ollut rasitteena. Kuulemma matka-ajossa ajotietokone näyttää kulutukseksi 5,8-6 litraa, pitääkö sitten kuinka tarkkaan paikkansa ajotietokone..?

Taas meni EDIT:iksi.. Edellinen omistaja sanoi että se jakopääremppa oli tavallista laajempi, mutta tilanne meni ohi ja jäi kysymättä että mitä tarkoitti. Äkkiseltään luulisi, että niitä kiristimiä yms. jotka pettäneet joissakin olisi myös vaihdettu.. Kuulemma varusteista on kaikki herkut paitsi sähköinen takaverho, siis myös muistipenkit.
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JoHu kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Nuo kulutukset siis talvinopeuksilla ja talvirenkailla. Nyt tuntuu kesänopeuksilla sekä kesärenkailla (19") nielevän melkein litran enempi. Suhteessa 80% maantie 20% kaupunki.

Nuo poistot eivät vaikuta katsastukseen ja jos alle 2006 mallia katsot niin DPF:ää ei niissä pääsääntöisesti ole. EGR 1kpl vaihdettuna maksaa noin 1500€ Ja minä pyydän niiden eliminoinnista tuosta alle puolet ja silloin lähtee kummatkin EGR:t eli sääntöä syntyy loppupeleissä pelkkien EGR:ien osalta melkein 2500€. Kannattaa siis pohtia uusiiko ne vai poistattaa. Kaupan päälle kulutus tippuu noin 0,5L jos pelkkiin EGR:iin kosketaan.

Omassa muistilla säätyy penkki sekä ratti.
Soitin edelliselle omistajalle sellasen puolen tunnin puhelun ja mieshän kuulosti oikein mukavalta ja kertoi hyvin paljon autosta, ollut hänellä 1,5 vuotta ja 50tkm ja sinä aikana vaihdettu mm. akku, tuulilasi, kardaaniin tiiviste kun tiputtanut öljyä sekä (hänen mukaansa tyyppivikaiset) tuulilasinpyyhkijöiden moottori sekä sähköisen käsijarrun moottori. Ruostetta ei ole, mutta hänen tietääkseen ei maahantuonnin jälkeen ole ruostesuojausta päivitetty. EGR:stä ja DPF:stä kysyin niin ei ole "tapettu" eikä poistettu, mutta muisteli, että vielä 2006 ei olisi DPF:ää ollut ja ainakaan ei kuulemma ole päästöjen kanssa ongelmia ollut. Miten sitten lienee, kun tämähän on ainakin ilmoituksen mukaan 2006 vuoden mallia (maaliskuussa käyttöönotto) niin onko siinä DPF vai ei? Missäs kilometreissä niitä ongelmia tulee vai riippuuko niin paljon ajotavasta, että ei voi sanoa? Edellinen omistaja ajanut lähes pelkästään pidempää matka-ajoa, joten mikään pätkäajo ei ole viime aikoina ollut rasitteena. Kuulemma matka-ajossa ajotietokone näyttää kulutukseksi 5,8-6 litraa, pitääkö sitten kuinka tarkkaan paikkansa ajotietokone..?

Taas meni EDIT:iksi.. Edellinen omistaja sanoi että se jakopääremppa oli tavallista laajempi, mutta tilanne meni ohi ja jäi kysymättä että mitä tarkoitti. Äkkiseltään luulisi, että niitä kiristimiä yms. jotka pettäneet joissakin olisi myös vaihdettu.. Kuulemma varusteista on kaikki herkut paitsi sähköinen takaverho, siis myös muistipenkit.
Jos tarkoitit sitä aiemmin linkkaamaasi vihreää ässää niin putket eivät ole alaspäin eli DPF löytyy ellei tuohon levikespoilertuninkiin kuulu erilaiset putkenpäät. DPF ei ole niin paha mitä annetaan ymmärtää, mutta jos ongelmia sen kanssa tulee niin ei kannata tapella sen kanssa vaan heivaa sen sitten mäkeen. Kuten itsekin totesit niin DPF:n elinikä riippuu täysin ajosta eli kukaan ei pysty sanomaan milloin se on loppu. Ennen aikaisesti noita tuntuu menevän kun EGR:t jää auki, jolloin ahtopaineet karkaa osittain pakopuolelle, jolloin palamiseen ei riitä kunnolla happea, joka taas aiheuttaa savutusta, jonka taas DPF nappaa talteen. Savua syntyy kuitenkin niin paljon, että sitä ei keretä polttamaan pois, jolloin DPF täyttyy. Eli summarum, EGR:t pois niin DPF toimii lähes koko auton elinkaaren.

Jakopäällä varmaan tarkoitti, että samalla vaihdettiin pumpun remmi, joka on aika veemäisessä välissä moottorin ja rintapellin välissä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JoHu
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JoHu »

s1jviita kirjoitti:Jos tarkoitit sitä aiemmin linkkaamaasi vihreää ässää niin putket eivät ole alaspäin eli DPF löytyy ellei tuohon levikespoilertuninkiin kuulu erilaiset putkenpäät. DPF ei ole niin paha mitä annetaan ymmärtää, mutta jos ongelmia sen kanssa tulee niin ei kannata tapella sen kanssa vaan heivaa sen sitten mäkeen. Kuten itsekin totesit niin DPF:n elinikä riippuu täysin ajosta eli kukaan ei pysty sanomaan milloin se on loppu. Ennen aikaisesti noita tuntuu menevän kun EGR:t jää auki, jolloin ahtopaineet karkaa osittain pakopuolelle, jolloin palamiseen ei riitä kunnolla happea, joka taas aiheuttaa savutusta, jonka taas DPF nappaa talteen. Savua syntyy kuitenkin niin paljon, että sitä ei keretä polttamaan pois, jolloin DPF täyttyy. Eli summarum, EGR:t pois niin DPF toimii lähes koko auton elinkaaren.
Vielä pyytäisin, että pöljälle selvennettäisiin minkälaiset oireet siitä tulee, kun DPF täyttyy? Moottorin teho heikkenee, sammuuko vai mitä, loppuuko matka kesken, tuleeko mitään vahinkoa, muuta? Entäs tuo, kun EGR jää auki ja ahtopainetta karkaa osittain pakopuolelle niin onko se niin merkittävää, että sen huomaa ajossa turbon/turbojen toiminnan heikentymisenä tai muuten? Että pitäisikö EGR:t poistattaa välittömästi ennen kuin oireita tulee edes vai haittaako mitään, jos ajaa kunnes alkaa (mahdollisesti) oirehtia? Lyhyttä pätkäajoa, joka käsittääkseni on sitä pahinta myrkkyä näille, ei omassa ajossani juuri ollenkaan tule vaan lähinnä matka-ajoa min. 20km per sivu, usein myös n.100km per sivu. Itselläni on tähän mennessä ollut vain vapaasti hengittäviä autoja ja olen siinä käsityksessä, että turbo(i)lla varustettuja autoja pitäisi ennen sammutusta jäähdytellä eli pyörittää hetki tyhjäkäyntiä ennen sammutusta. Onko tätä siis hyvä harrastaa myös S-Typellä ja mikähän olisi sellainen sopiva aika pyöritellä tyhjäkäynnillä ennen sammuttamista? Eli tyyliin sekunteja, kymmenen, puoli minuuttia vai paljonko?

Autokaupat alustavasti sovittu ja linkkaamani tummanvihreä (British Racing Green?) R-Design S-Type varattu minulle. Lauantaina katsomaan autoa, koeajamaan ja (toivottavasti) tekemään kauppoja. Hyvää palvelua liikkeeltä myös, tulevat n.170km minua vastaan veloituksetta. :)
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
kom4
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 6:21 pm
Paikkakunta: Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kom4 »

s1jviita kirjoitti: Oma 2.7D reippaassa matka-ajossa nielee lähes aina 5.4L/100km, joskus näyttää mennessä 5.0, mutta tasaantuu takaisin tullessa. Viimeisen 6000km keskikulutus näytti olevan 6.5. Oma tosin softattu ja EGR:t tapettu sekä DPF poistettu. Jos tuollaisen ostat niin ainakin ne pirun EGR:t kannattaa softata pois käytöstä, säästöä ja varmuutta tuo pidemmällä aikavälillä.

Kuinka noin pienellä saat menemään? Mulla ei ole mitään softauksia tehty ja 3000km keskikulutus 9.2l. Ajosta tapahtuu n. 20% 100km/h alueella. Ostaessa pääsin 6.9l lukemiin talvirenkailla. 225/50R17 talvella ja kesällä 245/45R17 kitkat.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Ode »

kom4 kirjoitti:Kuinka noin pienellä saat menemään? Mulla ei ole mitään softauksia tehty ja 3000km keskikulutus 9.2l. Ajosta tapahtuu n. 20% 100km/h alueella. Ostaessa pääsin 6.9l lukemiin talvirenkailla. 225/50R17 talvella ja kesällä 245/45R17 kitkat.
Tuo (9,2) on jo desin enemmän kuin minulla 4,2:ssa, tosin 70% maantieajossa. Onkos sinulla raskas kenkä jalassa ja jarrullakin usein? Se vaikuttaa välittömästi ja paljon.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
kom4
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 6:21 pm
Paikkakunta: Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kom4 »

Ode kirjoitti:
kom4 kirjoitti:Kuinka noin pienellä saat menemään? Mulla ei ole mitään softauksia tehty ja 3000km keskikulutus 9.2l. Ajosta tapahtuu n. 20% 100km/h alueella. Ostaessa pääsin 6.9l lukemiin talvirenkailla. 225/50R17 talvella ja kesällä 245/45R17 kitkat.
Tuo (9,2) on jo desin enemmän kuin minulla 4,2:ssa, tosin 70% maantieajossa. Onkos sinulla raskas kenkä jalassa ja jarrullakin usein? Se vaikuttaa välittömästi ja paljon.

O
Tohon mahtuu kylläkin mukaan dieselvuodot, en ole sen jälkeen nollannut. Mutta sitäkin ennen oli 9.0l keskikulutus, 90% keskusta-ajelua. Välillä saa kenkää ihan riittävästi, suurinosa ajosta mennään muun liikenteen mukana. Rupesin ihmettelemään yksi päivä kun katsoin hetkellistä kulutusta. Tasamaalla 105km/h navissa ja alimmillaan näytti 7l kulutusta. Liekkö sitten noi leveät vanhat kitkarenkaat vaikuttaa noin paljon. Vai olisiko jotain rikkoutumassa? Väännättäessä jättää huomattavan mustan pilven taakse jota en ole aiemmin huomannut.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Ode »

Eihän noin yhdeksän litraa sadalle enää tarkennusten valossa kuulosta ollenkaan suurelta.

Tosin omia kokemuksia ei dieselistä ole, joten vailla sen parempaa tietoa arvuuttelen.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
H.E. von Kuusi
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 7:13 am

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

kom4 kirjoitti:
Ode kirjoitti:
kom4 kirjoitti:Kuinka noin pienellä saat menemään? Mulla ei ole mitään softauksia tehty ja 3000km keskikulutus 9.2l. Ajosta tapahtuu n. 20% 100km/h alueella. Ostaessa pääsin 6.9l lukemiin talvirenkailla. 225/50R17 talvella ja kesällä 245/45R17 kitkat.
Tuo (9,2) on jo desin enemmän kuin minulla 4,2:ssa, tosin 70% maantieajossa. Onkos sinulla raskas kenkä jalassa ja jarrullakin usein? Se vaikuttaa välittömästi ja paljon.

O
Tohon mahtuu kylläkin mukaan dieselvuodot, en ole sen jälkeen nollannut. Mutta sitäkin ennen oli 9.0l keskikulutus, 90% keskusta-ajelua. Välillä saa kenkää ihan riittävästi, suurinosa ajosta mennään muun liikenteen mukana. Rupesin ihmettelemään yksi päivä kun katsoin hetkellistä kulutusta. Tasamaalla 105km/h navissa ja alimmillaan näytti 7l kulutusta. Liekkö sitten noi leveät vanhat kitkarenkaat vaikuttaa noin paljon. Vai olisiko jotain rikkoutumassa? Väännättäessä jättää huomattavan mustan pilven taakse jota en ole aiemmin huomannut.
PSA:n dieseliä sen kummemmin tuntematta sanoisin jonkun suuttimen/useiden suutinten olevan tulossa tiensä päähän. Varsinkin jos alkuperäiset... Toinen hyvä kandidaatti EGR venttiili(t?) jumittaa. Ei näiden pitäisi savua työntää.
MB C 320 cdi w204 Avantgarde '08
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

kom4 kirjoitti:
s1jviita kirjoitti: Oma 2.7D reippaassa matka-ajossa nielee lähes aina 5.4L/100km, joskus näyttää mennessä 5.0, mutta tasaantuu takaisin tullessa. Viimeisen 6000km keskikulutus näytti olevan 6.5. Oma tosin softattu ja EGR:t tapettu sekä DPF poistettu. Jos tuollaisen ostat niin ainakin ne pirun EGR:t kannattaa softata pois käytöstä, säästöä ja varmuutta tuo pidemmällä aikavälillä.

Kuinka noin pienellä saat menemään? Mulla ei ole mitään softauksia tehty ja 3000km keskikulutus 9.2l. Ajosta tapahtuu n. 20% 100km/h alueella. Ostaessa pääsin 6.9l lukemiin talvirenkailla. 225/50R17 talvella ja kesällä 245/45R17 kitkat.
Kuinka noin paljon sen saat viemään. Pakko olla EGR:t nyt auki, koska jos pöllyttääkin ja tuo malli on vielä sellainen, että ei edes herjaa siitä. Kannattaa pian poistattaa ne tai uusia, koska käy turbojen päälle kun raukat yrittävät saada pyydetyn ahtopaineen toteutumaan ja kun osa ahdoista päätyy suoraan pakopuolelle niin lujilla ovat!

Nyt tein reissun Kuopioon ja keskikulutus 5,9L, tankilla pääsin vähän yli 1000km. Renkaina 245/30/19.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Ode »

Vertailuksi 4,2:en osalta: minä ajelin tänään Porvoo - Vallila - Porvoo -työmatkan keskikulutuksella 8,0. Moottoritiellä ajelin 90 - 110 km/h ja kaupungissa ei nyt muuta voikaan kuin liikenteen mukana mennä. Matka jakautuu noin 80 % moottoritielle ja 20 % kaupunkeihin ja mukana on toki parkkihallissa kurvailut, koko roska.

Tämä kuuluisi ehkä ennemmin toiseen ketjuun, mutta menköön näin.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Oman 2,7 automaatin keskikulutukset ovat pyörineet välillä 6,2 - 8,5.
Mahdollisimman paljon vakionopeussäätimellä ajoa ja ilmastointi/webasto päällä.
Kaupunkiajo nostaa kulutusta huomattavasti. Samaten mäkinen maasto.
Moottoritieajo ei näytä nostavan kulutusta juurikaan.
Viimeisin 3tkm keskikulutus 7,1 keskinopeudella 67km/h
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

oilywadder kirjoitti:Oman 2,7 automaatin keskikulutukset ovat pyörineet välillä 6,2 - 8,5.
Mahdollisimman paljon vakionopeussäätimellä ajoa ja ilmastointi/webasto päällä.
Kaupunkiajo nostaa kulutusta huomattavasti. Samaten mäkinen maasto.
Moottoritieajo ei näytä nostavan kulutusta juurikaan.
Viimeisin 3tkm keskikulutus 7,1 keskinopeudella 67km/h
Moottoritie n perusnopeuksilla on yleensä se pienin kulutus ainakin omassa autossa. Motarit kun tuppaavat oleman ylensä melko tasaista maata ja silloin jaruttelua ja kiihdyttelyä vrrattuna kaupunkiajoon on vähemmän eli pienempi kulutus.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
kom4
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 6:21 pm
Paikkakunta: Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kom4 »

kissaeläin kirjoitti:
oilywadder kirjoitti:Oman 2,7 automaatin keskikulutukset ovat pyörineet välillä 6,2 - 8,5.
Mahdollisimman paljon vakionopeussäätimellä ajoa ja ilmastointi/webasto päällä.
Kaupunkiajo nostaa kulutusta huomattavasti. Samaten mäkinen maasto.
Moottoritieajo ei näytä nostavan kulutusta juurikaan.
Viimeisin 3tkm keskikulutus 7,1 keskinopeudella 67km/h
Moottoritie n perusnopeuksilla on yleensä se pienin kulutus ainakin omassa autossa. Motarit kun tuppaavat oleman ylensä melko tasaista maata ja silloin jaruttelua ja kiihdyttelyä vrrattuna kaupunkiajoon on vähemmän eli pienempi kulutus.
Siilinjärvi/Kuopio akselilla missä asun, on n. 40km moottoritietä josta 6km on tasaista :lol:. Ei täällä mikään tie ole tasamaalla

Eilen nollasin ja ajelin 100km josta 20km moottoritietä nopeudella 105km/h ja kulutus näyttäisi olevan kohtuu maltillinen 8.7l, keskinopeus ollessa 43km/h. Toki, aika ronskeja kiihytyksiä mahtuu joukkoon kun yöliikenteessä tuntuu toi sikailu olevan ihan normaalia eikä ihmisiä lasketa kääntymään oikeissa kohin.

Huomasin myös toisen syyn miks mulla on noussut pa-kulutus järkyttävästi. Keskinopeus 42km/h, rengaspaineet ihan ketuillaan sekä joka päivä webasto/ilmastointi pyörinyt vaikkei ole tarvettakaan. Nooh, pitääpä rueta keventämään oikeaa jalkaa niin tippuu toi kulutus.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Avatar
JoHu
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JoHu »

No niin, nyt on X-Type vaihdettu S-Typeen. Onhan se komia peli ja kiihtyy ja kulkee ihan eri tavalla. 8) Negatiivinen yllätys oli, että webasto ei toiminut ajastimella. Lähti kyllä päälle napista, mutta ajastimella ei. Sovittiin myyjän kanssa, että korjautan sen ja laitan laskun heille, joten no panic. Tämä siis ennen kuin oli nimiä papereissa tai raha vaihtanut omistajaa. Erittäin tyytyväinen olen ostokseeni ollut ja ainakaan toistaiseksi sen luota ei ole voinut lähteä katsomatta taakseen eikä sen luo tulla hymyilemättä. :mrgreen: Voisin sanoa, että vaikka vähän vieraisiin pöytiin katselinkin niin onneksi en "hairahtunut" merkistä vaan pysyin Jagge-miehenä. :) Ratin ajoittainen narina/kihinä siinä vähän vaivaa mikä on käsittääkseni tyyppivikaa tuon ikäisissä Jaggeissa ja korjaantuu ilmeisesti tällä? Kysymys kuuluukin, että mihin tuo aine sitten kaadetaan? Ohjaustehostimen nesteen sekaan vai?

Siinäpä se:
Kuva
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Hienoa ! Tervetuloa S-mieheksi.
Juu, kannattaa tuo ohjaustehostinnesteenlisäaine kaataa sinne ohjausnestesäiliöön ja jos ihan täynnä niin imeä sen verran pois että mahtuu. Ei saa juoda.. :mrgreen:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Komealta näyttää. Onnea uudesta hankinnasta! Juu itsekin juuri viime viikolla ajattelin, että täytyy tehä jotain tolle x:n ratin narinalle. Laitetaanpa samainen pullo tilaukseen. :)
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JoHu kirjoitti:No niin, nyt on X-Type vaihdettu S-Typeen. Onhan se komia peli ja kiihtyy ja kulkee ihan eri tavalla. 8) Negatiivinen yllätys oli, että webasto ei toiminut ajastimella. Lähti kyllä päälle napista, mutta ajastimella ei. Sovittiin myyjän kanssa, että korjautan sen ja laitan laskun heille, joten no panic. Tämä siis ennen kuin oli nimiä papereissa tai raha vaihtanut omistajaa. Erittäin tyytyväinen olen ostokseeni ollut ja ainakaan toistaiseksi sen luota ei ole voinut lähteä katsomatta taakseen eikä sen luo tulla hymyilemättä. :mrgreen: Voisin sanoa, että vaikka vähän vieraisiin pöytiin katselinkin niin onneksi en "hairahtunut" merkistä vaan pysyin Jagge-miehenä. :) Ratin ajoittainen narina/kihinä siinä vähän vaivaa mikä on käsittääkseni tyyppivikaa tuon ikäisissä Jaggeissa ja korjaantuu ilmeisesti tällä? Kysymys kuuluukin, että mihin tuo aine sitten kaadetaan? Ohjaustehostimen nesteen sekaan vai?

Siinäpä se:
Kuva
Onnea uudelle autolle. Tuo Webasto ei ole siis alkuperäinen jos nappi löytyy pakkokäytölle, eikä siinä mitään hyvä sinänsä jos on vaihdettu Evo malli esim. C-malliin niin ainakin toimii. Ainoa huono puoli on, että talvella ajonaikainen lämmitys ei toimi eli käy motti tosi kylmänä. Ei tarvitse olla kuin nollassa niin tuntuu pöhisevän lähes taukoamatta.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Ehdottomasti oikea merkkivalinta, onnittelut autokuumeen "taltuttamisesta".
Itsellä tässä polttelee X:n vaihto toiseen S:ään tai jos löytyisi hyvä ja kohtuuhintainen niin XJD:hen, tai sitten pitäis toi vanha honda vaihtaa "isompaan" hondaan. :mrgreen:
Jotenkin vaan tuntuu siltä ettei nyt tän perusporvari hallituksen kanssa uskalla tehdä mitään.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Iski
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 1:01 pm

Re: Diesel X- tai S-Type harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Iski »

Moi,

Itseänikin on tässä autokuumeessa alkanut kiinnostamaan Jaguaari dieselinä. Taloudellisesta tilanteesta johtuen kysymykseen tulee jompikumpi otsikon malleista, ehkä enemmän kuitenkin S-type kiinnostaisi.

Sivustoa lukiessani on itseleni jäänyt muutama kysymys koskien S-typeä. Ensinnäkin onko noilla -04 ja -06 malleilla oikeastikkin paljon eroa? käsittääkseni facelifti tuli tuolloin -04 jonka jälkeen ei muuta isompaa päivitystä ole tullut (wikin mukaan -08 taisi olla joku pieni). -06 malliin tuli siis DPF tiukentuneiden päästönormien takia, mutta ilmeisesti EGR löytyy noista kaikista? Täältä muistaakseni luin maininan että -06 malleisssa olisi parempi istuin, onko näin vai vaihteleeko se varustetason mukaan?

Lisäksi sivustolla oli maintaa että vikakoodit kannattaa lukea ensin. Eikö Jaguaarissa jää mikään varoitusvalo palamaan sen merkiksi jos siellä on yleensä joku vikakoodi luettavissa?

ps. Vieläkö s1jviita on luopumassa omastaan, ja mihinköhän hintahaarukkaan se tulisi (kilometrit)?
Vastaa Viestiin