Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
T'ämän postitin jo tuonne videoketjuun, mutta varmaan aika kurantti vertailu niille, jotka ovat uutta XE:tä harkitsemassa. Eli varmaan sopii ihan oma ketju tälle.
XE pieksee Bemarin kaikilla muilla osa-alueilla paitsi polttoainetaloudessa. Motor Trend on nimenomaan ylistänyt Bemun Kolmosta kokoluokkansa mittatikkuna. Eli XE:n voitto on siksikin merkittävä.
https://www.youtube.com/watch?v=-3YFTFLmcfk
En tiedä arvon foorumilaisten mielipiteistä, mutta XE:n muotoilukin on alkanut miellyttää omaa silmääni koko ajan enemmän. Taitaa olla niin, että siitä tulee kaikkien aikojen myydyin Jagge.
XE pieksee Bemarin kaikilla muilla osa-alueilla paitsi polttoainetaloudessa. Motor Trend on nimenomaan ylistänyt Bemun Kolmosta kokoluokkansa mittatikkuna. Eli XE:n voitto on siksikin merkittävä.
https://www.youtube.com/watch?v=-3YFTFLmcfk
En tiedä arvon foorumilaisten mielipiteistä, mutta XE:n muotoilukin on alkanut miellyttää omaa silmääni koko ajan enemmän. Taitaa olla niin, että siitä tulee kaikkien aikojen myydyin Jagge.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Muotoilu on onnistunut, livenä mielestäni parempi kuin kuvissa.
Sisustasta valitettavasti tulee mieleen 3 sarjan bmw ja ratti oli suorastaan surkean tuntuinen.
Jotenkin tuntui että koeajolla autolta puuttui luonne? Ei tullut pakottavaa tarvetta hankkia.
Ehkä jos ehtisi tuon paremmin vielä koeajamaan.
Hinta/laatu varsinkin 3v jaguar carella on todellakin kohdallaan.
Hieno auto kyllä kokonaisuutena, alusta toimii hienosti, rengasmelu hieman yllätti negatiivisesti vaikka muuten vaimensi liikenteen melun hienosti.
Ehkä kolmen vuoden kuluttua kun tulee hyvin huollettuja myyntiin.
Sisustasta valitettavasti tulee mieleen 3 sarjan bmw ja ratti oli suorastaan surkean tuntuinen.
Jotenkin tuntui että koeajolla autolta puuttui luonne? Ei tullut pakottavaa tarvetta hankkia.
Ehkä jos ehtisi tuon paremmin vielä koeajamaan.
Hinta/laatu varsinkin 3v jaguar carella on todellakin kohdallaan.
Hieno auto kyllä kokonaisuutena, alusta toimii hienosti, rengasmelu hieman yllätti negatiivisesti vaikka muuten vaimensi liikenteen melun hienosti.
Ehkä kolmen vuoden kuluttua kun tulee hyvin huollettuja myyntiin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Tuossa ajettiin siis S-mallia, jossa on potkua enemmän kuin karvalakkiversiossa. Ehkä auton luonne tulee paremmin esiin tehokkaammalla myllyllä?
Parempi tietysti niin päin.
Parempi tietysti niin päin.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Juu oma mielipiteeni koski siis nimenomaan "suomimallia" eli tuo mikä autocentterissä on koeajoautona. 20d prestige muistaakseni.
Varmasti mahtava peli tuolla ahdetulla kutosella.
Varmasti mahtava peli tuolla ahdetulla kutosella.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Nimenomaan, huollettuja jos viitsivät huoltoon ajaa vaikkakin se on ilmaista... ei siis ole siltikään itsestäänselvyys..JMSC kirjoitti:Muotoilu on onnistunut, livenä mielestäni parempi kuin kuvissa.
Sisustasta valitettavasti tulee mieleen 3 sarjan bmw ja ratti oli suorastaan surkean tuntuinen.
Jotenkin tuntui että koeajolla autolta puuttui luonne? Ei tullut pakottavaa tarvetta hankkia.
Ehkä jos ehtisi tuon paremmin vielä koeajamaan.
Hinta/laatu varsinkin 3v jaguar carella on todellakin kohdallaan.
Hieno auto kyllä kokonaisuutena, alusta toimii hienosti, rengasmelu hieman yllätti negatiivisesti vaikka muuten vaimensi liikenteen melun hienosti.
Ehkä kolmen vuoden kuluttua kun tulee hyvin huollettuja myyntiin.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Kävin koeajamassa XE:n minäkin.
Suuri pettymys.
Rengasmelu järkyttävän suuri - samoin dieselin kalkatus kuuluu sisälle.
Automaatti jahkailee liikkeellelähdössä.
Sisustus ankea ja ahdas.
Ei tullut mielikuvaa, että istuisin edes 40.000:n e:n autossa - koeajoauto oli vielä kalliimpi.
En ole uutta kolmossarjan bemaria ajanut, mutta uskoisin sen olevan ainakin hiljaisempi...
Suuri pettymys.
Rengasmelu järkyttävän suuri - samoin dieselin kalkatus kuuluu sisälle.
Automaatti jahkailee liikkeellelähdössä.
Sisustus ankea ja ahdas.
Ei tullut mielikuvaa, että istuisin edes 40.000:n e:n autossa - koeajoauto oli vielä kalliimpi.
En ole uutta kolmossarjan bemaria ajanut, mutta uskoisin sen olevan ainakin hiljaisempi...
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Joo tuota laatikon jahkailua ihmettelin itsekkin tuntui jotenkin tyhmältä että laatikko odotteli melkein 2000 kierroksia ennen kuin lähti liikkeelle. En ehtinyt tuota sporttimoodia edes testaamaan kun oli sen verran kiire. Rengasmelu oli jopa kovempi kuin X-typessä selkeästi kovempi kuin S-typessä. Moottori oli mielestäni kevyellä kaasulla ajellessa äänetön mutta "kaasutellessa" kuului kyllä selkeästi, en ehkä kuitenkaan sitä luonnehtisi kalkatukseksi.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 7:13 am
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Minä olen ainakin vahvasti sitä mieltä, että neljäsylinteriset moottorit (erityisesti dieselit) kuuluvat traktoreihin, ja muihin työkoneisiin. V6 ja V8 dieselit ovat usein huomattavasti sivistyneempiä ja miellyttävämpiä. Vajaapyttyset bensiinimoottorit ovat hieman hyväksyttävämpiä, mutta erityisesti kierroksilla se nyt vain on fakta, etteivät ne ole mitään kovin pehmeäkäyntisiä, miellyttävästä äänimaailmasta puhumattakaan. Nykyään valitettavasti ollaan menossa siihen trendiin, että mallistossa on yksi tai kaksi neljäsyinteristä moottoria, joista otetaan 3-6 eri tehoversiota markkinoille. Mercedeksen uusin C-sarja on tuonut monelle surua moottorivalikoimansa puolesta: ei 6-sylinteristä dieseliä lainkaan!! Onneksi sentään vielä XE:ssäkin on S mallin osalta V6 (ja remmiahdin )
Omalta osaltani on kuitenkin sanottava erityisesti noiden vajaamoottoristen osalta: ei jatkoon.
Omalta osaltani on kuitenkin sanottava erityisesti noiden vajaamoottoristen osalta: ei jatkoon.
MB C 320 cdi w204 Avantgarde '08
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Olen ehdottomasti samaa mieltä, sen takia onkin todennäköisempää että päädyn itsekkin tulevaisuudessa XF:ään. Toki jospa tuovat 6 dieselin vielä tuohon myöhemmin toivotaan toivotaan. Pitkää matkaa kun ajelee, lähinnä yksin niin tuntuu vähän tyhmältä ajella kovin isolla autolla.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
V8 pienempää ei kannata ostaa koskaan.JMSC kirjoitti:Olen ehdottomasti samaa mieltä, sen takia onkin todennäköisempää että päädyn itsekkin tulevaisuudessa XF:ään. Toki jospa tuovat 6 dieselin vielä tuohon myöhemmin toivotaan toivotaan. Pitkää matkaa kun ajelee, lähinnä yksin niin tuntuu vähän tyhmältä ajella kovin isolla autolla.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Puhe olikin korin koosta.kissaeläin kirjoitti:V8 pienempää ei kannata ostaa koskaan.JMSC kirjoitti:Olen ehdottomasti samaa mieltä, sen takia onkin todennäköisempää että päädyn itsekkin tulevaisuudessa XF:ään. Toki jospa tuovat 6 dieselin vielä tuohon myöhemmin toivotaan toivotaan. Pitkää matkaa kun ajelee, lähinnä yksin niin tuntuu vähän tyhmältä ajella kovin isolla autolla.
Meneekös se niin että D6 on moottori ja siitä alaspäin ovat vajaasylinterisiä/puoli tai 1/3 moottoreita?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Kyllä jos Jaguarin perinteitä vähääkään kunnioitetaan, niin V12 on kokomoottori ja siitä alaspäin sitten murto-osia...JMSC kirjoitti: Meneekös se niin että D6 on moottori ja siitä alaspäin ovat vajaasylinterisiä/puoli tai 1/3 moottoreita?
(Onneksi ei olla Caddy/Maserati/Alfa-harrastajia, V16...)
Köpi
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Sisustan saa varmaan eri tasoiseksi valinnoilla ja isommat bensiinimoottorivaihtoehdot voivat herättää henkiin auton olemuksen paremmin. Automaatitkin on varmaan ohjelmoitu eri tavoin eri malleissa.oilywadder kirjoitti:Kävin koeajamassa XE:n minäkin.
Suuri pettymys.
Rengasmelu järkyttävän suuri - samoin dieselin kalkatus kuuluu sisälle.
Automaatti jahkailee liikkeellelähdössä.
Sisustus ankea ja ahdas.
Ei tullut mielikuvaa, että istuisin edes 40.000:n e:n autossa - koeajoauto oli vielä kalliimpi.
En ole uutta kolmossarjan bemaria ajanut, mutta uskoisin sen olevan ainakin hiljaisempi...
Aivan eri autojahan esim S typen eri mallit ovat luonteeltaan keskenään.
Tietysti jos ensiväikutelma on tuollainen, niin tuskimpa se herättää kiinnostusta koettaa muita vaihtoehtoja.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Varmasti tuo on sivistyneempi bensakoneisena.
Ihmetyttää vaan, että moottorin äänieristykseen ei ole kiinnitetty huomiota.
Tavalliset renkaat vielä alle, niin rengasmelukin vähenee?
Vaalealla nahkasisustuksella saattaisi olla vähemmän "saksalainen"
Tuo diesel on varmasti oikea moottori tulevaan Defenderiin - ainakin äänimaailma on kohdallaan
Ihmetyttää vaan, että moottorin äänieristykseen ei ole kiinnitetty huomiota.
Tavalliset renkaat vielä alle, niin rengasmelukin vähenee?
Vaalealla nahkasisustuksella saattaisi olla vähemmän "saksalainen"
Tuo diesel on varmasti oikea moottori tulevaan Defenderiin - ainakin äänimaailma on kohdallaan
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Nyt on sitten ensimmäinen XE bongattu. Eilen Mannerheimintiellä Kisiksen kohdalla. Musta, jossa takaluukussa oli E-kirjain.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Hei !
Uutena täällä kyselen onko muita XE kuskeja täälläpäin ? Kolmen Bemarin jälkeen päätin hankkia XE Pure 163 E Performance:n varusteina Xenon, Webasto, bluetooth, kääntyvät takaselkänojat + jotain pientä eli aikalailla peruspeli. Olen ollut tähän saakka varsin tyytyväinen. Edellinen oli auto BMW 320 F30 Xdrive joten otsikon aiheeseen on tuoretta omakohtaista vertailutietoa.
- Kori jämäkämpi (ja hiljaisempi) kuin Bemarissa
- takajalkatila pienempi kuin Bemarissa
- etutila jotenkin tiiviimpi (ahtaampi) Jaguarissa koska kojelauta tulee ikäänkuin kuskin syliin
- peräkontti yhtä påieni kuin Bemarissa. kääntyvät selkänojat aivan ehdoton varuste
- 8-lovinen automaatti yhtä makea kuin bemarissa mutta Jaguarissa ajo-ohjelmissa enemmän vaihtoehtoja esim. liukkaalle kelille. Takavetoisuutta ei lumihiutaleohjelmalla juuri huomaa.
- rengasääntä löytyy mutta selvästi vähemmän kuin Bemarissa
- moottorin ääni sisälle miellyttävämpi vaikka Bemari oli bensakoneella !!!
- Jaggen 163 Diesel tuntuu tuntuu ilmoitettuun tehoonsa nähden erittäin pirteältä.
- Kulutus tuntuu jopa epäuskottavan pieneltä (viimeviikolla 700 km:n lenkillä keskikulutus oli 4.6l/100km tietsikan mukaan)
Tässä nyt jotain aluksi.
Uutena täällä kyselen onko muita XE kuskeja täälläpäin ? Kolmen Bemarin jälkeen päätin hankkia XE Pure 163 E Performance:n varusteina Xenon, Webasto, bluetooth, kääntyvät takaselkänojat + jotain pientä eli aikalailla peruspeli. Olen ollut tähän saakka varsin tyytyväinen. Edellinen oli auto BMW 320 F30 Xdrive joten otsikon aiheeseen on tuoretta omakohtaista vertailutietoa.
- Kori jämäkämpi (ja hiljaisempi) kuin Bemarissa
- takajalkatila pienempi kuin Bemarissa
- etutila jotenkin tiiviimpi (ahtaampi) Jaguarissa koska kojelauta tulee ikäänkuin kuskin syliin
- peräkontti yhtä påieni kuin Bemarissa. kääntyvät selkänojat aivan ehdoton varuste
- 8-lovinen automaatti yhtä makea kuin bemarissa mutta Jaguarissa ajo-ohjelmissa enemmän vaihtoehtoja esim. liukkaalle kelille. Takavetoisuutta ei lumihiutaleohjelmalla juuri huomaa.
- rengasääntä löytyy mutta selvästi vähemmän kuin Bemarissa
- moottorin ääni sisälle miellyttävämpi vaikka Bemari oli bensakoneella !!!
- Jaggen 163 Diesel tuntuu tuntuu ilmoitettuun tehoonsa nähden erittäin pirteältä.
- Kulutus tuntuu jopa epäuskottavan pieneltä (viimeviikolla 700 km:n lenkillä keskikulutus oli 4.6l/100km tietsikan mukaan)
Tässä nyt jotain aluksi.
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Juu on. IRR-värinen todella hyvillä varusteilla. 2kk luultiin että lasikatto vain mutta kerran painoin vahingossa kaksi kertaa sitä liukuvaa verhon näppäintä ja hups, aukesi kattoluukku!!!
Ekaa kertaa lämmitettävä ratti joka ihan kiva kylmällä mutta toki ilmankin on pärjätty.
Oikein pirteä kulkemaan tuo samainen 163hv diesel.
Loota välillä aiheuttaa tuskaa kun ei lähde liikkeelle millään.....
Siksi ajan naisen mummolöysien talviasetuksien jälkeen aina sportilla ( mittaristo muuttuu sinisestä punaiseksi ) ja S-modella. Sitten se vastaa kaasuun heti. Ja voihan rattivaihteilla valita vaikka ykkösen jolloin tomaatin ei tartte arpoa.
18'' Nokian nastat ja 17'' Pirellit kesägummeina. En pidä meluisana.
Takajalkatilat surkeat mutta 2h ja koira ei niitä tarvitse. Kontti aikas pieni mutta riittää meille.
Ja se kulutus aivan käsittämätön, paras oli Tre-Keuruu 3,7L/100km.
Epätietoa vielä ekan huollon kanssa kun maahantuoja ja Konalan merkkihuolto sanoi että vajaa 30 000km MUTTA ohjekirja sanoo sivulla 10:
'' Kaikki dieselmoottorit on huollettava 13 000km tai 12kk välein''.
Pitää huomenna vielä mennä varmistamaan....... Outoa todellakin!
XF:ssä vm 2012 oli jotain 28 000km ja öljyillekin sama!
Pidän kuskin paikasta ja konepellistä. Tilava auto edessäoleville! Ja mielestäni tosi hyvännäköinen!
Ekaa kertaa lämmitettävä ratti joka ihan kiva kylmällä mutta toki ilmankin on pärjätty.
Oikein pirteä kulkemaan tuo samainen 163hv diesel.
Loota välillä aiheuttaa tuskaa kun ei lähde liikkeelle millään.....
Siksi ajan naisen mummolöysien talviasetuksien jälkeen aina sportilla ( mittaristo muuttuu sinisestä punaiseksi ) ja S-modella. Sitten se vastaa kaasuun heti. Ja voihan rattivaihteilla valita vaikka ykkösen jolloin tomaatin ei tartte arpoa.
18'' Nokian nastat ja 17'' Pirellit kesägummeina. En pidä meluisana.
Takajalkatilat surkeat mutta 2h ja koira ei niitä tarvitse. Kontti aikas pieni mutta riittää meille.
Ja se kulutus aivan käsittämätön, paras oli Tre-Keuruu 3,7L/100km.
Epätietoa vielä ekan huollon kanssa kun maahantuoja ja Konalan merkkihuolto sanoi että vajaa 30 000km MUTTA ohjekirja sanoo sivulla 10:
'' Kaikki dieselmoottorit on huollettava 13 000km tai 12kk välein''.
Pitää huomenna vielä mennä varmistamaan....... Outoa todellakin!
XF:ssä vm 2012 oli jotain 28 000km ja öljyillekin sama!
Pidän kuskin paikasta ja konepellistä. Tilava auto edessäoleville! Ja mielestäni tosi hyvännäköinen!
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Minulla väri Quartzite ja sisusta Latte (kangas), 17" orkkisalut talvi- ja kesärattaissa. Ulkonäöstä pidän tosi paljon. Eihän tässä mitään classic Jaguar piirteitä ole mutta onpahan laadukkaan oloinen mukava matkakumppani joita nyt ei ihan joka kadunkulmassa tule vastaan (ainakaan vielä). S-asennossa tuntuu ihan urheiluautolta. Jos otat täsmälleen samanhintaisen F30 320D:n kaupasta niin mielestäni se näyttää ja tuntuu huomattavasti köyhemmältä mustine ikkunanpuitteineen, rämisevine sisustoineen ja 16" tuuman vanteineen. Mutta makuasioitahan nämä....
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Nonni, selvishän se:
INDONESIASSA kaikki dieselit huollettava tuon 13000km/ 1v mukaan.
Täällä 34000km ja öljyt myös!
Ureaa takatankkiin jonka tilavuss n. 14-18L ja kerralla huutaa pari litraa jotain ädbluuta ja hinta n. 22e/L ainakin Konalassa!
Jos ei lisää kun pyytää niin jonkun ajan päästä ei kulje enää.
Eikä sitten omalla vehkeellä säästäen sitä ureaa tule tunkea tankkiin...!
M
INDONESIASSA kaikki dieselit huollettava tuon 13000km/ 1v mukaan.
Täällä 34000km ja öljyt myös!
Ureaa takatankkiin jonka tilavuss n. 14-18L ja kerralla huutaa pari litraa jotain ädbluuta ja hinta n. 22e/L ainakin Konalassa!
Jos ei lisää kun pyytää niin jonkun ajan päästä ei kulje enää.
Eikä sitten omalla vehkeellä säästäen sitä ureaa tule tunkea tankkiin...!
M
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
Tulipa vielä sellainen asia mieleen kun jossain valittavat XE:n diesel koneen karkeasta äänestä. Ennen hankintaa koeajoin 185 hp version ja siinä sisälle kuului suht. voimakkaasti diesel kalkatus (nakutus) kiihdýtyksessä. Tästä 163 heppasesta puuttuu kyseinen ääni tyystin. Korvakuulolta BMW F30 320D on selvästi äänekkäämpi moottori sisälle kantautuva äänen osalta kuin 163HP Jagge.
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
BMW:n nelipyttyiset bensakoneetkin ovat äänimaailmaltaan aavistuksen verran rouheita ja pikku-BMW:eissä pois lukien 3-sarjan GT-malli rengasäänet ovat varsin kovat jo kesäkumeillakin.
Oliko muuten XE:n 185hp ja 163hp välillä mitään takapuolidynon havaitsemaa eroa?
BMW:n osalta täytyy sanoa että 2L turbo 180hp ja 245hp versioina tuntuvat normaalisti aivan samalta vaikka ajaisi aktiivisemminkin. Radalla kun kellon kanssa leikataan sekuntteja erot tulisivat varmasti esille selkeästi.
Oliko muuten XE:n 185hp ja 163hp välillä mitään takapuolidynon havaitsemaa eroa?
BMW:n osalta täytyy sanoa että 2L turbo 180hp ja 245hp versioina tuntuvat normaalisti aivan samalta vaikka ajaisi aktiivisemminkin. Radalla kun kellon kanssa leikataan sekuntteja erot tulisivat varmasti esille selkeästi.
Re: Uusi Jaguar XE vs. BMW 300-sarja testissä
185HP ja 163HP erona huomasin ainoastaan tehokkaammassa sisälle kantautuva dieselin nakutus. Molemmat vääntävät alhaalta väkevästi. En oikein muutenkaan ymmärrä mikä järki on tuoda markkinoille kaksi noin tasavertaista konetyyppiä. Hintaeron satsaisin mieluummin parempiin varusteisiin kuin siihen 23 Hp:hen. Makuasioita toki. Minulla oli jossain vaiheessa myös 330D (E90 240HP/540NM) jonka huippuvääntöjä tuli vain harvoin hyödynnettyä.