Jaguarilla 1690km/vrk
Jaguarilla 1690km/vrk
Tuli assosiaatio. Kuka eka Jagge-rautaperse? Siis sovellus motskarimaailmasta. Ajaa Jaggella 1690km vuorokaudessa? Itse ajoin noin puolet siitä uudella Xj:llä Saksassa kestäen n. 7 tuntia kun oli tietöitä.
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Moi,mikki kirjoitti:Tuli assosiaatio. Kuka eka Jagge-rautaperse? Siis sovellus motskarimaailmasta. Ajaa Jaggella 1690km vuorokaudessa? Itse ajoin noin puolet siitä uudella Xj:llä Saksassa kestäen n. 7 tuntia kun oli tietöitä.
Noh, pitäis vähän kaivella ajopäiväkirjoja, mutta voi olla ettei veny ihan noin pitkälle. Joskus on mennyt kyllä helpostikin yli 1000km päivässä niin uudemmila kuin vanhemmilakin Jaggeilla ja Daimlerillakin!
Prahan agentti on kanssa joskus vetänyt melko pitkiä rupeamia. Suurin urakka oli kyllä mulla kaksi vuotta sitten lumimyrskyssä kiertoteitä Alppien yli, kesti 11.5 tuntia mutta kilsoja tuli vain 550. Samalla reissulla meni paljon kevyemmin Hampuri-Köpis-Kapellskär, noin 1100km.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Ei ihan noin paljoa Jaguarilla, mutta pari vuotta sitten XK8:lla, paluumatkalla Rivieralta ja Toscanasta aamupäivällä Würzburgista seuraavan aamun aamulaivaan Tukholmaan, noin 1450 km. XJ:llä ja XF:llä molemmilla 1200...1300 km päivämatkoja samassa ilmansuunnassa. Joskus vuosia sitten olen ajanut pariin otteeseen München - Tukholma -välin VAG-ketjun autoilla, se on jo melkein iron butt -kelpoinen
Eihän automatkoja kannata tuollaisilla päivämatkoilla tehdä, mutta monesti paluumatkalla tekee jo enemmän mieli päästä takaisin ja silloin kyse on siirtymisestä.
Jouko
Eihän automatkoja kannata tuollaisilla päivämatkoilla tehdä, mutta monesti paluumatkalla tekee jo enemmän mieli päästä takaisin ja silloin kyse on siirtymisestä.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
1000-1200km / päivässä on ihan perussetti joka vuotisilla euroopan reissuilla jos puhutaan vain siirtymistä autobaanalla. 1690km on euroopassa jo aika paljon johonkin suuntaan eikä oikein perheen kanssa paranna matkatunnelmaa. Ehkä ensi kesänä suunnataan eteläranskaan, silloin voisi saada hyvät kilsat mittariin vuorokaudessa.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Eikös tuo pitäisi olla 1609 kilometriä mikä on tuhat mailia. Ja voin kyllä ajaa sellaisen päivässä, mutta mitä hyötyä siitä on kenellekään?
Tänäkin kesänä on kuitenkin tullut kolme yli 900 kilometrin keikkaa ihan kotimaassa, pisin oli 1127 kilometriä. Ei tuo minusta ole lainkaan mahdoton tehtävä.
Tänäkin kesänä on kuitenkin tullut kolme yli 900 kilometrin keikkaa ihan kotimaassa, pisin oli 1127 kilometriä. Ei tuo minusta ole lainkaan mahdoton tehtävä.
X-Type 2.0D -07
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Juu, mutta pitäähän sitä hiukan ylikin ajaa...Islander kirjoitti:Eikös tuo pitäisi olla 1609 kilometriä mikä on tuhat mailia. Ja voin kyllä ajaa sellaisen päivässä, mutta mitä hyötyä siitä on kenellekään?
Tänäkin kesänä on kuitenkin tullut kolme yli 900 kilometrin keikkaa ihan kotimaassa, pisin oli 1127 kilometriä. Ei tuo minusta ole lainkaan mahdoton tehtävä.
Ei kai tuo 1609km ajo nyt päämäärättä hyödytä ketään mutta jos matkaa nyt jostain syystä sattuisi olemaan tuo tai enemmän niin miksipä ei
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Onhan siitä se hyöty ajajalle ja matkustajille että jos on tarve edetä vaikkapa Pohjois-Saksasta Espantiin niin pääsee pitkän matkaa vuorokaudessa.
Muuten ei tietty mitään mieltä huvikseen ajaa/polttaa bensaa/dieseliä ja ilmoiittautua täällä sen tehneenä!
M
Muuten ei tietty mitään mieltä huvikseen ajaa/polttaa bensaa/dieseliä ja ilmoiittautua täällä sen tehneenä!
M
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Kuinka monta todistajaa tuohon tarvitaan? Noin niin kuin uskottavuuden säilyttämään. Pitäisi tehdä reitti ja sitten jokaisesta kääntöpaikasta ottaa ilm joku kuitti tjs. En muista miten se tarkasti menee, ensimmäisenähän sen tietysti voisi tehdä, ja ihan hulluuden varjolla.
X-Type 2.0D -07
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Polttoaine- tai muilla kuiteilla, joissa näkyy paikka ja kellonaika. Iron butt:n sääntöjä voi varmaan soveltaa.Islander kirjoitti:Kuinka monta todistajaa tuohon tarvitaan? Noin niin kuin uskottavuuden säilyttämään. Pitäisi tehdä reitti ja sitten jokaisesta kääntöpaikasta ottaa ilm joku kuitti tjs.
http://www.ibafinland.fi/in-english/
Köpi
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Ihan huvin ja harrastuksen vuoksi, voisin vetää tuollaisen to-pe välillä, ihan kotimaassa kameraa ulkoiluttaen.
X-Type 2.0D -07
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Onnea yritykseen. 8 tunnin yöunia ei kannata nukkua, nousee tarvittava keskinopeus yli satasen jos niin tekee.Islander kirjoitti:Ihan huvin ja harrastuksen vuoksi, voisin vetää tuollaisen to-pe välillä, ihan kotimaassa kameraa ulkoiluttaen.
Varo poroja, hirviä ja kauriita/peuroja mitä ne lie. Ja väsymystä.
Köpi
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Kofeiinipillereitä, juomaa,ruokaa, pulloja virtsaamista varten tai aikuisten vaipat niin kyllä se siitä. Ei tarvitse tarpeille pysähtyä. Ulkopuolisiin tekijöihin ei tietty voi vaikuttaa juurikaan.Kopi kirjoitti:Onnea yritykseen. 8 tunnin yöunia ei kannata nukkua, nousee tarvittava keskinopeus yli satasen jos niin tekee.Islander kirjoitti:Ihan huvin ja harrastuksen vuoksi, voisin vetää tuollaisen to-pe välillä, ihan kotimaassa kameraa ulkoiluttaen.
Varo poroja, hirviä ja kauriita/peuroja mitä ne lie. Ja väsymystä.
Köpi
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Ei tuo oikeasti ole tehtävä eikä mikään, ja aikaa jää vaikka kuinka vuorokaudesta, otat koko pätkän vielä tuulilasikameralle. Ei tarvita kofeiinipillereitä tai muutakaan. Ex ammattikuskina tiedän mitä homma vaatii. Hyvää musiikkia ja se on melkeinpä sillä selvä.kissaeläin kirjoitti:Kofeiinipillereitä, juomaa,ruokaa, pulloja virtsaamista varten tai aikuisten vaipat niin kyllä se siitä. Ei tarvitse tarpeille pysähtyä. Ulkopuolisiin tekijöihin ei tietty voi vaikuttaa juurikaan.Kopi kirjoitti:Onnea yritykseen. 8 tunnin yöunia ei kannata nukkua, nousee tarvittava keskinopeus yli satasen jos niin tekee.Islander kirjoitti:Ihan huvin ja harrastuksen vuoksi, voisin vetää tuollaisen to-pe välillä, ihan kotimaassa kameraa ulkoiluttaen.
Varo poroja, hirviä ja kauriita/peuroja mitä ne lie. Ja väsymystä.
Köpi
Uusikaupunki - Rovaniemi on 799 kilsaa, Googlen mukaan siihen kuluu 9 tuntia 25 minsaa. Ja oikeasti rajoituksen mukaan ajaen siitä leikkautuu hieman aikaa pois. Eli edestakaisin siitä tulee 1598 kilsaa, eli ei tarvita kuin 11 kilometrin koukkaus, joka tulee varmaan siitä ettei mene kasitietä, joka on tienä ehkä maailman tylsin.
Suuntaansa pystyy ajamaan helpostti tankillisella ilman paussia. Niin on tehty ennenkin. esim enontekijölle yhdellä tankkauksella, kilsoja noi 1100. Tankkaukseen ei siis kuulunut kuin pelkät polttoaineet.
Otan matkalta myös valokuvia muutaman. Samoin lähtiessä kilometrit ja perillä, eiköhän myös matkalta.
X-Type 2.0D -07
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Ammattikuskille ei tosiaan liene ongelma eikä mikään. Ei muuta kuin nauti matkasta !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Rautaperseajossa ei saa palata "samoja jälkiä takas" eli reitti pitää olla ympyriäinen.
Lähtiessä ja palatessa todistaja vaikka bensa asemalta jossa on kellonajat, matkalta bensa, ruoka ym kuitit
varsinkin kääntöpisteistä joista selviää ettei ole oikastu. Simppeliä!
Onhan tuo ajettu Suomessa -30luvun Rojalilla, ite ajoi -72 mallin Triumph moottoripyörällä.
Eihän tuossa ajossa ole nykyautolla mitään järkee! Pari tankkausta ja istumista!
Jollakin -50-60luvun Jaguaarilla kyllä olis ehkä haastetta.
Lähtiessä ja palatessa todistaja vaikka bensa asemalta jossa on kellonajat, matkalta bensa, ruoka ym kuitit
varsinkin kääntöpisteistä joista selviää ettei ole oikastu. Simppeliä!
Onhan tuo ajettu Suomessa -30luvun Rojalilla, ite ajoi -72 mallin Triumph moottoripyörällä.
Eihän tuossa ajossa ole nykyautolla mitään järkee! Pari tankkausta ja istumista!
Jollakin -50-60luvun Jaguaarilla kyllä olis ehkä haastetta.
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Niin ja sitten vielä voidaan aprikoida, että missä vaiheessa kuski alkaa muuttua vaaralliseksi liikenteessä. Autolla ajo on jatkuvaa tarkkailua ja reagointien oltava nopeita. Riittäviä pausseja pitäen voidaan ajokykyä ylläpitää, mutta jossain se rajakin tulee vastaan.
Itse väsyn paljon nopeammin ajaessani 80 km/t kuin 100 km/t.
Itse väsyn paljon nopeammin ajaessani 80 km/t kuin 100 km/t.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Jaha reitti ei saa olla sama, no se sopii kyllä, muokataan sitä hieman. Vielä kun se on mahdollista.
Pitääkö paluupiste siis olla sama kuin lähtöpiste. Jos pitää minun pitää ajatella asia uudelleen, ja lähteä tampereelta, vaikka joudunkin ajamaan ensin ukista tampereelle. Mutta sitä ei sitten lasketa hommaan mukaan.
Pitääkö paluupiste siis olla sama kuin lähtöpiste. Jos pitää minun pitää ajatella asia uudelleen, ja lähteä tampereelta, vaikka joudunkin ajamaan ensin ukista tampereelle. Mutta sitä ei sitten lasketa hommaan mukaan.
X-Type 2.0D -07
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
"Ajoreittiin saa kuulua sama tieosuus vain kahdesti (=edestakainen ajo)."
Tuollainen löytyi säännöistä kyllä.
Tuollainen löytyi säännöistä kyllä.
X-Type 2.0D -07
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Sitten on toki tälläinen kaikkia miellyttävä kartasto
https://www.google.fi/maps/dir/Ilmonkuj ... 342564!3e0
https://www.google.fi/maps/dir/Ilmonkuj ... 342564!3e0
X-Type 2.0D -07
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Kukaan ei varmaan voi väittää, että tuolla matkalla kuski olisi kokoajan virkeimmillään ja havainnointikyky siinä tilassa kuin liikenteessä edellytettäisiin.HEF kirjoitti:Niin ja sitten vielä voidaan aprikoida, että missä vaiheessa kuski alkaa muuttua vaaralliseksi liikenteessä. Autolla ajo on jatkuvaa tarkkailua ja reagointien oltava nopeita. Riittäviä pausseja pitäen voidaan ajokykyä ylläpitää, mutta jossain se rajakin tulee vastaan.
Itse väsyn paljon nopeammin ajaessani 80 km/t kuin 100 km/t.
Itse en kyllä huvikseen lähtisi tätä matkaa ajamaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
No samalla voidaan aprikoida sitä, kuinka moni on tuolla tienpäällä muutenkaan skarppina. Älypuhelimet ja muut, jotka aiheuttaa suurempia vaaratilanteita, kuin focusoitunut hommaan keskittyvä kuski. Itse ainakin noilla lukuisilla matkoillani nähnyt älyttömästi vaaratilanteita. Viimeinen oikein paha tilanne oli mopoilijan huolimattomuus viime joulun alla, josta video päätyi jopa iltasanomille. Takavalo mopossa todella pimeä, Oli hyvin lähellä ettei päätynyt keulakoristeeksi. Loskainen ja pimeä tie, minulla toki kenties vähän liian suuri tilannenopeus. 80 alue, nopeus 83. Takana oli edellispäivän 700 kilometrin ajo ja sinä päivänä takana oli jo yli 500 kilometriä. Hankasalmella sattui sitten se tilanne.kissaeläin kirjoitti:Kukaan ei varmaan voi väittää, että tuolla matkalla kuski olisi kokoajan virkeimmillään ja havainnointikyky siinä tilassa kuin liikenteessä edellytettäisiin.HEF kirjoitti:Niin ja sitten vielä voidaan aprikoida, että missä vaiheessa kuski alkaa muuttua vaaralliseksi liikenteessä. Autolla ajo on jatkuvaa tarkkailua ja reagointien oltava nopeita. Riittäviä pausseja pitäen voidaan ajokykyä ylläpitää, mutta jossain se rajakin tulee vastaan.
Itse väsyn paljon nopeammin ajaessani 80 km/t kuin 100 km/t.
Itse en kyllä huvikseen lähtisi tätä matkaa ajamaan.
En ollut itse skarpeimmillaan, ja selkärangasta tullut reaktio pelasti silloin mopopojan ja sen perheen joulun. Aivot ehti tilanteeseen mukaan vasta kun olin jo mopopojan rinnalla, osittain ohi, vastaantulijan kaistalla.
Kesäkelillä kuitenkin se ajamisen rasittavuus on paljon pienempi kuin talvella loskaisissa ja karmeissa olosuhteissa.
X-Type 2.0D -07
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Sopiiko kysyä millaista kuormaa ajelet?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Itse ajaisin tuon mieluummin 12 tunnissa Saksasta alas kuin 100kmh hiljaa hinkaten täällä. Olisi sopivan valppaana suurella nopeudella. Ei nyt kuitenkaan tehdä otsikoita: " Jaguarkuski nukahti rattiin yrittäessään ennätystä"
M
M
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
No niin takana on 1621.1 kilometriä
Lähtötankkaus aamulla 06.04.03
tulotankkaus yöllä 00.52.05
Tosin sen jälkeen tankkasin tankin täyteen viereisellä asemalla. Nuo tankkaukset kuitenkin samalta asemalta ja samalta pumpulta.
Eli aikaa meni 18 tuntia 48 minuuttia ja 2 sekuntia.
Tästä voidaan laskea keskinopeudeksi 86,23km/h pysähdyksine kaikkineen.
Josta voidaan myös päätellä ettei matkalla ole syöty, vaan käyty hakemassa kuitit asemilta.
Ajosta oli moottoritietä jotakuinkin 270 kilometriä, äkkiä hatusta heittämällä. Vauhtina motarilla pääosin 128 km/h
100 alueella 107-108 max 80 alueella 86-88 Eli periaatteessa sääntöjen puitteissa. Sakkoa noista ei ainakaan saa. Myös tietyöalueita matkalla oli muutama. Niissä ajettu alle sääntöjen salliman.
Loppukaneettina ajamisesta kuitenkin.
Ihan helvetin typerää lähteä edes toteuttamaan tuollaista ideaa... Ei tästä ollut kenellekään mitään iloa, minulta paloi tähän yksi päivä elämästä, ja kasa dieseliä. Sain mukaani siitä pari hassua kuvaa ja kasan kuitteja.
Nostan kyllä hattua niille jotka tekee tuon oikein, moottoripyörällä. Mutta minun on vaan pakko kysyä miksi... Kuinka hiton idiootteja ihmiset oikeasti on. Miksi kiduttaa itseänsä ja vaarantaa henkensä, saadakseen vaan jonkin typerän diplomin seinälle. Jos tuosta saa edes sitä.
En todellakaan kehota ketään harrastamaan tuota autolla perässä. Se on ihan idioottimaista toimintaa. Keksikää parempi harrastus. Tosin tämän vaimoni sanoi minulle jo ennen lähtöä, mutta mitäänhän ei voi uskoa ilman että kokeilee.
Koko pätkästä on kuitit, videota ja kuvia jos jotain kiinnostaa. Minua ei ainakaan enää jaksa lainkaan kiinnostaa.
1200 kilometriä jaksoi pysyä jotakuinkin skarppina ja ajan tasalla, sen jälkeen alkoi vähän tarkkuus herpaantumaan. Oikeasti järkevä ihminen olisi todennut puolenvälin krouvissa, että vaikka lähihotelliin yöksi ja seuraavana päivänä loppu. Keikka olisi myös antanut sillä lailla paljon enemmän.
Anyway, matkaa tuli päälle 1000 mailia. Jos haluat alentaa auton arvoa yhtälailla, pyöritä ne mittariin jollain muulla lailla.
Lähtötankkaus aamulla 06.04.03
tulotankkaus yöllä 00.52.05
Tosin sen jälkeen tankkasin tankin täyteen viereisellä asemalla. Nuo tankkaukset kuitenkin samalta asemalta ja samalta pumpulta.
Eli aikaa meni 18 tuntia 48 minuuttia ja 2 sekuntia.
Tästä voidaan laskea keskinopeudeksi 86,23km/h pysähdyksine kaikkineen.
Josta voidaan myös päätellä ettei matkalla ole syöty, vaan käyty hakemassa kuitit asemilta.
Ajosta oli moottoritietä jotakuinkin 270 kilometriä, äkkiä hatusta heittämällä. Vauhtina motarilla pääosin 128 km/h
100 alueella 107-108 max 80 alueella 86-88 Eli periaatteessa sääntöjen puitteissa. Sakkoa noista ei ainakaan saa. Myös tietyöalueita matkalla oli muutama. Niissä ajettu alle sääntöjen salliman.
Loppukaneettina ajamisesta kuitenkin.
Ihan helvetin typerää lähteä edes toteuttamaan tuollaista ideaa... Ei tästä ollut kenellekään mitään iloa, minulta paloi tähän yksi päivä elämästä, ja kasa dieseliä. Sain mukaani siitä pari hassua kuvaa ja kasan kuitteja.
Nostan kyllä hattua niille jotka tekee tuon oikein, moottoripyörällä. Mutta minun on vaan pakko kysyä miksi... Kuinka hiton idiootteja ihmiset oikeasti on. Miksi kiduttaa itseänsä ja vaarantaa henkensä, saadakseen vaan jonkin typerän diplomin seinälle. Jos tuosta saa edes sitä.
En todellakaan kehota ketään harrastamaan tuota autolla perässä. Se on ihan idioottimaista toimintaa. Keksikää parempi harrastus. Tosin tämän vaimoni sanoi minulle jo ennen lähtöä, mutta mitäänhän ei voi uskoa ilman että kokeilee.
Koko pätkästä on kuitit, videota ja kuvia jos jotain kiinnostaa. Minua ei ainakaan enää jaksa lainkaan kiinnostaa.
1200 kilometriä jaksoi pysyä jotakuinkin skarppina ja ajan tasalla, sen jälkeen alkoi vähän tarkkuus herpaantumaan. Oikeasti järkevä ihminen olisi todennut puolenvälin krouvissa, että vaikka lähihotelliin yöksi ja seuraavana päivänä loppu. Keikka olisi myös antanut sillä lailla paljon enemmän.
Anyway, matkaa tuli päälle 1000 mailia. Jos haluat alentaa auton arvoa yhtälailla, pyöritä ne mittariin jollain muulla lailla.
X-Type 2.0D -07
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Hyvä loppukaneetti.
Ajattelin muutama vuosi sitten vetää em. lenkin moottoripyörällä,
mutta ajeltuani erinäisistä syistä yhtenä päivänä 600km totesin että MIKSI.
Ajattelin muutama vuosi sitten vetää em. lenkin moottoripyörällä,
mutta ajeltuani erinäisistä syistä yhtenä päivänä 600km totesin että MIKSI.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Olipa Islanderilla testi. Itse voin yhtyä näkemykseen pohdittaessa homman järkevyyttä.
Itselleni riittä mökille autoilu kerran vuodessa n. 600 km suuntaansa. Silloinkin pidetää parit paussit.
Näin vanhempana pieruna ei jatkuva ratissa istuminen ole enään sellaista herkkua kuin nuorempana.
Tietysti liikkumisvälineen laadukkuus merkitsee paljon kuinka nopeasti ajaminen väsyttää.
Muutenkaan Suomessa autoilu tai lähinnä köröttely ei hirveemmin innosta. Vielä vähemmän
tulevalla uudistetulla liikenneturvallisuuden nimissä tapahtuvalla rahankeruulla.
Itselleni riittä mökille autoilu kerran vuodessa n. 600 km suuntaansa. Silloinkin pidetää parit paussit.
Näin vanhempana pieruna ei jatkuva ratissa istuminen ole enään sellaista herkkua kuin nuorempana.
Tietysti liikkumisvälineen laadukkuus merkitsee paljon kuinka nopeasti ajaminen väsyttää.
Muutenkaan Suomessa autoilu tai lähinnä köröttely ei hirveemmin innosta. Vielä vähemmän
tulevalla uudistetulla liikenneturvallisuuden nimissä tapahtuvalla rahankeruulla.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Ajelin joskus viitisen vuotta sitten diesel X-typellä muutaman kerran Rostock - Fuengirola väliä. Paras suoritus oli matka-aika 32 tuntia (ajoaika pari tuntia vähemmän) 3050 kilometriä. Autolla ei mikään maininnan arvoinen suoritus.
Paljon pahempi oli nuorna miesnä (v.-91) Bingen am Rhein - Kapelskär ( reilu 1600 km/22h.) moottoripyörällä yhtä soittoa.
Paljon pahempi oli nuorna miesnä (v.-91) Bingen am Rhein - Kapelskär ( reilu 1600 km/22h.) moottoripyörällä yhtä soittoa.
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Jotenkin vaan tuli täysin mitta täyteen tuosta keikasta, ei kiinnosta lähteä edes kuvaamaan itäsuomeen mäkiautokisaa. Vaikka vähän lupauduin, kun sinne ei olisi suuntaansa kuin 571 kilsaa.
Joskohan tämä saisi himoni ajamiseen hetkeksi sammumaan, ja pääsisin keskittymään oikeaan elämään.
Bongasin kuitenkin muutamia jaggeja tuolla itäsuomessa kaksi s typeä ja yhden xk:n joka tosin oli naapurimaan kilvissä.
Pitäisi jaksaa kaivaa sen 2.7 litrasella koneella olleen s-typen jonka väriäkään en enää muista, mutta sen muistan että kaunois se oli auringossa, niin takaa kuin sivultakin, kun ohittelin.
Mutta totta se on, ettei näin vanhana enää jaksa nuoruuden malliin...
https://www.google.fi/maps/dir/Vakka-Su ... 022546!3e0
Tuossa reitti kuittipisteineen
Joskohan tämä saisi himoni ajamiseen hetkeksi sammumaan, ja pääsisin keskittymään oikeaan elämään.
Bongasin kuitenkin muutamia jaggeja tuolla itäsuomessa kaksi s typeä ja yhden xk:n joka tosin oli naapurimaan kilvissä.
Pitäisi jaksaa kaivaa sen 2.7 litrasella koneella olleen s-typen jonka väriäkään en enää muista, mutta sen muistan että kaunois se oli auringossa, niin takaa kuin sivultakin, kun ohittelin.
Mutta totta se on, ettei näin vanhana enää jaksa nuoruuden malliin...
https://www.google.fi/maps/dir/Vakka-Su ... 022546!3e0
Tuossa reitti kuittipisteineen
X-Type 2.0D -07
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Islander, yritin lähettää YV:n mutta meni ''lähtevät'' -kansioon.
Jos ei tullut niin kirjoita minulle mikki ät kolumbus.fi
M
Jos ei tullut niin kirjoita minulle mikki ät kolumbus.fi
M
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguarilla 1690km/vrk
Moi !mikki kirjoitti:Islander, yritin lähettää YV:n mutta meni ''lähtevät'' -kansioon.
Jos ei tullut niin kirjoita minulle mikki ät kolumbus.fi
M
Viesti näkyy "lähtevät" kunnes vastaanottaja lukee sen. Vähän niinkuin kuittaus viestin lukemisesta.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Su Elo 30, 2015 6:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-