XJ:n ruostuminen

Yleinen Jaguar-keskustelu
koslajagge
Viestit: 6
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 8:29 pm
Paikkakunta: Tampere

XJ:n ruostuminen

Viesti Kirjoittaja koslajagge »

Olen vähän haaveillut 90-luvun XJ:n hommaamista, mutta lähinnä huolestuttaa peltien kunto... Jos ostan vaikkapa 90-luvun alkupuolen XJ:n niin mikä on todennäköisyys, että joutuu pikapikaa peltihommiin?

Entä miten on moottorin/vaihteiston kestävyys?

Jos jotain koneremppaa joutuu tekemään, niin onko hankalampaa / kalliimpaa kuin muiden saman ikäisten autojen remppa?

Mitä kannattaa tarkastaa jos sopiva auto löytyy?
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

90-luvun XJ:t ovat XJ40 vm 94 asti, X-300 -95--97 ja X-308 -97 eteenpäin. Näistä vielä vm -92 asti XJ40:ssä oli jonkinverran ruosteriskiä: takaluukun takareuna, konepellin etunurkat tyypillisimpiä, ja vaarallisimpana etuapurungon YLÄPUOLEN ruostuminen. -93--94 XJ40:ssä nämä ongelmat on eliminoitu, eikä näissä kuten myöhemmissäkään (joissa on muuten täysin sama kori hieman erimuotoilluin etu- ja takaosin) ole ruosteongelmaa. Tietenkin yksilö pitää aina tarkistaa, ja huonosti hoidettu uudehkokin auto saattaa esittää jotain korroosiota - esim takakaaret joskus harvoin näkyy ruosteisina myöhäsisissäkin malleissa.

-90-luvun malleista varmasti edullisimmin hyvä auton saa etsimällä vuosimallit -93--94 XJ40:stä käsiinsä. Erittäion ongelmavapaita ja hyviä autoja. Ja kun lähdet etsimään, ota yhteyttä allekirjoittaneeseen: 'fanaatikkona' olen täyttänyt aivopuliskoni kaikella mahdollisella tiedolla nimenomaan näistä ajopeleistä!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
majestic
Viestit: 13
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 10:43 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja majestic »

Tervehdys. Voin yhtyä tuohon Stefanin kertomaan. Olen tosin Jaguarasioissa vielä hyvinkin noviisi. Toisin kuin Stefan jonka apua ja tietämystä on allekirjoittanutkin tarvinnut ja saanut Siitä suuri kiitos. Hankin ensimmäiseni muutama kuukausi sitten ja olen onneni kukkuloilla. Terveisin Olli XJ40 Majestic -94
timppa xj6s
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2005 5:02 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja timppa xj6s »

Kannattaa katsoa hankinnan yhteydessä pakosarjojen kunto. Peitelevy pois ja pääsee näkemään onko halki. Tietojeni mukaan tyyppivika. Omani xj 4.0 sport 95 tämä vika oli molemmissa sarjoissa. Tämä on korjattavissa hitsaamalla. Uuusien hinta on aika huikea. Itse hain Englanista hajottamolta varasarjat joka oli myös jo hivenen säröllä.
XJ6S
Vastaa Viestiin