Edullinen XK8

Yleinen Jaguar-keskustelu
Puman
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 20, 2013 4:53 pm
Paikkakunta: Salo

Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Puman »

http://www.nettiauto.com/jaguar/xk8/7588478

Suosikki Jaggeni olisi nyt varsin edullinen. Mitä mieltä raati linkin autosta? Ei ole varmaan kovin pitkään vapaa tuolla hintaan.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Siistin näköinen, mutta hinta saa kylläkin epäilemään jotain isomman luokan ongelmaan (vaihteisto,moottori,perä) kun vertaa vastaaviin autoihin ja hintoihin nettiautossa.

Näyttävät suomen kilvissä olevilla noin 15T € luokkaa pyynnöt samoilla kilometreillä. Varmaan soitto myyjälle avaa tätäkin asiaa enemmän !
Ps. Kuvassa ainakin "check engine" valo palaa
Nettiauton tarjonta http://www.nettiauto.com/jaguar/xk8 Taxfreenä saisi samaan hintaan, mutta ero tosiaan suomen kilvissä olevalle kaksinkertainen tai kolminkertainen.

ps. ketju tämän aijeen jutuille avattu aiemmin viewtopic.php?f=1&t=7012
Viimeksi muokannut kissaeläin, Pe Loka 16, 2015 7:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Jokos Puman omistat Jaggen ? Kyselit joskus 2013 Jaggeista ja S typeistä, automaattilootasta vs manuaali jne. ? viewtopic.php?f=1&t=5882&p=30046#p30046

Allekirjoituksessa ei ainakaan näkynyt millä ajelet nykyisin, siksi uteliaisuuttani kyselen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Puman
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 20, 2013 4:53 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Puman »

kissaeläin kirjoitti:Moi !
Jokos Puman omistat Jaggen ? Kyselit joskus 2013 Jaggeista ja S typeistä, automaattilootasta vs manuaali jne. ? viewtopic.php?f=1&t=5882&p=30046#p30046

Allekirjoituksessa ei ainakaan näkynyt millä ajelet nykyisin, siksi uteliaisuuttani kyselen.
Omistin manuaalivaihteisen S-typen loppuvuodesta 2013. Päällisin puolin erittäin hieno ja hyvin pidetty yksilö. Vuosimalli 2000, Alle 100 000 mittarissa (tosin kaupunkikilometreja), toinen omistaja ja Suomi auto. Ulkoa ja sisältä kuin uusi. Mutta...

...nuo varoitusvalot mittarissa syttyivät turhan usein. Joten palautin auton. Edellinen omistaja oli siinä määrin varakas herra ja reilu kauppamies, että sovimme hänen aloitteestaan mustaa valkoisella 3kk rahat takaisin takuun 500 euron hintaan. En tiedä mikä lainvoima tuollaisella sopimuksella olisi ollut riitatilanteessa, mutta joka tapauksessa hän otti mukisematta auton takaisin ja palautti rahani 500 euroa vaille maksamani summan.

Varmaan kumpikin koettiin jäävämme voitolle. Minä pääsin varsin pienellä rahalla eroon ehkä kaameasta pommista ja omistaja ehkä tiesi, että kyseessä on parinsadan euron pikkuvika. En tiedä.

Sittemmin hän huollatti auton kuntoon JagFinnillä ja löysi sille uuden omistajan. Käsittääkseni hän myös sai saman takuun, mutta tarvetta palautukseen ei tullut.

Mutta tästä episodista minulle tuli kammo Jaguaarin omistamista kohtaan. Kunnes nyt olen seurannut jo yli vuoden ajan vierestä erään XK8:in taivalta ja omistajan mukaan ei mitään vikoja ole ollut yli 200 000 ajetussa yksilössä. Tai sitten ne on huollettu kuntoon jo ajat sitten.

Mutta sen allekirjoitan, että Jaguar käyttöautona vaatii vierelleen, jonkun varmatoimisen japanilaisen varakipon.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Täytyy aina toisaalta autossa kuin autossa malliin ja merkkiin katsomatta muistaa se, että jos ostaa +10v vanhan auto,n jolla on jo rullattu vaikkakin noin 100Tkm ja jos mahdollisesti senkin saa ns tarjonnan huokeimmasta päästä (kuten tämä XK8) niin pitääkin varautua johonkin harrastamiseen tai ongelmaan huoltojen nimissä. Tosin kun en tiedä minkä laatuista herjaa S typesi antoi niin paha mennä sanomaan olivatko viat kuinka yleisiä vai eivät.

Yleensä jos joku asia on liian hyvää ja halpaa ollakseen totta, se ei ole totta.

Hyvä että sait auton palautettua, aika harvinaista ja rehellistä toimintaa myyjältä !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Puman
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 20, 2013 4:53 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Puman »

kissaeläin kirjoitti:
Yleensä jos joku asia on liian hyvää ja halpaa ollakseen totta, se ei ole totta.
Joskus voi tulla itsekullekin äkilinen pakottava tarve realisoida omaisuutta heti. Ja silloin hyväkin auto voidaan hinnoitella vie pois hintaan. Mutta silloin yleensä iskevät Jobbarit.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Puman kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:
Yleensä jos joku asia on liian hyvää ja halpaa ollakseen totta, se ei ole totta.
Joskus voi tulla itsekullekin äkilinen pakottava tarve realisoida omaisuutta heti. Ja silloin hyväkin auto voidaan hinnoitella vie pois hintaan. Mutta silloin yleensä iskevät Jobbarit.
Tottahan tuo, mutta jopa autoliikekin maksaisi 15T€ autosta heti 10T€ jos olisi tuon 15T€ arvoinen kuten keskivertohinta markkinoilla. Miksi siis myydä epävsrmasti nettiautossa jos sen liikkeeseen saisi isommalla rahalla ? Tämä siis täyttä spekulaatiota kun en tosiaan tiedä.
Olen hiukka skeptinen mutta voihan tuo ihan asiallinenkin peli olla. Soita ja kysy jos kiinnostunut olet.
Viimeksi muokannut kissaeläin, La Loka 17, 2015 9:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Tsuppari
Viestit: 42
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 10:27 am

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Tsuppari »

kissaeläin kirjoitti: Ps. Kuvassa ainakin "check engine" valo palaa
Check engine katoaa (jos katoaa) kun käynnistetään. Hattuvakiolla hinnan perusteella arvelen että joku XK:n perusvioista/päivitystarpeesta löytyy ja vaatii tarkempaa selvittelyä.
Puman
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 20, 2013 4:53 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Puman »

Tsuppari kirjoitti:
Hattuvakiolla hinnan perusteella arvelen että joku XK:n perusvioista/päivitystarpeesta löytyy ja vaatii tarkempaa selvittelyä.
Mitkä ovat XK8:n yleisimpiä perusvikoja?
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Puman kirjoitti:
Tsuppari kirjoitti:
Hattuvakiolla hinnan perusteella arvelen että joku XK:n perusvioista/päivitystarpeesta löytyy ja vaatii tarkempaa selvittelyä.
Mitkä ovat XK8:n yleisimpiä perusvikoja?
Terve !
1. Koneessa mahdollisesti vanhan mallin ketjun kiristäjät jakopäässä. Jos kiristäjä pettää ajossa on koneremontti edessä
.(ketjussa otsikkona S type, mutta sama pätee kaikkiin AJ-8 4.0 koneisiin kuten tuon aikaiset XK8 viewtopic.php?f=2&t=4017&p=18202&hilit= ... iat#p18202. Öljyvuotoja. Termostaattitorni kannattaa vaihtaa metalliseen halkeamattomaan malliin-muovinen hakeamisherkkä.

2.Vaihteisto ei ole osoittautunut kaikkein luotettavimmaksi (ZF5HP24). Varsinkin ns A-rumpu heikoin lenkki. Öljunvaihtoja jos ei ole suoritettu ohjelman vastai sesti ei paranna luotettavuutta (laatikossa ns lifetime öljyt alkuperäisasetuksena, Vaihtoväli suositus öljyilä nyt valmistajalta 10 v tai 100tkm). Moottorin ja vaihteiston liitoskohdan vuotoja.

3. Perä. Öljynvaihtoa ei ole tehty helpoksi toteuttaa ja siksikin niitä ei ole yleensä huollettu. Vaatii perän laskun, takakontiin reijän puhkaisun tai gynekologin otteen. Myös perän vuotoja tapahtuu ajan myötä tiivisteiden pettäessä. Edellä mainituista syistä kannattaa tarkastaa kunto. Öljystä tyhjällä perällä ajelu aiheuttaa tuhon

4. Sähköviat. Ei varmaan pahin malli, mutta kannattaa varautua mm luistoneston valon palamiseen, ABS häiriöitä jne

5. Roikkuva kattoverhoilu. Pikkujuttu käytettävyyden kannalta mutta esteettisesti paha. Eli ajan myötä verhoilu irtoaa liimauksestaan ja alkaa roikkua. Verhous uudelleen ei ole nopea toimenpide.

6. Ruoste. Ruostuu herkästi. Erityisesti helmat ja kuljettajan maton alta, perä jne....
Kannattaa hoitaa kuntoon nopeasti.

Tässä mitä nopeasti tuli mieleen. Nikasilista en edes kirjoittanut koska ne koneet on jo paalattu mitkä väärää bensaa söivät ja ehjät taas kestävät pidempään kuin muut varmaankin.

Kuulostaa ehkä pahalta, äkkiseltään, mutta jos koneen jakopää ja muut huollot tehdään ajallaan niin suurin osa kalliista remonteista voidaan ennaltaehkäistä. Jos autoon on jo tehty ostettaessa nämä niin perushuollolla pärjää. Muuten kuluihin saattaa mennä useita tuhansia euroja osina ja töinä. Nämä edelläkuvatut ongelmat koskevat lähinnä vuosimalleja 1996-2000.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Su Loka 18, 2015 10:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Tsuppari
Viestit: 42
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 10:27 am

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Tsuppari »

kissaeläin kirjoitti:
Puman kirjoitti:
Tsuppari kirjoitti:
Hattuvakiolla hinnan perusteella arvelen että joku XK:n perusvioista/päivitystarpeesta löytyy ja vaatii tarkempaa selvittelyä.
Mitkä ovat XK8:n yleisimpiä perusvikoja?
...
Tuossa listassa tärkeimmät jo tulikin.
Lisäksi vielä XK8:n muovinen termostaattitorni joka hapertuu vuosien saatossa -> yllättävät jäähdytysongelmat -> kannet porsii.
Etu / takapään helat ja puslat on kulutustavaraa.

Jos Englanti taipuu niin http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-x100-17/ löytyy kaikenlaista aiheeseen liittyvää.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

]
Tsuppari kirjoitti:


Tuossa listassa tärkeimmät jo tulikin.
Lisäksi vielä XK8:n muovinen termostaattitorni joka hapertuu vuosien saatossa -> yllättävät jäähdytysongelmat -> kannet porsii.
Etu / takapään helat ja puslat on kulutustavaraa.

Jos Englanti taipuu niin http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-x100-17/ löytyy kaikenlaista aiheeseen liittyvää.

Hyviä huomioita, lisäsin listaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Puman
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 20, 2013 4:53 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Puman »

Huh.

Onko XKR parempaa laatua XK8:iin verrattuna?
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja JNi »

Kohta minua alkaa pelottamaan oman XK8:n pitäminen... ;-)

Niin kuin keskustelussa mainitaan, niin vanhat autot ovat yksilöitä ja eri tavoilla pidettyjä. Omaani olen pitänyt kokonaan tee-se-itse -menetelmällä ja Bilteman työkaluilla, tavallisessa yhden paikan autotallissa ja vähän joskus pihallakin, osat merkkiliikkeistä Englannista tai eBaysta, ohjeet netistä ja tekemään itse opettelemalla. Jaguarit ovat hyvin tee-se-itse -ystävällisiä. Kissa tassut on käyty kastelemassa Jäämeressä ja Välimeressä, lisäksi arkiajoa. Ylemmät kiristimet vaihdoin (nippusidetekniikalla ketjun lukitsemalla) varuiksi, muuten on ollut tavallista pienkorjausta ja huoltoa. Ai niin, katon hydrauliikka alkoi vuotamaan kun vaihdoin tuoreemmat notkeat öljyt, vaihdoin siinä kaikki letkut USA:sta tilattuihin uusiin.

Varaosa-auton hankin kun tuli tilaisuus kohdalle ja olin muutenkin hakemassa penkkeihin uutta pehmeyttä auringon paahtamien tilalle. Siinäkään ei ole paljastunut muuta vikaa, kuin tukevasti puun rungon ympärille ajettu etupää. Laadukas on sekin yksilö ollut ennen kolaria.

Vaikuttaa siltä, että Jaguarit (ja monet muutkin merkit) ovat sitä miltä ne huolellisesti tarkastettuna näyttävät ja tuntuvat olevan. Jos auto on siististi pidetyn tuntuinen ja näköinen ja asiallisesta kodista, niin kovin suuret pommit eivät ole todennäköisiä. Mutta vanha auto on vanha auto - ja purkuautoista saa yllättävän hyvin korvaavia osia tarvittaessa tilalle.

XKR ja XK8 ovat pitkälle sama auto. Varhaisemmissa XKR:ssä on AJ26-moottori ahtimella, XK8:iin taisi vaihtua -99 vähän uudistettu AJ27. Noin 2002 tai 2003 moottorit vaihtuivat 4.2-litraisiksi, niiden eroista en tiedä. XKR on yleensä paremmin varusteltu, sisustuksessa on joitain erilaisia yksityiskohtia, jarrut taitavat olla isommat. USA:sta tuodut XK8:t ovat tyypillisesti paremmin varusteltuja kuin eurooppalaiset, paremmat stereot ja enemmän sähköllä liikkuvia juttuja. Eurooppalaisissa puolestaan löytyy lämmitettäviä penkkejä ja tuulilasiakin. Perusrakenne ja tekniikka ovat samat.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Puman kirjoitti:Huh.

Onko XKR parempaa laatua XK8:iin verrattuna?
Ei tuossa laadussa ole mitään ongelmaa, sehän on reilusti yli normaalin käyttöiän.

XKR ja XJR eli kaikissa ahdetuissa malleissa on tuo alumiininen termarin torni vakiona, vapareissa on sitä mustaa muovia, samoin nk. water rails.

Meidän Suomi-XJ vaparissa tuon muovisen termarin kierteinen kansi petti 13 Suomessa vietetyn talven jälkeen, veikkaan silti että lähinnä huollon virheestä, eli siinä kun lukee että max torque 9Nm mikä ei ole paljon ja kokemukseni mukaan edes merkkihuolloissa ei Suomessa ole asentajilla tapana paljon momenttiavaimia käyttää saatika säätää ja kalibroida.

Laatikkoon vaihdettiin alkuperäinen Esson öljy, mutta alkuperäinenkin oli ihan kauniin punaista ja läpinäkyvää, siitä on videotakin, siis 276tkm ja 14 talvea ja 13 kesää nähneenä.

Perän kardaanin laipan stefa vuoti, ilmeisesti joko ruostesuojaaja oli ruostesuojannut perän huohottimen tukkoon, jolloin jonnekin se paine sitten toki purkaantui, kun perän öljyt lämmetessään laajenee. Ei ollut iso työ ko. stefan vaihto.

On Nikasil-kone, muttei Suomessa ole myyty 1997 eikä sen jälkeen rikkipitoista bensaa ja mitään kulumista ei ole esiintynyt, eikä ole myöskään vesipummpu tai mitkään ketjunkiristimet oireilleet, mutta autohan on tosiaan vasta 18 vuotta vanha.

Monen kuukauden seisokin jälkeen tuli "vaihteistohäiriö" mutta sekin osoittautui vain kontaktihäiriöksi, molempien ECU:jen liittimien puhdistus ja kaiken nollaus poisti virheilmoitukset.

Ei kovin ihmeellistä tuon ikäiselle autolle. Kyllä se ruoste on edelleen pahin ongelma, vaikkei täysgalvanoinnin ja säännöllisen ruostesuojauksen ansiosta samaa luokkaa kuin vaikkapa 1970-luvulla. Tosin siis tehtaan puolesta ei ollut muuta suojaa kuin se galvanointi, joten kannattaa etsiä yksilö, josta on pidetty huolta. Keski-Euroopassa suolataan ihan sikana, mm. etuapurungon kohdalla olevat vahvikkeet korissa on hyvä tutkia perusteellisesti. Tosin helpommat nekin on hitsaamalla korjata kuin rintapellin tai taka-akseliston monikerroksiset teräspeltirakenteet, jotka ovat vielä osin vaahtotäytteiset, mikä tekee niistä mukavan hiljaisia ja samalla varsinaisia ruostemiinoja.

Oikeastaan kaikki tekniset ongelmat ovat johtuneet joko huollon tekemästä virheestä tai käytön puutteesta, monen kuukauden seisokit eivät tee hyvää kumiosille eivätkä sähköosille, säännöllinen käyttö ja oikea huolto pitää auton kunnossa. Suomessa on monta tip-top-kuntoista autoa. Minulla on yleensä tapana sanoa, ettei köyhällä ole varaa halpaan. Laiminlyöty yksilö voi tulla äkkiä erittäin kalliiksi. Hyvin pidetty taas voi palvella kymmeniä vuosia normaalilla huollolla ja ylläpidolla.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Puman kirjoitti:Huh.

Onko XKR parempaa laatua XK8:iin verrattuna?
Kuten jakuvaari ja Jouko ylempänä kirjoitteli, ei mitään eroa laadussa.
Muutenkin komppaan em. herroja, mäkin olen ajellut omalla vuodesta 2008 hämmästyttävän pienillä murheilla. Perushuoltojen lisäksi noin muistinvaraisesti on tarvinnut vaihtaa ilmamassamittari, yksi lambda anturi (lämmitysvastus poikki) ja termostaatti. Parjatun vesipumpun vaihdoin samalla varmuuden vuoksi mutta vanha jäi hyllyyn kun ei siinä mitään vikaa ollut.
Joka kesä on tehty lyhyempää tai pidempää reissua, viimekesänä vajaa 6000km eurooppaa tuli kierrettyä eikä ole tarvinnu jännittää normaalia enempää kulkuvälineen puolesta. Ja välillä on käyty radallakin huimistelemassa.
Täytyy kuitenkin muistaa että puhutaan rippikouluikäisistä autoista, yksilöitä löytyy joka suuntaan ja pommejakin seassa on varmasti... ja vikakohteitahan löytyy joka automerkistä ja mallista kun googlaa ja niistä sitten täytyy jokaisen osata suodattaa mikä on oleellista ja mitä kannattaa zekata kun sopivaa yksilöä etsii.
Jos mäkin pelkäisin kaikkea mitä näistä kirjoitetaan niin tuskin uskaltaisin lähikauppaa pidemmälle omalla lähteä... :shock: Tosin tämä onkin merkistä ja mallista riippumatonta koska kaikista löytyy samanlaista juttua..
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Lähinnä Puman:lle eli kuten herrat jo aikaisemmissa viesteissä toivat hyvin ilmi, niin listani oli lähinnä "kaikki" mahdolliset viat listaus. Samanlaisen listan voisi kyhätä lähes mistä tahansa merkistä ja mallista joten sitä ei pidä ymmärtää väärin.Tuskimpa kaikki ongelmat yhdelle yksilölle osuisivat ja kuten mainittukkin useasti niin huollolla on suuri merkitys monen "ongelman" kohdalla. Kaiken ja kaikki autot saa rikki välinpitämättömyydellä.

Kuitenkin, paljon hyväkuntoisia suhteellisen isoilla kilometreillä olevia XK8/XKR kehrää maanteillä edelleen ilman huolia!
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Puman
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 20, 2013 4:53 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Puman »

Funtsin, että yli 200 000 ajettu voisi olla parempi hankinta kuin 100 000 vähempi. Jos 200K ajettu on Jaguar kunnossa, siinä on melko varmasti korjattu iso määrä noita ed. mainittuja vikoja.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Puman kirjoitti:Funtsin, että yli 200 000 ajettu voisi olla parempi hankinta kuin 100 000 vähempi. Jos 200K ajettu on Jaguar kunnossa, siinä on melko varmasti korjattu iso määrä noita ed. mainittuja vikoja.
Voi ollakkin, mutta voi olla, että yhtään vikaa ei vielä ole edes kerennyt tulla. Kuten sanottu jo useasti, mikän noista vioista ei automaattisesti tule ns normaalikilometreillä eteen.ja normaalina pidän vielä +200tkm. Ruostetta ei voi vättää tosin jos autoa käytetään suomen olosuhteissa ja ei ole suojattu tehdasta paremmin jälkikäteen.

Itse kyllä ottaisin sen 100tkm vähemmän ajetun jos valita saisin..
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

No harvoin kyllä ajetut kilometrit auton mekaanista kuntoa parantaa, tehdyt korjaukset kyllä. Maltilliset kilometrit on aina mun mielestä plussaa, mutta se mikä kannattaa huomioida niin miten tasaisesti ne on syntynyt. Auto jossa kilometrit on tullut tasaisesti on ehkäpä parempi valinta jos verrokkina on yksilö jonka pienet kilometrit johtuvat pitkästä käyttämättömästä jaksosta jolloin voi syntyä hieman erityyppisiä ongelmia kun kilometrien tuomat. Koneet tykkää kun niitä käyttää :mrgreen:
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edullinen XK8

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Jykkepoika kirjoitti:No harvoin kyllä ajetut kilometrit auton mekaanista kuntoa parantaa, tehdyt korjaukset kyllä. Maltilliset kilometrit on aina mun mielestä plussaa, mutta se mikä kannattaa huomioida niin miten tasaisesti ne on syntynyt. Auto jossa kilometrit on tullut tasaisesti on ehkäpä parempi valinta jos verrokkina on yksilö jonka pienet kilometrit johtuvat pitkästä käyttämättömästä jaksosta jolloin voi syntyä hieman erityyppisiä ongelmia kun kilometrien tuomat. Koneet tykkää kun niitä käyttää :mrgreen:
Juuri näin!

Kulumiseen liittyen muistan, että meidän autossa tuli sen lämppärin kennon kiertovesipumpun tunnit täyteen jossain 263tkm kohdalla, oli vaan Denson moottorista hiilet loppu! Muistelisin lukeneeni täällä, että monella on paljon vähemmillä kilsoilla ollut sama ongelma, liekö sitten ollut niin paljon hitaampaa ajoa tai onko jotakin muuta hajontaa? Niinikään Denson valmistama laturi lakkasi lataamasta vuosi sitten kesällä, noin 290tkm kohdilla, molemmathan pyörivät aina kun kone käy! Noh, nyt on sekin uusittu ja koska auto on ollut meillä yli 9 vuotta ja 91tkm en pidä sitä minään kummallisena juttuna.

Mutta niinhän nää menee Murphyä mukaillen, että jollekin saattaa sattua kaikki samana vuonna, ja toisille ei (juuri) mitään kymmeneen vuoteen. (Termarin kotelon halkeaminen, lämppärin kiertovesipumppu, laturi, heitetään siihen vielä parit etupyörän laakerit, joitakin stefoja, takapään swingilaakerit ja puslia, mutta nehän on vain kulutusosia)

OBD2-lukija oli kyllä kiva hankinta, kun voi nähdä paremmin mitä koneessa tapahtuu. ;)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Vastaa Viestiin