XJ6 -89 ---> XJS?
XJ6 -89 ---> XJS?
Minulla on Jaguar XJ6 -89 Vandenplas ja olen ajatellut vaihtaa sen avo XJS:n. Kannattaako?
Jaguar XJ6 3.6 vandem plas 1989
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Aika mahdotonta vastata tietämättä autoyksiöiden kuntoa.
XJS on ollut maailmalla tähän mennessä suorastaan halpa verrattuna muihin Jagen vanhoihin coupeihin. Väittäisin, että XJS:n arvo ei ainakaan tule tulevaisuudessa laskemaan.
Itse pidän upeana autona. Joskin se viimeinen versio, missä takalamput oli mustattu, oli huomattava askel rumempaan.
PS: Tässä Harry's Garagen XJS:n tyypitys. Itse pidän noista aikaisemmista malleista.
https://www.youtube.com/watch?v=pIMQGk4xQqM
XJS on ollut maailmalla tähän mennessä suorastaan halpa verrattuna muihin Jagen vanhoihin coupeihin. Väittäisin, että XJS:n arvo ei ainakaan tule tulevaisuudessa laskemaan.
Itse pidän upeana autona. Joskin se viimeinen versio, missä takalamput oli mustattu, oli huomattava askel rumempaan.
PS: Tässä Harry's Garagen XJS:n tyypitys. Itse pidän noista aikaisemmista malleista.
https://www.youtube.com/watch?v=pIMQGk4xQqM
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Terve,
Juu, varmaan pitää vähän tarkemmin määritellä vielä mitä haluaa.
Joidenkin XJS-fanien mielestä sen tietenkin pitää olla coupé, koska vain silloin korin muodoissa on ne takasiivet ja väärään suuntaan kaareva takalasi jne.
Toisaalta avo-XJS on sekin tosi linjakas. Ja sitten on nk. palakatto eli XJ-SC. Täysavon katto on kallis uusia, takalasi on lasia ja siinä on lämmityskin, eikä mikään muovi, joka taittuu, haurastuu ja himmenee ajan saatossa, mutta kangas kyllä voi haurastua pilalle, jos ei ole oikein hoidettu, varsinkin jossain Kaliforniassa tai Texasissa ja Floridassa.
Noita on myös neljällä eri koneella, 3.6L on suurin osa manuaaleja ja myös osa 4.0L AJ6 tai AJ16-koneella, joka sitten onkin sinulle kai jo tuttu. Onko se 89 Vanden Plas muuten Jaguar vai Daimler? Luulin, että vain Jenkkeihin meni Jaguar Vanden Plas-malleja mutta on niitä kyllä sitten jälkituotu Suomeenkin.
V12 on aina automaatti, vanhemmat 5.3L BW:n laatikolla, sitten GM TH400, myöhemmistä en tiedä, kaipa ainakin kuutosissa ja 6.0L faceliftissä olis sitten jo joku ZF tai modernimpi GM:n laatikko.
Viimeinen facelift-malli ei suinkaan ole välttämättä mustatuilla takavaloilla, luulen, ettei joissain maissa edes sallittu sellaisia aikoinaan, kyllä niitä on puna-valko-oransseillakin linsseillä.
XJ-SC jenkkimalli V12:lla voi olla edullinen, mutta huonokuntoisen laittaminen kuntoon voi olla arvaamattoman kallista, eli mahdollsimman hyvä yksilö aina kannattaisi etsiä. Mistään XJ40-malleista ei tätä nykyä kovin paljon makseta niistäkään, hienoja autoja kyllä, mutta toki jos tosiaan saa vaihdon onnistumaan jossain liikkeessä niin mikäpäs siinä.
Tosin neliovista XJ:tä on aika vaikea verrata avoautoon. Käyttötarkoitukset ovat yleensä aika erilaiset. XJS:n tavaratila on toki paljon pienempi kuin XJ:n muttei ihan niin pikkuruinen kuin vaikkapa avo-E-typen, osa XJS:stä on 2+2:ia jolloin pari lasta voi olla myös kyydissä, muttei kaikki, osa on ihan kaksipaikkaisia, vissiin suurin osa Cabrioleteista.
Loppu onkin lähinnä makuasioita.
-Jakuvaari
Juu, varmaan pitää vähän tarkemmin määritellä vielä mitä haluaa.
Joidenkin XJS-fanien mielestä sen tietenkin pitää olla coupé, koska vain silloin korin muodoissa on ne takasiivet ja väärään suuntaan kaareva takalasi jne.
Toisaalta avo-XJS on sekin tosi linjakas. Ja sitten on nk. palakatto eli XJ-SC. Täysavon katto on kallis uusia, takalasi on lasia ja siinä on lämmityskin, eikä mikään muovi, joka taittuu, haurastuu ja himmenee ajan saatossa, mutta kangas kyllä voi haurastua pilalle, jos ei ole oikein hoidettu, varsinkin jossain Kaliforniassa tai Texasissa ja Floridassa.
Noita on myös neljällä eri koneella, 3.6L on suurin osa manuaaleja ja myös osa 4.0L AJ6 tai AJ16-koneella, joka sitten onkin sinulle kai jo tuttu. Onko se 89 Vanden Plas muuten Jaguar vai Daimler? Luulin, että vain Jenkkeihin meni Jaguar Vanden Plas-malleja mutta on niitä kyllä sitten jälkituotu Suomeenkin.
V12 on aina automaatti, vanhemmat 5.3L BW:n laatikolla, sitten GM TH400, myöhemmistä en tiedä, kaipa ainakin kuutosissa ja 6.0L faceliftissä olis sitten jo joku ZF tai modernimpi GM:n laatikko.
Viimeinen facelift-malli ei suinkaan ole välttämättä mustatuilla takavaloilla, luulen, ettei joissain maissa edes sallittu sellaisia aikoinaan, kyllä niitä on puna-valko-oransseillakin linsseillä.
XJ-SC jenkkimalli V12:lla voi olla edullinen, mutta huonokuntoisen laittaminen kuntoon voi olla arvaamattoman kallista, eli mahdollsimman hyvä yksilö aina kannattaisi etsiä. Mistään XJ40-malleista ei tätä nykyä kovin paljon makseta niistäkään, hienoja autoja kyllä, mutta toki jos tosiaan saa vaihdon onnistumaan jossain liikkeessä niin mikäpäs siinä.
Tosin neliovista XJ:tä on aika vaikea verrata avoautoon. Käyttötarkoitukset ovat yleensä aika erilaiset. XJS:n tavaratila on toki paljon pienempi kuin XJ:n muttei ihan niin pikkuruinen kuin vaikkapa avo-E-typen, osa XJS:stä on 2+2:ia jolloin pari lasta voi olla myös kyydissä, muttei kaikki, osa on ihan kaksipaikkaisia, vissiin suurin osa Cabrioleteista.
Loppu onkin lähinnä makuasioita.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Marras 20, 2013 11:49 am
- Paikkakunta: Hagalund|Drumsö|Tavastehus
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Oma näkemykseni: molemmat -pidä sedan ja hanki XJS. Hieno auto kaikissa eri nyansseissaan. .
Zuffenhausen x5 | Ingolstadt x3 | Coventry x2 | Maranello x2 | Bologna x1 | Böblingen x1 | Wolfsburg x1
PCF-170|PRCF-14|FJDC-486
http://www.dpi-u2.com | http://www.gtracer.fi
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Vuodesta 1985 kesäautoa pitäneenä ( jenkki-coupet ) ja vasta v. 2013ekan avoni -XK8:n ostettuani voin antaa suositukseni:
Osta avo, sitä katto auki ajamisen nautintoa ei voita mikään.
On moottoripyöräni neljällä pyörällä.
Ainoa mitä miettisin olisi ostaa sellainen jossa ''roll-over-bar'' eli tulisi niskan taakse turvaputket ympäri mennessään.
Mutta eihän niitä näin vanhoissa ole ( XK120/140/150, E-type, Xjs, XK8, XKR ) mutta uudemmissa on.
Tosin ne maksavatkin sitten jo tuplasti tai enemmän ( kuin Xjs/Xk8 ).
M
Osta avo, sitä katto auki ajamisen nautintoa ei voita mikään.
On moottoripyöräni neljällä pyörällä.
Ainoa mitä miettisin olisi ostaa sellainen jossa ''roll-over-bar'' eli tulisi niskan taakse turvaputket ympäri mennessään.
Mutta eihän niitä näin vanhoissa ole ( XK120/140/150, E-type, Xjs, XK8, XKR ) mutta uudemmissa on.
Tosin ne maksavatkin sitten jo tuplasti tai enemmän ( kuin Xjs/Xk8 ).
M
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Marras 20, 2013 11:49 am
- Paikkakunta: Hagalund|Drumsö|Tavastehus
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
+1 avoautoajatukselle. Erittäin hyvä jopa arkiautoksi, saa tuuletella ajatuksia rutiiniajoissakin.
Zuffenhausen x5 | Ingolstadt x3 | Coventry x2 | Maranello x2 | Bologna x1 | Böblingen x1 | Wolfsburg x1
PCF-170|PRCF-14|FJDC-486
http://www.dpi-u2.com | http://www.gtracer.fi
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Ostin juuri XJ-SC -86 V 12, olisi kiva jos joku kertoisi että mitä kannattaa ottaa huomioon!
Tässä vielä kuvia autosta.
http://imgur.com/a/xXeNV
Tässä vielä kuvia autosta.
http://imgur.com/a/xXeNV
Jaguar XJ6 3.6 vandem plas 1989
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Kaikki mitä tuolla on sanottu:garbone kirjoitti:Ostin juuri XJ-SC -86 V 12, olisi kiva jos joku kertoisi että mitä kannattaa ottaa huomioon!
http://www.jag-lovers.org/xj-s/
(esim The Book)
Hieno!garbone kirjoitti:Tässä vielä kuvia autosta.
Köpi
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Onnea ostoksellesi.
Ei ihan jokaisella torinkulmalla Kuopiossa tule tuollainen kampe vastaan.
Siinähän on se turvakaarikin, hyvä!
Toivotan paljon huolettomia kilsoja!
Mukaan ensi kesän 40v-juhla-ajoon.....
terv.
M
Ei ihan jokaisella torinkulmalla Kuopiossa tule tuollainen kampe vastaan.
Siinähän on se turvakaarikin, hyvä!
Toivotan paljon huolettomia kilsoja!
Mukaan ensi kesän 40v-juhla-ajoon.....
terv.
M
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Hienoa että näille kulmille tuli tuollainen harvinainen XJS malli. Nyt on vielä vähän aikaa käydä Jagge läpi, uusi ajokausi on jo ovella
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
tästä kuulisin mielellään lisää. ei ole vielä livenä tullut merkin kuskia vastaan niin että olisi päässyt tarkemmin autoa katsomaan ja kuskia jututtamaan.mikki kirjoitti: Mukaan ensi kesän 40v-juhla-ajoon.....
terv.
M
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Galaxie: ''... tästä kuulisin mielelläni lisää''.
Siis ensi kesän juhla-ajosta.
Katso uusimmasta Jaguar-uutisista, siellä on kokonaisen sivun verran infoa asiasta.
Lehdenhän saa JÄSEN.
Jos et vielä ole niin tänään on hyvä päivä liittyä kun klubi on perustettu tasan 40v sitten eli 11.1.1976.
Täälläkin aloitussivulla on ohje kuinka liittyä.
Tervetuloa kaikki ei-jäsenet!
M
Siis ensi kesän juhla-ajosta.
Katso uusimmasta Jaguar-uutisista, siellä on kokonaisen sivun verran infoa asiasta.
Lehdenhän saa JÄSEN.
Jos et vielä ole niin tänään on hyvä päivä liittyä kun klubi on perustettu tasan 40v sitten eli 11.1.1976.
Täälläkin aloitussivulla on ohje kuinka liittyä.
Tervetuloa kaikki ei-jäsenet!
M
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
En osaa antaa aiheeseen neuvoja mutta auto on hieno ja tyylikäs!garbone kirjoitti:Ostin juuri XJ-SC -86 V 12, olisi kiva jos joku kertoisi että mitä kannattaa ottaa huomioon!
Tässä vielä kuvia autosta.
http://imgur.com/a/xXeNV
Itselläni oli joskus Hartge BMW jossa hieman samanlainen targa-ratkaisu.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Marras 20, 2013 11:49 am
- Paikkakunta: Hagalund|Drumsö|Tavastehus
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Hieno auto. Samanlaisella ja samanvuotisella olen ajellut vuodesta 1994 (tuli Suomeen mukanani 1996-7). Hyvin huollettuna erittäin huoleton ja hyvin toimiva auto. Tuo palakatto on varsin äänetön Autobahnilla yli 200km/h nopeuksissakin, verrattuna monen hienon auton rättikattoon. Motarillakin ihan hauska kesäisin vaikka pelkät palat päällä, ikkunat ja takarätti auki. Kehikko antaa kivasti suojaa ja V12 lämmittää, jos vaikka esim. ajelee Kalliovuorilla tai Squaw Valleyssa talvella katto auki: näkee vuoret paljon paremmin yhdeltä istumalta. . Hauskaa käyttökokemusta ja onnea hankinnalle.Ostin juuri XJ-SC -86 V 12, olisi kiva jos joku kertoisi että mitä kannattaa ottaa huomioon!
Tässä vielä kuvia autosta.
http://imgur.com/a/xXeNV
Zuffenhausen x5 | Ingolstadt x3 | Coventry x2 | Maranello x2 | Bologna x1 | Böblingen x1 | Wolfsburg x1
PCF-170|PRCF-14|FJDC-486
http://www.dpi-u2.com | http://www.gtracer.fi
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
garbone kirjoitti:Ostin juuri XJ-SC -86 V 12, olisi kiva jos joku kertoisi että mitä kannattaa ottaa huomioon!
Tässä vielä kuvia autosta.
http://imgur.com/a/xXeNV
Pistähän raporttia kesän mittaan kun tulee kokemuksia autosta.
Itse suunnittelin saman auton ostoa viime kesänä.
-Joni
Re: XJ6 -89 ---> XJS?
Eikö siinä ole takapenkkiä vai onko se käännetty alas?
Hyvät kuvat; hieno ja harvinainen klassikko!
Mukaan kesän tapahtumiin!
M
Hyvät kuvat; hieno ja harvinainen klassikko!
Mukaan kesän tapahtumiin!
M