Kissa porskuttaa pakkasella

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Hieman naurattanut kun naapurit lainailleet käynnistysapua ja piuhoja hyytyneiden autojen käynnististämisessä ja akkulaturiakin on lainailtu.

S type tärähtänyt käyntiin täällä etelän "huippupakkasilla" (-23) laakista tulille
ja lämmintä piisaa nopeasti. Toki nyt lohkolämppäri päällä ollut sisätilan lämmittimineen.

Pystynyt kuittaamaan kevyesti naapureille englantilaisen auton talvikäytöstä kun ei mitään ongelmia ole lämpötilan suhteen ollut viiteen talveen ja monen autoa saanut Volvosta,Kiasta,Toyotasta, Skodasta lähtien elvyttää.

Ps. Kannattaa vaihtaa -18 pakkasasteen tuulilasin pesuneste väkevämpään kun pakkanen ylittää -20...... :mrgreen: . Meinaan että menee hiukan jähmeäksi ulostulo suuttimista.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Pe Tammi 08, 2016 6:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kyllä sitä saa hymyillä Jaggen kanssa (koputtaa puuta), ainoa vika X:ssä ilmeni kun pakkanen meni yli -25 repsikan puolen lukot täytyy avata manuaalisesti. Täälläpäin oli eilen mukavat 32 astetta pakkasta nyt jo onneksi lauhtuu.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja pta »

Moi. Meillä eilen aamulla 28,4 pakkasella . Xj8 lähti ihan ok mutta vasen takaovi päätti pysyä lukossa jostain syystä. X type lähti kanssa ihan ok . Virtaa tuli kanssa jaeltua parina päivänä muka"parempiin merkkeihin" . Eikä silti saatu yhtä tulille .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Vemppu
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 1:18 pm

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

Kun tässä noita "parempia merkkejä kiusataan" niin tunnustan että Volvosta meni akku vaihtoon nyt pakkasilla huolimatta ylläpitolaturista. Kyllähän se ylläpitolaturi huononkin akun pihassa/liekassa pitää käynnistyskunnossa mutta huono akku on huono akku ja sen huomaa sitten kun kaupan pihaan poweri loppuu. Jos laturia ei olisi ollut, olisi akku "paljastunut" jo aiemmin mutta laturi vähän huijasi asiassa.

Wolgan huonoudeksi en tuota kuitenkaan kehtaa laittaa kun akun pettäminen on enemmän oma kuin auton vika :-/
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja Ode »

Meidänkin kissa on saanut porskutella kun vihdoin on siistit kelit ajella.

Huomasin tällä viikolla töihin ajaessani, että vasemman putkenpään ympärille kerää kuuraa puskuriin, muttei lainkaan oikealle. Luulisi jotain eroa olevan ulos tulevassa tavarassa kun kerran noin käy. Lambdat lienevät se ensimmäinen vaihtoehto.

Kävin ajelemassa lenkin illansuussa arvoja tarkkaillen. En uskoakseni löytänyt eroja Bank 1:n ja Bank 2:n väliltä, sellaisia, mitkä voisivat selittää ilmiön. Kuitenkin oli havaittavissa eroa reagointiajoissa, esimerkiksi kun moottorijarrutuksen jälkeen antoi kaasua tippu Bank 1 lambda 2 heti 0,1xx tienoille, kun taas Bank 2 lambda 2 reagoi paljon maltillisemmin. Muutaman kerran kyllä teki toisin päin, ehkä vain vahvistaakseen säännön poikkeuksella.

Trimmit olivat ajossa toleranssien rajoissa ihan identtiset, eli tasatahtia muuttuivat välillä samaan aikaan, välillä vuorotahtia; mutten keksinyt sieltäkään selitystä kuuralle.

Koko perheen kulkuväline bussi-Astro on saanut viikon seisoa pihalla kun siinä ei ole lämmitintä. -12 asteessa kehtasin käynnistää ja niin hyvin lähti, että eiköhän olisi kylmemmässäkin vaan mitä tuota kiusaamaan. Sierraa käytin kuukauden annoksen, mutta kyllähän se lämpimähköstä tallista tulille aina lähteekin:) Stilo on seissyt pihassa. Käyntiin se on aina lähtenyt, mutta ei tahdo -30 astetta lähentelevissä lämpötiloissa enää riittää lämpöä kajuuttaan.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja pta »

Tuosta putkien ympäristön huurtumisesta , en tiedä mikä malli Odella mutta molempien kansien putkethan yhtyvät kattien jälkeen vaimentimessa ja jakautuvat sen jälkeen taas kahdeksi erilliseksi. Meillä ainakin x typen vasempaan takavaimentimeen kertyy enemmän kosteutta kuin oikeaan jostain syystä , tästähän tietysti pääsee eroon kun päästelee menemään vähän reippaammin. Joskus on mukava vähän poistaa kosteutta. Ainakin sen verran että saa adrenaliininkin liikkeelle.
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Vemppu kirjoitti:Kun tässä noita "parempia merkkejä kiusataan" /
Juu, ei ollut tarkoitus tosiaan arvostella sillä tavoin vaaniin lähinnä ihmetellä oman merkin talvikelpoisuutta. Pahoittelen jos kuulosti muiden merkkien pahennukselta.

Tämä ajatus lähti siitä että jos joku minulle olisi kertonut noin kuusi vuotta sitten, että osta englantilainen auto ja kaupan päälle saat myös hyvät talviominaisuudet (nopea lämpö, ei talven aiheuttamia sähkövikoja jne) niin en ehkä olisi uskonut. Näitä nyt tiedettäviä hyviä puolia vastaan naapurit ja tuttavat naureskelivat ennen ensimmäistä talvea. Nyt neljännen S Typen osalta voi kyllä olla tyytyväinen talvikäyttöön ja eipä ole naapuritkaan naureskelleet. Ei siis tarkoitus kiusata muita merkkejä kuinkaan.

Jos jotain negatiivista hakee on se, että nykyisessä autossa ei ole lämmitettävää tuulilasia, mikä on kyllä aika hieno varuste syksyllä ja talvella.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja Ode »

pta kirjoitti:Tuosta putkien ympäristön huurtumisesta , en tiedä mikä malli Odella mutta molempien kansien putkethan yhtyvät kattien jälkeen vaimentimessa ja jakautuvat sen jälkeen taas kahdeksi erilliseksi. Meillä ainakin x typen vasempaan takavaimentimeen kertyy enemmän kosteutta kuin oikeaan jostain syystä , tästähän tietysti pääsee eroon kun päästelee menemään vähän reippaammin. Joskus on mukava vähän poistaa kosteutta. Ainakin sen verran että saa adrenaliininkin liikkeelle.
S-Type 4,2 on kyseessä ja siinä putket ovat erilliset, H-mallista yhteyttä lukuunottamatta. Jos ulos tulevassa tavarassa on eroa niin se kyllä johtuu jostain muusta. Vasemmassa putkessa on kosteudenpoistoa varten - oletan - pieni reikä. Se voi vaikuttaa asiaan, joskin ensimmäisenä tulisi mieleen kaasun laimentumisen johtavan päinvastaiseen ilmiöön, mutta voisiko se alentaa vähän lämpötilaa ja sitä kautta aiheuttaa laihemmasta kaasusta huolimatta kuuran lisääntymisen? Jänniä arvoituksia olen taas kehittänyt itselleni ratkottavaksi:)

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Juu kaikissa S-typeissä on tietääkseni nuo "H-malliset" putket, eli ainoastaan pieni yhdysputki puolivälin paikkeilla. Kyllä tuntuu lämpimältä kun on näin vähän pakkasta 10°. :)
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vemppu
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 1:18 pm

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

kissaeläin kirjoitti:
Vemppu kirjoitti:Kun tässä noita "parempia merkkejä kiusataan" /
Juu, ei ollut tarkoitus tosiaan arvostella sillä tavoin vaaniin lähinnä ihmetellä oman merkin talvikelpoisuutta. Pahoittelen jos kuulosti muiden merkkien pahennukselta.
Not taken vai miten se sanotaan :-) Minun olisi pitänyt laittaa se hymiö merkiksi että en liian vakavasti ottanut. Tarkoitin vaan sitä että moni "talviongelma" on enemmän tai vähemmän käyttäjäpohjainen :oops:
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !

Tilastoja talven hinaustilastoista merkkikohtaisesti http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/ ... 016427/304
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Goldust
Viestit: 114
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja Goldust »

Vaikka sitä omasta mielestä pitää autonsa aina erinomaisessa kunnossa, sattui itselle pieni kömmähdys.
Katsastuskonttorin pihalla leima-aikaa odotellessani XJ:lläni yhtäkkiä valtava höyrypilvi pöllähti konepellin raoista. Sammutin moottorin samantien ja avasin pellin ja kerkesin jo kuvitella mielessäni kaikki maailman täystuhot jotka moottori on nyt kohdannut. Höyryn hälvettyä alkoi tilanne kuitenkin valjeta. Syylärin päästä ylävesiletku oli päässyt irtoamaan, ja kaikki vesiglykoli roiskui suoraan syylärille.
Ihme ja kumma viereisellä huoltoasemalla oli hyllyssä myös oikean kokoisia letkukiristimiä, sillä alkuperäinen antautui heti kun yritin laittaa sitä takaisin paikalleen. Hieman ihmetyttää kyllä britti-insinöörin ajatuksenjuoksu, kun syylärin putkessa ei ole minkäänlaista huullosta johon letkukiristin ottaisi kunnolla kiinni. Nyt viikon ja 500km jälkeen auto toimii normaalisti uudella kiristimellä ja nesteillä, joten säikähdyksellä selvittiin. Paikat ei vuoda, paisariin ei kerry liikaa painetta, lämmöt nousee normaalisti ja pysyy 90 asteessa ja lämpöä riittää kabiiniin. Mahdollisesti letku oli huonosti kiinni, ja/tai syylärin päähän oli muodostunut nesteisiin jätä pitkän ajomatkan viiman ja kovan pakkasen toimesta.
Muistakaa siis joskus tarkastaa letkukiristimien kunto ja tiukkuus ja vaihtaa ne jäähdytysnesteet ajallaan! :lol:

Ps. Muuten katti on toiminut koko talven moitteettomasti, kilsoja tulee 50 päivässä. Yöt se asuu lämpimässä tallissa mutta duunipäivät se joutuu seisomaan kadun pielessä ilman lämmitystä.

Pps. Leima tuli! 8)
galaxie61
Viestit: 340
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 3:02 am
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja galaxie61 »

Tuossa jokin aika sitten kunnon pakkasilla joutuikin lähtemään jaguaarilla töihin kun ruotsalainen ei käynnistynyt vaikka oli lämmityksessä, -30 mittarissa. Ajattelin ettei tuo toinen lähde minnekkään kun tankissa on puolet/puolet etanoolia ja bensaa.
Ei lämmittimiä ja latureita, silti lähti käyntiin hieman normaalia pitemmän startin jälkeen ilman mitään nikotteluja.
xjr -99
galaxie -61
Kissimirri69
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Syys 03, 2012 12:01 am
Paikkakunta: Espoo

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja Kissimirri69 »

Mukava kuulla. Minulla on kaksi kertaa käynyt XJ-8:n (4,0 V8) kanssa siten, että virta-avain on luiskahtanut kädestä kesken starttauksen. Tämän jälkeen kone ilmeisesti kastuu tai jotain. Sillä käynnistys ottaa sen jälkeen todella kauna aikaa ja vaati ensimmäisellä kerralla pyttyjen tuuletuksen enne uusinta starttia. onko muilla vastaavasta kokemuksia? Ja miten siinä pitäisi toimia, ettei tarvitsisi huollossa käyttää, jos vahinko sattuu.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kissimirri69 kirjoitti:Mukava kuulla. Minulla on kaksi kertaa käynyt XJ-8:n (4,0 V8) kanssa siten, että virta-avain on luiskahtanut kädestä kesken starttauksen. Tämän jälkeen kone ilmeisesti kastuu tai jotain. Sillä käynnistys ottaa sen jälkeen todella kauna aikaa ja vaati ensimmäisellä kerralla pyttyjen tuuletuksen enne uusinta starttia. onko muilla vastaavasta kokemuksia? Ja miten siinä pitäisi toimia, ettei tarvitsisi huollossa käyttää, jos vahinko sattuu.
Paina kaasu poljin pohjaan (ei pumppaa lisää polttoainetta moottoriin) ja starttausta kunnes käynnistyy, viiden kymmenen sekunnin jaksoissa. Voipi kestää 30s tai kauemmpinkin käynnistyminen mutta näin isot pojat kertoivat, että pitäisi käynnistyä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
subv1sa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Joulu 22, 2014 1:12 am
Paikkakunta: Jämsä

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja subv1sa »

Hyvin lähtee toi munkin jagge käyntiin vaikka viikon seiso tuolla pakkasessa eikä ole lohkoa.
Vähän pitempään piti pyörittää mut sit lähti ihan normaalisti käyntiin.
Rupesi vaan vuotaan jäähdytin nestettä. :x Ei tainnu tykätä pakkasesta tuo "heater valve" vaan rupesi vuotamaan.
S-Type 3.0 -03
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja JNi »

kissaeläin kirjoitti:
Kissimirri69 kirjoitti:Mukava kuulla. Minulla on kaksi kertaa käynyt XJ-8:n (4,0 V8) kanssa siten, että virta-avain on luiskahtanut kädestä kesken starttauksen. Tämän jälkeen kone ilmeisesti kastuu tai jotain. Sillä käynnistys ottaa sen jälkeen todella kauna aikaa ja vaati ensimmäisellä kerralla pyttyjen tuuletuksen enne uusinta starttia. onko muilla vastaavasta kokemuksia? Ja miten siinä pitäisi toimia, ettei tarvitsisi huollossa käyttää, jos vahinko sattuu.
Paina kaasu poljin pohjaan (ei pumppaa lisää polttoainetta moottoriin) ja starttausta kunnes käynnistyy, viiden kymmenen sekunnin jaksoissa. Voipi kestää 30s tai kauemmpinkin käynnistyminen mutta näin isot pojat kertoivat, että pitäisi käynnistyä.
Jep, noin se käynnistyy. On päässyt myös joskus avain lipsahtamaan, ja moottorin säädöt tuntuvat samalla menevän aika outoon tilaan. Lähtee käyntiin vaivalloisesti ja epätasaisesti, mutta muuttuu normaaliksi aika pian. Veikkaisin, että jos olisi jättänyt auton rauhaan joksikin aikaa, niin olisi käynnistynyt normaalisti.

Ei tuollaisessa käynnistystilanteessa pitäisi olla moottorille mitään vaaraa, akussa vain tarvitaan riittävästi varausta. Jaguarit on tunnetusti herkkiä matalalle akkujännitteelle, siitähän sitten seuraa taas montaa muuta häiriötä.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja pta »

Mulla XJ8 4.0 tehnyt tuon saman ilman avaimen lipsahtamistakin 2 kertaa tämän talven pakkasilla. Auto ollut silloin lohkolämmitin kytkettynä pari tuntia. Tosiaan kaasu täysin auki 5-6 starttausta jolloin kävi muutaman sekunnin kerrallaan ja sammui. Ilman lämmitintä ei ole koskaan ilmennyt . Ilmeisesti ei ole kytkenyt kylmän ilman vaatimaa lisärikastusta päälle. Tosiaan vaati monta käynnistysyritystä ennenkuin käynnistyi . Toivottavasti ei enää uusiudu.
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
galaxie61
Viestit: 340
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 3:02 am
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja galaxie61 »

ainakin hydraulinostimilla olevat moottorit saattaa jättää käynnistymisen väliin kovilla pakkasilla kun jäykkä öljy jää nostajaan eikä kerkiä ajoissa pois, jää venttiilit kantamaan. varsinkin jos avain lipsahtaa kesken startin.
hetken odottaa jos ei heti perään käynnisty pitkallä pyörityksellä.
notkeammat öljyt helpottaa.
xjr -99
galaxie -61
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja TePe »

XJ8 X350 on ollut todella hyvä ja luotettava myös talvella, mutta nyt kovimpien pakkasten aikaan ilmajousituksen täyttymistä joutuu joskus odottelemaan muutaman sekunnin jos auto on ollut pitkään käyttämättä ja laskeutunut lepotilaan. Tämä korjaantunee uudella kompressorin männänrenkaalla.

Yksi oikeakin vika tuli, kun termarin kotelo halkesi viime viikolla auton seistyä pitkään käyttämättä, ja päästi jäähdytinnesteet pitkin Pirkanmaata. Nuo muoviputket ei kestä edes lämpimissä maissa, joten ei ihme että halkeaa näillä pakkasilla. Edellisessä S-typessä meni sekä tuo kotelo että vesipumppu, kun auto seisoi viikon verran kovalla pakkasella. Muuten sekin oli kyllä hyvä talviauto. Näissä V8:ssa riittää lämpöä kabiiniin saakka, toisin kuin tuossa hemmetin öljypolttimessa jolla on joutunut nyt viikon verran ajelemaan uusia osia odotellessa... Murrr ja hyrr...
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
kom4
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 6:21 pm
Paikkakunta: Pori

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja kom4 »

Viime talvi meni hyvin, -25C tais olla kovin pakkanen mitä ajelin. Tänä talvena sitten onkin otettu takapakkia. Suurin syy on kyllä varmasti akku, mutta on tossa autossakin jänniä vikoja. Takaovet ei aukene avaimella, eikä mene kiinni. Nappia saa painaa ihan kunnolla ennenkuin tapahtuu mitään. Pari viikkoa sitten ajoin parkkihalliin ja ihmettelin keskikonsolissa pyörinyttä vesilammikkio. Kattoverhoilusta tiputtaa koko ajan vettä kun auto pääsi sulamaan, kesällä ei mitään ongelmaa ollut.

Webaston erehtyy laittamaan päälle niin pitää toivoa todella hyvää tuuria, että saa auton käyntiin. Akku laskee varauksen muutamaan päivään niin, ettei saa käymään. Ilman webastoa kyllä saa startattua hörähtämiseen jonka jälkeen ei mitään. Nämä siis -35C kelissä. Alkuviikosta latasin akun täyteen ja tänään -22C kelissä just ja just sain auton käyntiin 30min webaston jälkeen. Onneks on vara-akku kontissa jota muutaman kerran saanut aamulla käyttääkkin. Sen jälkeen kun autolla hetken ajelee niin ei mitään ongelmaa käynnistyksen kanssa.

Niin ja lämmin.. Ei oo lämmintä sisällä. Webasto päällä ajaessa uskaltaa sormikkaat ottaa pois 30min ajon jälkeen. Sen jälkeen kyllä rumahtaa kerralla helle sisälle ja hiki virtaa. Harraste Sierra oli toissa talvena käytössä, ilman esilämmitystä -30C pakkasesta ensimmäisellä käyntiin ja 10minuutin jälkeen sai riisua sormikkaat ja pipot pois. Mikälie, katellaan taas lämpimämmällä kelillä mitä sieltä löytyy, nyt saa kisu uinua pari viikkoa :oops:
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !

Ei mitään ongelmaa edelleenkään pakkasella. Esilämmitys -20c° pari tuntia ja lämmintä piisaa muutaman kilometrin jälkeen kivasti. Akkua lataillut tasaisesti kun ei ajossa kerkeä latautua kesälläkään tarpeeksi ja pakkasilla akku ei ota vastaan kunnolla sitäkään vähää mitä kesällä. http://www.polarheater.fi/page/6/teoria ... aa-akuista

Ps. Tuohon vesivuotoon että luultavasti vesikourut (kattoikkunassa) jäässä ja kun sulaa osin ei vedä vaan puskee läpi sisäpuolelle.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
S-V8
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Touko 13, 2014 6:12 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja S-V8 »

Meillä XJ8 toiminut hyvin pakkasella kunnes viime ma teki stopin pyörittää mutta ei lähde käyntiin ?
Ei auttanut apuvirta
Ei muuta kuin kolli lavetille ja Jag-Finn:niin.
Ari ja Kalle löysivät nopeasti vian kiitos siitä heille
pätkä ajossa pakoputkistoon kerääntynyt kosteutta ja jäätynyt.
Pakoputkiston sulatuksen jälkeen käy hyvin.
Normaalisti ei kauppareissulla muussa lähiajossa kone ei lämpene tarpeeksi ja kierrokset jää alle 2000.
Täytyy alkaa ajaa välillä pidempiä lenkkejä ja happettaa konetta
ex S-type v8 03
ex S-type v8 sport
XJ 8
EXÄ-1
Viestit: 42
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 12:25 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kissa porskuttaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja EXÄ-1 »

Meillä petti lohkolämmittimen ajastin ja ihmettelin miten x-typeni lähti niin kankeesti käyntiin. Käynnistyi kyllä mutta aristokatti kyllä mulkoili alta kulmien aamurauhansa häiritsijää.... Pakkaset rapiat 34.... Edellisessä pakkasjaksossa jäätyi akku joten se uusi Varta pelasti tilanteet....
Vastaa Viestiin