https://youtu.be/V4_UDyT1wnA melko lyttyyn näyttää menevän, mitä mieltä raati videon aitoudesta? Kommenteissa puhuvat moottorin ja voimansiirron puuttuvan mutta liekkö puuttuu? Eikö ton ajan luxus auton luulisi paremmin selviävän törmäyksestä. Tuollaisessa tilanteessa ei taitaisi jäädä kukaan autossa henkiin, etenkään etupenkkiläiset.
Löytyykö mistään vanhempien jaguarien törmäystestien tuloksia tai muuta kolari turvallisuuteen liittyviä asioita? Itse en googlettamalla löytänyt törmäystestejen tuloksia ollenkaan.
jaguar XJ törmäystesti video
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am
jaguar XJ törmäystesti video
Jaguar XJ6 3.2l -97
Re: jaguar XJ törmäystesti video
Kyllä epäilen minäkin että tyhjä kori, vertaa esim Golf samalla nopeudella.
https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE
Mutta kyllähän 100kmh seinään on raju testi, NCAP-testithän tehdään 50kmh nopeudella.
Köpi
https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE
Mutta kyllähän 100kmh seinään on raju testi, NCAP-testithän tehdään 50kmh nopeudella.
Köpi
Re: jaguar XJ törmäystesti video
Moi,
Joo, vähän pöllöjä noi 100km/h tai 110km/h seinään testit on, toki siinä tulee pahaa jälkeä.
https://www.youtube.com/watch?v=uffqkEwq6Sc
Tässä on 8:00 min kohdilla vanha tuttu, samanlainen Series 1 2+2 E-type kuin mulla oli yli 16 vuotta.
(on tuossa videossa toki paljon muutakin hyvää asiaa E-typen kehityksestä yms.)
Aika hienosti menee, ei edes tuulilasi halkea, kone ja laatikko menee korin alle, konepellissä on kaksi metri nk. crumping zone:a.
Noiden törmäystestien jälkeen esim. ohjaamossa olevasta ohjauspylvään osasta tehtiin nk. kokoonpuristuva (vanha oli suora jäykkä putki) ja muuta pikkusäätöä. Samoin tyylikkäät ja toimivat vipukatkaisijat korvattiin 1967 niillä muovisilla keinukatkaisijoilla, joista on ollut paljon murheita monella harrastajalla.
-Jakuvaari
Joo, vähän pöllöjä noi 100km/h tai 110km/h seinään testit on, toki siinä tulee pahaa jälkeä.
https://www.youtube.com/watch?v=uffqkEwq6Sc
Tässä on 8:00 min kohdilla vanha tuttu, samanlainen Series 1 2+2 E-type kuin mulla oli yli 16 vuotta.
(on tuossa videossa toki paljon muutakin hyvää asiaa E-typen kehityksestä yms.)
Aika hienosti menee, ei edes tuulilasi halkea, kone ja laatikko menee korin alle, konepellissä on kaksi metri nk. crumping zone:a.
Noiden törmäystestien jälkeen esim. ohjaamossa olevasta ohjauspylvään osasta tehtiin nk. kokoonpuristuva (vanha oli suora jäykkä putki) ja muuta pikkusäätöä. Samoin tyylikkäät ja toimivat vipukatkaisijat korvattiin 1967 niillä muovisilla keinukatkaisijoilla, joista on ollut paljon murheita monella harrastajalla.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: jaguar XJ törmäystesti video
Taustaa:
Olen aina ollut suuresti liikenteen turvallisuudesta kiinnostunut ollen mm Suomen Mestari koululaisten liikennekilpailuissa.
Nyt silmät vähän aikaa sitten avasi se filkka kun ajettiin n. 25v vanha Volvo 940 vastakkaiskolarissa uuden pikkuauton kanssa.
Aivan uskomaton tulos:
Volvo tuusan hajalla ja pikkuautop ok.
Eli nykyään autot tehdääb suurlujuusteräksestä ja se kestää ihan erilailla.
Tietysti uudet Volvot ovat hyviä.
Nyt tänään tuli perheeseen tuliterä XE ja sekin pärjäsi erittäin hyvin Ncap'n kolaritestissä - uskalsi ostaa!
Tulee pian näytille klubi-iltaan muttei ensi kerralla kun ollaan Euroopassa.
M
Olen aina ollut suuresti liikenteen turvallisuudesta kiinnostunut ollen mm Suomen Mestari koululaisten liikennekilpailuissa.
Nyt silmät vähän aikaa sitten avasi se filkka kun ajettiin n. 25v vanha Volvo 940 vastakkaiskolarissa uuden pikkuauton kanssa.
Aivan uskomaton tulos:
Volvo tuusan hajalla ja pikkuautop ok.
Eli nykyään autot tehdääb suurlujuusteräksestä ja se kestää ihan erilailla.
Tietysti uudet Volvot ovat hyviä.
Nyt tänään tuli perheeseen tuliterä XE ja sekin pärjäsi erittäin hyvin Ncap'n kolaritestissä - uskalsi ostaa!
Tulee pian näytille klubi-iltaan muttei ensi kerralla kun ollaan Euroopassa.
M
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: jaguar XJ törmäystesti video
Hei, hienoa !mikki kirjoitti:Taustaa:
Olen aina ollut suuresti liikenteen turvallisuudesta kiinnostunut ollen mm Suomen Mestari koululaisten liikennekilpailuissa.
Nyt silmät vähän aikaa sitten avasi se filkka kun ajettiin n. 25v vanha Volvo 940 vastakkaiskolarissa uuden pikkuauton kanssa.
Aivan uskomaton tulos:
Volvo tuusan hajalla ja pikkuautop ok.
Eli nykyään autot tehdääb suurlujuusteräksestä ja se kestää ihan erilailla.
Tietysti uudet Volvot ovat hyviä.
Nyt tänään tuli perheeseen tuliterä XE ja sekin pärjäsi erittäin hyvin Ncap'n kolaritestissä - uskalsi ostaa!
Tulee pian näytille klubi-iltaan muttei ensi kerralla kun ollaan Euroopassa.
M
Onnea uudelle kissalle !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: jaguar XJ törmäystesti video
Kehitys kehittyy...
https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Kuten myös tässä jossa ei myöskään käy ihan niinkuin äkkiä olettaisi:
https://www.youtube.com/watch?v=YbEa3C2vL7U
https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Kuten myös tässä jossa ei myöskään käy ihan niinkuin äkkiä olettaisi:
https://www.youtube.com/watch?v=YbEa3C2vL7U
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Re: jaguar XJ törmäystesti video
Onkohan muuten X100, X300 tai X308 korimalleissa käytetty vielä suurlujuusteräksiä?