Dieselin etsintä
Dieselin etsintä
Hei!
Saattaapi olla edessä bensa S-typen vaihto diisseliin,ehkä. En välttämättä ole merkkiuskollinen,mutta kissapedotkin ovat vaihtoehto.
Kamux liikkeessä Konalassa kiinnostavan näköinen S-type D, onko kenenkään foorumilaisen ex ja oliko tässä vuosimallissa mitään isoa sudenkuoppaa lähinnä moottorin osalta?
t: Jamo
Saattaapi olla edessä bensa S-typen vaihto diisseliin,ehkä. En välttämättä ole merkkiuskollinen,mutta kissapedotkin ovat vaihtoehto.
Kamux liikkeessä Konalassa kiinnostavan näköinen S-type D, onko kenenkään foorumilaisen ex ja oliko tässä vuosimallissa mitään isoa sudenkuoppaa lähinnä moottorin osalta?
t: Jamo
Re: Dieselin etsintä
Vastataan ihan uhallakin, että tee elämästäsi helppoa ja osta konsernisisar Volvo V70 D5 120 kW - versiona. Perusluotettava ns. premium ja tarjontaa riittää, riittää ja riittää ...
Ja minä sentään olen aika merkkiuskollinen ollut? Volvoa on silti aika ajoittain ikävä
Ja sovitaan sitten että kukaan ei vedä ainakaan kovin isoja herneitä molempiin sieraimiin
Ja minä sentään olen aika merkkiuskollinen ollut? Volvoa on silti aika ajoittain ikävä
Ja sovitaan sitten että kukaan ei vedä ainakaan kovin isoja herneitä molempiin sieraimiin
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Dieselin etsintä
Ei huono vaihtoehto,kiitos vinkistä.Meillä ollut aiemmin pari V70 bensamallia ja tällä hetkellä rouvalla XC90 diesel,joten Volvot tuttuja.Mutta olisi ehkä mukavampaa,kun pihasta lähtiessä voisi valita kahden eri merkin välillä.Ei Volvokaan täysin viaton ole,XC:stä meni kulmavaihde tai holkki.Ensi viikolla korjataan "sinisellä" ihanan kallista........Muuten kyllä hyvä reissuauto 7 paikkaisena.
Olisihan samassa Kamux liikkeessä siistin näköinen BMW coupe diesel v.2007?
t: Jamo
Olisihan samassa Kamux liikkeessä siistin näköinen BMW coupe diesel v.2007?
t: Jamo
Re: Dieselin etsintä
No joo,
Tyyli ennen kaikkea, eli jos olisi ihan pakko diisselillä ajella, niin eiköhän X350 olisi kuitenkin se sopivin vaihtoehto, oli ainakin 3-litraisena, liekö myös sillä 2.7:llä? Se kone on käsittääkseni PSA-konsernin (Peugeot jne.) tuotteita. Minä kyllä mielummin kuitenkin ajaisin sillä bensalla.
Onhan noi uudet Jaguarit Suomessa lähes kaikki diisseleitä, siis XF:ta ja XE:t. Uudehkot XJ:t on sekä kalliita että aika isoja autoja. Silloin kun X350 oli uusi auto, oli se mielestäni iso. Ei enää, taitaa uusi Golf tai Mini olla melkein samankokoinen jo.
-Jakuvaari
Tyyli ennen kaikkea, eli jos olisi ihan pakko diisselillä ajella, niin eiköhän X350 olisi kuitenkin se sopivin vaihtoehto, oli ainakin 3-litraisena, liekö myös sillä 2.7:llä? Se kone on käsittääkseni PSA-konsernin (Peugeot jne.) tuotteita. Minä kyllä mielummin kuitenkin ajaisin sillä bensalla.
Onhan noi uudet Jaguarit Suomessa lähes kaikki diisseleitä, siis XF:ta ja XE:t. Uudehkot XJ:t on sekä kalliita että aika isoja autoja. Silloin kun X350 oli uusi auto, oli se mielestäni iso. Ei enää, taitaa uusi Golf tai Mini olla melkein samankokoinen jo.
-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, Pe Tammi 29, 2016 1:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Dieselin etsintä
Kyllä nuo x350-dieselit taitavat olla kaikki noita 2,7 litraisia ongelmapesiä ... Ainakaan tehdas ei muita valmistanut
Pieni ja pieni - jos Golfit ja Minit ovat nykyisin 5.1 metriä pitkiä niin eipä ole tullut käytyä sitten aikoihin autoliikkeuden uusien autojen esittelyissä ...
Hoh hoijaa, jakuvaari
Pieni ja pieni - jos Golfit ja Minit ovat nykyisin 5.1 metriä pitkiä niin eipä ole tullut käytyä sitten aikoihin autoliikkeuden uusien autojen esittelyissä ...
Hoh hoijaa, jakuvaari
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Dieselin etsintä
Eikö 2,7d ole PSA konsernin tuotteita? Minulla ollut aina käsitys,jotta Ranskalaiset osaavat nokikoneiden valmistuksen.Myös esim.Volvo käyttänyt 2.0d,joka myös tehty Ranskan maalla....Kissakulman foorumissa ei ole ollut paljoakaan kommentteja tai kysymyksiä XF mallista,joten kaipa diisseli on toiminut ainakin ko.autossa.....
t:Jamo
t:Jamo
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Dieselin etsintä
Tässä jo foorumilla käytetty kuva jossa XJ8 mittasuhteita...(nimim TePe:n kissa)
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Dieselin etsintä
Juu, suosittelen seuraavassa järjestyksessä:
-Jagge XE 2,0d uusi alk 39900e 163hv
-Jagge XF 2,0d uusi 46500e
-Jagge XF vm 2011> ledinokalla eli tosi tuoreen näköinen alk. n. 30000e
-Jagge XF 3,0 tai 3,0S ( 275hv ) ihan tiisseliraketti ja jo alle 30000e
-Jagge S-type edullisia
-Jagge X-type halpoja
Sitten jos haluat miettiä muuta kuin Jags niin tässä järj:
-Bmw
-Audi
-Mb/Vw
-Toyota
-Volvo V70/60/80 varauksin 50
M
-Jagge XE 2,0d uusi alk 39900e 163hv
-Jagge XF 2,0d uusi 46500e
-Jagge XF vm 2011> ledinokalla eli tosi tuoreen näköinen alk. n. 30000e
-Jagge XF 3,0 tai 3,0S ( 275hv ) ihan tiisseliraketti ja jo alle 30000e
-Jagge S-type edullisia
-Jagge X-type halpoja
Sitten jos haluat miettiä muuta kuin Jags niin tässä järj:
-Bmw
-Audi
-Mb/Vw
-Toyota
-Volvo V70/60/80 varauksin 50
M
Re: Dieselin etsintä
Mikillä muuten hyvä lista, mutta "vääränmerkkiset" on menneet väärinpäin jos luotettavuutta katsotaan.
Eikä muuten "Volga" ole ollut konsernisisar sitten "nykyisen laman" alettua.
Dieselistä vielä sen verran että "psa ja psa" ainakin nuo kaikki em. moottorit valmistetaan Briteissä se onko se hyvä vai huono on jokaisen henkilökohtainen mielipide.
Eikä muuten "Volga" ole ollut konsernisisar sitten "nykyisen laman" alettua.
Dieselistä vielä sen verran että "psa ja psa" ainakin nuo kaikki em. moottorit valmistetaan Briteissä se onko se hyvä vai huono on jokaisen henkilökohtainen mielipide.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Dieselin etsintä
Lisään vielä että tuo X308 tai vastaavannäköisellä korilla on tosi kiinnostava myös dieselinä.
Ihan luxusvaunu!
Tosin niitä on äärimmäisen vähän tarjolla.
Väärämerkkisistä totean että jos omalla rahalla operoi ja mahd. vähän haluaa korjata ja paljon ajaa vähävikaisella niin uskon yhä että Toi ota on ihan must. Sitäkin suurempi luottamus on Lexukseen mutta onkos niitä tiisselinä?
Kuitenkin itse arvotan muitakin juttuja siksi oma listani tuollainen ja omaan kokemukseenikin perustuva.
M
Ihan luxusvaunu!
Tosin niitä on äärimmäisen vähän tarjolla.
Väärämerkkisistä totean että jos omalla rahalla operoi ja mahd. vähän haluaa korjata ja paljon ajaa vähävikaisella niin uskon yhä että Toi ota on ihan must. Sitäkin suurempi luottamus on Lexukseen mutta onkos niitä tiisselinä?
Kuitenkin itse arvotan muitakin juttuja siksi oma listani tuollainen ja omaan kokemukseenikin perustuva.
M
Re: Dieselin etsintä
Kyllä on nyky toi ota muuten kaukana -90 luvun ikiliikkujista. Yhtä paljon tai enemmän vikoja kuin muissakin. Ajomukavuushan noissa on aina ollut... no lienee jäänyt jonnekkin suunnitteluvaiheessa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Dieselin etsintä
oma mielipiteeni on että teknisesti kestävimmät/huolettomimmat autot olivat 80-90luvulla, ruoste vain vie mukanaan muuten toimivan auton tuolta aikakaudelta
X300 XJ6 4.0 Sovereign
Re: Dieselin etsintä
Hoh-hoijaa itsellesi!Landshark kirjoitti:Kyllä nuo x350-dieselit taitavat olla kaikki noita 2,7 litraisia ongelmapesiä ... Ainakaan tehdas ei muita valmistanut
Pieni ja pieni - jos Golfit ja Minit ovat nykyisin 5.1 metriä pitkiä niin eipä ole tullut käytyä sitten aikoihin autoliikkeuden uusien autojen esittelyissä ...
Hoh hoijaa, jakuvaari
Jos et ole huomannut, niin kaikki autot kasvavat. Viittasin tuolla koolla lähinnä siihen, että nykyisen "Minin" takaluukkuun suunnilleen mahtuisi 60-luvun Mini.
Samalla tavalla oli XJ minulle henkisesti iso auto, ennenvanhaan.
Kuitenkin Series 1 ja Series 2 XJ SWB on muistaakseni noin 486cm pitkä, ja "näyttää" varsin matalalta, pieneltä, ja sirolta pysäköitynä vaikka uuden Mini Clubmanin tai VW Golfin viereen. Voi olla, että vanha XJ on pidempi, en tiedä, kun en ole noitten uusien autojen mittoja tarkistanut, mutta kerroin vain miltä ne minun mielestäni näyttävät.
Kun X350 esiteltiin, oli se mielestäni vieläkin suurempi auto. Kuitenkin nykyään kun niitä joskus harvoin näkee, on oma (objektiivinen) havaintoni, että se on sopusuhtainen ja nykyautojen joukossa täysin normaalinkokoinen auto. Tässä kannattaa huomata, ettei nyt puhuta absoluuttisista suureista, vaan siitä, miltä auto näyttää.
Näin tuossa pari viikkoa sitten Länsiväylällä liikenteessä 1980-luvun Peugeot 205:n, tai saattoi se ehkä olla 1990-luvultakin, muttei se ole oleellista, vaan oleellista oli se, että miten pieni ja siro auto se oli. Sitä unohtaa aika nopeasti, miten asiat muuttuvat, ja minulle on edelleen hämmästyttävää se, että X350 oli iso auto vuonna 2004, mutta kymmenessä vuodessa se on kutistunut.
Kehtaan edelleen väittää, ettei X350 XJR todellakaan ole 510cm pitkä, vai onko? Jos itse viittaat johonkin LWB limusiiniin, niin se on sitten eri asia se.
-Jakuvaari
Jk. En ole koskaan ollut mistään diisseleistä kiinnostunut, ja siksi minulle on aivan samantekevää ovatko ne 3.0 tai 2.7 litraisia. Olin vain pistänyt merkille, että XJ6 oli kuitenkin se nk. mallimerkintä. Kuten jo sanoin, ajan huomattavasti mielummin bensalla, mutten voi tämän maan hallitukisille ja verotukselle kuitenkaan mitään, jokainen sopeutuu omalla tavallaan.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Dieselin etsintä
Hmmm...ehkä pitää päivittää tietoja molemmin puolin. Olet sikäli oikeassa, ettei ole tullut käytyä, ja miksi olisi? Yhtään kiinnostavaa autoa ei ole kohta 20 vuoteen esitelty, F-type tosin on ruvennut näyttämään omissa silmissä aika hyvältä, mutta kaikenlaiset sähköisesti ohjatut pakoputkiston venttiilit ärsyttävät aivan tolkuttomasti.Landshark kirjoitti:Kyllä nuo x350-dieselit taitavat olla kaikki noita 2,7 litraisia ongelmapesiä ... Ainakaan tehdas ei muita valmistanut
Pieni ja pieni - jos Golfit ja Minit ovat nykyisin 5.1 metriä pitkiä niin eipä ole tullut käytyä sitten aikoihin autoliikkeuden uusien autojen esittelyissä ...
Hoh hoijaa, jakuvaari
Automallit kasvavat. Katso huviksesi VW Golf tai Polo Series 1, Series 2, jne. ja näet miten ne leviävät vuosi vuodelta. Tuo äsken mainitsemani Peugeot 205 oli hauska ilmestys, se oli niiiin pieni. Ja niin on E-typekin, tai muutkin vanhat Jaguarit jos laitat ne vierekkäin minkä tahansa nykyauton kanssa.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Dieselin etsintä
Muuten hyvä, mutta väärä perspektiivi. Tottakai se on isompi, johan mitatkin kertovat sen, MUTTA ei se *näytä* siltä, kun katsoo normaalista perspektiivistä, koska perinteinen Jaguar on *matala* ja *linjakas*. Ja se jos mikä oli se minkä William Lyons tiesi ilman alan koulutustakin.kissaeläin kirjoitti:Tässä jo foorumilla käytetty kuva jossa XJ8 mittasuhteita...(nimim TePe:n kissa)
-Jakuvaari
Jk. Voisi ottaa kuvan normaalilta silmänkorkeudelta, jossa näkyisi kaikkien noiden aitojen perät. Silloin voisi nähdä, että koostaan huolimatta XJ on ainoa, jossa on takaluukku, jonka linja on laskeva, eli niinsanotusti linjakas. Katsokaa itse, jos koskaan näette XJ:n jonkin marketin parkkiksella.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Dieselin etsintä
Tuohon rajoittuu tietämykseni noista. Olen kyllä monena vuonna nähnyt niitä mm. tehtaalla uusissa autoissa. Makuasioita, mutta omasta mielestäni on kysymys lähinnä veropolitiikasta. Rudolf Diesel teki itsemurhan. Ehkä ei olisi kannattanut.jakuvaari kirjoitti:...liekö myös sillä 2.7:llä? Se kone on käsittääkseni PSA-
Tekniset onglemat yleensä ratkaistaan ennenpitkää. Henkisiä ongelmia ei yleensä ratkaista, ainakaan pysyvästi.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Dieselin etsintä
X350 mitat:
Wheelbase SWB: 119.4 in (3,033 mm)
LWB: 124.4 in (3,160 mm)
Length SWB: 200.4 in (5,090 mm)
LWB: 205.3 in (5,215 mm)
Width 2004-05: 73.2 in (1,859 mm)
2006-07: 83.0 in (2,108 mm)
Height SWB: 57 in (1,448 mm)
LWB: 57.3 in (1,455 mm)
Kerb weight 3,946 lb (1,790 kg)
Wheelbase SWB: 119.4 in (3,033 mm)
LWB: 124.4 in (3,160 mm)
Length SWB: 200.4 in (5,090 mm)
LWB: 205.3 in (5,215 mm)
Width 2004-05: 73.2 in (1,859 mm)
2006-07: 83.0 in (2,108 mm)
Height SWB: 57 in (1,448 mm)
LWB: 57.3 in (1,455 mm)
Kerb weight 3,946 lb (1,790 kg)
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Dieselin etsintä
X350 SWB on puskurista puskuriin 5090 mm pitkä. Kun etupuskuriin laitetaan teline rekisterikilvelle, niin mitta kasvaa -> 5100 mm. Näin ainakin saksalaisten viranomaisten mielestä. Ja saksalainen rekisteriviranomainenhan ei koskaan ole tunnetusti väärässä
Uusimman sukupolven Klonkswagen Golf on muuten eturekisterikilven telineen kanssa 4255 mm pitkä eli muutama sukupolviuudistus turpoamisineen tarvitaan että päästään XJ:n mittoihin?
Uusimman sukupolven Klonkswagen Golf on muuten eturekisterikilven telineen kanssa 4255 mm pitkä eli muutama sukupolviuudistus turpoamisineen tarvitaan että päästään XJ:n mittoihin?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Dieselin etsintä
Jaguarin S-Typeä valmistettiin dieselinä 2004-2008.JMSC kirjoitti:Eikä muuten "Volga" ole ollut konsernisisar sitten "nykyisen laman" alettua.
Volvo ja Jaguar olivat osa Ford-konsernia tuolloin (Jaguar myytiin Tatalle 2008 ja Volvo Geelylle 2010).
Eli kun puhutaan faceliftatusta II-sarjan V70 Volvosta (uudemmalla tekniikalla ja 6-vaihteisella Aisin Warnerilla) niin kyllä minusta on oikeutettua käyttää termiä "konsernisisar".
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Dieselin etsintä
X308 dieselinä on varmaan yhtä harvinainen kuin kanan hammas. Kumpaakaan kun ei taida olla olemassa ... Tai no, siitä kanan hampaasta en ole varmamikki kirjoitti:Lisään vielä että tuo X308 tai vastaavannäköisellä korilla on tosi kiinnostava myös dieselinä.
Ihan luxusvaunu!
Tosin niitä on äärimmäisen vähän tarjolla.
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Dieselin etsintä
No noissa kahdessa autossahan ei sitten ole mitään samaa jos ei silloista emo-konsernia lasketa jolloin ei mielestäni voida puhua konsernisisarista. Ainakin itse koen konsernisisarina autot joissa on samaa teniikkaa ja kuuluvat saman emo-yhtiöön. Em. malleissa yhteistä lienee vain pulttijako.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Dieselin etsintä
Muuten hyvä, mutta väärä perspektiivi. Tottakai se on isompi, johan mitatkin kertovat sen, MUTTA ei se *näytä* siltä, kun katsoo normaalista perspektiivistä, koska perinteinen Jaguar on *matala* ja *linjakas*. Ja se jos mikä oli se minkä William Lyons tiesi ilman alan koulutustakin.jakuvaari kirjoitti:kissaeläin kirjoitti:Tässä jo foorumilla käytetty kuva jossa XJ8 mittasuhteita...(nimim TePe:n kissa)
-Jakuvaari
quote]
En tiedä muista, mutta kyllä se ainakin itsestä on "näyttänyt" kaikista "vääristäkin" perspektiiveistä isommalta.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Dieselin etsintä
Tuota... tämä saattaa olla vähän lämpimäksi käynyt keskustelu, mutta lisään tähän omat kokemukseni, alkuperäiseen kysymykseen liittyen.
Kahden PSA-dieselin kokemuksella voin sanoa että aivan erinomaisia ovat! Vertailukohtana tässä on useampi V6- ja V8-bensamoottori. Jo tuo perus-2.7 kiidätti XJ:n runkoa aivan odottamattomasti, ja 3.0 S-versiona XF:ää jo sitten uskomattomasti - renkaiden pito on usein rajana. Toiminnaltaan ovat tasaisia ja eleettömiä laajalla kierrosalueella. Huolto on suoraviivaista, yksi parinkympin kohdennustyökalu tarvitaan ja jakopään hihnan vaihto onnistui muuten kotikonsteilla.
Ulkoinen ääni on sitten vähän oma juttunsa. Kun ensimmäisen kerran kuuntelin avonaisen konepellin alta XJ:n käynnistyksen, niin pakko oli nauraa ääneen - traktorin moottori Jaguarissa. Mutta sisälle ei kuulu juuri mitään
Sitten vähän aiheen sivusta, automalleista.
XJD-vainaa oli hienoin auto mitä minulla on ollut. XF on parempi talvella, mutta ei muuten. XJD tuli X350-sarjaan aika myöhään, ja tuntuvat olevan kaikki runsaammin varustettuja, mm. 14-suuntaiset (tai ainakin kaikkiin mahdollisiin suuntiin säätyvät) paremmat penkit. Jostain syystä niiden hinnat tuntuvat olevan reilusti vastaavia bensamalleja alemmat, ja Keski-Euroopan tarjonta on runsasta.
Jouko
Kahden PSA-dieselin kokemuksella voin sanoa että aivan erinomaisia ovat! Vertailukohtana tässä on useampi V6- ja V8-bensamoottori. Jo tuo perus-2.7 kiidätti XJ:n runkoa aivan odottamattomasti, ja 3.0 S-versiona XF:ää jo sitten uskomattomasti - renkaiden pito on usein rajana. Toiminnaltaan ovat tasaisia ja eleettömiä laajalla kierrosalueella. Huolto on suoraviivaista, yksi parinkympin kohdennustyökalu tarvitaan ja jakopään hihnan vaihto onnistui muuten kotikonsteilla.
Ulkoinen ääni on sitten vähän oma juttunsa. Kun ensimmäisen kerran kuuntelin avonaisen konepellin alta XJ:n käynnistyksen, niin pakko oli nauraa ääneen - traktorin moottori Jaguarissa. Mutta sisälle ei kuulu juuri mitään
Sitten vähän aiheen sivusta, automalleista.
XJD-vainaa oli hienoin auto mitä minulla on ollut. XF on parempi talvella, mutta ei muuten. XJD tuli X350-sarjaan aika myöhään, ja tuntuvat olevan kaikki runsaammin varustettuja, mm. 14-suuntaiset (tai ainakin kaikkiin mahdollisiin suuntiin säätyvät) paremmat penkit. Jostain syystä niiden hinnat tuntuvat olevan reilusti vastaavia bensamalleja alemmat, ja Keski-Euroopan tarjonta on runsasta.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Dieselin etsintä
Höpsistä, ei kai tämä vielä käy "lämpimänä"JNi kirjoitti:Tuota... tämä saattaa olla vähän lämpimäksi käynyt keskustelu, mutta lisään tähän omat kokemukseni, alkuperäiseen kysymykseen liittyen.
Jouko
PS. Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Dieselin etsintä
Jep. Mutta se ei näytä niin isolta, siis minusta. Series 2 SWB on 486cm pitkä, X308 SWB on jo 503cm eli kasvua on siinäkin. Mutta entäpä korkeus?Landshark kirjoitti:X350 SWB on puskurista puskuriin 5090 mm pitkä. Kun etupuskuriin laitetaan teline rekisterikilvelle, niin mitta kasvaa -> 5100 mm. Näin ainakin saksalaisten viranomaisten mielestä. Ja saksalainen rekisteriviranomainenhan ei koskaan ole tunnetusti väärässä
Uusimman sukupolven Klonkswagen Golf on muuten eturekisterikilven telineen kanssa 4255 mm pitkä eli muutama sukupolviuudistus turpoamisineen tarvitaan että päästään XJ:n mittoihin?
Tai esim. auton korkeus takaluukun reunan kohdalla? Nuo näkee hyvin markettiparkissa, pitääpä muistaa ottaa pari vertailukuvaa.
Kiva että täällä on jollain kokemuksiakin siitä 2.7 X350:stä, se tosiaan tuli vasta loppupuolella. Se XJ6 mihin sotkin, onkin siis bensakone, eli AJV8:n pohjalta kehitetty Jaguarin oma nelinokkainen V6, 3.5L melko harvinainen kai sekin, tavallisempi on se 4.2L V8. Jos en nyt taas väärin muista niin oli myös 3.0L V6 mutta se lienee sama kone mitä oli S-typessäkin ja perustunee Fordin tekniikkaan?
Mutta alkuperäinen idea oli, että kannattaa kokeilla XJ:tä, se tuo hymyn huulille ja kutistuu omistajan silmissä.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Dieselin etsintä
Kyllä tuo XJ6 - bensamallin (ainoa) V6 moottori pohjautuu Fordin Duratec - tuoteperheeseen. Ei mitään tekemistä AJV8:n kanssa ...jakuvaari kirjoitti: Se XJ6 mihin sotkin, onkin siis bensakone, eli AJV8:n pohjalta kehitetty Jaguarin oma nelinokkainen V6, 3.5L melko harvinainen kai sekin, tavallisempi on se 4.2L V8. Jos en nyt taas väärin muista niin oli myös 3.0L V6 mutta se lienee sama kone mitä oli S-typessäkin ja perustunee Fordin tekniikkaan?
-Jakuvaari
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: Dieselin etsintä
No niin, se osoittatuikin V8:ksi se 3.5L. Olin varmaan huolimattomasti lukenut sen esitetiedon, eli oikeassa olin siinä, että se on AJV8-pohjainen, nelinokkainen, mutta sylinterien määrä oli mennyt sekaisin, kun bensakoneita oli siis silloin tarjolla peräti neljä erilaista X350:seen, eli 3.0 V6, 3.5 V8, 4.2 V8 ja ahdettu 4.2 V8. Eli vain se pienin on V6 Duratec-pohjainen ja kaikki loput sitten V8:eja.Landshark kirjoitti:Kyllä tuo XJ6 - bensamallin (ainoa) V6 moottori pohjautuu Fordin Duratec - tuoteperheeseen. Ei mitään tekemistä AJV8:n kanssa ...jakuvaari kirjoitti: Se XJ6 mihin sotkin, onkin siis bensakone, eli AJV8:n pohjalta kehitetty Jaguarin oma nelinokkainen V6, 3.5L melko harvinainen kai sekin, tavallisempi on se 4.2L V8. Jos en nyt taas väärin muista niin oli myös 3.0L V6 mutta se lienee sama kone mitä oli S-typessäkin ja perustunee Fordin tekniikkaan?
-Jakuvaari
Viisilitrainen tuli vasta X351:een. Sitävastoin XK:hon se tuli jo aiemmin, ihan kuten 4.2 V8 tuli viimeisiin vanhakoppaisiin XK8/XKR:iin.
Mutta siis aika vähän on tarjolla niitä PSA 2.7 Diesel-koneisia X350:siä, jos nyt sellaisen haluaisi.
-Jakuvaari
Jk. Oliko se X350:ssä ollut PSA Diesel aina sama, vai oliko siitä joku erilainen tai eritehoinen versio? Moderniin automaattiinhan diisseli aika hyvin sopiikin voimanlähteeksi.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Dieselin etsintä
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17
http://everything.explained.today/Ford_ ... fPSA_DT17/
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/f ... c5-and-c6/
Taitaapa olla niin, että PSA ei tee V dieselmoottoreita vaan käyttää "Fordin dieseleitä".
http://everything.explained.today/Ford_ ... fPSA_DT17/
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/f ... c5-and-c6/
Taitaapa olla niin, että PSA ei tee V dieselmoottoreita vaan käyttää "Fordin dieseleitä".
Viimeksi muokannut JMSC, La Tammi 30, 2016 1:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Dieselin etsintä
Niin psa käyttää fordin dieseliä, mutta itse fordi ei käytä niitä.JMSC kirjoitti:https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17
http://everything.explained.today/Ford_ ... fPSA_DT17/
Taitaapa olla niin, että PSA ei tee V dieselmoottoreita vaan käyttää "Fordin dieseleitä".
Mutta hyviä moottoreita ovat nuo "psa":n tekeleet, parempia kuin nitinati Volvon. Laatikkona aina kestävä ZF kun taas Volvolla facemallissa aivopieru Aisin, yäk. Vanhemmasta ei kannata edes kirjoittaa. VAG:t kannattaa unohtaa jos ei halua nyppiä koko ajan jotain.
Tyyppivikoja tietysti löytyy tuosta 2.7D moottorista ja ne ovat egr venttiilit, mitkä kannattaa poistaa käytöstä ennen kuin hajoavat, säästää paljon pitkässä juoksussa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Dieselin etsintä
Meillä on ollut perheessä uudesta lähtien 2007 S-type 2,7D. Kilsoja on tällä hetkellä mittarissa 180tkm, ja meno on ollut jokseenkin ongelmatonta.
Isoimpina remppoina autoon on vaihdettu takuun aikana webasto, perämurikan tiivisteet sekä myöhemmin laturi ja egr-venttiili.
Alkuaikoina myös sähköinen käsijarru oikutteli muutamaan otteeseen, mutta muuten auto on toiminut moitteettomasti.
Ajettavuudeltaan auto on mielestäni leppoisa, voimaa on tarjolla riittävästi läpi kierrosalueen ja meno on vakaata ja laadukkaan tuntusta vielä 9 vuotta myöhemminkin. Dieseliksi käyntiääni on mukavan hiljainen ja tasainen, vaikka toki kuulostaa traktorimaiselta kuten kaikki dieselit AJ16 sulosäveliin tottuneena.
Isoimpina remppoina autoon on vaihdettu takuun aikana webasto, perämurikan tiivisteet sekä myöhemmin laturi ja egr-venttiili.
Alkuaikoina myös sähköinen käsijarru oikutteli muutamaan otteeseen, mutta muuten auto on toiminut moitteettomasti.
Ajettavuudeltaan auto on mielestäni leppoisa, voimaa on tarjolla riittävästi läpi kierrosalueen ja meno on vakaata ja laadukkaan tuntusta vielä 9 vuotta myöhemminkin. Dieseliksi käyntiääni on mukavan hiljainen ja tasainen, vaikka toki kuulostaa traktorimaiselta kuten kaikki dieselit AJ16 sulosäveliin tottuneena.
Re: Dieselin etsintä
Oho, täällähän on jo mun auto niin kai munkin pitää jotain kommentoida.
Tämä X350 ei yksistään nähtynä näytä mitenkään isolta, eikä se edes tunnu isolta. Ajossa se tuntuu itse asiassa pienemmältä kuin S-type, koska esimerkiksi ohjaus on kevyempi ja ratti ohuempi, ikkunapintaa on enemmän, ja autossa istutaan muutaman sentin korkeammalla. Ja onhan tuo kevyempikin kuin S-type, kiitos alumiinin.
Mutta heti kun sen pysäköi minkä tahansa muun auton viereen niin se näyttää isolta. Kuten tuosta kuvasta näkee, niin uusi Audi A4 farkku on sen rinnalla tosi pieni. Meillä on lastenvaununa tuollainen Chrysler 300C farkku, eli täyskokoinen jenkkilaiva, joka sekin näyttää Jaggen rinnalla pieneltä.
Otsikkoa sivuten, tuo 300C on diesel. Se näyttää omaan silmään hyvältä (musta väri, musta erikoismaski, listat ja merkit poistettu, mustat lasit, laskettu, levitetty, 22" vanteet,...), kulkee hyvin (280hv/620Nm) ja on tilava, mutta autona se on kyllä huonoin mitä mulla on ikinä ollu.
Tämä X350 ei yksistään nähtynä näytä mitenkään isolta, eikä se edes tunnu isolta. Ajossa se tuntuu itse asiassa pienemmältä kuin S-type, koska esimerkiksi ohjaus on kevyempi ja ratti ohuempi, ikkunapintaa on enemmän, ja autossa istutaan muutaman sentin korkeammalla. Ja onhan tuo kevyempikin kuin S-type, kiitos alumiinin.
Mutta heti kun sen pysäköi minkä tahansa muun auton viereen niin se näyttää isolta. Kuten tuosta kuvasta näkee, niin uusi Audi A4 farkku on sen rinnalla tosi pieni. Meillä on lastenvaununa tuollainen Chrysler 300C farkku, eli täyskokoinen jenkkilaiva, joka sekin näyttää Jaggen rinnalla pieneltä.
Otsikkoa sivuten, tuo 300C on diesel. Se näyttää omaan silmään hyvältä (musta väri, musta erikoismaski, listat ja merkit poistettu, mustat lasit, laskettu, levitetty, 22" vanteet,...), kulkee hyvin (280hv/620Nm) ja on tilava, mutta autona se on kyllä huonoin mitä mulla on ikinä ollu.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: Dieselin etsintä
Niin mitä nyt tuolla Jenkkimarkkinoilla ja silloisissa konsernimerkeissä (Jaguar, Landrover) ja sitten on vielä nuo samansukuiset V8 dieselit joita löytyy LR:stä ja Amerikassa hieman suositummista F-sarjan pickupeista. Psa tekee pikku 4-cyl. rividieseleitä joita löytyi mm. volvosta aikanaan. Eivät ole ikinä osanneet V moottoria tehdä (PVR:ssäkin oli volvo mukana).s1jviita kirjoitti:Niin psa käyttää fordin dieseliä, mutta itse fordi ei käytä niitä.JMSC kirjoitti:https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17
http://everything.explained.today/Ford_ ... fPSA_DT17/
Taitaapa olla niin, että PSA ei tee V dieselmoottoreita vaan käyttää "Fordin dieseleitä".
Toki sen verran suositumpi yenkkilässä on tuo bensiini polttoaineena, että on kannattavampaa ilmeisesti kasata nuo pikkudieselit (V6) kokonaan Dagenhamissa.
Veikkaan ja tämä on siis mutu että Fjordin konsernin autoissa noita v6 dieseleitä on mennyt ainakin vähän enemmän kuin psa:n myyminä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Dieselin etsintä
Ei fordilla ole tuota v6 dieseliä missään omissa autoissaan.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Dieselin etsintä
En jaksa jänkätä tällaisesta asiasta jokainen uskoo kuten tahtoo...
http://www.ford.com.au/suv/territory/sp ... erformance
Katsoppas piruuttasi montako V6 diesel citikkaa on mobile de:ssä myynnissä ja montako V6 diesel jaggea (voin vinkata että Jaggeja ~viisinkertaisesti).
Moottori tehdään briteissä fordin linjalla ja on fjoord jagge psa yhteistyötä, onko silloin kyseessä psa:n dieseli vai jaguarin vai fordin??
Mutta itse aiheeseen vielä sen verran että itse aion tämän X:n korvata tulevaisuudessa XJD:llä (X350).
Kyse ei niinkään ole merkkiuskollisuudesta, vaan siitä että on näissä kissoissa jotain mikä viehättää.
Myös se ajatus että valmistaja on pyrkinyt tekemään hyviä ja kestäviä ratkaisuja autoihin viehättää, kuten nuo rst pakoputket.
Varmasti jokin muu merkki on luotettavampi ja edullisempi ylläpitää. (lue jokin = moni)
http://www.ford.com.au/suv/territory/sp ... erformance
Katsoppas piruuttasi montako V6 diesel citikkaa on mobile de:ssä myynnissä ja montako V6 diesel jaggea (voin vinkata että Jaggeja ~viisinkertaisesti).
Moottori tehdään briteissä fordin linjalla ja on fjoord jagge psa yhteistyötä, onko silloin kyseessä psa:n dieseli vai jaguarin vai fordin??
Mutta itse aiheeseen vielä sen verran että itse aion tämän X:n korvata tulevaisuudessa XJD:llä (X350).
Kyse ei niinkään ole merkkiuskollisuudesta, vaan siitä että on näissä kissoissa jotain mikä viehättää.
Myös se ajatus että valmistaja on pyrkinyt tekemään hyviä ja kestäviä ratkaisuja autoihin viehättää, kuten nuo rst pakoputket.
Varmasti jokin muu merkki on luotettavampi ja edullisempi ylläpitää. (lue jokin = moni)
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Dieselin etsintä
Näköjään on sitten Fordi käyttänyt tuota, uutta minulle kun luulin, että vain psa ja Jaguar Landrover.JMSC kirjoitti:En jaksa jänkätä tällaisesta asiasta jokainen uskoo kuten tahtoo...
http://www.ford.com.au/suv/territory/sp ... erformance
Katsoppas piruuttasi montako V6 diesel citikkaa on mobile de:ssä myynnissä ja montako V6 diesel jaggea (voin vinkata että Jaggeja ~viisinkertaisesti).
Moottori tehdään briteissä fordin linjalla ja on fjoord jagge psa yhteistyötä, onko silloin kyseessä psa:n dieseli vai jaguarin vai fordin??
Mulle on aivan sama kenen moottori on, itse pidän sitä psa:n tuotoksena, koska toteutus ja osat ovat enemmän psa:ta kuin Fordia.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Dieselin etsintä
Itse sanoisin että JLR:n dieseli.
Kun niissä noita pääsääntöisesti käytetään.
En halua jänkätä tai haastaa riitaa mutta sopiiko kysyä mitä asioita tarkoitat tuolla että toteutus on enemmän psa:ta kun fordia, kolmen kimpastahan tuossa on kyse? Siis tämä ihan puhtaasta mielenkiinnosta.
Itselleni on myös aivan sama kenen designia ja valmistusta tuo on (kunhan ei ole vagineesta), ihmetyttää vain että mistä tämä psa juttu on lähtöisin? Kun ei tuo ole mielestäni niin yksiselitteistä, enemmänkin päinvastoin.
Kun niissä noita pääsääntöisesti käytetään.
En halua jänkätä tai haastaa riitaa mutta sopiiko kysyä mitä asioita tarkoitat tuolla että toteutus on enemmän psa:ta kun fordia, kolmen kimpastahan tuossa on kyse? Siis tämä ihan puhtaasta mielenkiinnosta.
Itselleni on myös aivan sama kenen designia ja valmistusta tuo on (kunhan ei ole vagineesta), ihmetyttää vain että mistä tämä psa juttu on lähtöisin? Kun ei tuo ole mielestäni niin yksiselitteistä, enemmänkin päinvastoin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: La Marras 23, 2013 9:07 pm
- Paikkakunta: Naantali
Re: Dieselin etsintä
Tässä olisi kuva mun x350 jaggesta.
Käsittääkseni auton koko on saatu näyttämään pienemmältä sillä, että kulmat on muotoiltu pyöreiksi siten, että auto kapenee reilusti kohti perää.
Ei näköjään liite tartu tänne. Laitan dropboxiin.
https://www.dropbox.com/s/00o3csmh3ghpe ... 3.jpg?dl=0
Käsittääkseni auton koko on saatu näyttämään pienemmältä sillä, että kulmat on muotoiltu pyöreiksi siten, että auto kapenee reilusti kohti perää.
Ei näköjään liite tartu tänne. Laitan dropboxiin.
https://www.dropbox.com/s/00o3csmh3ghpe ... 3.jpg?dl=0
Matti Pullinen
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green