Löytyisiköhän Espoon suunnalta kohtuuhintaista paikkaa (tai kissankulmalaista) jossa onnistuisi lukaista vikakoodit?
Pitäisi selvittää mikä parkkianturi kiukuttelee..
Kiitoksia, jo etukäteen
Vikakoodien lukua Espoo / pk
Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk
Juvanmalmilta löytyy Jag-finn ja Karaasi hintoja en tiedä
Motonetilläkin joku automaatti vikakoodien lukemiseen
Motonetilläkin joku automaatti vikakoodien lukemiseen
ex S-type v8 03
ex S-type v8 sport
XJ 8
ex S-type v8 sport
XJ 8
Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk
Heräsi uteliaisuus - kiukuttelee millä tavalla?
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk
"parkkitutka ei ole käytettävissä. Ota yhteyttä jälleenmyyjään" tms oli herja. Tämän jälkeen kytkeytyy pois päältä.
Oletettavasti vika johtosarjassa.. mutta olisi hyvä tietää varmuudella.
Oletettavasti vika johtosarjassa.. mutta olisi hyvä tietää varmuudella.
Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk
Eikö esim tämä ole kohtuuhintainen:
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... ukija.html
Siis nuo OBD-pulikat ovat nykyisin niin halpoja että jo bensaan menee enemmän kun ajaa jonkun luo
luetuttamaan. Tuota pulikkaa lukevan Appsin kännykkään saa ilmaiseksi tai parilla eurolla.
Tosin nuo eivät välttämättä lue kaikkia Jagen merkkikohtaisia koodeja, mutta ei lue "nyrkkipajojenkaan"
testerit, joten silloin on pakko mennä merkkiliikkeeseen.
Epäilen kyllä ettei tuolle parkkitutkalle ole omaa OBD-koodiansa, joten ainakaan yleislukulaitteilla tuskin
mitään hyödyllistä paljastuu.
Köpi
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... ukija.html
Siis nuo OBD-pulikat ovat nykyisin niin halpoja että jo bensaan menee enemmän kun ajaa jonkun luo
luetuttamaan. Tuota pulikkaa lukevan Appsin kännykkään saa ilmaiseksi tai parilla eurolla.
Tosin nuo eivät välttämättä lue kaikkia Jagen merkkikohtaisia koodeja, mutta ei lue "nyrkkipajojenkaan"
testerit, joten silloin on pakko mennä merkkiliikkeeseen.
Epäilen kyllä ettei tuolle parkkitutkalle ole omaa OBD-koodiansa, joten ainakaan yleislukulaitteilla tuskin
mitään hyödyllistä paljastuu.
Köpi
Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk
Silmäilin lyhyesti mitä pre-facelift XF:n korjausohjeet ja jaguarforums.com aiheesta sanoivat. Anturivika tai johdotuksessa katkos ovat parhaat veikkaukset, vikakoodit lukemalla selviää lisää. Näyttävät olevan vähän pitempiä ja Jaguarin omia vikakoodeja tuossa kohtaa. Viisi ensimmäistä merkkiä kertovat anturin tai laitteen, seuraavat kaksi viasta vielä tarkemmin.
Onhan kaikki anturit ihan puhtaita, onhan...?
Jouko
Onhan kaikki anturit ihan puhtaita, onhan...?
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk
jeps.Onhan kaikki anturit ihan puhtaita, onhan...?
Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk
Jos joku yksittäisistä antureista tai johdoista on rikki, niin sen löytää ihan korvakuulolta. Ehjä anturi naksuttaa päällä ollessaan, ja rikkinäinen on ihan hiljaa. Kun löydät hiljaisen anturin, vaihda se vaikka viereiseen. Jos vika siirtyy anturin mukana, niin vika on anturissa, mutta jos vika on tietyllä paikalla niin vika on johdossa. Parhaassa tapauksessa vika voi kadotakin, koska joskus vika on hapettuneessa liittimessä joka puhdistuu irrottaessa sen verran että anturi herää henkiin.
Ainakin S-typessä ja XJ:ssä noi voi diagnosoida ihan yksinäänkin, koska sekä etu- että taka-anturit jäävät päälle kun auton sammuttaa vaihteenvalitsin pakilla. XF:ssä tilanne voi olla toisin, en tiedä saako sitä edes sammutettua pakki päällä, joten tarvinnet kaverin avuksi.
S-typestä jouduin vaihtamaan yhden anturin ja XJ:stä jo kolme. Ovat erittäin vikaherkkiä.
Ainakin S-typessä ja XJ:ssä noi voi diagnosoida ihan yksinäänkin, koska sekä etu- että taka-anturit jäävät päälle kun auton sammuttaa vaihteenvalitsin pakilla. XF:ssä tilanne voi olla toisin, en tiedä saako sitä edes sammutettua pakki päällä, joten tarvinnet kaverin avuksi.
S-typestä jouduin vaihtamaan yhden anturin ja XJ:stä jo kolme. Ovat erittäin vikaherkkiä.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)